Gospodarstvo

Upad kreditiranja se nadaljuje

Ljubljana, 25. 02. 2020 10.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Izrazit upad števila odobrenih posojil, ki se je začel z novembrsko omejitvijo kreditiranja prebivalstva, se je nadaljeval tudi v januarju. Banke so odobrile 6.277 potrošniških in 1.019 stanovanjskih kreditov. Za primerjavo, oktobra, ko so ukrepe že napovedali in so ljudje hiteli z urejanjem posojil, so odobrili kar 13.484 potrošniških in 1.701 stanovanjski kredit.

Po uveljavitvi Sklepa o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva je močno upadlo tako število potrošniških kot tudi stanovanjskih kreditov.
Po uveljavitvi Sklepa o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva je močno upadlo tako število potrošniških kot tudi stanovanjskih kreditov. FOTO: Dreamstime

Slovenske banke so januarja odobrile 6.277 potrošniških in 1.019 stanovanjskih kreditov. To je nekaj več, kot na primer decembra, a še vedno precej manj, kot so jih odobrili pred sprejetjem "zloglasne" omejitve kreditiranja. Upad je še posebej velik pri potrošniških kreditih. 

Oktobra, torej zadnji mesec pred uveljavitvijo novih pravil, so banke odobrile 13.484 potrošniških posojil, septembra so jih 10.816. Razliko najverjetneje lahko pripišemo dejstvu, da so stranke lovile še zadnji rok, preden jim krediti ne bi bili več dostopni. Novembra so banke nato odobrile le še 5.566 potrošniških kreditov, decembra 5.009, januarja pa, kot omenjeno, 6.277.  

Kaj pa stanovanjski krediti? Zgodba je podobna, čeprav so številke nižje. Oktobra je število odobrenih poskočilo s septembrskih 1.154 na 1.701, novembra pa spet upadlo na 1.160. Decembra so jih banke odobrile 984, januarja pa 1.019. 

"Iz podatkov, ki jih je posredovalo 13 bank, je razvidno, da je v primerjavi s številom novo odobrenih potrošniških in stanovanjskih kreditov v septembru 2019 (ko stranke bank še niso bile seznanjene s Sklepom o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva), v januarju 2020 odobrenih le 58 odstotkov potrošniških ter 88 odstotkov stanovanjskih kreditov," so sporočili iz Združenja bank Slovenije. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (110)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anakondabox
01. 03. 2020 08.22
+2
Bomo pa v votlinah spali in se hranili z nabiranjem pridelkov. #kot predniki
Darko32
01. 03. 2020 20.03
Kot dobro veš so tudi to zdrekali in so blokirali. Ko hodim po trgovinah vidim pridelke iz Romunije in drugod. Našim pa isto robo omejili nabiranje. Sočasno pa se hoče pobirati davek. Če gledamo zgodovino vidimo, da je potrebno dovoliti lastnikom nepremičnin, da nabirajo tudi te pridelke in se jim ne sme omejevati nabiranje. Sam veš za katero stvar govorim.
Klotilda H
28. 02. 2020 09.03
+4
STANOVANJA IN HIŠE NA SLOVENSKEM PODDEŽELJU SO NAPOL ZASTONJ. ne vem, zakaj bi morali kupovati stanovanja ravno v ljubljani???
Darko32
01. 03. 2020 20.04
-1
A misliš, da bo nekdo kupih hišo bogu za hrbtom in ob desjtvu, da tudi ni zaslužka na tem koncu. Posledično dobimo spiralno ekonomijo. Jaz pravim temu sesed ekonomije po spirali.
tron3
27. 02. 2020 21.44
-1
Hurgada al pa npr. smučarija v Italiji al pa v Avstriji pa sploh ni drago, za to ne rabiš kredita, pač plačaš takoj, teh nekaj sto evrčkov.
roten
26. 02. 2020 11.39
+4
prvo naj uredijo plače dvig na EU nivo ne samo cene pa še te so pri nepremičninah preko EU nivoja Jazbinškov zakon stanovanja so kupili tisti ki so not živeli in leta in leta plačevali najemnino
Rafael Kramar
26. 02. 2020 12.04
-2
Cene in plače so na prostem trgu. Noben ti ne brani, da za svoje delo zahtevaš več denarja. Vprašanje je le, če se bo komu zdelo tvoje delo vredno več.
roten
26. 02. 2020 14.07
+7
delo za delodajalca ne bo nikoli vrednota bo samo strošek za njega naj raje bi videl da delamo zastonj in ti si eden teh ki se ima za nekaj več
Rafael Kramar
26. 02. 2020 14.26
-3
Tvoje delo morda res ne bo nikoli vrednota, je paogromno delavcev, katerih delo je zelo cenjeno, spoštovano in temu primermo plačano. Če pa hodiš od 6h do 2h stat nekam za en trak ali nekaj prekladaš, kar bi lahko počel kdirkoli, potem je pa minimalc, ker se manj ne sme. In ne samo jaz. Vak, ki se je v življenju pripravljen toliko potruditi, da se sam preživlja, brez, da bi bil s pogodbo in sindikati prižet na sesek nekega podjetja, je zasluženo in upravičeno nekaj več.
roten
26. 02. 2020 14.41
+4
butaš v tri krasne in samo tebi jasne sindikat je za bebote in delodajalce to ve vsak pameten državljan jaz sem prisesan sam nase tako da glej ne butaj v tri krasne še enkrat
Rafael Kramar
26. 02. 2020 17.27
-3
Prisesan si ti na eno firmo ali pa na SPIZ, ne butaj jih ti. Zavoham takele proletarce čez vifi Če bi si moral sam najti delo, guzneš do dneva žena, po moje!!
roten
26. 02. 2020 17.45
+6
pridi ti dam motroko greva po treh urah si gotov če te dm pa zajlo nosit pol si v 5 minutah
Rafael Kramar
26. 02. 2020 18.18
-1
Ne rabim jaz nobene motorke gont, ti trdiš, da delo ni nikdar vrednota za delodajalca. Kaj točno delaš ne vem, če pa samo povežem motorko in zajlo iz tvojega posta, po mojem ni dneva, da ne prideš domov z novim evrskim stotakom ali pa nekaj delaš narobe. Ne vem, od kje ti, da delo ni vrednota?!
Deo30
26. 02. 2020 08.20
+12
Pa kdo vzema kredit za potovanje,to je res glupoo......
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 19.10
+23
Kredit je dolgoročno lastna zanka okoli vratu. Poznam nekaj mladih, ki jemljejo kredit vsako leto, da lahko potujejo. Ko bodo ugotovili,da je čas, da se ustalijo, bodo pa tu gor pisali, da bi morali dobiti stanovanje zastonj.
jugatneme
25. 02. 2020 20.23
+11
Žal je takih bistrih umov res preveč - prvo bi samo uživali za svoje, potem bi pa živeli za tuje.... Jazbinškov zakon je bil 1X in nikoli več ga ne bo.
jugatneme
25. 02. 2020 20.25
+8
Kredit ni slaba zadeva, toda vedeti je potrebno čemu je namenjena - gotovo ne smučanju, dopustu v Egiptu ali novoletnim darilom.....
Rafael Kramar
25. 02. 2020 21.19
+1
Tako je in samo to je smisel omejevanja kreditiranja. Briga jih za kaj boš ti denar zagonil, morajo pa biti vsaj približno prepričani, da ga boš lahko vračal. In če z majhno plačko vzameš petnajst jurjev nenamenskega za dobo sedem let, ga ni boga, ki ti bo jamčil za sedem naprej, da boš zagotovo v isti finančni kondiciji, kot si danes.
butalistan
26. 02. 2020 10.33
-1
balkansko levaška vzgoja na šolah in fakultetah vzgaja razvajene delomrzneže
ni_mi_vse_eno
25. 02. 2020 18.13
+18
Sodnica si lahko postavi na TUJI kmetijski parceli hišo in je zaščitena kot kočevski medved. Janez Povprečni pa ne pride niti do stanovanja. Tisti, ki pride, pa ga sredi zime za 100 EUR dolga izgubi, ali mu ga pa država ruši. Živela enakopravnost.
ni_mi_vse_eno
25. 02. 2020 18.10
+14
Vsi smo čisto šokirani, nihče ni tega pričakoval, hehe. Smo pa zanimiva družba, ki nekaterim posoja neomejene količine denarja in ga "odpiše" tudi nekaj miljonov, drugim pa nič ne posoja, ker ne "izpolnjujejo pogojev". Spet bo slovenec slovenca v grob spravljal, ko bo mera polna.
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 14.36
+5
Glede na majhno število komentarjev se vidi, da je zanimanje za kredite res upadlo. In ljudje bodo lahko vsak mesec obrok, ki bi ga dali za kredit nesli v banko ali dali v nogavico in čez 5 let si bodo lahko kaj lepega kupili.
Zantaja
25. 02. 2020 17.57
+8
Ja in to z gotovino in,ko imaš v roki denar se da veliko več barantat.edino kar je moraš bit vztrajen in vsak mesec dajat nastran.
Killer999
25. 02. 2020 14.22
+9
Sj ce se bo tako nadaljeval nebo vec bank pa sj kdo jih pa nuca zivijo na nas racun in drzava ima v pogled finance drzavljanov
dejannovak
25. 02. 2020 13.46
+2
Stanovanja bi morala biti zastonj. Za vsakega po eno. Ne pa, da se zakreditirajo skoraj doživljenjsko, halo, kdo pa je še to videl.
Rafael Kramar
25. 02. 2020 14.02
+23
Tako je!!! Pa po en avto za vsakega zastonj. Pa vikend pa jadrnica pa kųrbica po ena za vsakega, zastonj jasno!? Ali lahko še s čim obdarujemo vaše veličanstvo v zahvalo, ker obstajate?!..
Deo30
25. 02. 2020 14.18
+6
Vsak je vreden imet streho nad glavo,a ne da mora se zapufat za cel lajf........Nismo več v kameni dobi,svet oziroma države imajo to moč,imajo resurse za to,ampak nočejo......Vse za profit miko...vse
Rafael Kramar
25. 02. 2020 15.19
+4
Od kje ti te umotvori, da ti stanovanje kar pripada, samo zato, ker si. Malo preveč si domišljate eni.
Deo30
25. 02. 2020 17.54
+3
Zakaj pa ne bi moglo bit,koliko je narod dal za države a te nikoli nič ne dajo....
Zantaja
25. 02. 2020 18.00
+9
Najboljše za lenuhe.zastonj stanovanje po hrano pa oblačila pa na rdeči križ,potem pa se jurja za luksuz.
Rafael Kramar
25. 02. 2020 18.54
+3
Deo30, o čem ti govoriš? Za kakšne države je narod dal in kdo po tvoje so te države. O državah govoriš, kot, da so fizične osebe, ki jim narod daje svoj denar. Denar, ki ga vsi vplačujemo v državni proračun, se za nas vse tudi porabi. Za enega več, za drugega manj, se pa ne kopiči nekje v kleti parlamenta in ga ima gospa Država zase. Če hočemo vsakemu Slovencu šenkati eno stanovanje, mora najprej vsak Slovenec dati v proračun za eno stanovanje, da se matemetika izide. Ampak, to dvomim, da ti diši. Ti bi seveda bil med tistimi, ki dobijo, plača naj pa nekdo drug. Če je tako, bi tudi jaz enega...
Rafael Kramar
25. 02. 2020 18.57
+1
Zantaja, ta sorta ljudi, o kateri ti govoriš, bi bila povsem zadovoljna z enim orenk odmerjenim UTD.
Deo30
26. 02. 2020 08.08
+5
Jaz hvala bogu imam tri nadstropno hišo na obali,ampak govorim koliko se se generacije žrtvovale za teritorij v zgodovini...npr.oba moja nonota in njegovi brati so se borili proti nacistom,od mojega očeta trije brati proti agresorski JNA....in na koncu še oče mi reče veš sine za Kopersko avto cesto so nam od plač trgali da so jo naredili....od nes pa zdaj zahtevajo vinjeto o tem govorim,in še je tu primerov.....
Deo30
26. 02. 2020 08.13
+5
In moji družini nasplošno ni nič padlo iz neba do 20-tega leta sem živel v hiši stari 100 let.....in zdaj vse krvavo zasluženo...delo v Nemčiji,delo v Italiji in pri nas.......Tako da narod si zasluži decentno živi in ne da se preživlja.......
BroNo1
25. 02. 2020 13.22
+18
Počasi se bodo banke zaprle, saj ne bodo imeli kaj delati. Sami si kopljemo jamo z nepremišljenimi ukrepi!
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 19.01
+2
Ne se bati za banke. Vodijo naše račune in zaslužijo.
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.19
+23
Res pa je, da s takšnim sistemom soglašajo tisti, ki jim je bilo lagodno življenje položeno v zibelko, ker so se rodili premožnim staršem in so naslanjali svoje razvajene riti povsod, kjer to ni bilo potrebno. Takšni imajo "podedovano" nepremičnino ali dve, firmo od očeta, avto od starih staršev in dobro službo (dosti so pripomogli petični starši). Med njimi so tudi tisti, ki so neprestano doma, prijavljeni na "borzi", prejemniki karitas paketov, a vseeno lastniki nepremičnine v višini več kot pol milijona eurov. V svoji knjigi niti ure delavne dobe, vse kar se da o njih slišati je nekaj kazenskih ovadb zaradi poslovanja s "čudnimi substancami", v šoli pa odgovor učiteljici, da je očetovo delo zalivanje vrta in hranjenje zlatih ribic! Takšni seveda ne čutijo potrebe po posojilih, ker jim je vse do sedaj "padlo iz neba", zato se ne morejo načuditi potrebam nas, navadne "raje", ki si s svojim delom tekom celega življenja želimo sebi in svoji družini omogočiti času in situaciji primerno življenje!
Rafael Kramar
25. 02. 2020 13.28
-5
Kredit ni namenjen omogočanju primernega življenja, saj moraš potem leta sebe in bližnje vlačiti še bolj pod nivojem primernega življenja, da zadevo z obrestmi vrneš. Mogoče pa eni nimajo finančnih težav zato, ker z denarjem in z glavo delajo vzporedno in ne zato, ker jim je vse z lufta padlo.
Krematorij666
25. 02. 2020 14.11
+15
Rafael...imaš in nimaš prav. Recimo varčevanje za nakup stanovanja, vmes pa plačevanje najemnine krepko presega obresti na banki...
09ZarMan10
25. 02. 2020 14.23
+7
Kako boš pa odplačeval najemnino v cca. višini obroka kredita, ali boš šel pod most. Tako ali tako boš moral "pridelati" toliko denarja, da boš lahko živel! Razen če se boš v tem primeru "priklopil" na mamino krilo! Po letih plačevanja obrokov kredita imaš še vedno skrajno možnost, da prodaš nepremičnino, poplačaš kredit in obdržiš razliko!
Nightrider
25. 02. 2020 14.32
-1
Ampak z posojilom zivis slabse. Posojilo ni resitev. Ko ljudje odplacajo posojila bodo ziveli bolje ker novih ne bo. Jim bo placa ostala
Nightrider
25. 02. 2020 14.34
-1
Ampak ni potrebno biti za vsako ceno lastnik stanovanja.
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 14.44
+13
Marča, ne vleci se ven zaradi svoje nesposobnosti. Koliko si bila stara, ko si dala svoj prvi denar na stran, si ga začela hraniti?Jaz 15 let. Do 30 leta imaš lep prihranek. Vsa študijska leta sem tudi delal-a. Starši še vedeli niso, da imajo otroke. In doma smo tudi pomagali. In ti??? Takih, ki imajo bogat pedigre od bogatih staršev je bore malo. V moji mladosti so drugi žurali s starševskim denarjem. Ko sem kupil-a prvi avto, je bila pa fovšija. Danes je popolnoma isto. Gnoji bi imeli vse zastonj, drugi naj bi pa delali za to. Jok, brate ,odpade.
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 14.45
+3
Rafael Kramar
25. 02. 2020 15.12
+12
Fantje, govorimo o potrošniških kreditih, ne o stanovanjskih. Za bajto jasno, da vzameš kredit. Kdo pa ima par sto jurjev za odmetat. Za avto je tudi normalno, da vzameš kredo. Še sploh, če avto nujno rabiš in kupiš kaj novejšega ali celo novo. Bula so nenamenski krediti, kjer se folk zapufa za deset, petnajst jurjev do sedem let. Denar se spraši nenamensko za najnujnejše življenjske dobrine. Nov televizor, ker je tastar za dve cole premajhen. Hladilnik bi bilo za očistiti ampak je že toliko star, da se ga ne splača. Pa nekaj za oblečt, ker razen treh polnih omar ni kaj obleči. Pa enmu tamalmu Plejstejšn pa drugmu novga Appfeljna, ker sta bla pridna. Za v kuhinjo se nakupi še par električnih aparatkov in kakšna spalnica se zamenja. Za konec se pa še vsi strinjajo, da bi lahko kam šli za kak teden ali dva, pa je na računu nula, če ne celo postrgan limit. Vsa ta veselica traja mesec ali dva, potem pa sledi 82 mesecev tolčenja z glavo ob mizo, "kaj mi je bilo tega treba"!?! S tem, da je to najsrečnejša možna situacija zanje. Kaj, če pride kaj vmes?? Recesija, izguba službe, bolezen, mogoče naravna nesreča ali... Ne rinite prostovoljno v težave, katere vam niso res nujne in kredit je prva stvar, pri kateri se je treba vprašati "ali ga res potrebujem, ali si ga samo želim"?!? Vse je samo moje osebno mnenje, seveda!
Zantaja
25. 02. 2020 18.08
+4
Se s tem komentarjem kar strinjam.dodal bi samo,da se vsaj 3/4 ljudi tud preveč pufa za avto malokateri res rabi velik avto.ko gledaš kolone vozil not pa en sam.
adix1
25. 02. 2020 13.00
-1
V bistvu je prav tako vsi bi vse imeli na obroke pa kredite potem pa komaj da shajajo iz meseca v mesec potem pa bog ne daj da kdo izgubi sluzbo pa ostanejo samo pufi
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.24
+14
...ki pa so venomer primerno zavarovani! Ne en krat, več krat! Seveda pa govorim za fizične kredite povprečnežev, ne elite. Tam je stvar bila in je še bistveno drugačna!
09ZarMan10
25. 02. 2020 12.34
+33
Prodajajo nam buče. Hočejo prikazati, da bo brez kreditov življenje lepše, brez zadolžitev pa finančno bolj vzdržno. Dejansko pa le želijo poglabljati razliko med bogato peščico, ki s svojim denarjem in vlaganjem obvladuje vedno večji del sveta in povprečneži in revnimi, ki jim več kot celo življenjska najemnina in preseljevanje ter 12-urno delo v službe ne pripada. Vse skupaj je podlo in dejansko usmerjeno proti ljudem!!!
Rafael Kramar
25. 02. 2020 12.42
+5
Uporabnik458403
25. 02. 2020 12.53
+6
MARCA....... Si v zmoti. Banke so bogate, ker ljudje hocejo kredite in dokler bo tako bodo banke vedno bolj bogate in ljudje vedno bolj revni, ker banka ti nebo dala nic zastonj ampak zabeljeno marzo
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.10
+7
Saj tako vsak sistem deluje. Nihče v tem sistemu ne dela ničesar brez profita. Zato pa smo zadnje desetletje imeli tako uspešne banke! Nova pravila so samo bankam odvzela možnost kontroliranega plasiranja denarja preko kreditov na trg, istočasno pa omogočila razcvet posojilnic na črnem trgu, kjer pa se ljudje lahko nekontrolirano zadolžujejo po bistveno manj ugodnih pogojih!
Uporabnik458403
25. 02. 2020 13.19
+7
Marca.......ja sistem deluje takob da se cim vec ljudem ponudi kredit in se jih zakreditira.... Taksni ljudje so v sluzbi tiho samo, da je placa za kredit odplacat..........in pescica na ta racun lepo zivi....... Manj bo kredotov lepse bo zivljenje. Ce nekdo ima mesecno samo 50 eur za obresti in stroske kredita pomeni, da za 50 eur na mesec slabse zivi..... Postoduraj malo koliko ljudi je imelo probleme z placevanjem kredita in odvzem avta ali hiseb ker niso bili sposobni odplacevati dolgov zaradi sluzbe........ V kolikor bi bili brez kredita bi v krizi veliko lepse preziveli kljub izgubi sluzbe.... To se vse na koncu pozna na zdravju
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.22
+2
ne vem, s katerega stališča ti naj dam odgovor. Kot potrošnik, ali kot bančnik???
Uporabnik458403
25. 02. 2020 13.35
+0
Daj mi odgovor na pohlepnega potrosnika.........
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.54
+11
o.k., bom probal biti kolikor se da objektiven in ti bom delno prikimal. Resnično je kar nekaj kreditov najetih zaradi "nepotrebnih in življenjsko nepomembnih" stvari, po drugi strani pa ima vsak svojo klasifikacijo potreb in stvari, tako da je zadeva od potrošnika do potrošnika različna. Če bi državi resnično šlo za dobrobit človeka, bi se nekaj drastičnih premikov moralo narediti pri financiranju namenskih kreditov, predvsem stanovanjskih kreditov, ki na eni strani omogočajo potrošniku možnost nakupa nepremičnine in s tem dolgoročno zadovoljitev osnovne potrebe po domu, na drugi strani pa si obdržalo možnost zavarovanja ob morebitnem neplačevanju s pomočjo hipoteke. To je preprosto Win-Win situacija. Vendar tega ni, ker so apetiti nekaterih bogatih lobijev drugačni. Drugi namenski kredit pa bi moral biti za nakup avtomobilov, ki so v vsakodnevnem življenju povprečnega človeka postali nuja. Ti krediti pa bi morali biti definirani podobno, kot so v preteklosti tudi bili. Maksimalna ročnost 7 let, maksimalni znesek 15.000 eur in pogoj, da se namenski nakup opravi na negotovinski način in tako ohrani kontrolo nad "namenskostjo". Za kaj več (avto višjega razreda, ali kakšno drugo željo pa bi potrošnik moral dodati še kaj prihrankov...). Vsak delavec, ki dela od 8-12 ur dnevno bi moral imeti višino plače, da bi lahko, poleg "normalnega" celomesečnega življenja lahko zagotavljal še ta sredstva! Sedaj pa smo v situaciji, ko delodajalci z višinami povprečnih plač tega niti približno ne zagotavljajo, dodatno pljuvanje na "karbid" pa doda še država z, za poštenega povprečnega Slovenca nerazumljivimi in nesprejemljivimi zakoni in pravili!
Rafael Kramar
25. 02. 2020 14.12
-7
Že kot potrošnik klatiš kozlarije, kaj bi šele bilo v vlogi bančnika?!
09ZarMan10
25. 02. 2020 14.26
+6
še dobro, da imamo v Sloveniji takšne vrhunske "znalce", kot si ti! Upam, da jih z novo vlado ne dobimo še na mesta, kjer bodo lahko sejali nezadovoljstvo!
Nightrider
25. 02. 2020 14.38
-2
Vzames potrosniski kredit na 7 let. Kupis avto, .... denar zapravis v nekaj dneh in sedem let zivotaris. Kako s kreditom zivis bolje, ce moras vrnit vec kot si dobil? Ta ukrep banke podpiram predvsem zaradi ljudi kateri imajo vse na obroke. Dobi placo in jim trajniki vse pozrejo. Sam poznam par takih ki zivijo na pamet
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.01
+1
Ti si ren en kramar, me zanima iz katere luknje si prilezel,.žal življenje ni vedno tako kot si ga ti predstavljaš. Vsaka oseba je unikat, tako v pozitivnem kot negativnem. Vssaka fizična oseba z najemo kredita sprejema odgovornost, saj bo morala ta kredit prej ali slej na tak ali drugačen način vrniti. Večina "elite" pa s sprejemo kredita ni sprejela nobene odgovornosti in kredit nikoli ni imela namena vrniti, ker je v samem začetku bila špekulacija, manipulacija, kraja,..? Bančniki pa bi v obeh primerih morali ravnati enako, višji kredit, višja odgovornost, kajne? Za fizično osebo se vedno išče drugo in drugačno zavarovanje, če osnovno ne ustreza. Ko so pa ugotovili, da elita z zavarovanjem svojega kredita ponuja delnice in ostale špekulativne instrumente (bitcoini in ostali shitcoini),.bi morale nemudoma zahtevat dodatne garancije, toda ne,.saj bo to narod poplačal?
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.04
+3
Napačno razmišljaš. avto si kupil, ker si 30 km stran dobil boljše delovno mesto in te delodajalec želi videti vsak dan na delovnem mestu, ne zaradi tega, ker ti je všeč znak avtomobila ali bi rad pomagal avto industriji, razumeš. Očitno mečeš vse v en kup.
krnekilojz
26. 02. 2020 13.48
+1
po prebranem je jasno, da je tale Kramar rojen v bogati familiji in nima blage veze kako svet deluje ali celo, da bi si moral sam denar služiti!
janez653
25. 02. 2020 12.20
-12
saj je pravilno. Potrošniški krediti so povečinoma nepotrebni. Pri stanovajnskih pa tuid ni problemov pri odobritvah
mackon08
25. 02. 2020 12.51
+19
janez653 Ti, ki si tako pameten pa mi povej kako bi lahko navaden delavec, ki ima 800 Euro plače dobil kredit pa rabi ene 4-5000 Euro, ki bi jih z lahkoto poplačal pa tega ne dobi. Jaz sem imel minimalno plačo pa sem imel kredit in sem ga poplačal brez problemov. Ne piši bedarij, če ne veš v čem je zadeva.
adix1
25. 02. 2020 13.02
+6
Če bi lahko kredit plačal se pravi da lahko tudi sam privarčuješ čudo ludo če hočeš dobit 5000€ kredita ga preplačaš ziher 1500€
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.11
+14
in se prvih pet let vozi na šiht s skirojem, ali???
kahelc
25. 02. 2020 13.26
+2
Ne kupis avta za 5000 ker si ga ne mores privosciti ampak za 1000.
09ZarMan10
25. 02. 2020 13.36
+10
...in naslednjih 4000 porabiš za mehanika, ali pa ga enostavno pri prvem večjem popravilu trajno "parkiraš" ob hiši. Ne gre za nov avto, vreden 30 jurjev in več! Gre za povprečen in rabljen avto v vrednosti 5.000, ki bi si ga v normalni državi z normalnimi plačami lahko plačal vsak delavec iz "denarnice"
mackon08
25. 02. 2020 14.11
+6
Rafael Kramar Ne piši bedarij, kdo pravi da je kredit zaradi finančnih težav. Kredit ti omogoča, da kupiš določeno stvar, ki jo rabiš takoj.
Nightrider
25. 02. 2020 14.43
-3
Ce jih z lahkoto poplaca in zna u denarjem bi imel 5000 nasparanih
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.13
Zelo enostavno. Z 800 si komot lahko odmsiliš 60 evrov za obrok, kajne? Na 7 let to znese 5040 minus obresti in odobrite, zavarovanje pa pridemo na 3800 evrov. S tem denarjem si vzel rabljen avtomobil, vsekakor boljši od tvoje krepaline prejšnje, ki te je puščala na cesti, ker se moraš voziti v službo. S tem avtom se sedaj upaš peljati tudi malo dlje in tam dobiš 100 evrov višjo plačo, pa tudi potne ti bolje plačujejo,.temu se reče naložba. Ker se počutiš bolj samozavestnega si se odločil, da tudi popoldan ali za vikend kaj pofušaš-saj obvladaš keramiko in ti tvoj kredit prinese še vsaj dodatnih 200 evrov na mesec več. A boste trdili, da se je tak primerek napačno odločil? Eni tukaj znate samo bluzit in nič mrdniti z lastno ritjo. Da narod potrebuje dostop do teh mikro kreditov.
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.16
S katerim se voziš na delo 30 km stran,.vsak drugi dan ga šraufaš, pa še žre kot konj (bezin), stalno na popravilu. Da v enem letu te ta tvoj 1000 evrski avto stane še dodatnih 2000 zraven. Vsekakor boljša varianta kredit,.si vsaj 800 evrov na boljšem.
dejannovak
25. 02. 2020 12.20
+19
Jasno. V prvem koraku je elita raji (delovnemu ljudstvu in tudi nedelovnemu) odvzela proizvodna sredstva. Tako se iz dobička, recimo železarne Jesenice (ali kako se ji že reče), danes ne gradijo npr. stanovanja za delavce, temveč dobiček poberejo lastniki. Sedaj je treba raji (ali vsaj večini raje) odvzeti še nepremičnine, saj ima pri nas domala vsak ološ svoje stanovanje. Naslednja generacija neizobraženih in lenih (useless class po Harariju) bo izgubila precej nepremičnin, ki jih je dobila od staršev, ti pa v socializmu. Tako bodo (bomo) ljudje precej bolj ubogljivi. Pravi evro ali usa demokrat prebiva v najetem stanovanju in ne lastnem.
main
25. 02. 2020 12.11
+3
Kdo bo pa zdej odplaceval kredit ker ne bo turistov?
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.20
+1
So what? Bo pa šel talat maske bo fajn zaslužil. Ker si nihče nebo upal okoli hoditi bo na dom dostavljal potrebno-biznis. V vsaki težavi ne vidite prihodnosti. Kot tisti sesalec njoko iz postojne, ki joče, da ni azijcev, naj da ustreuno karto pa bomo domačini hodili v postojnsko jamo. Zdaj, ko je preko 35 evrov naj si jo sam ogleduje. Si predstavljaš, da grep z družino v postojnsko jamo in predjamski grad,.saj bankrotiraš.
fafajonka
25. 02. 2020 12.06
+15
Jaz ne rabim nobenega kredita,....s sinom imava.....šparovček..... :-))))
Uporabnik458403
25. 02. 2020 12.03
+9
Ce nekdo vzame potrosniski kredit pomenib da bo moral odplacevati obresti in stroske kredita.......... PO ZDRAVI KMECKI LOGIKI LJUDEM SEDAJ PREZ KREDITA OSTANE VEC DENARJA, KER NIMAJO STROSKOV KREDITA....... Ce pa kdo kupuje recimo hladilnik pa se je mozno ze skoraj vsepovsod zmeniti na placevanje mesecnih obrokov brez obresti.............. JAZ V TEM NE VIDIM NIC SLABEGA LE MEDIJI STRASITE IN USTVARJATE NEKO NEPOSTENO LOGIKO
Rafael Kramar
25. 02. 2020 12.16
-11
To samo ti tako vidiš. Potrošniški kredit je za večino proletarstva večja količina denarja, ki jim ga banka da, da imajo mal za zapravljat. Je res, da je treba to pol vračat, ampak je na pet, sedem let, tko, da se splača.
Uporabnik458403
25. 02. 2020 12.49
+6
Kramar......ti napisem logiko brezveznega kreditiranja osebnega vozila....... Recimo imas 150 eur/mesecno kredita na 5 let. To je 9000eur plus vsi stroski....... Brez kredita pa gre, da si prvo kupis avto za jurja in se z njim vozis tako dolgo kot gre. Zavarovanje je bistveno manjsi strosek. Se z njim vozis 2 leti in si si privarceval 3600 eur samo ker ne placujes kredita. Torej si 2500 eur v plusu. Nato si kupis avto za 2500 eur in ga 5 let furas.... V tem casu privarcujes 9 jurjev kot si vzel kredita........ Po 7 letih imas avto brez kredita in ze varcujes za drugega..... Torej nikoli vec ne vzames kredita in zmeraj kupis avto na kes.............. Ko pa kupojes avto iz kredita v kredit pa vsako leto izgobis jurja........TEMU MI ENI PRAVIMO FINANCNA PISMENOST
Rafael Kramar
25. 02. 2020 12.55
+2
Svetice, palec gor!! Se strinjam popolnoma. V mojem zgornjem postu je opisano točno to, kar pojasnjuješ ti. Le, da sem jaz dodal ene dve šefle sarkazma zraven.
mackon08
25. 02. 2020 12.55
+1
svetice Če ne poznaš stvari ne nabijaj. Kje je možno se zmeniti na obrole brez obresti, tega že dolgo ni, edino če imaš zeleno pika kartico katero ne dobiš, če imaš minimalno plačo. Vzemi primer, da nekdo dobi službo pa rabi atomobil naj bo za 2000 pa kredita ne dobi.
Špartanec
25. 02. 2020 12.57
+6
Ja, sanjaj. Razlika je a se ti voziš v modernem avtu ali pa avtu brez serva. Pa pozabljaš, da te stara krača stane vsaj še par sto evrov na mesec več za vzdrževanje.
Pa kaj
25. 02. 2020 13.00
+8
super matematika, če ti pri avtu za jurja nič ne crkne... problem je, ker so material in delo več kot avto... na koncu si v minusu
Uporabnik458403
25. 02. 2020 13.11
+3
Jaz nic ne recemb ce pride do situacije in vzemes mali kredit..... Pri nas se jemljejo krediti za brezveznosti in to iz kredita v kredit........ Pa se spet stari avti tok ne kvarijo razen ce z njimi delate vse mozne vragolije........ Tudi sem napisal za realno stanje in ne neke izjeme....... Cuden mi je izgovor, da dobis sluzbo pa si moras ze pred tem avto kupiti na kredit.........meni je to zelo cudno razmisljanje, da nimas sluzbe in bi imel kredit, da si dobil sluzbo
trollolll
25. 02. 2020 13.19
+1
mja ma on noce auto za jurja. on hoce to kar vsi na vasi... pasata :(
Nightrider
25. 02. 2020 14.45
+1
Imajo par dni za zapravljat potem pa 7 let životarijo in zivijo se slabse.
Nightrider
25. 02. 2020 14.48
+1
Jaz imam 2000€ placi in avto vreden 900€. Zavarovanje me stane 230 letno. Vzdrzevanje mogoce 300. To, da te stane par 1000€ na mesec vzdrzevanje nakladas. Po tvoje nihce ni mozen vzdrzevat clia 2002 letnik? A8 4.0 pa ni problema 🙈
Nightrider
25. 02. 2020 14.49
+3
Rožice cvetijo
25. 02. 2020 14.54
+0
mackon08. NKBM, SKB.... s kreditno kartico do 10 obrokov, obrok mora biti večji kot 25EUR. Vsak obrok damo še +1,5€.
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.24
+1
Ni tako enostavno,.smo že obdelali, niti se ne trudi z avtom do 1000 evrov. Redko, da dobiš dostojno ohranjenega za ta denar. Bolje da daš 3000 pa si vsaj 2 leti miren, recimo,.zanj plačuješ obrok 50 evrov,.upaš si z njim 10 km dnevno dlje na kak fuš ali, če imaš srečo izbereš boljšega delodajalca.
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.29
+1
Pojdi na sberbank in si uredi ideal kartico. Za minimalno plačo ti bodo odobrili vsaj 800 limita,.kar zadostuje za začetek, eno krepalino do 1000 evrov, odplačuješ pa na 24 obrokov. Obrok 40 evrov, dovolj, da se lahko premikaš in iščeš boljše ponudbe.
antilevi?ar
25. 02. 2020 19.34
+1
Morda imaš doma stvari, ki jih ne potrebuješ? Nikoli ne veš kaj nekdo drugi potrebuje, poglej klet, podstrešje, stare igrače, obleke, instrumenti, deli od avtov,.kos po kos na bolho, facebook,.in se bo nabralo, nekje je treba začeti, nihče ni čez noč postal pameten in bogat,.ne vem, jaz potrebujem delavca okoli hiše dam 7 evrov na uro, urejanje, košnja, pospravljanje garaže (pospravljanje-ne kraja), lažja gradbena dela, štihanje tople grede,..pa v tej deželi lenuhov ni nikogar.