Slovenija

Dodatek za delovno aktivnost vendarle čez prvo parlamentarno sito?

Ljubljana, 03. 10. 2019 07.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
L.Š. / STA
Komentarji
86

Novela zakona o socialnovarstvenih prejemkih, s katero naj bi ukinili dodatek za delovno aktivnost, še naprej razdvaja javnost. Ministrica za delo Klampfer vztraja, da je "za zdaj" predlogu zagotovljena zadostna politična podpora. V poslanski skupini stranke Levica so prepričani, da gre za protisocialen ukrep, ki bi prizadel predvsem najšibkejše. Podobno menijo v SD, kjer so v sredo ponovili, da bodo glasovali proti noveli.

Čeprav ukinitvi omenjenega dodatka nasprotujejo v številnih nevladnih organizacijah, pa ministrica za delo Ksenija Klampfer vztraja, da ima zadostno podporo za njegovo ukinitev, saj meni, da ta ne prinaša več učinkov, zaradi katerih so ga uvedli.

"Zaenkrat je politična podpora zagotovljena, bomo pa videli na odboru, kako se bodo stvari odvijale," je včeraj pojasnila ministrica. Na vprašanje, ali podporo predlogu novele zakona o socialnovarstvenih prejemkih zagotavlja sama koalicija ali opozicija, pa je odgovorila, da bomo to še videli.

Ministrica za delo Ksenija Klampfer vztraja pri ukinitvi dodatka za delovno aktivnost.
Ministrica za delo Ksenija Klampfer vztraja pri ukinitvi dodatka za delovno aktivnost. FOTO: POP TV

Levica in SD jasno proti noveli

Kot je znano, ukinitvi dodatka še naprej ostro nasprotujejo v Levici, kjer so prepričani, da gre pri nameravani ukinitvi za protisocialen ukrep, ki bi prizadel predvsem najšibkejše in najranljivejše.

Moti jih tudi, da še nimajo konkretnih podatkov ministrstva o tem, koga vse bi ukinitev dodatka prizadela. "Zato bomo naredili vse, da sprejetja novele ne bo," je v izjavi za medije povedal vodja poslanske skupine Levica Matej T. Vatovec.

V Levici so tako na odbor DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide že vložili zahtevo za umik te točke z dnevnega reda. Slednji bo namreč prav danes nadaljeval obravnavo predloga novele zakona o socialnovarstvenih prejemkih.

Predlogu novele pa nasprotujejo tudi v stranki SD, saj bi s tem "številne ljudi, ki že tako živijo na robu, pahnili še v večje težave". "Gre za enega redkih ukrepov, ki ljudi na robu spodbuja k temu, da se aktivirajo in postanejo znova delovno aktivni, zato ga ni smiselno ukinjati," je dejal.

Glede na izjave SD in Levice koalicija trenutno nima zadosti glasov, da bi predlogu novele na odboru zagotovila večino. Da bi predlog dobil zeleno luč odbora, bi ga zato moral podpreti vsaj še del opozicije ali pa bi se morala ta glasovanja vzdržati, je slišati.

Delo in denar
Na ministrstvu ugotavljajo, da število upravičencev do denarne socialne pomoči zadnja leta "skokovito narašča", in to kljub zelo ugodni gospodarski klimi in pomanjkanju delovne sile na trgu. "V času gospodarske krize leta 2012 je bilo do denarne socialne pomoči upravičenih 65.000 oseb, danes pa 91.100," je dejala.

Naj novele ne podprejo, so sicer poslance včeraj znova pozvale nevladne organizacije. Predstavniki desetih od njih, skupno naj bi ji nasprotovalo vsaj 60 nevladnih organizacij, so pred poslopjem DZ opozorili, da bo ukrep prizadel predvsem najbolj revne. Po njihovem mnenju težava ni previsoka socialna pomoč v kombinaciji z dodatkom za delovno aktivnost, pač pa prenizke plače. Ministrstvo namreč ukinitev dodatka, uvedenega leta 2012, utemeljuje s tem, da naj bi se ta skupaj z denarno socialno pomočjo preveč približal minimalni plači, s čimer naj bi prejemnike odvračal od aktivnega iskanja dela.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (86)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zmago56
03. 10. 2019 14.10
+9
Čimprej ukinit podporo vsem tistim, ki je ne potrebujejo in tistim, ki jo potrebujejo zato, ker nočejo delat in si z delom za vsakdanji kruhek služiti, pa bo veliko denarja za tiste, ki jo dejansko potrebujejo in še za zdravstvo in ostalo bo kaj ostalo.
Taubi999
03. 10. 2019 19.46
+3
Popolnoma se strinjam s teboj. Toda kravatarji ne razumejo vsega. Jaz na primer delam prostovoljno za slabih 100EUR in delam več kot če bi hodil v službo. Službo? 400 delovnih ur na mesec za 800 EUR ali celo nič. Ko sem delodajalca hotel prijaviti na delovno inšpekcijo, so rekli, da imajo za LJ le 7 inšpektorjev in 100 prijav mesečno. Služba? Da bom debelil rit delodajalcu?! Ne hvala.
Kometikjami
03. 10. 2019 11.46
+11
Ne samo da tej vladi ne uspe ohraniti dialoga s socialnimi partnerji (zaradi česar so odstopili v ESS), tudi stik z navadnimi državljani jim ne uspe več. Ne gre vsem tako dobro, kot vladi: plače so prenizke, samo zato je treba dodatek za AKTIVNOST pustiti. Ali pa dejmo neto plače zvišat, da bojo ljudje lahko normalno živeli!!
Janez_53
03. 10. 2019 17.34
+3
Kometikjami, sedaj pa nakladaš! Levica NI v vladi, in ravno Levica je s svojim predlogom zaobšla ESS! Ampak zakaj hudiča sindikati bolj ne pritisnejo na delodajalce? Vlada NE PREPOVEDUJE delodajalcem, da zvišajo plače svojim delavcem! In dobra podjetja so to že storila - brez pritiska vlade.
Kometikjami
03. 10. 2019 21.13
Ne glede na zadnji predlog Levice (res je, ni v vladi) je bilo v tem mandatu sprejetih že par odločitev brez ess.
diocles
03. 10. 2019 11.41
+9
ta delovna aktivnost kakršnakooli že je pa tut če je procent zlagan je pa vsekakor nekaj bolj pametnega za sedanjost in pridhostno kot debilne delavnice na zavodu, ampak je anja naročila svojim vazalom nej zrihtajo še več keša za njeno klientelo ki kasira še pa še na nadvse debilnih in neuporabnih vsestransko pa kar dragih delavnicah
Šifra
03. 10. 2019 11.25
+11
Upam, da se Slovenija kmalu spravi v red. Tako fajn državica, a tako zmešana... Škoda.
Netajkun
03. 10. 2019 12.33
+12
Kje pa . . . samo še na slabše gre . Cel kup pravic in privilegijev , vedno manj obveznosti in odgovornosti , tistim ki delajo in ustvarjajo pa davke gor .
dule100
03. 10. 2019 11.23
+11
Javni sektor, koga že volite?
diocles
03. 10. 2019 11.44
+6
zavod za zaposlovanje ki more bit v vsakem mestecu kot je litija špica neuporabnosti tako razkrečenega javnega sektorja, kaj bi se šele tm lahko privarčevalo pa se ne bo ker je tamna sigurnih službicah na kolektivni pogodbih svetik krav zaposleno veliko in vedno več strankarske klientele
poneumljanje
03. 10. 2019 14.42
-1
Javni sektor voli Janeza, zato je bil izvoljen, ampak potem vlade ni bil sposoben sestavit, to je problem !
KAPIBARA
03. 10. 2019 15.57
+3
Jest sem desničar (pišem z desno) pa vedno volim desne..
Smartbtm
03. 10. 2019 10.37
+27
pa vse se je obrnilo na glavo, mladi na sociali in nočejo delat, tudi eni stari 40 let pa niti enega meseca delovne dobe, pa na drugi strani mrzlično iščemo delavce, pa jih nikjer ni za dobiti, vsaj naših ne. Tule okrog mene je že polno priseljencev.
Kometikjami
03. 10. 2019 10.52
+11
Plače so prenizke! Neda se dostojno preživeti!! To je razlog. Hkrati je to razlog, zakaj nekateri ljudje delajo še poleg službe - in pravično je, da dobijo dodatek za aktivnost, saj delajo. Ne gledajo v zrak. Če delaš, si zaslužiš pošteno plačilo. Kje je tukaj problem?
selector
03. 10. 2019 09.51
+66
Vse skupi je ena sociala. Kako naj ljudje preživijo od 600-850eur/m (75% vseh zaposlenih v državi) ob stalno višjih življenjskih stroških in pogoltnih "dodatnih" zavarovalnicah. To je človeka nevreden standard. Še poslanci so reveži s svojimi 2500-3000 eur/m plače, ko jih primerjaš napram enemu navadnemu normalno kvalificiranemu avstrijskemu delavcu, ki prejme do tri jurje. Zakaj lahko te iste firme v obeh državah delajo podobne dobičke, pri nas plačujejo mizerijo, malo čez mejo pa normalne plače. To se je za vprašat. Vse te socialne zgodbe in razni uradniki in ministrstva pa neki borni dodatki, to bi v neki normalni državi sploh ne smelo biti. Ampak mi očitno nismo po nobenem od parametrov normalna država..
Kometikjami
03. 10. 2019 09.56
+11
dragan krstic
03. 10. 2019 10.51
+5
selector še mal potrpi. Tardeči nas ziher peljejo v lepšo in svetlo bodočnost, vsaj tako obljubljajo že od 1945.
poneumljanje
03. 10. 2019 14.43
+0
Krstiću, vas priseljence ne bodo rdeči nikamor peljali !
KAPIBARA
03. 10. 2019 15.59
+0
@ dragane, vpiši : Elda Viler & Ana Dežman - Besede, besede
Taubi999
03. 10. 2019 19.50
Imaš prav. Naj kravatarji ne stamanijo nas, mi stamanimo kravatarje!!
PartyTime
03. 10. 2019 09.43
+12
Treba je z necim minimalno placo dvignit. Pa cetudi bo nakoncu manjsa, kot je trenutno. Ne bos mogel reci, da je niso dvignili.
mackon08
03. 10. 2019 09.39
+41
Dodatek naj dajo tistim, ki so zaposleni in imajo minimalno plačo. Ostalim vsem ukiniti.
METKA102
03. 10. 2019 09.33
+50
Nasprotovalo je 60 nevladnih organizacij. Koliko pa te organizacije porabijo za svoje delovanje. Naj napišejo, če si upajo. Če vsaj teh 60 ukinejo se bo kar poznalo.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.36
+10
Se bo poznalo, ja: na tisočee zgodb ljudi, ki jim prostovoljci (0.00 eur/uro) pomagamo že leta, bo postalo nevzdržen problem v naši državi. Ljudje, ki se jim godijo krivice. To so zgodbe, o katerih se recimo govori pri Botrstvu. Če te take zgodbe ne ganejo in trdiš, da je treba take organizacije ukiniti, imaš morda čustveno inteligenco negativnega predznaka. Podobno kot ministrica.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.38
+20
Kar ne pomeni, da podpiram vse od 60-ih organizacij. Ne delajo vse transparentno, to se ve. Obenem je to problem, ki nima neposredne veze s to temo.
EkonomskaSvoboda
03. 10. 2019 09.43
+21
Kometikjami: drži. Mnoge NV organizacije delajo dobro delo in prav je, da so. A problem je, ker so se zelo razpasle. Ne ve se kdo pije , kdo plača. Če samo pogledate imena NV-jev, ki prejemajo proračunski denar in potem pogledate vsebinsko zakaj so ga dobile, se pogoste držite za glavo. V smislu Alan Forda, plačujejo se študije za "Istraživanje rude i gubljenje vremena"...to pa vse, da se "napojijo" točno določeni ljudje. To ni prav, ker proračun polnimo vsi. Potem pa zmanjka in najlaže je vzeti tam kjer se najmanj branijo. Torej, čisti računi, dovolj denarja. Sedaj pa jaz vprašam vas: kdaj je kdo v preteklosti vzpostavil jasna merila in čiste račune ter predvsem zdravo kmečko pamet kaj se financira in kaj je? Nihče. Ker si ne upajo. Ker bodo kao "nevladniki" dvignili glave in se pritožili. Pa kaj.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.49
+8
Zagotovo podpiram red na področju NVO! In javno razpravo o tem. Jaz trdim, da se ogromno težkih zgodb otrok, družin ... v Sloveniji reši prav zaradi NVO, ki delujejo dobro. Ne trdim, kakšen delež jih deluje transparento. Glede na to dejstvo, a je ti zdi normalno, da ministrica ni sposobna vzpostavit primerne komunikacije z nobeno (!!) od teh organizacij? Vse ji nasprotujejo. To bi nas moralo skrbeti.
METKA102
03. 10. 2019 09.24
+45
Upokojenci so delali 40 let pa ne dobijo nobenega dodatka za delovno aktivnost. Menda so ja bili dovolj aktivni.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.26
-4
Plače v Sloveniji so prenizke, zato v trenutni situaciji mnoge družine ne preživijo kljub temu, da so zaposleni in delajo. Zato delajo še dodatno, zaradi česar so upravičeni do tega dodatka (t.i. dodatka za aktivnost).
METKA102
03. 10. 2019 09.31
+25
Tukaj pa mislim, da ni ravno tako. Če kje delaš, ponavadi dobiš plačilo, ne pa nek socialni dodatek.
EkonomskaSvoboda
03. 10. 2019 09.49
+22
Kometikjami: kakor kje. Pri nas je pa gromozansko veliko število "družboslovcev", ki jih produciramo kot, da so izvozno blago, potem pa so nezaposljivi oz. delajo kar pač najdejo (kar je slabo plačano). To je narobe. Slabo je za njih in slabo za družbo. A če si priden, lahko dobro zaslužiš - tudi v Sloveniji. Naprimer, če hočeš adaptirati stanovanje skoraj z lučjo iščeš dobrega električarja, vodovodarja, pleskarja, gradbenika,..... če ga hočeš dobiti v roku tedna ali dveh. Vsi so zasedeni na polno. In vsi zelo dobro zaslužijo (če sodim po tarifah). A je treba delati. Od jutra do mraka, in običajno izvan tople pisarne. Pa nekaj je treba znati. To pa marsikomu pri nas ne paše.
Kometikjami
03. 10. 2019 11.40
+5
Se strinjam v marsičem. Vendar, @MitjaSr, dodatek na aktivnost dobijo socialno ogroženi za svojo AKTIVNOST. Kolikor mi je znano, za socialno pomoč drugim šibkejšim članom naše družbe, ki potrebujejo pomoč, oskrbo (recimo ostareli ljudje). Če to ukinemo, oni ostanejo brez zaslužka za svoje DELO, oskrbovanci pa ostanejo brez oskrbe. Je to pravično??
EkonomskaSvoboda
03. 10. 2019 12.12
+6
Kometikjami, samo medklic. Po celem normalnem svetu velja, da če nisi zadovoljen s plačo, narediš naslednje a) se izpogajaš za večjo b) greš k drugemu delodajalcu c) se naučiš dodatnih znanj ali veščin, da postaneš bolj zanimiv d) kombinacija zgornjega e) greš na svoje (mnogi so to storili in jim je čisto v redu, nimajo pa jaht) Eto. Opcij kolikor hočeš. Sedaj pa, da bomo doplačevali, zato ker nekdo ni hotel prevzeti odgovornosti za svoje življenje v lastne roke, je pa malo pretirano. Čast upravičenim redkim izjemam z objektivnimi težavami (npr. zdravstvene), a to je narobe svet, da država iz proračuna doplačuje za nekaj kar bi samo pomenilo, da človek zgane svojo ri*t in se potrudi na drug način. Pa me sedaj pribijte na križ, a tako mislim.
Kometikjami
03. 10. 2019 21.16
V Sloveniji je težko najti zaposlitev v podjetju, kjer bi bila plača redna in primerno visoka. Plače so prenizke, stroški rastejo. Ni tako veliko priložnosti, kot se dala vtis. Sicer bi bili uspešna država, sedaj pa toliko ljudi živi v revščini.
noire
03. 10. 2019 09.22
+43
26.000 več kot leta 2012...To je zaradi več 10.000 priseljencev z Balkana.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.17
+18
Plače so prenizke. Namesto, da bi se pogovarjali o višjih (tj. dostojnih) plačah, se pogovarjamo o tem, kako odvzeti dostojanstvo vsem, ki delajo za nedostojno plačo, zaradi česar se še dodatno potrudijo, da dobijo omenjeni dodatek. In to v Sloveniji, kjer si Slovenci želimo, da bi postali uspešna, ambiciozna država.
EkonomskaSvoboda
03. 10. 2019 09.51
+18
Kometikjami: vplivajte na vlado, da prihrani pri nepotrebni birokraciji, pa zniža davke na plače. Boriti se je teba za višje neto plače. Kar pomeni, da mora biti država bolj skrbna s pobranim denarjem. Kar pa ni.
Kometikjami
03. 10. 2019 11.42
+6
Se strinjam popolnoma, da ni skrbna! Še vedno pa se ne strinjam, da se zaradi tega naredi še dodatno napako in onemogoči normalno življenje ljudem zaradi nesposobnosti naše države/vlade/državljanov, ki hodimo na volitve ...
KAPIBARA
03. 10. 2019 09.13
+22
Slovenija ima preobilno in preohlapno socialno politiko..
Kometikjami
03. 10. 2019 09.24
+25
Slovenija ima prenizke plače, zaradi katerih ljudje ne morejo dostojno živeti.
KAPIBARA
03. 10. 2019 09.40
+6
S...O.E
03. 10. 2019 09.04
+19
P.....A SEB UZEM DODATKE KI SI JIH SPLOH NE ZASLUŽI NIHČE OD VAS GLEDE NA TO DA MI SOCIJALCI ZBIRAMO ZA OTROKE VAS BI BLO TREBA VSE ZAMENJAT STE NESPOSOBNI
Sputnik
03. 10. 2019 09.02
+10
kako pa boš delovno aktiven ko vsak dan v sloveniji propade nekaj podjetij??
RupniK
03. 10. 2019 09.01
+46
Dokler bodo za nas Slovence in pritepence iz juga veljali enaki vatli, se nam slabo piše. Vlada naj najprej poskrbi za tiste Slovence, ki so pomoči zares potrebni, če bo pa kaj ostalo, naj pa dobijo južnjaki. Treba je ločiti zrnje od plev.
Kometikjami
03. 10. 2019 09.18
-12
Desjtvo je, da to nima neposredne veze s tem dodatkom.
nilly
03. 10. 2019 08.57
+44
Običajno ne, a to pot verjamem izkušnjam CSDjev - v članku sicer nisem našla omembe, je pa v včerajšnjem prispevku predstavnica enega od njih razložila, kakšen učinek imajo prejemki. Najšibkejšim bi morali pomagati na način, da sami služijo, zvišati plače, a ne na način povečevanja stroškov za delodajalce, kajti ti se odzovejo ravno nasprotno od pričakovanega, ali z dvigom cen, ali z odpuščanji, pač pa z nižjimi prispevki. Če lahko razmetavamo socialne transferje za vse delomrzneže, odvisnike in pritepence, bi lahko zmanjšali dajatve iz plač in drugače obravnavali socialne prejemnike....
EkonomskaSvoboda
03. 10. 2019 09.51
+12
SloG pavelšek
03. 10. 2019 08.52
+45
se strinjam z ukinitvijo pa ceprav sem trenutno tudi sam na socialni....veliko ljudi(predvsem iz bivse juge)to izkorišča..osebno poznam vsaj 20ljudi ki to izkoriščajo...
poneumljanje
03. 10. 2019 08.57
+49
Jaz jih tudi poznam veliko, ki to izkoriščajo. Vsaj na našem koncu jih je veliko, ki prejemajo socialca, nato pa vsak dan na črno v Italijo po 10 eur na uro. Zavarovani so preko partnerjev, in ti še uveljavljajo olajšavo pri dohodnini za vzdrževane družinske člane, otroci pa štipendije itd ... !
Kometikjami
03. 10. 2019 09.34
+4
Vedno je vprašanje, zakaj je nekdo na siciali (tudi ti, @SloG plavelšek). Ni moja stvar, da to presojam, ker nisem za to poklican, Če ljudje, ki jih omenjaš, izkoriščajo socialno pomoč, kar je zame zavržno dejanje, še ne pomeni, da se da na enak način izkoriščat dodatka za delovno aktivnost. Gre za različne stvari, ki jih ne gre metati v isti koš. A res ne poznaš zgodb ljudi, ki res potrebujejo pomoč? Jaz se kot prostovoljec (0 EUR/uro) z njimi srečujem redno in vem, kako potrebujejo ta dodatek.
Kometikjami
03. 10. 2019 08.51
-8
Ministrici nasprotujejo prakticno vse humanitarne organizacije. Ce zenska ni sposobna vzpostaviti dialoga z organizacijami, ki jim ljudje in podjetja doniramo sredstavna za pomoc ljudem, kaj ima za delat na takem polozaju? Pa se niti v vsebino spremembe ne rabimo spuscat. Sramota sramota sramota. Marja Sarec, ce bo to sprejeto, te ne podpiram vec nikoli.
poneumljanje
03. 10. 2019 08.54
+21
Kaj pa imajo humanitarne organizacije skupnega s tem dodatkom ?
Kometikjami
03. 10. 2019 09.11
-6
Dobro vprašanje. Humanitarne organizacije dnevno rešujejo stiske ljudi in poznajo zgodbe iz prakse. Vejo, kdo res rabi kakšen dodatek in zakaj prihaja do stisk ljudi. In vejo, kaj bi tem ljudem odvzem tega dodatka pomenil. Ja, v Sloveniji se z revščino ukvarjajo tudi humanitarne organizacije, ker država za Slovence ne naredi dovolj (včasih jim celo škodo dela - kot v tem primeru!!)
nilly
03. 10. 2019 10.12
+8
V eno roko se strinjam, Kometikjami, vendar humanitarnost očitno ni prav uspešna, če smo iz 60000 prejemnikov pridelali 90000. Ne razumi me napak; že dvajset let delam za humanitarce, vem, da se trudijo, vendar to ni dovolj in ni ravega uspeha: narašča zgolj število obeh, organizacij in pomoči potrebnih. Potrebujemo drugačem pristop; sem za onega: "Ne daj lačnemu ribe, nauči ga loviti.".