Korona

V soboto potrdili 752 okužb, pozitivna četrtina PCR-testov

Ljubljana, 10. 01. 2021 09.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
853

V soboto je bilo v Sloveniji opravljenih skupaj 5161 PCR- in HAT-testiranj na novi koronavirus, pri tem je bilo potrjenih 752 novih okužb. Delež pozitivnih tako znaša 14,6 odstotka. Hospitaliziranih je 1192 ljudi, od tega sta 202 osebi na intenzivni negi. Umrlo je 25 covidnih bolnikov. Trenutno je v državi 24.408 aktivnih primerov, kar je največ od začetka epidemije. V šempetrski bolnišnici se je medtem povečalo število bolnikov, razlog za to pa tiči v vdoru okužb z novim koronavirusom v belo cono.

Splošna bolnišnica Nova Gorica.
Splošna bolnišnica Nova Gorica. FOTO: Aljoša Kravanja

V soboto smo po podatkih Sledilnika covid-19 skupno opravili 5161 testov, od tega 2669 PCR-testov in 2492 hitrih antigenskih testov. Pozitivna je bila četrtina vseh PCR-testiranj oziroma 667 testov, kar predstavlja 25 odstotkov, medtem ko je bilo pozitivnih 85 HAT-testov oziroma 3,4 odstotka. 

V bolnišnicah se zdravi 1192 oseb s covidom-19, kar je 49 več kot dan prej. Zdravljenje na intenzivni negi potrebuje osem bolnikov več kot dan prej, in sicer 202 osebi. V domačo oskrbo je bilo odpuščenih 38 ljudi, kar je 68 manj kot dan prej, ko je bilo odpuščenih 106 oseb. Umrlo je 25 covidnih bolnikov, en manj kot dan prej.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Po podatkih NIJZ povprečje potrjenih primerov v Sloveniji v zadnjih sedmih dneh znaša 668,4, povprečno potrjenih primerov na 100.000 prebivalcev Slovenije v zadnjih 14 dneh pa je 1150,2. 

Sledilnik covid-19 je sicer od NIJZ najprej prejel napačno število opravljenih testov, ki je kazalo na to, da je bila pozitivna polovica PCR-testov. Izkazalo se je, da to ne drži in da je bila pozitivna le četrtina. Sledilnik covid-19 je na napako opozoril na svojem računu na Twitterju. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V soboto smo poročali, da smo imeli najvišje število aktivnih primerov od začetka pandemije, a se je danes število aktivnih primerov še povišalo. Po podatkih sledilnika je v državi 24.408 aktivnih primerov okužbe s koronavirusom, kar je torej več kot včeraj, ko je bilo aktivnih primerov 24.230. Pred tem smo najvišje število zabeležili novembra, ko je bilo primerov 23.456. 

UKC Maribor je komentiral število tamkajšnjih hospitaliziranih covidnih bolnikov. Zapisali so, da jih je bilo v začetku januarja v povprečju skoraj za četrtino manj kot decembra. "Število bolnikov je včeraj (9. 1.) ponovno nekoliko naraslo. Skupno je 166 hospitaliziranih, v covidni intenzivni je 47 pacientov, 5 jih je umrlo," so še sporočili.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V šempetrski bolnišnici vdor okužb v belo cono

V Splošni bolnišnici dr. Franca Derganca v Novi Gorici se je število bolnikov s covidom-19 povečalo, v soboto so jih tam zdravili 38. Kot je za regijski štab civilne zaščite za severno Primorsko danes zapisala strokovna direktorica bolnišnice Dunja Savnik Winkler, razlog za to tiči v vdoru okužb z novim koronavirusom v belo cono.

Po besedah strokovne direktorice bolnišnice imajo vdor okužb v belo območje oddelkov internistične službe, zato so v soboto nemudoma premestili devet bolnikov na oddelek za covid-19. Dodatno so prek urgentnega centra sprejeli še tri bolnike s covidom-19.

Zaposlene in bolnike na internističnih oddelkih testirajo z metodo PCR, strokovna direktorica pa upa, da je vdor že zamejen in da ne bo prišlo do širitve na druge bolnišnične oddelke. Delovanje ostalih oddelkov je za zdaj nemoteno.

Savnik Winklerjeva je napovedala, da bodo v ponedeljek znova odprli dodatne zmogljivosti oddelka za bolnike s covidom-19 v obsegu 20 postelj. "Imamo pa težave z organizacijo kadra zdravstvene nege, saj so med zaposlenimi dnevno nove okužbe," je dodala.

Kot so danes še sporočili iz regijskega štaba civilne zaščite za severno Primorsko, bo v ponedeljek zjutraj seja kriznega štaba bolnišnice, po njej naj bi strokovna direktorica podala izjavo za medije o razmerah v bolnišnici in novih ukrepih.

Po podatkih civilne zaščite je bilo sicer v šempetrski bolnišnici največ covidnih bolnikov 27. novembra lani, in sicer 52.

V soboto so se zaprli muzeji in fitnesi, odprle pa nekatere dodatne dejavnosti

V soboto so se lahko znova odprle nekatere nove dejavnosti, ki so po oceni vlade nujno potrebne za zagotavljanje osnovnih potreb družbe oz. so pomembne za zagotavljanje varnosti in zdravja – geodetske storitve, storitve čistilnih servisov, medicinska pedikura in nekatera gradbena dela. 

Na drugi strani pa so se morali zapreti muzeji in galerije, ponovno je omejeno tudi izvajanje športnih programov v državi. Nekaj sprememb je tudi na mejnih prehodih. Nenujne trgovine in storitve medtem še naprej ostajajo zaprte. 

Koronavirus
Koronavirus FOTO: Shutterstock
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (853)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

marcel124
10. 01. 2021 21.20
+1
A ker ni nič drugega šokantnega za napisat kot četrtina PCR testov je pozitivna, čeprav je odstotek vseh včerajšnjih pozitivnih testov 14,6%, zjutraj je bilo še 50%, kakšna blamaža, jest bi se skril nekam in dal odpoved. Aja pa vsak dan je najvišje skupno število smrti, skupno št. aktivnih obolelih in skupno št. ljudi v bolnici NAJVEČJE do sedaj. Ja kakšno pa naj bo če se sešteva. Ja tudi mediji ste krivi poleg našega vrhovnega vodje oz generala in njegovih podrepnikov da nas ustrahujete in medete ljudi, predvsem pa ustrahujete starejšo generacijo, ki si ne more in ne zna izbrati iz te poplave neumnosti, ki jih objavljate.. No pa lahko noč
defodil
10. 01. 2021 21.34
+5
Marcel in ostali, ki sestevate PCR in HAGT, to vsekakor ni objektivno, ker na HAGT hodijo zdravi, med katerimi najdejo nizek % pozitivnih, ki jih nato se potrdijo s PCR. Zato ne morete sestevati PCR in HGAT, se posebej ne, ce hocete stevilke primerjati s stevilkami, preden smo dobili HGAT, to je konec decembra. Ce zelite, pa ja, pa imejte lazno nizji %, kaj imate od tega?
CIGU MIGU
10. 01. 2021 21.17
+2
če je resnica,kot jo navaja bruseljski časnik,bo vlada zrela za sodno in še kakšno obravnavo,ker kot izgleda so se odpovedali kvotam,ki nam pripadajo,zato dr jajo zadeve so zelo resne
bojer
10. 01. 2021 20.33
+2
Naj bo že enkrat jasno, "folku visi dol" kaj se dogaja s korono, dokler bo vladna stran dajala zgled kot je celotno preteklo leto vse do konca decembra. Torej, zaupanja v našo trenutno oblast ni in vse dotlej ne bo sprememb. In ni treba posebej na veliko razmišljati kdo vse sodeluje pri tem....
bovin
10. 01. 2021 19.47
-4
A je direktor smučarskega centra Krvavec tudi vštet.
anatomija
10. 01. 2021 19.30
+2
A je Janša že povedal kam so komunisti in udbovci prodali cepiva , ki so bili namenjeni Slovencem
nnnnnnnnnnn
10. 01. 2021 19.23
+5
Tale vladni semafor je ena smešna zadeva , posebno zato ker lahko s številom testov diktiraš katero barvo morajo ljudje upoštevat.
WolfeWoof
10. 01. 2021 19.15
+6
No dejte mir. So tudi drugi problemi razn te korone. Če se derete prek in prek al pa ne. Dlje kot jih ignorirate bolj vas bo po hrbtu pa po betici usekalo poleti pa septembra ko bo koronca odromala. Pol bote pa pisali da je super mario kriv da so otroki nori. Normalno če so bli pa eno leto zaprti doma. Pa boste tut hoteli neke bedne zakone pa davke dajat. Malo morgen. Boste mogli pa vi plačat nam škodo in ne obratno ker ste jo vi zakrivili.
nnnnnnnnnnn
10. 01. 2021 19.11
+7
Mene pa realno zanima kje je letos gripa. Vsako leto smo poznali sezono gripe. Letos niti omembe????
JApajaDAja
10. 01. 2021 18.57
+0
je bandelli že modificiral svoj tweet v "vsi smo golnik"?
InterReflectlons
10. 01. 2021 18.37
+4
Zgodovina nas uči, da je leta 1942-45 Slovenec moril Slovenca zaradi ideoloških prepričanj. Imam občutek, da eni prav navijajo, da bi se zadeva ponovila, le da bo tokrat vojna med cepljenimi in necepljenimi. No, jasno je, da tega ne bo. 50% ljudi se bo cepilo, 50% pa ne. Zato pa tudi imamo demokracijo. Zato se počasi umirite.
InterReflectlons
10. 01. 2021 18.21
+3
Teorija asimptomatskih bolnikov vedno le bolj pada v vodo. Moja občina ima 3000 prebivalcev, skupno število pozitivnih pa ja 300. To je 10% prebivalstva. WHO pravi, da je število okuženih 5-10 krat višje od tistega, kar prikažejo testi. Torej je v moji občini Covid-19 prebolelo že pol občina ali pa kar cela. In temu vi pravite "stroka".
Curie Skyri
10. 01. 2021 18.31
+3
Asimptomatski nikoli ne prenašajo virusa. Še Fauci je to izjavil, ko je pred leti govoril o gripi . Pri asimptomatskih v sluznici preprosto ni dovolj virusa za okuževanje drugih. Poleg tega ne kihajo in kašljajo. Npr. herpes na ustnicah je kužen takrat, ko se osebi naredi izpuščaj. Ko pa je v mirovanju in oseba nima herpesa na ustnici pa se ta ne širi.
defodil
10. 01. 2021 18.43
+6
Curie, ni cisto tako, ce se poljubljas z osebo, ki ima herpes, pa ni nujno, da v aktivni fazi, torej z mehurckom, se lahko nalezes njenih virusov, ne samo herpesa, tudi virus EBV, HIV, HBV...
Curie Skyri
10. 01. 2021 18.53
+2
Ja se strinjam. Meni osebno ni do poljubljanja aktivnega herpesa. Human papiloma virus je prav tako najbolj kužen, ko je aktiven (ko se pojavijo bradavice). Par dni nazaj prebrana raziskava - asimptomatski bolniki s korono imajo 0.1 % možnost, da okužijo drugega. Verjamem pa, da je možno. Virus hiv se prenaša iz rane v rano. Tako, da morata obe osebi imeti rano na/v ustih. Potrebna pa naj bi bila kapljica krvi
Curie Skyri
10. 01. 2021 19.01
+3
Če druga oseba nima rane v ustih encimi v slini razgradijo hiv. Verjel ali ne, kot zanimivost. Majhno število ljudi na svetu je popolnoma odpornih na virus hiv, in za njim ne morejo zboleti. No pa dosti nakladanja. Bistvo je, da imajo asimptomatski ljudje s korono le 0.1 % možnost, da okužijo tudi druge. Včasih se zgodi, da mož ima simptome. Kiha, kašlja, pa žena od njega ne dobi korone. Predvidevam, da zaradi močnega imunskega sistema
Sentis
10. 01. 2021 18.14
+4
In kako lahko na podlagi teh hitrih testov sumljivega izvora in kvalitete, katere še medicinsko osebje zavraža, lahko očitate okužbe? Aja, saj ni važno, kar je dvoumno je tak pozitivno, samo da imate svoje številke.
defodil
10. 01. 2021 18.44
+3
Sentis, pozitivni na hitrih testih grejo se na PCR, ce je tudi tam+, se steje, da je +, sicer ne
InterReflectlons
10. 01. 2021 18.03
-5
Sedaj se pojavlja eno moralno vprašanje. Meni npr. je ta epidemija všeč, saj zaradi ustvarjanja denarja iz nič za financiranje lockdowna, cepiv in testerjev cena bitcoina rase v nebo. To pomeni, da jaz, ki trgujem z bitcoinom služim na račun tistih, ki skrivajo denar v nogavice. Druga stvar pa je cepljenje. Če se bo 50% ljudi cepilo, bomo potem tudi mi, ki se ne bomo cepili, lahko živeli na njihov račun. Sedaj se pojavlja vprašanje, a sem jaz hudoben, ker trgujem z bitcoinom in se ne bom cepil ali pa so neumni tisti, ki skrivajo denar v nogavice in se bodo cepili, jaz pa bom v obeh primerih imel korist od tega. Zanima me vaše mnenje!
Sentis
10. 01. 2021 18.17
-2
Verjemi, da se boš tudi ti cepil. Slej ko prej. V to nas bodo vse prisilili, če boš hotel čez mejo boš moral biti cepljen, delodajalci te ne bodo hoteli imeti v službi če ne boš cepljen itd. Mogoče se zdaj zdi še smešno, ampak slej ko prej bo do tega prišlo.
InterReflectlons
10. 01. 2021 18.26
+2
Sentis, nas potem čaka prva državljanska vojna po letu 45!?
Nehajte ze enkrat
10. 01. 2021 18.37
+4
Rabis moje mnenje,zaprl sem firmo,4 lj.na zavod rezerv ni vec tako 18jan.je 6 mesecev brez dat 1e v nogavico
InterReflectlons
10. 01. 2021 18.39
+1
Nisi imel plana B. Moj plan B je, da ne trgujem samo s kriptovalutami, ampak tudi s surovinami.
InterReflectlons
10. 01. 2021 17.58
-6
1% ovc je že cepljenih. Upam, da čim prej pridemo na 50%, da bomo potem tudi tisti, ki se ne bomo cepili, živeli normalno na njihov račun.
Vap0
10. 01. 2021 18.24
+3
Očitnoi ne poznaš problema freeriderstva...
muci007
10. 01. 2021 17.49
-1
Zakaj ne objavite, da se Janez Janša, direktor RTC Krvavec zdravi za koronavirusno boleznijo v bolnici?
defodil
10. 01. 2021 18.28
+0
zakaj bi pa to objavili, a tebi bi bilo vsec, ce bi objavili, da si v bolnisnici?
karibu
10. 01. 2021 17.19
+2
Prirejajo podatke. Zjutraj je bilo prek 46% okuženih????? Lažejo kot...... Odkar je JJ minister ta zdravje se stanje lažno izboljšuje. Le kdo vam verjame. Dobra tema za Noro 24 kdo vam laže? Ja kdo le? JANEZ JANŠA
Zentrum
10. 01. 2021 17.14
+4
Najbolj ironično pa je, da v sosednjem članku navajajo enega zdravnika, ki "razbija" mite o "teorijah zarote", pa so še vedno pri čipih in Billu Gatesu (in niti besedice o dejanski varnosti cepiva, razen stavek "ja, varno je"), komentarji pa seveda zaklenjeni.
Zentrum
10. 01. 2021 17.15
+6
In cepivo je tako zelo varno, da so vlade proizvajalcem podelile imunost pred vsakršno morebitno tožbo. Že samo tukaj bi vam mogli zvoniti vsi alarmi.
Curie Skyri
10. 01. 2021 17.16
+5
💯 vem, da nekateri iskreno verjamejo v cepiva. In hočejo ljudem dobro. Ampak v tem primeru je že toliko dokazov, da cepivo NI VARNO. In tisti, ki ga tako promoviraji bi se mogli resno zamisliti. Očitno marsikdo nima več slabe vesti. Žal
Curie Skyri
10. 01. 2021 17.17
+2
Res je. Ne moreš jih tožiti, če si poškodovan ali umreš.
Zentrum
10. 01. 2021 17.18
+3
Ne, nima. Kolikokrat so že mene označili za antivakserja in teoretika zarote. In bolj kot jim tupim, da sem cepljen po programu, da so moji otroci cepljeni po programu in da se na podlagi vseh razpoložljivih podatkov preprosto ne bomo cepili s tem dotičnim cepivom, bolj so glasni.
Curie Skyri
10. 01. 2021 17.23
+1
Curie Skyri
10. 01. 2021 17.09
+5
24 ur. Moje mnenje je, da naj vsaka oseba sama izbere, če se cepi ali ne. Včeraj ste objavili prispevek o varnosti cepiv, čeprav ima covid cepivo kar 50 × bolj pogoste stranske učinke od cepiva za gripo. Po svetu so bile že tudi smrti zaradi tega cepiva. Zakaj ste izbrisali moj komentar o tem kako je 56 letni zdravnik umrl ? Ko pa lahko vsak najde to informacijo na internetu. Rajši se malo zamislite za čem stojite ?
Nehajte ze enkrat
10. 01. 2021 17.14
+6
Stojijo za tistim kar jim kdo dirigira,,,eeee 24ur bomo presli na siol komentirat in se letos pred komcem leta ne bote hvalili
defodil
10. 01. 2021 17.35
+2
Curie, saj ti ga niso izbrisali, napisal 15.39, sicer pa, o cem govoris, saj kovid cepljenje ni in ne bo obvezno, ravno obratno, precej premalo doz imamo, da bi se lahko cepili vsi, ki si zelijo.
Curie Skyri
10. 01. 2021 17.37
+0
Bila sta 2 komentarja. Eden o smrti. Drugi pa kako je umrl. Ker je donotswallow rekel da to pa sigurno ni bilo od cepiva. Ampak je bil 2 dni po cepljenju že hospitaliziran.
defodil
10. 01. 2021 18.29
+1
Nehajte ze enkrat
10. 01. 2021 17.03
+2
Zvizi napisi se 1x ker te brisejo
Zlovenec66
10. 01. 2021 16.50
-1
ZJUTRAJ JE PISALO da je 46,7% POZITIVNIH PCR TESTOV.... prav zanima me od kot zjutraj ta podatek???!
Curie Skyri
10. 01. 2021 16.53
+0
Nehajte ze enkrat
10. 01. 2021 16.55
+1
A mislis da samo danes,veliko je takih vsak dan samo,ne popravljajo ker danes je nekdo zamocu,ve se kdo umira v casu sezonskih bolezni,zal tako je nimajo mocnega im.sistema saj je to pogojeno z leti,zal mi je mamice ali dvomim za covid naj povejo da je pljucnica kriva
First Last
18. 01. 2021 12.29
Bilo ze veckrat. Vrjetno da pritegne ljudi, ker vas je toliko naivnih, potem pa ups kao napaka.