Slovenija

Poslanci za skupino za ustavne spremembe glede referendumov

Ljubljana, 06. 04. 2011 06.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Razprava o spremembah ustave glede referendumske ureditve na parlamentarni ustavni komisiji je do nadaljnjega prekinjena. Poslanci želijo za obravnavo teh sprememb ustanoviti strokovno skupino, zato se bodo sestali šele, ko bodo lahko določili člane te skupine.

Ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs je v imenu vlade, ki je predlagatelj sprememb, uvodoma pojasnila, da želijo dopolniti 90. člen ustave ter dodati novi 90.a člen. Kot bistveno spremembo je izpostavila odločanje o uveljavitvi zakona. Volivci bi torej odhajali na naknadne zakonodajne referendume in tako odločali o že sprejetih zakonih.

Sprememba bi po besedah ministrice prinesla tudi "bolj ustrezno določitev predlagateljev". Iz nabora predlagateljev bi odpadli poslanci državnega zbora in državni svetniki, saj bi, tako ministrica, v razpravi in zakonodajnem postopku že sodelovali.

Ministrica za javno upravo
Ministrica za javno upravo FOTO: Damjan Žibert

Hkrati bi ohranili možnost, da se referendum razpiše na podlagi 40.000 zbranih podpisov volivcev. Novost bi bila uvedba spodnje meje udeležbe volivcev na referendumu, da bi ta imel pravne posledice. Predlagatelji so določili 25-odstotno udeležbo, da bi bil referendum veljaven. Ta prag so po ministričinih besedah določili, ker se odločitvam na referendumih prevečkrat očita vprašljiva legitimnost zaradi nizke udeležbe.

Novost bi bil tudi 90.a člen, s katerim bi omejili področja, o katerih bi se na referendumu lahko odločalo. Tako po predlogu vlade ne bi bilo mogoče razpisati referenduma za zakone, ki bi jih DZ sprejel zaradi varnosti in obrambe države, za zakone o ratifikacijah mednarodnih pogodb, zakone o davkih, carinah ter o izvajanju državnega proračuna, in pa za tiste zakone, katerih zavrnitev uveljavitve bi lahko pomenila kršitev človekovih pravic.

Opozicija kritizirala omejitve

Se nam obetajo spremembe v referendumski zakonodaji?
Se nam obetajo spremembe v referendumski zakonodaji? FOTO: Aljoša Kravanja

Opozicija je imela največ kritik na račun uvedbe kvoruma pa tudi omejitev, za katere tematike bi se referendum sploh razpisoval. V SDS so opozorili na nesprejemljivost kvoruma. Po besedah poslanca SDS Franceta Cukjatija bi bilo to isto, kot če bi za izvolitev predsednika države potrebovali 50-odstotno udeležbo.

Njegov poslanski kolega Branko Grims ga je dopolnil, da je referendum izredno pomemben demokratični institut in učinkovito sredstvo omejevanja oblasti. Kot je menil, ima ljudstvo pravico odločati o čemer koli. Spomnil je, da so v SDS že ponudili rešitev za urejanje tega vprašanja, in sicer t. i. referendumski dan. Jakob Presečnik (SLS) je menil, da bi kvorum pomenil referendumsko nagovarjanje bolj v smeri udeležbe.

Ministrica jim je odgovorila, da "z banalnimi argumenti zavračajo legitimnost njihovega razmišljanja", koalicijski poslanci pa so večinoma opozarjali na sedajo preširoko možnost sklicevanja referenduma. Kot je Anton Anderlič (LDS) dejal v razpravi, "zagotovo ne moremo na referendum dati vprašanja, ali bomo davke pobirali ali ne".

Pavel Gantar (Zares) je dodal, da ljudje referendumov ne izpuščajo zato, da bi prepustili odločanje drugim, ampak ker so nekatere teme irelevantne. Tudi Bojan Kontič (SD) se strinja s spremembami, "hkrati pa ve, da jih ne bo".

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jokica
08. 04. 2011 00.50
itak da mamo referendume, če si pa vlada takšne zakone izmišlja, da te srat prime...
tinetone
06. 04. 2011 19.46
ZAHTEVAM REFERENDUM O USTAVNIH SPREMEBAH!!!! PREDVSEM TISTH, KI BI OMOGOČILE ODPOKLIC POSLANCA S STRANI VOLIVCEV
Bluzer Bluzoviti
06. 04. 2011 19.36
tristokosmatih: saj bo res referendum o tem: opozicija ga je že napovedala! zagotovo grem!
Bluzer Bluzoviti
06. 04. 2011 19.32
(nisem postal nepismen - nekaj mi tipkovnica nagaja in spuša črke)
Bluzer Bluzoviti
06. 04. 2011 19.29
seveda morajo referendumi ostat, komu se ne ljubi it, pa naj ne gre... stroški so zanemarljivi v primerjavi s tem, kako drugače vlada zapravlja (NLB, itd..), koristi za a pa maksimalne: kaj, čebi brez referenduma sprejeli pokojninsko reformo, zao delu na črno, itd... to edina pot, da preprečimo vladi (vladam), da sprejemajo zase korstne za ljdi a škodljive zakone! zaradi menenaj bo referendum vsak mesec: raje za referendum, kot pa za tajkune! rad bi še referendum o ukinitvi prepovedi prodaje alkohola po 21 uri, ker nimam več denarja za gostilne!
DarhVader
06. 04. 2011 19.05
kako prišparati pri referendumov... vsakih pol leta naj bi bil referendum, in na tem referendumu, bi se postavila vsa vprašanja, ki so se zbrala v tisem pol letu....in tako bi se prišparalo ne pa ukinjat kaj lahko odločamo in kaj ne
nazaret
06. 04. 2011 18.35
Tudi če ni referenduma nimamo nič kaj več denarja...samo nekateri so izzvzeti. Če bi želei spremembe potem naj tudi sprejmejo da poslanec ki prej obljublja kaj bo naredil in potem dela čisto drugače bi moral biti odstavljen. Takšen človek nima nobene pravice glasovati v mojem imenu, če je prej na vse pretege drugače govoril.Tako da se kar strinjam da je potreben referendum za tako neumne zakone, ki jih predlagajo in sprejemajo.
bojc_
06. 04. 2011 18.31
Dragi moji, referendumov nam nesmejo ukinit to je še edina pravica, ki jo imamo kot volilci. Stvari, ki so nacionalnega pomena in se politika nemore odločit je prav da ljudstvo reče svoje. Treba pa je sevede preprečit referendomov, ki so obrobnega pomena in so zgolj za nabiranje političnih točk. Pa še glede o denarju, glede nato da pri drugih stvari država ne špara do tile referndumi samo kaplja v morje.. je pa res da mediji te stroške potencirajo v nebo.. ko pa gredo miljoni komu zasebne žepe pa je normalno.
speedstar
06. 04. 2011 17.29
Za določene zadeve naj možnost referenduma kar lepo ukine. En sam referendum navsezadnje stane preko 4 mio evrov, kar pa ni malo denarja.
Tristokosmatih
06. 04. 2011 16.15
Bo referendumov manj? Ne vem...dejmo to na referendum,pa naj volivci oldločajo..
robba
06. 04. 2011 16.11
kaj ko bi raj namesto o referendumu vpeljal določilo, da če ni na parlamentarnih, predsedniških,županskih ..itd volitvah vsaj70% udeležbe so volitve neveljavne. rečmo,lds dobi par procentov, pa vedri v vladi.je to normalno?jankovič dobi 18% glasov prebivalstva pa je župan. je to ok? pa še bi se našlo...
tinetone
06. 04. 2011 15.19
kaj pa če bi določil en ali dva datuma v letu ko bi bilo možno izpeljati referendum ker ni bistvene razlike v ceni če je referendum eden ali 2v1...
Danijel Fric
06. 04. 2011 14.02
Pri tem vlada predlaga uvedlo t. i. referendumskega kvoruma, določitev vsebin, o katerih se ne more odločati na referendumu, in uvedbo omejitve, po kateri bi lahko referendum predlagali le volivci. Če to dopustimo smo fardamani na vse večne čase, potem bo vlada delala glih kar ji bo na pamet padlo. Barabe že iščejo druge poti kako priti do njihovega bedastega cilja. Če se gremo neko demokracijo naj odloča ljudstvo, ne vlada. Vlada ja v službi ljudstva in ne obratno, kot si oni predstavljajo. Sicer pa o tej vladi škoda več vsakih besed in najbolje za nas da se čimprej umaknejo.
cirus
06. 04. 2011 13.38
Edini smiseln referendum bi bil za odstop vlade in za nove volitve.
cirus
06. 04. 2011 13.38
Edini smiseln referendum bi bil za odstop vlade in za nove volitve.
forrestcic
06. 04. 2011 13.32
Vlada bo zdaj omejila tisto zadnje sredstvo za uveljavljanje demokracije, to je referendum. Vladi stvari ne gredo po načrtih, ker se ljudje ne strinjamo z njihovimi slabimi predlogi To pa jim ni všeč, zato bodo še bolj omejili naše pravice, tako več noben volilec no bo imel pravice odločati, razen na volitvah. V primeru, da bomo izglasovali lažnive politike, kot so v sedanji vladi, bodo lahko štiri leta delali po svoje mi pa bomo lahko samo gledali!!!
jero_x
06. 04. 2011 13.12
kolko plačaš
jurimuri1
06. 04. 2011 13.08
naj sprejmejo manj bedastih zakonov, pa bo tudi referendumov manj
DarkT
06. 04. 2011 12.26
Če bi imeu stike z AL-kaido bi jim točno reko naj grejo v parlament z bombnim plaščom sredi seje ;)))
Geronemo
06. 04. 2011 12.25
mirko.dirko: A verjameš da bi to bil problem, če Bi resnično sprejeli zakon: kjer bi 1x letno dobili "državljanski regres" Mogoče ne 10.000, meni recimo bi pomagalo že 1500€ Ne, a??? Medtem pa se izvajajo dokapitalizacije vsega možnega, kupovanje orožja, kraje, sovražni prevzemi... Boš rekel da Slovenija nima denarja??? Ne, nasportniki dajte pretiravat v ekstreme da se ideja sliši absurdna... Saj takšni ljudje nam narekujejo način življenja...