Korona

Imunost po preboleli bolezni nekaj mesecev, po cepljenju daljša

Ljubljana, 02. 03. 2021 08.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pred letom dni je bil covid-19 nova bolezen, pri kateri je bila imunost posameznika po preboleli bolezni neznanka. Če posameznik preboli covid-19 z blagim oz. zmernim potekom, imunost traja okoli tri do šest mesecev, pri hujšem poteku pa pol leta in več, pravi infektolog Janez Tomažič. A kaže, da cepljenje zagotavlja še daljšo imunost.

Infektolog Janez Tomažič opozarja, da pri osebah, ki so se okužile z novim koronavirusom, so imele pozitiven test PCR in niso imele simptomov, obstaja možnost, da niso razvile imunosti. Obstaja tudi možnost, da so "z virusom opravile" že v sluznici in ni prišlo do tvorbe protiteles. Te osebe morajo biti previdne, saj se lahko ponovno okužijo in tudi zbolijo. Zato je tudi pri posamezniku, ki so mu v preteklosti potrdili okužbo, nujna dosledna temeljna preventiva. Pri vsakem vročinskem stanju, bolečinah v žrelu ali kašlju je treba še vedno pomisliti na možnost covida-19, je poudaril.

Tomažič je pred prvo obletnico odkritja prve okužbe z novim koronavirusom v Sloveniji pojasnil, zakaj cepljenje proti covidu-19 posamezniku omogoča boljšo imunost kot pa prebolela bolezen. Virus je tako "brihten", da ob naravnem prebolevanju zmanipulira naš imunski sistem, zavre njegovo delovanje, zato tudi ne nastane toliko protiteles kot pri cepljenju, pojasnjuje.

Janez Tomažič
Janez Tomažič FOTO: Kanal A

Pri cepljenju proti covidu-19 pa se v telo vnese samo koda, kjer je informacija za izdelavo proteina. Ta je najpomembnejša sestavina virusa, s katero se veže na naše celice. In ker ni drugih sestavin virusa, ni negativnega vpliva na imunske odzive, zato cepivo spodbuja daljšo imunost.

Tomažič priznava, da si pred enim letom niso niti približno predstavljali, da bo učinkovito cepivo proti covidu-19 za uporabo na voljo že do božiča. "Cepiva so fenomenalna, to je fantastičen in neverjeten uspeh. Vidimo, kako hitro sta po začetku cepljenja padli tako smrtnost kot pojavnost bolezni, pa smo v zimskem času," poudarja infektolog z Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana.

Pri doslej registriranih cepivih se kaže, da bodo do določene mere zagotavljala tudi zaščito pred prenosom virusa, torej da posameznik po cepljenju ne bo samo zaščiten pred boleznijo, pač pa da ob okužbi virusa tudi ne bo mogel trositi naokoli. To je "sveti gral" vseh cepiv, da preprečujejo tako bolezen kot tudi prenos, je poudaril.

A hkrati opozarja, da je za božič prišlo še eno "darilo" – nove različice virusa, ki so bolj nalezljive in zaradi tega nevarnejše, proti določenim različicam pa obstoječa cepiva slabše preprečujejo okužbe, torej bo treba, kot kaže, razviti tudi nove različice cepiv.

Imunost po preboleli bolezni traja nekaj mesecev, po cepljenju pa je daljša.
Imunost po preboleli bolezni traja nekaj mesecev, po cepljenju pa je daljša. FOTO: Shutterstock

"To nas je malo šokiralo, da so na različnih koncih sveta nastale podobne mutacije, neodvisno druga od druge. Kaže, da biološke zakonitosti delujejo in virus najde svojo optimalno konfiguracijo, če mu ljudje, njegovi gostitelji, ponujamo dovolj časa in življenjskega prostora za neomejeno širjenje," je dejal.

Večja nalezljivost virusa pomeni, da se več ljudi okuži in posledično več ljudi zboli, zaradi česar jih je več v bolnišnici, več v enotah intenzivnega zdravljenja in večje je število smrti. "Za prebivalstvo je slabše, da je virus bolj nalezljiv kot pa smrtonosen. Za virus pa je dobro, da ni preveč smrtonosen in je bolj nalezljiv, zato so te različice prevladale," je še pojasnil Tomažič.

V Sloveniji so prvi primer okužbe z novim koronavirusom potrdili 4. marca lani, 12. marca je bila prvič razglašena epidemija.

Koronavirus pasica november
  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BubblyPanda
03. 03. 2021 19.31
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Resnica 2021
03. 03. 2021 10.02
+1
Od začetka covida delam z covid bolniki,vsak teden bila testirana in skozi negativna,januarja letos se šla cepit 1 dozo,dobila reakcijo in končala na urgenci,nato postala pozitivna....covid sem težko prebolela i še zmeraj imam težave ....nikoli već se ne grem cepit
Medo1964
02. 03. 2021 21.17
Imam covid , potrjeno,,,, pa n e me basat s cepljenjem,,,
medus
02. 03. 2021 19.28
+1
Laži. Študije kažejo da je imunost po naravni poti vsaj tako dobra kot po najboljših cepivih.
Soul
02. 03. 2021 15.44
+2
Očitno naša stroka vidi samo enosmerno.Obstajajo novejše raziskave, ki pravijo, da se protitelesa zmanjšajo, ostane pa določena raven spominskih celic B, katere se uspešno aktivirajo ob okužbi.Po njihovih raziskavah se spominske celice razvijejo šest mescev po okužbi, tako da naravna zaščita lahko traja zelo dolgo, tudi desetletja.. O naši stroki- škoda besed.
crazymoto
02. 03. 2021 13.34
+4
Če je pa že 100% dokazano da cepivo ne ščiti pred okužbo... Imunosti NI!!!!
Rock8
02. 03. 2021 14.35
+1
WolfeWoof
02. 03. 2021 12.48
+3
To meni zveni 100% isto kot gripa.
Farmojšter
02. 03. 2021 11.01
+8
Prosim nehajte že nabijat s takimi propagandami... Več kot polovica ljudi se ne bo cepilo, ker ne zaupajo tem GMO cepivom, ostali se bodo pa cepili... Kaj se bomo pol 4x na leto cepili? Proti bolezni, ki je za odtenek slabša od gripe... Dejte no.
Rock8
02. 03. 2021 11.28
-10
crazymoto
02. 03. 2021 13.35
+5
zakleniti bi blo potrebno takšne kot si ti Rock...
Rock8
02. 03. 2021 13.56
-4
optifix
02. 03. 2021 21.01
+2
Pri SARS in MERS virusih so dokazali odpornost še več let po okužbi. Zelo malo je ljudi, ki so dokazano dvakrat zboleli za kovidom, šele po pol leta so našli njih nekaj na 10.000 bolnikov. Kako si upajo streči sedaj z najslabšimi možnimi scenariji?
generator
02. 03. 2021 10.22
+3
Važno je, da je z cepivom vgrajen tracker.
enakatalena
02. 03. 2021 10.12
+6
Eno samo nakladanje. Pride drug sev, pa vsa teorija odpade.
Uporabnik1996024
02. 03. 2021 09.46
+7
Vsi tukaj se motite in nimate prav. Pri nas je en in edini strokovnjak za Covid-19 Maršal Twito in njegovi somišljeniki. Kdo je kaj vprašal strokovnjake? Naj bojo tiho, ker nimajo pojma.
Wolf031
02. 03. 2021 09.43
+10
A to je preverjeno, ker zanekrat ne poznam nikogar, ki bi se dvakrat okužil, medtem pa objavljate članke, kako četudi se cepiš nisi varen pred covidom ...
Medo1964
02. 03. 2021 21.19
jaz sem se ,, tocno leto nazaj prvic,,, pa ni hudo; vsakic manj naporno, ce si to zelel slisat,,, Cepit se pa ne dam, ni sans
Stajerc 1988
02. 03. 2021 09.40
+12
Mi smo bili kot družina bolani v Novembru, žena šla takrat na test itak pozitivna.. Preboleli kot neko gripo, jaz pa sem šel iz čiste radovednosti prejšnji teden na test za protitelesa. Baje je razvidno da sem prebolel covid, nisem pa več imun na novo okužbo saj imam premalo protiteles. Torej po treh mesecih, sem dovzeten za novo okužbo. Brezveze, še en dokaz da stroka sploh nima pojma in kar nekaj posplošujejo in govorijo na pamet.
crazymoto
02. 03. 2021 13.38
+4
Bratu ki je bil okužen so rekli da Imunosti NI!!!... da se lahko zopet okuži čez 14dni... pa verjami komu.... Same prodane duše!!!
optifix
02. 03. 2021 21.03
Protitelesa niso glavni faktor pri odpornosti. Lahko se pa ta preveri preko testa na T-celice, kjer se pokaže odpornost tudi tistih, ki za kovidom niso zboleli. V Nemčiji že obstaja, a je drag in nepraktičen.
Nimiuseen
02. 03. 2021 09.36
+7
Tokrat pa torkov propagandno-reklamni zapis pospeševalcev prodaje farmacevtskih podjetij. Navedbe gospoda v članku pa seveda ne držijo. Norveški znanstveniki so zapisali, da traja imunost po prebolelem covidu do dve leti.
numlk
02. 03. 2021 09.34
+8
NIMATE POJMA!!!!!!
blazter
02. 03. 2021 09.27
+1
Pa je to dokazano?
NEMMMMMARAMDEBIIlIOOOUUU333
02. 03. 2021 09.27
+9
Laži. Vsi vemo da si imun vec deset let. Dokazano je iz strani svetovnih znanstvenikov da po brenolelem covidu obstaja 85% možnost da se ne okužiš še 1x. Tistih 15% ki zboli še 1x pa dokazano tega sploh ne občutijo (tudi starejši) torej to ne predstavlja nobene tezave
Medo1964
02. 03. 2021 21.22
vsi smo zboleli v drugo po enem letu, res pa ni nekaj omembe vredno... mal se ti vrti pa to je to
Jenkec
02. 03. 2021 09.24
+14
Niti slučajno nas ne boste prepričali v cepljenje! Ta vaša ugabna cepilna propaganda se mi zdi ima ravno obraten učinek. Še tisti ki so se mislili cepiti so si medtem že premislili
Rock8
02. 03. 2021 11.30
-1
crazymoto
02. 03. 2021 13.41
+2
Rock... prehlad ni corona... Razen za take neinteligentne osebe kot si ti!!! Ti pa "stroka" mislite da je vse eno in isto! Cepljen si ti že...! v glavo!
Rock8
02. 03. 2021 13.57
+1
Rock8
02. 03. 2021 13.59
+1
kenjalo
02. 03. 2021 09.22
+2
a to k junke skoz se spikat
Kaktus111
02. 03. 2021 09.12
+16
če preboliš si imun šest mesecev, po cepivu pa pol leta. Kaj se frise pokajo iz naroda. Ful si zaščiten, če se je dohtar okužil po enemu mesecu.......
enakatalena
02. 03. 2021 10.12