Korona

V ZDA odobrili cepivo Moderne, v Švici Pfizerjevo

New York, 19. 12. 2020 07.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
111

V ZDA so regulatorji izdali izredno odobritev že za drugo cepivo proti covidu-19. Po cepivu naveze Pfizer - BioNTech je zdaj zeleno luč dobilo cepivo Moderne, ki ga je tudi lažje shranjevati.

Cepivo Moderne je dobilo zeleno luč ameriških regulatorjev.
Cepivo Moderne je dobilo zeleno luč ameriških regulatorjev. FOTO: Shutterstock

Odločitev FDA, da odobri cepivo, temelji na rezultatih študije, v kateri je sodelovalo 30.000 prostovoljcev - in kjer se je cepivo izkazalo za 95-odstotno učinkovito. Prav tako so zabeležili le malo reakcij na cepivo, večinoma bolečino in rdečino okoli mesta vboda. 

V ZDA sicer že poteka cepljenje s Pfizerjevim cepivom. "Zdaj imamo torej na voljo dve cepivi, FDA je s tem storila še en korak v boju proti globalni pandemiji, ki v ZDA vsak dan povzroči veliko hospitalizacij in smrti," je ob tem dejal predstavnik FDA Stephen M. Hahn.

Cepivo Moderne nameravajo uporabljati predvsem v bolj odročnih krajih, v podeželskih bolnišnicah, najprej pa bodo cepili najbolj ranljive skupine in stanovalce domov za starejše. 

Lastnosti cepiva namreč omogočajo bolj preprosto shranjevanje, saj ga ni treba shranjevati pri –75 stopinjah Celzija kot Pfizerjevo, zaradi česar je transport tega cepiva zahteven, shranjevanje pa prav tako. Modernino cepivo potrebuje temperaturo "le" minus 20 stopinj Celzija.

Podobno kot cepivo Pfizer - BioNTech bosta tudi pri cepljenju z Moderninim cepivom potrebna dva odmerka, med prvim in drugim naj bi minilo 28 dni. 

Moderna ima z ameriško vlado dogovor, po katerem naj bi do konca leta zagotovila 20 milijonov doz cepiva, do konca prihodnjega leta pa skupaj 200 milijonov. 

Na avtorizacijo se je odzval tudi predsednik ZDA Donald Trump z besedami: "Čestitam, tudi Modernino cepivo je zdaj dostopno."

"Pred nami so lepši dnevi," pa je zapisal novoizvoljeni predsednik Joe Biden, ki se namerava v ponedeljek tudi sam cepiti. 

V ZDA je sicer umrlo že okoli 307.000 ljudi s covidom-19. 

Švica odobrila Pfizerjevo cepivo

Švicarski regulatorji pa so medtem odobrili uporabo Pfizerjevo cepivo, ki so ga preučevali dva meseca. Kot pravijo, lahko zdaj na podlagi razpoložljivih podatkov  zagotovijo, da je cepivo varno, prednosti uporabe pa so večje od tveganj. 

Gre za prvo v Švici odobreno cepivo, država pa računa še na cepivi Moderne in AstreZenece.

V državi je umrlo že skoraj 6.000 ljudi s covidom-19, zaradi naraščanja števila okužb pa se zapirajo restavracije in bari. 

Koronavirus pasica november
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (111)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

drhook
19. 12. 2020 20.21
Saj veste, da je Gates lastnik Moderne, ne? Veliki doktor in vedezevalec...
dante
19. 12. 2020 16.32
+1
MODERNA bivši MONSANTO
Millady
19. 12. 2020 15.56
Ni ga čez SputnikV, cepivo narejeno na izproban klasičen način
WEF_DOWN
19. 12. 2020 13.14
+4
Miška se je ujela v past, zato ker ni razumela, zakaj je sir notri brezplačen.
Boogie Weed
19. 12. 2020 12.28
+0
Rusi ga majo že od avgusta, mi pa 2 in 3 val. Zgleda smo surferska nacija
OneEarth
19. 12. 2020 12.26
+0
Cepivo je luc na koncu tunela
lluckyss
19. 12. 2020 12.36
+6
Ali pa je luč od vlaka, ki ti v tunelu vozi nasproti...
Jun2
19. 12. 2020 12.21
+2
Corona pivo bo se priljubljeno moram kupit kako delnico.
inpivoveritas
19. 12. 2020 12.16
+3
Naj ga imajo, mene ne vidijo in niti mojih
fitobe
19. 12. 2020 12.33
+2
Brdavssar
19. 12. 2020 11.58
+3
huraaaaaa, farmacija bo zaslužilaaaaa, provizije že tečejo v žepe politikov in ostaler nepotrebne nadloge....
slo_veter
19. 12. 2020 11.51
+2
cilj opravičuje sredstva, če imaš 7.5 miljarde strank, butaste vlade, banana države.. je tudi malce destilirane vode skoraj ok.
cirenij
19. 12. 2020 11.53
+4
matrix12
19. 12. 2020 11.48
+1
Pogoj za zdravilo je varnost, učinkovitost in kakovost. Učinkovitost in varnost sta dokazana s kliničnimi študijami, ki so jih cepiva prestala in tudi EMA in FDA sta to potrdila. Če mislite, da je cepivo narejeno površno se motite. Seveda bo mogoče čez eno leto boljše zdravilo/cepivo, ampak to je jasno. Podobno kot originatorska in generična industrija/zdravila. Lahko seveda tudi pogledate na levo/desno roko, da imate vsi piko, da ste bili cepljeni ob rojstvu, vsaj večina. Prej so otroci umirali zaradi bakterije Bordetella pertussis, ampak zdaj ne. Zakaj? Cepivo. Ker je večina naroda cepljenega, so čredno zaščiteni tisti, ki se niso hoteli cepiti oz. tisti, ki niso mogli biti. Seveda ne govorim, da se ne cepiti, mogoče se tudi sam ne bom, ampak ne govorite, da je vse na hitro narejeno v farmaciji in da je površno. Veliko je zdravilnih učinkovin, ki sploh ne prestanejo kliničnih preizkušanj, ker imajo več slabih kot dobrih učinkov. Dajte no, potem pa dajte stran vse diuretike, ACE inhibitorje ... in imejte visok pritisk. Poglejte si navodila za uporabo, pa boste videli, da imajo tudi ta zdravila stranske učinke (ramipril, HCTZ,...). Zakaj tega noben ne pogleda? Mogoče zato, ker ima 30% ljudi hipertenzijo in vsi jemljejo ta zdravila. Mogoče je cepivo potrebno, le za bolnike z zapletenejšimi oblikami okužbe, ampak to pa še ne pomeni, da mislijo čipirat narod ali pa da bo kar izvalo nek neželen učinek. Recimo, tudi naproksen (Nalgesin), ibuprofen, diklofenak, in drugi NSAID. To vsi jemljete, ko je glavobol ali pa druga manjša bolečina. Verjetno na prazen želodec in NSAID zavira sintezo prostaglandinov in lahko nastane ulkus, ker ni zaščite želodčne sluznice. V bistvu si sami bolj škodite, ker ne berete navodil, ne poslušate farmacevta, zdravnika, ker mislite, da vse veste. Nihče ne ve vsega, ampak je treba kaj prebrati, nekaj kar je dokazano z neko raziskovalno metodo, ne pa neke conspiracy theories, ki jih najdeš na yt ali fbju. Prosim, ne biti zdaj vsi zdravniki, pa misliti da poznate fiziologijo telesa in ne vem še kaj vse. Če se cepite ali pa ne, ne rabite vplivati na druge. Drugi imajo svojo glavo in se bodo že sami odločili.
nature.com
19. 12. 2020 11.51
+0
Res je. Znanstvena literatura pač ni za vsakega.
nekdo998
19. 12. 2020 11.53
+0
Nekateri žal verjamrjo kar se sliši preprosteje, torej raznim Fb in Yt "doktorjem".
lluckyss
19. 12. 2020 11.55
+3
Ti, ki si očitno znanstvenik mi samo povej koliko časa bo cepivo delovalo, kaj je z mutacijami in kakšni so morebitni stranski učinki, hvala...Pa ne rabiš deset strani pisat , da odgovoriš...
matrix12
19. 12. 2020 12.01
+1
Nisem rekel, da sem znanstvenik in farmacevtska biologija ni moje področje. Sem pa dosti slišal o biokemiji, patološki fiziologiji, mikrobiologiji od doktorjev znanosti, da lahko to trdim, kar sem povedal. O samem cepivu pa vem toliko kot ti, nič. Ampak ne delam teorij zarot kot drugi, ki jim politika megli razum.
matrix12
19. 12. 2020 12.06
-1
Seveda lahko to pa sami preverite, kako politika megli razum vse. To je lahko prvo raziskovalno delo za vse. Spodaj preštejte vse komentarje, kjer ne piše: vlada, ime politika, denar, ... Grem stavit, da je takih manj kot 5%.
lluckyss
19. 12. 2020 12.06
+5
Nisem te vprašal kaj si...le nekaj vprašanj sem ti postavil kot nekomu, ki je bolj načitan na tem področju...In če ne veš odgovora na bistvena vprašanja okrog cepljenja, pač ne pametuj brez veze..
matrix12
19. 12. 2020 12.11
+1
Moj point je ta, da je človek sposoben s svojo glavo misliti. In ne da mu ljudje ukazujejo, kako mora misliti, kaj delati v zasebnem življenju. Seveda me nisi vprašal, kaj sem, ti si trdil nekaj, česar jaz nisem. Polagaš beseda v moja usta. Samo rečem, da zdravila niso perfekcija, so pa za to, da omogočajo ljudem kakovostnejše življenje, je pa največkrat pogoj tudi denar, kar je narobe.
lluckyss
19. 12. 2020 12.16
+3
Nič ni narobe razen da tvoja "razprava" napeljuje k temu, da naj ljudje vendarle zaupajo stroki in cepivu...Jaz sem ti zato postavil tri vprašanja na katera nisi odgovoril in le nekaj bluziš...Če nimaš odgovorov pač utihni ali pojdi v politiko..
matrix12
19. 12. 2020 12.28
+1
Sem mislil, da bom imel lep pogovor, ampak očitno ljudje samo še žalijo. Se strinjam s tabo, da je zgornji zapis bolj naklonjen k temu, da se morajo ljudje cepiti. Toda verjamem, da je cepivo kakovostno in varno. Sam študiram farmacijo in ljudem pomagam, kar se da najbolje. Veliko stvari ne vem, veliko je treba prebrati, včasih je tudi treba reči, da ne poznaš nekega zdravila, in jaz priznam, da ne vem kaj je v cepivu in kaj povzroča. Tole z utihni, je pa zelo nizek nivo izražanja.
lluckyss
19. 12. 2020 12.41
+2
Nivo mojega izražanja zadostuje za te strani, še sploh za bleferje...Naj ponovim tri vprašanja na katera nisem dobil odgovora , torej...koliko časa bo cepivo delovalo, kaj je z mutacijami in kakšni so morebitni stranski učinki,...Kot bodoči farmacevt bi moral imeti vsaj mnenje o tem...strokovno in ne od stroke, če se razumeva ;)
matrix12
19. 12. 2020 13.23
+0
Jaz bi rekel, da je z krajsi cas, tako kot klopni meningoencefalitis. Mutacije so seveda mozne, samo ti je genotipsko pogojeno. Ampak, glede na to da je klinicno potrjeno, recem da hudih posledic ni. Stranski ucinii pa variirajo od posameznika do posameznika. Lahko se nekateremu pokaze kot vrocina,srbenje, manjsa bolecina v roki ( je pa to dostilkrat ker se cepimo intramuskularno, kar seveda boli). Zakaj nisem hotel odgovoriti na vprasanja, pa vseeno sem, je zato, ker ne vem, kaj je ozadje tega. Nisem prisel sem razglabljati, kaksna je sestava cepiva. Ker nevednost, je hujsa od virusa. Poglej si primer talidomida in mi povej kaj je huje to, da so hoteli zdraviti pri zenskah jutranjo slabosta, ali to, da niso vedeli, da se bodo otroci rodili brez okoncin. Zato lahko moja zgornja predvidevanja bolj skodijo kot koristijo, ker ne poznam cepiva in me ni sram priznati. Prav tako pa probavas dokazati nek svoj point, da sem jaz nek blefer. Vem veliko, ampak se vec je pa tistega, cesar ne vem. In zato smo potemtakem vsi bleferji. Nihce ne ve vsega.
drhook
19. 12. 2020 20.19
unclub
20. 12. 2020 13.04
Že po tvojem načinu pisanja mi je jasno kam spadaš!
superjezek
19. 12. 2020 11.35
+3
Izpirjeni politiki so zaradi pohlepa in oblasti izgubili še zadnji kompas življenja vseh.. na nas je koliko časa bomo še to tolerirali in jim dajali vse večjo moč ker čakamo..
nnanna
19. 12. 2020 11.01
+7
zdaj pa vlada prva na cepljenje!
lluckyss
19. 12. 2020 11.18
+10
nekdo998
19. 12. 2020 11.54
+0
nnanna zakaj? Naj se najprej cepijo ogroženi. Če bi se vlada prva spet ne bi bilo prav, ker da so priviligirani.
nnanna
19. 12. 2020 12.24
+1
jesenvoyo
19. 12. 2020 10.49
+7
V EU pa še vedno nobene zelene luči za katero koli cepivo, vam to kaj pove ?
Frzenk
19. 12. 2020 10.47
+7
Moderna do sedaj ni dobila nikol odobritve za bilokakšno zdravilo. Poptv, pozanimajte se, če ne drugje na wikipediji.... Spet lažete in zavajate..... Cepivo ni varno...
akize
19. 12. 2020 10.33
+10
Zdaj pa samo še čakam dan. Ko bo v slovenistanu cepljenje obvezno
Wolfera
19. 12. 2020 10.51
-7
Saj bo, aplikacija naprimer tudi ni obvezna ampak brez nje pac ne mores zapustiti hise trenutno, isto bo s cepivom. Edino tako se lahko resimo virusa.
*Violate*
19. 12. 2020 10.56
+11
@Wolf O cem ti govoris? Nimam app, mam telefon, vsak dan grem ven brez problema. Kdo mi bo to preprecil? Eden naj zahteva vpogled, bo mogu met pa prej kksn sodni nalog in upravicljiv razlog. Vse je sam v tem, kok se pustis pa kok kimas. Ti ocitno kimas. Sploh v tej neumni veri, da cepivo bo pa resilo to umetno ustvarjeno situacijo. Res, kaksna naivnost.
Vitruvio
19. 12. 2020 11.03
+4
Wolfera
19. 12. 2020 11.05
-6
Kdo je rekel, da se strinjam z aplikacijo? Hocem povedat, da cepivo bo prostovoljno, ampak brez cepilne knjiznice pa ne bos moral na letalo, na razgovor za sluzbo, ipd.
Wolfera
19. 12. 2020 11.13
-4
*Violate* ce te tako skrbi glede cepiva, predvidevam da ne jes procesirane hrane, samo doma naravno vzgojeno, pa da tudi brez tablet zivis, v naravnem cistem okolju dalec stran od civilizacije in industrije. Ker ce ne... Potem te cepivo nima kaj skrbet ker so druge stvari, ki te veliko bolj zastrupljajo kot par mm mrtvega virusa vbrizganega v misico. 😉😉
*Violate*
19. 12. 2020 11.27
+0
Hahahah, se ena neumna izjava. Iskreno, zivim dokaj cisto zivljenje - nadpovprecno, ce smo iskreni. Tablet ne jemljem, fast food tudi ne, moja prehrana je bolj polnozrnate in bogate z vlakninami, imamo tudi vrt, tako da je solata cez celo leto naravnega izvora. Make up ne uporabljam, se tisto eno kremico, ki mam je naravnega izvora, narejena na posestvu v bliznji vasi, dalec od mesta. Bi rekla, da kar dobro skrbim zase. Ampak ne glede na vse, ce mislis, da je par mm malenkost - in to ob misli, da je " le" mrtvi virus - izvoli. Ti prvi. In to dve rundi, kot so rekli, da sploh prime.
Dracul Va Domni DinNou
19. 12. 2020 11.36
+2
Mislim, da Violate najbolj skodi egoizem...nove betice ji nazalost ne mores zamenjat.
Wolfera
19. 12. 2020 11.55
-3
Violate ne zamerim ti tvoje zaplankanosti in ozkoglednosti, ne privoscim ti, da zbolis ali pa kdo od tvojih bliznjih hudo zboli, ampak ko/ce bo, bos nedvomno spremenila mnenje o celotni situaciji. Zivljenje te bo se marsikaj naucilo.
Zanesenjak
19. 12. 2020 10.28
+7
Čakam na direktni prenos, ko se bodo cepili naši velemožje.
nnanna
19. 12. 2020 10.18
+14
še milka čokolada je pri nas slabše kvalitete, kaj bo šele s cepivom!
Covidus
19. 12. 2020 10.10
-12
Čimprej cepit folk ki se ne drži ukrepov pa rešeno 🤔
StrikeOne
19. 12. 2020 10.11
+10
StrikeOne
19. 12. 2020 10.14
+6
To kar ti zagovarjaš kot demokracijo je isto kot Nacisti ali še huje. To ni nobena skrb za zdravje drugih ampak čisti fašizem in korporativizem. Sicer pa kdo bo probal na silo bo dobil SILO nazaj!
StrikeOne
19. 12. 2020 10.10
+7
Če nekdo zboli z COVID-om razvije protitelesa in je imun to je jasno. Zakaj se potem mora tudi takšna oseba cepiti? A vi podporniki strahopetci sprestrašeni še sploh uporabljate kritično razmišljanje ali samo iz strahu kričite da vsi počnemo kar so Gospodarji naložili?
Cmrlj3
19. 12. 2020 10.46
-2
Zato, ker tisti, ki so preboleli blažjo obliko razvijejo dosti manj protiteles in so lahko hitreje dovzetni za novo okužbo.
Wolfera
19. 12. 2020 10.52
-1
nature.com
19. 12. 2020 11.15
-1
Ker gre za nov virus, proti covidu-19 ni nihče imun, kar pomeni, da je vsa populacija neke države potencialno dovzetna za okužbo s sars-cov-2, za gripo pa to ne velja.
Soul
19. 12. 2020 11.20
+4
nature...kako ni nihče imun,če pa otroci in mladi sploh ne zbolijo.
nature.com
19. 12. 2020 11.22
-1
imun ne pomeni, da ne prenašaš virusa naprej
Soul
19. 12. 2020 11.46
+2
Res je večina politikov je imuna na vse.Niti covid jih ne ustavi,čeprav so že v extra rizični skupini.Čuden in skrivnosten je ta covid.