Gospodarstvo

So številni Slovenci varčevali zaman?

Ljubljana, 10. 12. 2009 14.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V želji po ugodnem kreditu smo se v vrstah zgrinjali v banke, ki so ponujale nacionalno varčevalno shemo. Veliko vprašanje ob novih državnih ukrepih je, kakšna je sploh naša korist?

Kako do ugodnejšega kredita?
Kako do ugodnejšega kredita? FOTO: iStockphoto

Dandanes se veliko družin in posameznikov zaradi omejenega bivalnega prostora trudi priti do večjega stanovanja. Nekateri ugodne rešitve iščejo s predhodnim varčevanjem v Nacionalni stanovanjski varčevalni shemi (NSVS), spet drugi raje 'izkoriščajo' aktualna posojila iz jamstvene sheme, še vedno pa se veliko ljudi poslužuje klasičnega najema hipotekarnega posojila.

Na Cekin.si smo poskušali odgovoriti na prošnjo družine z Dolenjske, ki se zaradi finančne stiske in morebitne prihodnje nezmožnosti odplačevanja stanovanjskega posojila sprašuje, kaj ji sploh še ostane na razpolago. Prav tako pa družino zanima, ali so stanovanjska posojila po pogojih NSVS zdaj res še tako ugodna, ali je bolje vzeti kar posojilo iz jamstvene sheme RS (v kolikor družina seveda ustreza pogojem), kjer ti za ugodnejše posojilo sploh ni treba predhodno varčevati. Vas zanimajo ugotovitve?

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
12. 12. 2009 03.39
varčuješ če ne razmetavaš
Buena Vita
12. 12. 2009 03.37
kleopatra-1 veš-če bi ljudje spoštovali matematiko bi računali in si izračunali kaj se splača samo,se zavedaš da bi potem zmanjkalo BAHARIJE, tako sladko se mnogi bahajo koliko kreditov imajo meni še vedno ni jasno zakaj jih toliko potrebujejo,odhranila in k kruhu sem spravila pet otrok,s prvim možem sem hišo naredila,in nikoli nisem imela kredita--no,imela sem eno leto limit,zelo velik,mmmmhhh 120 jurjev,še tega sem izbrisala-se kdo upa stavit;;,mojih pet otrok ,vsi delajo in nihče nima kredita in nobedenega še nisem slišala da se pritožuje da mu kaj manjka nasvet kako priti do stanovanja;;živiš pri starših ,delaš,šparaš, plemenitiš prišparano in kupček se veča
Buena Vita
12. 12. 2009 03.24
jej,jej v komunizmu ste gradili hišce ki jih sedaj neurja rušijo, zdej pogledajte kakšne bajturine se zidajo,in to s tristo na uro
arkyliss
11. 12. 2009 13.41
Mogoče koristen predlog, mogoče posmehovanja vredna izjava..... ampak vseeno izjavljam/predlagam: - Kupujte v grupah po 30 ljudi na enkrat in se dogovorite za količinski popust, ki je lahko tudi do 30% odvisno od dobaviteljev. Mogoče je smešno je pa za razmislit! (grete kupit nove zimske gume... če kupite 4 kose dobite mali popust, če kupite 120 kosov..... povprašajte za dodatni količinski popust ..... vsak pameten trgovec bo rade volje spustil ceno) - za razmislek
arkyliss
11. 12. 2009 13.35
Matija Gubec alias Robin Hood -----> se vidmo kmal
arkyliss
11. 12. 2009 13.30
soonman11.12.2009, 12:28 SM takoj za........ povej kje in kdaj pa gremo ..... vsi ti ki se bogatijo na naš račun imajo dovolj za dve življenji..... lahko bi mal delil ...... Vsak od "BOGATUNOV" naj prispeva 500€ na mesec od svojih 10.000,00 € / mesec se mu ne pozna velik....kako lahko pa tisti z 600€ živijo .....dejmo mal solidarnosti..... drugač GREM Z SOONMAN-om pa vam vzamemo tistih 600 al pa več... kot ROBIN HOOD-a bova bote vidl... to vam obljubim
slavko.stefko
11. 12. 2009 13.29
NSVS je navaden nateg državljanov !!! Raje denar v sklade ali vsaj preko življ. zavarovanj. Isti šmorn je 2. STEBER, kjer bom poleg pokojnine imel 40€ dodatka !!!! (največ)
irab
11. 12. 2009 12.57
Se mi kar pritisk dvigne, ko slišim za Stanovanjski sklad, ker menim, da je on le sam sebi namen. Sem pred par leti odplačeval posojilo "za mlade družine", ki sem ga najel preko Stan. sklada, pa sem po šestih letih imel skoraj še enkrat večjo anuiteto kot na začetku, tako da sem ga rajši predčasno odplačal, seveda sem ga tudi za tretjino "preplačal"... Tako da se izplača pošteno pozanimati, ko se odločaš če in kje boš najel posojilo. Je pa tistim navadnim smrtnikom, ki se kljub majhnim plačam odločijo graditi ali kupiti stanovanje, težko to izpeljati brez kredita(ov). Mogoče je res zastarela miselnost, ampak še vseeno menim, da je boljše plačevati posojilo kot najemnino... Pred desetimi leti sva z ženo začela iz čiste nule (posojilo že na začetku!) graditi hišo in ta mesec sem plačal zadnji obrok kredita, ki ni bil edini v tem času, pa tudi najine plače pod slovenskim povprečjem. Pa vendar se danes z zadovoljstvom ozrem na našo lepo hišico in zadovoljne otroke, ki se jim ni potrebno stiskat kje v bloku. Je pa res potrebno tudi nekaj sreče in predvsem poguma!! Se pa tudi zelo strinjam z mnenjem "soonman"-a!
Jure Polz
11. 12. 2009 12.39
mih227 ja lahko upsaras 200 300 eur od 600 ce zivis pr mamici. ves kdaj bos z 600 euri na mesec usparu za parcelo glih pred penzijo,razn ce jo bos kupu nekje bogu za hrbtom. kaj manjaka kreditu? jst ms ga uzel na 20 let 64 000 eur dodal 36 000 ki so mi doma pomagal in sm si kupil stanovanje 50 kvadratov novogradnjo 28 km iz lj. obrok je pa 350 eur in zracuni kok bom vrnil.a ti cez 20 let nevem kok bos usparal. pa se to 600 eur mas in z tem dnarjom mislis graditi in potem se sebe vzdrzevati poloznce hrana... potem se bos pa zbudu ja
siFBI
11. 12. 2009 12.28
ales99: za sedanje stanje nikakor ne moremo kriviti prejšnji režim. Vedeti moraš, da je 20 let od prejšnega režima. V dvajsetih letih slovenska politična struktura ni za državljanja naredila popolnoma nič, le zapufala vsakega državljana za 1000EUR. Ta dolg se ne vleče iz ex YU ampak so ga ustvarili sodobni kapitalisti, ki pa to niso ampak so samo požrešni slovencelni, ki s pomočjo politike bogatijo, mi pa plačujemo njihovo bogatenje in plačevali ga bodo tudi naslednji rodovi, če se enkrat ne bommo končno uprli.
intimnanega2
11. 12. 2009 12.15
sori ampak 600€ na mesec celo življenje je definitivno več kot kredit, pa še tvoj stanovanje je
intimnanega2
11. 12. 2009 12.13
mih222711.12.2009, 11:322 ne se zakreditirat pod nobenim pogojem....ko je clovek zadolzen je prisiljen delati v zdravju skodljivih delovnih mestih za bedne place. Siva ekonomija je zakon, na racun le te si trenitno sparam denar za parcelo in povem vam, da mi gre. Imam sicer sluzbo, kjer zasluzim 600evrov na mesec, ampak se ne oziram na to, ker se vedno prisparam od 300 do 500 evrov na mesec.....vse se da ce se hoce, najlazje pa je jamrat in jokat, da nimas denarja in kakšen je ta skrivni recept?
mih2227
11. 12. 2009 11.32
ne se zakreditirat pod nobenim pogojem....ko je clovek zadolzen je prisiljen delati v zdravju skodljivih delovnih mestih za bedne place. Siva ekonomija je zakon, na racun le te si trenitno sparam denar za parcelo in povem vam, da mi gre. Imam sicer sluzbo, kjer zasluzim 600evrov na mesec, ampak se ne oziram na to, ker se vedno prisparam od 300 do 500 evrov na mesec.....vse se da ce se hoce, najlazje pa je jamrat in jokat, da nimas denarja
Abrams
11. 12. 2009 11.14
Človek, ki ni zadolžen, je za finančni sektor škodljiv in neuporaben. Banke, zavarovalnice in država živijo v pretežni meri od tega. Po mojem bodo udarniške akcije najbolj koristne. Ljudje pomagajmo si in nam ne bo slabo. Pa ne udarniške akcije po vzoru komunizma, ker si to komunizem ni izmislil je zgolj zlorabil.
Lee Lewis
11. 12. 2009 10.41
ales99 nehi pokat!
kleopatra-1
11. 12. 2009 10.02
ales9911.12.2009, 09:530 V prejšnjem režimu ste delal bajte,vemo na kakšen način.Živelo se je baje dobro.Ampak se mi zdi ,da ceno tega plačujemo pa sedaj.Mal razmišljajte ljudje zaplankani. ----- nimaš prav, cene tega ne plačujemo sedaj, sedaj plačujemo pohlep gradbincev in neumnost Slovencev, ki so v zadnjih 20 letih najemali kredite, ki jih ne morejo vračati, takrat so bile banke malo manj oderuške, plače pa višje in je šlo, danes pa so tisti pri koritu pokradli vse, kar se je dalo, delavcem plačujejo mezde in smo tam kjer smo
kleopatra-1
11. 12. 2009 09.59
namesto da bi država spodbujala varčevanje in nakupe z gotovina, spodbuja jemanje kreditov, kjer stanovanje npr, ki ga vzameš na 25 let, 2x preplačas, potem pa še svetujejo reprogramiranja kreditov, kjer z obrestmi spet kupiš banki še pol stanovanja. V Sloveniji je problem, ker ljudje mislijo, da morajo imeti nepremičnino v lasti in se potem zapufajo za tiste štiri stene toliko, da niti za kruh nimajo - in to celih 20 ali 30 let. Ali ni bolje vzeti stanovanje v najem, če prideš čez pet let v krizo, vzameš lahko manjšega, večinoma je kriza kratkoročna, se lahko tudi z lastnikom dogovoriš za malo odloga, vzdrževanje stanovanja je od lastnika, ne plačuješ obresti itd... Jaz npr. sem si izračunala, da bom v 30 letih dala za najemnino več kot polovico manj kot bi me stalo, če bi ga kupila na kredit - z obrestmi bi kupila še eno stanovanje banki, tukaj pa plačam najemnino, okna mi bo menjal lastnik. Problem pri najemu pri nas pa je, da najmeniški trg ni urejen, deluje na črno - ker država to omogoča. V sloveniji imamo 80% lastniških stanovanj in 20% najemniških, v Švici pa je slika ravno obratna - 80% najemnikov in 20% latnikov - pa imajo Švicarji trikrat višji standard kot mi. Zakaj? Ravno zato, ker ne kupujejo enega stanovanja sebi, drugega banki
ales99
11. 12. 2009 09.53
V prejšnjem režimu ste delal bajte,vemo na kakšen način.Živelo se je baje dobro.Ampak se mi zdi ,da ceno tega plačujemo pa sedaj.Mal razmišljajte ljudje zaplankani.
HOKI2
11. 12. 2009 09.50
Za takšno stanje je sigurno kriv sedanji sistem, ki je v zadnjih letih dopustil, da se ustvarjenega dobička po firmah polasti peščica vodilnih, ki nenormalno bogatijo, ubogi delavci pa delajo za mezde, ki komaj omogočijo preživetje. Včasih so firme ustvarjeno delile z vsemi zaposlenimi, navaden trgovec naprimer si je lahko v svojem življenju normalno zgradil hišo, ker je bil zaslužen denar nekaj vreden, danes pa je to utopija. Včasih je bilo veliko manjših trgovskih skupin, ki so vse imele močne uprave, veliko ljudi je imelo delo, vsi dobre plače (tudi trgovci), ker so zasluženo delili med ljudi, niso pa izkoriščali dobaviteljev in tudi ti so lahko normalno delali. Danes imamo v Sloveniji tri ogromne trgovce, ki do kosti obirajo dobavitelje, da le ti iz dneva v dan bolj životarijo, prodajajo z nenormalnimi maržami za izdelke, mastne dobičke si deli peščica vodilnih, navadne trgovce pa obirajo za vsak cent... In trgovci so le eni izmed mnogih, ki so se skozi menjavo sistemov hitro prilagodili-v svojo korist!
Sweet_Cocaine
11. 12. 2009 09.46
Ce vemo, da je cilj molznja drzavljanov, lahko njihovo dosedanje delo, oznacimo kot zelo uspesno.