Preverjeno

Tudi ocene iz športa, glasbene, likovne umetnosti, tehnike lahko odločajo pri vpisu v srednjo šolo

Ljubljana, 05. 02. 2019 08.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Začne se že v sedmem razredu. Učenci in njihovi starši mrzlično seštevajo ocene, ki prinašajo točke za vpis v srednjo šolo. Ali je prav, da tudi ti vzgojni predmeti štejejo enako kot matematika, slovenščina, zgodovina ... Koliko na ocene vplivajo talent, nadarjenost, telesne predispozicije? Kaj in kako učitelji ocenjujejo?

Če ste oddajo zamudili, lahko izkoristite časovni zamik pri svojem operaterju ali pa si oddajo ogledate na Voyo. 

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (69)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nadzornik
06. 02. 2019 12.27
+10
Ocene so najmanj problem. Spremenit je potrebno ucni program, manj ucenja na pamet, več izkustvenega učenja, skratka učenje za življenje. Ne pa da so že otroci v osnovni soli pod stresom, zraven pa še starši. V šolo hodit mora biti zabavno ob tem pa se veliko še nauciti. Pa učiteljem povrniti njihovo poslanstvo in cenjenost tega poklica.
Bol?ev Pepe
06. 02. 2019 10.50
+5
Kot za vsako stvar pri nas. Veliko full pametnih. Ampak da bi se kdo pa malo poglobil v zadevo, ne to pa ne..
flatearth
06. 02. 2019 09.18
+8
Samo če potem Jure ne opravi mature mu vsa "podjetja" propadejo,
Uporabnik628485
06. 02. 2019 07.51
+20
Se ne spomnim da bi kateri odličnjak ali nekdo s pravdobrim uspehom dobil pri vseh teh predmetih manj od 5 ali 4. Sploh v osnovni šoli. Če se dobro spomnim noben ni dobil nasplošno slabšo oceno. Čistka kdo je prišel z znanjem ali ne pa se tako ali tako naredi v prvem letniku srednje šole. V katerem pa tudi odličnjaki iz osnovne šole kdaj pa kdaj splavajo ven ker ocene niso ble ravno korektne v osnovni šoli. Tako da tu je problem... nasplošno v šolstvo ne pri ocenjevanju teh predmetov.
Ost1234
05. 02. 2019 21.43
+5
Alo - bi na uspeh in s tem povezanimi vpisi vplivala tudi ocena iz veronauka če bi se poučeval v javnih ali zasebnih šolah ?
Fuzbaler
05. 02. 2019 15.12
+40
Športno in likovno dobijo vsi 5,v tistih solah,kjer so ucitelji normalni. Pri glasbi so pa tudi testi,kar pa je res nesmisel. Zato je glasbena sola.
Abica
05. 02. 2019 15.24
+17
No, pri nasih otrocih je test tudi pri sportni, castna!
Fuzbaler
05. 02. 2019 18.44
+4
Resno? No za to pa se nisem slisal. To pa je katastrofa.
Ost1234
05. 02. 2019 21.45
+7
Fuzbaler V kateri šoli v Sloveniji pa imajo vsi petice iz umetnosti in športne vzgoje??
jesen?ica
06. 02. 2019 08.03
+2
Karantanija
06. 02. 2019 09.34
+10
V osnovni šoli se ocenjuje tudi znanje iz zgodovine glasbe, kar je prav, saj bi moral vsak na splošno vedeti kaj o klasični glasbi in velikih skladateljih preteklosti! Menim, da bi se moralo ocenjevati tudi to znanje in tudi o notah se lahko kaj naučijo, glasbeni posluh je pa druga pesem .....S tem ni nič narobe! Za tiste, ki imajo posluh, so pa glasbene šole, toda kaj, ko ambiciozni starši vanje vpisujejo tudi take, ki tega daru nimajo.
Karantanija
06. 02. 2019 09.42
+2
Seveda je pa vse odvisno tudi od učiteljev. Imamo dobre in tudi slabe. Nekateri znajo otroke pritegniti s svojimi predavanji, drugi ne ali se jim ne ljubi ....
raptor2
05. 02. 2019 15.02
+30
Ce otrok hoce iti na kako srednjo strokovno elektro, kaj ima veze telovadba, likovni, glasba, zgodovina, niti slovenscina nima veze tam. Dosti je otrok ki imajo ocene toliko da so a cele dneve kaj "sraufajo" in znajo avto popravt ali pa racunalnik popravt in njihova zelja je da grejo na strojno. Pole jim bodo pa eni odlicnjaki ki nimajo pojma kaj bi zasedli mesto, ker se gleda vse ocene. Pred vpisom v srednjo in faks bi morali biti kaki izpiti iz tiste stroke ali pa komisija ki preuci ce si primeren za tja.
Karantanija
06. 02. 2019 09.37
+1
Slovenščina da "nima veze tam"? Saj zato pa je tako, ko večina ne zna ceniti svojega maternega jezika! Slovenščino uporabljamo vsi vsak dan in prav je, da znamo kolikor toliko v redu pisati v svojem jeziku! Če ne znamo sami sebe ceniti, kdo nas bo potem cenil?
visoki
05. 02. 2019 14.41
+16
to je neumnost,ker itak za službo v javni upravi potrebuješ veze
the kop
05. 02. 2019 14.28
-19
kaj me briga kdo je bil mozart ali pa prešeren ko moram plačati položnice! likovni in glasbeni pouk sta čisto nepotrebna!!
Razumnež
05. 02. 2019 13.31
+60
Jaz se spomnim, da smo pri glasbi v glavnem peli neke pesmice... Da je obstajal nek Beethoven ali pa Mozart smo sicer slišali, ampak nismo se pa učili, kdaj se je rodil, pa kdaj je prvič padel s kolesom in ostale bedarije.... Mi smo peli in bilo je lepo.
Razumnež
05. 02. 2019 13.33
+57
Pri likovni sem pa non-stop risal Jakopičev Sončni breg. Risat ne znam, pa ker sem sodeloval sem imel "U".... Kdor pa je znal narisat celo žirafo je imel gladko "ZU"... Za "MU" si moral biti pa težak primer nesodelovanja, ali pa res velik štor.
Razumnež
05. 02. 2019 13.34
+42
Aja... pri gospodinstvu nam je pa tovarišica zmeri naredila neko sadno kupo, ali pa banana split. (posodo smo pomili sami)
Razumnež
05. 02. 2019 13.35
+22
Pa v bistvu se ne spomnim, da bi kdo imel likovno "MU"
_Nico_T_
05. 02. 2019 13.48
-32
Potem si pa hodil na neko levo šolo. Mi smo morali znati pri glasbi (v osnovni šoli) npr. celotonsko lestvico, celotno zgodovino opere, od ljudskih pesmi naprej vse itd...
Haralmaan
05. 02. 2019 14.13
+24
Razlika v generacijah pri vama je kar velika
_Nico_T_
05. 02. 2019 15.11
+16
Res? No, jaz sem osnovno šolo končal še v Jugoslaviji.
Fuzbaler
05. 02. 2019 15.13
+1
Nico tudi pri meni je na zalost bilo tako...
Karantanija
06. 02. 2019 09.39
+4
Kot vem, se sedaj učijo tudi tega in prav je tako! Vse to spada tudi k splošni izobrazbi! Seveda se pri glasbenem pouku in pri vajah zbora tudi poje, kako pa!?
Orwel
05. 02. 2019 13.11
+17
90 % problema bi rešili sprejemni izpiti za srednje in visoke šole, 10% pa ostane na čiščenju balasta v učnih vsebinah, kamor sodi preverjanje znanja. Test ne more in ni merodajna kategorija. Edini merodajen je pogovor oziroma ustno preverjanje znanja. Tu stoji pika!
bababu
05. 02. 2019 13.39
+11
Se popolnoma strinjam. Ceneje, prakticno... Sola naj v sprejemne vkljuci podrocja ki so zahtevana (tudi prakticna) in potrebna in nato pobere smetano od kandidatov. Na gimnazije tako ne bodo prisli sportniki z nikakrsnim osnovnosolskim znanjem, na frizersko ne bodo prisle le deklice ki pisejo lepe spise, na lesarsko otroci, ki jim matematika ni prvi pojem...
totalka
05. 02. 2019 13.08
+67
Stari sistem ocenjevanja je bil najboljši !!! tile ki so izumili ocenjevanje teh predmetov z oceno so IDI-OTI !!!! enaako kot naša vlada....(hlapčevska do gospodarjev amerov...)
_Nico_T_
05. 02. 2019 13.11
+24
Nisem se mogel znebiti filinga, da je npr. profesor telovadbe imel neke vrste minus kompleks, ker ni mogel dati popravnega iz telovadbe. No, to je bilo takrat, ko sem jaz hodil na srednjo šolo.
brezimenomir
05. 02. 2019 13.01
+31
Sistem ocenjevanja je prav gotovo zgrešen, in sicer preveč je popustljiv, to pa velja tako za srednje kot osnovne šole. Prva prava selekcija učencev bi se morala opraviti po koncu osnovne šole, ne pa da je tretjina razreda odlična. V gimnaziji je enak problem, le da je četrtina razreda odlična. Prva prava selekcija se na koncu izvede šele v prvem semestru faksa.
najseve
05. 02. 2019 13.01
+108
Na kratko - v današnji dobi je gibanje otrok, ki so v glavnem za računalniki, še kako pomembno - telesna vzgoja vsak dan, brez ocen. Šola je zanemarila vzgojo - vedenje bi se moralo ocenjevati (učitelji bi morali naslavljati tudi naraščajočo pojavnost medvrstniškega nasilja). Glasba in likovna vzgoja sta ravno tako pomembni vsebini za doživljanje estetike slehernega človeka - vendar se ne bi smeli ocenjevati - gre za specifične talente. Učitelji bi morali bolj spodbujati talente mladih, zdaj pa se dogaja ravno nasprotno - če nekdo ni nadarjen za matematiko, se ji mora pretirano posvečati, da dobi zadovoljivo oceno, pri čemer mu zmanjka časa za področja, za katera je talentiran. Da ne omenjam tega, da mora pri domačih nalogah sodelovati vse sorodstvo. Osnovna šola je obvezna. Torej mora nuditi tako izobrazbo, da otroci ne potrebujejo inštruktorjev. Se bo ministrstvo sploh kdaj lotilo vsega tega oz. sploh zaznalo te probleme?
_Nico_T_
05. 02. 2019 13.01
+85
Kolikor se jaz spominjam svoje srednje šole, sem dobil slabo oceno iz umetnosti, ker pač nisem ravno talenitran slikar, je pa res, da sem se ZELO trudil pri risbici. To bi moral učitelj videt, PA NI. Nadalje... Tudi pri telovadbi so bili problemi, pa sem bil dober športnik, ampak profesor telovadbe je bil alergičen na to, ker sem namesto pri srednješolski telovadbi, bil na treningu športa, ki sem ga treniral (2 uri vsak dan v tednu, vključno s soboto) in spet sem imel slabšo oceno, ker "nisem dobro sprejel servisa pri odbojki" (ker slučajno odbojke pa res nisem treniral, bil pa sem v državni reprezentanci pri drugem športu). In kaj se je na koncu zgodilo. Ja... Na koncu se mi je pri uspehu štela tista slaba ocena iz umetnostne vzgoje, telovadba je hvalabogu bila opisna. Študiral pa sem čisto nek drug predmet, ki sem ga imel toliko rad, da sem iz njega tudi doktoriral. Hočem reči, da so ocene iz telovadbe in umetnosti BEDARIJA.
mertseger
05. 02. 2019 13.00
+73
In potem se ti nadarjen matematik ne more vpisat v želeno srednjo šolo ker je imel glasbo 2.
_Nico_T_
05. 02. 2019 13.12
+42
Ali pa ni znal narediti prav stoje ali v mojem primeru "dobro sprejeti servisa pri odbojki".
Nadzornik
05. 02. 2019 12.20
+96
Misim da najpomembnejša ocena bi mogla biti vedenje. In s tem ne mislim lezenje v nekam... Ampak odnos do sočloveka, narave, družbe, domovine,. .. ker ce tega ne bo bo še tako intelektuakni sposoben direktor prodal slovensko firmo prvemu ponudniku ki mu bo dal še cent več od cene.
bababu
05. 02. 2019 12.38
+25
Sam bi dodal se splosno oceno za sposobnost napredovanja. Ta bi bila resnicen pokazatelj otrokovih sposobnosti.
bljqh
05. 02. 2019 12.51
-9
Desnica boli
05. 02. 2019 13.05
+12
Upam, da pod sposobnost napredovanja nisi imel v mislih ritolizništva ?
bababu
05. 02. 2019 13.29
+5
Em...ne. bolj ti, da otrok iz slabe dvojke lahko v 6mesecih spravi predmet na 4/5. Kar je sicer zalostno pri zakljucevanju predmeta steje povprecje prejetih ocen in ne dejansko znanje, ki je konec solskega leta na rangu petice.
Desnica boli
05. 02. 2019 14.21
+4
Potem pa govoriš o inteligenci. Tega pa v naših šolah ne ocenjujejo in ne cenijo. Žal zato veliko inteligentnih otrok zapade v lenobo in kasneje v še večje težave, ker naš sistem ne predvideva dodatnega dela z otrokovimi močnimi potenciali ampak ima raje povprečneže, s katerimi je najmanj dela.
0OO7
05. 02. 2019 12.14
+47
Zame so glavni predmeti za srednjo šolo matematika, fizika, kemija in jeziki vključno z materinim. Zakaj materinim? Ker oča do besede pridejo zelo redko...
jesen?ica
06. 02. 2019 08.16
-1
Zelo si posplošil , srednja šola se praviloma že usmeri proti poklicu in ne rabijo vsi fizike, kemije, matematike, razen gimnazija. Zaradi takšnega razmišljanja ne dobimo dobrih mehanikov, strojnikov, vzgojiteljic itd..., ker se ukvarjajo in vlagajo čas in energijo v predmete, ki jih nikoli v svojem poklicu ne bodo rabili. Skrajno nepremišljen komentar !!!
Cogo
05. 02. 2019 11.58
+117
Pomembna je tudi telovadba in umetnost. Bolj kot si mislimo. Vendar bi učitelji (še posebej pri vzgojnih predmetih) morali ocenjevati bolj trud kot rezultat.
bababu
05. 02. 2019 12.35
+43
Ne glwdam na to kot na predmet. Dejstvo je, da je gibanje za odrascajoce otroke nujno. To bi dal v isti predal kot solsko prehrano. Brez ocene. Dejstvo pa je, da ko pridem k zdravniku ali odvetniku, ko pridem na sodisce ali v sluzbo me prav malo briga ali je "gospod" pri 14ih letih znal preval nazaj in kako elegantno je drzal stojo. In morda ravno zaradi slednje marsikdo ne pride na gimnazijo in ne bo pravnik ali zdravnik...
bljqh
05. 02. 2019 12.45
-9
Po vasem bi morali ocenjevati trud pri naprimer sportni vzgoji, zakaj pa nebi ocenjevali truda tudi pri matematiki,slovenscini...? Nekateri se ucijo matematiko pa jim nikakor ne stece in dobijo cvek, medtem ko nekateri se samo potrudijo pri sportni pa dobijo 3 ali 4. Problem je neenakost med solskimi predmeti! Ce je pri matematiki potrebno za pozitivno oceno pokazati doloceno znanje, bi morala biti pri sportni tudi neka norma v naprimer kaksnem casu preteci 60m, ne pa da ocenjujemo trud. Butasta izjava
bababu
05. 02. 2019 13.05
+8
Mogoce zato, ker slab matematik ne more bit lekarniski delavec, debelusen 180kg clovek pa je vseeno lahko odlicen trener gimnastike!
bababu
05. 02. 2019 13.08
+4
Se en primer; odlicnjak brez talenta bo pristal na ALU, izjemno talentiran otrok, ki mu matematika ni sla pa za trgovskim pultom...
matt113
05. 02. 2019 14.39
-3
bljqh Se ne strinjam. Lažje se naučiš neki predmet, kot pa doseči dober rezultat pri telovadbi ali umetnosti že zaradi fizične, gibalne sposobnosti posameznika, ali pri umetnosti vsaj malo teh umetniških sposobnosti. Tega se ne da naučiti, ti je prirojeno ali pa ne.
DirtySanchez
05. 02. 2019 11.57
+81
takoj ukinit ocene iz telovadbe , likovne itd.... zdaj ko so dali učiteljem to veselje da lahko ocenjujejo telovadbo , glasbo, likovno se jim je čisto odpeljalo, zdaj mislijo ti učitelji da so zelo pomembni in dobesedno doživljajo orgazme poleg ocenjevanja, zahtevajo vedno več in več v bistvu so pa to manj pomembni predmeti in bi se morali ocenjevati tako kot včasih,MU,ZU ,U.
bugykite
05. 02. 2019 12.05
+19
Glede ocen ti dam prav, glede učiteljev si pa pihnil mimo.
bababu
05. 02. 2019 12.14
+38
Se strinjam s kipketerjem. Nas primer: Mat, slo, geo, nar, ...vse 5 ( z veliko truda in ucenja) Prva dvojka pri gospodinjstvu, prva trojka pri likovnem (poleg izdelka je teoreticni vprasalnik pri katetem je ob nastevanju zamesala "materijal" in "pripomocke"... O vsebini tek postranskih predmetov ne bi diskutiral. Dejstvo je, da danes lahko pri sportni vzgoji za stojo dobi petico dobi 120 kilogramski osmar, pri likovnem pa totalno netalentiran dudlar. Pri "glasbi" pa se dogaja, da trojko pise otrok, ki je opravil 7-letno šolanje na glasbeni soli. ?????
bababu
05. 02. 2019 12.20
+15
In ja, se strinjam, po nasih izkusnjah trenutno paradira ego uciteljice za "glasbo" in uciteljice za gospodinjstvo. Slednja smatra teorijo klasificiranja hisnega perila kot primarno, nujno potrebno znanje. Neustrezni izrazi kot so "tepih za kopalnico" namesto "kopalniska preproga" se temu ustrezno ne tockujejo. Za kvackanje, sivanje gumbov in peko palacink jim bojda zmanjka casa....
DirtySanchez
05. 02. 2019 12.23
+17
nisem pihnil mimo z učitelji,,,, to je čista resnica,,, tem učiteljem ko učijo telovadbo, glasbo, likovno se je začelo dozdevat da so postali zelo pomembni sedaj ko lahko tudi oni dajejo ocene in zahtevajo ogromno nekega brezveznega znanje da lahko na račun tega potem zbijajo ocene, prej so se sigurno počutili zapostavljene.... bolano če mene vprašate...čimprej ukinit ocene pri teh nepomembnih predmetih..
bljqh
05. 02. 2019 12.48
-3
Ocitno je problem v tem, da vas otrok preprosto ni motoricen ali ustvarjalen..pa ga peljite malo v naravo,na igrisce ali pa mu dajte platno in copic v roke pa naj vadi, tako kot se pifla tudi matematiko,slovenscino,fiziko...
bababu
05. 02. 2019 13.02
+3
Ne! V nasem primeru je otrok tako glasbeno, kot likovno zelo nadarjen. Ker doma tem predmetom zaradi znanega dejstva o nadarjenosti otroka (preverjanje nadarjenosti v 4.razredu) nismo pricakovali slabsih ocen, a se je izkazalo, da pri poslusanju klasicne glasbe vendarle ne loci violine od viole. Da pri gospodinjstvu navaja "domace izraze" pri klasificiranju "hisnega perila ,.....na povprecje njegovega uspeha vplivajo ravno nam manj pomembni predmeti. In ne, ne bomo se dudlali za likovni pouk. Namesto tega bomo cas posvetili matematiki in naravoslovju...
bljqh
05. 02. 2019 13.35
+1
To znano “dejstvo” nadarjenosti kar lepo pozabite saj je na tem preverjanju nadarjenosti vsak drugi ucenec v razredu. Pustite otroku naj zivi zivljenje in posvetite njegov cas tudi prostemu casu vi pa hocete narediti robota iz otroka
DirtySanchez
05. 02. 2019 13.50
+1
ne nabijaj bljqh,,, dejstvo je da učitelji telovadbe , glasbe , likovne zdaj ko lahko tudi oni dajejo ocene zraven doživljajo orgazme in kar naenkrat so kao zelo pomembni.... dajte nehat no , ve se kateri so glavni predmeti in vsak otrok je dober mogoče za telovadbo drugi spet za glasbo tretji za risanje.....to se enostavno ne bi smelo ocenjevati.
jesen?ica
06. 02. 2019 08.18
+1
pa bo nekaj resnice tudi glede učiteljev, niso vsi božji voleki