Znanost in tehnologija

Prava policija za virtualnimi tatovi

Helsinki, 02. 06. 2010 09.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iz hotela Habbo so nepridipravi odnesli več kosov pohištva. Čeprav je to virtualni svet, je šla v akcijo prava policija. Tatove opozarja: virtualne kraje imajo lahko povsem realne posledice.

Virtualni svet se z realnim čedalje bolj uspešno kosa na vseh področjih. Finska policija tako v zadnjih dneh preiskuje vse pogostejši pojav kraje virtualnega pohištva na socialnem omrežju, priljubljenem med najstniki. Možje postave ob tem opozarjajo, da imajo virtualne tatvine za tatove lahko povsem realne posledice.

Hotel Habbo
Hotel Habbo FOTO: Reuters

Kradejo virtualno lastnino

V zadnjih dneh je bila iz priljubljenega virtualnega hotela Habbo ukradena večja količina virtualne lastnine. Habbo Hotel je sicer socialno omrežje, kjer uporabniki lahko ustvarijo lik po lastnih željah, z njegovo pomočjo pa se lahko nato virtualno družijo s prijatelji, z njimi popivajo, skrbijo za virtualne živali in si za primerno plačilo z virtualnim pohištvom opremijo tudi lastno virtualno sobo oz. stanovanje.

A ker se podobno kot v realnem tudi v virtualnem svetu ne cedita le med in mleko, so se v Habbo Hotel že prikradli tatovi. Spletni tatovi uporabljajo ponarejene spletne strani, s pomočjo katerih pridobivajo uporabniška imena in gesla uporabnikov. S temi se nato prijavijo v Habbo Hotel in iz virtualnih domov odnašajo pohištvo in drugo lastnino, je sporočila finska policija.

Policija je v okviru preiskave v petih finskih mestih zasegla več osebnih računalnikov in zaslišala več posameznikov. Čeprav je škodo, ki jo povzročajo virtualni tatovi, v tem primeru težko definirati, pa policija opozarja, da je ta za nekatere uporabnike socialnega omrežja lahko izjemna, ne glede na to, da gre le za virtualni svet.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pika poka ježek
03. 06. 2010 18.13
LOL, v Caprici virtualni umor ni zločin, le izločen si iz igre.
GR.GO.
03. 06. 2010 16.59
Ajej, ko se lotijo tistih, ki igrajo GTA.
zmajdic
03. 06. 2010 12.39
Mogoče pa imajo Finci zato največ samomorov na svetu
tomii83
02. 06. 2010 14.42
Jaz vsak dan nabijam Call of Duty ter Medal of Honor-Alied Assault preko neta pa še nisem bil v Hag klican.
chuck_norris
02. 06. 2010 14.12
odlični ste, komaj čakam naslednjo tri leta staro novico 12.5.2006 bo lep dan
Travar
02. 06. 2010 13.40
Se vidimo 12. julija... Upam da pridete na Habbo hotel raid 2010. Noro bo tako kot vsako leto.
Ramzess
02. 06. 2010 12.28
Obhajajo me čudne a realne misli, kje je meja med virtualnostjo in resničnostjo, kajti to ("Tatove opozarja: virtualne kraje imajo lahko povsem realne posledice.") je za moje pojme čisto pretiravanje, ki lahko vodi v zlorabo pristojnosti oblasti, okoliščin. Raje ne pomislim, kakšne bi bile posledecio virtualnega umora, in drugih krvnih zločinov, v resničnem svetu. Zakaj? Ker resnični policaji sledijo resničnim zakonom, čeprav gre za virtualne 'kršitve' zakonov oz pravil, v virtualnem svetu. "Spletni tatovi uporabljajo ponarejene spletne strani, s pomočjo katerih pridobivajo uporabniška imena in gesla uporabnikov. S temi se nato prijavijo v Habbo Hotel in iz virtualnih domov odnašajo pohištvo in drugo lastnino, je sporočila finska policija." "Čeprav je škodo, ki jo povzročajo virtualni tatovi, v tem primeru težko definirati, pa policija opozarja, da je ta za nekatere uporabnike socialnega omrežja lahko izjemna, ne glede na to, da gre le za virtualni svet." Bistveno je seveda vprašanje kje so meje (razlikovanje med virtualnim in resničnim, vzrok in posledica), in definicij, razlag, dejanj in postopkov. Skratka področje maipulacij in zlorab, ki ni ravno majhno. Standarno obsojanje otrok, da ne ločijo med virtualnim in resničnim, ob tem zlahka, in lahko zbledi, postane nepomembno, enaka težava, pri ljudjeh, v okrilju zakona, je večja in bolj nevarna. Posledice pa sploh. Sicer je težko komentirati zadevo, ker ima članek preveč lukenj, preslabo opiše in definira zadevo.
introin
02. 06. 2010 11.44
Pomoje se bolj gre za ukradena gesla, kot pohištvo, me pa zanima ali bodo ukradeno pohištvo vrnili, ali ga bodo sprogramirali(prekopirali) na novo. LOL
brunette2die4
02. 06. 2010 11.17
očitno res ni več meje med virtualnimi in realnim svetom...v bistvu ogromno realnih podjetij deluje in služi le še s prodajo virtualnih dobrin v virtualnih svetovih pol pa zamenjujejo virtualni denar za realnega...pa še je tega...sprašujem se kdaj bo prišlo tako daleč da bo Zemlja en velik virtualni svet
Tosho84
02. 06. 2010 11.15
To pa je kretenizem
Jure Kacicnik
02. 06. 2010 11.14
No če pa to ni višek dekadence in izrojenosti, pol pa tud..
rokin
02. 06. 2010 11.07
ubiu sm 4 frende in to večkrat in oni mene nazaj pr streljačini, a gremo v zapor? :D
payoid
02. 06. 2010 10.59
Včasih smo igrali igro Q2 Capture the Flag. Po tej logiki, bi moral vsakič policiji prijaviti, da mi je nekdo ukradel zastavo in ubil celo 3 moje soigralce?
ElMonoSabio
02. 06. 2010 10.43
Virtualna lastnina ni nikoli tvoja, je last firme, oz razvijalca opreme ali tega socialnega omrežja. Tvoj je le čas, ki ga zabiješ za to.
jenihvetes
02. 06. 2010 10.36
littleSister
02. 06. 2010 10.28
bedarija najvecja. ampak je zalostno, da folk usmerja energijo, da si v virtualnem svetu prbije najhuj sedezno, medtem ko pa doma na piknih stolih sedijo.
kvadratek
02. 06. 2010 10.27
ne to je resna zadeva! raziskat, če je kak Slovenec vpleten v to pohištveno navezo!!!
saoirse
02. 06. 2010 10.23
gorška poklicat,bo vse najdu.
Vestina
02. 06. 2010 10.20
Rasturam
02. 06. 2010 10.18
Jas sem z igranjem erepublika, čisto zadovoljen