Slovenija

'Na najslabšem ne bodo vrtci, ampak starši in otroci'

Ljubljana, 03. 06. 2019 11.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min

Šolsko ministrstvo je pripravilo osnutek predloga novele, s katero bi med drugim občine same odločale, v koliko odstotkov bodo financirale otroke v zasebnih vrtcih. To po mnenju Združenja zasebnih vrtcev pomeni ne le konca zdrave konkurence, ampak tudi več sto brezposelnih, če bi prišlo do tega, da bi zasebne vrtce morali zapirati.

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je na svoji spletni strani objavilo predlog sprememb Zakona o vrtcih, s katerimi med drugim uvajajo prepoved opravljanja dejavnosti predšolske vzgoje in varstva otrok vsem fizičnim in pravnim osebam, ki niso vpisane v razvid oziroma register pri pristojnem ministrstvu. Predlagana novela prinaša tudi spremenjen obseg višine sredstev, ki pripadajo zasebnim vrtcem s strani občin. Občina bo lahko v določenih primerih sama odločala, ali bo zasebnemu vrtcu zagotavljala 85 odstotkov sredstev na posameznega otroka ali manj.

"Razlogi za spremembe so predvsem ugotovljene pomanjkljivosti sedanje ureditve, ki jih je pri svojem delu ugotovil nadzorni organ, potrebe po uskladitvi zakona z Zakonom o celostni zgodnji obravnavi otrok s posebnimi potrebami, pomanjkljivosti sedanje ureditve, ki jih kaže praksa pri varuhu predšolskih otrok na domu, ter zagotovitev večje avtonomije občinam na področju dejavnosti predšolske vzgoje, ki je ena izmed izvirnih nalog občin," so za 24ur.com sporočili z ministrstva.

Vrtec
Vrtec FOTO: iStock

"Na Mestni občini Ljubljana podpiramo usmeritev, ki jo prinaša novela Zakona o vrtcih glede zasebnih vrtcev, saj se v zadnjih letih že dogaja, da so prosta mesta v javnih vrtcih nezasedena, za kar mora občina ustanoviteljica skladno s predpisi plačevati vrtcu finančna sredstva, hkrati pa mora sofinancirati zasebne vrtce, pri tem pa nima pravice, da bi odločala o njihovem nastanku in mreži," so za 24ur.com sporočili z MOL. Menijo namreč, da pri sedanjih demografskih podatkih povsem zadošča mreža javnih vrtcev, kar bo po njihovem ob napovedih demografskih gibanj v prihodnjih letih še bolj očitno. "Nadaljnje zagotavljanje dvotirne mreže zasebnih in javnih vrtcev vodi v neracionalno rabo javnih sredstev ob sedanji zakonodaji, zato je lokalni skupnosti treba omogočiti, da v skladu s svojim specifičnim položajem in strategijami razvoja oblikuje lastne kriterije tudi pri sofinanciranju zasebnih vrtcev, tako že ustanovljenih kot novonastalih, saj po trenutni zakonodaji nastajajo stihijsko, brez pozitivnega soglasja posamezne občine, s tem, da je ta zavezana k njihovemu financiranju," so dodali.

Osnutek predloga novele zakona bo v javni razpravi do 12. junija 2019 na spletnem portalu e-demokracija. Ministrstvo bo zatem skrbno proučilo vse pripombe in komentarje, ki jih bo v tem času prejelo od zainteresirane javnosti ter pripravilo predlog končnega predloga besedila zakona, ki bo najprej predložen v obravnavo vladi in nato še v sprejem državnemu zboru. MIZŠ

S tem, da bi se odločanje o višini financiranja otrok v zasebnih vrtcih preneslo z zdajšnje zakonske ureditve na lokalno raven, pa se ne strinjajo v Združenju zasebnih vrtcev Slovenije. Kot je za 24ur.com pojasnila predsednica omenjenega združenja, Taja Steblovnik, bi občine o tem, koliko bi plačevale za otroke v zasebnih vrtcih, odločale iz leta v leto. "Zdaj morajo financirati 85 odstotkov za vse otroke, ki so vpisani v zasebne vrtce, ki so vpisani v razvid, razen za vrtce s koncesijo, kjer je 100 odstotkov. Če bodo v javnem vrtcu še prosta mesta, pa bodo rekli, da ne plačajo nič za otroka v zasebnem vrtcu."

Kot pravi, se zakon opira na to, da gre v tem primeru za prihranek občin, v združenju pa zatrjujejo, da temu ni tako. "Občina za istega otroka plačuje 85 odstotkov v zasebnem vrtcu, za istega otroka, če gre v javni vrtec, pa mora plačati 100 odstotkov. Tukaj torej ne gre za prihranek," pojasnjuje. Kot še pravi, je treba upoštevati tudi to, da v zasebne vrtce občine ne vlagajo nobenih finančnih sredstev za investicije, medtem ko v javne vlagajo velika finančna sredstva. "Te trditve, da bo to ugodnejše za občine, ne držijo. Opirajo se na to, da imajo javni vrtci prosta mesta in da morajo potem plačevati zasebnim vrtcem za otroke v zasebnih vrtcih. Tukaj imamo mi zelo enostavno rešitev. Naj se financiranje javnih vrtcev uredi, tako kot se financira otroke v zasebnih vrtcih, in sicer, da se prosta mesta ne plačujejo. V tem primeru bodo tudi javni vrtci prisiljeni, tako kot smo v zasebnih vrtcih, da smotrno organizirajo oddelke in da teh prostih mest ni. Izgovarjajo se na to, da morajo plačevati kader, ampak to moramo delati tudi v zasebnih vrtcih, tudi mi imamo kader, ki je zaposlen s pogodbami za nedoločen čas," opozarja Steblovnikova.

Vrtec
Vrtec FOTO: Thinkstock

Kot je še pojasnila, se narobe govori, da se financira vrtce. "Zasebnih vrtcev nihče ne financira, financira se otroke oziroma starše otrok, ki so vpisani v vrtce. To so občani, ki jim predšolska vzgoja pripada. In zdaj želijo te iste starše in otroke prisiliti, da otroke vpišejo v javne vrtce. Da jim vzamejo pravico odločanja, ki jo imajo zdaj, da otroke vpišejo tja, kjer se njim zdi najboljše za njihovega otroka." V Združenju zasebnih vrtcev tudi opozarjajo, da se bo s spremembami Zakona o vrtcih le obremenilo prebivalstvo z nekimi predpisi, občine pa pri tem ne bodo prihranile popolnoma nič. "To je največji absurd, saj bodo za istega otroka, ki bo iz zasebnega odšel v javni vrtec, plačevale več. Če bo otrok ostal v zasebnem vrtcu, bodo pa to razliko dejansko pokrivali starši," pojasnjuje Steblovnikova.

Kot še opozarja, se bo novela sprejela po skrajšanem postopku, ker po mnenju ministrstva nima vpliva ne na gospodarstvo, ne na socialni vidik, ne na ekonomski vidik in ne na javne finance. "Kar, če imamo malo kmečke pameti, vemo, da ni res. Na gospodarstvo zagotovo ima vpliv, saj bo več kot 1000 ljudi ostalo brez služb, če bomo zapirali zasebne vrtce. Na socialni vidik zagotovo, saj so si zdaj zasebni vrtec lahko privoščili praktično vsi, potem si ga bodo lahko mogoče res samo tisti, ki imajo najvišje dohodke. Pa tudi ekonomski vidik; zasebnih vrtcev bo namreč manj, zapirala se bodo sama podjetja. Tudi vpliv na javne finance bo, saj bodo občine za istega otroka plačevale več. Po skrajšanem postopku to zagotovo ne bi smelo iti skozi. Mi smo si pridobili tudi pravno mnenje o sami ustavnosti, ki je izjemno negativno napram noveli," opozarja.

Z ministrstva so sicer sporočili, da gre za osnutek predloga zakona, katerega javna razprava še ni končana, in je odprta do 12. junija. "Kakšen bo postopek sprejemanja v DZ RS, v tem trenutku še ni znano."

V vrtcu
V vrtcu FOTO: Dreamstime

A če bo Zakon o vrtcih sprejet, bodo posledice čutili ne le starši in otroci, ampak tudi vrtci sami. Kako bo sprememba vplivala na zasebne vrtce, pa je odvisno od vrtca do vrtca. "Za vrtce s koncesijo vpliva ne bo, vendar, katera občina si bo sploh še želela dati koncesijo, če bo imela možnost iz leta v leto spreminjati financiranje zasebnih vrtcev. Predvidevamo da koncesij v prihodnosti praktično ne bo," pravi Steblonikova in se sprašuje, koliko staršev si bo sploh še lahko privoščilo zasebni vrtec ob takem financiranju. "Izgubljali bomo otroke, če izgubljamo otroke, izgubljamo oddelke, zapiramo vrtce, odpuščamo. Pri nas ni tako kot v javnih vrtcih. Če nimajo dovolj otrok, občina pokrije razliko in je število zaposlenih enako. Mi smo na trgu, tržno naravnani, v smislu, če nimamo dovolj otrok zapiramo oddelke, zmanjšujemo kader. Kar nekaj ljudi bo tako ostalo na cesti. Tudi starši si ne bodo mogli privoščiti, da danes plačujejo za otroka nek znesek, naslednje leto pa ne bodo vedeli, koliko morajo plačevati, ker je to odvisno od lokalne skupnosti in javnega vrtca ter nekih zmožnosti, ki jih ima neka lokalna skupnost. Preveč bremena se prelaga na starše. Na najslabšem tukaj ne bodo vrtci, ampak starši in otroci."

Steblovnikova poudarja, da se s tem ukinja tudi konkurenca, ki pa je zdrava. "Iz lastnih izkušenj vam povem, da na področju, kjer smo mi odprli zasebni vrtec, sedaj vsi javni vrtci izvajajo zelo podobne dodatne aktivnosti, ki smo jih mi začeli, in je to za predšolsko vzgojo zelo koristno."

V Združenju zasebnih vrtcev zato menijo, da je prav, da o spremembah izvejo tako starši kot splošna javnost, saj gre za davkoplačevalski denar. "Minister je v sami obrazložitvi zatrdil, da je bil to sistem, ki je javnim vrtcem v času krize, ko jih niso mogli graditi, pomagal. Takrat so bili zasebni vrtci dobrodošli, da so rešili stisko primanjkanja prostora. Zdaj, ko pa menda denar je, je pa to sistem, ki ga je treba ukiniti, ker očitno imajo občine dovoj denarja za financiranje tudi investicij, in zdaj je treba ta sistem nekako deložirati. Tega ne razumemo. Očitno bomo zapravljali davkoplačevalski denar," so ostri v Združenju, katerega cilj je, da se ta novela sploh ne sprejme. "Vidimo samo na primeru zasebnih osnovnih šol, tudi če imamo prave argumente in če se sprejme sprememba, potem tudi ustavno sodišče, ustavno odločbo nihče ne upošteva. V tej državi se nobeno pravno sredstvo ne more več uporabiti, da bi nekdo dokazal, da ima prav. In če bomo dopustili, da gre ta novela skozi proceduro, potem bomo imeli velike težave, kajti nihče se ne bo, ko se bodo zasebni vrtci zapirali, spraševal, kaj se je zgodilo. Takrat bo prepozno, zdaj moramo ukrepati."

Vrtec
Vrtec FOTO: iStock

"Ministrstvo prav tako ni dalo nobenega zagotovila, da bodo vsi otroci, če bodo zasebni vrtci zaprli svoja vrata, dobili prostor v javnem vrtcu. In tudi od občine do občine so različne številke o zasedenosti vrtcev. Treba se je vprašati, zakaj imamo zasebniki polne vrtce, javni pa ne? Očitno nekaj delamo drugače ali bolje in starši nam zaupajo. In zdaj želijo s prisilo, ki ni temelj demokracije, starše prisiliti, naj dajo svoje otroke v javne vrtce," še opozarja Steblovnikova.

Na ministrstvu pa zagotavljajo, da je v naši državi zagotovljen visoko kakovosten sistem predšolske vzgoje, ki ga izvajajo javni vrtci. "Javni vrtci izvajajo program za predšolske otroke  Kurikulum za vrtce, ki ga je sprejel Strokovi svet RS za splošno izobraževanje. Program obsega vzgojo, varstvo in prehrano otrok. Ob javnih vrtcih deluje tudi 97 zasebnih vrtcev, od katerih jih pretežna večina prav tako izvaja Kurikulum za predšolske otroke, le 30 vrtcev pa izvaja druge programe (25 vrtcev programe po posebnih pedagoških načelih in 5 vrtcev lastne programe). Občine so ustanoviteljice javnih vrtcev in tudi pretežne financerke programov, ki jih izvajajo javni vrtci. Občine zagotavljajo za starše ustrezno krajevno dostopnost javne mreže vrtcev, prav tako pa ob sistemski ureditvi skrbijo še za dodatno izboljšano finančno dostopnost javnih vrtcev," so sporočili in dodali: "Zasebni vrtci, ki so financirani iz javnih sredstev v višini 85 odstotkov na posameznega otroka, že sedaj niso dolžni upoštevati višine plačila staršev za vrtec, kot je to določeno za javne vrtce in zasebne vrtce s koncesijo. V javnem vrtcu starši za vzgojo in varstvo otroka plačajo odstotek veljavne cene, ki jim je določen kot dohodkovni razred, ki ga na podlagi dohodkov in premoženja določi CSD z odločbo. Ceno javnega vrtca sprejme občina, prav tako pa občina sprejme tudi ceno zasebnega vrtca, ki ima podeljeno koncesijo. Starši tako tudi v zasebnem vrtcu s koncesijo za vzgojo in varstvo otroka plačajo na enak način kot v javnem vrtcu. V tem delu sistem ostaja nespremenjen, predlagana pa je možnost, da se občina v primeru, ko imajo vrtci na njenem območju, ki izvajajo javno službo, prosta mesta, lahko sama odloči, v kolikšni višini bo zagotavljala sredstva tudi zasebnemu vrtcu."

Pravno mnenje - Zakon o vrtcih
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mannnn
05. 06. 2019 13.56
+2
Moja hci hodi v privat vrtec z montessori pedagogiko in NIKOLI ne bi pomislila da bi jo prepisala v javni vrtec. S tem vrtcom zadovoljna 100%.
gangadevi
04. 06. 2019 14.50
+11
Če vsi plačujemo davke, naj se tudi za vsakega otroka nameni ista višina za predšolsko vzgojo, ne glede na to, če je doma (zakaj pa ne bi starš, ki varuje svojega otroka sam, tudi dobil znesek, ki ga drugače prejme vrtec?), v javnem vrtcu, v zasebnem vrtcu ali pri varuški. Tako dejansko ne bi bilo nobenih razlik, starši pa naj se sami odločijo, kje se bo varovalo njihove otroke. In če bo imel zasebni vrtec višji vpis, se pa naj v javnem vrtcu popravijo na bolje, če hočejo imeti otroke. Za vse otroke enak znesek in zdrava konkurenca!
Kruh+sol!
03. 06. 2019 19.59
+5
Vazno je, da ima vlada za ilegalce.
Manandi
03. 06. 2019 18.29
-12
In zakaj starši ne poskrbijo za svoje otroke, saj so njihovi namesto da jih podtikajo ostalim, sam prašam ?? Imejte jih toliko kolikor jih lohka preskrbite.
ivan.z Doba
03. 06. 2019 18.08
-2
Zasebno storitev naj financirajo zasebniki, ki storitev koristijo. Zakaj bi morali vsi plačevati elitizem posameznikov?!
ivan.z Doba
03. 06. 2019 18.10
-3
Zasebni vrtci, šole, domovi za ostarele so profitne , zasebne družbe. Zakaj naj bi davkoplačevalski denar pretakali v zasebne vrtce?!
Manandi
03. 06. 2019 18.31
-4
Zakaj bi js morala plačevati za tuje otroke, tebe vprašam ni pomembno kje so v VRTCU ?? Še mal pa boš zahteval, da mu plačam maturantski izlet ??
caspera1
03. 06. 2019 20.23
+2
Izleta ni treba, celo srednjo šolo, pa še maturo, to pa ja.
Tanek_led
03. 06. 2019 15.57
-3
Priporočam vse da se čimprej izseijo iz te države pa na ti kateri so to sprejeli sami financirajo.
Helix Nebula
03. 06. 2019 15.38
+4
ZASTONJ VRTCI ! ! Vrtci morejo bit zastonj. V celoti financirani za vse ljudi. Po Danskem modelu morajo vrtci biti zastonj in tudi OBVEZNI tudi za imigrante. Da se Albanski otroci malo Slovenščine naučijo
resslovenka
03. 06. 2019 15.21
+7
Narobe svet. Kam bomo dali vse te naše otroke? Že sedaj javni vrtci ne morejo sprejeti vseh. Se kdo to vpraša? Prostih dodatnih mest v javnih vrtcih skorajda ni. Morda so, za kakšne res nujne primere. Ampak tudi v to dvomim.
caspera1
03. 06. 2019 20.25
+1
Poznaš zdaj ti točne podatke ali ne? Najprej jih je premalo, potem morda..., potem spet dvomiš...
Abica
03. 06. 2019 14.53
+4
Ce so v obcini res prazna mesta v javnem vrtcu, se mi zdi prav, da obcini ni treba toliko placevat za zasebne, ampak samo toliko, kolikor zmanjka prostora v javnem. Koliko to potem znese, je ze bolj matematicno vprasanje.
GospodT
03. 06. 2019 15.14
+8
Zakaj? To je omejevanje konkurence. Vprašat se je potrebno, zakaj starši vpisujejo otroke RAJE v zasebne vrtce, kot pa v javne in je tam sedaj manjko. A moram javno zapisat odgovor?
resslovenka
03. 06. 2019 15.24
+1
V javnih vrtcih je sedaj mnogokaj drugače. V pozitivnem smislu.
Abica
03. 06. 2019 16.41
+4
Nekatera podrocja ne sodijo pod prosto konkurenco. Saj tudi avtoceste ne more kar vsak gradit, ki ravno misli, da bi jih lahko. Ce se jaz odlocim, da bom služila z zasebnim vrtcem, ga kar odprem, potem pa mi ga mora obcina sofinancirat?
Abica
03. 06. 2019 16.46
+9
Sofinanciranje bi bilo potrebno le za tiste otroke, ki so jih starsi hoteli vpisat v javni vrtec, pa so zviseli. Kdor pa se neposredno vpise v zasebnega, pa lahko racuna s tem, da bo placeval visjo ceno.
Morana7
03. 06. 2019 17.02
+8
Maggie001 se kar strinjam z vašo logiko, tisti, ki je pa ne premorete vam dam pa moj TRR, da mi nakažete, kolikor sem plačala privat zobarju brez koncesije (to je bila moja prosta demokratična izbira pa to in vsi smo enakopravni ne?), ker me zobar v javnem zdravstvu ni naročal...Bo šlo?
caspera1
03. 06. 2019 20.28
+1
Jaz se sicer strinjam z Maggie, kar se tiče pa tvojih zob, preden ti obljubim kakšen priliv: da se nisi kaj preveč preseravala ? Ali so bila popravila res nujna?
Morana7
04. 06. 2019 08.10
+1
Brez panike zobki so že odplačani gre za nazoren primer tega kam te težnje naj bo vse privat plačano z javnim vodijo.
Morana7
04. 06. 2019 08.12
+0
In ja jaz sem se odločila za nadstandard in si okoli tega ne lažem v fris kot folk, ki vpiše otroke v vrtec Montesori, ker jih drugam ne more kao.
Von_Clausewitz
03. 06. 2019 14.17
-2
Otroka bom imel, ko bom imel čas za preźivljat čas z svojimi otroci. Ne pa takrat, ko mi bo narekoval medij, cerkev ipd sr.anja. Vi samo delakte otroke v zgodnji mlafosti...to pelje samo določeni eliti vodo na mlin. Če imaš pošlihtano v lajfu...pol pa izvoli. Naj laźje je naredit otroka in ga prepustit samemu sebi...saj bo šel v vrtec. Drugi boso manipulirali in prali moźgane tvojim otrokom. Dobri ste...ovce na paši😂😂
resslovenka
03. 06. 2019 15.25
+3
Torej jih ne boš imel. Al pa morda pred penzijo. 😂
User416781
03. 06. 2019 16.31
+7
@Von...ali si star 15 let, ali pa nimaš vse pošlihtano v glavi. Kaj ima mladost staršev z vrtcem? Pač ljudje morajo iti v službo in ne morejo paziti otroke do osnovne šole. In to tudi ne pomeni, da je otrok prepuščen sam sebi...
caspera1
03. 06. 2019 20.32
+4
Von, ukvarjanje z otroki in biti dober starš pomeni tudi jih preživljati in jim tako nuditi tudi kakšno materialno dobrino. Je treba kaj pojest, obut, kupit vstopnico za živalski vrt.... Samo guncanje na gugalnicah in igre v peskovniku ne zagotavljajo preživetja.
Von_Clausewitz
03. 06. 2019 14.13
+13
Čuvanje otrok na črno je postala euforija...veliko se da zaslužit in starši so zadovoljni. V vrtcih samo faseš gripe. Ki ti jih otrok pripelje domov zaradi malomarnih staršev, ki pripeljejo svoje bolne otroke v vrtec...
resslovenka
03. 06. 2019 15.27
+3
Sicer je to res. Prva tri leta je vseskozi nekaj. No, pa babice v skočimo. V bistvu so v tem obdobju več doma kot v vrtcu. So pa tudi izjeme. Tako da ne kar posploševati. 🤗
mali.mato
03. 06. 2019 13.49
+11
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je na svoji spletni strani objavilo predlog sprememb Zakona o vrtcih, s katerimi med drugim uvajajo prepoved opravljanja dejavnosti predšolske vzgoje in varstva otrok vsem fizičnim in pravnim osebam, ki niso vpisane v razvid oziroma register pri pristojnem ministrstvu. ******************************************** Samo to je pa debilizem prve vrste. Stari starši ne bodo več smeli varovat vnukov?!?!?!?!
KungFuPanda
03. 06. 2019 17.06
+2
Če se tem opravljajo (pridobitno) dejavnost, potem ne. Torej, če babica za varovanje vnuka materi izstavil račun in ima za to registrirano dejavnost, ga več ne bo smela paziti, če ne bo vpisana v register.
flatearth
03. 06. 2019 13.21
+19
Najboljša rešitev je, da se ljudi z malimi otroki sami organizirajo v večje skupine, in bi si vzajemno čuvali otroke, vse po dogovoru, v slogi je moč. Sam nisem hodil v vrtec, le občasno na uro pravljic, pa mi nič ne manjka, saj smo se že od malega družili s svojimi vrstniki na vasi in po gozdu,
GospodT
03. 06. 2019 13.31
+16
A nisi prebral začetka članka? Citiram:"uvajajo prepoved opravljanja dejavnosti predšolske vzgoje in varstva otrok vsem fizičnim in pravnim osebam, ki niso vpisane v razvid oziroma register pri pristojnem ministrstvu." To pomeni, da lokalna babica ne bo po zakonu smela pazit na otroke. Tako kot je zakon uveden, da ti sosed ne sme pomagat pri hiši, tako ti sosed zdaj ne bo mogel pomagat pri varstvu otrok. Moral jih boš pazit sam ali jih dat v inštitucijo, ki je državno regulirana.
kahelc
03. 06. 2019 14.26
+3
Ce komentiras na tem portalu ti ocitno nekaj manjka. Meni tudi
resslovenka
03. 06. 2019 15.29
KungFuPanda
03. 06. 2019 17.10
+2
Še dodatno: gre za opravljanje dejavnosti. Tvojega otroka lahko zastonj pazi tudi klošar pod mostom, če mu zaupaš in se tako dogovorita.
pepe007
03. 06. 2019 13.12
+15
Subvencija je za otroka, ne za to, da se vrtec obdrži ali ne. Naj bo enotna subvencija ne glede na to, kam otrok hodi. Ne dvomim sicer, da bomo na koncu plačevali za take politične odločitve, če se bo nekomu dalo in bo državo tožil pred sodiščem EU. Ampak tisto bo preprosto, ker bomo plačali vsi in te tisti, ki si take nebloze izmislijo.
pop greznica
03. 06. 2019 13.12
+3
Privatni vrtci naj se sofinancirajo od države, izključno cerkveni vrtci pa naj se financirajo sami, ker je cerkev ločena od države
pop greznica
03. 06. 2019 13.23
+9
Če starši želijo da je otrok deležen pranja možganov po katoliški doktrini naj to v celoti plačujejo sami
mali.mato
03. 06. 2019 13.47
+7
Von_Clausewitz
03. 06. 2019 14.10
+7
Vsaka cerkev ga ima. Tudi moja prva soseda ga ima...tako kot vela moja ulica čuva otroke staršev na črno. Pravilno, da ne bom slučajno financiral državne parazite. Delat na črno in čim več utajit davkov ker naše generacije naj ne računajo na pokojnine ker jih enostavno ni več. Drźavnu paraziti so popapcali in delate samo za njihove pokojnine.😂
pop greznica
03. 06. 2019 15.18
Morana7
03. 06. 2019 15.28
+0
"V Sloveniji imamo 20 katoliških vrtcev, kar predstavlja skoraj četrtino vseh zasebnih vrtcev."Vir spletna stran Katoliško šolstvo. Osebno se mi to deluje kot spodkopavanje sekularne države, poleg tega je vera izbira posameznika vsaj v teoriji v praksi pa smo priča indoktrinaciji otrok pri vseh verah ne samo katoliški.
mali.mato
03. 06. 2019 12.44
+24
Minister Pikalo se gre razredni boj. SD v polnem sijsju.....
GospodT
03. 06. 2019 12.41
+24
Rečimo bobu bob. V Avstraliji so uvedli prepoved vstopa necepljenih otrok v vrtce in zgodilo se je to, da so se starši organizirali med sabo in so v nastajanju cele verige varstev necepljenih otrok. V Italiji podobno, beremo v časopisju, da bodo nekatere vrtce morali zapreti, saj ni dovolj otrok (saj necepljeni ne morejo v vrtec). V Sloveniji se pripravlja nov podoben zakon, ki bo omejeval vstop v vrtce necepljenim, ampak da se ne zgodi, da bi javni vrtci samevali in bi prišlo do množičnih odpuščanj, se je vlada pač elegantno odločila, da omeji konkurenco. Ravno starši otrok s posebnimi potrebami, ki jih članek omenja v začetku in izpostavlja problem ravno teh otrok, (kao da ni programov v zasebnih vrtcih za otroke s PP, lepo vas prosim, a v javnih pa so?!?), so tisti, ki se poglobljeno zavedajo dejstva cepilne problematike. Enostavn o ne najdem dovolj nizkotnih besed zgražanja nad to vlado. Če bi jih zapisal, bi bilo tole cenzurirano.
GospodT
03. 06. 2019 13.18
+16
Tisti, ki ste mi dali minuse, naj vam razsvetlim sliko. Ko smo našega otroka želeli vpisat v vrtecs posebnim programom, so nam rekli, da ne bo šlo, ker bi tak otrok rabil spremljevalcam KI GA V CELI REGIJI NI. Kje je sedaj ta vlada, polna besed samohvale, da obstajajo programi za otroke s PP?!?! In še to so mi rekli: "V našem vrcu imamo bolj take otroke, veste, ki so se razvijali normalno in so po cepljenju čez noč postali bogi." Vlado ne zanima dobrobit otrok ali zdravje otrok. Vlado zanima samo to, kako bi otroke institucionalizirala. ČE bi vlado zanimala dobrobit otrok, bi se zanimala za spremenjeno zdravstveno stanje otrok po cepljenju, bi izplačala kako odškodnino, tako pa imamo popolnoma enoumen in korporativno usmerjen sistem.
RibicTine
03. 06. 2019 12.33
+41
Ta vlada nas vrača v čase pred 91, ko je bilo vse državno. Še malo pa nam bojo ukradli še podjetja in jih nacionalizirali, ljudem pa nabili še večje davke!!!
Odrešenik666
03. 06. 2019 12.36
-14
cirenij
03. 06. 2019 12.32
-21
Če hoćeš dat otroka v zasebnega, plačaj!!!In ne na plečih delavca. Na srečo ali na žalost poznam nekatere zasebne, tudi srednje šole. Boljše kot apoteke, urejene............Nasproti ostalim. Sem vernik, brez cerkvene institucije, ampak tale razlika med javnimi in zasebnimi (cerkvenimi) je ogromna.
mali.mato
03. 06. 2019 12.43
+36
Dokler starši plačujejo davke morajo biti tudi zasebni vrtci plačani enako kot državni. Po tvoji logiki od mojih davkov plačam državni vrtec tudi če ga ne morem koristit, hkrati pa še zasebnega.....
cirenij
03. 06. 2019 13.08
-4
Če si zaposlen v JS dobivaš plačo od zgoraj. Če vsi privatnik, pa sam financiraš.
cirenij
03. 06. 2019 13.09
+2
gappy666
03. 06. 2019 13.10
-3
Mali jaaaaa... Če hočeš otroka dat v zasebni vrtec boš PLACAL. Če misliš da je otrok predober da bi šou v javni vrtec/šolo pol plačaj za zasebne ustanove. Kaj je tu spornega?
mali.mato
03. 06. 2019 13.45
+5
pankration
03. 06. 2019 17.06
+6
gappy666 dokler ne bo boš ti plačeval mojih davkov in prispevkov si lahko samo tiho. Že zdaj je treba čakat na javni vrtec 1-2 leti in če bojo sprejeli ta zakon bo čakalna doba 3 leta. Moj otrok ni hodil v zasebnega, ker naj bi bil po tvoje kao predober za navadni vrtec, ampak zato ker zasebni vrtci ponujajo drugačno vrsto vzgoje. Malo izobraževanja ti ne bi škodilo.