Gospodarstvo

'S kolegi odhajamo v tujino, nova 'Adria' bo težko imela slovenske pilote'

Ljubljana, 13. 11. 2019 18.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Marko Gregorc
Komentarji
215

Nova 'Adria' z davkoplačevalskim denarjem ali s pomočjo domačih podjetnikov? Minister Počivalšek že dobiva prve izračune stroškov ustanavljanja nove družbe, trojica podjetnikov pa se bo o možnostih odkupa pogovarjala s stečajnim upraviteljem Adrie. "Karkoli se bo zgodilo, naj se zgodi čim prej," opozarjajo nekdanji zaposleni v Adrii. Nekdanji Adrijini piloti namreč dnevno zapuščajo Slovenijo.

Izračuni slabe banke, ki jih je danes na mizo dobil minister Zdravko Počivalšek, po naših informacijah še niso dovolj dodelani, da bi o njih lahko odločala vlada. Ministri tako o ustanavljanju nove letalske družbe na jutrišnji seji vlade še ne bodo govorili.

Pozitivno poslovanje le, če bo zasedenost letov 80-odstotna

Simulacije poslovanja novega prevoznika, ki jih je pripravila DUTB, po naših informacijah predvidevajo, da bi družba lahko poslovala pozitivno šele z 80-odstotno zasedenostjo letov.

"S kolegi odhajamo v tujino in če bodo želeli imeti slovensko podjetje s slovenskimi piloti, to žal ne bo mogoče," pravi nekdanji pilot.
"S kolegi odhajamo v tujino in če bodo želeli imeti slovensko podjetje s slovenskimi piloti, to žal ne bo mogoče," pravi nekdanji pilot. FOTO: POP TV

V teh dneh se bodo s stečajnim upraviteljem o obuditvi Adrie pogovarjali slovenski podjetniki Joc Pečečnik, Izet Rastoder in Ivo Boscarol. Najbolj zagreto Pečečnik, ki pravi: "Naš namen je tudi delno v tem, da ne bi Slovenci več kot cigani hodili v Zagreb, v Benetke in iskali svoje povezave v svet."

Pečečnika zanima odkup celotne stečajne mase. Odpovedal bi se zgolj šoli za pilote, ki bi jo prepustil Boscarolu. "Kadar hodim po svetu in kjerkoli, vsi samo govorijo, kako dober kader je hodil iz šole," pravi Boscarol.

Potrebovali bi 40 pilotov in stevardes

Joc Pečečnik je v oddaji 24UR ZVEČER povedal, da so skupaj s tujimi poslovnimi partnerji oddali ponudbo za nakup premoženja od podjetja Adria v stečaju.

Pečečnik bi v letalski posel vstopil z zaenkrat še neznanim partnerjem. Pri poslu mu svetuje nekdanji direktor Adrie Marko Anžur. Ta se glede na svoje izjave iz preteklosti, ko je dejal: "Bodi milijarder, vloži v letalsko družbo in tako postaneš milijonar", očitno dobro zaveda tveganj v letalski industriji. Buditelj Adrie bi na Brnik sprva pripeljal štiri letala, s čimer bi morali zaposliti približno 40 pilotov in ravno toliko stevardes.

Nekdanji Adrijin pilot Marko Kastelic o tem pravi: "Je pa predvsem problem ta, da bi si mi želeli, da bi se nam že včeraj povedalo, kaj se bo iz tega zgodilo. Koliko pilotov bi potrebovali. Namreč jaz in moji kolegi odhajamo v tujino in če bodo želeli imeti slovensko podjetje s slovenskimi piloti, to žal ne bo mogoče."

'Samo devet držav nima nacionalnega prevoznika in Slovenija ga potrebuje'

Obuditvi Adrie so bolj naklonjene stevardese. Te so prepričane, da bi partner državne družbe v Slovenijo pripeljal svoje posadke. Poleg Pečečnika bi sicer svojo družbo s pogorišča Adrie rad ustvaril tudi kralj banan Izet Rastoder. Ta se zanima predvsem za odkup licence AOC, za komercialne lete. O možnostih sodelovanja naj bi se zanimal tudi na slabi banki.

Simulacije poslovanja novega prevoznika, ki jih je pripravila DUTB, da bi družba lahko poslovala pozitivno šele z 80-odstotno zasedenostjo letov.
Simulacije poslovanja novega prevoznika, ki jih je pripravila DUTB, da bi družba lahko poslovala pozitivno šele z 80-odstotno zasedenostjo letov. FOTO: Miro Majcen

"Vendarle je na svetu zgolj devet držav brez nacionalnega prevoznika in Slovenija ga vsekakor potrebuje," je še dejal Kastelic.

Ne glede na to, ali bodo za njegovo ustanovitev več poguma morali zbrati podjetniki ali politika.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (215)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

celjan2
17. 11. 2019 16.34
+1
Letalska družba če jo že moramo imeti naj bo popolnoma zasebna, brez centa državnega oz davkoplačevalskega prispevka.
Kliko7
16. 11. 2019 07.56
+1
Ti Marko, a mislis da si edini, vazic vazen
Heos
16. 11. 2019 11.32
+3
Doktor007-morda si pa ti malo preveč prepotenten
Domendo
14. 11. 2019 21.14
-1
Pametni so, da grejo. Jaz bi odšel že samo zaradi svetovnih stevardes.
RdecaZvezda
20. 11. 2019 11.24
Pametni odhajajo,neumni ostanejo.enkrat so jih že pustili na cedilu in jih bodo spet,ko se bo pokazala prilika,tako piloti prav vam dam.
josco
14. 11. 2019 20.19
+11
Ta marioneta od počivalška si zasluži kazensko ovadbo. Ravno ko bo vse skupaj do konca zahebal, se mu bo iztekel mandat. Plačevali bomo pa davkoplačevalci
RdecaZvezda
20. 11. 2019 11.26
+1
Točno tako,vse kar se je doslej lotil je zajehebal,tudi pri magni.
jugatneme
14. 11. 2019 11.40
+1
Ljudje, ne se razburjat, je dokazano škodljivo................. Kdor je za delo ima tu, POSLOVNA PRILOŽNOST - Slovenija je baje samooskrbna s svinjino okoli 30%, Kitajci pa se na veliko zanimajo za naše svinjsko meso in so za dobro surovino pripravljeni plačati celo nekoliko več. Priložnost za dober posel je na dlani, pa me zanima, katera kmetijska zadruga ali podjetje išče delavce v proizvodnji/reji plemenskih prašičev ter prašičev za prodajo s plačo nekje okoli € 1000 neto??
preprostež
14. 11. 2019 16.50
+3
E, ne bluzi človek... če kuga pride do nas, ne bomo imeli za burek, kaj šele da bi kaj prodali!
jugatneme
14. 11. 2019 21.29
+3
bluzi PREPROSTEŽ - lepo da si prebral, kdor je za delo in posel lahko zaviha rokave ter ne joče po spletu...
Merhabap
14. 11. 2019 11.09
-1
Piloti naj nehajo iziljevat Dutb pa naj že enkrat izračuna stroške če ne naj nesejo enemu matematiki če niso sposobni in ne zavlačujejo sestavijo ponudbo in jo dajo na trg dokler so še ljudje pripravljeni pomagati
Kliko7
16. 11. 2019 07.54
-1
Piloti niso strategi firme in pri odlocanju nimajo kaj iskat
silvo.uzmah
14. 11. 2019 10.59
-7
Novi piloti bodo prišli iz juga, pa iz Filipinov, prav tako steverdese. Nič bat, vlada ima vse pod kontrolo.
Kliko7
16. 11. 2019 07.55
-4
murinar
14. 11. 2019 10.19
-4
Albanci bojo glavni piloti
Heos
15. 11. 2019 18.06
+4
Bol?ev Pepe
14. 11. 2019 10.08
+22
Svetla. V sloveniji je vec pilotov, kot jih je adria zaposlovala. Priviligirani so dobili sluzbo doma, ostali so morali pa ze takrat v tujino. Torej naj ne pametuje tale smrkavc...
Heos
14. 11. 2019 11.28
+2
Ti si pa res en pepe bolni, tisti, ki so šli v tujino so sami tako želeli in ne govor o priviligirancih, ker nimaš pojma pepe
josco
14. 11. 2019 20.11
+5
Svetlobasrca
14. 11. 2019 10.05
-1
Slovenski piloti so ODLIČNO izšolani in tudi bili pripadni svoji firmi. Kar za mnoge tuje, ki se bodo ponujali, ne moremo reči, zato je zelo pomembno, koga imaš za krmilom, ko si v zraku. Tam umika na drugi pas ni... Če si iščejo službo v tujini, je pa res čudno, a ne? Le kje naj se v Sloveniji zaposlijo, če je bila Adria edina možnost. Zato prenehajte s temi nesmisli in šikaniranji ljudi, ki so resno delali, imajo svoje družine, kredite, če si iščejo službo! Kjerkoli... Upam da se ustanovi nova, resna slovenska firma, ker rabimo domačega prevoznika in da ti izkušeni ljudje, v katere je bilo tudi dosti vloženega, dobijo službo.
Bol?ev Pepe
14. 11. 2019 09.55
+3
Imamo tudi slovenski balet, pa teater, pa je v njem bolj malo slovencev... kaj ma to veze z adrio???
borisss
14. 11. 2019 09.54
+14
Kar pot pod noge..dosti smo zmatal v Adrio
puspan
14. 11. 2019 09.50
+17
Jih nič ne rabimo. Za Slovenijo zadostuje Lufthansa, Swissair pa še kdo pa še pufov ne bo treba plačevati.
omega32
14. 11. 2019 11.10
+1
zato pa je upadlo vec kot 50% potnikov. Do konca leta to pomeni cca 100.000 potnikov in ce vsak porabi 500 eur pri nas to pomeni 50 mio €. V samo 3 mesecih!
josco
14. 11. 2019 20.13
+0
Če pa vsak porabi 50 EUR, to pomeni le 5 mio EUR
borec91
14. 11. 2019 09.49
+14
to nikol ne bo dobičkonosno vedno zguba in za vse nas boljše ,da ne bo nič od tega že tako je avionov. preveč v zraku če bi začeli se okoljske dajatve plačevati bi bli kmalu vsi na tleh in vreme bi postalo Bol naravno
borec91
14. 11. 2019 09.50
+1
a lažje je ljudem prepovedati. kurir drva
omega32
14. 11. 2019 09.03
-9
Se strinjam! Air Slovenia? Ja prosim!
jugatneme
14. 11. 2019 09.48
+4
OMEGA32 - ti si pa skoraj gotovo eden od bivših uslužbencev AA, kateremu se še ne da iti v tujino....
josco
14. 11. 2019 20.15
+6
Če že, naj ima vsaj normalno ime. Air Slovenia bo tujcem vlivala približno toliko zaupanja, kot Air Zimbabwe
josco
14. 11. 2019 20.16
+1
Heos
15. 11. 2019 18.07
+3
Heos
15. 11. 2019 18.13
-1
Bolje nič kot air slovenia, Adiria je prepiznana v svetu,za Air Slovenia ne bo zaupanja, se strinjam, kot Air Zimbabvenali Burkina Fassi
Heos
15. 11. 2019 18.17
Alex Trefalt
14. 11. 2019 09.03
+5
pa pejd za pilota...
mali.mato
14. 11. 2019 08.59
+22
Nova Adria? Ne hvala!
jan.k94
14. 11. 2019 08.46
+19
Slovenske pilote so nagnali delat v tujino, '' nova Adrija'' bo pa iskala pilote na Filipinih...
Kreden2
14. 11. 2019 08.44
+51
Jao, a spet zgodba s Slovenci in nizkocenovci!? Pa dajte si že utupit enkrat v glavo, da na planetu zemlja v obstoječem družbeno ekonomskem redu na teh geografskih širinah, torej v Evropi, ni mogoče prestaviti 80kg mesa in še 10kg prtljage 1500km daleč za 20EUR. Če nimate pojma kako se to preveri, potrkajte na vrata sobe vašega srednješolca in ga prosite naj izračuna koliko Joulov rabite za tako delo. Naj to pretvori v Watte in to na oko primerjajte z zneskom na položnici za elektriko doma. To je najcenejša energija, ki jo je mogoče dobiti. No zemeljski plin je še cenejši, ampak je malo bolj zoprno za zračunat. V glavnem, ni mogoče, zato to karto vedno nekdo drug plača. Po navadi hotelirji in lastniki restavracij tam daleč kamor greste ali pa kar kakšen drug potnik na medcelinskih letih pri večjem letalskem prevozniku. Zato dragi uherni slovenci, letalske firme v Evropi ne morejo normalno poslovati, ker so jih nizkocenovci spravili na kant. Vi mislite da pri njih letite poceni. Sploh ne, samo velik del vaše karte plača nekdo drug.
Janko Ig
14. 11. 2019 09.11
+4
A pri štromu pa ni tako. Subvencija za toplotno črpalko,pa za hybrid,pa ua solarno pa vetrno elektrarno.....če si lih štrom omenu. Pa naj tvoj srednješolec izračuna koliko energije ( vseh oblik) je potrebno za 1kWh.....
jugatneme
14. 11. 2019 09.16
+11
To je že res kar pišeš, toda mene zanima koliko in kako da lahko dobim za svoj isti denar več povsod drugod kot doma. Skoraj kamor koli sem želel leteti je bilo iz Slovenije najdražje. In s stem če letala letijo na pol prazna verjetno tudi zaradi visoke cene gotovo nimajo dobička.
AlternativeFacts
14. 11. 2019 09.20
+4
Kreden@ Tebi se pa vidi da nimaš blage veze... :)) Model pri letalstvu je scena pač taka, da več ko je potnikov, cenejša je karta. Razlog pa tiči v gorivu, katerega morajo vedno natankati do fulla pa je vseeno ali vozijo 1 ali 100 potnikov....
omega32
14. 11. 2019 09.51
+0
Od kje pa tebi to? Goriva natankajo toliko kot je doloceno za posamezno destinacijo, ker so zakonsko omejeni s kaksno maksimalno kolicino se lahko pristajajo. Potemtakem bi na kratkem letu kot je Ljubljana - Dunaj letalo krozilo se 2 ali 3 ure da izprazne ves svoj tank.
Kreden2
14. 11. 2019 09.52
+8
S tabo sploh ne bom debatiral, ker ti pa resnično nimaš pojma. Po predpisih se tanka goriva kolikor je potrebno do destinacije, oziroma alternative, plus 30min rezerve. Prevozniki pa tankajo več, če je na destinaciji dražje gorivo. V Sarajevu so recimo omejeni na maksimalni take off teži, ker je letališče v luknji in včasih ne morejo dosegati potrebnih gradijentov vzpenjanja, zato so omejeni na potnikih ali pa prtljagi. Goriva pa vzamejo toliko kolikor ga potrebujejo.
Kreden2
14. 11. 2019 09.53
-3
Kaj naj rečem, prav imaš. Tudi elektrika je pri nas prepoceni, oziroma jo drugi plačajo. Tudi to se nam bo enkrat vrnilo.
gregaB5
14. 11. 2019 10.06
+3
Najraje imam pa tiste "utemeljitve", ki vključujejo besede kot so "model", "scena", "do fulla". Ker se slišijo ful lahkotno, so pa daleč od resničnih..
jakec1575
14. 11. 2019 08.43
+10
Ma nabrali bodo starejse pilote z anjstniskimi otroki. Ti nocejo ravno v tujino, ker so vezani na dom.