Korona

Raziskovalci prvič potrdili ponovno okužbo pri osebi, ki je pred meseci prebolela covid-19

Hongkong, 24. 08. 2020 18.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Karmelina Husejnović, STA
Komentarji
76

Je odpornost pred novim koronavirusom pri osebi, ki je prebolela covid-19, trajna ali ne? To je dilema, s katero se med drugim ukvarjajo znanstveniki, ki proučujejo novi koronavirus. Hongkonški znanstveniki so zdaj potrdili, da se lahko zgodi, da oseba, ki je že prebolela covid-19, po nekaj mesecih znova zboli.

"Pri mladem in na videz zdravem bolniku se je že drugič pojavila okužba z novim koronavirusom, ki so jo potrdili 4,5 meseca po prvi epizodi," so danes sporočili raziskovalci iz Univerze v Hongkongu. Gre za 33-letnika, ki je ob prvi okužbi pred meseci kazal blage znake okužbe, ko se je okužil drugič, pa ni kazal nobenih simptomov. 

Ponovno so ga testirali preventivno, ko se je vrnil s potovanja po Španiji, so pojasnili znanstveniki. Sev virusa, ki so ga pri zadnjem testiranju odkrili pri okuženem, se je ujemal s tistim, ki je po Evropi krožil julija in avgusta. "Naši izsledki dokazujejo, da je bila ta druga okužba povzročena z novim virusom, s katerim se je okužil nedavno," je pojasnil Kelvin Kaj Vang To, klinični mikrobiolog iz Univerze v Hongkongu, in dodal, da ne gre za ostanke virusa od prve okužbe. 

Čeprav so se že prej pojavljali sumi, da se lahko posamezniki večkrat okužijo, so tokrat prvič potrdili, da gre za dve ločeni okužbi pri isti osebi.
Čeprav so se že prej pojavljali sumi, da se lahko posamezniki večkrat okužijo, so tokrat prvič potrdili, da gre za dve ločeni okužbi pri isti osebi. FOTO: Dreamstime

Glede na to, da je po svetu okuženih na milijone ljudi, ni nepričakovano, da se pri nekaterih osebah lahko po le nekaj mesecih pojavi ponovna okužba. Zdravniki so o takšnih primerih domnevno ponovne okužbe po preboleli prvi okužbi poročali iz ZDA in nekaterih azijskih držav. Vendar pa noben od teh primerov do zdaj ni bil potrjen s podrobnimi preiskavami. Pri osebah, ki prebolijo covid-19, se namreč lahko sledi virusa pojavljajo še več tednov, potem ko so okužbo že preboleli. Prav zaradi tega se lahko zgodi, da test pokaže pozitiven rezultat, čeprav oseba v telesu nima več prisotnega živega virusa. 

Znanstveniki iz Hongkonga pa so tokrat prvič naredili sekvence virusa iz vzorcev, odvzetih pri obeh okužbah pri omenjenem 33-letniku. Pri tem so se pokazale pomembne razlike med obema sevoma virusa. To naj bi dokazovalo, da se je bolnik dejansko na novo okužil po nekaj mesecih od prve okužbe. 

Virus, ki se znanstveno imenuje SARS-Cov-2, sodi v skupino koronavirusov. Veliko virusov iz te skupine povzroča prehladna obolenja. Ko zbolimo, se v telesu razvijejo protitelesa, ki pa ponavadi zagotavljajo zaščito pred ponovno okužbo manj kot leto dni, zato lahko vsako sezono zbolimo za prehladom. Znanstveniki so sicer upali, da se novi koronavirus obnaša bolj podobno virusoma sars in mers, proti katerima osebe razvijejo imunost, ki traja nekaj let, ali dlje. 

Raziskava vzbuja skrbi, saj nakazuje na možnost, da ljudje po preboleli okužbi ne razvijemo trajne odpornosti, pač pa se lahko znova okužimo že po nekaj mesecih. To pa ni dobra popotnica za razvoj cepiv. 

V Italiji začeli testiranje cepiva proti covidu-19 na ljudeh

V rimski bolnišnici Spallanzani so danes začeli testirati cepivo proti covidu-19 na ljudeh. Odmerek cepiva bo prejelo 90 ljudi, ki so jih izbrali med 3000 prostovoljci, ki so se prijavili za testiranje, poročajo tuje tiskovne agencije.

V Italiji so začeli testirati cepivo na 90 ljudeh
V Italiji so začeli testirati cepivo na 90 ljudeh FOTO: AP

V bolnišnici, specializirani za nalezljive bolezni, je danes zjutraj prvi sodelujoči v testiranju cepiva že prejel odmerek. Skupaj bodo cepili 90 prostovoljcev, ki bodo za sodelovanje prejeli 700 evrov. Sodelujoči spadajo v starostni skupini od 18 do 55 let ter od 65 do 85 let.

Začetek testiranja cepiva si je ogledal tudi predsednik italijanske dežele Lacij, kjer leži Rim, Nicola Zingaretti. "Močno verjamemo v cepivo za skupno dobro. Italijansko cepivo bo javno dostopno in bo na voljo vsem, ki ga bodo potrebovali," je povedal ob tem.

Cepivo je razvilo in patentiralo biotehnološko podjetje ReiThera s sedežem v Castelromanu pri Rimu skupaj z münchenskim podjetjem Leukocare in bruseljskim Univercells. Proizvodnja naj bi se začela šele po testiranju. Cepivo naj bi glede na prve ugotovitve spodbudilo razvoj protiteles in dejavnost imunskih celic. Za razvoj je bilo namenjenih osem milijonov evrov.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mptric
25. 08. 2020 09.10
+7
M.ater ste naporni s tem
Jimi1
25. 08. 2020 08.55
+1
Kot kaže ne bo nič z trajno imunostjo na ta virus... Cepivo je torej v najboljšem slučaju zaščita za nekaj mesecev... V Zrcah pa veselo zurajo dalje!
mina1980
25. 08. 2020 09.15
+9
A na lažno pozitiven test pa noben ne pomisli? Ker tile testi so baje 100% natančni:)....... Sicer pa, če upoštevamo vaše razmišljanje, da ni trajne imunosti - čemu potem sploh razvoj cepiva?
medus
25. 08. 2020 08.42
+4
Še en razlog da se be bom testiral
zigajan11111
25. 08. 2020 08.32
-1
Cirkus se nadaljuje,ovce pa se kar nosijo maske .
medus
25. 08. 2020 08.28
+1
Drugič oseba ni zbolela. Se pravi je odporna.
trolololol
25. 08. 2020 08.35
+16
Imunost in asimptomatska okužba nista ista stvar. Pri imunosti ne zboliš, pri asimptomatski okužbi pa, čeprav v nobenem primeru ne kažeš bolezenskih znakov. Edina pomembna razlika je, če si asimptomatski lahko okužiš druge (ki lahko resno zbolijo), če pa si imun pa spet ne. Virusi, kjer so asimptomatske okužbe možne, se tudi uspešno širijo, ker ljudje pač ne vedo da so bolni.
NotMe
25. 08. 2020 08.41
+13
Ne. Bila je asimptomatska. Še vedno pa je bila klicenosec in virus se je še vedno razmnoževal. Kar je še slabše glede epidemiološkega vidika
medus
25. 08. 2020 08.41
-9
Če ne vem da sem okužen je to zame isto kot da nisem. Drugi naj si pomagajo sami. Če hočejo.
trolololol
25. 08. 2020 08.51
+6
To si dobro povedal - "zame". Z medicinskega stališča pa ni "kot da nisem". Sj uredu če ne razumeš, tudi meni marsikaj ni jasno.
Jak Tobim
25. 08. 2020 08.54
-1
mnenja so deljena, kar se tiče koronavirusa. edino kar je znano je, da si najbolj kužen, ko imaš najbolj izrazite simptome (2 do 3 dan okužbe). Asimptomatiki so daleč manj kužni, kažejo raziskave instituta Karolinska iz glavnega mesta Švedske. Pa vseeno bi še malo počakal. Honk Kong vemo, da je popolnoma pod oblastjo komunistične partije Kitajske, vemo da je na tisoče in tisoče ljudi izginilo neznano kam odkar so zatrli proteste in, še enkrat več, izigrali mednarodno podpisane sporazume - virus in epidemije so tihe -vsaka karantena je zločina nad zločinom, ker pobije neprimerno več ljudi od kakršnegakoli virusa (pa to je vendarle jasno vsakemu, ki ve, da so asimptomatiki pa simptomatiki, kajneda?). Nova Zelandija je primer kam vodi ponorelost vse ponorelosti, karantenizacije (je pa res, da si od vseh to lahko, zaradi norih naravnih bogastev lahko skoraj edina privošči), ko se jim virus pojavi od nikoder, čeprav so pratkično izolirani otok sredi Pacifika.
pojtrarara
25. 08. 2020 08.54
+4
pa a ti ves s kolk virusi si okuzen zdaj pa ne zbolis trosis jih pa lahko naokoli.... pa te kdo preverja zanne, nihce, ker je to nase okolje, je polno virusov in bakterij s katerimi zivimo, pa za nobenega drugega ne delamo take galame in ne demoniziramo okuzenih, ceprav tudi ostali lahko povzrocijo zaplete pri rizicnih osebah
trolololol
25. 08. 2020 09.04
+2
Problem Covida je, pa je bilo že milijonkrat povedano, da povzroča resne zaplete, trajne poškodbe, pri mladih in starih, asimptomatskih in simptomatskih okužbah. Večina te škode se bo pokazala čez leta, povejte kaj bomo, ko bo recimo 20% delovne sile naenkrat nezmožne za delo in bojo v zdravstvu in invalidskih penzijah? Pol nam bo ziher ful lepo!
mina1980
25. 08. 2020 09.22
+1
@trolololol...po vašem torej moramo biti ljudje solidarni? Kar bi pomenilo, da v nasprotju z mnenjem medusa, moramo paziti, da (če ravno nismo zboleli sami) ne zbolijo drugi. Recimo, da je to neka moralna vrednota.... Zdaj mi pa povejte naslednje - Ali bodo ti drugi (v tem trenutku 90 letni oskrbovanci v dso), na katere pazimo zdaj mi mlajša generacija in pod prisilo živimo s sprejetimi ukrepi, (ki so v največjo korist starejši generaciji in najbolj škodljivi mlajši generaciji) solidarno odplačevali dolg naše generacije in naših potomcov kot posledico covid zadolževanja? Ali bodo prav tako pomagali plačati tekoče mesečne stroške zdaj, ko smo ljudje na čakanju in imamo manjši prihodek? Ali bodo pripravljeni solidarno prevzeti kredit posamezniku, ki je dobil odpoved in mu (njegovi družini torej) v najslabšem primeru sledi delužacija? Bodo ti 90-letniki in njihovi svojci solidarno pomagali??
pojtrarara
25. 08. 2020 09.41
+3
@trololol kaj si izmišljuješ kako ti veš kaj se bo pokazalo čez leta - vemo to,da večina bolnikov s covidom bolezen preboli z blagimi simptomi, velik del okuženih (torej še ne bolnikov) pa sploh zboli ne. In mene prav nič ne preseneča ta ugotovitev,da se lahko ponovno okužimo, saj gre za prehladni virus - koronavirus je prehladni virus... in s tem se lahko vsi okužimo večkrat. In za noben prehladni virus nismo galame delali - je pa res da se lahko čisto vsak zakomplicira, čisto vsak pregladni virus se lahko pri komu zakomplicira do resnih simptomov in tudi pljučnice - vse odvismno od imunskega sistema in tudi gripa se lahko. pa si prej ljudi gonil naokoli, da morajo biti zaradi prehlada zaprti v karanteni, da ne bodo druge okužili. Delamo take zaradi gripe, ta katero zboli med 100000 in 2000000 ljudi v Slo letno - pa tudi zaradi posledic gripe lahko sibkejši dobijo resne komplikacije in umrejo - pa tam koga testiraš že prej, če je slučajno okužen in brez simptomov in ga zapiraš,da ne bo drugega okužil - ne nikjer ne delamo tega... samo za tem prehladnim virusom za katerega so kitajci zagnali tako paniko - kakor hitro se je panika preselila v evropo - kaj se dogaja pri njih ljubi mir - in masovne žurke... lepo te prosim no, res verjameš kaj takega. kako so kitajci lagali o stanju v Ita je tudi znano - tako da kitajcem verjeti je velik vprašaj - pač ja so si pa izmislili nekaj,da so naredili paniko in izpostavljeni dohtarji skupaj s politično elito pač to gonijo - tisti v ozadju pa povedo marsikaj drugega. samo podatek ti povem, ki je objavljen - v sezoni gripe 2018-2019 (koše ni bilo covida) je pri nas za gripo in z njo povezanimi zapleti umrlo okoli 160 oseb - pa nismo imeli nobenih karatnen obsedenih stanj, in iskanj okuženih za gripo.
pojtrarara
25. 08. 2020 09.48
+1
pa še nekaj trol - zadnjič je bilo objavljeno, da so se s covidom okužili že rudarji leta 2012 - torej 8 let je že od tega, osem let je že ta virus prisoten pa se ni širil, pa so tiste takrat zdravili brez vseh zaščitnih ukrepov, skafandrov... pa se ni takrat nič množično razširilo - ali pač se je kot navaden prehlad enako, samo panike nismo zagnali... oziroma je niso kitajci - saj vse se je začelo s tem, ker so kitajci rekli,da gre za nek nov virus in iz tega je nastala panika... in vse posledično - očitno ne gre za nov virus... dokazano je bilo tudi, da je bil že decembra v italiji, torej potem je bil zagotovo že tudi januarja in bebruarja pri nas, ko smo imeli veliko št. obolelih kao za gripo, ampak ker takrat temu še nismo rekli covid je bilo vse ok in smo vse preživeli brez karanteni, obsedenih stanj v zdjih, ki so zdaj zaprti praktično... vse je samo v imenu in paniki ki jo temu dajejo mediji in oblast in plačana zdravniška srenja pod taktirko oblasti. Dokler temu nismo rekli covid smo imeli epidemijo gripe in je bilo vse ok in smo lahko živlei kot družba normalno in ljudi se je zdravilo normalno, čeprav je bil takrat zdravstveni sistem z navalom veliko bolj obremenjen, kot potem ko smo vse zaprli, zaradi panike navala kao covida.
medus
25. 08. 2020 10.27
+1
Velika večina okuženih nima nobenih trajnih posledic. Seveda pa se pri milijonih okuženih najdejo tudi taki ki imajo trajne posledice. Tako kot pri drugih virusih.
trolololol
25. 08. 2020 10.36
+6
Sam sebi nasprotuješ. 160 umrlih lani za gripo, letos pa 130 za Covid, pa smo vsi doma zaprti. A ne vidš resnosti situacije tukaj? Kakšna bi bila številka, če nebi imel ukrepov, če je skoraj isto. Glej, jz upam da se motim, vidim pa da smo vsi trdno prepričani v svoj prav in se noben ne mislm premaknit. Lep dan še naprej.
pojtrarara
25. 08. 2020 11.08
-1
jaojaooooo... kdo je umiral človek ljudje v zaprtih institucijah, kamor so znosili okužbo in jih potem držali na zaprtem prostoru, da se je z lahkoto širila. Veliko število teh starostnikov iz prvega vala sploh do bolnišnice ni prišlo, so jih kar tam pustili umreti. V času gripe vsaj v bolnice pridejo. pa še - še en vidik - za gripo vsak pacient lahko pride do osebnega zdravnika in dobi navodila kako si pomagati - v času covida za covid tako smrtno grozen in nevaren - te noben osebni zdravnik še povoha ne, po telefonu ti odredi doma bod, in nobenih navodil kako si pomagati, kako se zdraviti doma... Pa tako grozna boplezen je to - evo če že primerjaš... z gripo lahko do zdravnika, čeprav je manj nevarna po tvoje, z covidom pa zdji sploh ne delajo in dohtarji tud ne - še en zdravnik ni povedal kako naj si okuženi pomagajo, da čimprej in čim lažje prebolijo bolezen - niti eden pri nas... toliko o tej grozni bolezni ane, tako grozna - dohtar se te pa še dotakne ne, še navodil ti ne da ničesar... kdo je tu nor potem. Številka je bila taka, ker so okužbo prav potencirano raztrosili med najbolj ogroženimi - če je ne bi, bi bila številka še krepko nižja. karantena populacije nima dosti veze s tem. zdaj nismo zaprti vidiš, pa vidiš kako je z podatki umrlih.
hotchilipoper
25. 08. 2020 08.09
+10
A je to ugotovila mediana?
Uporabnik1211614
24. 08. 2020 21.52
+3
Ma jaz ko se ne pazim z oblačenjem ob nihanju temperature, in imam soz klimo no 20st, sem včasih dvakrat v enem mesecu prehlajen.
mucek4
25. 08. 2020 08.05
-5
Jaz tudi ne pazim nič in imam klimo na 17-18 pa sem prehlajen 1x letno, tako kot vsi ostali. Klima in oblačenje nimata nič s prehladom.
Janezdolar80
24. 08. 2020 21.52
-7
Potem okužbe že ni prebolela...
klenoo
24. 08. 2020 21.47
+8
Pa s koga se vi delate norca?
hotchilipoper
25. 08. 2020 08.11
+7
Slobodan Cvijetinovic
24. 08. 2020 21.35
+17
Kaj prvič..... Pa kaj ste vi res zmešani? Nešteto takih je bilo
NotMe
25. 08. 2020 08.21
+6
Prvič so dejansko potrdili, da se je nekdo okužil z drugim sevom istega virusa.
Mali medo
24. 08. 2020 21.22
+22
Če sem ga prvič zvozil ga bom še drugič,ne bom pa se skrival. Napišite še to da prodajalci,taksisti,medicinsko osebje zboleva za normalno pljučnico zaradi trapastih mask.
Pan1
24. 08. 2020 21.24
-13
Neli. Ti si komaj zvozil. Se vidi. Za druge te pa briga, ali?
1984-
24. 08. 2020 21.28
-5
Lahko ga boš v tretje imel kakšne težave z zdravjem in imunskim sistemom in ga boš komaj zvozil s nepopravljivimi posledicami ali celo kaj hujšega.
Mali medo
24. 08. 2020 21.29
+7
Hočem ti povedati da ni nič posebnega. Tudi moja mama ga je zbirala pri 82 brez problema.Če pa ješ 20 tablet na dan te pa tko lahko že prehlad ubije.
Mali medo
24. 08. 2020 21.30
+0
1984-
24. 08. 2020 21.32
+4
Potem pa ti napiši kaj o teh plucnicah zaradi mask in podaj kakšen kredibilen vir za te trditve.
Mali medo
24. 08. 2020 21.40
+0
daj si jo gor za 8 ur pa delaj, pol ti bo jasno
tisovec
24. 08. 2020 21.13
+43
Citiram bistvo tega prispevka; "Gre za 33-letnika, ki je ob prvi okužbi pred meseci kazal blage znake okužbe, ko se je okužil drugič, pa ni kazal nobenih simptomov." To je vendar dokaz, da je razvil odpornost. Če ni imel simptomov pomeni da ni zbolel. Torej je imun na ta virus. Imunost ne pomeni da se te virus izogne v 10 metrsekem loku. Bistvo imunosti je, da je telo sposobno nevtralizirati viruse ko pride v kontakt z njimi.
NotMe
25. 08. 2020 08.44
+5
Ne. Bistvo imunosti je, da se virusi ne morejo razmnoževati v celicah. Virusu to še bolj paše, bolezenski znaki so borba proti virusu in vročina ga ubije
manga
24. 08. 2020 21.07
+4
Začenjam verjeti da gre za veliko potegavščino.Sprega politike,policije,zdravstva,masonerije.Prav smešno je ko sem poslušal nekakšnega sanitarnega inšpektorja v enem od lokalov.Kot papiga je ponavljal besede :" Gospoda za zdravje se gre".Samo to,kot papiga.
Dejan Keuc
24. 08. 2020 21.05
+20
Kar pomeni, da je cepivo nesmiselno...
Dejan Keuc
24. 08. 2020 21.05
+6
Ne bo se znižala, ker umirajo tisti, ki bi tudi sicer umrli nekaj mesecev kasneje...
1984-
24. 08. 2020 21.11
+4
Nekateri da. Veliko bolezni pa je takšnih, da lahko živiš normalno ob pravilnem stilu življenja. Ne umirajo samo tisti na smrtni postelji. V Ameriki je umrlo v nekaj mesecih 200000 ljudi več od povprečja v istem obdobju v preteklosti. Kar jasno nakazuje nevarnost te bolezni.
Pan1
24. 08. 2020 21.25
+2
1984-
24. 08. 2020 21.00
+15
Kar pomeni, da se bo življenjska doba začela nižati ker bo virus med nami ostal za stalno. Upam, da se motim, ampak to je zelo slaba novica in bo spremenila kvaliteto življenja za vedno.
Dejan Keuc
24. 08. 2020 21.08
-5
Ne bo se kaj znižala, ker umirajo tisti, ki bi brez covida umrli nekaj mesecev kasneje...
Bikoborec
24. 08. 2020 20.55
+11
Hahaaa še ena močna
Mama MANKA
24. 08. 2020 20.50
+0
Hahahaha jasnovidci 🤣🤣🤣🤣🤣 Lažete
ni_mi_vse_eno
24. 08. 2020 20.39
+31
haha, nikoli varen, vedno prestrašen. Tudi ko ozdraviš lahko čez mesec spet zboliš. Če boš pa cepljen, boš pa varen, hehe.
Desade
24. 08. 2020 20.23
+20
Zdrav bolnik hahah