Slovenija

Kaj storiti, če vas aretirajo?

Ljubljana, 04. 10. 2009 17.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Če se zgodi, da vam policisti odvzamejo prostost, predvsem ostanite mirni in zbrani. Če boste preveč živčni in dejavni ter na vsak način želeli dokazati, da aretacija ni upravičena, si lahko naredite več škode kot koristi.

Predvsem brez panike.
Predvsem brez panike. FOTO: iStockphoto

Pravica, da molčite, torej da ne izjavite ničesar, ni zato, ker se v filmih dobro sliši, ko jo policisti "odrecitirajo", ampak zato, da jo uporabite – torej jo uporabite! Pomembno je, da veste, da vas morajo policisti takoj ob aretaciji v maternem jeziku ali jeziku, ki ga razumete:

– obvestiti o tem, zakaj so vam odvzeli prostost oziroma navesti razlog;
– če vas pridržijo za več kot 6 ur, vam morajo razloge sporočiti tudi pisno;
– poučiti o tem, da niste dolžni ničesar izjaviti;
– poučiti o tem, da imate pravico do takojšnje pravne pomoči zagovornika, ki si ga lahko prosto izbirate;
– poučiti o tem, da so na vašo zahtevo dolžni o odvzemu prostosti obvestiti vaše bližnje.

Pomembno je, da se zavedate, da vam te pravice pripadajo, tudi če vas policisti o njih ne obvestijo, saj vam jih garantira ustava. Lahko se zgodi, da vas policisti o njih ne bodo obvestili, ker bodo na to "pozabili" ali ker po njihovem mnenju ne gre za odvzem prostosti, ampak za "privedbo", "pridržanje" ali kaj podobnega, pri čemer pa je učinek za vas povsem enak kot pri aretaciji.

Preberite si še, kako lahko izkoristite svoje pravice, poučite se o tem, da morajo na vašo zahtevo obvestiti svojce, da lahko zahtevate zagovornika in previdno na zaslišanju, saj imate pravico, da ne izjavite ničesar. In preverite, da je odvzem prostosti časovno omejen, vsekakor pa imate tudi možnost odškodnine.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (57)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

lordslayer
05. 10. 2009 08.53
ponavad jim ni treba nič povedat ... pretepejo te ko vola, pa ti pol itak ne paše nič govorit :)
User460621
05. 10. 2009 07.40
če še tega niste skapirali obstaja dve možnosti zakaj 1. ker ste pravni-k/ca 2.ker ste zmanipulrani in živite viluziji kako bo zakon rešil vse in dal rešitev zdaj pa prosim minuse da potrdite da imam prav vsak minus ali plus povesta da imam prav !!!! resnica ni mi kaj govorijo, resnica je kar vidim, slišim, voham ali z kakšnim drugim čutom zaznam........
User460621
05. 10. 2009 07.00
ZAKON - je sredstvo po katerem lahko kriminalce ki smo jih pravomočno oz. smo mu dokazali krivdo, lahko z zakonom razveljavimo celotno sodbo in jih spustimo na prostost ter jim damo nagrado za kriminalno dejanje. ZAKON je sredstvo po katerem lahko proti osumljencu imamo 1000 dokazov da je kriv a vseeno ni dovolj in se razveljavi ZAKON = SREDSTVO ZA KRIMINALCE PRAVICA JE NASPROTJE OD ZAKONA !! ČE ŽELITE PRAVICO UNIČITE GLUPE ZAKONE !!!
buhaa
05. 10. 2009 01.07
Zadnjič sem videla eno aretacijo v centru Ljubljane. Tip si je prav prosil da ga vklenejo.. Vendar sem pa skoraj 100% da mu na licu mesta niso povedali njegovih pravic.
User271601
04. 10. 2009 23.27
Le ste pošten, zakaj bi vas pa aretirali?
proofreader
04. 10. 2009 22.44
Manjka točka: - če ste tajkun, policijo pričakate v spremstvu odvetnika, saj ste bili o akciji predhodno obveščeni
User448019
04. 10. 2009 22.40
ngtkgchaos ephor @ Ne vem kje imajo tak papir, Jasminko, v Sloveniji tak papir ne obstaja!! Mislim, pa daj no!! Formular, kjer bi pisalo, jaz se m ta in ta in odstavek...niso me tepli/so me tepli?? @ To je v vsakem zaporu.Nisi nikjer slišal za to ? Podpišeš da ti nič niso naredil, če pa ne te pa tepejo V bistvu na vsaki PP, drugače pa maš možnost da ob udarcu nastaviš napačen del telesa,da iz sebe spraviš kapljo krvi- pol lahko greš in uradno nisi bil tam ;)
User431043
04. 10. 2009 22.38
zanimiv clanek!kar tako naprej...
User460621
04. 10. 2009 21.57
problem zakonov je da so pisani na kožo kriminalcev če ne bi imeli toliko glupih zakonov bi že vse velike ribe sedele ali trepel v zaporih in vso premožennje bi zasegli tem velikim lopovom če ne bi bilo glupih zakonov ker pameten zakon in glupi se pač razlikujeta
User460621
04. 10. 2009 21.56
zakoni so pisani za kriminalce in velike lopove !!!
User304408
04. 10. 2009 21.50
Poštenim državljanom se ni treba bati aretacij, razen če se slučajno znajdejo na napačnem kraju ob napačnem času - recimo da se kot mimoidoči braniš kakega ponorelega huligana, pa oba strpajo v marico. Verjamem pa, da se ulične barabe in prestopniki na svoje pravice zelo dobro spoznajo, zato jim tega članka ni treba brati.
Mr.
04. 10. 2009 21.50
ephor04.10.2009, 21:400 ma saj te ne prisilijo...
User427991
04. 10. 2009 21.50
ephor 04.10.2009, 21:40 Ne vem kje imajo tak papir, Jasminko, v Sloveniji tak papir ne obstaja!! Mislim, pa daj no!! Formular, kjer bi pisalo, jaz se m ta in ta in odstavek...niso me tepli/so me tepli?? To je v vsakem zaporu.Nisi nikjer slišal za to ? Podpišeš da ti nič niso naredil, če pa ne te pa tepejo
ephor1
04. 10. 2009 21.40
jasminko8 04.10.2009, 21:31 0 Kaj pa lahko narediš, kadar te z nasiljem prisilijo da podpišeš papir, na katerem piše, da s tabo niso fizično obračunavali??? Ne vem kje imajo tak papir, Jasminko, v Sloveniji tak papir ne obstaja!! Mislim, pa daj no!! Formular, kjer bi pisalo, jaz se m ta in ta in odstavek...niso me tepli/so me tepli??
User370785
04. 10. 2009 21.39
Kvaj to zj na 24ur kr že mala šola za kriminalce...
Foen
04. 10. 2009 21.37
in zakaj je treba ljudi o tem poučevat? preveč filme gledate. sicer pa tud če kdaj u lajfu u arestu pristaneš, kaj pa je to tacga. še zapori so u sloveniji napol odprti, dobiš ga pa res za huda dejanja in le redkokdaj že ob prvem kaznivem dejanju.
User426942
04. 10. 2009 21.31
Kaj pa lahko narediš, kadar te z nasiljem prisilijo da podpišeš papir, na katerem piše, da s tabo niso fizično obračunavali???
User460621
04. 10. 2009 21.24
zakoni so varka......če bi bilo po moje bi pravno fakulteto ukino in treičetr zakonov bi ukinil in žačel jovo na novo in bi nareo sistem brez nepotrebne birokracije in brezvzenih glupih zakonov
User425661
04. 10. 2009 21.13
Oooooo sami pravniki na tem 24 kur!!! ZKP narekuje še kaj drugega kot samo to, kar se vam je zdelo najbolj pravniško!! Bolj pametno bi bilo, če bi ljudi seznanjali z novim KZ-1, kjer so opredeljena kazniva dejanja in dikcije govorijo o tem, kar naj ljudje nebi storil ali opustil, da ne bi prišli v situacijo, kjer jim policija lahko vzame prostost!!!
pmozin
04. 10. 2009 21.00
Temu se enostavno in hitro reče privilegij zoper samoobtožbo in ga imate definiranega v zakonu o kazenskem postopku. tko da kksne velike znanosti avtor članka ni odkriu!!!!