Znanost in tehnologija

Slovenski Zootfly za jesen napoveduje hologramske igre

Ljubljana, 08. 06. 2013 11.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Slovenski razvijalec videoiger Zootfly bo za Elektronček začel razvijati hologramske igralniške igre, ki jih bodo že jeseni predstavili na igralniškem sejmu. Starega posla pa ne bodo pustili ob strani.

Elektronček želi predstaviti hologramske krupjeje.
Elektronček želi predstaviti hologramske krupjeje. FOTO: Thinkstock

Razvijalec videoiger Zootfly je marca prišel pod okrilje podjetja za izdelavo igralnih naprav Elektronček. Vodilni v ljubljanskem podjetju, ki se je do nedavnega ukvarjalo z razvojem 3D-iger, so povedali, da bodo prvi rezultati sodelovanja – šlo bo za hologramske igralniške igre – predstavljeni jeseni na igralniškem sejmu v Las Vegasu.

Dogovarjanje za nakup s strani Elektrončka je potekalo od oktobra lani, sam nakup pa so izvedli marca letos. Ekipa Zootfly, ki trenutno šteje 32 zaposlenih z vsega sveta, bo svoje znanje in izkušnje s področja videoiger prenesla na igralne naprave podjetja Elektronček.

"Prvi korak bo, da posodobimo to, kar ima Elektronček, njihove vizualne elemente in kazino igre. Ko bo to končano, pa bomo začeli razvijati igre za holograme in igre za računalnike in konzole, torej to, kar smo že sedaj počeli. Starega posla ne bomo pustili na strani," je povedal Boštjan Troha, eden od treh ustanoviteljev podjetja Zootfly.

Za zdaj bodo za holograme – virtualne krupjeje – prilagodili klasične igralniške igre, kasneje pa nameravajo na tehnologiji hologramov razviti tudi različne plesne predstave. Pri tem ne bo šlo zgolj za posnetke, prikazane v hologramu, ampak za predstave v živo, pri čemer bodo nastopajoče igralce "obogatili" z uporabo računalniške grafike.

"Imamo svoj sistem za zajem gibanja, tako da bomo lahko gibe igralcev s senzorji zajemali v živo in sproti generirali ustrezne vsebine na hologramu," zamisel pojasnjuje Denis Rožaj. "Pri hologramskem odru gre za črno konstrukcijo v velikosti šest krat pet metrov, slika je projicirana na folijo pod kotom, kar da gledalcu občutek, da na odru stoji prava oseba."

Kot pravijo, takšne predstave še ne obstajajo, kar pa zadevo naredi zelo zanimivo – tako za trg kot tudi za razvijalce same. "Tu gre za en kup stvari, katere delamo prvič in tudi ne vemo čisto natančno, kako se jih naredi – vsi radi raziskujemo in razvijamo nove stvari –, hologrami imajo velik tržni potencial, še vedno pa je ogromno prostora za razvoj, raziskave in novosti," pravi Troha.

Zootfly kupil Pečečnik

Pred prodajo je imela banka Hypo Bank preko sklada tveganega kapitala več kot 40-odstotni delež v podjetju, z nakupom pa je podjetje Elektronček poslovneža Joca Pečečnika postalo 100-odstotni lastnik, so pojasnili.

Višine kupnine sicer ne izdajajo, so pa zadovoljni z razpletom dogodkov. "Ni bistvo denar. Naša naloga je bila podjetje prestrukturirati in prodati, ker smo imeli pasivnega lastnika – Hypo," je povedal Troha.

"Z njimi nismo mogli kaj dosti narediti. Če smo hoteli s podjetjem karkoli doseči, smo morali banko kot lastnika umakniti. To je bil prvi pogoj, da lahko ekipa doseže več. In to smo zdaj dosegli. Ekipi smo želeli zagotoviti službe, nekateri imajo tudi družine in otroke, zato je bilo za nas zelo pomembno, da tisti, ki bo kupil, kupi tudi vse kredite in hipoteko na nepremičnino. To je bila tista kupnina. Za nas je bilo najbolj bistveno, da se družba stabilizira in se poišče druga panoga," je dejal Troha.

Kot dodaja še tretji od ustanoviteljev podjetja Zootfly Tibor Klajnšček, je bila zaradi stanja v panogi usoda podjetja pred tem negotova, kljub rasti prodaje in dobička. "V celotni industriji videoiger vlada drama. Vsak dan je nekje na svetu propadel nek studio in vsak teden en ogromen studio, ki je obstajal tudi 20 let."

Podjetje Zootfly je razvilo številne igre za osebne računalnike in konzoli Playstation 3 ter Xbox 360, med drugim tudi igro Prison Break, ki je bila osnovana po istoimenski televizijski seriji. V lanskem letu so ustvarili 1,7 milijona evrov prihodkov in 120.000 evrov čistega dobička.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Götterdämmerung
15. 06. 2013 15.42
+1
Razlika med 3D sliko in pravim hologramom je, da si lahko hologram ogledujemo iz vseh možnih strani, 3D pa le iz določenih kotov. Objekt osvetiijo s polarizirano svetlobo in sicer tako, da namesto slike, na poseben film posnamejo interferenčne vzorce posameznih žarkov svetlobe, ko te vzorce osvetlijo z drugim žarkom, nastne v ustreznem mediju nazaj tridimenzionalna slika objekta. NImam pojma, kako točno delujejo sodobni hologrami, če lahko v realnem času hologramsko posnamejo nek objekt in ga projecirajo drugje v gibajočo 3D sliko, verjetno je najlažje prikazovati računalniške simulacije, ker virtualnih objektov ni treba posebej pripravljati in paziti na osvetlitev, enako kot recimo v videoigricah, kjer računalniki izračunajo edino tisti zorni kot, ki ga trenutno vidimo na ekranu. Sem pa že videl prave holograme, ki smo jih gledali s posebnimi polariziranimi očali in zgleda odlično, verjetno bi lahko očala nadomestili z večjimi steklenimi ploščami in bi lahko holograme vsi naenkrat gledali s prostimi očmi, v enem takšnem večjem akvariju. To sploh ne bi bilo taklo drago, če bi zraven priklopili še kinetik oziroma sistem, ki spremlja gibanje igralcev v prostoru, bi si lahko vsakdo postavil tako stekleno izložbo kar v svoji dnevni sobi in se interaktivno igral s hologramom. Potem bi verjetno rabili edino še sistem, ki bi nam intervenozno brizgal cocacolo in hamburgerje v žilo in ne grem več iz tiste dnevne sobe, moderne igre so boljše kot realnost.
minimalisch
10. 06. 2013 19.14
+0
..kaj ne obstajajo taki odri, kaj pa 2pac na coachelli???..videno..
Eksotik
09. 06. 2013 10.51
+11
Bravo ekipa, le tako naprej !
GOMZI2012
08. 06. 2013 22.48
+13
keri troti vsi po vrsti!!!!!!!!!! enemu podjetju končno nekaj uspe...pa vsi po njih!!!! banda fovšivska!!!! kapo dol fantje, še so v sloveniji sposona podjetja!!!
AlternativeFacts
09. 06. 2013 12.19
+4
Kdo jim je fovš? Realnost je malo drugačna, z Mayo ali 3dx Maxom se hologramov ne da delat. Dela se jih pa z LITI3D HOLOGRAMS in je to še svetlobna leta do igre. Razen če je kdo pripravljen zagont par gigabajtov samo zato, da bo karte špilov...
AlternativeFacts
08. 06. 2013 18.31
-1
hologramski? Dajte nehat zavajat folk. LITI3D HOLOGRAMS je opcija ki je trenutno najbolj razvita, kako bodo oni to pretvorili v igro pa tudi samo xy ve. Eni pa res denar mečejo skozi okno. No ja v Sloveniji jim pravimo podjetniki..hahahaha
AlternativeFacts
10. 06. 2013 15.28
+1
Na žalost se ukvarjam s to zadevo, sicr bolj kot hobi ampak vseeno, drugače pa je programiranje moj kruh. tako da kar dovolj dobro vem, o čem sem pisal. Sicer boš pa jeseni videl, kako bo to kvečjemo 3D animacija ne pa hologram. ~Sicer pa si vtipkaj LITI3D HOLOGRAMS pa boš lahko prebral cel potek izdelave holograma.
Matic Sorn
10. 06. 2013 22.35
+0
mudel.. ker očitno ti veš s čim in kero tehnologijo bojo delal? si mogoče v firmi? najlaži prek neta govort na pamet.
AlternativeFacts
11. 06. 2013 13.25
+1
Alan76@ Hologram je sestavljen iz slik iz katerih se kasneje zmodelira 3D model. Več kot je slik, bolj natančen je hologram in na hologramu ne moreš spreminjati textur. Pri 3D modeliranju pa najprej narediš model in potem nanj nalagaš texture in lahko texture po potrebi spreminjaš.Zato moraš pri hologramu vsak object, v tem primeru karto, žeton, mizo itd, poslikati in s slikami tvoriti 3D model, beri hologram. Torej za vsak objekt moraš narediti hologram...In sedaj mi povej zakaj večje firme, kot so SONY, EA, ali pa WIZARDS of the Coast ne uporablajo hologramov za igre s kartami? Enostavno zato , ker sta ceni za izdelavo in strojna zahtevnost previsoki...Samo toliko da boš vedel, izdelava ENEGA holograma gre od $349 za najslabšo verzijo pa vse do $2999 za najboljšo verzijo.Igra pa potrebuje samo pri kartah 52 hologramov za karte, kje so še žetoni, mize itd...boš znal izračunati strošek, koliko bi stala taka igra ki v 3D tehniki stane okoli 100$?
Matic Sorn
11. 06. 2013 15.00
ti je jasno mogoče da je Pečečnik največji proizvajalec igralniške opreme na svetu? da ni on nek mudel k bi okol hodu z 1000€ v žepu in se počutu da je boga za jajca prjeu? Oni si lahko prvošč take denarje "stran" vršt v upanju da mu uspe kot prvemu prodret na trg hologramskih iger. Ti s tvojim hobijem tega ne morš in si lahko glasen prek neta, on s svojo kariero in kapitalskim zaledjem pač lahko.
AlternativeFacts
11. 06. 2013 17.57
Ma dej Sh0rn@ ne pretiravaj. EA, in Sony na leto obračata miljarde z igrami, pa ne gresta v hologramske igre. Boš rekel da nimajo pojma kako delati igre? Ali pa SolSuite z 17 500 000 prodanimi kartopirskimi igrami, zakaj se oni ne podajo na hologramsko področje? Ker nimajo pojma? Daj nehaj...ideja je dobra, ampak tehnologija še ni dorasla tej ideji..
DeBill
08. 06. 2013 17.57
+1
Si je Joc nakopal wanabee ekipo ki samo papa dnarček, od njih še niti evra dobička.
Ramzess
08. 06. 2013 14.18
+0
Žetoni bodo hologramski, samo kako se bodo šteli in premikali. Pa karte. Hiša bo vedno zmagala, pa še goljufala bo lahko.
smajess
08. 06. 2013 15.05
+5
pr nas maš siq k so eni najštrožjih.. tk da če ne koga preklemano fajn podmažeš, ne prideš skoz njih...
smajess
08. 06. 2013 15.06
+2
Migremonadob
08. 06. 2013 15.29
+0
Naj lažje je nekaj #define kradi na nekaj kar sam proizvajaš pa to ...
roaddogg
08. 06. 2013 13.22
-2
Hologramske video igre... ali igre na srečo?
romeno
08. 06. 2013 12.04
+16
Dobitki bodo verjetno tudi bolj hologramski