Inšpektor

Javni in zasebni vrtci? Koliko stanejo? Kaj se spreminja?

Ljubljana, 08. 11. 2025 15.25 | Posodobljeno pred 6 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nedavno sprejeta novela Zakona o vrtcih je med zasebnimi vrtci sprožila val ogorčenja. Že v času parlamentarne obravnave so opozarjali, da je diskriminatorna in da s spremenjenim načinom financiranja ukinja starševsko svobodo do odločanja, kateri vrtec bo obiskoval njegov otrok. Kaj pa se v resnici spreminja? In kdo bo leta 2030, ko bo novela stopila v veljavo, zares na udaru?

V Sloveniji imamo 108 javnih samostojnih javnih vrtcev, 210 osnovnih šol ima v svoji sestavi vrtec, 94 je zasebnih, od tega jih ima 24 koncesijo. Ena koncesija je podeljena vzgojno varstveni družini. Vrtce obiskuje 87.941 otrok, 5238 jih hodi v zasebne, 1892 pa v koncesijske vrtce. Velika večina torej obiskuje javne vrtce. V enem od njih v naselju Koseze v Ljubljani že 22 let dela vzgojiteljica Andreja Kancler. "Za to delo moraš najprej imeti otroke rad", pravi. "Biti jim moraš predan, z njimi potrpežljiv, empatičen." Še posebej v aktualnem času, ko je zaradi preseljevanja vse več otrok, ki govorijo tuji jezik in prihajajo iz drugačnih kulturoloških okolij. Še ena sprememba je morda ključna: na splošno je otrok manj. Minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj je nedavno tudi v naši oddaji 24UR ZVEČER opozoril, da je število vpisanih otrok od lani do letos na državni ravni upadlo za skoraj 3000, število oddelkov v javnih vrtcih pa se je zmanjšalo za 134. 

Upad rodnosti je vladni argument za ukinitev oddelčnih normativov. Državna sekretarka na MVI Janja Zupančič pravi, da je bil normativ mišljen kot izjemna in začasen ukrep, danes pa velja v 67 odstotkih vrtčevskih oddelkov. Po njenih besedah se družba spreminja in z njo tudi vrtci. Projekcije namreč kažejo, da bo čez pet let, ko bo ukinitev fleksibilnega normativa začela veljati, 14.700 prostih mest v slovenskih javnih vrtcih. 

In kaj to pomeni za zasebnike? V preteklih časih, ko so bile generacije številčnejše, so bili še kako zaželeni. Občine, ki so ustanoviteljice javnih vrtcev, so jim zaradi pomanjkanja prostora podeljevale koncesije. Tudi po 1.9.2030, ko bo novela začela veljati, bodo imele škarje in platno v rokah občine, ki se bodo glede na potrebe odločile, ali bodo zasebni vrtec sofinancirale ali ne. Zasebni vrtci pa bodo morali, če bodo sploh želeli zaprositi za koncesijo, spisati svoj program, ki ga bo moral potrditi strokovni svet ministrstva. "Ker imamo koncesijo, moramo izvajati javno veljavni program", pojasnjuje predsednica Združenja zasebnih vrtcev in ustanoviteljica vrtca Bambi Taja Steblovnik. Njen vrtec je podeželski, struktura otrok oziroma staršev pa pestra. Ker imajo več kot štiri oddelke, se zanje tudi po novih pravilih ne bo spremenilo nič. Se pa bo denimo za vrtec Metulj, ki je povsem zasebni. Starši zanj lahko pridobijo subvencijo, po leto 2030 pa bo ta možna le, če bo Metulj prijavil prej omenjeni lasten program. Direktorica Nives Jurman bojazni, da bi se mali zasebni vrtci zapirali, kot opozarja Steblovnik, ne deli in pravi: "Se ne bojim, da ne bi obstali. Mi bomo zagotovo delali naprej." 

Koliko pa stane oskrbnina pri zasebniku in koliko v javnih vrtcih? Kdo določa cene? Kakšna pravila veljajo za ene in druge? In zakaj se novela v nobenem členu ne dotika varstva na domu, čeprav so se ravno tam v preteklosti dogajale nedoumljive nepravilnosti, celo surovo ravnanje z malčki? Nocoj v 24ur Inšpektor

884x150 clanek 24ur Inspektor Maja Sodja
  • bf_24ur_v2-01_01
  • bf_24ur_v2-02_02
  • bf_24ur_v2-03_03
  • bf_24ur_v2-04_04
  • bf_24ur_v2-05_05
  • bf_24ur_v2-06_06
  • bf_24ur_v2-07_07
  • bf_24ur_v2-08_08
  • bf_24ur_v2-09_09
  • bf_24ur_v2-10_10
  • bf_24ur_v2-11_11
  • bf_24ur_v2-12_ok
  • bf_24ur_v2-13_OK-OK
  • bf_24ur_v2-14_ok_ok
  • bf_24ur_v2-15_ok_ok
  • bf_24ur_v2-16_ok_ok
  • bf_24ur_v2-17_ok_ok
  • bf_24ur_v2-18_ok_ok
  • bf_24ur_v2-19_OK_ok
  • bf_24ur_v2-20_20
KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
09. 11. 2025 14.07
+1
Progresivna lestvica obdalčitve, subvencijske sheme so izum levaštva da jim pripada vse brez da bi kaj za to naredili. Zelo preprosto rešljivo. Davek za vse v istem odmirnem odstotku, mesečni strošek za vse otroke enaka cena, malica v šoli za vse enaka cena. Zakaj? Ker se nikomur ne izplača truditi za večji zaslužek. Raje špekulira in slalomira med social transferji in na koncu z manj truda iztrži več
janezdollar
08. 11. 2025 21.48
+4
Zakaj že se bi financiralo zasebne ustanove? Ne se hecat!!! Tisti, ki želi zaseben vrtec ali šolo, naj plača iz svojega žepa…simpl ko pasulj!!!
razumi če lahko
09. 11. 2025 08.31
+2
Ja imaš prav vendar država zasebnih nebi želela več financirati bi jim pa še vedno postavljala pogoje tudi glede plač zaposlenih !Lahko si prepričan , da zasebni lahko , če ni omejitev hitro dvignejo plače zaposlenim in bodo javni takoj ostali brez boljšega kadra v Sloveniji je dovolj tistih ,ki bodo plačali za svojega otroka ,da bo v boljšem okolju !! Malo poglej Ameriko kako je tam v javnem samo ološ !!
Smuuki
09. 11. 2025 13.45
Se strinjam s teboj v celoti. Ni važno zasebni, javni vse se mora plačat. Plačaš vse kar naročiš, koristiš. Nobenih subvencij, nibenih ugodnosti za nikogar. Dovolj visoke plače in polne cene za vse enako. Subvencijski način zapravljanja pa za vedno ukinit
Groucho Marx
08. 11. 2025 21.10
+1
Lewaci so javno za javno, zasebno pa za zasebno.
Gobert Rolob
08. 11. 2025 20.06
+0
nč se bat. ko zmagamo bomo itak razveljavili vse zakone te kriminalne vlade.
janezdollar
08. 11. 2025 21.46
-1
Še desničar, ki ne ve šteti do 46… 😂😂😂
Kuki_9
08. 11. 2025 19.42
+10
Bosanke in Albanke imajo otroke brezplačno v vrtecu, dobijo otroške dodatke in velike socialne transferje, Slovenci vi pa še naprej plačujte, buteci
SDS_je_poden
08. 11. 2025 19.41
+7
Nismo tako bogata država, da bi financirali javne in zasebne ustanove. Javne naj bodo financirane iz javnih sredstev, zasebne naj v celoti plačujejo tisti, ki to želijo in zmorejo.
mackon08
08. 11. 2025 20.02
+1
SDS_je_poden daj ne filozofiraj, važna je storitev ne pa zasebno ali javno.
zmago56
08. 11. 2025 20.38
+3
mackron08, pusti ta podn od podna, saj ne ve kaj piše, razmišlja pa tudi ne. Napiše tisto, kar mu naročijo in plačajo.
SDS_je_poden
09. 11. 2025 08.04
-3
Mackon važno je, kdo to storitev pokrije. Javni vrtci imajo dobre programe, sem imel moje otroke tam. Nič jim ni manjkalo. Če kdo želi nadstandard, naj si ga tudi sam plača. Zmagec, s telički ne razpravljam.
Smuuki
09. 11. 2025 13.47
Nisem vedel da se imaš za telička? No saj se nisi veliko zmotil. Včasih ti uspe biti objektiven
Lepo je biti Rom
08. 11. 2025 19.36
+0
Dobre zasebne vrtce se dobi za ze samo 500 e na mesec.
Potouceni kramoh
08. 11. 2025 19.31
-6
Le zasebni so prihodnost.Tam je doma kapitalizem.
SDS_je_poden
08. 11. 2025 19.31
+2
zmago56
08. 11. 2025 19.30
+13
Za enakim sofinanciranjem vrtcev tako javnih kot zasebnih ni nič narobe. Zelo narobe pa je, da so vrtci brezplačni za otroke tujcev in tistih, ki v državno blagajno ne prispevajo niti €.
zmago56
08. 11. 2025 19.18
+2
Do 2030 je še daleč, kako bodo vrtci, če sploh bodo takrat financirani bo odvisno od takratne vlade.
Misika1967
08. 11. 2025 19.04
+10
V vrtec morajo vsi otroci,stars pa izbere kam. Moji tudi placajo pa ne cvilijo. Vedno je tak eni imajo vec eni manj. Isto je z privat zobozdravniki,ambulantami,pol pa tudi te ukinimo.
Important notice
08. 11. 2025 19.02
-1
V zasebne vrtce hodi okoli 8.000 otrok. V javnih vrtcih se bo odprlo 14.700 mest. Torej: otroci bodo sigurno dobili mesto v vrtcih, če bodo pa zaprli zasebne vrtce, se bodo vzgojitelji zaposlili v javnih. Če radi opravljajo svoje delo, ni pomembno kje ga opravljajo. V zasebnem ali v javnem zavodu.
Smuuki
09. 11. 2025 13.48
Matematično se ti izide kaj pa v praksi? Če so prosta mesta v Lendavi ti pa živiš v Postojni ti to ne pomeni veliko
Important notice
10. 11. 2025 08.02
Prosta mesta bodo po vseh vrtcih, ker bo za vse vrtce veljalo, da ni več fleksibilnega normativa. Fizično je prostora v vseh vrtcih dovolj, saj imajo sedaj prazne sobe, ker so ostale natrpane. Da bi bilo lažje kriti povečane stroške zaradi večjega števila zaposlenih, bi bilo pa treba ukiniti brezplačno varstvo in uvesti enako ceno za vse otroke. Tisti, ki (kao) ne morejo plačati, naj se pa strošek varstva otroka krije iz otroškega dodatka in socialnih transferjev.
asdr
08. 11. 2025 18.20
+12
Kdor dela plača vse na polno. Lenuhi vse zastonj. Soseda 23 let. 4 otroke. Slovenka enega otroka pusti in hiti v službo. Soseda na kavico v btc. Pride po otroke zadnja. Ob 17 uri. Vse zastonj. Kranj
BBcc
08. 11. 2025 18.34
-7
Imej 4 otroke in bodi lenuh, če je tako fajn.
Naiskreni
08. 11. 2025 18.45
-1
.ne en ne drugi ne delujeta da bi bila sposobna imet in obdrzati zensko.. 🤷
BBcc
08. 11. 2025 19.09
-4
Se pravi ti imaš potem moške. Ker tako deluješ.🤦‍♂️👌
proofreader
08. 11. 2025 18.08
+19
Logični bi bilo, da je vrtec brezplačen za tiste, ki delajo in ne morejo paziti otrok.
zmago56
08. 11. 2025 19.20
+6
Se strinjam, plačljivi naj bodo za tiste, ki v državno blagajno nič ne prispevajo.
jank
08. 11. 2025 18.06
+7
Z davkoplačevalskim denarjem smo zgradili javne vrtce, krasne vrtce. Žalostno dejstvo je, da nam pada rodnost in s tem se manjša število otrok v vrtcih. Ali se zdi komu normalno, da bi imeli v občinah delno nezasedene javne vrtce in hkrati pa bi plačevali zasebne vrtce? Javne nezasedene vrtce bi morali vzdrževati in ogrevati kot da so polno zasedeni. Ob tem pa bi še plačevati zasebne vrtce. Ali bi to bilo racionalno in u opravičeno trošenje davkoplačevalskega denarja?
timotej debeljak
08. 11. 2025 18.10
+1
Seveda bi bilo pravično, da so odprti tudi zasebni vrtci saj so po delovanju mnogo boljši od javnih vrtcev. In na žalost mnogi delovni ljudje težje dobijo prosto mesto v javnih vrtcih saj imajo prednost tujci in brezposelni v javnih vrtcih.
jank
08. 11. 2025 19.05
-5
MathewM
08. 11. 2025 18.01
+4
Saj zadeva je enostavna: vsak starš naj glede na prihodke dobi enotno finančno spodbudo. Vse ostale doklade/subvencije ipd pa ukinit. Starš naj s tem potem najde kar je najbolje za njegovega otroka. Na trgu naj pa državne in privatne institucije, kot so vrtci, tekmujejo.
Ol77
08. 11. 2025 17.55
-2
pa že v vrtcu jih naučijo bit poslušne ovčke..
srecnii
08. 11. 2025 17.49
+11
Zakaj bi nek zdrav starš dobil brezplačni vrtec, drugi pa plačeval 400 evrov tega ne razumem, naj imajo brezplačno starši, ki so bolni, invalidi.
Smuuki
09. 11. 2025 13.50
Ta subvencijska shema je le priložnost kako legalno pobiraš denar iz proračuna. Lastniniš
asdr
08. 11. 2025 17.36
+11
Plačujem skoraj 400 eur za državni vrtec. Dost je. 2 redno zaposlena s kreditom za dvosobno stanovanje veliko izven Ljubljane in z 1 otrokom smo bogataši, ki plačujemo vrtec kot "žuti". Še malo mi dvignite vrtec, pa pustim šiht, prodam flat. Dobim polno socialno, 80% subvencije za najemnino, poln otroški pa še vrtec plačam samo 35 eur. DOVOLJ JE, ubijate srednji razred !!!
Žuža88
08. 11. 2025 17.53
+11
Hvala enako. Placa malo nad minimalcem + 200 prezivnine, vrtca pa 250€. Ko se pogovarjam z mamami ki imajo 3 otroke, pa imajo za vse 3 manj kot 100€ placila mesecno za vrtec, pa sta oba starsa zaposlena cca. 3500€ prihodka na mesec.
BBcc
08. 11. 2025 18.37
+1
Skupni dohodek se razdeli na tri ali pet. Iz tega se potem izračuna vse naprej.
Bombardirc1
08. 11. 2025 18.44
-5
Žuža88
08. 11. 2025 20.47
+2
Bbcc... ja in to je narobe! Moj otrok ne praznuje rojstnih dni, niti ne hodi na rojstne dneve, ker je prevelik strosek, saj gre vse za placilo vrtca in placljive dejavnosti, ki jih imajo poleg vrtca. Tam kjer je vec otrok, pa vsi praznujejo in hodijo na praznovanja, saj jim drzava placa vrtce, pa se dobre otroske dodatke dobijo.
ježevka123
08. 11. 2025 17.33
+15
Za pol otrok, ki imajo zastonj vrtec v javnih vrtcih, plačujemo mi vsi iz proračuna. Kaj je torej cenejše in za koga?
Žuža88
08. 11. 2025 17.43
+7
Za velike druzine je cenejse, saj jim otroke drzava financira.