Preverjeno

Zasebno zdravstvo ni prava pot

Ljubljana, 04. 02. 2020 10.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

"Ne rešujte problemov v zdravstvu s krepitvijo zasebnega zdravstva," opozarja ugledni slovenski zdravnik, ki dela na največji nemški kliniki in eni najprestižnejših na svetu. Izhaja iz primera Nemčije, kjer se je izkazalo, da je zasebno zdravstvo prvenstveno usmerjeno v dobiček. Po njegovem je prava pot za dober zdravstveni sistem krepitev javnega zdravstva, ki bi moralo biti najbolj ugledno in v katerem bi morali delati najboljši zdravniki.

Nasprotno pri nas nekateri vidijo rešitev za dolge čakalne vrste v večji aktivnosti zasebnikov, ki bi bili plačani iz državne blagajne.

Celotni prispevek si oglejte na Voyu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

provni
09. 02. 2020 07.01
+4
Zdravstvo mora ostati javno in isto velja tudi za razne državne izpitne komisije.
FAUSTOS1
05. 02. 2020 19.00
+1
SDS ki bo sestavil vlado in nsi pa želita popolno privatizacijo-čakajo nas teški časi ni denarja ni zdravnika kot v ameriki.če ni denarja pač umreš na ulici.
nikhrast
05. 02. 2020 15.58
-1
Javno zdravstvo seveda, samo zdravniki pa morejo delati privatno, tako samo pošiljajo račune zavarovalnici. Nobenega privatnega plačevanja da bi dobil kakšne prioritete..., pojavi se pa problem da nekateri zdravniki delajo še preveč.
tv1206802
05. 02. 2020 14.31
+4
Tole je bolj podobno plačanemu članku določenih lobijev kot pa zdravi kmečki logiki. Meni je popolnoma vseeno komu država plača za moj pregled ali operacijo, samo da sem jaz pregledan in obravnavan. Strošek se za prebivalce ne bo čisto nič povečal kar je bistveno v tej zgodbi in res ne vem kaj je tukaj nesmiselnega. Eden boljših predlogov zdravniške zbornice in upam da bo politika podprla idejo.
aristotel
05. 02. 2020 11.47
+11
Zasebno zdravstvo je tlakovana pot v pekel...na daljši rok si bodo samo bogati lahko privoščili drago zdravljenje...večina pa tega ne bo deležena kot sedaj, ko prevlada samo denar se vse dobro konča ! A so se zato borili naši predniki. Tisti ki navijate za to žal ne veste kaj to je ... seveda lepo zavito predstavljeno a v paketu so samo osebne koristi in koristi kapitala ne ozirajoče se na žtrve ! Javno in zasebno bi bilo treba popolnoma ločiti ne pa kot sedaj v javnem čakaš mesece na pregled v zasebnem pa si pri istem zdravniku na vrsti za par dni !
mihaga28
05. 02. 2020 16.49
+3
Zasebnik je zasebnik lahko pa izvaja koncesijo pod pogoji ZZZRS, in plačano dobi ravno enako za ultrazvok kot bi ga opravil Javni zdrsvstveni dom in čisto nič več, nič preko vrste za plačevanje storitev direktno od pacientov to je kaznivo. Če pa si ločen zasebnik naroči stranke in naj ti plačajo direktno in to bogati stranke preko napotnic ZZZRS ne smeš sprejemati ta red bo treba vpeljat sedaj se mešajo jabolka in hruške. STOP TEM DVOŽIVKAM IN ŠE TISTIM DOPOLDNE V ZD UST. POPOLDNE PO SVOJE BODI ENO 100% NE PA 30% IN 70%
akize
04. 02. 2020 15.13
+4
Kako zavajate ljudi z mnenjem enega človeka... Vidimo kako deluje vaše javni zdravstvo...
Bassettt
04. 02. 2020 15.09
-2
No, kaj potem SDS in bolj desno usmerjeni težijo prav za to, koncesionarje itd
Hayek
04. 02. 2020 14.57
-16
če bi se ukinilo plačevanje obveznega zdravstvenega zavarovanja in bi se sprivatiziralo kompletno zdravstvo, bi se nivo uslug dvignil, cene storitev pa kakor katere, nekatere bi šle gor, druge pa dol. naval na zdravstvene storitve bi se zmanjšal, ker danes se dela veliko nepotrebnih preiskav in tudi terapij, ker so pač "zastonj".
ak1983
04. 02. 2020 14.39
-3
Amerika->Nemčija->Ideal->Slovenija Nismo daleč od ideala.
pa saj bo vredu
04. 02. 2020 14.38
+12
Po vse opozorilih se bo privatiziralo zaradi moči kapitala in pohlepa(Hipokratovih zaprisežencev). Ko bo prepozno bodo pa vsi drugi izgovori.
Uporabnik458403
04. 02. 2020 14.37
+5
Pri nas se mora narediti cenik zdravstvenih storitev..... Nato se vsak pacient odloci ali bo sel zasebnemu in javnemu zdravniku...... ZZZS pa na koncu placa tistemu, ki je opravil zdravstveno storitev. S tem, da za oboje velja isti cenik....... Ko je konkurenca se takoj vsi borijo za stranke. Ce je samo javno pa se prevec dela na izi in isce koruptivne luknje
Groucho Marx
04. 02. 2020 14.03
+18
Kako nas še zmeraj prepričujejo v bogo- in marxokletnost pojmov zasebno in dobiček. Neprijetna resnica pa je ta, da je javno zdravstvo v Sloveniji usmerjeno v korupcijo po zemljaričevsko, v kateri v posvečene žepe na leto ponikne nekaj 100 milijonov.
Hayek
04. 02. 2020 14.41
+5
javno zdravstvo je kot sem že spodaj zapisal za sorodnike in znance, skratka imeti moraš dobre zveze, pa si na konju. vem iz prve roke, ker je bila mama zdravnica in dokler je delala nisem čakal 5 minut in sem šel vedno preko vrste direktno in ker nisem tak človek, sem se počutil slabo zaradi tega, ampak tako je bilo.
pop greznica
04. 02. 2020 14.57
+8
v privatnem moraš imeti pa debelo denarnico
Hayek
04. 02. 2020 15.00
+2
to je res, ampak pomisli koliko plačujemo za zdravstveno zavarovanje, ki nam navadnim smrtnikom omogoča prekleto malo.
mmickica
04. 02. 2020 13.57
+13
Bla bla bla..., vsak pošten državljan Nemčije in še posebej Avstrije, ki dela, pa tudi tisti , ki so v pokoju, si lahko privošči več kot solidno zdravstveno oskrbo in še posebej brez čakalnih vrst. Pri nas pa ZZZS raje plačuje tujim zasebnikom za tiste, ki zaradi nerazumno dolgih čakalnih vrst pri nas, upravičeno opravijo preglede ali celo operacije v tujini, če bi jih opravili pri slovenskih zasebnikih, jim pa naša veleumna država denarja ne povrne. Narobe svet!
mmickica
04. 02. 2020 14.01
+28
p.s.: Pri nas je edini problem ta, da država dovoljuje istim zdravnikom, da opravljajo storitve preko koncesije (javno zdravstvo) in hkrati samoplačniško. Tu potem prihaja do izigravanja in prelivanja javnega denarja v zasebne. Naj se zdravniki odločijo za eno ali drugo, torej javno ali zasebno, država (ZZZS) pa naj ljudem povrne denar tudi za zdravljenje pri zasebnikih (v znesku, ki bi ga vrnili za enako storitev v javnem zdravstvu), pa se bodo čakalne vrste nemudoma zmanjšale. Nekako tako imajo v Avstriji in funkcionira v nulo!
Hayek
04. 02. 2020 14.24
-3
ma daj ne budali. mislite da so krivi zdravniki za dolge čakalne vrste? niso. kriv je ZZZS, ki plača pač X pregledov na dan, potrebnih pa je X+N, pri čemer je N pozitivno število. Vsota N-jev pomeni čakajoče in ta vrsta se ne krajša ampak se daljša, zdravniki pa ne morejo delati zastonj in niti jim ni dovoljeno.
Hayek
04. 02. 2020 14.33
-6
predlagaš, da če se zraviš pri zasebniku, da ti povrne ZZZS, po drugi strani pa praviš, da je problem, ker imajo zasebniki koncesijo. nisi to malo zablodila, kar predlagaš je po tvoje ravno največji problem.
Uporabnik458403
04. 02. 2020 14.45
+6
Hayek.........a ti ves kaj je koncesija........? To je po domace povedano zasebnik, ki dela za javno zdravstvo pod pogoji javnega zdravstva
Hayek
04. 02. 2020 14.49
+3
svetice - koncesija pomeni ravno to kar predlaga mmickica, da zasebnik lahko sprejema paciente za plačilo preko ZZZS. seveda pod pogoji in po cenah, ki jih določi ZZZS.
Uporabnik458403
04. 02. 2020 15.07
+4
Hayek........v resnici je koncesionar in ne zasebnik...... To pomeni, da ima podpisano pogodbo-koncesijo z ZZZS in za njih dela dolocene zdravstvene storitve. Ostalo pa kot zasebnik, katere mu mora stranka placati iz lastnega zepa....... Zasebnik v resnici ne more izstaviti racuna ZZZs-ju ampak ga lahko kot koncesionar
mmickica
04. 02. 2020 16.43
-1
Hayek, jaz pravim, da ne bi smel isti zdravnik biti hkrati koncesionar in hkrati samoplacniski. Preberi se enkrat. In tudi ne govorim, da je to edini problem, je pa sigurno eden vecjih. Definitivno mora biti tudi zasebno zdravstvo, ker v nasprotnem javno nima nikakrsne konkurence in lahko pocne, kar zeli.
Centurion
04. 02. 2020 13.49
+29
Vsi ki jih poznam v Nemčiji in Avstriji nihče se ne pritožuje. Glede na njihovo plačo in koliko dajo za zdravstvo dobijo vrhunsko oskrbo z minimalnim čakanjem. Glede na stanje zdravstva v Sloveniji raznoraznih pijavk korupcije, mi vedno bolj diši zasebno ali vsaj osebna izbira med privat ali zasebnim zdravstvom...Vsi ki govorite kako imamo mi vse zastonj od zdravstva do šolstva, to je velika laž, vse to na veliko preplačamo z davki od plače vsak mesec.
Apostol1
04. 02. 2020 13.43
+22
V Sloveniji ne glede ali je zdravstvo javno ali pa privatno in pri obeh načinih so eni dobri še in še drugi pa ravno tako zanič še in še. Največja napaka je , da se dovoljuje samoplačniško zdravljenje. V bistvu bi morala vse poravnati zavarovalnica in seveda dovolj zdravnikov oziroma dovolj konkurence , vendar to je stvar države ,ki je vse od osamosvojitve nesposobna stopiti na prste zdravniškemu pa tudi zavarovalniškemu lobiju in seveda žal istočasno imajo tudi vladniki pri tem denarju pristavljen svoj lonček . Drugače povedano , demokracija in kapitalizem je raj za korupcijo.
Heineken 1A
04. 02. 2020 13.41
+17
JAZ PLACUJEM ZAVAROVANJE... NEKDO NA MESEC DA ZA CIGARETE 70€, JAZ BI DAL PA 70€ ZA DODATNO ZAVAROVANJE, KJER BI LAHKO ŠEL PRIVAT ABMULANTO ALI JAVNO. S TEM BI SE ČAKALNE VRATE ZMANJŠALE TUDI V JAVNIH ZAVODIH, SAMO TO SE NE DOVOLI! ČE IMAŠ DOVOLJ DENARJA GREŠ PAČ V ŠVICO, NEMČIJO ALI AVSTRIJO. NAVADNI SMRTNIKI PA ČAKAJTE V VRSTI. KRADE SE DENAR V ZDRAVSTVU DA SMRDI, PA ČE DAMO ŠE MILIJARDO V ZDRAVSTVO PA ŠE BO PREMALO!!!
pop greznica
04. 02. 2020 13.58
+11
za 70€ boš pri privatniku lahko samo v čakalnici prebral časopis
Groucho Marx
04. 02. 2020 14.30
+2
gringolin: Tudi če je zdravstvo zasebno, ponujajo zavarovalnice različne zavarovalne pakete. Tudi če imaš avto kasko zavarovan, ti bo zavarovalnica krila škodo. Kako, da nekateri tega ne veste?
pop greznica
04. 02. 2020 15.01
+1
to je res, in vsi vemo kaj bo v tistem paketu ki si ga bo lahko privoščila večina. Odgovor: nič posebnega, rešilec te ravno ne bo pustil krvaveti na cesti če boš imel ta paket
bergman
04. 02. 2020 13.14
+35
Problem javnega zdravstva pri nas, so ravno zdravniki, ki nimajo nikoli dovolj velike plače in samo izsiljujejo!! Najraje bi videli da bi imeli "astronomske" plače odgovornosti pa nobene!! Najbolj mi gre na k.... to, da pri vsakem specialistu, kirurgu itd..., dobiš pod nos najprej papir za podpisat, da se strinjaš z neodgovornostjo zdravnika za vse posledice zdravljenja ali kirurškega posega! Še največji absurd je pa to, da je treba podpisati tak papir oziroma izjavo na patologiji, da sploh dobiš pokojnika, ki je "izdihnil" v bolnici!! Zdravstvo pri nas je postalo "rak rana" za narod, namesto, da se zdravje naroda izboljša, ker imamo pri nas kar nekaj institucij, ki diktirajo koliko pacijentov lahko en zdravnik na dan "obdela", po drugi strani pa nekontrolirano "kopni"denar ravno v teh ustanovah!!! Ravno tako zdravstveni sistem izsiljuje narod s temi čakalnimi vrstami in njihovimi "parolami, če boste pa samoplačnik, boste pa že jutri na vrsti", tisti navadni smrtnik pa se pomakne zopet za eno mesto navzdol na čakalni listi in je prisilno prisiljen čakati na usmiljenje "bogov v belih haljah"!!! Zakaj se ne more to dogajat v gospodarstvu, da bi nekdo, ki na delovnem mestu, ki zahteva večjo odgovornost, dal v podpis delodajalcu, da ne bo on osebno odgovarjal za napake ali slabo delovanje...!! Tudi zdravniki so samo "zaposleni v zdravstvu" in bi morali tudi odgovarjati za svoje napake, vendar se to še ni zgodilo!! Zato pa jaz upam trditi, da je interes za privatno zdravstvo samo zato, da bi se ukinilo javno zdravstvo! če se bo pa to zgodilo, potem je pa polovica Slovencev obsojena na propad!! Ker vsa dejanja, analize, raziskave kažejo na to, da se vse vrti okrog denarja in ne interesa za zdravje ljudi!! Drugače pa janez653 jaz čakam na operacijo sive mrene pri privat kliniki 7 mesecev!!!
Gratitude
04. 02. 2020 13.42
+4
Dohtarji pa u luft , ker so samo oni tisti, ki ti dajejo minuse.
kokoskakokodaka
04. 02. 2020 14.32
-2
Seveda, zdravnik, ki je plačan da na leto naredi x operacij/pregledov po programu, ki ga naredi ZZZS, je odgovoren, ker x ne pokrije potreb prebivalstva. Seveda. Razumljivo. Zdravnik je kriv. Pojdi raje še na eno pivo.
mihaga28
05. 02. 2020 15.34
+1
pa kaj hudiča midlijo, da so res da jih rabimo, samo ne pod takimi pogoji predpiše tablete, ki so strup za organizem enega od mojih sorodnikov bi kmalu ubil, potem pa je še najbolj pameten, ne da bi dal na ostale preiskave, ker je škoda denarja.Sram naj bo take zdravnike.
brabusednet
04. 02. 2020 13.13
+25
Preveč Zemljeričev se je nabralo v javnem zdravstvu in ti dušijo transparentnost in poštenost poslovanja.Če kdo zna in ve izračunat,koliko denarja se je tu neupravičeno porabilo in pokradlo si zasluži Nobelovo nagrado.
borec91
04. 02. 2020 13.25
+4
ne so kr sami zdravniki krivi pač jih je sama požrešnost in lenoba ki tako pol pride zraven
User416781
04. 02. 2020 13.42
+5
@borec, te bi dal delat za nekaj dni na urgenco ali pa k enemu družinskemu zdravniku v LJ. Pa bi potem videl kdo je len...odnos določenih zdravnikov pa je ob vse večjih obremenitvah in razsutemu sistemu sorazmeren z vse slabšim odnosom pacientov do zdravnikov. Za to so pa zaslužni mediji. Velika večina zdravnikov hoče delati dobro in se v danih razmerah trudi maksimalno, mediji pa prikazujejo, kot da ima vsak drugi 5.000 EUR plače, resnica pa je, da dober natakar v centru LJ zasluži več od večine zdravnikov.
Ljubljancanka
04. 02. 2020 13.12
+37
No, ne vem. Mamin partner je delal v nemčiji, zato koristi njihovo zdravstvo. Pri sumu na raka so ga hoteli obdržat notri isti dan za vse preglede, pa je sam prosil, če lahko teden kasneje. Nikdar ne čaka kaj dosti na preglede, vse delajo z anastezijami, pravi, da se prav grebejo za paciente in da so izjemno temeljiti ter profesionalni. Enkrat ni potožil čez sistem. Vsakič znova se čudi kakšne čakalne dobe so pri nas in kakšni mesarji so, ko mora mama na kak pregled ali poseg. Tako da ne vem no, oni prav tako plačajo zavarovanje in hodijo k dohtarjem kot mi, brez doplačil. Deluje kot javno zdravstvo, ampak same privat klinike in (kot on pravi) vse laufa kot namazano. Pravi, da ni šans, da gre tukaj k zdravniku. Raje se za vsak pregled znova in znova vozi v nemčijo. Ne vem zakaj bi lagal.
Paskakvali
04. 02. 2020 13.14
-9
Hehe.....kaj a pri nas pa misliš da zganjajo šamanstvo?Misliš da je tu kaj drugače ob sumu na tako resno stanje?
User416781
04. 02. 2020 13.45
+8
@Običajna, seveda. Na 24ur pa so pač našli nekega zdravnika, ki je povedal svoje osebno mnenje, kar pa še ne pomeni, da je to res.
siFBI
04. 02. 2020 13.09
+23
Problem je, ker dohtarji v javnem zdravstvu opravljajo tudi zasebno prakso. Kar privede do tega, da večina pacijentov preusmerijo v svoje zasebne ordinacije, kjer delajo za dodatno plačilo. Isti dohtarji v javnem zdravstvu nimajo časa delat so pa na plačilni listi. In ker jih ni v redni službi se tu pojavljajo čakalne vrste. Seveda če daš istemu dohtarju 50eur popoldne prideš takoj na vrsto. Strogo bi morali ločit zasebno od javnega in nikakor ne bi smeli dopustit dvojno delo. Za to obstaja konkurenčna klavzula, ko se greš popoldansko obrt. Jaz sem moral opustit pop. obrt, ker je delodajalec dejal pri meni ali sam! Odloči se!!
User416781
04. 02. 2020 13.47
+0
No, to ni ravno ustaljena praksa in poznam primer, ko je zobozdravnik zaradi tega dobil odpoved. Dogaja se sicer marsikaj, ampak ni pa to ravno običajno. Navadno so zasebniki ločeni od javnega zdravstva in se tudi strinjam, da je to potrebno strogo ločiti.