Korona

Nekateri zaprosili za odlog plačila kredita, banke pa so jim zaračunale sklenitev aneksa

Ljubljana, 13. 05. 2020 15.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Mirko Vorkapić
Komentarji
212

Potem ko so banke v času veljave protikoronskega zakona prejele 22.230 vlog za odlog plačila, so nekateri kreditojemalci naleteli na neprijetno presenečenje, ko so morali plačati za sklenjeni aneks za odlog plačevanja kredita, ponekod celo več kot 100 evrov. Prakse se ne poslužujejo v vseh bankah, v Banki Slovenije pa opozarjajo, da zakon ne vsebuje določb glede omenjenih stroškov.

Zakon o interventnem ukrepu odloga plačila obveznosti kreditojemalcev (ZIUOPOK) je bil na predlog vlade sprejet konec marca.  Protikrizni zakon zaradi novega koronavirusa omogoča prebivalcem in podjetjem uveljavitev odloga plačila kredita do konca letošnjega leta. Za odlog ne morejo zaprositi tisti, ki so imeli pred razglasitvijo epidemije neplačane zapadle obveznosti. 

Nekatere, ki so zaprosili za odlog plačevanja kredita, pa so banke presenetile s tem, ko so jim zaračunale sklenitev aneksa. Kot poroča Dnevnik, so morali kreditojemalci v Sparkasse ob odlogu obveznosti plačati 50 evrov, v Addiko bank 75 evrov, v Abanki pa so kreditojemalcu zaračunali kar 110,94 evra. Od tega so bili stroški aneksa 50 evrov, stroški zavarovalne premije pa kar 60,94 evra, še poroča časnik. V nekaterih drugih bankah, denimo NLB, aneksa za odlog plačila ne zaračunavajo.

Skupen znesek odloženih plačil znaša 267,2 milijona evrov. Številčno največji del vlog ali 15.599 predstavlja prebivalstvo za odlog obveznosti v višini 33,1 milijona evrov.

Za pojasnila smo se obrnili na Banko Slovenije, kjer so nam povedali, da je vsebina aneksa rezultat izražanja svobodne volje obeh pogodbenih strank. Hkrati so tudi pojasnili, da zakon ne vsebuje določb glede omejenih stroškov, zato pravne podlage za prepoved zaračunavanja nadomestil ni. 

Ob tem so poslovne banke pozvali, naj v cenikih oziroma tarifah zaradi obravnave vlog za odlog plačila določijo na dejanskih stroških osnovana razumna nadomestila. "V skrajnem primeru bi Banka Slovenije kot nadzornik lahko štela, da banka kreditojemalcu, ki je utemeljil razloge ali izkazal izpolnjevanje pogoja, ni odobrila odloga plačila obveznosti iz kreditne pogodbe, s čimer bi storila prekršek po ZIUOPOK," so še zapisali v odgovoru.

ZPS: Odlog bi moral biti popolnoma brezplačen

Odzvali so se tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer menijo, da bi morali biti za kreditojemalce odlogi popolnoma brezplačni, "saj odgovornost za nastalo situacijo ni na njihovi strani". ZPS je o tem že obvestila vlado in jo pozvala k dopolnitvi ukrepov za zaščito ogroženih kreditojemalcev. 

Je pa Marko Tretnjak iz ZPS pojasnil, da je v kontekstu stroškov treba upoštevati tudi to, da se za čas trajanja odloga plačila podaljša zapadlost pogodbe, ki služi za zavarovanje kreditne pogodbe. "Če je kredit zavarovan npr. pri zavarovalnici, bo kreditojemalcu dodatno izstavljen še račun za plačilo zavarovalne premije." 

 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (212)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User416781
14. 05. 2020 11.58
-1
Ljudje, niste finančno pismeni in to predstavlja širši problem. Če ljudje niso finančno pismeni, ne znajo delat z denarjem in če ljudje ne znajo delat z denarjem, je to slabo za vse in za državo.
Darko32
14. 05. 2020 13.31
+4
Ko berem tvoje pisanje se resno sprašujem ali sploh veš o čem je debata. Ljudje so delali in zaradi krize svetovnih razsežnosti so čez noč imeli probleme. Posledično je ta kriza vplivala na vse. Banke pa so barbarsko preslepile porošnike in jih okradle. Sočasno pa vodstva istih bank vlagajo zahtevke za subvencije in kradejo še proračun Republike Slovenije. TO JE VOJNO DOBIČKARSTVO, DA LJUDI ŠE DODATNO OBIRAŠ. Sočasno pa so na drugih naslovih pridobile ugodnosti in so tudi to okradli iz proračuna. Zato sem ostro proti temu načinu dela, da nesrečo ljudi izrabljaš za svojo korist. Tukaj sedaj vidimo, da ni cilj tujih bank razvoj ekjonomije in proizvodnje ampak kako obrati narod. Razne SPARKASSE in podobna navlaka samo to potrjujejo v praksi. Zato je potrebno izvršiti pregled poslovanja in zahtevati, da vrnejo subvenije za čas te krize v celoti z obrestmi, saj so se šli vojno dobičkarstvo.
User416781
15. 05. 2020 09.19
+2
Daj poglej spodnje komentarje, pa se potem oglašaj. Jaz zelo dobro vem o čem se gre, samo zate dvomim. Del finančne pismenosti je tudi razpolaganje z denarjem in odgovorno zadolževanje. Koliko od teh kreditov v moratoriju je nepotrebnih? Pa veliko ljudi nima rezerve niti za eno anuiteto. To vse je del finančne pismenosti. Vedno pa iščete krivce drugje, banke niso nikogar prisilile, da je najel kredit. Krivi ste si sami.
Darko32
15. 05. 2020 12.12
+1
peropetarda Ne zavajaj, da so ljudje finančno nepismeni. Ljudje so vzeli kredite in so imeli finančne načrte, katere so jim čez noč prekrižale epidemije in pandemije. Tako so ljudje čez noč celo bili ob službe ali ob posel. Posledično se je obrnilo vse na glavo. Poglejmo recimo Elektro podjetja so celo zmanjšala plačila stroškov za elektriko. Tudi tem, kateri so imeli kredite in jih še imajo. Banke pa so se šli vojne dobičkarje in so vsem tem nabili račun. To početje pa je primerljivo z početjem pred drugo svetovno vojno. Zato to početje nima opravičila in bi morali vsem tem bankam pobrati dovoljenja za delovanje. Če je vojna je vojna za vse. Vojni dobičkarji pa se morajo kaznovati.
User416781
15. 05. 2020 15.33
+1
Glej, nisem nikoli rekel, da so vsi krediti najeti po nepotrebnim. Imaš koristen dolg, ki poveča neto premoženje posameznika in obratno. Koristen dolg je stanovanjski kredit. Medtem ko ti razni hitri krediti, ki sedaj delajo ljudem največ težav, predstavljajo nekoristen dolg in so v 90% primerih nepotrebni. Ljudje v povprečju ne znajo razpolagat z denarjem, se zaštrikajo s karticami, rabijo nov pralni stroj in se najemajo brevezni krediti. In večinoma se sedaj delajo moratoriji na te kredite. Sicer pa je splošno znano dejstvo, da so Slovenci en od najslabše finančno pismenih narodov na nivoju EU. In če lahko vprašam, na kakšen način pa se grejo banke vojno dobičakrstvo? Ja, mislim, da so tri banke sedaj računale te anekse in se strinjam, da to ni prav. Kaj pa je drugo? Na kakšen način so banke okradle ljudi? Pišeš na pamet, to kar raja govori, podlage pa nobene. Banke sedaj ne dobivajo nobenih subvencij, finančni sektor je v celoti izključen iz teh korona ukrepov.
User416781
15. 05. 2020 15.38
+1
...nateguje pa vas potrošništvo, ker večina ljudi živi preko zmožnosti. Banke le izpolnjujejo zahteve oz. celo želje strank. Če so pa te želje skregane z realnostjo, pa niso za to krive banke, ampak finančna nepismenost in ljudje sami. Jasno je le eno - če si nekaj izposodiš, je to potrebno vrniti. Pa ne velja to le za dolg do bank, ampak za vse. In noben nikogar ne sili, da se zadolžuje. Vse to je finančna nepismenost.
User416781
15. 05. 2020 15.46
+1
...folk pa spodaj piše, da bodo obresti moratorija v pol leta presegle znesek glavnice. A veš kako butasta je taka izjava. In taka izjava dobi 63 plusov. Potem pa ti na koncu izjaviš, da so ljudje finančno pismeni. Daj no nehaj...
vdragan
14. 05. 2020 08.24
+4
Ne vem zakaj zavajate, Addiko računa 128,00 € in ne 75,00 €
Darko32
14. 05. 2020 13.32
+4
Vesel sem, da si povedal številko iz prve roke in tako dopolnil članek, ker so očitno na banki dali laćžne podatke novinarju.
Shrimpjee
13. 05. 2020 21.51
+2
Kaj ste prčakovali kej druzga od teh k so ukradli palestino.
WHITEY
13. 05. 2020 21.48
+5
Banke boli K.....Ni tu romantike!..Samo to šteje€€€€€€
Fulano in Beltrano
13. 05. 2020 21.29
+3
Škoda je tudi to, da smo leta 2020 pri "customer servisu" na bankah na nivoju Balkana. Svojo banko sicer obiščem dvakrat letno, pa še takrat imam občutek, da sem nezaželen. Tam okrog dvajsetega decembra lani, sem mladega fanta na "šalterju" opomnil, da bi bilo pa vseeno mogoče lepo strankam zaželeti lepe praznike, pa sem dobil reakcijo kot bi bil na "Balkanskoj aveniji" leta 1988.
PejtGaPogledatBrane
13. 05. 2020 21.15
+30
A to so tiste banke, ki smo jim vsaj dvakrat preplačali luknjo? A so to tiste banke, ki nam v prihodnje ne bodo dajale kreditov, zaradi nizkih plač? Še enkrat, a so to res tiste banke, ki smo jim pomagali zakrpati luknjo, sedaj nas pa peglajo? Odprite oči vendar in probajte razumet, da vas noben pribežnik iz Afganistana, ki tava na Obrežju, ne bo tko nategnil kot nas nategujejo naši, domači. Za nameček pa še med sabo vsak dan brezpredmetno diskutiramo o levih in desnih. Mati moja, kaj nam delajo!
gripson
13. 05. 2020 21.12
+15
Samo za en papir in dva podpisa so banke samo v Sloveniji do danes od ljudi potegnile 2,3 mio €, ker ima korona tako dober marketing... In kje so šele podjetja, države s krediti... Se še sprašujete, kdo vlada svetu?
greganemorefukat
13. 05. 2020 21.07
+7
Vsi bi na kreditih živel. Sociala. Dobra služba, si kupiš avto na leasing ali pa na kredit, pa si še za aro sposodiš. Bedno. Banke pa itak podn.
VAREN
13. 05. 2020 20.40
-5
Presenečeni so bili zato, ker ne znajo brat pogojev poslovanja bank.
StrikeOne
13. 05. 2020 20.53
+8
Aha torej pogoji to naredijo ok? Tvoja logika je da prevarante in izkoriščevalce moramo imeti ne pa jih umakniti kajti imajo pravice in če ti pokažejo listek, ki ga podpišeš katerega bi potreboval kot prvo povečevalo kot drugo pa 2 uri da v miru prebereš je vse ok. Torej prevaranti ali paraziti lahko varajo in služijo dokler ti ponudijo listek preden te prevarajo, Wow kakšen DEMONkratičen sistem.
VAREN
13. 05. 2020 21.04
-4
Sam si si kriv, če ne prebereš pogojev, potem pa stokaš. Če pa se ti ne ljubi brat teksta, ki ga podpišeš, si pa še večji b.... Nihče od teh te ne izkorišča in prevara. Sam si naivnež.
StrikeOne
13. 05. 2020 21.07
+1
Torej če Jaz tebi dam listek , kjer v pravnem in tebi težko razumljivem jeziku piše da takoj ko podpišeš da ti bom polomil vse zobe in ti to naivno kot večina storiš si pol sam kriv kajneda kaj pa ne bereš naivnež. Kako bedno razmišljanje sami si kriv ker te nekdo prevara ali izkorišča ter izkorišča zakone za katere je prej tudi lobiral. In ta oseba smatra da je pametna Bog ti pomgaj.
Darko32
13. 05. 2020 20.25
+19
Ko berem katere banke zaračunavajo tako velike stroške vidimo, da so vse v tuji lasti. Tukaj sedaj vidmo koliko bodo pomagale Slovenskemu gospodarstvu. Poglejmo JODLARSKO banko SPARKASE. Pa ta banka isto med njimi in če povežemo primer, k oso JODLARJI pobrali vplačila za dopustovanje v Avstriji in potem so vse okužili. Isto je z temi bankami. Zaračunavajo provizijo za plačilo enega računa v znesku recimo 50 € za podjetja tudi do 10€. Če gledamo globalno vidimo, da pravi takšne banke širijo neresnice o črnem trgu in sočasno navijajo, da bodo z svojimi storitvami oskubili narod. Včasih si lahko plačal Račune na SDK in ni bilo provizije. Danes pa ti te banke zaračunavajo 2€ provizije in še po vrhu te izsiljujejo z nekimi čudnimi krediti. Zato je potrebno javno ovbjaviti kdo je nabijal stroške in tem je potrebno za delavce zmanjšati subvencije. Namreč to je tipičen primer vojnega dobičkarstva.
Uporabnik1867070
13. 05. 2020 21.00
+5
NKMB tuja last, NLB tuja last, Unicredit tuja last...preostanek omembe vreden ni. Še kaj?
nazaj v realnost
13. 05. 2020 20.20
+16
Temu se reče legitimna kraja! Ogabno, ostudno in sprevrženo, upam da ponoči ne spijo.
misko5lin
13. 05. 2020 20.13
+23
Kdo si je banke in zavarovalnice izmislil? Le zakaj teh ljudi nihče na svetu ne mara= Ker so navadni oderuhi. Torej? Kdaj ti je še nek oderuh nekaj podaril? Mogoče le takrat, ko vidi še večjo korist!!!
StrikeOne
13. 05. 2020 20.15
+15
Helix Nebula
13. 05. 2020 20.12
+17
ABANKO bom zapustil . . . Na moji plači ti odurneži ne bojo več služli. So pa ja nesramnejši od levih vlad
Darko32
13. 05. 2020 20.27
+10
Javno objaviti sezname in jih kolektivno ignorirati, ter ukiniti vse račune pri njih. Sočasno pa goljufajo državo in zahtevajo subvencije in izrabljajo epidemijo. ABSOLUTNO SE STRINJAM Z TVOJIMI NAVEDBAMI.
mackon08
13. 05. 2020 19.57
+26
Pa kaj sanjate zastonj ni nič na svetu, kar se tiče bank bi morali te ki smo jih mi rešili propada te anekse narediti zastonj.
StrikeOne
13. 05. 2020 19.59
+5
Darko32
13. 05. 2020 20.30
+20
Ne klobasaj neumnosti. Podjetniki niso smeli 2 meseca delati in so bili brez vsega. Delavci so bili v hudi krizi in so še. Banke so goljufale tako, da so za iste delavce zahtevali subvencije na račun te krize. Sedaj pa so po tihoma goljufale podjetnike in delavce. Katera banka je goljufala ji enostavno pobrati dovoljenje za delovanje, saj gre za tipično vojno dobičkarstvo.
Borec21
13. 05. 2020 19.50
+24
Uzakonjeno imajo da vodijo račune tam nas že lupijo zdej bi moral vsi dvignit denar da ostanejo brez da vidijo da so tudi one odvisne
StrikeOne
13. 05. 2020 19.53
+17
To bi se morali enkrat zmenit pa sesut gam... parazitsko!
oježeš
13. 05. 2020 20.11
+13
Problem je v tem, da vloge varčevalcev oziroma ljudi nimajo take teče kot razni posli in posojila za katere še mi ne vemo ne. Zato tudi ni razumljivo recimo žena s več kot pol manj imetja na bančnem tekočem računu dobi na koncu meseca občasno celih 0,01 EUR obresti, sam pa sem imel tokrat cel mesec še enkrat višje stanje pa nisem dobil niti enega centa. Kar pomeni da talajo obresti tako kot na lotu dobitke. Ko pa vzamemo kredit si banke zaračunajo krepke obresti in ne samo 0,01 EUR na obrok.
anekdo
13. 05. 2020 19.40
+34
Banke vedno živijo na naš račun. Bodisi ko jemljemo kredit bodisi, ko imamo sredstva na računu.
oježeš
13. 05. 2020 20.12
+9
Enako odlično kot politiki in duhovščina. So kar vsi v istem razredu.
dori243
13. 05. 2020 21.27
+2
Vsak živi na račun nekoga drugega. Nekdo ki zasluži zgolj sam s sabo ne obstaja.
StrikeOne
13. 05. 2020 19.38
+15
V DEMONkraciji kjer je non stop govora o človekovih pravicah te vedno padejo v drugo vrsto ko se gre za pravice Bank, Banksterjev in Kapitala nasploh.
big brother
13. 05. 2020 19.30
+16
Zanimivost za vse tiste, ki vas je kriza dosegla že pred 13.3 in ste imeli že prej težave z odplačevanje. Odlok lahko pozabite, če na dan 13.3 niste imeli poravnanih vseh kreditnih obveznosti. Tolko o Sloveniji in popolnoma nečloveški kompletni politiki
mackon08
13. 05. 2020 19.58
+4
big brother pa ne bo valjda Corona izgovor za vse težave nekaterih.
big brother
13. 05. 2020 19.28
+7
Ta tiste, ki so imeli že tako težave s plačilom kreditov, ker jih je kriza dosegla prej, ta odlok ne velja, saj nesmejo imet na dan 13.3 niti eura odprtga. Poglejga zlomka to barabijo in neenakost, torej kršenje ustave celo
big brother
13. 05. 2020 19.29
+3
AlexReal
13. 05. 2020 19.28
+36
Pa kaj ste pričakovali ?? Banke smo pred leti večkrat dokapitalizirali, sedaj so banke na trgu in se obnašajo tržno. Kar pomeni, zaračunajo vse, kar lahko in tudi tisto, kar ne bi smele. Če zaračunavajo npr. vzdrževanja stanje na delniških računih, kljub temu, da se stanja leta in leta ne spreminjajo, z vzdrževanjem pa nimajo nobenih stroškov, potem vemo, kje smo. V buli.
darlok
13. 05. 2020 19.35
+33
AlexReal, strinjam se s tabo. Ko je kriza, so banke "naša lastnina", ki jo je treba rešit. Ko pa ni krize, so pa profitne ustanove. Oglašujejo kredite "brez obresti" (logično bi človek mislil, da bo vrnil 1000€, če si 1000€ izposodi), potem pa te oberejo za razne stroške kredita, EOM (kot da to ni obrestna mera) in pa še za zavarovanje, ki dejansko ni zavarovanje, saj moraš kredit vseeno potem zavarovalnici odplačat, če se ti je zalomilo (izguba službe itd.) in nisi mogel plačati treh obrokov.
anekdo
13. 05. 2020 19.40
+23
mackon08
13. 05. 2020 20.00
+2
darlok Logično je to da ne verjameš da vrneš toliko koliko si isposodiš, valjda.
oježeš
13. 05. 2020 20.18
+6
Res so to tragikomična dejanja, ampak to podpirajo in so podpirale vlade. Tudi banke same si niso izmislile, da moramo davkoplačevalci kateri nismo imeli nič z bančnimi luknjami, te pokriti. Vse se dela v sodelovanju politika banke. Če bi bili politiki kaj pošteni, bi zahtevali od tistih, ki so jemali blazne kredite, da jih tudi vrnejo, kot jih mora vsak revež, ki mogoče enkrat vzame kredit, pa mora vrniti vse do centa dobljenega kredita in obresti. Ampak lopovščina izvira z vrha navzdol, nastradamo pa samo državljani, kateri nimamo po par jurjev osebnega mesečnega dohoka.