Slovenija

DZ črtanje novosti zavrnil, a SDS nemudoma znova vložil predlog

Ljubljana, 07. 12. 2023 14.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Nemudoma za tem, ko je državni zbor na izredni seji sklenil, da je predlog sprememb zakona o evidentiranju delovnega časa, ki so ga s ciljem črtanja nedavno uveljavljenih novosti vložili v SDS, neprimeren za nadaljnjo obravnavo, so v največji opozicijski poslanski skupini predlog vložili znova.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Zakon o evidentiranju delovnega časa
    02:54
    Iz 24UR: Zakon o evidentiranju delovnega časa
  • Iz SVETA: Slovenci o evidentiranju
    02:25
    Iz SVETA: Slovenci o evidentiranju

 

Ker v poslanski skupini SDS "še vedno verjamejo, da sedanja vlada zna in zmore bolje", so tako predlog sprememb zakona o "spornem štempljanju" spet vložili v parlamentarni postopek in s tem "predsedniku vlade dali še eno možnost, da izpolni obljubo", ki jo je dal gospodarstvenikom minuli teden na Vrhu gospodarstva.

Predlog novele zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti je predvidel črtanje vseh sprememb, ki jih je na področju evidentiranja delovnega časa uzakonila aktualna vlada in so v uporabi od 20. novembra. To so med drugim beleženje dodatnih podatkov o delovnem času, obveščanje delavca o podatkih iz evidence ter obvezne elektronske evidence za kršitelje. Da je predlog novele, ki jo je vložila SDS, primeren za nadaljnjo obravnavo, je glasovalo 26 poslancev, 45 pa jih je menilo, da ni primeren.

Rado Gladek je v imenu poslanske skupine SDS povedal, da njihov predlog novele zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti predvideva črtanje vseh sprememb, ki jih je na področju evidentiranja delovnega časa uzakonila aktualna vlada in so v uporabi od 20. novembra. To so med drugim beleženje dodatnih podatkov o delovnem času, obveščanje delavca o podatkih iz evidence ter obvezne elektronske evidence za kršitelje.

"Na ta način želimo obveznosti delodajalcev in delojemalcev postaviti v čas pred sprejemom zadnje novele zakona," je pojasnil. S tem se bo po njegovih besedah "slovenskemu gospodarstvu omogočilo, da se namesto z nepotrebno birokracijo ukvarja z rešitvami za ustvarjanje večje dodane vrednosti".

Evidentiranje delovnega časa
Evidentiranje delovnega časa FOTO: Shutterstock

 Zakonodajo je bilo treba spremeniti, saj je bilo ugotavljanje nepravilnosti na področju evidenc, ki so osnova za izvajanje določb o delovnem času, odmorih in počitkih, s tem pa za obnavljanje fizičnih moči delavca, delovno učinkovitost, dolgoročno ohranjanje delovne sposobnosti in zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu, doslej oteženo, je nadaljeval državni sekretar na ministrstvu za delo Dan Juvan.

Vlada predlog SDS ocenjuje kot nepotreben. Ministrstvo za delo je namreč nedavno napovedalo, da bo tri mesece aktivno spremljalo izvajanje novele na terenu, tudi preko posebej za to vzpostavljenega elektronskega naslova, na katerem sprejema pripombe in predloge. Inšpektorat RS za delo ta čas opravlja predvsem svetovalno vlogo, je povzel Juvan.

Sledila je predstavitev poslanskih stališč. Milan Jakopovič (Levica) je menil, da jim v SDS ni mar za pravice delavcev, v zvezi z delodajalci pa se je vprašal, kako so, glede na to, de je treba delovni čas evidentirati že od leta 2006, pravice iz zakona o delovnih razmerjih, kot so osemurni delovnik, nadure in obvezni počitek, spoštovali doslej. Hkrati je razočaran zaradi "pavšalnih ocen" o novostih in "strašenja s popolnoma neresničnimi navedbami", da na primer novela uvaja izjeme od evidentiranja.

V SDS so s predlagano novelo prisluhnili le delodajalcem, preslišali pa so opozorila sindikatov, je menila Sandra Gazinkovski (Svoboda). Opozorila je še, da povod za nedavne spremembe niso bile zgolj afere o izkoriščanju delavcev, temveč tudi sodbe Sodišča EU in evropska direktiva o evidentiranju delovnega časa.

Anja Bah Žibert (SDS) je izpostavila, da novela, "ko govorimo o zaščiti delavcev oz. kršitvah delovnega časa", ne bo prinesla bistvenih sprememb. Navedla je, da se delodajalci v 80 do 90 odstotkih zoper ugotovitve inšpektorata oz. globe pritožijo, sodišče pa jim na koncu pogosto izreče milejši ukrep ali se odloči za preklic, če že ostane pri kazni, pa da se podjetja odločijo za druge manevre, tudi za izbris. "In s tem bi se morala ukvarjati vlada, ne z uzakonjenjem 'štempiljakanja' kar tako povprek," je pozvala.

"Namesto da bi izboljševali poslovno okolje, da bi pri nas podjetja investirala, da bi zaposleni lahko prišli do boljših in bolje plačanih delovnih mest, podjetja dodatno obremenjujemo z birokratskimi nesmisli," je bil oster tudi Aleksander Reberšek (NSi). Zaradi "nekaj kršitev" delavskih pravic je po njegovih besedah kratko potegnilo 90.000 zaposlenih v Sloveniji in več kot 220.000 poslovnih subjektov, "ki morajo zdaj evidentirati vsak premik".

V SD so predlogu SDS odrekli podporo, saj večino sprememb v vladni noveli podpirajo, se jim pa še vedno porajajo vprašanja glede fleksibilnosti beleženja delovnega časa v poklicih, "kjer zaposleni tako strogo in natančno vodenje evidence dojemajo kot administrativno breme in nepotrebno omejevanje njihovega načina dela".

V razpravi so poslanci opozicije vladni noveli očitali neživljenjskost, poslanci koalicije pa so opozarjali, da je novelo v delu, ki se ga zdaj spodbija, pripravil že minister za delo Janez Cigler Kralj v času vlade Janeza Janše. Podčrtali so tudi, da je bila novela lani usklajena na Ekonomsko-socialnem svetu (ESS) ter da podobno evidentiranje poznajo tudi v Nemčiji in na Nizozemskem. Cigler Kralj (NSi) se je branil, da ni odgovoren za nedavne spremembe, saj da jih ESS takrat ni ne obravnaval ne potrdil.

 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

oježeš
08. 12. 2023 10.23
+5
Mene pa zanima ali se poslanci tudi evidentirajo ob prihodu in odhodu? Ker velikokrat je parlament kjer imajo seje videti kot ena zapuščena sobana, bolj pripravljena na duhce kot pa poslance.
Samo12
08. 12. 2023 10.15
+5
Ancka je rekla? Kaj, kako izgleda komunala od znotraj😂 nobeno začudenje, sekta ima samo eno željo, vse blokirate in ustavljat, delat zdraho, sejat sovraštvo in laž.
jung
08. 12. 2023 09.24
-5
Tudi mi podjetniki bi morali biciklirat. Vsak zakon, ki ga vlada Sprejme je bolj beden in dela škodo gospodarstvu. Že tako najboljši bežijo iz slo. Žalost. Tisti, ki je ekspert za izkoriščanje Delavcev, jih bo tudi sedaj. Pošteni ga vedno nasrkamo.
son?ek11
08. 12. 2023 08.42
+1
Haha, štempljalo se je tudi prej, pa se janez ni nikoli usajal ali ukinil štempljanje, pa je imel možnost!! Sama predstava za rajo!! Tako kot je 'spor" med janezom in logarjem samo predstava za narod. Kje se pa logar upa zameriti janezu!!!!!!
ap100
07. 12. 2023 20.50
-10
v tej vladi opozicija nima nobenih možnosti, da bi razumne predloge sprovedla v zakonodajo - no razen če pada kozmični dež
Birba
07. 12. 2023 20.35
-1
Še le zdaj si bodo poslanci nabirali ure!!!
prim20
07. 12. 2023 20.01
+8
Kar naj štempljajo, šoferji imamo vse dokumentirano na voznikovi kartici, po bolnicah se tudi štempljajo, naj velja za vse!
SREBRNIBREG.
07. 12. 2023 20.17
+13
Točno. Šofer prekorači pol ure delovnega časa pa dobi globo, da je jok in stok. Drugje pa lahko oziroma celo morajo delati nad ure brez vsake sankcije.
JAZsemTI
07. 12. 2023 19.00
-4
To pride z € in ECB. Poroka s hudičem, ki začne postavljati pogoje in pravila.
Ivar The Boneless
07. 12. 2023 18.28
+16
SDS je svetniški samo, ko je v opoziciji. Če vlada so vsi za njih zombiji in huligani.
Rast112
07. 12. 2023 18.19
+12
Pri nas mora biti vse uzakonjeno, ker delodajalci skoriscajo delovca do amena. SDS pa itak nič ne vidi in ne ve samo, da pridno nasprotujejo proti vladi. Pravi bedaki. Kaj njih brigajo izkoriščeni ljudje, oni se brigajo samo za velike gospode, ker od njih so donirani.
Peklenšček
07. 12. 2023 18.19
-7
Tele golobje glave se ne zavedajo da se bodo v kratkem morali tudi samo štempljati. Morda bi bilo potrebno sprejeti zakon o evidentiranju tudi za poslance ki po mandatu še leto dni prejemajo dohek. Pa da vidimo te junake, ki si, ko so na oblasti dovoijo prav vse.
genius2013
07. 12. 2023 18.03
-11
Vlada živi še v 20.stol. temačni časi ex juge.. Nadzor nad delavci, zatiranje svobode produktivnih delavnih mest, top inflacija v EU, nabijanje življenskih stroškov in davkov.. Ta vlada bo popolnoma zbombardirala gospodarstvo saj socializem v 21.stoletju pomeni še večjo bedo in revščino za rajo..Rdeči kaviar socialisti se pa mastijo na račun delavcev..Moderna kreativna delovna mesta in delavci, ki delamo v tem res ne potrebujeno poniževanja s fabriškim štemplanjem..
SREBRNIBREG.
07. 12. 2023 18.19
+15
Nisem vedel, da tudi v Nemčiji že več kot 10 let in tudi sedaj živijo v časih ex juge saj tam namreč že precej let morajo delavci štemplati prihod in odhod in celo pavzo za kavo. To sem videl na lastne oči, da me ne boš v kaj drugo prepričeval.
genius2013
07. 12. 2023 18.26
-3
Tudi v Nemčiji so fabriška delovna mesta za minimalca s štemplanjem res je..Moderna kreativna delovna mesta, pa nimajo teh socialističnih for represije saj imajo razgiban delavnik..Delavec si po želji razporedi delavnik..
SREBRNIBREG.
07. 12. 2023 18.49
+12
Ampak prihod in odhod se pa štempla pa kadar koli pride ali odide.
SREBRNIBREG.
07. 12. 2023 17.51
+13
Poštenih delodajalcev in poštenih delavcev nima kaj biti strah štemplanja. To smo v firmi imeli še v času Juge. V Nemčiji ponekog to delajo že dolga leta in se celo štempljajo za 10 minutno pavzo.
Peklenšček
07. 12. 2023 18.24
+4
Seveda, to počnejo in nadure se jim plačuje. Pri nas so v času Covi-19 vsa gradbena podjetja uveljavlila pravico do nadomestila pa prav vsi so delali. Za nekater bi bilo potrebno uveljaviti nadzor ter tudi zakonit obračun ur ki so višek. Ehhhh še en Butalski zakon, nekater vlade s spomniš po MODROSTI druge po NOROSTI . Nimamo veliko sreče, :)
Jožica55
07. 12. 2023 17.50
+11
To je ta, konstruktivna opozicija, samo da se nahaja in da so brezplodne seje DZ in da potem ni časa za pomembne stvari. Kakšen poden SDS-ovski !!!
Jožica55
07. 12. 2023 17.50
+9
Uporabnik1908615
07. 12. 2023 18.08
+5
konstruktivno bi bilo, da se tudi poslanci in vsi ostali, vključno z učitelji, redno štemplajo
Peklenšček
07. 12. 2023 18.28
+1
Sej se v bifejih. Sem zadnjič poslušal dve učiteljici ko ste se zgroženo pogovarjali da nista imeli ponuka med 10:00 in 11:00 pa sta čle na kavo. Tam pa glej ga zlomka, štirje učenci v bifeju špricajo , torej bodo prejeli neopravičeno uro. Ampak tile dve pa sta v službenem času v gostilni to pa je očitno normalno. Pa to sigurno nista edini učiteljici v gostili med službenim časom :)
ReAnDa
07. 12. 2023 17.48
+11
5000 podpisov za pobudo, da se tudi poslanci čipirajo!
ReAnDa
07. 12. 2023 17.58
+3
ker ob povečani časovni dejavnosti je škodljivo tako za njihovo zdravje kot za ljudstvo, saj se možnost konfliktov in ekstremnih predlogov eksponentno veča, kar visimo včasih v živo kot burlesko!
ReAnDa
07. 12. 2023 17.58
+0
bossanoga
07. 12. 2023 17.22
+8
Vsi lopovi in barabe med delodajalci so proti evidentiranju delovnega časa že dolga desetletja, saj ko bo vse evidentirano, ne bodo mogli goljufati tako množično. Da pa SDS in Nsi to podpirajo (goljufije) pa ni nič novega in nič čudnega, saj so sami pokvarjenci, ki gledajo samo lasten žep, za delavce bi pa najraje videli, da so sužnji.
lokson
07. 12. 2023 17.20
-6
Poglejte ta monstrum RTV. Kaj pomaga, če se vsi štempljajo in je vse po črki zakona, ko pa ogromno tega aparata katerega plačujemo vsi, ne dela nič. Krasno je zadnjič za revijo Reporter, g. Ljerka Bizilj opisala situacijo. Znotraj sistema, je aparat privilegirancev, kateri močno izrablja sistem znotraj RTV. Ko se je hotelo napraviti red, pa so takoj dvignili glas in razlagali kako se jih zatira.
jank
07. 12. 2023 17.25
-1
To nima veze z evidentiranjem delavnega časa, ampak z vodenjem zavoda.
lokson
07. 12. 2023 17.29
+3
SREBRNIBREG.
07. 12. 2023 17.18
+12
Očitno je twita strah, da se bo moral v parlamentu štemplat in več ne bo odsotnosti brez razloga in pasenja lenobe.
User300173
07. 12. 2023 17.17
+6
Delodajalci in opozicija z pukladtim komisarjem zavračajo ureditev evidence na delu ali prisotnost. Dobro. Kako pa sedaj obračunavajo brez evidence? Mislim, da delodajalci niso pošteni in izrabljajo delavce, zato so tako energično proti. Nobene povečane administracije ni, le evidenca kakor povsod po svetu v pošteni družbi. Ko ni dejanske evidence se pojavijo kršitve. Osnova plačila je opravljeno delo, za to pa moraš voditi evidenco prisotnosti. Stvar je zelo preprosta le nekateri bi hoteli loviti v kalnem in krasti delavcem zaslužek, državi pa prispevke. Temu rečemo lopovscina in nič drugače.
jank
07. 12. 2023 17.22
+6
Upam si trditi, da ima več kot 90 % urejeno evidentiranje delavnega časa in ti so tiho. Glasni so tisti, ki tega niso imeli in najverjetneje tudi niso pošteno obračunavali plač. So pa zelo razočarali razni zborničarji in politična desnica, ki so se postavili na stran lumpov.
jank
07. 12. 2023 17.15
+6
S tem zakonom država ščiti zaposlene in tudi delodajalce, ki so lahko pod pritiskom tistih zaposlenih, ki so neopravičeno prepričani, da bi morali dobiti še več.
boslo
07. 12. 2023 17.21
+2