Korona

'Cena' epidemije: zadnji žebelj v krsto zdravstva, ki bo odslej (še) dražje

Ljubljana, 21. 04. 2020 17.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
STA, Ti.Š.
Komentarji
92

Zdravstvo bo zaradi epidemije covida-19 dražje. Zato bo treba v kratkem opraviti razmislek o košarici pravic, ki jih krije javna zdravstvena blagajna, sta dve od opozoril, ki so jih izrekli sodelujoči na spletnem pogovoru o nevarnostih in priložnostih za slovenski zdravstveni sistem v času izbruha koronavirusa.

Epidemija covida-19 bo podražila zdravstvo in prisilila k razmisleku o košarici zdravstvenih pravic.
Epidemija covida-19 bo podražila zdravstvo in prisilila k razmisleku o košarici zdravstvenih pravic. FOTO: Thinkstock

Tudi po umiritvi epidemije novega koronavirusa, ko bodo v zdravstvu spet izvajali storitve, ne bo več tako kot prej. Glede na napovedi namreč novi koronavirus ne bo kar izginil, ampak je že jeseni pričakovati nov val. To bo terjalo drugačno obravnavo bolnikov, več zaščitne opreme, drugačno razporejanje bolnikov, je na današnjem spletnem pogovoru, ki ga je organizirala ljubljanska ekonomska fakulteta, opozoril prvi mož Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) Marjan Sušelj. "Zdravstvo bo zaradi epidemije dražje," je poudaril.

Direktor Univerzitetne klinike za pljučne bolezni in alergijo Golnik Aleš Rozman je opomnil, da sta zdravstvo in dolgotrajna oskrba starostnikov že prej delovala na robu, veliko je bilo improvizacije, rezerv ni. Razmere v domovih za starejše so po njegovi oceni iz zadnjega meseca še bistveno slabše kot v zdravstvu.

Ocenil je, da se bo brez velikega vložka proračunskih sredstev v zdravstvo izkazalo, da je epidemija "le še zadnji žebelj v našo krsto". Investicij v zdravstveno infrastrukturo je bilo namreč v zadnjih desetletjih zelo malo. Kot primer je izpostavil, da so vsi objekti na Golniku tako stari, da niso niti potresno varni.

Rozman je med drugim izpostavil velike težave na področju dolgotrajne oskrbe. Domove za starejše je ocenil kot tempirano bombo. Izpostavil je, da je v domovih na Gorenjskem 1500 postelj, Golnik, ki je v času epidemije covid bolnišnica za to območje, pa ima največ 80 postelj za covid bolnike. "V domovih ni kadra, nevešči so dela v takih pogojih, uporabe zaščitne opreme, namenjeni so oskrbi starostnikov brez bolezni, navajeni, da če je kaj narobe, pošljejo bolnika naprej," je razmere orisal Rozman.

Kot je dejal, bi sicer iz domov za starejše radi naredili negovalne bolnišnice, a brez ustreznega kadra to ne gre.

Epidemija koronavirus bo prinesla tudi dražje zdravstvo.
Epidemija koronavirus bo prinesla tudi dražje zdravstvo. FOTO: Dreamstime

Petra Došenović Bonča z Ekonomske fakultete pa je izpostavila še nekatere težave, ki jih je epidemija covida-19 dodatno razgalila. Glede čakalnih dob je poudarila, da problem ni samo to, da ni dovolj denarja. "Ključni dejavnik čakalnih dob je, da nimamo dovolj kapacitet. V takšnih razmerah je zdravstveni sistem še toliko bolj ranljiv, ker ni zmožen nadomestiti izpada neopravljenega programa med pandemijo," je opozorila.

Kot je ugotavljala Došenovič Bonča, je vzrok za čakalne dobe lahko tudi, da so v Sloveniji neusklajene struktura košarice pravic in potrebe prebivalstva. "Ta kriza je lepa priložnost, da se tega premisleka resno lotimo," je ocenila.

Tudi Sušelj je mnenja, da bo sedanja globoka koronska kriza prinesla zahteve po bistveni prilagoditvi zdravstvenega sistema. "Treba bo revidirati načine zdravljenja, razmisliti, katere storitve so manj pomembne za ljudi. /.../ Če bodo strokovnjaki v svojem delovniku uspeli narediti pol manj kot doslej, bo treba temeljito premisliti, katere storitve so nepotrebne in katere lahko bolje opravimo. Predvsem pa bomo morali razmisliti o umiku določenih pravic iz javnih sredstev, da se bo ta denar namenilo za ključne tiste storitve za zdravje ljudi, ki so preveliko breme, da bi jih obesili na zasebni žep. To debato bo treba pospešeno izvajati v naslednjih tednih in mesecih," je opozoril prvi mož ZZZS, ki stavi tudi na informatizacijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (92)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Moncsa
22. 04. 2020 08.37
+7
Ola. In se je začelo. Najprej bojo dvignili prispevek za ZZZS, hkrati zmanjšali pravice (vsaj mlajšega prebivalstva). Kaj še sledi?
Nimasmisla
21. 04. 2020 21.23
+12
In kdo bo plačal raja
matdej
21. 04. 2020 21.22
+24
Nic novega,da bodo nekateri spet mastno sluzili za izgovor korone...
kr nekaj 1
21. 04. 2020 21.21
+19
Naj država dela bolj transparentno in predvsem ne več krast. Pa bo dnarja čist dovolj za zdravstvo in vse ostalo. Tak da ne nas farbat z namigi o podražitvah. Država dobi od nas milijarde dnarja letno od tako visokih davkov. Tole kar talajo zdaj milijarde za pomoč dobijo nazaj v enem letu
Popeye
21. 04. 2020 21.16
+23
ZZZS je samo posrednik med zavarovanci in zdravstvom, sam pa jemlje mastno provizijo. Če se ta provizija zmanjša, podraži zavarovanje z dogovorom drugih zavarovalnic(kartel). Potrebno bi bilo financiranje zdravstva brez posrednikov, ki se mastijo...
User416781
21. 04. 2020 21.11
+24
Kot sem že zdavnaj napovedal, zlom zdravstva sledi ne med tem korona cirkusom, ampak potem. Pa davki bodo šli tudi lepo gor. In pipice bodo v zdravstvu ostale lepo odprte. Če bi naredili popolno revizijo porabe denarja v zdravstvu, sem prepričan, da bi se ugotovilo, da je denarja več kot dovolj. Ampak to se ne bo zgodilo nikoli. Pa lažje je dvigniti davke.
proofreader
21. 04. 2020 21.02
+20
Vsako leto plačamo zaposleni na tisoče evrov za zdravstvo, organizacija pa na psu.
deathbite
21. 04. 2020 20.57
+44
Zakaj bi bilo sedaj zdravstvo še dražje?! Prihranili so z neizvajanjem že dogovorjenih posegov. To, da je nesposobna vlada kupovala neprimerno zaščitno opremo, tega ne morejo naprtiti zdravstveni blagajni.
pepikrlinca
21. 04. 2020 20.49
+38
ma kr neki, čakalne vrste kar izginejo v istem trenutku ko nastopiš kot samoplačnik. Torej kapacitete so. Zdravstvena zavarovalnica naj malo prevetri svojo birokracijo, pa bo ostalo zelo veliko denarja za bolnišnice in paciente.
deathbite
21. 04. 2020 20.59
+27
Ni problem ZZZS, problem je dopolnilno zdr.zavarovanje. Denar, ki bi moral VES končati v zdravstvu, konča v dividendah zavarovalnic, ki ponujajo dopolnilno zavarovanje!
Geres
21. 04. 2020 21.12
+18
Ne zagovarjam zavarovalnic. Se pa glasno krohotam ob zapisu: "ni problem ZZZS". Prostore, ampak res malo veste o našem sistemu. Kdo določa koliko ljudi bo dobilo na leto nov kolk? Koliko ljudi bo dobilo magnetno resonanco glave? Naj vam namignem: ZZZS.
User416781
21. 04. 2020 21.13
+10
@death, ne bluzi. Toliko denarja kot izteče iz ZZZS v neznano, ne odteče od nikjer. Dodatno zavarovanje s tem nima nič.
Haloo
21. 04. 2020 20.40
+10
Če bo javno zdravstvo propadlo bo zaradi plače zdravnikov ki se gibljejo od 5000 evrov pa vse do 15000 evrov jim je še vedno premalo razmišljajo o stavki sramota mi moramo preživeti pa 700 evrov nobeden nič ne vpraša kako
ageless
21. 04. 2020 20.44
-15
To ni osnovna placa, to so nadure in opravljanje vec izmen naenkrat. Ste pa vsi ostali krivi da nimate take place, zakaj pa avtomehanik recimo ne opravlja tri izmene naenkrat pa bi isto lahko meu lepo placo ...
Geres
21. 04. 2020 20.48
-11
Ni čudno, da smo, kjer smo, če narod meni, da so plače zdravnikov tiste, ki bodo privedle do propada. Kot prvo redko kdo pride do 5.000 in to z izplačilom nadur za več kot mesec dni. A vi veste, kakšna ja plača vaše osebne zdravnice? Naj vam pomagam, konkretno pod 2.000 neto. Če imate pa bi plačo 700 neo, ste si pa pač sami krivi.
Defragment
21. 04. 2020 20.53
+12
Haloo! Kaj se pa ne usajamo na plače fuzbalerjev? Pa kaj rabim jaz Ronaldijote in podobne osle v lajfu?
User416781
21. 04. 2020 21.15
+8
Plače niso problem in so v povprečju, razen izjem, prenizke. Kaj mislite, da bodo zdravniki delali za 1.000 EUR? Problem so razni javni razpisi, dogovorjene nabave s provizjami in podobno.
Soul
21. 04. 2020 21.31
+5
Geres saj objavijo listo najbolj placanih javnih uslužbencev prvih 100 so vedno zdravniki tako da 5000evrov ni lih tako redko
123soba
22. 04. 2020 10.55
+3
Geres a lahko pošlješ kopijo plačilnega lista zdravnice, ki ima manj kot 2000 evrov plače. Soseda delata eden v šolstvu, drug v zobozdravstvu. Stara okoli 45 let. Doma pred lastno hišo so 3 BMWji, vsak med 40000 do 50000 evrov, na enem je konstantno strešni kovček gor, prej je bil pred hišo avtodom, sedaj je hiša na morju. Ne bluzi....
BUONcaffee
21. 04. 2020 20.32
+19
Kot opažam je vlada uničila zdravstvo, sedaj pa se izgovarjajo na covid 19. Bolnice in zdravstvene domove je spremenila v kovid klinike, kateri so bolj samevali kot delovali. Sedaj se sprašujem kam je šel ves denar??????
pepikrlinca
21. 04. 2020 20.50
+10
vladi pripisuješ nadnaravne sposobnosti, saj v tako kratkem času se ne da nobenega sistema uničiti....to kafetar moj je minulo delo, vsaka vlada malo.
User416781
21. 04. 2020 21.19
+7
Seveda se da. Konkretno s tem korona virusom so uničili zdravstvo. Ne izvaja se ničesar drugega kot zdravljenje korona virusa, ogromno milijonov bo po nepotrebnem porabljenih za preplačano zaščitno opremo, imeli bomo 1000 ventilatorjev, cena enega je cca. 40.000 EUR in ne bo denarja za kakšne druge aparature.
Perrun
21. 04. 2020 20.31
+15
jah politika je načrtno slabila javno zdravstvo čez desetletja. eto zdaj pa imamo.
janez653
21. 04. 2020 20.20
+31
bedarija. NAT EGOVANJE državjanov. Med gripo je bilo zdravstvo veliko bolj obremenjeno!! Zdaj so ga ustavili za bv. Naj se znajdejo kakor hočejo, že tako ali drugače plačujemo občutno preveč za zdravstvo. Posledica bo več privat ordinacij, kar očitno tudi želijo.
gile99
21. 04. 2020 20.33
+1
Sprivatizirati zdravstvo so že dolgo sanje gologlave bakterije!
Geres
21. 04. 2020 20.18
+21
Problem je, ker 20% ljudi plača 80% prispevkov. Teh 20% gotovo ni zadovoljnih s ten, kar dobijo in bodo prej ali slej dosegli, da se uvede omejitev max prispevka. Kar bi bilo po moje tudi fer, saj vsi dobimo isto storitev. Prav tako ni pošteno obračunavanje - upokojenec, ki prejme na račun 800 eur plača bistveno manj kot delavec, ki dobi 800 EUR. Večina samozaposlenih plačuje minimalne prispevke. Izkoriščajo se bolniške - raziskave so jasno pokazale, da se je število nosečnic, ki so na dolgotrajni bolniški povečalo v 20 letih za 80%. Kaj je rešitev ne vem. Javni sistem pač vsak izkorišča, posledično imamo vsi slabe storitve (dolge čakalne dobe, zastarele bolnice itd). Očitno bo treba uvesti participacijo za vsak pregled in recept (z omejitvijo zneska na letni ravni, da se zaščiti hudo bolne), omejiti max trajanje bolniške (poznajo vse države razen Slovenije in Bolgarije) - sedaj je rekorder na bolniški 12 let. Če v treh letih nisi sposoben priti nazaj na delo, pač ne boš nikoli in bi morala slediti invalidska upokojitev. Omejiti bi morali max izplačilo pri dolgotrajnih bolniških itd. Smo pač balkanci. In v tem sistemu je dobro zgolj izkoriščevalcem in težkim karakterjem, ostali so zafrustrirani nad čakalnimi dobami, odnosom zdravnik - pacient itd.
janez653
21. 04. 2020 20.21
+17
tako je. Plačam ko nor, na koncu grem pa privat, da sem čimprej na vrsti. Za operacijo žolčnih kamnov so mi dali termin čez leto in pol, jaz sem imel pa neprestano napade. Sem šel v privat ambulanto, čez en teden so me že operirali. Ni poceni, ampak se je splačalo.
Geres
21. 04. 2020 20.28
+16
Ja, pa si imel srečo v nesreči, da si imel zadevo, ki si jo lahko privat rešil. Sedaj si pa predstavljajo, da gre od tvoje plače vsak mesec 500 EUR, potem pa v javnem sistemu čakaš ko kre*en, privat pa tega v Sloveniji sploh opravit ne moreš. Ali pa da bi sedaj rabil novega osebnega zdravnika - jih ni. Privat pa minorno malo. V bistvu lahko v ten državi bolje poskrbiš za svojega psa, kot zase.
janez653
21. 04. 2020 20.33
+7
ma še več kot 500e gre. Ravno zato sem jezen. Opcija je bila tudi Hrvaška, če ne bi tu dobil privatnika. Kar na bruhanje mi gre pri našem sistemu
Geres
21. 04. 2020 20.41
+7
Verjamem. Jaz plačujem 500 EUR in imam poln kufer tega sistema. Poudarjam, ni problem bit solidaren, če dobiš ustrezno storitev. Da pa se pa tiste enkrat na 5 let, ko pridem do dr počutim kot številka, kot berač, ki prosi za napotitev... Takega sistema pa ne rabim. Potem ali naj ga zrihtajo al pa naj nam dajo možnost, da vzamemo bruto plačo in sami poskrbimo zase.
janezek123@gmail.com
21. 04. 2020 20.49
+4
Točno to je problem. Vsi mi, ki plačujemo preko 500 na mesec izpademo kot največji b3d4k1 vsakič, ko rabimo neko storitev, ki je noben privatnik ne nudi v javnem zdravstvu pa ne prideš zraven. Medtem pa nekateri z vezami, ki ne plačujejo niti približno toliko pridejo takoj na vrsto in imajo prioritetno obravnavo. Če je to zdravstveno zavarovanje, potem naj bo sistem bonus malus in neka razumna odvisnost od višine prihodkov ter z obvezno minimalno participacijo (franšizo). Ne pa tak sistem, kot ga imamo zdaj, kjer največ profitira tisti, ki nič ne plačuje.
Geres
21. 04. 2020 21.03
+5
@janezek: ja, točno tako. Nikoli, ampak res nikoli nisem občutila take nemoči, kot sem jo ob mamini bolezni v našem sistemu. Javni sistem deluje prej vez, v privatnem lahko opraviš samo relativno enostavno zadeve. Hujše nemoči v življenju nisem občutila. Da bi lahko vsaj privat plačala. Pa še to ni šlo. S tem sistemom so zadovoljni tisti, ki niso nikoli kaj rabili in živijo v iluziji, da jim bo, ko ga bodo potrebovali na voljo. In tisti, ki imajo veze. Ti imajo pač drugo raven storitev. Ali tisti, ki pač ne plačajo skoraj nič. Za vse ostale je tole poden od sistema.
ageless
21. 04. 2020 20.08
-10
Problem nasga zdravstva je da ni v zasebni sferi in je tko kot vse drzavne stvari polno korupcije in razsipavanja z denarjem in administrativnimi delovnimi mesti
Defragment
21. 04. 2020 20.10
+33
V ZDA je pa privatno in primerjaj zneske zdravstvenega zavarovanja tam ali pa pri nas. Ne si želet ameriškega sistema!
Podborsky
21. 04. 2020 20.21
+21
Najvecja napaka je zdravstvo v zasebni sferi, kar se je lepo pokazalo seda pri coroni. Nikjer zasebne bolnisnice niso hotele sprejeti okuzenih pacientov, ker gledajo samo na profit. Na ta problem je opozorila tudi Merklova, ki je tudi zagrozila, da bo v primeru pomanjkanja postelj v javnih bolnisnicah zasebne, ce bo potrebno podrzavila. Ravno v primeru covita se je pokazalo, da mora zdravstvo obvezno ostati v drzavni lasti. Samo poglej si danes Ptuj, drzavna bolnica, pa se upirajo sprejemu bolnih. Kaj bi sele bilo, da je privat. Potem se bi nam zgodila Amerika, Spanija, Francija, Belgija. Ti se tega ne zavedas, samo privat, privat. Cel svet se bo sedaj obrnil k samooskrbi in spremenil ekonomsko politiko. Kaj pa mi? Vse smo razprodali tujcem, tako da bomo ostali hlapci tujcem in od njih odvisni. Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni.
Defragment
21. 04. 2020 20.01
+9
Sploh ne morem prebavit tega “še” dražje. Pa pri nas je zdravstvo SUPER v primerjavi s tem kolikšne prispevke plačujemo. Prispevna stopnja je prenizka. SE pa strinjam, da se mora zdravstvo reorganizirat, predvsem v upravljanju in postopkih nabave.
Geres
21. 04. 2020 20.23
+13
Govori zase. Od moje plače gre 500 EUR. A misliš, da sem zadovoljna s tem, kar dobim? Ja pa ja se! Pa ni problem plačevati, če je storitev ustrezna, pa ni. Osebnih zdravnikov praktično ni, osebni zdravnik pa je vstopna točka za nadaljno obravnavo. Če naletiš na osebnega, ki je kret*en in ga ne moreš zamenjati, se ti slabo piše. Čakalne dobe so absurdne. Odgovornosti nobene. Če vam je tak sistem všeč, potem imate kot prvo srečo in)ali veze in kot drugo plačujete malo (kar pomeni da drugi plačujemo za vas).
janezek123@gmail.com
21. 04. 2020 20.51
+6
Prispevna stopnja ni prenizka. Problem je, da to "zavarovanje" oz. prispevek plačuje samo 30% populacije, ostali pa se šlepajo zraven.
Geres
21. 04. 2020 21.09
+3
@janezek: tako je! Oziroma plačuje jih nekaj več, a zgolj 20% plača 80% vseh zbranih sredstev. To so javni podatki. Seveda se raja otepa vsakršnih sprememb sistema, če pa se zastonj šlepajo. Al pa se jim zdi, da plačajo veliko, ker dajo z dodatnim vred 100 EUR na mesec. Treba bo upokojencem računati glede na znesek pokojnine, kot zaposlenim. In dvignit prispevke stopnje za s.p. ker si enormna večina plačuje minimalne prispevke.
Kometikjami
21. 04. 2020 19.59
+37
Dodatno zavarovanje ukinit, da ne pobirajo zavarovalnice provizije, pa bo že bistveno več denarja na državni ravni!!!!!
ageless
21. 04. 2020 20.04
-12
MasteRbee
21. 04. 2020 19.58
+17
Naše javno zdravstvo je že dolgo v razsulu, v državi z največ korupcije.
optimist11
21. 04. 2020 19.57
+22
Novodobni politiki- levi in desni Pa saj še celotno zdravstvo deluje v prostorih , ki vam jih je postavil (diktator) TITO. In zopet samo jamrate za denar, kako bo potrebno pravice skrčit...Kdaj se boste lotili reorganizacije zdravstva. Zdaj je prava priložnost , da se sistem postavi na novo. Imate mlade zdravnike, ki bi radi sodelovali, dajte jih vključit. Ni problem za kosilo plačat malo več , če si po njem zadovoljen in sit.
kranški sin, ki pije vin
21. 04. 2020 19.55
+20
V tej državi kmalu živeti več ne bo mogoče ta država bo samo še za bogatune, kapitalce in drugo lopovsko nasnago ki jo živimo navadni smrtniki
25.maj
21. 04. 2020 20.15
-2
janezek123@gmail.com
21. 04. 2020 20.53
-1
Da je naša država za bogatune in kapitaliste??? Sam se prištevam med premožnejše pa v Sloveniji še vedno ne pridem do zdravnika, razen, če grem v Avstrijo.