Preverjeno

Nujna vožnja kot olajševalna okoliščina za reševalce?

Ljubljana, 18. 06. 2019 14.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Brigita Potočnik
Komentarji
82

Nesreča, v kateri se je v trku z avtomobilom poškodoval reševalec na motorju, je znova sprožila vprašanje odgovornosti reševalcev na nujni vožnji, pojavljajo pa se tudi pobude za spremembo zakonodaje. Reševalci predlagajo, da v primeru nesreče ne bi bili kaznovani z denarno kaznijo in kazenskimi točkami.

Policija nadaljuje z ugotavljanjem okoliščin nesreče, ki se je zgodila 5. junija v Ljubljani in v kateri sta se reševalec na motorju huje, voznik osebnega avtomobila pa lažje poškodovala. Reševalec, zdaj je v stabilnem stanju, je na nujni vožnji zapeljal v križišče z rdečo lučjo in mu grozi kazen.

Nesreča je znova odprla vprašanje odgovornosti reševalcev na nujni vožnji. Iz vrst reševalcev tako prihaja pobuda za spremembo zakonodaje. Predlagajo, da reševalci tudi v primeru nesreče ne bi bili več kaznovani z denarno kaznijo in kazenskimi točkami, ob tem pa, pravijo, ne bežijo pred odškodninsko odgovornostjo. Z omenjenim predlogom bodo jutri seznanili tako ministrstvo za zdravje kot za infrastrukturo, Agencijo za varnost prometa ter pristojni odbor Državnega zbora. 

Celoten prispevek si lahko ogledate na Voyo

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

awontuwej
04. 10. 2019 18.44
Kot povsod drugje, je balkanizacija prisotna tudi na naših cestah. Po sistemu "ko je jaći" te ti i.m.b.e.c.i.l.i. ne spustijo niti za en vozni pas levo ali desno. Ta vozniška (ne)kultura je tipična za vse države bivše Juge in druga nerazvita področja. Le zakaj bi potem pustili prednost reševalcu na nujni vožnji? Že na cesti kažemo kdo smo in kam spadamo, pa čeprav se tega ne zavedamo.
puspan
24. 07. 2019 12.25
+5
Pred 60 leti sem občasno obiskal brata, ki je vozil rešilca na Zaloški. V spominu mi še vedno ostaja rjavo rdečea barva, ki je na stenah vse do današnjih dni.
zemoo
22. 06. 2019 08.56
+3
Sploh si ne predstavlam kaksen pritisk je vozit z polnim gasom v mislih imeti ponesrecenca in pa gledat kje bodo revezi ki ne slisijo, ne vidijo in ne upostevajo sirene, pa bi kljub vsem jim vzeli prednost? Pa policisti? zakaj pa njim nebi dali olajsevalnih okoliscin, kaksen primer je ze da pridejo na kraj nesrece in nudijo prvo pomoc, ce pa gre za rop ali prekrske pa itak izgubijo sled za vsakim, razen ce je osumljenec pijan in naredi napako.. Se pa spomnim primera ko je gospod po kranju razbijal z avtom, vidno opit, pa jo je pobrisal brez kazni.. zares zalostno na kaksne stvari se spravljajo.. verjetno ti isti nikoli ne bodo potrebovali resilca
melhijad1
18. 06. 2019 21.14
+43
kaksno olajsevalno okoliscino?...Takoj uvesti polno prednost na cestah za vse reševalce in bo...Sem siguren,da se to ne bo zgodilo,a ko se okrog vozikajo razni predsedniki,moramo pa vsi udelezenci zavit dol s ceste,se ustavit...Res smo gnila drzava
ticitic
19. 06. 2019 13.40
+3
Polna prednost je lahko res nevarna. Pač iz bilokaterih razlogov lahko nekdo ne vidi/sliši vozilo na nujni vožnji, ki prihaja izza ovinka. To so lahko neumnosti, ko je pokvarjen kamion pred križiščem dvopasovnice in ti zastira pogled in ovira zvok. Pač po predpisih je tako, da kot udeleženecv prometu moraš dati prednost vozilu na nujni vožnji. Ampak vozilo na nujni vožnji je dolžno, da se prepriča, da si ga vidil in mu daješ prednost. Podobno kot pešec na prehodu za pešce; če ti prilaufa izza avtomobila in skoči pred avto pač nič ne moreš. Če pa damo še pešcem prednost potem se boš pa USTAVIL na vsakem prehodu za pešce, pogledal desno, levo in še enkrat desno, da ni nikogar in šele potem peljal.
Bott
18. 06. 2019 20.57
+20
Če imajo lahko policaji modro luč, ki jo ne rabijo..itak nič ne rešijo...bi morali reševalcem, ki resnično tvegajo življenje za vse nas in nam pomagajo, da marsikdo dočaka naslednji dan, oprostiti vse prekrške in kaznovati voznike ki ne upoštevajo reševalcev...isto bi moralo veljati za gasilce...policiji bi morali ukiniti modro luč in dati oranžno, oziroma še te ne...oranžno imajo kumunalci in cestarji, ki so veliko bolj koristni kot policaji.
ticitic
19. 06. 2019 13.46
+6
Seveda smatraš, da je policist na nujni vožnji, ker je nekdo prijavil, da sosedu ne dela zadnja luč na avtomobilu. Ni recimo razlog, da je nekdo prijavil, da je videl kako je starejši moški zvlekel morda-ugrabljeno deklico v svojo hišo. Ker za prvi primer bi rekel, da ne rabi nobenih lučk. Za drugi primer pa da lahko enako reši življenje kot reševalec.
procesoid
18. 06. 2019 20.55
-4
itak nima veze, če pride do tragedije, da ti nekdo povozi do smrti tvojega bližnjega.. storilcu takrat ne bo pomagalo ne sodišče, ne policija, niti Specnaz, ko si v roke vzamem pravico sam.. poguba je neizhodna...
Manandi
18. 06. 2019 20.20
-33
Že do zdej so uničili preveč reševalnih vozil in povzročili nesreč, to je živi KRIMINAL kaj šele bo. Vozila so delavci z odrekanjem kupili, prav tako pa poravnali vso škodo za temi (( ŠALABAJZARJI ??
Manandi
18. 06. 2019 20.21
-26
Bodi profesionalec, če nisi pojdi za poštarja je zelo cenjen poklic ??
Andree
18. 06. 2019 20.25
+15
Vi na Trstenjakovi ste zmeraj zelo pametni potem,ko bo pa nekdo iz SDS sekte potreboval rešilca pa se boste drli,da so bili prepočasni
DeBill
18. 06. 2019 21.27
+6
se strinjam, ampak ko bodo imeli plače po 20.000€ in več. do takrat pa, ko po cesta reskirajo tudi svoje življenje da pridejo do ponesrečenca pa bi morala modra luč za vsa vozila poleg pomeniti prednostno vožnjo. torej NI semaforjev, prednostna cesta je tista, po kateri vozi vozilo z modro lučjo, v glavnem, ni omejitev. kdor ne spoštuje prednosti vozila z modro lučjo klasično dobi kazen.
Draža
18. 06. 2019 19.59
-29
V tem primeru je bil reševalec krvi,s polno hitrostjo v rdečo,večina rotacij je bolj izkoriščanje.
DeBill
18. 06. 2019 21.29
+9
želiš povedat kaj, da si bil zraven? da nisi nič videl in nekaj klobasaš?
bossanoga
18. 06. 2019 19.47
-24
Zdaj je bil poškodovan motorist, kaj se bo zgodilo drugič, ko bo poškodovan pešec ali kolesar, lahko tudi smrtno? A tudi takrat motorist, pa čeprav reševalec na nujni vožnji, ne bo kriv? Neumnost je zaradi enega samega primera, ki je povsem jasen glede krivde, spreminjat zakonodajo v korist krivca!
DeBill
18. 06. 2019 21.28
+7
tepec, pa ta motorist je bil reševalec. blagor nam ob takih, funkcionalno nepismenih državljanih.
bergman
18. 06. 2019 19.24
+55
Kaj je po vaše bolj pomembno, da imajo reševalci, gasilci in policija(?) absolutno prednost, ali naši ministri, ki se vozijo na razne "prireditve, proslave, otvoritve in......." , da se vozijo z modrimi lučmi in absolutno prednostjo, Kot da "rešujejo milijon življenj" in pri teh vožnjah smrtno ogrožajo ostale udeležence v prometu s svojim prehitevanjem kolon ( kot se je zgodilo lansko ali predlansko leto proti Velenju ( posnetek prehitevanja kolone v škarje je bil objavljen na You Tube), v ovinek (nepregledni) in še bi lahko našteval!! Reševalcem je treba omogočiti ABSOLUTNO PREDNOST, PA TUDI GASILCEM!!!
Casey Ry
18. 06. 2019 18.18
+61
Vozila s prednostjo imajo prednost povsod razen v semaforiziranem križišču, torej je treba poskrbeti tako, kot je baje v tujini, da bodo imeli zeleni val skozi! Kar se pa tiče politikov, je potrebno ukinit absolutno prednost, imajo cas in dobro jejo na nas racun!
DeBill
18. 06. 2019 21.32
+11
v nemčiji, predvsem pa na nizozemskem je modra luč BOG na cesti. policija, reševalci, gasilci imajo v NL absolutno prednost. sploh ni zajebancije. pa probaj zaparkirat gasilsko pot. si plačnik VSEH stroškov in VSE škode. pa če še kdo natrada tudi VISOKE odškodnine. edino pravilno. kdor ni sposoben empatije do drugih mu jo je treba privzgojiti po refleksu. drugače ni za v moderno družbo
procesoid
18. 06. 2019 18.12
-35
Pod nobenim pogojem reševalci in druge službe na nujni vožnji ne smejo biti izvzeti za kazensko odgovornost! Temu sledi Texas oz. pravila divjega zahoda ali zakon močnejšega. Voznike, ki ne upoštevajo prednosti vozil na nujni vožnji (umikanje vstran, izsiljevanje, oviranje, sledenje, itd.), pa je potrebno ostro sankcionirati na podlagi zbranih obvestil prič, udeležencev v prometu, ter posnetkov video kamer vozil na nujni vožnji ali kako drugače pridobljenega slikovnega zapisa (stacionarno, itd.). Namreč, voznik vozila na nujni vožnji glede na vse pogoje v prometu lahko še vedno zelo hitro pride na kraj dogodka, kar se sploh izkaže v primeru motornih koles (dotični prispevek o reševalcu na motornem kolesu). Pri nujni vožnji si voznik lahko vzame prednost pred ostalimi udeleženci prometa samo do te mere, da s tem predvsem življenjsko ne ogroža sebe in druge, vse ostalo je izživljanje aka Texas! Glede ugotavljanja nujnosti vožnje vozil s prednostjo pa je zadeva popolnoma jasna in lahko dokazljiva, ali je bila vožnja nujna ali ne. Ponavadi se to ugotovi najprej v disciplinskem postopku, kasneje še v kazenskem. Nujna vožnja je lahko dovoljena le v primerih, kadar so ogrožena človeška življenja, premoženja večjih vrednosti (npr. požar) in podobno. V nobenem primeru pa nujna vožnja ni upravičena npr. pri prometnih nesrečah s samo materialno škodo, kar se dogaja vsakodnevno (ali ko je babica zaklenjena v stanovanju, ker ne najde ključa, ali ko je moten javni red in mir z glasno glasbo, ali ko je neznani storilec odtujil parfum v DM, itd.).
Prototip
18. 06. 2019 18.20
+35
V nobenem primeru pa nujna vožnja ni upravičena npr. pri prometnih nesrečah s samo materialno škodo,,,,Ja eni imate pa res bebave komentarje in vidi se ,da nimate pojma kaj komentirate,,,,očitno vam ni jasno,da kadar ima prižgane luči in sireno,se gre za življenje in smrt,,,,,,oz. je na nujni vožnji,,kaj je pa za vas nujna vožnja,pa sam bog ve,,,
procesoid
18. 06. 2019 18.24
-31
To ti misliš, da ko vidiš prižgane luči, da je nujna vožnja upravičena. Pojma nimaš o teh službah, drži se tistega, kar poznaš saj okvirno.
Prototip
18. 06. 2019 18.31
+2
procesoid
18. 06. 2019 21.04
-4
preberi še enkrat post, da ti bo bolj jasno, o čem govori, če pa si nepismen, ti pa ni pomoči..
DeBill
18. 06. 2019 21.33
+5
a ti veš, kaj se zgodi v texasu če odjebeš policijsko luč? al pa reševalno? te kapsi poj. na suho, pol pa še lokalni sudija. TRY! ne ablaj o zadevah, ki jih ne poznaš.
DeBill
18. 06. 2019 21.36
+5
in tam v texu prižgejo luč za vsak izvoz, sej morajo bit hitri, ker so plačani iz davkoplačevalskega denarja. pa vpraši, kako sankcionirajo parkianje na mestu za invalide. $500, če te je pa kdo opozoril da odparkiraj pa se nisi odzval in je poklical policijo pa $1500. Ko rečeš kapsu ampak ti da dvojno, če bi se še prerekal te pelje k sodniku pa se hebi z njim. med prevozom imaš lisice.
DeBill
18. 06. 2019 21.37
+5
poglej, koliko nesreč na km imajo v zda ali pa pri nas pa se čudi
Seat201
18. 06. 2019 18.02
-43
Resilec nima v nobenem primeru prednost, ko ima luči in sireno. Takrat prosi za prednost....in nič drugega. Vse je od ostalih voznikov odvisno. Ali ga bojo, al ga ne bojo spustili. 😉
Malek
18. 06. 2019 19.42
+19
Res upam, da nimas vozniskega dovoljenja, ker ne ponzas prometnih predpisov. Nihce ne prosi za prednost, vozilo s svetlobnimi in zvocnimi signali imajo prednost, ostali vozniki se MORAJO takoj umakniti vozilu... preberi si zakon, ce si pismen.
DeBill
18. 06. 2019 21.40
+3
res je, naš zakon pravi da prosi za prednost in je kriv za nesrečo. ampak žel je to anomalija, kot so pri nas posebna pravila za krožišča. smo pre pametni za promet in je najbolje, a prevzamemo recimo kak nizozemski model. z odgovornostjo ob sranju, ki si ga naredil. če pijak koga poškoduješ plačuješ kot nor do konca življenja, veš imaš, več plačaš. po navadi ob hudih nesrečah vse. tam imajo tudi finančno policijo tako da vse pomeni res vse. Če te najdejo v avtu od mame še ona nastrada, avto itak plenijo. isto je s prijatelji. me zanima, koliko bi jih vozilo pijanih ob tem, klošarji, ki so jim pobrali vse pa nimajo za avto.
BogiEmil
18. 06. 2019 17.50
+14
Ja, če bi jih zaščitl bi blo use drgač.
marston
18. 06. 2019 17.36
+43
Kako je z vozniki ministrov z modrimi lučmi? A voznik ob prekršku tudi dobi kazen?
RamzesII
18. 06. 2019 17.59
-11
Kdo pa je on, da je ne bi dobil? A je 'nad' zakonom, kot njegov potnik.
iga_biba
18. 06. 2019 19.04
+5
pravi imajo vozila opremljena z modro in rdečo lučjo. se ne vstavi tudi če koga povozi
Draža
18. 06. 2019 20.00
-1
DeBill
18. 06. 2019 21.41
+1
modro rdeča luč pomeni absolutno prednost in če si jih zadel si kriv. pa še mal te poj., ker so notri kakšni "pomembni" politiki.
orcus
18. 06. 2019 16.52
+68
Moje mnenje, z dvajset let izkusnjami kot voznik nujnega reševalnega vozila je drugačno. Vsi smo različni in vozniki rešilcev tudi. Mladi, izkušeni, prevdarni, lahkomiselni, fit, z tezavami doma..... in zakon o cpp nas postavlja v iste okvirje. Zakon je varovalka, da vsi vozijo odgovorno. Probem je v odnosu ostalih (teh slabih je vedno manj) do vozila na nujni voznji. Oviranje tega bi moralo biti bolj kaznovano, ne drazje ampak pogosteje. Zato bi morala imeti vsa nujna vozila uradno kamero, ki bi sluzila policiji za sankcioniranje
procesoid
18. 06. 2019 20.49
-3
o tem sem pisal gor, pa me bebyface in ostali niso razumeli..
Prototip
18. 06. 2019 16.51
+43
Ni mi jasno,zakaj potrebujejo naši parlamentarci leta in leta ,da sprejmejo tak zakon ki ščiti motorista reševalca in tudi ostale na nujnih vožnjah??? Pa to ne moreš verjet kako so brezbrižni do takih življenskih zakonov,,,,,kaj jim ni jasno? tak zakon se sprejme v enem tednu ,če bi bila volja,pamet in učinkovitost,,,česar pa naši veljaki očitno ne premorejo,,,,,
RamzesII
18. 06. 2019 18.01
-18
Kdo bo ščitil njihove žrtve? Kam pridemo, če človeka, zaradi poklica, položaja, itd. postavimo nad zakon in odgovornost.
Prototip
18. 06. 2019 18.10
+29
Ja ramzes,ko ti bo enkrat življenje viselo na nitki,se ne sprašuj zakaj ni od nikoder pomoči,,,,,,pač vozijo po predpisih,ti se boš moral pa sprijazniti s tem,,,pa če tudi te pobere,,,
grikos
18. 06. 2019 16.25
+25
potem naj to velja za vse kateri so na nujni vožnji in rešujejo naša življenja reševalci,gasilci policisti itd.
Prototip
18. 06. 2019 16.53
+27
Ja itak,potem ni pomena,da so na nujni vožnji in naj snamejo luči in sirene s streh pa se vozijo po omejitvah,,,
94001
18. 06. 2019 15.47
+116
Mislim, da bi to moralo biti že zdavnaj urejeno tako, da če je reševalec na nujni vožnji bi moral imeti absolutno prednost pred ostalimi udeleženci v peometu. Zakaj? Preprosto zato, ker gre tu za človeška življenja, ki so, vsaj za moje pojme vredna največ. Če ima protokolarno vozilo s spremstvom (rdeče modra luč) absolutno prednost res ne vem zakaj jo ne bi imel reševalec na nujni vožnji. Mogoče nekateri ne veste, ampak, če reševalca na nujni vožnji poslika radar dobi kazen in kazenske točke. V križišču skozi rdečo luč pelje na lastno odgovornost. Če pride do nesreče je kriv reševalec. Tako, da, ...to imejte v glavi, ko bo (bognedaj, da kdaj do tega pride) reševal vašo ljubljeno osebo.
luckysss
18. 06. 2019 15.49
+21
Enmajstr
18. 06. 2019 17.02
-32
Absolutno prednost? Pa kaj je z vami, da bo šel nekoga reševat, vmes jih bo pa 5 pobil in še sebe?
Enmajstr
18. 06. 2019 17.05
-9
Potem takem, bi se začeli vsi ostali udeleženci ustavljati pri zeleni in gledali, če je služajno kdo na nujni vožnji. Treba je samo uradno sprejet olajševalne okoluščine za voznike na nujni vožnji, nikakor pa ne absolutne prednosti.
mikson1402
18. 06. 2019 17.59
+0
realno1
18. 06. 2019 18.56
+3
Kazen na radarju dobi tudi policijsko vozilo na nujni vožnji ne samo reševalec ali gasilec. vendar se pri vseh v postopku, če se dokaže da je šlo res za nujno zadevo kazen anulira.
luckysss
18. 06. 2019 15.45
+70
"Nujna vožnja kot olajševalna okoliščina za reševalce?....................Velika sramota za slovenceljnje, da se to sploh sprašujemo !! Ko pa vas "rahla kap" bi pa najraje kar helikopter imeli...Strogo, ampak res strogo kaznovati vsakogar, ki se ne zna ali noče umakniti interventnemu vozilu..par tisoč everčkov in odvzem vozniške za par let...morda vam bodo takšni ukrepi nekoč rešili življenje..