Slovenija

Bo uporaba nacističnih in fašističnih simbolov postala kaznivo dejanje?

Ljubljana, 13. 06. 2024 19.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tadej Grešovnik
Komentarji
125

Bi utegnila Policija javno razkazovanje nacističnih simbolov tudi uradno kaznovati in preganjati? V luči nedavne parade zamaskiranih mladeničev – opremljenih s prav takšnimi simboli – po središču Ljubljane vodja poslancev Levice Matej Tašner Vatovec predlaga vladi, naj pripravi spremembe kazenskega zakonika in prepreči "normalizacijo" takšnih ravnanj. Bi se lahko politika v zvezi s tem vprašanjem poenotila in ali bo predlog dobil tudi podporo parlamentarne opozicije?

Petkov shod v središču prestolnice. Nekaj deset zamaskiranih moških v črnih oblačilih glasno vzklika gesla, uperjena proti migrantom. Sredi Prešernovega trga zagorijo bakle, skupina razvije celo transparent z znanim nacističnim simbolom. 

Shod v Ljubljani
Shod v Ljubljani FOTO: Bobo

"Zadnje čase vidimo, pa ne govorim samo o dogodku prejšnjega tedna, ampak že dlje časa, da se predvsem simboli skrajne desnice, ki so pogosto ali pa praviloma povzeti po nacistični simboliki, zelo nonšalantno pojavljajo v javnosti," pravi vodja poslancev Levice Matej Tašner Vatovec. Vladi zato predlaga, "da se v zakoniku – ne glede na to, kakšna je trenutno sodna praksa – razkazovanje neonacističnih simbolov na takšnih javnih shodih, se pravi ne v zgodovinske ali pa dokumentarne namene, opredeli kot kaznivo dejanje".  

"To je področje, o katerem tudi v naši poslanski skupini razmišljamo že nekaj časa. Pripravljamo rešitve, treba jih je uskladiti in zagotovo stvari ustaviti," prikima vodja največje poslanske skupine Borut Sajovic.  

Zakaj iskati rešitve, ko pa ima vlada že na mizi konkreten predlog Levice? Ga bo največja vladna stranka podprla? "Vsebinsko in načeloma se z njimi zagotovo strinjam," odgovarja Sajovic.   

Kaj pa desni politični pol? V največji opozicijski stranki, kjer pogosto opozarjajo tudi na pojav levega političnega ekstremizma, so danes v kratkem odzivu obsodili poveličevanje vseh totalitarnih režimov.  "V Slovenski demokratski stranki smo zato že večkrat predlagali, da se z zakonom prepove vsako javno poveličevanje vseh totalitarnih režimov – še posebej fašizma, nacizma oz. nacional-socializma in komunizma – ter javno uporabo njihovih simbolov," so sporočili. 

O morebitni podpori predlogu se za zdaj niso izrekli. Prav tako ne Krščanski demokrati, ki danes ideje Levice ne komentirajo. Kaj pa pravijo v SD-ju? "Jaz mislim, da prepovemo nacistične simbole, da ne bo dovolj," je prepričan podpredsednik stranke Luka Goršek. "Mi moramo začeti pripravljati zakon, ki bo prepovedal Generacijo identitete, to je nacistična organizacija, nekatere druge evropske države so to že storile in so jih celo uvrstile med organizacije, ki imajo neke indice terorističnih organizacij.

Zato, dodaja, bodo Socialni demokrati – če Levici s pobudo ne uspe – sami pripravili svoj še strožji predlog omejevanja in kaznovanja političnega ekstremizma.  

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (125)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BLAŽEN
14. 06. 2024 15.55
+0
simpatizerje nacizma v zapor, pa vsak dan 20 čez rit, dokler ne pokličejo Dolfija na zagovor, zaradi zavajanja neprisebnih
Smuuki
14. 06. 2024 14.34
+7
Rdečo zvezdo sem imel na nišanu. Zame bo sovražnik for ever. Drug drugega smo gledali preko puškinih cevi. Sam sem nosil slovensko zastavo nasproti mene je bil sovražni vojak z rdečo zvezdo. Svetlana je zeeeelo daleč od intelektualke in literatke. Ona in njeni prišleki so sovražno razpoloženi do Slovenije. Zo vsako leto ponavljajoče provocirajo domoljubne slovenske vojake. Tudi domobrance če hočete. Branili smo dom, domovino. In ubranili tudi.
masai mara
14. 06. 2024 12.36
-6
Kaj dela država, kje je policija da dopuščajo take provokacije neonacistov v Ljubljani? To je noro. Nobeden se ni oglasil in konkretno obsodil početja teh nacistov, ki so izvajali nacistični pozdrav sredi Ljubljane.
Smuuki
14. 06. 2024 14.26
+8
Kaj dela držaca, kje je policija ko je prireditev nosil bom rdečo zvezdo. Prav rdeča zvezda nas napada že desetletja. Svastika se je pojavila in po 4 letih trajno izginila iz javnosti. Pa rdeča zvezda uvožena iz rusije? 8 desetletij nas siromaši. Kdaj jo prepovemo? Če vemo za gorje svastike zakaj revitaliziramo gorje rdeče zvezde? Trajna prepoved VSEH ZNAKOV TOTALATERIZMOV. Fašizma, nacizma,komunizma. Smo enakopeaven član evropske družine kjer so to že zdavnaj obsodili. Pa mi? Kaj se obotavljamo? Je pri nas komunizem še kako prisoten ker se temu izogibamo?
JApajaDAja
14. 06. 2024 11.49
+12
nekateri so si prisvojili svastiko za simbol zla, ta drugi zvezdo, srp, kladivo....kje je razlika?
BLAŽEN
14. 06. 2024 15.57
-2
Smuuki
14. 06. 2024 17.22
+3
Točno tako. Kdor je kaj prebral, slišal ljudi kako so izginevali ponoči ve kaj rdeča zvezda pomeni. Kdor je prebral govor Moša Pijade v Jajcu ve zakaj se gre. To kar je govoril takrat so tudi dobesedno izvajali. Kdor ima voljo ga prebrati je ali vsaj svoj čas bil dostopen na spletu
Smuuki
14. 06. 2024 11.36
+11
Rdečo zvezdo so nosili naši vojni nasprotniki leta 1991. Zame je simbol sovražnika enako kot svastika. Vojaški spopad se je končal v našo korist in meni vedno znova vrne misel na to. Svetlano in njene privržence jemljem kot težko provokacijo ki ji na našem prostoru nikoli več ne bi smeli dovoliti uporabljati. To nikoli ni bil slovenski simbol. Naši kolaboranti z rusijo so ga prenesli na naše območje. Pod tem simbolom se je pobijalo nič krive po navodilih izven meja naše domovine. Se strinjam, da se prepove vse simbole, ki so prinašali trpljenje in smrt. Svastika je enakovredna rdeči zvezdi. Nobenega od teh se nikoli več ne sme uporabljati. Prav to nas razdvaja in nam onemogoča višji standard.
patogen
14. 06. 2024 10.30
+8
Zakaj nekdo ne more nositi majice nosil bom hakenkrojc, nosi pa lahko majico nosil bom rdečo zvezdo? Kot je zadnjič nekdo skakal z njo po volišču. In iskal konflikt. Je stvar zrela za sodišče za človekove pravice? Ali prepoved obeh, ali pa dovoliti oba.
iskriv
14. 06. 2024 09.56
-4
Zopet smo priča populističnemu sprenevedanju SDS , češ že večkrat so predlagali prepoved uporabe simbolov in tvorb totalitarnih režimov in kaj so naredili , koso bili v poziciji vladanja - NIČ , oziroma oblikovali so rumene jopiče , vaške straže in po vzoru iz leta 1939 v Nemčiji parade zamaskirancev z baklami , ki so vzklikali nacistične parole in nosili nacistične simbole . pred javnostjo in za javnost pa vse to obsojajo in se smejejo nasedlim , ki jih podpirajo z dajanjem glasov !
zibertmi
14. 06. 2024 09.19
-8
to je po svetu že dolgo.pri nas tega ne bo ,sds ne bo pustil,ker drugače ne more živet.sodišča bodo pa tudi povedala svoje pod to točko ,kot vedno
zibertmi
14. 06. 2024 12.55
-4
ja žal niso problem bolniki ,ki so pristali v psihiatrični bolnici,problem so nepregledani bolniki ,ki so pristali v politiki in stranki sds
kiropraktik
14. 06. 2024 08.08
+10
Kaj pa rdeča zvezda? Ta je pobila največ Slovencev!
zibertmi
14. 06. 2024 09.20
-6
a kje vidiš koga,razen v vaši fantazije,da te pozdravlja ali skandira,po tvojih komunističnih pozdravih
BLAŽEN
14. 06. 2024 15.59
+0
Valkidžija
19. 12. 2024 19.02
Dragi kolega, to se dogaja vsaki dan in sicer gre za pozdrav "zdravo" kateri se je zalezel v vse pore današnjega življenja, pa čeprav je ta pozdrav komunistična skovanka.
Slovenec81
14. 06. 2024 08.02
+12
Če se zgodi to, morajo zraven dodati tudi zvezdo levice
myomy
13. 06. 2024 21.59
-11
Slovenijo so napadli nacisti in njihovi hlapci domobranci, ne partizani. Prav tako ni JLA napadla Slovenije, saj je takrat bila Slovenija še del mednarodno priznane države Jugoslavije. Slovenijo pa je priznala edino Hrvaška, ki pa je tudi sama bila še nepriznana država od celotne mednarodne skupnosti. Kot, da bi Gorenjska priznala Dolenjsko kot samostojno državo. Ne gre to tako po domače po mednarodnem pravu, dragi moji.
Dark Knight
14. 06. 2024 11.06
+5
JLA ni napadla Slovenije? To povej žrtvam vojne za Slovenijo. Mrs jugonostalgičar zmešan. Pa da se ti da čakat zadnje sekunde komenturanja, da oddaš tak bolan komentar.
Smuuki
14. 06. 2024 12.19
+6
A zdej boš prijavil da smo slovenci napadli jla? Dejstvo da so vojni spopadi bili. Bili so na slovenskih tleh. Kdo je napadel? Kdo je začel vojni spopad?
Dark Knight
14. 06. 2024 12.26
+6
Po njegovem spranem levičarskem mozgu, smo Slovenci napadli jla.
zibertmi
14. 06. 2024 13.20
-5
ja sds feni nalijte si čistega vina,tako glede 2,svetovne vojne kot osamosvajanja.lahko smo veseli,da mnogi janezevih ukazov niso spoštovali.če bi TO kot je ukazal janez napadla kasarne,ki smo jih samo nadzorovali in pustili brez vode in elektrike,bi jana,kot je bilo v njihovem scenariju ,ljubljano zravnala z zemljo
Perje-nator
13. 06. 2024 21.56
+11
Dokler lahko Mesec,Sukićka itd hodijo z zvezdo po parlamentu, lahko tudi protestniki hodijo po pločnikih..
Perje-nator
13. 06. 2024 21.54
-3
Bravo pubeci..podpiramo..
myomy
13. 06. 2024 21.54
-9
Kaj pa počne ta domobranski podmladek sredi Ljubljane? A niso to vaške in ne mestne straže? Tkole ne boste ujeli niti enega samega migranta. A lahko prosim nekdo stopi do njih in pouči te nešolane pubertetnike, da se državna meja nahaja južno od naše prestolnice?
Smuuki
14. 06. 2024 12.22
+9
Mlatiš prazno slamo. Dviguješ prah pa nič od tega. Zrnje so ti že drugi pobrali. Niti prazne slame od žita ne ločiš a se delaš pameten. Tipičen levak brez osnovnega znanja.
iziizi
13. 06. 2024 21.51
+11
vauuu demokracija toliko o svobodi govora ,vsak lahko ima svoje preprićanje ,tudi romi imajo prepričanje da jim nihče nič ne more in z dejanjim to dokazujejo
myomy
13. 06. 2024 21.50
-10
Sam res. Kaj pa delajo te vaške straže sredi glavnega mesta? A so od samega strahu pred migranti pobegnili v našo prestolnico? Tkole, dragi moji pobiči, ne boste preprečili vstopa niti enemu samemu migrantu. A lahko Ljubljančani prosim obvestite te nešolane pubertetnike, da se meje nahajajo južno od naše prestolnice?
Zgaga Ukrajini
13. 06. 2024 21.50
+10
A pol bo tudi ukrajinski AZOV simbol prepovedan?
Bananistanec
13. 06. 2024 21.46
-1
Kateri simbol je bolj sporen, svastika ki od nastanka je simbol sreče, ki so ga pozneje posvojili nacisti od takrat osovražen simbol ali t.i. kraščanski križ, ki je bil simbol mučenja in smr... še pred kristusom, ki je šele precej pozneje postal simbol vere in večkrat zlorabljen v imenu svetega
Na pol ovca
13. 06. 2024 21.36
+9
Dajte raje močno razmisliti kaj predlagate, kajti tudi VI ploskate Ukrajinskim nacistom, ki odkrito uporabljajo te simbole, da ne omenjal slavnega pozdrava "slava ukrajini " izumljen s strani Ukrajinskega združena UON Bandere zahodna ukrajina za tiste ki so danes prilezli ispod kamna to so Ukrajinski Naciji, Vijšijci,Ustaše, Domobranci s tem da so bili Domobranci matere tereze v primerjavi z Ukrajinci ... v 2 svetovni
Posteni
13. 06. 2024 21.48
+0
Hrast1234
13. 06. 2024 21.34
+8
Frajerčki naj najprej porihtajo eno Dolenjsko vasico in se potem ustijo!