Slovenija

Brecelj zanika, da bi za hitrejšo obravnavo bolnice prejel podkupnino

Ljubljana, 23. 04. 2021 13.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

S pričanjem kirurga Erika Breclja se je na Okrožnem sodišču v Ljubljani nadaljevalo sojenje v aferi preskakovanja čakalnih vrst v zdravstvu. Zanikal je, da bi za hitrejšo obravnavo onkološke bolnice prejel podkupnino, in ocenil, da je pri obtožbah podkupovanja šlo za izsiljevanje njegove žene sodnice, ki je enemu od obtoženih sodila v drugi zadevi.

Iztok Požar je na predobravnavnem naroku namreč priznal, da je prvoobtoženemu v zadevi in zaposlenemu v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Urošu Smiljiću plačal 20.000 evrov za to, da bi njegovi hudo bolni partnerici uredil hitrejšo operacijo in zdravljenje raka pri Eriku Breclju. Sodišče je Požarju januarja 2019 izreklo pogojno obsodbo dveh let zaporne kazni s preizkusno dobo petih let.

Brecelj, zaposlen na Onkološkem inštitutu Ljubljana, je v današnjem pričanju pojasnjeval, kako sta potekala obravnava in zdravljenje pokojne bolnice. Po operaciji v Bolnišnici dr. Petra Držaja jo je kirurg iz UKC Ljubljana naročil na pregled na onkološkem inštitutu, kjer so ugotovili, da je bolezen zelo hitro napredovala. Kot je dejal, je tako hitro poslabšanje v svoji karieri videl samo še enkrat.

To je bil po njegovih besedah tudi razlog, zakaj so bile vse preiskave opravljene tako hitro, v nekaj dneh, in ne podkupnina, ki naj bi jo dobil. Poleg tega so jo na vse preiskave naročali drugi, ne on, je še poudaril. Prav tako po njegovih besedah ni bil zaradi podkupnine pred operacijo izpuščen konzilij, kot je trdil Požar. Kot je danes spomnil Brecelj, je Požar tudi trdil, da je bila zaradi podkupnine njegova partnerica sama v sobi, kar pa po kirurgovih besedah glede na podatek v evidencah inštituta ne drži.

 Brecelj pravi, da ni dneva, da ga ljudje ne klicali in prosili, da koga pregleda.
Brecelj pravi, da ni dneva, da ga ljudje ne klicali in prosili, da koga pregleda. FOTO: Bobo

Sicer pa je po Brecljevih besedah "roko nad njenim zdravljenjem držala teta", nekdanja zaposlena na onkološkem inštitutu in aktivna v društvih onkoloških bolnikov. Nenavadno se mu je zdelo, da pri obravnavah nikoli ni zasledil njenega partnerja. Kot je dejal, je v medicinski dokumentaciji, v katero beležijo tudi, kdo je bolnika spremljal, prva omemba soproga šele leto po začetku zdravljenja bolnice.

Po njegovi oceni je šlo za izsiljevanje njegove žene, ki je sodila v kazenski zadevi, v katero je bil vpleten Požar, v upanju, da bi ga oprostila. To sta Brecelj in njegova žena tudi prijavila Policiji, žena pa se je izločila iz postopka.

Brecelj Smiljića sicer pozna več let, spoznal ga je v parku pred onkološkim inštitutom. Ne spomni se, da bi Smiljić posredoval glede te bolnice, je pa po obtožbah o podkupovanju Brecelj pri drugih bolnikih, ki jih je Smiljić pripeljal k njemu, "zelo na trdo prijel", ali so mu za to dali denar. Ob teh vprašanjih so bili bolniki po njegovih besedah zelo razočarani in so to tudi zanikali. Kot je še pojasnil Brecelj, ni dneva, da ga ljudje ne klicali in prosili, da koga pregleda.

Spomnimo

Zgodba o domnevnem preskakovanju čakalnih vrst je v javnosti zakrožila ob hišnih preiskavah v UKC in na ljubljanskem onkološkem inštitutu v začetku oktobra 2016. Slabi dve leti pozneje je specializirano državno tožilstvo spisalo obtožnico, v kateri Smiljiću očitajo sprejemanje podkupnine v zameno za ureditev zdravniške obravnave mimo uradne čakalne vrste, več osebam pa podkupovanje. Podkupnine naj bi bile ponujene tako v denarju kot tudi v materialnih dobrinah in uslugah.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ninica38
24. 04. 2021 11.16
Upam,da je nekje pravica in ,da bo ta laznivi , "ljubeci" partner enkrat za vselej odgovarjal za vse lazi,ki jih trosi v zvezi s svojo partnerko.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 19.49
+3
Samo žebljiček na glaviček glede kemoterapije. Naj vam povem, da je prispevek kemoterapevtikov na 5 letno preživetveno dobro dokumentiran v znanstveni literaturi kot 2,3% v Avstraliji in 2,1% v ZDA. --- Torej, vzemi kemoterepevtik, strup, da ti bo izboljšal preživeti v 2,3%, samo ne sprašuj se o kvaliteti preživetja. --- Živela svoboda izbire. Vsaka svobodna izbira pa prinese svobodne posledice, ki jih sprejmemo nase. To je lepota življenja, svobodna izbira. Po smrti nas nihče ne bo vprašal koliko smo zaslužili, ampak zakaj si izbral, to kar si izbral. Izbire so pomembne, vse ostalo je drugotnega pomena. Izbira pa naj bi bila k večjemu sodelovanju, graditev dobrih odnosov ...
real....
23. 04. 2021 19.54
+1
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 19.48
+1
Samo žebljiček na glaviček glede kemoterapije. Naj vam povem, da je prispevek kemoterapevtikov na 5 letno preživetveno dobro dokumentiran v znanstveni literaturi kot 2,3% v Avstraliji in 2,1% v ZDA. (=The contribution of cytotoxic chemotherapy to 5-year survival in adult malignancies. ... survival in adults was estimated to be 2.3% in Australia and 2.1% in the USA." --- Torej, vzemi kemoterepevtik, strup, da ti bo izboljšal preživeti v 2,3%, samo ne sprašuj se o kvaliteti preživetja. --- Živela svoboda izbire. Vsaka svobodna izbira pa prinese svobodne posledice, ki jih sprejmemo nase. To je lepota življenja, svobodna izbira. Po smrti nas nihče ne bo vprašal koliko smo zaslužili, ampak zakaj si izbral, to kar si izbral. Izbire so pomembne, vse ostalo je drugotnega pomena. Izbira pa naj bi bila k večjemu sodelovanju, graditev dobrih odnosov ...
piron
23. 04. 2021 19.48
+3
JJ in co... se vidimo 27.aprila na Prešernovem trgu in na trgih ostalih mest. To, da Jan..ez sam spiše grozilno pismo svoji ženi in svojim otrokom, je pa ... no koment.
turojen
23. 04. 2021 19.32
+2
Eden redkih, poštenih, seveda mu mečejo polena..
Vera Njezic
23. 04. 2021 18.48
+3
Mal je takšnih zdravnikov ,ki se izpostavijo , nam je povedano ,da se vsi med seboj poznajo in to je problem .Nobeden noče proti kolegom javno nič povedati.V štirih letih moževega zdravljenja ,vsaka čast kirurgom ,edini so naredili odlično svoj del ,kasneje ni bilo potrebe po sistemskem zdravljenju ,žal pa je ampak niso hoteli . Neuradno zvez da niti ne zdravijo ,ker majo nekakšna svoja merila ,pač te dejansko obsodijo na smrt.To sem neuradno izvedela od več specialistov ,ko sem to povedala u Mariboru na onkologiji so bili tiho.Sicer so povedali da ni glih tako ,pametnim dosta .
Vera Njezic
23. 04. 2021 18.56
+2
Sama sem upala na imunoterapijo ,ker je bil kandidat in nam je povedano naj na Slivniškem povemo ,da sprožijo postopek za določanje receptorjev ,nič ni bilo .Ko je umiral so je iskali tiste izvide ,češ da jih ne najdejo.Seveda ker ne obstajajo niso jih niti delali. In zdaj se mi počutimo krivi ,ker smo verjeli da bodo naredili vse ,samo lažejo se ,otroci in jaz pa sem moramo živeti .Že leto in pol ne morem žalovati tako kot je treba.Krivda in bes je razdira .
Vera Njezic
23. 04. 2021 19.02
+4
Oglašam se samo iz tega razloga ,da vam povem ,da dr Brecelja ogromno tvega ,pri večini kolegov bo osovražen.Metali mu bomo polena pod noge in se in se ,tisti pošteni pa si ne upajo spregovoriti ,ker jih bojo požrli ko se združijo.
lolek1111
23. 04. 2021 18.39
+4
še tiste poštene hočejo politično onemogočit. čas je da odstranimo te leve in desne politike in postavimo državo na novo
lolek1111
23. 04. 2021 18.38
+1
še tiste poštene hočejo politično onemogočit. čas je da steramo te leve in desne politike in postavimo državo na novo
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.34
+1
Če boš vzel moj strup, boš našel zdravje, pravi farmacija. Stastika profita je jasna, zdravila proti raku (onkološka zdravila) prinesejo največji profit. (=statista, cancer drug revenue). Živela svoboda znanja in živela svoboda odločanja.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.30
+1
Kemoterapija je strup, to je fakt. Baje smo v življenju odkrili, da se s strupi ne najde zdravja, ampak strupi prinesejo bolečino: Utrujenost, Izguba las, Enostavne podplutbe in krvavitve, Okužba, Anemija (nizko število rdečih krvnih celic), Slabost in bruhanje Spremembe apetita, Zaprtje, Driska, Težave z usti, jezikom in grlom, kot so rane in bolečine pri požiranju, Periferna nevropatija ali druge težave z živci, kot so otrplost, mravljinčenje in bolečina, Spremembe kože in nohtov, kot sta suha koža in sprememba barve, Spremembe urina in mehurja ter težave z ledvicami, Spremembe teže, Kemo možgani, ki lahko vplivajo na koncentracijo in osredotočenost, Spremembe razpoloženja, Spremembe libida in spolne funkcije, Težave s plodnostjo,
_endrug
23. 04. 2021 18.50
+2
Ja, imaš prav. A zaradi tega preživiš. Ne razumem pa zakaj prepričuješ ljudi, da se naj prepustijo bolezni, ki jih bo ubila. A si normalen?
Soul
23. 04. 2021 19.14
+0
endrug.Čudno, ker večina onkologov, ne bi sprejela kemoterapije, vsaj po raziskavah.Tudi uspešnost zdravljenja s kemo.je izjemno nizka, mnogi so rekli, da bi raje preostanek življenja živeli kvalitetno, kot pa izmučeno in uničeno.Kot vse drugo, naj se vsak sam odloći, kaj želi sprejeti v svoje telo in česa noče.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 19.37
+1
_endrug, nič ljudi ne prepričujem, vedno sem za svobodo. Vsak naj se svobodno odloči, kakšne strupe bo v telo vnašal. Moraš pa biti res izrojen v logiki, da verjameš, da te bodo strupi pozdravili. Tu se lahko oba strinjava, da strup nima te funkcije. Logika "vzemi strup, saj bo strup uničil raka prej, kot bo uničil tebe" je pa sprevržena za moje pojme. Le zakaj se nismo spomnili te logike pri zdravljenju kovida? Baje bi lahko bili zelo učinkoviti, saj bi vsi pomrli zaradi strupa, ampak noben zaradi kovida.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 19.42
+1
Točno tako reborn, večina zdravnikov bi zavrnila zdravljenje s kemoterapevtskimi strupi. Tu ni skrivnost, google ti potrdi podatke, lahko ti jih pa citiram, če želiš.
delfin11
23. 04. 2021 18.10
+1
A je sploh ,kdo pošten v tej državi...najbrž je mujo,haso.ki kopljejo jarke...ostali pa samo na jeziku
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.26
+2
Za tebe je važno, da si pošten ti, saj boš ti odgovarjal velikemu senatu v svoji reviziji življenja. Za mene je pa pomembno, da sem pošten sam, ker vem, da bom odgovarjal. Živimo, da rastemo v sodelovanju. Reinkarnacija, čeprav "vzodnjaško čudna" je postal znanstveni fakt. Primer dr. Ian Stevenson ... etc.
proofreader
23. 04. 2021 18.01
+4
V tem času, ki ga zapravlja po sodiščih, bi lahko rešil življenje več ljudem.
Dusan21
23. 04. 2021 18.31
-2
A se ti hecaš, ali si samo kljukec z dolgim noskom
Don Jr.
23. 04. 2021 17.38
-6
Govorim za sebe. Če kdaj zbolim za rakom, raje umrem doma in prej sprobam vse prave naturopatske opcije kot da grem tem malim Mengelejem podarit svoje življenje za njihovo brezvezno, nečloveško, neetično in naduto farmacijsko agendo. Onkologi so mi od znotraj zažgali dva člana družine, enega "po pomoti" s previsoko dozo obsevanja. Človek je zgorel odznotraj. Brecelj& co... lejte... se bomo srečali še mi... če ne drugje v nebesih kjer vas bom naučil kozjih molitvic. Smrdljivci v belih halijah.. fuj.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.14
+2
Tu pa Brecelj ni nič kriv, ampak farmacevti, bolj natančno profit farmacevtov. Kemoterapevtiki so znani strupi in te strupe dajemo bolnim ljudem z namenom "da bodo ubili raka prej, predno bi ubili pacienta". Zanimivo, da za navadni prehlad nismo ubrali iste logike?
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.15
+2
Največji profit prodaje so prav kemoterapevtiki in raka ne bomo nikoli "ozdravili" pravi stroka, ker smo ga že ozdravili, če pogledamo zgodovino. Vse razloženo v "rak - prepovedana zdravila" (=cancer, forbidden cure). Priporočam ogled.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.17
+2
Zelo poučna zgodba je bila osebna izpoved dr. Burzynski, prav tako dostopna na spletu. Uspešen zdravnik, iz evrope šel v ZDA in tam odkril zdravilo za zdravljenje raka. Tožb, napadov ... etc, hkrati mu pa ukradli patent, kar je tudi dokazal.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.19
+2
vse to je razložil v pripovedi "rak je resen biznis (=cancer is serious bussiness). Pridite k meni po dozo strupa, da vas ozdravim, hehe. Se strinjam Don. Raje umrem doma, kot trpim njihove strupe. Mi je pa bilo povedano, da bom umrl od srčnega infarkta in ne od raka.
Dusan21
23. 04. 2021 18.43
-1
Ta, ta brencel na križu vola, nima vesti, tako kot ta Brecelj in prav, da je na sodišču, sedaj kot priča, a kasneje bodo prišle na dan, vse njegove, verižice, verige, ploščice, tudi veliko kescha, od Zidarja, lump je lump, služi na račun bolnikov, ko je izstopil Zidar, kasneje Zemljak iz kompozcije, je postal žvižgać, odpadnik korita, je ostal brez kescha ostali so mu samo še tako se baje govori, nepreverjeno si
Dusan21
23. 04. 2021 18.47
-1
Ta bolnik, ni bil nikoli nič kriv, samo polnil žepe in žvižgal, ljubljenec Slaka in njemu podobnim
Cogo
23. 04. 2021 17.15
-2
V zdravstvu je samo en problem: podkupnine dajejo povsem pošteni ljudje, ker se bojijo za zdravje svojcev (povsod drugod dajejo podkupnine le barabe). In če se podkupnine dajejo, se vedno sprejemajo. Ponavadi to počnejo zdravniki in ljudje, ki potem najbolj na glas govorijo o poštenosti (da prepričujejo sebe in druge, ter zadevo zamegljujejo). Ne rečem, da je Brecelj tak, mi je pa vedno bil sumljiv, ker je vse vedel kako svinjarije potrkajo, s prstom pa ni nikoli na nikogar pokazal.
pepe K bolcev
23. 04. 2021 17.11
+1
Don jr. Daj razlozi doktor, zakaj se za obsevanje in kemo odsvetuje uzivanje antioksidantov?
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.21
+1
Po kemo ne moreš nič, vse bruhaš. Edino konoplja ti pomaga, da se spraviš k sebi. Zato so zdravniki za legalizacijo. Beri finance: "Medicinsko konopljo hočejo zdravniki in bolniki. Kako daleč smo pri njeni legalizaciji?"
Don Jr.
23. 04. 2021 17.10
-4
Onkološki bolniki, na dan zaužijte kakih 50 koščic marelice (bolj grenko - boljše je), kak Guayabano (Soursop), enih 5 gramov vitamina C in pa še ostali nabor antioksidantov. Če pa čakate v rsti pri teh Mengelejevskih nesposobnežih pa pač računajte da ste na odstrelu. Leto 2021 pišemo. Če nimaš zaupanja v naravo in informacije te pač zaupaj belim halijam in trpi posledice.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 18.23
Točno tako Don Jr. Strup kemoterapevtikov ti pomaga v grob. Mala deklica, ki jo je dr. Burzynski pozdravil (dokazano ni imela več rakavih tvorb v telesu) po pol leta umre, zaradi posledic kemoterapije. Pred zdravljenjem Burzynski metode, so starši zdravili z dosedaj znanimi metodami.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 16.54
+2
Vrhunec po Žnidaršičevih besedah zagotovo veliko ve o položaju oziroma vplivu, formalnem in dejanskem, ki ga je tedaj imel Smiljić. "A kljub temu se tožilstvo izogiba Simona Vrhunca kot maček vrele kaše," je navrgel. Tožilstvo mu je odvrnilo, da je to zgolj zagovornikova teza, poleg tega pa lahko tudi on predlaga Vrhunčevo pričanje, če se mu zdi to pomembno. --- hehe, ni pomembno, če ima skladiščnik prijateljske odnose z direktorjem UKC
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 16.52
+0
Drugače pa mislim, da je ta skladiščnik prejemal podkupnine in sodeloval z direktorjem UKC Vrhuncem, citiram: "Med prisluhi so tudi Smiljićevi telefonski pogovori s Simonom Vrhuncem, in to v obdobju, ko je Vrhunec že odšel s funkcije generalnega direktorja Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana. Razvidno je, da sta imela z Vrhuncem prijateljski odnos, skupaj sta njune prijatelje tudi vabila na zasebne zabave. --- Kriminalisti vedo, kdo ima prste v marmeladi.
ni_mi_vse_eno
23. 04. 2021 16.47
+0
Nisem še doživel, da bi te brez denarja, samo zaradi skrbi za tvoje zdravje poslali na preiskave, hehe. Prej mi je znana zgodba, ko tip ni imel podaljšanega zdravstvenega in so ga obrnili nazaj domov, kljub bolečinami v prsih. "Priče: Kajtna je bil videti zelo slab"
Vera Njezic
23. 04. 2021 16.55
+3
To pa maš prav ,žal se dogaja pa ne bi se smelo .
rb63
23. 04. 2021 16.47
+2
saj pa to se z lune vidi, da so to samo janšištična podtikanja