Znanost in tehnologija

Zasvojenost z računalnikom

Chicago, 26. 06. 2007 07.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Zasvojenost z računalniškimi igricami pri otrocih predstavlja velik problem, saj gre za psihično motnjo.

Simptomi zasvojenosti z računalniškimi igricami pri otrocih in najstnikih so grozeči: zadrževanje v sobah, ignoriranje prijateljev, družine in celo hrane ter zanemarjanje umivanja in slabšanje ocen.

Okoli 90 odstotkov mladih Američanov se zabava s pomočjo računalniških igric
Okoli 90 odstotkov mladih Američanov se zabava s pomočjo računalniških igric FOTO: POP TV

Po mnenju strokovnjakov so računalniške igrice lahko hujše kot odvisnost od heroina, zato si skupina zdravnikov prizadeva to zasvojenost uvrstiti med psihične motnje, saj bi tako pritegnili pozornost javnosti in omogočili bolnikom, da bi jim zavarovalnice krile stroške zdravljenja.

Po podatkih ameriškega združenja psihologov se okoli 90 odstotkov mladih Američanov zabava s pomočjo računalniških igric, okoli 15 odstotkov (5 milijonov) le teh pa strokovnjaki uvrščajo med zasvojene.


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

daboz5
27. 11. 2008 14.10
+2
Sam rad rečem da sem zasvojen, saj se tako izognem obveznostim in vzbudim zanimanje čeprav sem verjetno v lažji obliki
Metalm
24. 07. 2007 08.57
+0
Jaz sem cel dan za pc (zasvojenost). Raje sem zasvojen z pcjom, kakor z cigareti ali pa drogami. Saj tista odvisno potrebuje denar in življenje. Rač. zasvojenost pa ni tako huda. No... res cel da si preč rač. ampak se lahko tudi marsikaj kaj naučiš in prebereš. gabriela.kace: Za otroke je tako. Mesto je eno veliko sranje. Naj gredo otroci na neko kmetijo in bodo imeli cel dan se z nečim igrat.... recimo psi, mucke, itd... Otroci ki so v mestih so večinoma preveč razvajeni in agresivni/depresevni saj se nikamor ne morejo dati. Delo je k. :)
gabriela.kace@email.si
02. 07. 2007 16.49
kaj je pa danes za en dan, govora samo o zasvojenosti zasvojenost s seksom, z drogami, z računalnikom, kmalu še b z branjem 24ur.com, kaj pa zasvojenost s tem da hodimo vsaki dan v službo? to ni zasvojenost? Osem ur garati nekje, pa ti gre na živce ampak še vedno greš pa čeprav maš vročino in kihaš. ne vem no. blesavo že mal to danes. ta naša politika je dotalka v k... grdo rečeno, ampak res kako lahko zdaj nekaj o tem da bi zdravli otroke od zasvojenosti pc-ja če se hočeš odvadit od droge, pa moraš sam reči konec je pa it na ustanovo, v tem primero pa te bo kar starš vleko za roko k doktorju ali kako? Lani se spomnim članka, kateri pa je pravil o tem, da je trava (droga) celo ZDRAVILNA, če jo vsaki dan malo pokadiš, nato sem prebrala članek, da tisti ki nonstop gledajo v ekran BOLJŠE vidijo. Mislil, dajte se prvo pogovorit med sabo, pol pa neki pišite v časopise in na internet in vem kam že vse. Dajte raje naredit nekaj za otroke. Saj se nimajo kje igrat ker ni igrišč, v disko tako ali tako ne morjo, ker so premladi, po ulici ne smejo ponoči brez spremstva niti hodit. Dajte jim nekaj, kjer bo zabava samo za otroke, od športnih iger do ne vem česa vse. pol pa jim ne bo treba vsaki dan po deset ur sedeti za pc-jem in igrati igric ter brati nerazumljivih člankov na internetu
DarthRevan
02. 07. 2007 16.11
+1
Dobro tole je pa malo pretirano. Geeki smo čisto fajn ljudje.
Ramzess
02. 07. 2007 16.09
Nadaljevanje: Še to, ali je odvisnost od iger tudi, da zdaj kupiš neko igro, čeprav veš, da je zaradi preslabe zmogljivosti računalnika, zdaj ne boš mogel igrati, pa zato meniš, da jo boš kdaj v prihodnosti lahko, ko boš imel za to dovolj zmogljiv računalnik, a igre takrat na trgu ne bo več, mogoče tudi ponatisov ne, ki jih svet iger prav tako pozna. Jaz bi rekel, da ja.
Ramzess
02. 07. 2007 16.07
tomkruz="Ja sej ni čudno, pri dandanašnjem tempu in krutosti življenja se moraš nekam umaknit :) Igre so že toliko napredovale z grafiko in svojo globino, da te res lahko čisto posrkajo vase, tako se marsikdo umakne in pade v namišljeni svet in igra fantazijske vloge, ki jih v resničnem življenju nikoli ne bi mogel ali bolje rečeno ..so nemogoče. Dvomim da lahko gre tu za kakšno resno zasvojenost, tudi sam igram kakšno urco na dan povprečno, se pa strinjam da lahko kar dosti vpliva na najstnikov razvoj in družabnost, če vseskoz ždi u kamri in buli v kišto. Naj pa ne imajo takih neumestnih, da primerjajo z zasvojenostjo s heroinom." matej.seme="Tole je pa zlo zanimivo. Če je igranje igric ista zasvojenost kot s heroinom pote je tudi presnemavanje igric in dolvlečenje iz interneta "dilanje". Mislim pa da večina staršev raje vidi da otrok 5 ur dnevno presedi za pc-jem pa igra igrice kot pa da se drogira. Butaste raziskave in še bolj butaste primerjave." Se strinjam, sploh pa je primerjava z mamili čist avt. Vprašanja je kako bodo ti pametnjakoviči ločili odvisnike od uporabnikov, sumim na obsežne zlorabe, še prehitro sta lahko tisti, ki igra 2 uri in tisti, ki igra 10 ur, vržena v isti koš, da ne govorim o zlorabi s strani fustriranih strašev. Posledica tega neprevidnega razmišljanja ravnanja je, da lahko vsak drugi otrok konča na zdravljenju, nekdo bo spet bajno služil, in na koncu bodo spet debate o tem, da večina sploh ni potrebovala zdravljenja, ampak so zgolj žrtve nepremišljenih, nevednih in zafustriranih odraslih. Stvar je bližje problemu z Ritalinom, ki ga že znano večina otrok sploh ne rabi, ampak ga zaradi pritiska farmacevski korporacij mora jemati, ker ti le tako veliko zaslužijo, kot pa kakšnemu problemu z mamilom oz. heroinom. Konckoncev pa ta skoraj docela uničeni svet, otrokom skoraj nima več česa lepega ponuditi, razen umazanije, strupov, zla in smrti in miljon načinov. Zakaj otrokom govoriti o raju na tem planetu, če že v plenicah spoznajo, da je najmanj pol toliko peklenski kot rajski, in po čigavi zaslugi. Še vedno pa je problem, ker nekateri otroci pozabijo, da je prava resničnost precej drugačna od navidezne v igrah, in naredijo napako, ki je ne morejo več popraviti, resnično življenje žal ne pozna "shrani položaj" in "ponovno naloži" možnosti. Jan Valuk="tole precej smrdi, po eni precej "čudni" raziskavi, kakšnih starih psihologov tik pred upokojitvijo, ki še računalnika ne znajo prižgat." Ja Jani, odrasli so res čudni, no veliko njih, ki težko prebolevajo in požirajo dejstvo, da jih otroci na tem področju tako prehitevajo, zavidajo jim njihovo inteligenco in sposobnost, saj še s plenic prav ne stopijo in že obladajo vse elektronsko in računalniško v domačem okolju, malo kasneje še več. Nekateri odrasli, na določenih položajih (interesi, varnost ipd,), gredo tako daleč, da se jih kar bojijo in skušajo na vse načine omejiti njihovo znanje in dejavnosti, žal tudi tako. Svet zakonov in družbnih pravil, takih in drugačnih normativov in kriterijev je pripeljal nekatere odrasle tako daleč, da si ne morejo predstavljati, da bi jih otroci smeli preseči, preseči kakor je zapovedano in zapisano, taki ne morejo sprejeti dejstva, da so otroci inteligentnejši in vedo več od odraslih, to ruši uveljavljene in zastarele družbene vzorce, kar je več ali manj cilj generacij sodobnih otrok (indigo, kristalni,..), kar stare generacije neželjnih, zaradi strahu ali lastnih interesov, sprememb plaši, zato skušajo proces kar se da omejiti in upočasniti. Razumete to, ali vam je kaj znano, je ne, ker je res. Še to, ali je odvisnost od iger tudi, da zdaj kupiš neko igro, čeprav veš, da je zaradi preslabe zmogljivosti računalnika, zdaj ne boš mogel igrati, pa zato meniš, da jo boš kdaj v prihodnosti lahko, ko boš imel za to dovolj zmogljiv računalnik, a igre takrat na trgu ne bo več, mogoče tudi
mcgregorslo@hotmail.com
29. 06. 2007 10.12
Se pravi, da če bi ljudje množično kosili travo vsak dan po 1-2h bi postal odvisni od košenja trave., ocene bi se slabšale, ignorirali bi prijatelje, družino, in celo nebi jedli 2h kakšen celo 8h... in to je še hujše kot če si bi vbrizgaval heroin. Seveda je odvisnost....tako kot so vse ostale stvari ki so ti všeč v življenju. Seveda se strinjam, da trpi zdravje (premalo gibanja) in tudi sociološki razvoj v nekaterih extremnih primerih... samo hey, če bi kdo kosil travo 16h na dan bi tudi trpelo vse to. (gibanje ravno ne :) )
usavko
29. 06. 2007 09.38
Tukej se ne govori o 5ih urah.... Temveč 10 ur ali več za PCjem na dan! Probejte World of Warcraft, k se igra prek neta (zastonjski serverji) pa boste vidl, kako ste lahko zasvojeni! Čeprav... tudi to enkrat mine, mene je!
matej.seme@vicoma.si
26. 06. 2007 13.33
Tole je pa zlo zanimivo. Če je igranje igric ista zasvojenost kot s heroinom pote je tudi presnemavanje igric in dolvlečenje iz interneta "dilanje". Mislim pa da večina staršev raje vidi da otrok 5 ur dnevno presedi za pc-jem pa igra igrice kot pa da se drogira. Butaste raziskave in še bolj butaste primerjave.
Zenma01
26. 06. 2007 10.01
mah ja .... tak je naš svet sam se pa strinjam da se zasvojenosti z računalnikom ne da primerjat z heroinom ...
karmy_love@hotmail.com
26. 06. 2007 10.01
hja seveda... zasvojenost z igricami enačijo z zasvojenostjo drog... torej kako pol pa potem ko odrastejo pa lahko omejijo to? mene še vedno pritegnejo nekatere igrice tak da sem po par ur za računalnikom... pa sem v 30-letu....
mit.ya@email.si
26. 06. 2007 09.50
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2150710...
mit.ya@email.si
26. 06. 2007 09.49
Tukaj ne piše tak drastično o "zasvojenosti": http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2150710... rahlo spremenili bistvo članka, mar ne?
tomkruz@email.si
26. 06. 2007 09.48
Ja sej ni čudno, pri dandanašnjem tempu in krutosti življenja se moraš nekam umaknit :) Igre so že toliko napredovale z grafiko in svojo globino, da te res lahko čisto posrkajo vase, tako se marsikdo umakne in pade v namišljeni svet in igra fantazijske vloge, ki jih v resničnem življenju nikoli ne bi mogel ali bolje rečeno ..so nemogoče. Dvomim da lahko gre tu za kakšno resno zasvojenost, tudi sam igram kakšno urco na dan povprečno, se pa strinjam da lahko kar dosti vpliva na najstnikov razvoj in družabnost, če vseskoz ždi u kamri in buli v kišto. Naj pa ne imajo takih neumestnih, da primerjajo z zasvojenostjo s heroinom. Jaoo Imam soseda ki je na horsu in vem da je to nekaj 100 x hujšega kot igrati računalniške igre.
roadracer
26. 06. 2007 09.31
He he! Zanimiv članek v povezavi z reklamo v njem. Ne vem če se pokaže vedno enaka reklama ampak meni se je za HP serverje. Bi mogl spodi pisat da omogočajo postavitev lastnih gameserverjev za še večji užitek pri igranju. HEHE
SBP
26. 06. 2007 09.23
Novinarji - če še enkrat omenite besedo "igrice" bomo začeli uporabljati za vas izraz "novinarčki" :)
Jan Valuk
26. 06. 2007 09.06
Kot prvo so IGRE, in ne igrice, jaoo pa izrazoslovje pri novinarjih. Kot drugo, tole precej smrdi, po eni precej "čudni" raziskavi, kakšnih starih psihologov tik pred upokojitvijo, ki še računalnika ne znajo prižgat. Kot se kdo spomni, so pred leti isto govorili za TV.
Skriti Vohun
26. 06. 2007 08.39
Dobra tržna niša tele igrce :)