SLOVENIJA ODLOČA 2026

Prihodnost dolgotrajne oskrbe: nadgradnja sistema ali koreniti popravki?

Ljubljana, 16. 03. 2026 10.42 pred 10 dnevi 10 min branja 60

Starejša gospa

Medtem ko se bliža čas naših odločitev na voliščih, dolgotrajna oskrba ostaja eno ključnih političnih vprašanj: nekatere stranke, s koalicijo na čelu, jo predstavljajo kot nujno, solidarno in sistemsko urejeno pravico, ki zagotavlja varnost najranljivejšim, nasprotniki pa opozarjajo na 'kaos', kadrovski kolaps in finančno nevzdržnost sistema. Naj sistem nadgradimo ali postavimo na novo? In kako zagotoviti, da bodo najranljivejši res dobili pomoč, ki jim pripada?

Dolgotrajna oskrba (DO) je "pomemben civilizacijski dosežek", poudarjajo v Gibanju Svoboda, "ki zagotavlja varnost in dostojanstvo najbolj ranljivim med nami". "Gre za obsežen in kompleksen sistem, zato so določeni izzivi v začetni fazi razumljivi." Zdi se jim bistveno, da se težave pravočasno prepoznajo ter se jih odgovorno, strokovno in sproti odpravlja.

Sistem prvič vzpostavlja sistemsko, javno in solidarno financirano pravico, dostopno vsem, ne glede na dohodek ali kraj bivanja, poudarjajo v Levici. "Z dolgotrajno oskrbo bomo zagotovili, da bo vsak posameznik, ne glede na višino osebnega dohodka ali socialni položaj, deležen enakih storitev DO," pa pravijo v stranki SD.

'To je čisti kaos'

A vrstijo se nekateri ostri očitki na račun sistema. V Resnici pravijo, da bi upokojenci morali biti ti, ki dodatek k dolgotrajni oskrbi potrebujejo, in ne, da ga plačujejo: "To potem ni medgeneracijska solidarnost."

"To je čisti kaos, ki ga bo treba ustaviti v prvih stotih dneh nove vlade," pa menijo Demokrati Anžeta Logarja. Vlada jo je po njihovem mnenju "naredila za finančno nevzdržno, še bolj zaskrbljujoče pa je, da jo je zasnovala globoko nepravično do ljudi v korist države. Ljudje plačujejo prispevek za storitev, ki je pogosto ne dobijo, torej na zalogo. Izvajalci so preobremenjeni, denar pa se porablja netransparentno." Njihov ključni ukrep v primeru za stranko ugodnega izida volitev bo tako "da se zdravstvena nega vrne tja, kamor sodi, v obvezno zdravstveno zavarovanje".

"To je čisti kaos, ki ga bo treba ustaviti v prvih stotih dneh nove vlade," so kritični Demokrati.
"To je čisti kaos, ki ga bo treba ustaviti v prvih stotih dneh nove vlade," so kritični Demokrati.
FOTO: Bobo

V SDS dolgotrajno oskrbo kot sistemsko ureditev podpirajo. "Prav naša vlada je po več kot dvajsetih letih razprav in 126 različicah predlogov zakon o dolgotrajni oskrbi tudi sprejela. Vlada dr. Roberta Goloba je nato izvajanje zakona zamaknila, zaradi česar danes ljudje plačujejo prispevek za sistem, ki v praksi še ne deluje v celoti," pravijo.

Želijo si, da se zakon začne dejansko izvajati in da ljudje dobijo storitve, za katere plačujejo. Ključne izboljšave vidijo predvsem v kadrovski krepitvi sistema, boljši organizaciji centrov za socialno delo, zagotovitvi dovolj izvajalcev ter večji dostopnosti oskrbe na domu.

Pirati trenutno ureditev dolgotrajne oskrbe vidijo kot "zgolj ureditev vprašanja, kdo financira oskrbo v domovih, saj se je v ta namen vzpostavila nova oblika socialnega zavarovanja, medtem pa je oskrba na domu še povsem nefunkcionalna". V NSi pa bi poenostavili in skrajšali predvsem postopke za uveljavljanje pravic in zagotovili ustrezno informacijsko podporo.

V Prerodu sicer menijo, da je bila ureditev zastavljena ambiciozno in načeloma pravilno, vendar pa je v trenutni fazi ne podpirajo v celoti. Problem vidijo predvsem v izvedbi: "Država je do danes pobrala na desetine milijonov evrov prispevkov za dolgotrajno oskrbo, hkrati pa sistem na terenu, predvsem storitve na domu, doživlja kadrovski in operativni kolaps."

'Ljudje raje odidejo v Avstrijo, Italijo ali v poklice z manjšim stresom'

Problem s kadrom izpostavljajo tudi nekatere druge stranke. "Kader bi morali iskati med etabliranimi zasebniki, ki že izvajajo delo na domu, ne, da jih onemogočamo z zakonom," menijo v Resnici. Ukinili bi Ministrstvo za solidarno prihodnost, zaposlene pa iskali tudi na trgu dela, z možnostjo prekvalifikacije. "Zaposlenih ne bi iskali v tujini, ker moramo za starostnike zagotoviti ljudi iz domačega okolja," poudarjajo.

V NSi pa pravijo, da bi "izboljšali plače v dolgotrajni oskrbi in uredili delovne pogoje na način, da bo usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja lažje. Zato bomo hitreje dvignili normative za socialni del oskrbe, poleg tega pa uredili normative tudi za zdravstveni del."

Gibanju svoboda se zdi bistveno, da se težave pravočasno prepoznajo ter se jih odgovorno, strokovno in sproti odpravlja.
Gibanju svoboda se zdi bistveno, da se težave pravočasno prepoznajo ter se jih odgovorno, strokovno in sproti odpravlja.
FOTO: Shutterstock

Pomanjkanje kadra se stranki SDS zdi največji problem. Zato želijo izboljšati delovne pogoje in zagotoviti ustreznejše plačilo zaposlenih ter zmanjšati administrativne obremenitve, "ki danes jemljejo čas za delo z ljudmi".

Najprej je treba stabilizirati kadre, menijo v Prerodu: "Plačni sistem za negovalne, socialne in zdravstvene poklice je popolnoma nekonkurenčen. Na razpisana delovna mesta se v DSO in CSD pogosto ne prijavi nihče, ker ljudje raje odidejo v Avstrijo, Italijo ali v poklice z manjšim stresom." Pomembno se jim zdi tudi, kakšni so zaposleni, ki bi morali biti "empatični, prijazni, spoštljivi posamezniki, ki se bodo pripravljeni učiti o gerontologiji, negi, demenci, novih pristopih".

Dodatne ugodnosti: kadrovska stanovanja in možnost varstva otrok?

V Svobodi napovedujejo, da so ključni bodoči ukrepi izboljšanje plačnega položaja zaposlenih, razbremenitev administrativnega dela, dodatno izobraževanje in sistemsko vključevanje novih profilov zaposlenih. "Podpiramo aktivno zaposlovanje domačega kadra, priznavanje kompetenc ter nadzorovano vključevanje tujih delavcev ob ustrezni integraciji. Pomemben del rešitve je tudi razvoj skupnostnih oblik oskrbe, ki zmanjšujejo institucionalne obremenitve," so zapisali.

Dolgotrajna oskrba zagotavlja varnost in dostojanstvo najbolj ranljivim med nami, menijo v Svobodi.
Dolgotrajna oskrba zagotavlja varnost in dostojanstvo najbolj ranljivim med nami, menijo v Svobodi.
FOTO: Aljoša Kravanja

Sistem je zaposlenim v socialnovarstvenih zavodih prinesel stabilnejše in boljše delovne pogoje, kar se že kaže tudi v manjšem številu praznih postelj v domovih, pa pravijo v Levici: "V tem mandatu smo uveljavili poseben kadrovski zakon z vrsto ukrepov, ki zaposlenim olajšujejo vsakodnevno delo in jih bomo glede na potrebe sistema še nadgrajevali."

Ta zakon so podprli tudi v SD, ker pa se veljavnost ukrepov, predvidenih v omenjenem zakonu, izteče konec letošnjega leta, "bi na podlagi predhodno opravljene analize primernosti in učinkov doslej izvedenih ukrepov sprejeli nov zakon o začasnih ukrepih, s katerim bi podaljšali njihovo veljavnost, zagotovili finančna sredstva za že obstoječe ukrepe in po potrebi uvedli dodatne". Hkrati pa bi tudi preverili možnosti za dodatno nagrajevanje zaposlenih pri tistih izvajalcih storitev dolgotrajne oskrbe, kjer je pomanjkanje kadra najbolj izrazito, še dodajajo v SD.

V Levici bodo raziskali možnosti dodatnih ugodnosti za zaposlene na področju dolgotrajne oskrbe, med njimi je tudi možnost varstva otrok v primeru večizmenskega delovnika.
V Levici bodo raziskali možnosti dodatnih ugodnosti za zaposlene na področju dolgotrajne oskrbe, med njimi je tudi možnost varstva otrok v primeru večizmenskega delovnika.
FOTO: Bobo

S plačno reformo so se plače zaposlenih povišale, Levica pa je razširila krog upravičencev do dodatka za delo z osebami z demenco, poudarjajo v levo usmerjeni stranki. Zato se jim v naslednjem mandatu zdi nujen dodaten dvig plač in uvedba posebnih dodatkov na področju dolgotrajne oskrbe, saj mora biti to področje dolgoročno stabilno in privlačno za zaposlene. "Raziskali bomo tudi možnosti dodatnih ugodnosti za zaposlene na področju dolgotrajne oskrbe, kot so kadrovska stanovanja in možnost varstva otrok v primeru večizmenskega delovnika," so še zapisali. Za uvedbo teh ugodnosti se bodo zavzemali tudi v stranki Pirati, so napovedali.

'Ko enkrat prispevek uvedeš, ga je zelo težko ukiniti'

Veliko prahu dviga tudi prispevek za dolgotrajno oskrbo. V NSi bi prispevek takoj ukinili za upokojence in za zavezance, ki ga plačujejo dvojno. "Kar zadeva ostale zavezance, bomo prispevek ukinili ali ga prilagodili potem, ko bo znan dejanski obseg sredstev, ki so potrebna za izvajanje vseh storitev dolgotrajne oskrbe," pravijo. Ker se te trenutno izvajajo še v omejenem obsegu, zanesljivih podatkov nimajo.

"Plačevanje prispevka je treba takoj začasno zamrzniti, dokler sistem dolgotrajne oskrbe ne bo dejansko deloval v celoti, prispevek za dolgotrajno oskrbo za upokojence pa ukiniti," so prepričani v SDS.

Zato pravijo, da bi prispevek ukinili, saj po njihovo ni sprejemljivo dodatno obremenjevati generacije, ki je v sistem prispevala celotno delovno dobo. "Takšna ureditev ni solidarna, ker breme prelaga na ljudi, ki so svoje obveznosti že izpolnili, še posebej ob dejstvu, da sistem dolgotrajne oskrbe v praksi še ne deluje v celoti," menijo in poudarjajo, da ukinitev prispevka za upokojence ne bo vplivala na izvajanje dolgotrajne oskrbe.

V stranki Pirati prispevka ne bi ukinjali, bi pa omeliji njegovo plačevanje s strani upokojencev, brezposelnih in omejili pretirane prispevke, ki jih je ta prinesla za samostojne podjetnike.

"Ko enkrat prispevek uvedeš, ga je zelo težko ukiniti," so prepričani v Resnici.
"Ko enkrat prispevek uvedeš, ga je zelo težko ukiniti," so prepričani v Resnici.
FOTO: Bobo

"Ljudje plačujejo prispevek za storitev, ki je pogosto ne dobijo, torej na zalogo. Izvajalci so preobremenjeni, denar pa se porablja netransparentno," pa dodajajo Demokrati.

"Ko enkrat prispevek uvedeš, ga je zelo težko ukiniti," menijo v Resnici: "Lahko ga preoblikujemo in naredimo bolj smiselnega." Pravijo, da potrebujejo zagotovilo, da bo denar porabljen za točno to, čemur je namenjen - za finančno brezskrbnost pomoči potrebnih: "Krpanje lukenj iz proračuna ZZZS ne pride v poštev. Do zadnjega evra se mora denar porabiti za DO."

V SDS pa so prepričani, da ukinitev prispevka ne bi prinesla nikakršnih negativnih posledic za uporabnike: "Sistem dolgotrajne oskrbe se bo izvajal tudi brez te nesolidarne dodatne obremenitve za upokojence."

Z ukinitvijo prispevka bi najprej trpeli najranljivejši

Najprej bi ukinitev prispevka prizadela najranljivejše, so prepričani v Levici.
Najprej bi ukinitev prispevka prizadela najranljivejše, so prepričani v Levici.
FOTO: Bobo

V Svobodi poudarjajo nujnost prispevka in izpostavljajo koristi, ki jih je ta prinesel. "Prav s tem prispevkom zagotavljamo, da dolgotrajna oskrba postane dostopna vsakomur, ne glede na njegov socialni položaj ali življenjske okoliščine". V primeru ukinitve bi se znova soočili z višjimi položnicami in slabšo kakovostjo oskrbe za naše starejše, poudarjajo.

Najprej bi ukinitev prizadela najranljivejše, so prepričani v Levici: "Brez namenskega vira financiranja bi se odprla pot podfinanciranju, daljšim čakalnim dobam in postopnemu prenašanju stroškov na posameznike." Alternativa je namreč trg, torej dražje in plačljive storitve ter večja odvisnost od osebnih prihrankov ali podpore družine, poudarjajo.

"V primeru ukinitve prispevka za uporabnike bi v javni blagajni za dolgotrajno oskrbo nastal finančni primanjkljaj, ki bi po nekaterih ocenah iz lanskega leta znašal približno 70 milijonov evrov. Ob staranju prebivalstva in naraščanju števila upravičencev bi se ta znesek v prihodnjih letih le še povečeval," svarijo v SD.

Ukinitve ne podpirajo niti v Prerodu: "Obstoječo težavo 'pravice obstajajo, storitev pa ni' bi nadomestila še hujša težava: 'denarja ni, pravice ni, storitve ni'. To je najslabša mogoča kombinacija."

Dolgotrajni postopki, čakanje, dostopnost ...

"Čakalne dobe morajo postati pregledne in javno dostopne. Vzpostavili pa bomo tudi zakonsko določene kadrovske normative in izboljšali delovne pogoje," napovedujejo Logarjevi Demokrati.
"Čakalne dobe morajo postati pregledne in javno dostopne. Vzpostavili pa bomo tudi zakonsko določene kadrovske normative in izboljšali delovne pogoje," napovedujejo Logarjevi Demokrati.
FOTO: Bobo

Številni očitki letijo tudi na dolgotrajne postopke, čakalne dobe in izvajanje ter dostopnost oskrbe v praksi. Postopke za uveljavljanje pravic bi po volitvah poenostavili, skrajšali in zagotovili ustrezno informacijsko podporo, pravijo v NSi. Očitajo nedelujoč informacijski sistem in v primeru za stranko ugodnega izida volitev napovedujejo, da bodo prednostno poskrbeli za ustrezen informacijski sistem.

Boljšo dostopnost storitev (ne glede na kraj bivanja in dohodek) v Prerodu vidijo v krepitvi CSD, ocenjevalnih timov in izvajalcev domače oskrbe. Dodajajo: "Potrebujemo tudi: enotno mrežo izvajalcev v vseh regijah, pravičnejše in višje nadomestilo tam, kjer storitev ni mogoče zagotoviti, razvoj e-oskrbe in mobilnih ekip za odmaknjene kraje, popolno digitalizacijo postopkov, da ljudje ne bodo izgubljeni med institucijami." Da ljudje že plačujejo prispevek, oskrbe pa ne prejemajo, se jim zdi nesprejemljivo: "Potrebujemo jasen standard, koliko je sprejemljiva čakalna doba za dolgotrajno oskrbo."

"Čakalne dobe morajo postati pregledne in javno dostopne. Vzpostavili pa bomo tudi zakonsko določene kadrovske normative in izboljšali delovne pogoje," napovedujejo Logarjevi Demokrati. "Celostna oskrba starejših bo tako temeljila na njihovih dejanskih potrebah in ne na administrativnih obrazcih, kot je to zdaj, ki upravičencem dodeljujejo, koliko minut jim pripada za oskrbo, namesto tega, kaj potrebujejo. To je popoln absurd," menijo.

Tudi Pirati napovedujejo, da se bodo zavzemali "za debirokratizacijo postopkov izdajanja odločb, ki so v tem trenutku nedopustno dolgi".

'Štetje minut'

Da je prav ta sistem preveč tog in neživljenjski, so opozarjali predvsem v Skupnosti socialnih zavodov Slovenije. Nad 'štetjem minut' za storitve niso navdušene niti nekatere druge stranke. "Ker nalaga dodatno delo zdravstveno-negovalnemu kadru," menijo v Prerodu. Zato se bodo zavzemali, "da se princip štetja minut zamenja s sistemom pavšala za posamezno kategorijo DO".

Sistem je zaposlenim v socialnovarstvenih zavodih prinesel stabilnejše in boljše delovne pogoje, kar se že kaže tudi v manjšem številu praznih postelj v domovih, menijo v Levici.
Sistem je zaposlenim v socialnovarstvenih zavodih prinesel stabilnejše in boljše delovne pogoje, kar se že kaže tudi v manjšem številu praznih postelj v domovih, menijo v Levici.
FOTO: Bobo

Z ocenami Skupnosti socialnih zavodov se strinjajo tudi v SDS, kjer bi sistem prilagodili tako, da bo bolj usmerjen v uporabnika, pri čemer bo obseg storitev temeljil na realnih potrebah posameznika. V NSi so podobnega mnenja, trdijo, da je treba upoštevati dejstvo, "da pri dolgotrajni oskrbi ne gre za proizvodni proces, temveč oskrbo ljudi, ki imajo različne potrebe".

"Delo je treba razdeliti glede na različne tipe oskrbovancev in njihovih potreb ter plačilo za oskrbovalce urediti po sistemu pavšala glede na tip nalog, ki jih je za posamezen tip oskrbe potrebno zagotoviti," poudarjajo Pirati.

"Menimo, da strogo normativno odmerjanje časa posamezne storitve ni vedno najprimernejša rešitev," pa so zapisali v SD. Pomembne se jim zdijo tudi individualne potrebe uporabnikov.

V Svobodi se opozoril izvajalcev zavedajo, zato podpirajo postopno prilagoditev modela v smeri večje fleksibilnosti in individualizacije oskrbe.

V Levici pa poudarjajo, da gre pri postopku za napačno razlago in da ne temelji na 'štetju minut': "Oskrbovalka ali drug izvajalec v tablico vnese opravljeno storitev, informacijski sistem – poudarjamo, da to ni informacijski sistem CSD – pa jo samodejno pretvori v časovno enoto. Takšen način dela zagotavlja preglednost, enotno obravnavo storitev ter transparentno in sledljivo evidentiranje opravljenega dela."

  • 00
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
KOMENTARJI60

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

stoinena
17. 03. 2026 15.10
no, to je dokaz da se dela populistično kar nekaj brez repa in glave... nov znesek za plačilo nečesa kar ne deluje... kot vse do sedaj in očitno še naprej.
zmerni pesimist
17. 03. 2026 12.17
Vem da so meni ukradli procent od zaslužene pokojnine
stoinena
17. 03. 2026 15.13
ja, sej.. in od tega ne boš imel nič. ker ti iz prve roke povem, da mi ne pridemo do doma ostarelih, čeprav nam avtomatsko trgajo procent. tudi 92. letniku, namesto da bi mu omogočili oskrbo. itd.itd. itd. populistični sistem ki ne deluje, deluje samo avtomatsko trganje procenta od pokojnine.
delfina
16. 03. 2026 20.27
Dolgotrajna oskrba - to je nekaj novega in meni je jasno, da ne more biti že takoj vse 100 % idealno.
stoinena
17. 03. 2026 15.13
to sploh ne deluje. če bi imel doma starostnika ki potrebuje dom bi vedel.
petb
16. 03. 2026 19.39
Čisto na kratko, desni bi skubli male in neomejeno nagrajevali bogate.
Groucho Marx
17. 03. 2026 09.37
Lol... to je praksa golobarjev. Svoji aristokratski eliti so zvišali plače za 40 do 70%, operativcem dali drobtinice, podplačanemu razredu J so minimalce še znižali.
vezuv_
16. 03. 2026 19.20
Dolgotrajna osktba je spet samo lupljenje ljudi kot tudi sprememba dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja v obvezno dopolnilno zavarovanje. In kaj se je spremenilo? Nič. Demokrati so povedali pravilno in ja tudi jaz sem za ukinitev plačila tega prispevka. In nenazadnje bi že enkrat za vselej lahko ukinili to tako opevano "medgeneracijsko solidarnost". Sramotno je, da Slovenec, kije pošteno delal 40 let, pa čeprav za minimalno plačo, dobi mizerno pokojnino. In ne mi tukaj nakladati za pokojninske sklade, ker ob izplačilu skoraj polovica ostane skladu ali državi za plačilo DDv in pa plačilo raznih administrativnih stroškov itd.....Lastna izkušnja in me nihče ne bo prepričal v nasprotno.
Boris Kavčič
16. 03. 2026 19.06
tako penzijo da se lahko vsak sam plačuje v domu za ostarele..vse rešeno
stoinena
17. 03. 2026 15.14
ja, dom naj stane kolikor imaš penzije. to je to.
Sixten Malmerfelt
16. 03. 2026 19.00
Perivnik
16. 03. 2026 18.53
Bravo Anže Logar
Sixten Malmerfelt
16. 03. 2026 19.01
Logar pudelj od Jufke!
petb
16. 03. 2026 19.40
Anže Logar je samo trajanski konj SDS-a.
natas999
16. 03. 2026 18.41
kaos to je vse kar je naredila ta lažnjiva vlada!!!
St. Gallen
16. 03. 2026 18.23
Vseeno je mnogo boljsi sistem v svicarskih domovih, je decentraliziran po kantonih, ni centraliziran visoka raven zdravstvene oskrbe, mnogo vec osebja na stanovalca, ni cakalnih dob (v Avstriji so, posebej v graski regiji). Na volitvah razmisljajte kot svicarji, vam bo bolje slo
LevoDesniPles
16. 03. 2026 18.14
lol izgleda da bomo po volitvah plačevali državi in javni sekti še več XD... kdo bi si mislil da so slovenistanci takšni sad_ isti
vicente
16. 03. 2026 17.56
zdej bo janša uvedel prispevek za Black Cube
Groucho Marx
17. 03. 2026 09.38
Boste poslali agentko Niko.
flojdi
16. 03. 2026 17.05
.še zmer ne stekam ka ta dolgoTrajna oskrba sploh je.ce me npr pr 70ih strafne napol kap..bo moja odkrba .oz oskrba mene.. trajala ..3dni..300dni ..ali 30let.in kam bo sel vplacevan ne(u)Porabljen gnar
petb
16. 03. 2026 19.42
Najprej je treba dojeti, za kaj gre.
Težeklojz
16. 03. 2026 17.05
Ni vredno besed...mastnolasi bo vpil, da rab še dva mandata, da tole zaživi...že slišano. Pa naj akterji še objasnijo kaj bo z deklinami iz Filipinov, ki so jih navlekli semle v pomoč brez izobrazbe, nepismene, brez izpitov za na cesto....morda pa se odpira kak nov masažni salon, seveda pod pretvezo oskrbe.
Boris Kavčič
16. 03. 2026 19.03
prodajalke ljubezni..
ZLATKO JAKLIN
16. 03. 2026 16.10
Prihodnost je črna, saj bo EU v letu 2026 namenila 458 milijonov evrov humanitarne pomoči za Bližnji vzhod - za humanitarno pomoč Palestini, Libanon, Sirijo, Jordanijo in Egipt. Kateri "NORCI" vodijo Evropo! Izrael in Amerika dnevno raketirata Palestino, Sirijo, Libanon, Jordanijo - razen Egipta. Delajo škodo, ubijajo otroke, izvajajo genocid,.....a EVROPA pa naj pomaga pokriti nastalo škodo. Izrael in ZDA povzročata škodo, Evropa pa naj to škodo poravna. ZDA zahteva čedalje več financ od Evrope za orožje, ki ga potem razmetava nad nedolžne otroke. Dovolj je teh "burlesk"! Uprimo se ameriški in izraelski kolonizaciji. Itak, pa se po Ljubljani sprehajajo Izraelski specialci - MOSAD!!
petb
16. 03. 2026 19.43
Potem je treba na volitvah reči ne SDS-u, Nsi-u in Demokratom.
Mihael12
16. 03. 2026 16.08
Zaenkrat so favorizirani le socialci pri tej dolgotrajni oskrbi. Me ne zanima! Zakaj bi moral plačevati za starše nekaterih drugih, tistih, ki so jih iz stanovanj pregnali v domove.
Japa Jade
16. 03. 2026 16.56
Mihael, pojma nimaš, kaj je in zakaj dolgotrajna oskrba. Se boš pa spomnil takrat, ko te bodo otroci vrgli ven iz stanovanja.
jogo
16. 03. 2026 17.15
Japa Jade Pazi, da ne bodo tebe.
Jon Bacek
16. 03. 2026 15.56
Dolgotrajna oskrba deluje le za upokojence v domovih pred 1.1.2026, katere so avtomatsko vpisali v dolgotrajno oskrbo. Upokojenec, ki je šel v dom upokojencev po 1.1.2026 in je izpolnil vlogo za dolgotrajno oskrbo, še vedno nima pravice do dolgotrajne oskrbe, ker se za odgovor na vlogo čaka več, kot 1 leto. Ministrstvo je obravnavo vlog preneslo že na tako kadrovsko podhranjene domove upokojencev, ki se morajo še s tem ukvarjati. Istočasno se pa armada birokratov na ministrstvih ukvarja sama s sabo.
pa saj bo vredu
16. 03. 2026 14.27
Upokojence (in nekatere svojce) v DU zanima koliko bodo plačevali. Sploh tiste z višjo potrebo po oskrbi (tipa 3A) in tiste kateri nimajo dovolj svojih sredstev. Je katera stranka katera pravi, da je ta "dolgotrajna oskrba" zmazek, dala konkreten predlog kako in iz katerega žepa bi to se plačevalo? Jaz še ne vem. Upokojenci ne pustite se izigrati.
zajebant1
16. 03. 2026 14.12
Tako oskrbo, ki jo financirajo v celoto državljani jo naredi 4 šolček kar seveda ta vlada je
bronco60
16. 03. 2026 14.11
Upokojenec dobi 780€ pokojnine, dovolj za DSO, tistih 7,8€ pa že lahko pogreša. Samo nabijate, vsa oskrba gre pa iz dolgotrajne oskrbe. Pika.
ISSN 15813711 © 2025
24ur.com, Vse pravice pridržane
Verzija: 1615