Slovenija

Brezplačna izposoja šolskih učbenikov

Ljubljana, 21. 04. 2008 17.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

S šolskim letom 2008/2009 si bodo lahko otroci v vseh devetih razredih osnovne šole brezplačno izposodili učbenike.

Za področje učbenikov je v letošnjem koledarskem letu namenjenih dobrih 5,5 milijonov evrov, je uvodoma dejala direktorica direktorata za vrtce in osnovno šolstvo Mojca Škrinjar. Po njenih besedah ministrstvo pri politiki učbenikov za letošnje leto med drugim izhaja iz načel odličnosti, kakovosti in dostopnosti.

Načelo dostopnosti Ministrstva za šolstvo in šport (MŠŠ) po besedah direktorice utemeljuje z brezplačno izposojo učbenikov za učence celotne osnovne šole že v šolskem letu 2008/2009 in z učbeniškimi skladi. Poleg tega ministrstvo že tri leta vodi tudi projekt "učbeniki za na klop", je pojasnila Škrinjarjeva.

Ministrstvo bo sofinanciralo tudi nizkonakladne učbenike za programe, kjer je vključenih zelo malo dijakov ter učna gradiva za slepe in slabovidne učence in dijake.
Ministrstvo bo sofinanciralo tudi nizkonakladne učbenike za programe, kjer je vključenih zelo malo dijakov ter učna gradiva za slepe in slabovidne učence in dijake. FOTO: POP TV

Kot je zatrdila, na ministrstvu sledijo tudi načelu enakosti in pravičnosti, saj zagotavljajo učbenike za učence narodnih skupnosti, za Rome in za učence s posebnimi potrebami. Letos namerava ministrstvo poleg projekta zmanjševanja teže torbic s projektom Učbeniki za na klop poseben poudarek nameniti tudi sofinanciranju naravoslovnih gradiv za srednje šole in učnih gradiv za srednje šole z redkimi programi, je povedala Škrinjarjeva.

Poleg tega ministrstvo načrtuje sofinanciranje nakupa naravoslovnih kovčkov za osnovne šole, je nadaljevala. Ti kovčki bodo opremljeni z naravoslovnimi pripomočki za konkretne poskuse v naravi.

Za lažje šolske torbice

Kot je pojasnil Robert Marin z MŠŠ, projekt Učbeniki za na klop traja že tri leta, njegov namen pa je bil zmanjšati težo šolskih torbic. V letu 2007 so tako že zagotovili berila in učbenike za tehniko in tehnologijo v drugem triletju osnovne šole, v letošnjem letu pa nameravajo s tem projektom pokriti tudi drugo triletje področja naravoslovja.

V zvezi s sredstvi ministrstva, namenjenimi za programe slepih in slabovidnih, je Bojana Globačnik iz sektorja za osnovno šolstvo na MŠŠ dejala, da je ministrstvo že v letu 2007 za te programe namenilo 80.000 evrov, vse pogodbe so bile po njenih besedah tudi realizirane.

Kot je povedala, so tudi v letošnjem letu že sklenjene pogodbe za izdelavo prilagojenih gradiv, in sicer z Zavodom za slepo in slabovidno mladino v Ljubljani ter z Zvezo slepih in slabovidnih Slovenije.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (12)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User23976
22. 04. 2008 21.56
@globin "In kako so realne samo ocene uspeha v šoli (če imaš težkega matematika v šoli, imaš npr. 4 - ampak znaš več, kot marsikdo ki ima 5 na drugi šoli - samo po trenutnem sistemu vpisov, si manj vreden - neobjektivno je vseskupaj)." Točno zato, so sprejemni izpiti boljša rešitev kot pa eksterno preverjanje. Sam si demantiral svojo trditev. Še enkrat poudarjam, sedaj to počnem zadnjič. V članku sta omenjena DVA PROJEKTA! DVA. Prvi je, da otrokom ni potrebno nositi učbenikov v šolo, ker je na vsaki klopi po en izvod, ki je dovolj za rabo med šolskimi urami. Drugi projekt pa ukinja plačljiv učbeniški sklad - izposojo učbenikov (V RABO ZA CELO LETO!!! - tudi DOMA!!!) in uvaja brezplačno celoletno izposojo učbenikov. Upam, da je sedaj jasno VSE.
Buena Vita
22. 04. 2008 17.50
GLOBIN Menim da si nekaj v zvezi z šolo,povem lahko da je 70% učiteljskega zbora nakladačev,in to zelo nesposobnih,20 let sem z šolo imela opravka,prokleto dobro vem kaki zmazki znajo biti učitelji,in kaki lenuhi,,, vlečejo vas ven tisti30%,ki so zavedni in delovni ,ki imajo radi sebe,svoje delo ,in otroke,tistim 30%gre zahvala da se v šoli nekaj-nekaj otroci naučijo,da otroci popolnoma ne zasovražijo šole,in tistih 30% vzdržuje rebalans,da ni šola popolna štala,,, pa 3-je meseci počitnic plačanih,in še med letom si jemljejo dopust,ubogi ki tako garajo, če bi se mi dalo pisat?imam dosti za tri dni kar,,kar izzovite me gospod verjemite da bom obelodanila dosti stvari,z imeni in priimki,datumi ,in vse kar gre zraven,nebo lepo za slišat ne za.............
Globin
21. 04. 2008 23.52
@mrhe2003: kje imaš brezplačno obrabnino? Mogoče da se je v zadnjih dveh mesecih na tem področju vse spremenilo, zato imaš prav, ni na mojem mestu da trdim svoje, če so moji podatki stari. Samo otrok se brez knjige doma načeloma ne more učit, kaj misliš? Teh knjig, ki bodo brezplačno na voljo v šoli, se ne bo smelo nosit domov - poleg tega se ne predvideva vseh učbenikov v odosu 1 učbenik: 1 otrok, vendar 1 učbenik: 2 otroka - zato en na klop (ja, vem da so ene klopi enojne, samo ne bomo dlakocepili, ne:p) Kar pa se linkov tiče - mislim da bo dovolj če pogledaš same raziskave, ki kažejo "pozitiven" trend. Tukaj lahko "citiram" samo svojega očeta: Vedno so se rezultati vrednotili: naši učenci so bili mlajši, te snovi še ne jemlemo, naloge so bile preslabo prevedene - če bi to upoštevali, smo med najboljšimi - to je uradna razlaga. Pustimo da so sami določilo katero generacijo bodo poslali, da smo mi dolžni zagotoviti prevajalca itn. Rezultati teh raziskav so se vrednotili povsem "prosto po Prešernu". Lahko pa rečem in dobim te. Interpretacije. Ali imaš ti dokaze, ker tudi dobivam občutek, da govoriš na pamet. Očitno nimaš šolskih otrok, kot nisi zaposlen v šolstvu, če dejansko preferiraš trenutnega ministra. Z "absolutno" močjo nameščanja ljudi na položaje (no, ne direkta, samo sam je rekel da imajo učitelji, starši in politiki enakovredno vlogo pri vzgoji otrok in je tako razdelil vse svete zavodov in šol - vsakemu po tretjino glasov - kaj ima politika pri vzgoji, je beyond me...). Kar pa se tiče eksternega preverjanja - smo/so bili pod stresom??? A ko prideš v srednjo šolo te pa ujčkajo naprej? Ravno to je narobe - mislim da se strinjaš da so prehodi med šolami preostri - težavnost kar naenkrat naraste, namesto da bi lepo počasi rastla proti višjim razredom. Poleg tega ne vem kako je lahko sprejemni izpit manj stresen od eksternega preverjanja? In kako so realne samo ocene uspeha v šoli (če imaš težkega matematika v šoli, imaš npr. 4 - ampak znaš več, kot marsikdo ki ima 5 na drugi šoli - samo po trenutnem sistemu vpisov, si manj vreden - neobjektivno je vseskupaj). Vsakemu svoje mnenje torej. o.p. če zgleda kje da te napadam, samo res se ne morem strinjat s tabo ;-) Mogoče zato, ker imam med sorodniki 4 učitelje (od tega en ravnatelj), 2 učiteljici glasbe, ter dve sveži "fazanki" v srednji šoli - tako da cele dneve poslušam samo to:p poleg tega pa še eno vzgojiteljico ter eno kuharico - obe zaposleni v OŠ... Sam pa hodim kot vaditelj smučanja in plavanja v šole v naravi.
User23976
21. 04. 2008 23.14
@Globin Vseeno mi je iz katere stranke so ministri, če delajo tako kot je treba - Zver žal (v večini primerov - so izjeme) dela bedarije. Včasih se mi res zdi da se dela norca iz nas/vas/vseh... Lahko se gremo pro et contra, kaj so dobrega naredili in kaj slabega - to da so učbeniki v šoli se mi zdi dobro - to da jih ne smejo nesti domov je pa žal butasto. Še enkrat. Meni se zdi butasto, da bi učbenike nesli domov, hkrati pa bi imeli doma iste učbenike, ki bi si jih izposodili zastonj ob začetku študijskega leta. To se mi pa resnično zdi butasto. A potrebuje učenec dva identična učbenika? Po moje mu zadostuje samo eden. Res ne veš, kaj pišeš. Še enkrat preberi moj prejšnji post, ko sem resnično preprosto razložil, da gre za dva ločena projekta ... Kar se tiče ekstercev, se strinjam, da ni urejeno optimalno. Strinjam se s tem, da eksterci niso več tako pomembni za vpis v srednjo šolo, saj so bili osmošolci, kasneje devetošolci izpostavljeni velikemu in hudemu stresu, podobno kot maturatnje in maturantke. Sam bi jih popolnoma ukinil, mogoče uvedel sprejemne izpite na srednjih šolah v primeru prekomernega vpisa ... Sedaj je zadolščeno tako učencem, ki se jim ni treba bati za svoje rezultate, teste pišejo sproščeni, strokovnjaki pa dobijo znanje osnovnošolcev - ki pa seveda ni na tako visokem nivoju, ker testi niso več tako pomembni. Poudarjam, to se da optimizirati, vendar minister je na dobri poti. Mednarodne raziskave, ki jih omenjaš, so pokazale pozitivni trend, zato te prosim, da mi navedeš linke, ki govorijo nasprotno. Pri tem upoštevaj stanje leta 2004 in danes ... Čakam na linke. Sam preferiram ministre, ki delajo dobro - minister Zver je zagotovo zelo dober minister in zasluži si, da svoje delo opravlja tudi v naslednjih 4 letih. Brez dileme.
Globin
21. 04. 2008 21.20
@mrhe2003: jaz se res zelo malo spoznam na te zadeve, samo bi pa rekel da se, ne vem, npr. ravnatelj OŠ precej dobro zastopi kar se tega tiče. Pa mogoče učitelji, ki imajo že zdaj izposojo čez, tudi. Pa ne mi govorit, kako so dobro izboljšali šolstvo (ideal brezplačnega šolstva - tudio če bi iblo res, kaj ti to pomaga, če kvaliteta pada). Naj dvigne roko tisti, ki je takega mnenja in je imel v zadnjih 3h letih osmošolca v družini. Kar se dogaja z eksternim preverjanjem na koncu OŠ je, lepo povedano, svinjarija. Razumem da so se hotli pokazat in naredi stvari drugače, čez mi znamo pa boljše - samo lepo bi bilo, da se stvari, ki dejansko dobro funkcionirajo, pusti pri miru. Kvaliteta slovenskega šolstva je v zadnjih letih padla. To kažejo vse NPRIREJENE mednarodne primerjave. Vseeno mi je iz katere stranke so ministri, če delajo tako kot je treba - Zver žal (v večini primerov - so izjeme) dela bedarije. Včasih se mi res zdi da se dela norca iz nas/vas/vseh... Lahko se gremo pro et contra, kaj so dobrega naredili in kaj slabega - to da so učbeniki v šoli se mi zdi dobro - to da jih ne smejo nesti domov je pa žal butasto.
User23976
21. 04. 2008 21.04
@Globin Dejansko ne razumem, kaj hočeš povedati. Jasno pa je, da se na te zadeve ne spoznaš najbolje. V zgoraj omenjenem članku gre za več projektov. Pomembnešji je ta, da bo letna izposoja učbenikov brezplačna - če poenostavim - dosedanji učbeniški sklad, ko si moral plačati obrabnino za celoletno izposojo, ki je znašala 10% vrednosti učbenikov, bo po novem brezplačen. To je zagotovo še en odličen predlog, ki ga je podala sedanja vlada pod vodstvom SDS in Janeza Janše. Drugi projekt pa je Učbeniki za na klop, ki pa ne pomeni ničesar drugega, kot samo ime. Torej - učencem knjig oz. učbenikov ni potrebno nositi s seboj v šolo, ker jih učbeniki čakajo na šolskih klopeh. Poudarjam, da so to učbeniki, ki se uporabljajo v šoli in niso predmet učbeniškega sklada ... Toliko z moje strani ... Mislim, da se s to vlado približujemo idealu brezplačnega šolstva, ki so ga vedno znova poudarjali v prejšnjih vladah - vsi pa vemo, da je bilo šolstvo daleč od brezplačnega.
Globin
21. 04. 2008 20.32
@pahorček: ja, samo kupit jih bodo pa še zmeraj morali. Čer mene vprašaš je to slabše po tej strani, ker so nekatere šole prej sposojale učbenike po npr. 1/3 cene učbenika. Zdaj ap te sicer na klopi čaka učbenik, samo za učit doma pa morajo starši plačati polno ceno. Žal zgleda tole samo nabiranje pik:-/ -zakaj ne bi učbenikov dali za posojo domov???
User279470
21. 04. 2008 19.59
hinko.murovec...ne vem, če se delaš nor ali pa si!? Zakaj ti to pravim? Kot odgovor ti navajam citat: "S šolskim letom 2008/2009 si bodo lahko otroci v vseh devetih razredih osnovne šole brezplačno izposodili učbenike." Šolsko leto 2007/2008 gre h koncu! Čemu bi potem na koncu šolskega leta delili učbenike zastonj?! In ali ni to bolj smiselno z novim šolskim letom?
Globin
21. 04. 2008 19.30
Am, tega pa nihče ne pove, da so ti učbeniki skos v šoli - namen tega je samo zmanjšati težo šolskih torb (ok, to je res dobro) - ne pa dat učbenike otrokom - večina se še vedno uči doma - za to bo učbenik še vedno treba kupit. Seveda, raja pa samo naslove bere in je cela vesela.
hinko.murovec@siol.net
21. 04. 2008 19.03
Pahorček, a si spregledal navedbo, v drugem letu. Torej zopet obljubljajo nekaj čemur se bodo lahko izognili če slučajno zmagajo, oziroma , če ne bo realizirano bodo itak krivi drugi. Temu obljubljanju, kaj vse bo drugo leto ( prikrito pogojevano z izvolitvijo teh bučnmanov ) jaz pravim poceni nateg s strani bedakov, ki mislijo, da je narod totalno senilen. LP
Buena Vita
21. 04. 2008 18.37
jaz pa se vzdržim čestitki,zakaj?ker sem morala vse plačat,kaj so sedanji otroci več vredni kot moji,in njih generacije?? se hecam,če se da pomagat,sem vedno ZA ,
User279470
21. 04. 2008 18.06
Končno so ukinili učbeniški sklad! Bravo! S tem je znanje postalo še bolj dostopno vsem! Bravo minister Zver (SDS)! in vlada JJ!