Znanost in tehnologija

Sistemski inženirji in programerji najbolj iskani

Ljubljana, 05. 02. 2008 09.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij je zaznati rast povpraševanja pri zaposlovanju.

Na področju informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) je bilo v lanskem letu v Sloveniji največ povpraševanja po sistemskih inženirjih (34 odstotkov), prodajnih inženirjih (20 odstotkov) ter programerjih (20 odstotkov), so sporočili iz slovenske podružnice švicarske kadrovske agencije Adecco.

Izkušeni kadri na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij imajo v povprečju plačo okoli 2.000 evrov.
Izkušeni kadri na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij imajo v povprečju plačo okoli 2.000 evrov. FOTO: Reuters

Ostala povpraševanja so bila vezana na iskanje različnih specialistov (14 odstotkov) in vodstvenega kadra (12 odstotkov).

V primerjavi s prvo polovico leta 2007 so v drugi polovici zabeležili upad povpraševanja predvsem po prodajnih funkcijah, medtem ko se je povpraševanje po vseh ostalih funkcijah povečalo. Zaradi razvoja pa se je v zaključku leta 2007 opazno dvignilo povpraševanje po vodstvenem kadru v IT-panogi.

Plača od 1.000 do 2.000 evrov

"Povprečna starost IT-kadrov, ki se v iskanju novih zaposlitvenih izzivov obrnejo na nas, je od 30 do 40 let, med njimi pa je le približno 10 odstotkov predstavnic ženskega spola," so pojasnili v Adeccu. Mlajši kandidati v IT-panogi v povprečju zasedajo nižje položaje, starejši pa vodstvene položaje.

Za sistemske, prodajne inženirje ter programerje brez izkušenj so se povprečne neto plače v letu 2007 vrtele okoli 1.000 evrov, za tiste z izkušnjami pa okoli 2.000 evrov.

Pri doseganju višjih plač pa pravzaprav ni bilo omejitev, ne za specialiste in ne za direktorje. Medtem ko je pri direktorjih plača vselej sorazmerna z velikostjo podjetja in stopnjo odgovornosti, pa pri IT-specialistih narašča skladno z uporabnostjo in poglobljenostjo strokovnega znanja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dodoman.20@gmail.com
12. 02. 2008 22.54
tadej.nadvesnik.....vendar ti delaš tam v IT zgolj, ker imaš diplomo...drugače ti nebi nobeno znanje tam nič koristilo.ker te preprosto ni tam:) Brez vez je diploma nujno potrebna dandanes... Tega se ljudje morajo zavedati..se strinjam, da potem ko enkrat imaš šiht ti diploma nič vč ne nuca..vendar je prvo potrebno priti do zaposlitve!! majakranjc....očitno še nisi bila nikoli na FRI v Lj., da bi vedela kako težki znajo biti taki faxi:)
manjakranjc@hotmail.com
11. 02. 2008 22.51
+1
Čer, Naravoslovcem(UNI) bi osebno dvignila plače, že zaradi težavnosti študijev. Drugače pa poznavanje programiranja in spletnih aplikacij je danes največja refernca, a ta tudi sega na področje fizike, mat in elekt... Lahko noč M.K
apolon
11. 02. 2008 22.49
Denarja je veliko...le do njega je treba
ETjevc
11. 02. 2008 22.37
Jaz bi tudi neto plačo nad 1000EUR :) Imam specifično IT znanje, pokrivam vse zahteve za eno firmo, od registracije časa in dostopi, veliko aparatov ki vsak komunicira s sistemom, 3 baze podatkov MSSQL, do poročil iz sistema ............. pa bi v bistvu bil že zadovoljen če bi vsaj dobil še kako šolanje plačano... Problem je na razgovorih, ker niti ne veš, kakšne adute imaš v rokavu, preden se prodaš... ne vem, kje bi človeku svetovali koliko je sploh vreden?
tadej.nadvesnik@gmail.com
11. 02. 2008 21.10
Pa dej že nehite neki bluzit o enih certifikatih pa ne vem še vsem. Stvar te mora zanimati in samo to je bistvo. SAmo tako te bodo cenili, da boš inovativen in boš sam predlagal rešitve in izboljšave, tega pa ne boš dobil s certifikatom ampak je to v tebi. Tut sam delam v IT in mi ni problem narediti nobene nadure. Imam diplomo univ. in sem mnenja da v gospodarstvu pri samem delu diploma nič ne šteje ampak šteje samo zagnanost in delo in samo to se ceni. Kaj ti pomaga diploma, če te pokliče stranka in reče daj to naredi. Enostavno moraš to znati. Stranko ne zanima a govori z nekom ki ima diplomo ali ne, važno je samo ali boš stvar naredil ali ne. Pa naj se vam v očeh ne vrtijo samo EUR-I, če boste pridni, iznajdljivi in marljivi jih boste že dobili. lp
Skriti Vohun
11. 02. 2008 10.11
ivan.vindis: napačno družbo maš :)
dodoman.20@gmail.com
10. 02. 2008 17.57
+1
šolo pa že kar moraš imeti vsaj srednjo računalniško ali celo fax, da dobiš zaposliev tudi brez predhodnih zvez v podjetjih...razn z veliko sreče....
dodoman.20@gmail.com
10. 02. 2008 17.57
šolo pa že kar moraš imeti vsaj srednjo računalniško ali celo fax, da dobiš zaposliev tudi brez predhodnih zvez v podjetjih...razn z veliko sreče....
dodoman.20@gmail.com
10. 02. 2008 17.56
bp+...žal težko verjamem, da je povprečna neto plača v IT 2000...mogoče majo določeni tudi po 3000...vendar prevladujejo tisti z 1000 in 1500....tko da je to povprečje sumljivo....prej bruto..
meritokrat_
10. 02. 2008 16.18
mad_maxm: fino je, da imaš zaključen vsaj kakšen faks, recimo VSP FRI. Ni pa nujno. Bolj važno je, da te sistemska administracija in vse s tem povezano res zanima. Da ne jemlješ službe kot tekoči trak od 7h do 3h, ampak pokažeš malo pobude in pripadnosti. Potem tudi certifikati ne bodo problem. Ivan vindis: lahko potrdim, da je zapisano res. Kajpak neto in za izkušen, kvaliteten kader. V primerjavi z razvitim svetom so ti zneski itak mizerni. Politiko pa pustimo (vsaj ob tem prispevku) ob strani, prav?
ivan.vindis@gmail.com
10. 02. 2008 09.52
+2
Novinarja tega članka bi prosil, da navede podatke, ki dokazujejo da imajo ti kadri res plačo v poprečju 2000 EUR. Ali je to neto/bruto ... Po mojem je to namerno zavajanje javnosti. Vsaj jaz ne poznam nobenega, ki bi imel več kot 1000 EUR (ali malo več) plače. V tej državi se mastno plačuje samo JJ priležnike in JJ direktorje podjeti. Drugi pa "travo" jejo, ne glede na izobrazbo in sposobnosti.
Metalm
09. 02. 2008 11.39
+1
Jaz pa bi še vprašal na tiste ki se spoznajo, moraš narediti samo ta izpit in lahko greš delat za sistemskega administratorja ali moraš še imeti kako šolo zraven ?
prog.anal@email.si
08. 02. 2008 20.00
Za programerje se VEDNO najde delo. Pogoj je edino to, da si pripravljen delat, in da ne gledaš delovnih mest samo v svoji vasi/mestu. Začel sem z 90000 SIT bruto (minimalna plača) in sem jo dobival 3 leta (za študij nam je zmanjkalo denarja - sem šel pač delat). Ko sem dobil izkušnje, sem zamenjal službo... sedaj - že 6 let pa imam cca.1500 EUR neto - če delam 8 ur (sem dobil pa tudi 6000EUR neto en mesec - pa si zračunajte kolk je blo treba delat). Prjatu v Italiji (Milano) je magister, pa je šla firma u maloro - je šel pač delat za 600EUR na mesec (v Trst) - zdej pa ma spet razreda 10000 (v Rimu)... Če hočeš delat, ni ovir, se pač preseliš - jaz sem se - že trikrat - in če bo treba se bom še...
dodoman.20@gmail.com
07. 02. 2008 16.00
Se strinjam z nintendo64....nima smisla imeti 2000 evrov neto, če to pomeni 24h/dan delo delo delo... Osebno bom čisto zadovoljen z 1000 evri neto plače, če bom dobil toliko, za 8 urni delavnik(pač občasno tudi nadure kot povsod, vendar ne po 16 ur dnevno)...
info@pizza-planet.org
07. 02. 2008 14.26
@bear987654321 poleg znanja in kreativnosti je zelo,zelo pomembna vztrajnost.
nintendo64@email.si
07. 02. 2008 14.17
Z vsakimi poklici je pač ciklično. Enkrat ene iščejo, drugič druge. Trenutno v ZDA primanjkuje nekaj milijonov šolanih ekonomistov in jih na različne načine hočejo privabit. Je pa npr. veliko preveč računalničarjev, isto je tudi v Kanadi in Avstraliji. Pri nas je pač situacija obratna. werdandi: eni še imamo druge hobije poleg službe. Da pa se doseči 2k neto, če je edini tvoj hobi služba.
Sebastjan Medved
07. 02. 2008 14.08
no vidiš v temu je štos. nekateri programerji niso dovoj kreativni, za programiranje moraš imeti poleg znanja tudi kreativnost, saj samo znanje for zank ti nič ne pomaga, če nimaš ideje kaj bi naredil. če pa imaš idejo in je ne spraviš skupaj si si pa popolnoma sam kriv. sam imam kar nekaj idej za programe ki jih še ni na trgu, samo čakam da pridobim nekaj financ in izdam zadevo na svojem. zakaj bi dajal ideje drugim da bi drugi služili z njimi. za ustanovitev podjetja pa rabiš začetni kapital oz. izobrazbo, zadnje še nimam, jo pa imam namen v kratkem pridobiti. in hop na svoje... in če zadeva slučajno zalaufa... nič več dela za druge.
info@pizza-planet.org
07. 02. 2008 13.58
@whiteazz ali si razmišljal kdaj, da bi se programerji, ki ne dobijo dela ali ne morejo prodajati programov združili v nekakšno zadrugo, kjer bi programerji skrbeli za programe, nekdo pa za prodajo.
Sebastjan Medved
07. 02. 2008 11.27
@info, seveda, samo za to je kriv naš šolski sistem, če bi se sam učil le tisto kar nam ponujajo na faksu pri programiranju ne bi prišel dlje od tega kako matematično formulo oz. nek matematični problem spravit v program kateri ga bo potem izračunal. tega pa po firmah ne potrebujejo, potrebujejo znanje za ''praktično'' programiranje in reševanje uporabnih problemov, ne pa reševanje nekih abstraktinh matematičnih problemov. zatorej čim prej magari preko študenta kje kaj delat, s tem si nabereš izkušnje in kak €. in vrjemite mi da se doseči 2k€, samo delat je treba za to. za sedenje in pregledovanje mejlov pa ne bo noben plačeval delavcu 2k€.
info@pizza-planet.org
07. 02. 2008 10.58
+2
Naletel sem na programerje z diplomo, kateri niso obvladali programske zanke.