Korona

'Obstaja povezava med cepivom podjetja AstraZeneca in krvnimi strdki'

Amsterdam, 06. 04. 2021 07.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
STA, Ti.Š., M.S.
Komentarji
856

Visoki predstavnik Evropske agencije za zdravila je potrdil povezavo med cepivom proti covidu-19 podjetja AstraZenece in krvnimi strdki. Ni pa še jasno, kaj povzroča tovrstno reakcijo, je dejal Marco Cavaleri, ki je pri Emi pristojen za področje cepiv. Slednji sicer meni, da koristi cepljenja še vedno pretehtajo morebitna tveganja. Končno odločitev o tem, ali cepivo britansko-švedskega proizvajalca povzroča krvne strdke, bo Ema sprejela najkasneje do četrtka.

"Lahko rečemo, da je jasno, da obstaja povezava s cepivom. Kaj povzroča to reakcijo, pa še ne vemo," je v pogovoru za italijanski časnik Il Messagero dejal predstavnik Eme Marco Cavaleri. Napovedal je, da bo tudi Ema  potrdila obstoj tovrstne povezave, pri čemer pa da morajo še ugotoviti, kako do tega pride, povzema francoska tiskovna agencija AFP.

"Poskušamo si še ustvariti natančno sliko tega, kar se dogaja, natančno določiti ta sindrom, ki ga gre pripisati cepivu," je dejal. Kot je navedel, je namreč med cepljenimi število primerov cerebralne tromboze pri mlajših osebah višje od pričakovanj.

Cavaleri sicer meni, da koristi cepljenja z AstraZeneco še vedno pretehtajo morebitna tveganja, bo pa Ema pregledala podatke po spolu in letih. Ponovno bodo morali namreč pri Emi oceniti razmerje med tveganji in koristmi pri mlajših ženskah. 

Odbor agencije za varnost zdravil, ki se je v torek sestal na seji, na kateri obravnava vprašanje varnosti AstraZenecinega cepiva, še sicer ni sprejel odločitve in pregled trenutno poteka, so sporočili iz Eme in dodali, da bodo odločitev po pričakovanjih sporočili v sredo ali četrtek.

Evropska komisarka za zdravje in varnost hrane Stela Kiriakides je dejala, da je v tesnem stiku z Emo glede ocene cepiva AstraZenece in da je odločitev pričakovati v sredo pozno zvečer.

Cepivo AstraZenece proti covidu-19.
Cepivo AstraZenece proti covidu-19. FOTO: AP

Odbor za varnost zdravil se je danes sestal, potem ko so prejšnji teden v Nemčiji zaradi primerov strjevanja krvi pri mlajših preventivno priporočili cepivo AstraZenece le za starejše od 60 let.

Že prejšnji teden se je v okviru agencije sestala skupina strokovnjakov, ki so razpravljali o tem, ali morda obstajajo določeni dejavniki tveganja za motnje strjevanja krvi po cepljenju z AstraZenecinim cepivom. O njenem poročilu in dodatnih analizah bo do petka na plenarnem zasedanju razpravljal odbor za varnost zdravil, ki se je sestal že prejšnji teden. Ob koncu zasedanja je mogoče pričakovati tudi posodobitev priporočila glede cepiva, ki ga izda EMA.

Prejšnji teden so sicer poudarili, da za zdaj v okviru pregleda niso bili identificirani posebni dejavniki tveganja, kot so starost, spol ali predhodne motnje strjevanja krvi, za te zelo redke dogodke. Vzročno-posledična povezava s cepivom ni dokazana, vendar pri EMI priznavajo, da je možna, zato nadaljujejo analizo.

Motnje strjevanja krvi preiskujejo naprej

Odbor agencije za varnost je v svoji zadnji oceni tega cepiva sredi marca sporočil, da je varno in učinkovito. Zagotovili so, da cepivo ni povezano s splošnim povečanjem tveganja za trombembolične dogodke ali krvne strdke. Niso pa mogli povsem izključiti povezave med cepivom ter redkimi in neobičajnimi, a zelo resnimi motnjami strjevanja krvi. To preiskujejo naprej.

Ravno zaradi tovrstnih motenj so nekatere evropske države odločile, da bodo cepile samo ljudi nad določeno starostno mejo. Nazadnje je nemška stalna komisija za cepiva (Stiko) prejšnji teden priporočila, da s cepivom britansko-švedskega podjetja cepijo samo starejše od 60 let. Nemške zvezne in deželne oblasti so temu priporočilu sledile.

V Nemčiji so po podatkih Inštituta Paula Ehrlicha do prejšnjega tedna po cepljenju z AstraZeneco zabeležili 31 primerov tromboze možganskih ven in sinusov. Od tega so v 19 primerih poročali še o trombocitopeniji oziroma znižani koncentraciji krvnih ploščic oziroma trombocitov v krvi. Devet bolnikov je umrlo, so navedli na inštitutu. Med 31 primeri je bilo 29 žensk, starih od 20 do 63 let. Moška sta bila stara 36 in 57 let.

WHO: Razmerje med tveganji in koristmi cepiva AstraZenece še vedno v veliki meri pozitivno

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) ocenjuje, da je razmerje med tveganji in koristmi cepiva proti covidu-19 britansko-švedskega proizvajalca AstraZeneca še vedno v veliki meri pozitivno kljub domnevni povezavi med tem cepivom in pojavom krvnih strdkov. 

V WHO pravijo, da ni dokazov, da se je razmerje med tveganji in koristmi cepiva AstraZenece spremenilo. "V tem trenutku ni povezave med cepivom in trombotskimi dogodki s trombocitopenijo," je na novinarski konferenci dejal Rogerio Pinto de Sa Gaspar.

"Ocena, ki jo imamo v tem trenutku - in strokovnjaki jo preučujejo - je, da je razmerje med tveganji in koristmi cepiva še vedno v veliki meri pozitivno," je poudaril. Dodal je, da trenutno ni dokazov, da bi morali to oceno spremeniti. WHO je do zdaj proti covidu-19 poleg cepiva AstraZenece odobril še cepivi Pfizerja in BioNTecha ter Johnson & Johnsona.

V WHO so se sicer pred svetovnim dnevom zdravja zavzeli za bolj enakopravno zdravstveno oskrbo po koronavirusni krizi. Po ocenah organizacije namreč trenutno vsaj polovica svetovnega prebivalstva nima dostopa do cenovno dostopnih zdravnikov in zdravil.

Koronavirus pasica nova
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (856)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Silvester Kresnik
07. 04. 2021 08.53
Ko so ponovno odkrivi penicivin se je vjudstvo o d d a h n i v o !
son?ek11
07. 04. 2021 08.17
ja,kako si upajo govoriti,da obstaja povezava med astra zenece in strdki, ko pa veleumni kaco pravi da ni povezave,saj to trdi "samo eden Italijan iz EME. Ja, kaco je vseveden! Zakaj se pa on ni cepil z astra zenece, saj je v letih od 60 do 64?????
antar
06. 04. 2021 21.53
Cepivo AZ je res ''pogruntavščina''. Eno so stranski učinki, ali pa učinkov sploh ni (primer Mariborski zdravnik). To je da se greš cepit, pa vseeno zboliš. Temu bi lahko rekli lažno cepivo.
SlobodaNE
06. 04. 2021 19.42
+1
Janša je rekel da so cepiva varna hihi
mk67
06. 04. 2021 18.07
+7
Če je ugotovljeno relativno število tromboz/strdkov po cepljenju s cepivom Astra Zeneca višje od števila v necepljeni populaciji, potem ne more biti vzrok nič drugega, kot cepivo. Zanimiv je tudi predlog, da bi se to cepivo uporabljalo samo za starejše od 60 let. Ali pri njih ni strdkov, jih je manj, kot po cepljenju mlajših? Skoraj ne verjamem. So starejši od 60 let primernejši za odpis ("je povzročena škoda manjša od prednosti")?
rb63
06. 04. 2021 18.05
+4
S to AZ so vse učitelje precepi, da bo folk bolj butast, ker jih ne bo imel kdo učiti. Strategija JJ.
Kekec 007
06. 04. 2021 17.59
+7
Kacina, Twitlerja in ostale podrepnike lahko uporabijo za poskusne miške. Tko reklamirajo pa naj še skusijo.
G8J
06. 04. 2021 17.56
+4
Folk očitno še ne dojame da so to igrice s katerimi bi radi razredčili prebivalstvo, saj jim je želja da prevladujejo kreljoti. Zbudite se!
Razsuti Tovor
06. 04. 2021 17.53
-4
Očitno je pamet človeška zelo kratka. Nihče se ne spomni, kako so v preteklosti reševali s cepivi. To pa potrebuje za razvoj precej časa. Tudi za otroško paralizo prvo cepivo ni bilo uspešno, saj so ljudje zaradi tega zboleli za paralizo. In ja, to cepivo, ki ga prejemamo sedaj, je zagotovo še v testni fazi. Ali tako, ali pa bi se borili s kovidom še nekaj let, vključno z vsemi mrtvimi in povsem uničenim gospodarstvom. vaše teorije zarote pa si lahko nekam vtaknete, ker so že vse za v gnojnico.
orel?ek
06. 04. 2021 17.47
-6
Sam sem bil cepljen z AZ. Mislim, da je AZ odlično cepivo.
rb63
06. 04. 2021 17.57
+7
A res? Na podlagi katerih znanstvenih dokazov pa to trdiš?. Si opravil kakšno znanstveno raziskavo? Daj, deli z nami.
Karolina Šmalc
06. 04. 2021 18.05
+4
Za enkrat si dobro, nadaljevanje pa bo pokazal čas. Upaj na najboljše!
Zasedena
06. 04. 2021 18.07
+3
Danny Veliki
06. 04. 2021 17.45
+6
A niso nekaj pisali, da je to bila teorija zarote😱😱
Titanium
06. 04. 2021 17.36
+0
Objavljeno pred kratkim (DutchNews): "Strokovnjaki za trombozo so se burno odzvali na odločitev vlade, da ponovno prepreči uporabo cepiva proti koronavirusu AstraZeneca zaradi možnega tveganja za nastanek krvnih strdkov, češ da z njimi niso posvetovali. Trdita, da je bila odločitev sprejeta na podlagi nepopolnih informacij in brez kakršnih koli prispevkov strokovnjakov za bolezen. "Če strokovnjake ignorirate, se držite arogantnosti," je za Volkskrant dejal profesor Hugo ten Cate. "Vedno bolj se jezim, kako se je to zgodilo." "Vsi moji kolegi so zmedeni," je za izdajatelj televizijskega programa NOS dejala strokovnjakinja za trombozo Saskia Middeldorp. "Kot da se ljudje, ki se za to odločijo, ne zavedajo posledic za naš program cepljenja."
mjda12
06. 04. 2021 17.34
+5
Looneh
06. 04. 2021 17.18
+13
Točno tako. To so eksperimentalna cepiva, ki so dobila IZREDNO odobritev. Če bi se vedelo vse glede možnih stranskih učinkov, bi dobila odobritev po redni poti. Hvala lepa za take zvarke.
Looneh
06. 04. 2021 17.19
+8
revolucijakorupcijafasizem
06. 04. 2021 17.08
+12
A niste poročali pred kratkmi da je EMA odredila nadzor in da je vse ok
AlenkinaBratovš?ina
06. 04. 2021 17.10
+1
ne verjemi vsemu kar prebereš tu, a ne? če ne verjameš člankom o varnosti in učinkovitosti cepiva oziroma kar tistim o dejanskem obstoju virusa, tudi temu ni treba
Bolfenk2
06. 04. 2021 17.08
-7
Če fašeš Covid, je velika verjetnost, da dobiš strdke, od cepiva je verjetnost zanemarljiva.
?ebula
06. 04. 2021 17.06
+10
Pri starejših od 60 let pa se bodo strdki prav tako pojavili, saj cepivo ne ve koliko si star.
rb63
06. 04. 2021 18.00
+6
Ja, ampak hoteli so povedati, da teh ni tako škoda.
lambert
06. 04. 2021 17.02
+12
Da, obstaja. In terajte jih nesposobneze ze enkrat u tri materine ... Kolko casa bomo se premlevali te zadeve? Neresni pri dobavah potem pa se te zadeve. Adijo so ...
cirenij
06. 04. 2021 16.55
+8
Sem bil striktno proti vsem cepljenjem, le kot otrok sem dobil tiste proti kozam pa kaj vem, kaj še. Zdaj sem dobil pa 1. odmerek pfajzerja, zaradi pritiska mojih domačih in predvsem znancev. Zaenkrat ni negativnih učinkov. Ožji sorodnik, zelo, zelo rizična skupina, star nad 50. pa je dobil 1. dozo Astre pred kakimi 10. dnevi. Pa na srečo tudi nič. Da vidimo po 2. dozi. Pa kljub temu podpiram tiste, ki so proti.
AlenkinaBratovš?ina
06. 04. 2021 17.00
+3
BogiEmil
06. 04. 2021 16.48
+0
Kako to pride, jaka fora za pogruntat, v NSCIs bi to u pol ure, kolkr traja nadaljevanka plus 2 x po 15 minut. Rata pa tko, ženske pridejo u menopavzo, se jim mal drugi hormoni sprostijo, ratajo tečne al pa radodajke al karkol in takrt, ko so bejbe u zvezdah, jih Astra Zeneca povabi ... v glavnem, določene hormonske motnje sprožijo to reakcijo, mal koagulacije v žilah pa smo tm .... za moške bo mogoč drug cepiv smrt, posebi za Slovence bo Sputnik V zeznjen, po 50. se ne dvigne, Sputnik pa do Astre, no way, uffff, tečno je biti mikrobilog, hehe