Gospodarstvo

Pahor naj bi se odločil za prodajo NLB

Ljubljana, 30. 07. 2010 10.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Pahor naj bi dal zeleno luč KBC za prevzem NLB, če bi to želela, država pa bi ostala le četrtinska lastnica banke. Za nakup banke pa naj bi se potegoval tudi Goldman Sachs.

Pahor se je s premierom Luksemburga Jean-Claudom Junckerjem pogovarjal tudi o prodaji NLB.
Pahor se je s premierom Luksemburga Jean-Claudom Junckerjem pogovarjal tudi o prodaji NLB. FOTO: Miro Majcen

Premier Borut Pahor naj bi se glede NLB odločil, da lahko KBC odkupi večinski delež, država pa ostane četrtinska lastnica, pišejo Finance. KBC je sicer že pred leti kupil eno tretjino NLB z namenom, da v prihodnje postane večinski lastnik. Zaradi neodločnosti države pri prodaji svojega deleža pa je KBC na koncu že sklenil svoj delež prodati. Tako je že leta 2008 objavil, da svoj delež proda.

Kot pravijo v vladi, potrebuje NLB dokapitalizacijo, če želi ostati velik regijski igralec, predvsem na trgih v državah nekdanje Jugoslavije. Za to bi NLB potrebovala dokapitalizacijo v višini od 400 do 600 milijonov evrov. Možnosti so tri: ali banko dokapitalizirajo sedanji lastniki, ali jo dokapitalizirajo z javno prodajo delnic, ali pa naj v banko vstopi nov lastnik. Lahko pa lastniki ne bi storili nič, vendar bi v tem primeru banka morala začeti krčiti poslovanje, pravijo v upravi NLB.

Prodaji večinskega državnega deleža v NLB naj bi nasprotoval minister za finance Franc Križanič. Po poročanju Financ pa naj bi Pahor Križaniču postavil ultimat, da naj privoli v prodajo deleža ali pa bo moral iz vlade.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
02. 08. 2010 21.14
MEEEE HUJA-FUJ
Buena Vita
02. 08. 2010 21.13
Buena Vita
02. 08. 2010 19.22
alduri
01. 08. 2010 21.14
Pahor se ni nič odločil.odločila se je zdrava pamet svetovalcev,ki se želijo znebiti državnega krvosesa
titovka
31. 07. 2010 19.02
nisem vedela, da je nlb od pahorja????
zahod.west
31. 07. 2010 15.59
Slovenija je ponovno vedno bolj podobna balkanskim državam........kulturno gledano, oblast ne razume realnih sodobnih težav in problematik , kulturno je izrazito nostalgična in problematična, večina ministrov komaj prenaša demokracijo, pluralnost pa je za njih itak nekaj izrazito negativnega.....res je slovenija ni še demokratična država, ker rudeči se tega izogibajo in bojijo.
zahod.west
31. 07. 2010 15.55
komunajzerji na oblasti...brezposelnost, revščina in veliko praznih besed
volek
31. 07. 2010 14.02
Ja Nicolete, Jugoslavija je bila pa res bogata, hahaha.
volek
31. 07. 2010 14.01
Neinpika, s tistim kar si napisal se strinjam vendar je to za Slovenijo samo utopia. Levi so uničili državno banko in še marsikaj. Če bi še imeli tolarje, bi sedaj država tiskala inflacijski denar kot nekoč YU.
Nicolete
31. 07. 2010 12.07
Kaj so naredili iz nekoč bogate Jugoslavije razvajeni otroci na zapuščinski razpravi. Pahor kaj boš še potem prodal, stanovanja delavcev, hiše, ki so jih zgarali skupaj in njihove organe ko bodo umrli samo še to ti je ostalo...?????
bemtisunac
31. 07. 2010 09.46
NLB je adijo...prodaja se danes samo problematična in zafurana roba...
yarrick
30. 07. 2010 20.41
@neinpika Hja po svoje imaš prav, amislim da bi v sedanjem času ko gre vse v trik rasne imeli še večje težave z tolarjem kot pa z evrom. že tako je bil malo vreden takrat,danes pa bi bil verjetno še manj. kar pa se tiče banke pa raje ne govorim:močna ja, a bi morala biti tudi poštena, kar pa do sedaj nobena ni bila. glede an to, da se spoznaš na te stvari(gledena poste na prejšnji strani) predvidevam, da veš na kak način banke generirajo denar.če bi se zdajle vsi varčevalci NLB odločili da vzamejo ven svoj denar, ga nebi dolbili. in zakaj ne? ker ga nimajo več, in pa ker bi banka takoj potem propadla, saj živi od obresti, ki jih imajo vsi kreditojemalci Enako je v ameriki(nekdo je že prej izpostavil ta problem), ko imajo toliko denarja v obtoku, a ta denar je samo navidezen. ko jih bo to enkrat udarilo nazaj, bo šele hudo.
ekskluziv.scena
30. 07. 2010 20.23
@volek30.07.2010, 19:34 Tako je. Izredno me veseli, da sva od komunajzarjev prišla do točke konstruktivne debate ;) Da skrajšam svoje razglabljanje... Sam sem mnenja, da bi ohranitev tolarja in vsaj ena močna državna banka Sloveniji omogočila veliko večjo varnost in svojevrstno garancijo za trajen razvoj. Primer Madžarske jasno kaže, kaj se dogaja državam, ki so razprodale svoje imetje.
yarrick
30. 07. 2010 20.14
@BOB-FL NLB je EDINA slovenska banka, vse ostale so podružnice tujih( ja banka koper je tudi podružnica ja). da se odločijo prodati večinski delež državne banke je pa sramota. A res ne znajo delati z tem' naj zamenjajo ministrače ni sposoben a niakr ne zapravite naše banke(pa četudi je v poden zanič), ker tujci nam bodo dali grenčine za pit če dobijo banko v roke. Sploh pa zaboga ne dajete jo goldman sachs-u !!! A je res treba, da imajo ti sionisti vse banke v rokavu ali kaj? Zgleda da gre res vse v tri krasne. Ajz si bom kar napravil zalogo hrane, pitne vode in pa orožja. *
alterego
30. 07. 2010 19.48
Pahor ne ve kaj dela! kdo bo pa potem našim domačim tajkunom dajal posojila na lepe oči, a!? pa še ves kvaliteten domač vodilni kader bo novi lastnik v ta zadnjo brcnil! a ima vlada zadosti služb za vse zveste kadre? mislim, da ne!
volek
30. 07. 2010 19.34
neinpika, inflacijanekaj let pred uvedbo € je bila preko 10% letno. Seveda jo je morala vlada vlada zniževati. Če se dobro spomnim, je bila pred uvedbo€ okoli 5%. Če se ne bi borili proti inflaciji, bi padli v inflacijsko spiralo, ki jo je izredno težko ustaviti. Zato moja ocena okoli 1000 SIT. Da pa smo ustavili inflacijo, je predvsem zasluga sprostitev uvoza, seveda pa tudi nadzorovano tiskanje.
ekskluziv.scena
30. 07. 2010 19.19
@volek30.07.2010, 18:52 Po čem sklepaš, da bi sedaj lonček stal 1000 SIT? Inflacija je bila v mejah normale. Če ne bi bila, ne bi mogli sprejeti evra. Res je, tiskanje denarja je absolutno nezaželeno, omenil sem ga kot skrajni primer.
volek
30. 07. 2010 18.52
Neinpika,če bi še imeli tolarje, bi bil danes lonček verjetno okoli 1000 tolarjev. Tiskanje denarja je potuha nesposobni državi in gospodarstvu da ohranja socialni mir. Res je, da na kratek rok tiskanje vzpodbudi gospodarsko rast, ampak to je podobno kot mamilar, ki pravi, da se bo samo enkrat nafilal s heroinom, ali pijanec, da go bo spil samo 2 deci. Ko začneš, poti nazaj ni, še posebej, če imaš nesposobno vlado. Glede USA $ pa takole, največ jih ima Kitajska, več kot USA, gorje pa Ameriki, da si ti $ vrnejo na ameriški trg.
pepar
30. 07. 2010 17.26
Če že za vsako malenkost naredijo referendum,potem mora vlada obvezno vprašat narod,ali bomo sami iz svojih žepov zbrali teh 600 miljonov evrov in ostane banka v slovenski lasti,ali pa jo prodamo tujcem in dodamo še en vozel okoli vratu naši samostojnosti. Pošteno razložit kaj nas čaka ob taki,ali drugačni odločitvi.POŠTENO PA TUDI POVEDAT KJE SO SE GOSPODJE IZ NLB ZAKALKULIRALI IN ZA KAKŠNE POSLE IN KOMU SO POSOJALI DENAR.
ekskluziv.scena
30. 07. 2010 16.45
@volek30.07.2010, 16:26 Sicer me moti, da kokodakaš to, kar kot kaže kokodaka tvoj "ta stari" in najedaš z nekim komunizmom, ki s stvarjo nima nikakršne zveze... Ampak vseeno, dolgujem ti obrazložitev: Glede valute. Še dan, preden smo uvedli evro, je stal npr. najcenejši jogurt 25 tolarjev. Danes za 10 centov ne dobiš ničesar. Glede na to, da imaš približno enako plačo, si lahko danes samo zaradi evra privoščiš trikrat manj jogurtov. Verjami, da je za tem jogurtom cel kup politike;) Tiskanje denarja seveda ni zaželjeno, ker povzroči inflacijo, vendar v ključnih trenutkih lahko oživi domače gospodarstvo. Če po okrevanju gospodarstva država izpelje protiinflacijske ukrepe, stvar ni neobvladljiva. Dolarje tiskajo noč in dan in bog ne daj, da se njihovi pufi pretvorijo v kakšno drugo valuto, ker nas potem čaka 3. sv. vojna... .