Preverjeno

Zlato na kolesih: 15 let stari avtodomi vredni več kot ob nakupu

Ljubljana, 21. 03. 2023 12.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Živa Salobir
Komentarji
69

Želje, kakšne avtodome bi imeli ljudje in za kaj jih uporabljajo, ne poznajo meja. Anton Žvan je imel pred 35 leti vizijo, da bi izdeloval unikatne avtodome. Do danes jih je naredil že več kot 500, niti dva nista enaka. Naredil je že avtodom za verske obrede, potujoči pasji salon. Trenutno je v njegovi delavnici skoraj 10 metrov dolg in 15 ton težak tovornjak, ki je leta služil kot potujoča knjižnica, sedaj pa bo postal luksuzni dom na kolesih.

Kljub več kot trem desetletjem dela v tej branži še ni bil priča fenomenu, ki se trenutno dogaja: "Čez celo kariero smo imeli mesec ali dva naprej zasedeno. Potem je prišla korona in čakalne vrste so za eno leto in več." In to kljub rekordnim cenam, ki so višje za 30–40 odstotkov.

Rok Vizovišek, poznavalec avtodomskega turizma, pravi, da avtodomi postajajo investicija: "Dandanes se avtodomi letnika 2007 prodajajo dražje, kot so bili kupljeni leta 2007, se pravi 15 ali 16 let stari so danes "več vredni", kot so bili takrat ob nakupu, kar je noro." V Sloveniji je trenutno registriranih skoraj 9000 avtodomov. Največ se jih je prodalo leta 2021. 

V vsak avtodom vgradijo 1500–2000 delov

Bili smo tudi v proizvodnji našega največjega svetovno znanega proizvajalca avtodomov – v podjetju Adria Mobil, ki svoje bivalnike prodaja na Japonskem, Kitajskem, v Avstraliji. Največ jih kupijo Nemci in Skandinavci.  

Lani so izdelali in prodali okoli 9000 avtodomov in vanov. V vsakega vgradijo 1500–2000 delov. Naredili bi jih še več, če ne bi še vedno čutili hladnega tuša, ki ga je avtomobilski industriji zadala korona. Sonja Gole, generalna direktorica Adria Mobil: "Mi imamo v tem trenutku žal še kar nekaj obveznosti do kupcev, ki so naročili produkte v lanskem letu ali pa še prej, a jih bomo dobavili, če bo vse tako, kot vemo danes, šele v drugi polovici letošnjega leta."

Problem je pomanjkanje baznih vozil: "Celotna panoga se srečuje z omejitvami na področju z baznimi vozili. Pri tako velikem povpraševanju se ti zdi, kot da ne želijo več proizvajati za panogo," pravi Goletova.

Dražji so tudi najemi  

"Če smo včasih govorili o 100 evrih, da je to magična meja, je danes čisto normalno, da je najem med 150 in 200 evri," pove Vizovišek. Za kar deset evrov se je v enem letu podražila tudi jeklenka plina, električni priključki v avtokampih stanejo tudi po deset evrov na dan.

Gre za življenjski stil, vreden vsakega evra? Pot na kolesih ni le potratna, lahko je tudi varčna in ekološka.

V oddaji Preverjeno bomo predstavili tri različne življenjske zgodbe avtodomarjev: mlad par s psičko, družina z dveletnikom in psičkom, zakonca v pokoju. Različni premični vikendi, domovi, število prevoženih kilometrov in obiskanih držav. Vsem pa je skupna želja po svobodi, naravi, raziskovanju, odkrivanju novih destinacij. So sodobni nomadi, ki trdijo, da je življenje na kolesih lahko bolj varčno kot doma. Elektriko pridobivajo s sončnimi celicami, avtokampom se izogibajo. Naučili so se živeti bolj ekološko. Si predstavljate, da bi v desetih dneh porabili le 200 litrov vode? Za primerjavo, ena oseba v Sloveniji v povprečju vsak dan porabi kar 117 litrov te dragocene tekočine. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (69)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

G8J
12. 04. 2023 20.24
+1
Avtodom je postal luksuz ker se že vse zaračunava in uvaja prepovedi parkiranja in kampiranja ter sili za vse od priklopa na omrežje ter da moraš kampirati na nekih kvazi kmetijah. Da o tem kako je pri nas slaba infrastruktura in v zaostanku najmanj 20 let ne govorim. Avtodomarstvo je pač za tiste kateri poslovno potujejo in se nimajo časa ukvarjati s hoteli in prenočišči ter jim ni problem dati tudi 500€/noč ter se ne sekirajo glede popravil in ostalega na kombiju. Da o tem kako večina tem zakupi več parcel in jih oddaja med sezono ne govorimo.
tali?ni tom
21. 03. 2023 20.48
+3
15 let star kombi je v šasiji,skrito očem gnil do nezavesti! ne ga lomit pa za kup rjavine dajat po deset tioč evrov in več! zanimiv je samo od zunaj! imam dolgoletne izkušnje z kombiji citroen,peugeot,ducato,mogoče je slednji še najboljši kar se obstojnosti tiče! drugače pa beži od teh vozil ,so narejeni da zgnijejo v čimkrajšem času!
Biker 333
21. 03. 2023 19.59
+11
Avtodom je preživeta stvar.Bilo je fajn 15-20 lrt nazaj, ko je bilo vse bolj prijazno in brezplačno. Sedaj vse plačaš ti določijo kje boš in še neurejeno je. Čim se nekje ustaviš so redarji zraven in čakajo ali boš ostal tam ali ne. Slovenija in Hrvaška zelo neprijazna do avtodomarjev. PZA.ji neurejeni...
yatttt
21. 03. 2023 20.48
+4
Ja, zato se ne vozimo z njimi po Sloveniji in Hrvaški. In tudi ne poleti. :)
Uporabnik1921539
21. 03. 2023 19.41
-5
Avtodom...ce je komu to res vsec-super.Jaz ne bi letoval tako nikoli.Kamp in skupni tusi in bruh,zemlja po nogah,iglice...ma,ko pomislim ba vse to...ostanem raje doma
Cobra1986
21. 03. 2023 21.15
+2
Skoraj vsak avtodom ima svoj wc in svoj tuš, če te moti prenočiti na svoji pojstelji v kampu je pa druga stvar...
Cobra1986
21. 03. 2023 19.39
+9
Smo ga imeli 10 let, lahko povem, da ogromni stroški z njim niso vredni užitka, ki ti ga da, je preveč dela z njim, pospravljanja, pripravljanja, kampi po predragih cenah, poleg tega, ko se enkrat parkiraš in vse pripraviš ne moreš z njim v oddaljeno mesto itd, je moped, kolo obvezno, skrata bolje apartma ali mobilna hiška, prideš z avtom in je to to, imaš več od dopusta.
yatttt
21. 03. 2023 20.52
+5
Z družino ga obožujemo (a premalo uporabljamo, da bi kupili svojega). Ampak še nikoli nismo bili z njim več kot 2 dni na istem mestu, skoraj nikoli spali v kampu, skoraj nikoli nismo niti razvili tende, skoraj nikoli priklopili elektrike. Ali ga uravnavali do popoldne ravnine. Parkiraš na parkirišču, skuhaš, prespiš, greš s kolesi v mesto in raziskat okolico, se kopat na jezero, se usedeš in pelješ v naslednji kraj. Vsake 3 dni nekje narediš oskrbo, to je to, imaš potovanje. Da bi se parkiral v kamp ob plaži in bil tam parkiran 14 dni? Ni šans, definitivno apartma!
dark horse
21. 03. 2023 20.54
+2
Cobra1986
21. 03. 2023 21.14
+2
Ja sej, kakor za koga, meni to prestavljanje na 1-2 dni ni, in zmeraj iskati novo mesto, priključke, je dovoljeno parkirati? Je varno ponoči ? itd... je pa res da avtodom ni namenjen da se boš parkiral 2 tedna v kampu, 20 let nazaj je blo drugače, ni bilo toliko omejitev glede parkiranja itd. danes te olupijo na vsakem vogalu...
yatttt
22. 03. 2023 08.33
+1
Cobra, ja, meni to ni "glavni dopust" za počivanje (tega si privoščim v apartmaju), ampak je to potovanje, raziskovanje. Priključke rabim na 3-4 dni in to ne nujno na mestu, kjer bomo spali -- da napolnim vodo in izpraznim odplake. Če je dovoljeno in varno pa: hodim po državah, kjer se je doslej izkazalo, da je varno, pa še aplikacije obstajajo, kjer ljudje evidentirajo mesta, kjer so prespali in potem spodaj še drugi komentirajo, če so imeli kakšno težavo.
Slovenec963
21. 03. 2023 18.52
+6
Kolega je oddajal avtodome, eni razočarani, eni pa rentajo ponovno in se vidijo v njem, za družino doživetje, vendar lahko je nov in ti počasi preseda vso ropotanje navlake med vožnjo, kakor za koga, ceno so avtodomi vseskozi držali ker je bila prodaja v porastu cele EU, upoštevati je treba še inflacijo pri ceni....!?
Uporabnik1543318
21. 03. 2023 18.30
+4
Ne,hvala umazanim kampom, skupnim wc jem in tušem kjer mrgoli glivic..fuj bljak
yatttt
21. 03. 2023 20.54
+2
Seveda, zato ima avtodom svojo kopalnico in WC, nekatere države pa so prijazne do avtodomov in kampov sploh ne rabiš. Greš pač tja. :)
gongash
21. 03. 2023 18.15
+10
16 let star camper dražji kot je bil. Pa to ni normalno. Nekdo je spal in sral noter
bohinj je zakon
21. 03. 2023 16.53
+4
Rad vidim lepe avtodome. Še lepše pa mi je ko prekladam svojo rt po najboljših hotelih. Zmeraj me čaka urejena soba, hrana kot se spodobi in ljudje, ki ti izkazujejo pozornost. Ob tem moj ego kar raste.
panamera
21. 03. 2023 16.13
+14
Kar naj ga imajo...
audirs
21. 03. 2023 16.01
+12
Še bo prišel čas ko se bo kupovalo po normalni ceni... Počakajte da par bank propade in ne bo več kreditov na lepe oči... Ker v času korone in urajinske vojne so določeni postali dobičkarji... in je potrebno potem denar zapraviti ki ga je raja plačala..
mojcd
21. 03. 2023 16.07
+0
Efekt je ravno obraten, se ne zavedaš očitno. Kupna moč prehaja na ljudi, bila je pa v celoti na strani banke. S tem cene ne bodo padale, samo še rastle
mojcd
21. 03. 2023 16.08
+4
ravno zaradi tega tudi banke propadajo, ne ker nihce ne odplacuje kreditov, ampak ker jih vedno manj kredit sploh rabi. Banke zivijo od obresti popolnoma nič drugega, te pa usihajo ker imajo ljudje lasten denar
audirs
21. 03. 2023 16.17
+0
Se strinjam delno, vendar država se vsakoletno zakreditira, v zadnjih letih je samo v Šarčevi vladi nastal + , letos bo 2 milijarde EUR minusa v proračunu... Le kdo bo to plačal? Pač določeni ljudje imajo neposredno oz. posredno denar in ti ga pač lahko zapravijo za dobrine kot je avtodom in podobno... Tako vsak butalec zna poslovat če je lahko vsako leto minus!
audirs
21. 03. 2023 16.17
-1
Se strinjam delno, vendar država se vsakoletno zakreditira, v zadnjih letih je samo v Šarčevi vladi nastal + , letos bo 2 milijarde EUR minusa v proračunu... Le kdo bo to plačal? Pač določeni ljudje imajo neposredno oz. posredno denar in ti ga pač lahko zapravijo za dobrine kot je avtodom in podobno... Tako vsak butalec zna poslovat če je lahko vsako leto minus!
Jožajoža
21. 03. 2023 14.58
+11
Slovenci pač taki smo.celo zivljrnje delamo za druge.za banke,za lizing hiše,za državo,...za lastnike avtodomov,.....le na sebe nič ne damo.
mojcd
21. 03. 2023 16.05
+2
Dusan Bucer
21. 03. 2023 19.49
+0
Je treba sosedom in drugim pokazat,... "nek se vidi raskoš"
User2502728
21. 03. 2023 14.53
+14
mene so naredli v avtodomu..se še spomnim
Tetrapan89
21. 03. 2023 14.30
+32
Treba povedat, da ko z avtodomom putuješ denar samo leti iz denarnice, podobno kot ko imaš čoln ... Skoraj nič ni zastonj od parkiranja dalje...zelo drag špas
mojcd
21. 03. 2023 14.51
+23
Gre za lifestyle in uzivanje - enako kot motorizem. Ce gledamo ekonomijo potem najbolje da sedimo doma pa kredit za stanovanje odplacujemo. Ko bomo pa 70 pa odplacal keedit se bomo pa samo se okoli hise zmozni sprehajat…..zivljensko nacelo: uzivaj dokler lahko! In uzivaj tako KOT TI PASE, ne kaj mislijo drugi
igy02
21. 03. 2023 14.15
+3
Shisui
21. 03. 2023 14.06
+13
Jap, sosed jih renovira in tako nasmejanega kot je zadnje leto ali dve ga še nisem videl. Pravi da tako dober posel še ni bil.
big_foot
21. 03. 2023 13.56
+22
kupil za 12 jurjev. ga vozil 10 let pa prodal za 14... boljši kšeft nisem mogel naredit. :-)
IS58
21. 03. 2023 14.51
+6
PomisliNaSonce
21. 03. 2023 13.54
-6
Z 15 litri na 100 kilometrov + gretje/hlajenje se zdi res izjemna priložnost. Sistemu se seveda splača, da ljudje niso zadovoljni na lastni parceli. Zato pa tako rad vpliva na vreme seveda
dark horse
21. 03. 2023 13.45
+5
mojcd
21. 03. 2023 13.44
+15
VSE je dražje, ker je tako povpraševanje. Povpraševanje pa je ko je denar...torej?
devote
21. 03. 2023 14.40
+4
naprintan in cedalje manj vreden...drugod notr prineses dvakratno. nobeno kosilo v kapitalizmu ni zastonj.