Korona

Slovenski raziskovalci namesto cepiva raje razvijajo tehnologijo za cepljenje

Ljubljana, 03. 02. 2021 12.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Sintezni biolog s Kemijskega inštituta, ki je s svojo raziskovalno skupino lani razvil cepivo proti covidu-19, Roman Jerala, je pojasnil, da njihovo cepivo najverjetneje ne bo klinično testirano, torej ne bo testiranja na ljudeh. Zato so se osredotočili na razvoj tehnologije, s katero bi cepili posameznika z razpršilom v nos ali usta.

Raziskovalna skupina pod vodstvom Romana Jerale je lani razvila cepivo na osnovi plazmidne DNK, ki vsebuje zapis za virusne proteine in v človeških celicah povzroči proizvodnjo virusnih proteinov, ti pa sprožijo tvorbo protiteles in zaščitnih celic T.

Pri testiranju na miših je cepivo ustvarilo visok imunski odziv, protitelesa pa so nevtralizirala vezavo virusa v obsegu, primerljivem z drugimi cepivi in protitelesi pri bolnikih, ki so preživeli okužbo.

Nato so testiranjee nadaljevali na hrčkih, saj ti zbolijo na podoben način kot ljudje. Hrčke jim je uspelo cepiti, pri čemer se je pokazal podoben imunski odziv kot pri miših. A hrčkov še niso okužili z živim novim koronavirusom, da bi ugotovili, ali po okužbi razvijejo simptome, torej kakšna je zaščita cepiva pred boleznijo.

"Že takrat, ko smo objavili prve rezultate, je bilo ključno, ali bomo šli naprej v klinično testiranje ali ne. To zahteva čas in denar in tega ni bilo," je pojasnil Jerala.

Cepivo razvijamo naprej v smeri aplikacije z razpršilom v nos ali usta, pravi Jerala.
Cepivo razvijamo naprej v smeri aplikacije z razpršilom v nos ali usta, pravi Jerala. FOTO: Bobo

Zdaj pa je proti covidu-19 na voljo že toliko cepiv, ki so tudi klinično preizkušena na ljudeh ter imajo pogojna dovoljenja za promet od regulatornih institucij, da verjetno "ne bo pripravljen nihče investirati izvedbe kliničnega testiranja tudi za naše cepivo", je dodal.

Pa tudi samo klinično testiranje bi bilo po njegovih besedah težko izvedljivo, saj ne bi bilo etično dajati placeba nekomu, če je cepivo proti covidu-19 že dostopno in tudi deluje.

Zato so se osredotočili v razvoj tehnologije, s katero bi aplicirali cepivo v nos ali usta, torej bi vnesli cepivo z razpršilom. Za takšen način so se odločili nenazadnje tudi zato, ker gre pri covidu-19 za okužbo dihal. Prek takšne dostave cepiva v telo pa bi bila tkiva na dihalih bolj zaščitena. Drugi pozitivni vidik takšnih cepiv pa je tudi v tem, da se nekateri bojijo injiciranja.

"Gre za razvoj tehnologije, ki je zanimiva tudi z znanstvenega in tehnološkega stališča ter bo najbrž prišla v uporabo tudi za druge viruse in druga cepiva. S tem se lahko pripravimo na morebitne naslednje pandemije ali druge bolezni," je dejal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Debely
03. 02. 2021 17.09
To je povsem sprejemljivo.
Tomaz Korosec
03. 02. 2021 16.31
+7
Dr.Jerala je znanstvenik v svetovni špici. Do aplikacije zdravila ali cepiva je potrebno veliko majhnih izumov, in del tega so in bodo prispevali tudi naši znanstveniki. To so ljudje, ki se dobro razumejo v svoj posel in tako roganje kot ga berem tukaj ni na mestu. Spoštujem vas g. Jerala.
Popeye
03. 02. 2021 16.03
-4
Naši znanstveniki vedno capljajo za drugimi. Izumijo nič, ampak samo že pogruntano izboljšujejo. Tik predno dajo izboljšavo ven, pa ugotovijo, da je ta že desetletja v uporabi... Plače pa na plečih delavcev.
PickaKadicka
03. 02. 2021 15.37
+3
kaj se sekirajo, če n bo klinično testirano,sej druga za covid tudi niso. Raje naj si priskrbijo denar, da bojo podkupovali.
TolstojV
03. 02. 2021 15.11
+10
Astra Zeneca je cepivo ki je najslabše od vseh cepiv ki so sedaj na tržišču. Politiki se in zdravstveno osebje se cepi z Pfizerjem prebivalce pa bi cepili z AstraZeneko. Naj se kar sami cepijo s tem cepivom ljudje niso nori s tem cepivom se večina ne bo cepila! Naj si cepivo AstraZeneca vtaknejo v r.t ti epidemiologi in oblast ljudem bi dali tisto kar je najslabše banda!
hirajem
03. 02. 2021 17.05
+1
ja pa tiste starce v domovih ostarelih tudi z fajzerjem
oba tri sm te vido
03. 02. 2021 15.05
+1
ironija ... včeraj pa " zahvala za hiter razvoj gre miljonom in pa že preizkušeni tehnologiji " vsa čast vam.
oba tri sm te vido
03. 02. 2021 15.06
+2
čakajte na slovenski sev pa bomo pol aktiviral naše razvijalce
sloZebra
03. 02. 2021 15.47
+3
Mi bomo rabili enega za tiste proti belim krvnickam panenega proti rdecim krvnickam.... odvisno od politicnega prepričanja
Fluxx
03. 02. 2021 15.04
+3
Bill gates Jerala. Kar poguglajte ima windowse nameščene! Vse je teorija.
Vivid Money
03. 02. 2021 14.59
+3
jaz sem pa mislil, da se da testirati s telefonom? to bi bil zop izum ne pa neko prsilo.....
miro2x
03. 02. 2021 14.56
+5
Že pred pol leta sem napisal, da razvoj cepiva zahteva denar. Sedaj so končno spoznali, da ga nimajo. Pa tudi za patent potrebuješ denar.
PickaKadicka
03. 02. 2021 15.37
+4
Glodalec
03. 02. 2021 16.29
+1
Nič niso sesaj spoznali. Načrtno mešajo meglo od začetka, glavno da neki delaš in že si pri nas zvezda. To da ima tvoje delo kak smiselen zaključek lahko pa prodajaš ovcam. V znanstveni sferi je on že dolgo pavliha.
janez653
03. 02. 2021 14.56
+1
kje so teoretiki zarote? še malo pa bomo kar s kemtrailsi cepili folk haha
Kuki_9
03. 02. 2021 14.54
+1
Nehajte že z nekimi tehnologijami, zaradi covida oziroma po domače povedano gripe smo zaprti že skoraj štiri mesece. Odprite vse gor in se ne delajte več norca iz vseh nas!
Gemma 1961
03. 02. 2021 14.50
+6
Zdaj jim bo jajo nakazal par milionov za mesanje megle
Popeye
03. 02. 2021 15.57
+3
Seveda! Samo še za procente za v žep se zmenijo...
medus
03. 02. 2021 14.35
+1
A se boste cepili proti prehladu 🐑?
Zmaga Ukrajini ........
03. 02. 2021 14.19
+10
Se mi zdi, da je tale Jerala navaden razvijalec megle. Vprašal bi ga, če se je že cepil in zakaj še ne?
prašek
03. 02. 2021 14.37
+11
Zmaga Ukrajini ........
03. 02. 2021 14.53
+8
Saj veš,... za narod "pomembni", bi morali biti prvi v vrsti. Vključno s puklastim.
PickaKadicka
03. 02. 2021 15.38
+1
mk67
03. 02. 2021 14.10
+4
Ja, žal, prepozni so. Če je tehnologija na osnovi plazmidne DNK kaj novega, naj jo patentirajo, ali pa vsaj aplikacijo preko razpršila. Ni nujno, da zadevo razvijejo do konca-če so res razvili nakej novega, bodo lahko prodali patentne pravice. Ponavljam, če so/bodo razvili kaj novega, predvsem pa zanimiveega za industrijo.
BalalajkaGTI
03. 02. 2021 15.15
+0
na googlu je pomoje vsaj 10.000 zadetkov o tem...
Carmenbula
03. 02. 2021 13.56
-5
Slovenski raziskovalci so odkrili samo upravljanje z temelji Marxizma, družbene pravobranilce samo upravljanja, sodnike združenega dela, TOZD e, SOZD e, sedaj inkubatorje, pardon podjetniške centre.. ter kako se mentalno pohabi narod in likvidira železnica.....in nepozabno Kurirčkovo pošto..Titovo štafeto...??
robert55
03. 02. 2021 14.37
+6
ivan z Doba
03. 02. 2021 13.51
+3
Razvijajo tehnologijo? Sprej na -80 stopinj? Bravo! Geniji. S pomočjo tekočega dušika? Brizgo in iglo so izumili že davno tega!
ivan z Doba
03. 02. 2021 13.53
+7
No, morda jim pa uspe?! Zanimivo, da vse države z močno farmacijo in laboratoriji razvijajo svoje cepivo. Že vedo zakaj!
Gemma 1961
03. 02. 2021 13.34
+5
Sajuz
03. 02. 2021 13.29
+2
če že to preučujete... je gorski črn mučerad... najbolj zdrav...
Sajuz
03. 02. 2021 13.30
+1
če celo noč dež pada... moraš pzit kam hodiš... zjutraj...
Stojadina-sportiva
03. 02. 2021 13.37
+3
Sajuz
03. 02. 2021 14.03
krucyfix
03. 02. 2021 14.35
+0
Misliš da bi po hrčkih morali začet preizkušat cepivo na močeradih?
marston
03. 02. 2021 13.23
+14
travarica, domače žganje. ne izumljat novih postopkov v razpršilu
Mengele
03. 02. 2021 13.25
+9
Pa sok rdeče pese in bomo vsi zdravi... :)
spoštovanje
03. 02. 2021 14.48
+2
česen, med, črna redkev in domača utekočinjena sliva...evo ti cepiva
BalalajkaGTI
03. 02. 2021 15.16
+0