Slovenija

SD popolnoma ob boku SDS

Ljubljana, 11. 09. 2008 18.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Raziskava Inštituta Mediana je za prihajajoče volitve napovedala praktično neodločen izid. Razlika med največjima tekmecema, SDS in SD, znaša vsega dva odstotka.

Inštitut Mediana, ki je v času med 3. in 8. septembrom za POP TV in časnik Finance izvedel terensko raziskavo javnega mnenja, v kateri je odgovarjalo več kot dva tisoč anketirancev, na prihajajočih parlamentarnih volitvah napoveduje praktično neodločen izid. Razlika med največjima tekmecema, SD in SDS, namreč znaša le pičla dva odstotka.

Razlika med SD in SDS znaša pičla dva odstotka.
Razlika med SD in SDS znaša pičla dva odstotka. FOTO: POP TV

Največ glasov, skoraj 28 odstotkov, bi dobila Slovenska demokratska stranka premiera Janeza Janše, glavni tekmec Borut Pahor oziroma njegovi Socialni demokrati pa so zelo tesno za njo s slabimi 26 odstotki. Sledi jim stranka Zares z 9,4 odstotka, pa Nacionalna stranka s slabimi devetimi, nekaj manj bi dobila stranka upokojencev, nato Liberalna demokracija s 7,1 odstotka, v parlament pa bi se uvrstila še koalicija SLS SMS z malo več kot štirimi odstotki prejetih glasov. Po tej raziskavi je veliko razočaranje Nova Slovenija, ki so ji namerili le 2,3 odstotka in bi torej izgubila sedanjih osem sedežev v Državnem zboru, tja pa se ne bi uvrstila niti stranka Lipa z 1,7 odstotka. Na Mediani opozarjajo, da bodo rezultati volitev lahko za kakšen odstotek drugačni in bi se tako vrstni red pri strankah, ki so si po odstotkih zelo blizu, lahko tudi zamenjal.

Kdo bi moral biti novi premier?

Na vprašanje, kdo bi po volitvah moral biti novi premier, je Janeza Janšo predlagalo 26,1 odstotka vprašanih, Boruta Pahorja pa 23,5 odstotka. Morda presenetljivo, Zmaga Jelinčiča na premierskem mestu vidi skoraj 10 odstotkov. Gregorja Golobiča bi imelo za predsednika vlade 9,3 odstotka, Katarino Kresal 5,7, Karla Erjavca pa 4,1 odstotka vprašanih.

Za premiera največ ljudi še vedno želi Janšo.
Za premiera največ ljudi še vedno želi Janšo. FOTO: POP TV

Udeležba na volitvah

Na vprašanje, ali se boste udeležili volitev, je 'zagotovo da' odgovorilo 57,5 odstotka, 'verjetno' pa skoraj 23,5 odstotka vprašanih. Na volitve najverjetneje ne bo šlo 6,6 odstotka, zagotovo pa ne slabih pet odstotkov vprašanih. 7,7 odstotka vprašanih se še ni odločilo.

Za primerjavo - prejšnjih parlamentarnih volitev leta 2004 se je udeležilo nekaj več kot 60 odstotkov volivcev.

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User272076
13. 09. 2008 21.23
SNS je čisti populizem in je dobra le zato,da vidimo kako slabo nam v resnici gre,kajti slabše,ko je stanje v državi višji so odstotki populističnih voditeljev na volitvah! To bi moralo biti resno opozorilo vsem,ki pravijo,da je politika resna stvar,in da so potrebne spremembe. Zato menim,da voliti Jelinčiča pomeni izbrati najslabše od slabega.Kdor v njem vidi alternativo je bolje,če še enkrat razmisli za koga bo dal glas, saj sta program SNS in njen vodja dva različna pojma !
Roxy79
13. 09. 2008 20.17
Poslanci gor,poslanci dol. Same obljube spet.Zakaj ne dajo na enem izmed soočenj... posnetkov ispred 4-let in jih naj pokomentirajo zakaj niso naredili,kar so že pred 4-mi leti obljubljali. Govorili so veliko,a nič storili.
User200454
13. 09. 2008 10.05
pa kaj to šteka
User200454
13. 09. 2008 10.05
KDOR VOLI SNS VOLI SDS
User200454
13. 09. 2008 10.04
sns je najslabša možna izbira NAJSLABŠA najslabša
Synchro
12. 09. 2008 13.30
Upam da Janša več ne dobi mandata, to je bistvo. Sicer pa je SNS itak najboljša možna izbira.
darkvader
12. 09. 2008 11.44
kar pa mene najbl skrbi je, da skor nikol ne volijo študentje oz. nasploh mladi, zato pa mamo take vlade kot jih mamo. Dejmo no mladi, nardimo neki, da vržemo tega Janšo. Jst bi mu vse uzela, dala bi ga u podnajemniški flat pa na mesec dvesto eurov socialne podpore. A je loh še večja kazen.
User414737
12. 09. 2008 11.01
problem je v tem, da se je g.Pl. Jelinčič vedno pripravljen prodati, s tem potrjuje le to,da je figura na šahovnici, brez kakršne koli verodostojnost, vem pa, da njegovi volilci niso takšnega kova in tu je problem. Res pa je, da ni prvi iz SNS, ki se je prodal ali bolje rečeno prodala.
User402141
12. 09. 2008 08.33
In vse tiho je bilo??????
User402141
12. 09. 2008 08.24
In kako ni janšo sram,da v času,ko ljudje nimajo dati kaj v lonec,porabi 50 mio€ za posrednike v nakupu,ki seveda pol tega denarja potem pošljejo nazaj na njegov naslov...
me22
12. 09. 2008 08.18
BATISTA1 se popolnoma strinjam s tabo..pa še to bi rad povedal, nemoreš ti delat nekih ankret na podlagi 2000 ankentirancev...pa ostalih 1.598.000 volilcev? Mislm to je kr neki...mogli bi jih ankrentirati vsaj enih 15.000....
User402141
12. 09. 2008 08.17
Kako se znate desničarji sprenevedati..ha,ha,ha,ha,ha,ha.. stalno omenjate drago nafto in hrano,ampak za vse države so te surovine na trgu dobavljive po isti ceni,NIKOLI PA NE ZNATE RAZLOŽITI ZAKAJ JE PRI NAS INFLACIJA 7%,DRUGJE V EU PA OKOLI 3.5%....MOGOČE PA ONI DOBIVAJO HRANI IN NAFTO POL CENEJE...HA,HA,HA,HA,HA,HA,HA...
User301599
12. 09. 2008 08.08
Novinarji so politično levaki, ker dobivajo podkupnine s strani levih strank --- lds, zares, sd --- sponzorirata pa jih v največji meri Zoki ter Kučan !
User402141
12. 09. 2008 08.07
V ljubljani so prisotne vse trgovske mreže,če hočeš iti v špar se zapelji v btc,pa ga imaš,to ni preprečevanje konkurence,mnogi ne veste,da so izven ljubljane še vedno mesta kjer eni in isti trgovci držijo čisti monopol v vseh panogah ne samo v živilstvu,posebej je to vidno v mestih kjer vladajo janševci,vzemimo primer občino od koder prihaja vodja poslanske skupine SDS,tam mercator drži živilstvo,pohištvo gradbeni materijal,belo tehniko,železnino in vse za gospodinstvo.
User134663
12. 09. 2008 08.01
SPICELJ, vidim, da nimaš pojma o pojavu inflacije. Inflacija v Sloveniji je višja, ker smo tranzicijska država in hitro rastemo, to pa pomeni tudi višjo inflacijo. Prav tako imamo šoke v obliki draženja nafte, ki zvišujejo inflacijo, pa nihče nič ne more proti temu. (Samo SPICELJ krivi Janšo, ker ne ukaže Petrolu, da mora prodajati bencin po pol evra liter) To je ekonomsko dejstvo, ki pa tebi ni jasno, ker nimaš ekonomske izobrazbe ampak trditve stresaš kar iz rokava. Operiraš s številkami, ne da bi vedel, kaj pomenijo. Kot je povedal že splevnik, je bila inflacija v času Drnovška veliko večja, imeli smo proračunski primanjkljaj, pa ni noben novinar kritiziral vlade.
User134663
12. 09. 2008 07.56
Spicelj, katera pa je vaša občina? Ne verjamem, da bi samo zaradi nasprotovanja svetnikov sds lahko preprečili gradnjo Hoferja. Kaj pa v Ljubljani, ko so svetniki levice preprečili gradnjo Spara v Šiški?
User402141
12. 09. 2008 07.50
Ne vem zakaj stalno primerjate slovenijo izpred 10 let,ko smo bili še v tranziciji in smo se šele učili gospodarstva in sedaj ko smo že v vseh svetovnih organizacijah....DOVOLJ ZGOVOREN JE PODATEK,DA IMAMO MI POD JANŠO 100% VEČJO INFLACIJO KOT OSTALE PRIMERLJIVE DRŽAVE V EU.
User402141
12. 09. 2008 07.45
V naši občini so ravno janševi SDS-ovci glasovali proti,da zgradijo hofer in še neko grško trgovsko podjetje,zakaj le????,na TV pa stalno trosijo,da ni prave konkurence in domači trgovci dvigujejo cene....ENO DELAJO DRUGO GOVORIJO NEUMNIM LJUDJEM.
User284261
12. 09. 2008 07.43
Spicelj, bravo. Pa ti veš, da je prejšnje desetletje bila inflacija nekajkrat višja? Pa se pokojnemu Janezu Drnovšku ni nikdar očitalo inflacije? Celo več, za vsako odstotno točko, ko je padla, je g. Drnovšek to na veliko objavil pred parlamentom? Mislim, da bi večina ljudi najraje, da bi razlastili bogate, razdelili denar med vse, nacionalizirali podjetja, šli nazaj v plansko gospodarstvo in lagodno življenje, 40 let v istem podjetju in pokojnina pri 55, največ 60 letih.
User134663
12. 09. 2008 07.43
Splevnik, strinjam se s tabo. V kampanji je ogromno demagogije. Vsi obljubljajo večje pokojninine. Nihče pa ne pove, kje bodo dobili denar. Seveda ga lahko dobijo le pri nas, zaposlenih, to pa pomeni nižje plače za nas. Seveda tega nihče ne bo rekel odkrito, ker slabih novic volivci ne slišijo radi.