Znanost in tehnologija

Internet grozi filmski industriji

New York, 10. 07. 2004 00.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nalaganje filmov z interneta, ki postaja vse bolj razširjen pojav po vsem svetu, utegne ogroziti filmsko industrijo.

Uporabniki, ki z interneta sami nalagajo filme, namreč kupujejo manj filmov na DVD, manj pogosti pa so tudi njihovi obiski v kinu, je pokazala raziskava, ki jo je za združenje ameriške filmske industrije (MPAA) opravila spletna raziskovalna družba OTX.

Bodo kinodvorane začele samevati?
Bodo kinodvorane začele samevati? FOTO: POP TV

Med 3600 anketiranimi internetnimi uporabniki iz osmih držav (ZDA, Avstralija, Francija, Nemčija, Italija, Koreja, Japonska in Velika Britanija) jih je 50 odstotkov v preteklem letu že kdaj snelo filme z interneta. Od teh jih sedaj 17 odstotkov manj pogosto zahaja v kino, 26 odstotkov pa kupuje manj filmov na DVD.

V Koreji je 58 odstotkov vprašanih potrdilo, da je že kdaj nalagalo filme z interneta. Sledijo Francozi s 27 odstotki, Američani s 24 odstotki in Italijani z 20 odstotki. V Nemčiji je internetnih uporabnikov, ki so že naložili filme z interneta, 19 odstotkov, v Avstraliji 18 odstotkov. Na zadnjem mestu po tovrstnem početju pa so Japonci z 10 odstotki.

Korejci vodijo tudi na lestvici zmanjšanega nakupa filmov. Kar 52 odstotkov vprašanih je potrdilo, da je, potem ko je imelo možnost nalaganja filmov z interneta, omejilo nakupe DVD. V Franciji je tako ravnalo le 19 odstotkov, sledijo Avstralija (17 odstotkov), Nemčija (15 odstotkov) in Italija (14 odstotkov). V ZDA je nakupe DVD omejilo le 13 odstotkov vprašanih, v Veliki Britaniji 12 odstotkov, na Kitajskem pa 10 odstotkov.

MPAA vidi največjo nevarnost naraščanja nedovoljenih nalaganj filmov z interneta v vse bolj razširjenem širokopasovnem dostopu do interneta. Tako ima v Južni Koreji kar 98 odstotkov prebivalstva širokopasovni internet, kar pojasnjuje tudi visok delež nalaganja filmov. Po predvidevanjih združenja se bo podoben trend nadaljeval tudi v drugih državah.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10