Slovenija

'Dobrobit živali je moralna obveznost'

Ljubljana, 10. 12. 2021 11.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Minister Podgoršek je na četrtkovi konferenci o dobrobiti živali v EU poudaril, da gre za eno pomembnejših tem, ki je tudi pomemben del strategije od vil do vilic in eden izmed ključnih elementov prehoda na trajnostne prehranske sisteme.

"Na poti do bolj trajnostnih prehranskih sistemov moramo upoštevati, da je potrebno spoštovati dobrobit živali, a hkrati ohranjati ekonomsko vzdržnost in konkurenčnost evropskih proizvajalcev," je povedal kmetijski minister Jože Podgoršek

Krave
Krave FOTO: Thinkstock

Dodal je, da sistem označevanja izdelkov z znakom dobrobiti živali, h kateremu Evropsko komisijo poziva Svet za kmetijstvo in ribištvo, pripomore k dodatnemu izboljšanju dobrobiti živali in prinaša plačilo proizvajalcem, ki si prizadevajo za višjo dobrobit živali, kot jo določa EU zakonodaja. "S takim načinom označevanja odgovarjamo na večje povpraševanje po izdelkih, ki so proizvedeni pod višjimi standardi zaščite živali," je povedal. 

Na interaktivnih panelih je razprava tekla o glavnih vprašanjih dobrobiti živali, ki jih bo obravnavala prihodnja evropska zakonodaja: o ukinjanju reje v kletkah, o označevanju živil živalskega izvora glede spoštovanja načel dobrobiti živali, o dobrobiti med prevozom živih živali in v klavnicah. 

"Dobrobit živali ni le sestavni del trajnostnih prehranskih sistemov, temveč tudi moralna obveznost, kar nakazuje prevladujoče javno mnenje v EU. Države članice se strinjajo, da mora Evropa še naprej dejavno varovati živali tudi z opolnomočenjem potrošnikov, da podpirajo višje standarde dobrobiti rejnih živali. Kljub temu bi morali biti prihodnji koraki preudarni, da ohranimo konkurenčnost evropskih rejcev in proizvajalcev," je še dodal minister.

  • festival
  • festival 1
  • festival 2
  • Festival 3
  • Poletna noč
  • Stvarjenje
  • El Amor Brujo
  • The Duke Ellington
  • Kronanje Popeje
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Cluster
  • Fantom
  • EuroCubans
  • Vicente Amigo
  • Robben
  • Munchnski virtuosi
KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BLAŽEN
10. 12. 2021 17.21
+2
a pobijanje živali je NJIHOV DOBROBUT? bolano..
RedRooster
10. 12. 2021 13.40
+8
Edina dobrobit za živali je - da jih nehamo žret, vse ostalo je hinavščina besedičenja. Živali se ne žre iz nuje, ampak ljudje so od malega tako vzgojeni in vsa okolica je enaka, da je kasneje je za večino nemogoča spreobrniev. Brezvezno je razlaganje in prepričevanje mesno vzgojenih, ker v principu sploh ne gre za spremmebo jedilnika, gre za celostno spremebo osebnosti in pogleda na življenje, sprememba jedilnika je samo posledica. Sicer pa prihaja Božič, dan ljubezni, miru in rojstva, mize bodo polne ostankov živali, ki so množično pobite, klavnice že tedne pred tem delajo nadure, da zadostijo veselje ljudi v prazničnem mesecu. Kdor misli, da je 150 milijonov živali, ki so dnevno pobite, usmrčenih na human način in da je njihovo življenje vredno za nekaj evrov užitka, pač tako misli in kaj drugega kot dober tek ne preostane.
Apostol1
10. 12. 2021 15.04
-1
RedRooster................ Narava je ustvarjena tako , da žremo drug drugega , raslinojede živali jejo rastline mesojede pa rastlinojede in tako dalje . To je nek življenski krožni zakon , kateri je neprieinjen že odkar obstaja življenje na zemlji in ti bi ga prekinil , tako da bi prepovedal jesti meso. Res me zanima kako bi planet zemlja izgledal , če bi se še ostale živali tako nekontrolirano razmnoževale kot svete krave v Indiji. Se pa strinjam , da preveč požremo mesa , samo brez njega pa ne gre pa če se vi travojedi mečete na tilnik kolikor se hočete.
rcarlos
10. 12. 2021 13.30
+8
Dobrobit živali bojde... Pr nas doma smo pred kratkim želeli nardit iz priveza prosto rejo z izpustom na cca 20 arov veliko površino, tolk da se žival lahko sprehodi... Pač podrli bi staro štalo in na drugi lokaciji naredili novo, boljšo... So nam za papirje, komunalca, ipd. naračunali čez 20.000 eur... Nič se ne da "prestavit" iz stare štale, ki bi jo tako ali tako porušili, vsaj za komunalca smo se probal shantlat, nimaš šans... Za tak dnar bi bila že nova pod streho oziroma bi imeli kar dosti narejene... Sam papirje smo hotl zrihtat, še državnega denarja nismo hotli, še v lastni izvedbi bi delali, ampak ne... In ker nam niso šli nasproti za "dobrobit" živali, smo vse skup poslali v 3 krasne. in ostali na privezu 🙂... Tk da sam naj bojo lepo tiho 🙂
Armando
10. 12. 2021 13.52
+3
Kstane
10. 12. 2021 13.04
+1
Osnova civilizirane in demokratićne družbe je skrb za živali.Žal so nasledniki komunistićnega režima zanemarjali in omalovaževali to temo.Tudi ozakonit,da so živali čuteča bitja jim ni uspelo.Da se o ekologiji in čistosti okolja ne pogovarjamo.
Blue Dream
10. 12. 2021 13.15
+3
predvsem svečkarji ste znani po skrbi za živali ja
Blue Dream
10. 12. 2021 14.26
+1
MucaNeGrize
10. 12. 2021 12.40
-2
seveda je moralna obveznost dobrobit živali....Kaj pa ljudje ?! ...v Dragonji pa se utapljajo otroci in ljudje umirajo zaradi podhladitve ....SRAMOTA
Ana Sols
10. 12. 2021 12.42
-1
Do njih se obnasajo se slabse kot do živali.
ManOwaR
10. 12. 2021 12.37
+8
Če bi vsak samo enkrat na teden jedel meso, kot naši dedki in babice (pa še to ne vedno) bi bilo dost boljš se mi zdi. Pa tudi meso je v primerjavi z zelenjavo smešno poceni. Ukinit bi bilo treba subvencije za živinorejo, pa mal več spodbud za domača podjetja ki gojijo zelenjad.
Neutrino
10. 12. 2021 12.47
-5
Ne mi bučk pa ostale zelenjave prodajati. Meso je meso, če pujsov, ovac pa krav ter perutnine ne bi gojili za prehrano bi jih danes lahko samo še v zgodovinskih knjigah občudovali
BLAŽEN
10. 12. 2021 17.27
+0
meso je strup za telo, že z vidika medicine..če ne verjamete predlagam da en mesec jeste samo meso. garantiram zdravstvene težave. Nasprotno od tega je vegetarijanstvo..
taurus111
10. 12. 2021 12.35
-7
Bolj humanega klanja kot je danes ni ! Poglejte kako koljejo v Izraelu , Arabskih državah itd Pa dober tek želim ! Teletina na žaru , ramsteg, čevapi so zakon !
ManOwaR
10. 12. 2021 12.40
+4
So pa toliko bolj nehumane razmere v katerih živali živijo.
BLAŽEN
10. 12. 2021 17.27
-1
MMery
10. 12. 2021 12.18
-1
Kaj pa do ljudi?
vvvilice
10. 12. 2021 12.17
+18
Če bi vsak sam zaklal živo žival, ki bi jo pojedel, jo odrl, razkosal, ... bi veliko ljudi prenehalo jesti meso.
Ana Sols
10. 12. 2021 12.36
+6
To je res. Ko pa nekdo namesto tebe to naredi o tem ne razmisljas. Isto je verjetno z vojnami in ravnanjem ljudi na meji.
real....
10. 12. 2021 13.11
+3
alto57..samo ce jes meso si narocnik le tega potemtakem tudi podpiras zakol zivali..ane?!
Ana Sols
10. 12. 2021 12.10
+8
Kapitalizem in lep in korekten odnos do živali ne grejo skupaj.
santamaura
10. 12. 2021 12.05
+20
V spominu imam posnetek, ko so na neki farmi pitancev za zakol spustili živali na travnik. Skakale in norele so kot v transu, ker so zavohale vonj po sveži travi, začutile veter, sonce in svobodo - Dobrobit živali sigurno ni cena mesa na kilogram teže - Dobrobit živali je humanost njihovih lastnikov - Poglejte - Tudi vsak človek bi verjetno podpisal, da ga na koncu lahko nekdo poje, če bo imel lepo in srečno življenje - Dobrobit ni v denarju ampak v ljubezni so vseh živih bitij
Soul
10. 12. 2021 12.02
+10
Očitno so standardi, kaj pomeni izkoriščati živali postavljeni izjemno nizko.Če uskladimo izrečene vrednote z dejanji, dobimo jasno ločilo, kam spada izkoriščanje in nasilje, ki so ga deležne živali.Mnogi omenjajo moralo ter etiko, a po večini, so to samo votle besede brez grama prakse.
real....
10. 12. 2021 11.56
+10
vegetarijanci(se visja stopnja vegani)smo srecni in zadovoljni sami s seboj in stoprocentno ne odziramo trave kravam kakor spodaj pisari ssbobo!?
Ana Sols
10. 12. 2021 11.51
+17
Nehat jest meso pa bo.
puspan
10. 12. 2021 12.05
+8
Žal se s teboj ne strinjam, čeprav je odločitev vsakega, ki je vegan pač njegova. Sem pa zelo občutljiv na vsakogar, ki ne ravna z živaljo, kot se spodobi,kajti tudi vsaka žival ima svojo dušo, kot človek.
Ana Sols
10. 12. 2021 12.11
+9
Vegan, vegetarijanec... spoštovati je treba tako živali kot ljudi puspan.
Blue Dream
10. 12. 2021 12.17
+6
Ana Sols se strinjam. ampak to velja za vse nasplošno, ne samo za vegane in vegetarjance kaj praviš?
Ana Sols
10. 12. 2021 12.37
+5
Blue Dream
10. 12. 2021 12.39
+5
Blue Dream
10. 12. 2021 11.44
+10
Sej je ok nič ne rečem samo ne vem če je minister pravi naslov za moraliziranje o tem kaj je to moralna dolžnost. Ker če bi vedel nebi bil več minister v tej vladi
ssbobo
10. 12. 2021 11.44
-8
Ma ja ekosocialisti pa travomulčarji zahtevajo dobrobit za živali........ potlej pa naj nehajo odžirati kravam travo........
user0274732
10. 12. 2021 12.34
+2
wigger1
10. 12. 2021 11.40
+12
Vsakemu svoje, jaz sem zelo ponosen sam nase, da sem presaltal na veganstvo. Prvic zaradi zdravja, dokazano je, da meso povzroca raka in zakisanje, da se o mlecnih izdelkih ne pogovarjamo. Drugic pa zaradi zivali, vecina jih celi lajf zivi pod stresom, v temi, brez svovodnega gibanja, taksno meso in produkti takih zivali so strupeni, to so mnozicni zakoli in ker zival cuti, da bo zaklana, je v tistem momentu pod enormnim stresom in takrat spusti posebne hormone po telesu, ki zakisajo meso, naredi se manj uzitno, neke vrste obrambni mehanizem. Ce pogledamo zivljenje nasih starsev in starih starsev, vsi govorijo, ja celi lajf smo jedli meso, kruh in krompir. In sedaj jih pogledas, vsi po vrsti bolani, dobesedno vsak moski ima tezave s prostato, zenske in njihovih hormonov raje ne bom omenjal, kakorkoli, vsakemu svoje. Ze vsaki drugi dan brez mesa bi zelo pripomogek k zdravju posameznika. Uboge zivali, to pa definitivno so, tudi one so bitja, ziva cuteca bitja. In ne pozabimo, da 70% svetovne pridelane rastlinske hrane gre za hranjenje zivine. Lp
kwa.dugaja
10. 12. 2021 11.45
-5
malo poglej kako poteka masovna proizvodnja rastlinskih izdelkiv in zelenjave ter sadja in potem govori kako je to zdravo in brez hormonov. tako se hretite pa vase filate isti strup. ne mi z platjo o zdravju, ce si doma ne pridelas najmanj 50% hrane, ki jo pojes, vse ostalo pa kupis lokalno. veganstvo je boljse le iz plati humanosti, tisto o zdravju so pa vase sanje.
wigger1
10. 12. 2021 12.08
+5
Delam samooskrbo, kaj govoris na pamet, strup mas ti v glavi
Blue Dream
10. 12. 2021 11.38
+12
Življenje, svoboda, dostojanstvo. To so osnovne pravice živali
kwa.dugaja
10. 12. 2021 11.32
+11
dobrobit živai ni zakol, tako da se ne pretvarjajmo vsi skupaj, da gledamo na njihovo dobrobit. jem meso, seveda. ampak hkrati vem od kod meso prihaja in kaj je treba naredit, da do polic pride. zato reja v humanih pogojih - absolutno! prevoz v humanih pogojih - absolutno! to bi moralo bit že zdavnaj!! vendar ne govorimo, da gledamo na njihovo dobrobit ker res ne. masovna mesna industrija je pa katastrofa, zato kupujte direkt od kmetov, če lahko. verjamem, da bi to počeli več ljudi, če bi bile cene nižje, tako da delat je treba v tej smeri. če državo kao skrbi za dovrobit živali naj sofinancira nakupe mesa in ostalih mesnih izdelkov direkt pri kmetih. pa vam garantiram, da se bo zadeva sama hitro uredila in ne bo več potrebe po maskovnem uvažanju poljskega mesa. to je tudi dobra naložba v zdravje državljanov, ker preventiva je vedno ceneje kot kurativa.
stromar5
10. 12. 2021 11.37
+2
Masovna produkcija mesa je potrebna saj imamo masovno konsumpcijo mesa. S prosto rejo in podobnim ne moremo doseči potrebe po mesu. S sofinanciranjem direktnega nakupa pri kmetih bi povpraševanje po tem skokovito poraslo, s tem pa bi nedvomno padli standardi vzreje živali za potrebe naše prehrane. Drugače se pa načeloma strinjam s povedanim.
User416781
10. 12. 2021 11.47
+7
Misliš povedat, da imamo masovno prenažiranje z mesom. In posledično en kup ljudi s srčno- žilnimi težavami in drugimi boleznimi in obolenji, ki jih to prenažiranje povzroča. Sam sicer jem meso, ampak ljudje v povprečju pojejo preveč mesa. Torej, če bi dejansko gledali na dobrobit živali, bi morali spremeniti način življenja in porabo mesa.
BLAŽEN
10. 12. 2021 17.38
+1
masovna produkcija?? hočete reči masovno pobijanje..nekoč bodo standardi prehranjevanja zelo drugačni.. ubijanje živali za hrano bo nekaj nepojmljivega..tako da ta "nekoč " naj pride čimprej.
mario7
10. 12. 2021 11.24
+3
Sem videl hujsa?
renoren
10. 12. 2021 11.40
-2
Ne, to je serpentinsek, ko se doma naliči v svojega idola. Mesec mu je pa idol😆