Slovenija

Bi ji nekaj sekund rešilo življenje?

Ljubljana, 19. 06. 2009 14.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Medicinska sestra v UKC Maribor je 16-mesečno deklico, ki je nehala dihati, odnesla na intenzivni oddelek, namesto da bi jo takoj začela oživljati, je pokazal strokovni nadzor. Na potezi je Zdravniška zbornica Slovenije.

Strokovni nadzor na pediatrični kliniki v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Maribor, ki ga je ministrstvo za zdravje odredilo zaradi nedavne smrti 16-mesečne deklice, je pokazal, da deklice, potem ko je nehala dihati, niso oživljali takoj, je povedal član komisije upravnega nadzora Ciril Kržišnik.

Upravni nadzor na UKC Maribor je pokazal, da morajo sprejeti ustrezni akt, ki bo natančno opredeljeval in uredil način evidentiranja različnih oblik delovnega časa vseh zaposlenih. Komisija je tudi ugotovila, da so listi o delu specializantov izpolnjeni zelo nedosledno.
Upravni nadzor na UKC Maribor je pokazal, da morajo sprejeti ustrezni akt, ki bo natančno opredeljeval in uredil način evidentiranja različnih oblik delovnega časa vseh zaposlenih. Komisija je tudi ugotovila, da so listi o delu specializantov izpolnjeni zelo nedosledno. FOTO: POP TV

Medicinska sestra je otroka potem, ko je ugotovila, da ne diha, odnesla na intenzivni oddelek, kjer so opravili postopek reanimacije. To naj bi trajalo približno 30 sekund, vendar po besedah Kržišnika ni rečeno, da bi takojšnje oživljanje preprečilo nadaljnjo smrt. Laboratorijske preiskave so namreč pokazale na pozitiven rotavirus v prebavilih, kar je povzročilo encefalopatijo – okvaro možganovine.

Generalni direktor direktorata za zdravstveno varstvo na ministrstvu za zdravje Janez Remškar je ob tem dejal, da so principi oživljanja jasni in je treba oživljati takoj. Obenem je poudaril, da ne želi nikogar obremenjevati, posebej zaradi tega, ker je obdukcijski izvid pokazal, da oživljanje ne bi bilo uspešno skoraj v nobenem primeru, tudi če bi ga izvedli na samem mestu.

Ker v poročilu notranjega strokovnega nadzora na pediatrični kliniki dejstvo, da deklice niso oživljali takoj, ni bilo navedeno, bo ministrstvo za zdravje priporočilo ponoven interni nadzor, je napovedal Remškar. To bodo po njegovih besedah storili predvsem iz korektnosti in poštenosti do svojega dela ter da se v drugem podobnem primeru ne bo zgodilo kaj podobnega, "ko pa bi lahko vsaka sekunda predstavljala rešitev oz. ustrezno pomoč".

Otroška klinika je izjemno natrpana – v njej je bila letos zasedenost ves čas več kot 100-odstotna. To po Kržišnikovem mnenju zagotovo otežuje nadzor nad bolniki in bi bilo nujno, da bolnišnica pridobi dodatne prostore.

Sicer je medicinska sestra, ki deklice ni takoj oživljala, opravljala tečaj za oživljanje, vendar je po besedah Remškarja znotraj sistema premalo t. i. "lažnih alarmov", ki bi zagotavljali, da oživljanje postane avtomatizem. Po Kržišnikovih besedah bi morala sestra takrat, ko je ugotovila, da otrok ne diha, poklicati dežurno zdravnico, da pride na oddelek. Vendar je sama presodila, da bo ukrepanje primernejše, če nese otroka na intenzivni oddelek in pri tem pokliče zdravnico.

Na vprašanje, kdo bo za omenjene nepravilnosti oz. odstopanje od predpisane prakse odgovarjal, je Remškar dejal, da je odgovorna Zdravniška zbornice Slovenije, ki mora tudi ukrepati.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
21. 06. 2009 10.33
Buena Vita
21. 06. 2009 10.33
vem da življenje reši sekunda samo sekunde so vedno v igri
kr--en
20. 06. 2009 15.11
Spet ena zadeva o kateri je znanih tako malo podatkov, da si vsak lahko predstavlja tisto, kar si hoče. Spet so možne vse manipulacije - za in proti. Spet se je nekaterim dvignil pritisk, čeprav o vsej zadevi ni znano skoraj nič. Možno je tudi to, da je sestra napravila najboljšo možno stvar v tistem trenutku. Meni se zdi njeno ravnanje povsem logično. Ker pa je podatkov premalo se je bolje izogibati prenagljenim sodbam, ki ne koristijo ničemur.
CezDrnInStrn
20. 06. 2009 14.14
Kar brišite 24 ur!To se lahko ZGODI TUDI VAM!
Tonček Balonček
20. 06. 2009 13.53
Ni je bilo tam! Zakaj ne? Morilka!!
strogoff
20. 06. 2009 13.15
aja, in še tole : KJE jebila dežurna zdravnica tedaj - NAMESTO v svoji dežurni sobi NA ODDELKU ? bo kdo odgovoril na to vprašanje ali še vedno nihče ? sickosi !
Tonček Balonček
20. 06. 2009 13.05
Ta protizdravniška gonja je smešna! Če je nekdo pač storil napako pri prvi pomoči, je smešno napadati zdravnike. Naj pri vsakem pacientu stoji en zdravnik, spec. iz anesteziologije, zraven naj ima pa respirator, EKG, voziček s kompletom za reanimacijo ter anestezijsko sestro? Kdo bo to plačal, povejte že enkrat, spoštovani zavarovanci, kaj hočete in za koliko?! Tega ne bo povedal ali predlagal noben politik!!
brculja88 .
20. 06. 2009 11.58
Levcy_90 "pa tut prva pomoč...če nisi sposoben oživljat oz.se ne počutiš..potem tega ne počni k lahk nardiš sam še večjo škodo,glede tega primera se bo pa krivda sam valila in prstala na sestri" NAJVEČJO ŠKODO NAREDIŠ, ČE NE POMAGAŠ... KAKRŠNA KOLI POMOČ JE VEDNO BOLJ POZITIVNA OD TEGA, DA POMOČI NI.. javnost mora vedeti... da je potrebno, da pomagaš.. ne pa da samo čakaš na reševalce...
mori007
20. 06. 2009 11.33
Moram vam povedat iz prve roke, na otroškem oddelku MB bolnišnice delajo samo sestre, doktorji se pa resnično obnašajo kot bogovi. ČE se sinu ali hčeri še kej zgodi ZAGOTOVO ne bosta v MB bolnišnici ampak kje drugje. Imam te njihove vzvišenosti poln kufer. 5 dohtarjev reče da ni nič narobe 6-ti pa postavi šokantno diagnozo. Sej neveš več kdo pije kdo plača. Medicinskim sestram pa vsaka čast ta te debile prenašajo!!!!!!! LP
Tonček Balonček
20. 06. 2009 11.31
Gotovo da dete ni umrlo zaradi tridesetih sekund, ko je bilo brez umetnega dihanja! Običajno se pokliče pomoč (če se da) in ne nosi pacienta drugam!
bucymd
20. 06. 2009 09.25
ja zdej bo pa sestra kriva za vse zdravnikove napake!
stevilka28
20. 06. 2009 08.48
Na potezi je zdravniška zbornica, da ukrepa. Ja, ja, to bo, v Sloveniji lahko pustiš da pacient umre, pa še odgovarjat ne rabiš za to. Komu lepše kot zdravstvenim delavcem, nobene odgovornosti, visoke plače, več kot mesec dni dopusta ...
Leon Poga?i?
20. 06. 2009 02.05
pa tut prva pomoč...če nisi sposoben oživljat oz.se ne počutiš..potem tega ne počni k lahk nardiš sam še večjo škodo,glede tega primera se bo pa krivda sam valila in prstala na sestri.me pa zanima kaj bi ti nardil v tem primeru,k ni glih vsakdanja situacija.sestra je gotov dala vse od sebe in stojim za njo..v danem trenutku je pač storila kar je zmogla in znala.v nobenem primeru je pa jaz nebi označo kot krivko..kaj pa če bi ona bla v tem času v čajni kuhinji na kavi?nebi bla tk hitra..je pa smrt tko mladega otroka težko sprejeti in vas po eni strani razumem
Leon Poga?i?
20. 06. 2009 01.59
babsi...pozabo si na kirurgijo.če bi ti lahko izbiral..kaj bi izbral?da te oživlja sestra ki tam cel dan izvaja nege,ali pa nekdo ki se na to spozna in to znanje reanimacije redno obnavlja..k vsi gotovo vemo da sestre na intenzivi svoje delo opravljajo vsaj 3X bolj kvaliltetno in profesionalno od ostalih...
Leon Poga?i?
20. 06. 2009 01.56
hotel sm rečt da lahk da ni sestra želela tvegati še drugih poškodb..drgač se strinjam z vami,glede zlomljenega rebra..sam tu so pl tut komplikacije,to sm hotu povedat in da so na intenzivi najbolj usposobljeni za takšne primere..k možganske celice začnejo razpadat komaj po 3 minutah ne pa 30 sekundah...tako da punčka kljub poznejši reanimaciji nebi utrpela možganskih poškodb,je pa zato dobila kvalitetnejšo reanimacijo
VolilecSI
20. 06. 2009 00.53
Vedno je krivo medicinsko osebje, nikdar direktor!
rewritable@email.si
20. 06. 2009 00.49
še dobro, da ni pričela takoj oživljat! Če bi res zlomila kako rebro in deklica umrla, bi jo najbrž hoteli javno kamenjat. To je sporočilo, ki ga s svojimi komentarji dajete zdravstvenem osebju.
brculja88 .
19. 06. 2009 22.28
Levcy_90* ne streljej... pri uspešni reanimaciji je pogoj, da imaš zlomljeno kako rebro... Če imaš res diplomo potem kr še mal knjigo v roke.. pa obnovi prvo pomoč, anatomijo, patologijo, fiziologijo, ker ti ni čist vse kristalno jasno.. pa brez zamere, drugače se strinjam, da je vedno za vse kriva sestra... dohtarji pa po večini nikoli nič.. :(
brculja88 .
19. 06. 2009 22.24
Levcy_90 se strinjam s tabo... ampak a ti veš, da pri pravilni masaži srca (reanimaciji) mora biti zlomljeno vsaj eno rebro... Tu diploma ne zaleže kaj preveč... izkušnje učijo... molo bolj si poglej fiziologijo pa patologijo ter anatomijo..
helecu
19. 06. 2009 22.18
Vedno je za vse krivo medicinsko osebje, ali pa je vedno razlog administrativna napaka. Kdo bo že enkrat stopil na prste dohtarjem oziroma eliti???