Gospodarstvo

Lahko krizo preženejo mlada podjetja?

Ljubljana, 08. 08. 2012 18.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Slovenci ustvarimo okoli 20.000 evrov dodane vrednosti, Avstrijci pa dvakrat več. Produktivnost je v naši državi prenizka, večina naših podjetij pa proizvaja nezahtevne izdelke, v katerih je premalo znanja, a izjema so nekatera podjetja, predvsem mlajša.

Slovenci ustvarimo okoli 20.000 evrov dodane vrednosti, Avstrijci pa dvakrat več. Produktivnost je v naši državi prenizka, večina naših podjetij pa proizvaja nezahtevne izdelke, v katerih je premalo znanja, a izjema so nekatera podjetja, predvsem mlajša.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HooplaToopla
12. 08. 2012 00.09
+1
Vse bi šlo samo od sebe. Če bi bile možnosti na trgu dela in kapitala enake za vse. Politiki sanjajo o razvoju malega podjetništva. Na zavodu ti dajo 4 jurje evrov kao-pomoči, če greš na svoje. Po zadnjih podatkih so naše banke v zadnjih letih v obliki kreditov (ki naj bi bili namenjeni razvoju gospodarstva in s tem delovnih mest), izgubile 3 milijarde evrov. Po logiki Zavoda za zaposlovanje bi s toliko denarja lahko odprli 750.000 novih delovnih mest. (3 mrd : 4 jurje). V resnici zagon novega delovnega mesta z resno možnostjo za dljši obstanek, stane vsaj 40 jurjev evrov. Pri nas so pa v zadnjih dveh desetletjih za uničenje vsakega delovnega mesta posebej, potrošili 140 jurjev. Ni računice. Ni logike. Ne izide se. Vojna na obzorju. (upajmo, da le lokalnega obsega in kratka.)
odpisan2x
10. 08. 2012 10.16
+8
piscu članka očitno ekonomija ni nič jasna,pri malih podjetjih je problem 1delo dobiti 2delo izvršiti 3 delo dobiti plačano PROBLEM PLAČAŠ DDV ČE IZDAŠ RAČUN IN IZGUBIŠ ŠE 20% ČE VLOŽIŠ TOŽBO ČE NE DOBIŠ PLAČANO PA ZA DAN NAPREJ NE VEŠ KAKŠNA BO ZAKONODAJA OBSTOJAJO TRI VRSTE EKONOMIJE- TISTA KI JO UČIJO V ŠOLI CESTNA EKO0NOMIJA-TA SE ŠE NAJBOLJ OBNESE-VIP POLITIČNA EKONOMIJA -VZAMEJO KOLIKOR POTREBUJEJO
Jimi1
10. 08. 2012 10.46
+7
1 in 3 točka sta najbolj problematični. Mene je v obeh zmanjkalo.
hcaine8
09. 08. 2012 15.34
+3
Bistvo je imeti domača podjetje z DOMAČIM kapitalom. Tudi majhna podjetja pripomorejo, bistvo je predvsem, da se ustvari ugodne razmere za domače kapitaliste, tajkune, če hočete. Zakaj? Razlog je enostaven, večina trenutno "hrepeni" po tujem kapitalu, ampak pozablja, da v takem primeru 90% davkov ostane v tujini, med tem, ko so domači kapitalisti preobdavčeni in veselo zapuščajo Slovenijo. Z normalno obdavčitvijo (brez slovenske fovšije) domačih kapitalistov in ustreznimi vzpodbudami (razna poroštva za kredite namenjene OPRIJEMLJIVIM dejavnostim/projektom, ugodnejša zakonodaja, ipd.) se lahko dodana vrednost akumulira v Sloveniji. Že res, da s tem dobimo nekaj trenutno osovraženih "tajkunov", ampak davki se pa od njih stekajo v slovenski proračun in ne v tuje.
Jimi1
11. 08. 2012 11.55
+1
Precej lažje bi bilo reševati vpeljana podjetja, kot pa iz nič nova postavljati. Z temi 4 jurji naj kar "sposobni ekonomisti", ki še obstoječih podjetij niso znali voditi, ne da bi jih zafurali to pokažejo narodu kako je izvedljivo. V resnici gre pri temu za enega od načinov, kako prikriti čedalje večjo realno brezposelnost v državi.... Uspešen "mali posel" lahko nastane zgolj iz uspešnega velikega šušmarjenja.... Če tega ni, te država prej poje, kot podjetje dobro zalaufa....no tu je pa še poglabljujoča kriza....
liveandletlive
09. 08. 2012 15.25
+11
podjetja z visoko dodano vrednostjo ne delajo v takšnih gospodarskih razmerah kot vladajo pri nas ampak se praviloma selijo v ugodnejša okolja razlogi so povsem enostaveni: 1. zaradi enormne obdavčitve so kadri enostavno predragi; strošek ki ga ima podjetje z zaposlenim znaša vsaj 2,5 kratnik njegove neto plače 2. gospodarska zakonodaja je preobsežna, dvoumna in prekompleksna, tako da jo je v praksi praktično nemogoče izvajat. Praktično to pomeni da vam lahko najmanjši birokratek blokira in sesuje poslovanje v vsakem trenutku 3. toga socialističa zakonodaja s področja zaposlovanja onemogoča prilagajanje obsega kadrov dejanskim potrebam razvojnih in tehnoloških podjetij. To pomeni da bo podjetje ob prvem likvidnostnem krču na spisku največjih lopovov v državi, zaposleni (predvsem tisti ki se šlepajo) pa se ga bodo oklepali, dokler ga ne potopijo 4. razvojna strategija države je povsem razsuta. V glavnem p jo pripravljajo senilni profesorji iz državnih fakultet, tako da si lahko zagotavljajo financiranje svojih programov. Izplen teh sredstev je ničen. 5. Pa še praktična izkušnja spinn-off podjetnika: v kolikor boste s svojo tehnološko idejo ustanovili lastno podjetje se v njem ne boste mogli zaposlit. Torej si tudi ne boste mogli izplačat plače, plačat zavarovanj ipd. Obenem boste tudi ob vse pravice z naslova brezposelnosti, bolniški stalež si boste plačevali sami. No, če si boste slučajno izplačali kakšen honorar iz svojega podjetja bo le-ta obdavčen več kot 70% Pisec gornjega članka očitno govori na pamet, ali pa se spreneveda do onemoglosti ... tipično slovensko, najbolj glasni so tisti ki najmanj poznajo stvari
JanZiska
09. 08. 2012 12.16
+4
Skupno dodano vrednost, ki jo zgenerira Pipistrel v enem letu, ustvarijo firme kot so Kolektor, Cinkarna Celje, Helios, Cimos ipd. v nekaj dnevih.
thhomas
09. 08. 2012 12.00
+10
Mala podjetja niso nobena rešitev. Pomenijo umiranje na dolgi rok. V večini akumulirajo premalo kapitala, da bi lahko financirala raziskave in razvoj. To pa pomeni bolj ko manj ekonomsko stagniranje. Načrtno uničevanje velikih podjetij in zaviranje tujih investicij nas je spravilo na kolena.
JanZiska
09. 08. 2012 12.12
+2
myname007
09. 08. 2012 09.49
+7
Navadna laž. Za isto delo, torej za ISTO dodano vrednost so ljudje pri nas plačani cca 1/4 do 1/3 plačila v Nemčiji, Kanadi, USA itd. Poznam iz prakse, ker sem delal v taki firmi. Zakaj mislite da tuje korporacije pri nas odpirajo firme? Zato ker dobijo za ceno snažilke s polovilčnim delavnim časom v Nemčiji pri nas visoko usposobljenega in sposobnega inženirja. Če je kdo odgovoren za tako stanje je to "država" in pa vsi veleumni managerji, ki ali kradejo svojim zaposlenim, lepo povedano, jemljejo provizijo, ali pa niso sposobni iztržiti za enakovredno delo enkovrednega plačila. So torej nesposobni.
taklemamo123
09. 08. 2012 10.15
+8
Točno...draga je država ne pa delovna sila....vsi gledajo bruto...sam kaj ko ti od bruta ogromno pobere država....naj pobere polovico manj pa bo.
myname007
09. 08. 2012 12.21
+7
že bruto je 1/3 - 1/2 bruto plače v zahodnih državah. Davki na povprečno plačo so pa 41%. Plus 8,5-20% DDV za vsako zadevo. Kar realno pomeni, da "država" državljanu pobere 50-60% VSEGA zaslužka. Glede na davke bi morali imeti najboljše zdravstvo, šolstvo, socialo itd na svetu. Kaj imamo v resnici pa vidimo. Raj za korupcijo.
nina1994
09. 08. 2012 08.00
+9
kakšna podjetja?!?! tega pri nas ni več.obstajajo samo še mešetarji,ki prodajajo meglo na kg ali meter...žal
dobives
09. 08. 2012 12.03
pršut za dvajset evrov na črno prodat za 40.
mastablasta
09. 08. 2012 07.52
+2
problem je ker se prodaja s premajhno maržo. dela se za 100,00 EUR prodaja pa za 100,05 EUR. in seveda potem ni denarja za nov razvoj za boljše kadre itd in potem se vsi čudijo kako lahko veliko podjetje z naročili propade. seveda propade. naročila niso dovolj. morajo biti takšna, ki imajo neko večjo dodano vrednost. pa še to zastonj zna prodajat vsak...
taklemamo123
09. 08. 2012 10.21
+4
No pa ni vse v tem...evo moj primer, poleg službe imam še trgovino....in imam povprečno maržo x3...sam še vedno ne naredim toliko da bi imel vsak tekoče stroške pokrite, kaj šele investicijo (res da imam odprto 1 mesec), samo ko seštevam stroške mi slabo postane, sisajo se vsi, od najemodajalca ki še % od prodaje po m2 računa, do bank in njihovih provizij preko kartic ipd. ipd., je pa prva stvar da plačam najemnino,stroške in študente....no tazadnje gre še iz mojega žepa, ampak moram jih plačat, pa če grem sebi v minus....nisem lih takšen kot teli naši vrli managerji, upam pa da se mi bo to sčasoma obrestovalo, ampak bomo videli, je pa SLO, sedaj vidim iz prakse sila neprijazna država, da ne govorim kako je pri veletrgovci, ker tako stisnejo dobavitelja, da jim jest s ceno niti približno zraven ne pridem...pol pa deli.
williamwallace
09. 08. 2012 06.41
+1
Zadnjica, moj doma! :)
I G N O R A N T
09. 08. 2012 06.27
+0
To pa zato ker se zmeraj zgledujemo po drugih ne pa pa nas samih.Samozanicevalen folk
TvojaMamica
08. 08. 2012 22.48
+10
NE! KER DRŽAVI NI TO V INTERESU...Živela naša vlada..... -.-
snifff
08. 08. 2012 22.43
+12
Ja seveda, predvsem država računa na neuke ljudi, ki bodo zaradi brezposelnosti pričeli odpirat S.p.-je. Tile odpiralci, ki nimajo vizije, pač gledajo, kaj jim država ponudi(tisto pomoč oz. nizki štart - beri par sto €) kaj bo dalje ni njihov problem, se pa veselijo, da imajo ti bodoči s.p.-jevci čim več nase napisano. S takim razmišljanjem, je naša država totaln ku..c od palca vreden kooperant in vzpodujevalec gospodarstva.
Jožajoža
08. 08. 2012 22.13
+6
saj proizvajamo zahtevne izdelke, a jih proizvajamo samo za tuja podjetja, kjer ona določajo ceno. in cena je tako nizka, da je smešno.
piko112
08. 08. 2012 21.49
+17
Mlada podjetja gredo v tujino
jazbec44
08. 08. 2012 21.01
+36
Slovenska podjetja so zadnjih dvajset let povečevala intenzivnost proizvodnje zgolj z obremevanjem delovne sile.Ljudje so v upanju na boljši jutri dajali vse od sebe in obogateli marsikaterega novopečenega slo.kapitalista. Slo .kapitalist je presežna sredstva namesto v posodobitev proizvodnje,raje vlagal v jahte ,luksuzne avtomobile,delnice in podobno šaro.Zato smo danes tam kjer smo.Iztrošeni in obupani delavci,fabrike brez razvoja in prihodnosti ter slo.kapitalist s starim benfemnom in pufi.Slovenija moja dežela.
Aaron-Heydar
08. 08. 2012 21.52
+4
motorka57
08. 08. 2012 22.32
+1
kleopatra-1
09. 08. 2012 02.21
+2
jazbec, odličen komentar in žal zelo resničen.
mastablasta
09. 08. 2012 07.53
+1
mina1980
08. 08. 2012 20.27
-10
@Jimi1 Dragi moj...od kod pa mislis je \"prisel\" internet katerega zdaj uporabljas ko komentiras, racunalnik + vsa potrebna dodatna oprema, medicinski napredek od katerega je odvisno tvoje zivljenje, avtomobili in marsikatera luksuzna stvar katera ti osmislja zivljenje in se in se bi se dalo nastevat.......od krampa in motike? Ce hoces ziveti v druzbi brez znanja, se vrni stoletja nazaj in se odpovej vsem stvarem, ki jih dandanes jemljes za samoumevne...telefone, ipode in podobne raznorazne igracke, s katerimi se ljudje itak ne vejo drugo kot preseravat...... Lov in nabiralnistvo dragi moj.....pa se v tisti druzbi je obstajalo vsaj neko osnovno znanje....ne predstavljam si vas (ne vse!) moske v taki druzbi....kje boste pa te vzeli gel za vase stajlis frizurce...injekcije za \"bildanje\" misic...vosek za depiliranje? Od kod le izvira vse to.....hm? Po vsej verjetnosti zraste na njivi.
Die einemaister
08. 08. 2012 21.31
+11
mina- in kaj misliš d je s tem tvoja kvaliteta žiuljenja bolša, če maš nov ipad, nov "pameten telefon" (ki te naredi samo še bol neumnega) nov prenosnik, pa tabliči......, a ne veš d je cilj NWOja narediti ljudi praktično rastline d lahko oni tebe manevrirajo in posledica je razvoj računalnikov takih in drugačnih dati v uporabo ljudem use d ne bojo razmišljali s svojo glavo, narediti ljudi robote, ki ne bojo znali še v knjigi po kazalu več poiskati strani ker bojo navajani na tipkanje. In rekla si družba brez znanja stoletja nazaj, pazi zgrešila si napouno, aristotelj , nikola tesla, ........ so bili za tedanje čase geniji ki so znali veliko več kot ljudje danes aja kvazi znanstveniki ki so use po njih povzeli ker svojga niso bli sposobni naredit, če ni blo nikole tesle bi danes tebi gorela sveča al pa bi si na enosmerni tok priključevala vibrator samo bi zlo švoh biu tko d zahvalmo se lahko prednikom pred nami ker brez današnjega razvoja ne bi bilo oz bi mogli najprej razvit to kar so oni in potem it z razvojem do tega kar mamo danes.
Aaron-Heydar
08. 08. 2012 21.53
+6
Jimi1
08. 08. 2012 19.07
+31
Večina mlajših podjetij z največjim znanjem v državi.....ŽIVOTARI. Ta trenutek se npr. bolj splača ukvarjati z varjenjem rostfrei ograj, kakor pa z Hi Tech tehnologijami strojništva ali elektrotehnike. Znanja prav za prav nihče ne potrebuje, ker nima denarja, da bi se posodabljal... Dokler bo tako, prosim, da ne pišete neumnosti in ne zavajajte ljudstva.... Hvala !