Slovenija

Duhovna oskrba policistov

Ljubljana, 25. 08. 2007 08.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V veljavo stopa pravilnik o organizaciji in načinu verske duhovne oskrbe v policiji.

Minister za notranje zadeve Dragutin Mate je pravilnik o organizaciji in načinu verske duhovne oskrbe v policiji pred mesecem dni objavil v uradnem listu. Kot so sporočili iz generalne policijske uprave, je akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest že v pripravi. Poslanec SD Miran Potrč pa je na ministra naslovil pisno poslansko vprašanje, v katerem pod vprašaj postavlja zakonitost pravilnika.

Poslanec SD Potrč opozarja, da naj bi bil sprejeti pravilnik v nasprotju z zakonom o verski svobodi.
Poslanec SD Potrč opozarja, da naj bi bil sprejeti pravilnik v nasprotju z zakonom o verski svobodi. FOTO: POP TV

Ker policija akt o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest še vedno pripravlja, o imenih in času ter obliki zaposlitve s pravilnikom predvidenega koordinatorja verske oskrbe v policiji za enkrat ne morejo dajati konkretnih odgovorov, je pojasnil tiskovni predstavnik policije Drago Menegalija.

Po podatkih policije, bo uslužbenec generalne policijske uprave versko duhovno oskrbo organiziral za 6178 uniformiranih in 1620 neuniformiranih policistov, ki delujejo na 108 policijskih postajah po Sloveniji.

Poslanec Potrč opozarja, da naj bi bil sprejeti pravilnik v nasprotju z zakonom o verski svobodi, ker po njegovem mnenju z zakonom določene pravice omejuje. Policisti morajo namreč željo po uveljavljanju duhovne oskrbe izraziti predhodno, deležni pa so je lahko le v primeru, da s tem ni ovirano izvajanje policijskih nalog. Sporno se mu zdi tudi, da naj bi pravilnik duhovno oskrbo omogočal tudi družinskim članom policistov.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User175911
28. 08. 2007 08.01
Cerkev je ločena od države, seveda je. Ampak to ne pomeni, da mora biti izolirana in izrinjena. Torej.... ločena ne pomeni STROGO PROTI. Saj smo kot država financirali npr. Humarja, pa mene boli popek zanj. Pa kvazi-kulturnike, ki so narisali Marijo Pomagaj s podgano v rokah.... so tudi dobili državni denar. Če smo mi to preživeli, boste vi to preboleli.
User269740
27. 08. 2007 22.38
Slosap: To bo 46 letni duhovnik Janez novak. Obvestilo za vse. Njegov življenjepis si preberite v družini od prejšnjeg tedna.
slosap@yahoo.de
26. 08. 2007 15.25
pa bo to samo katoliški duhovnik?
Tonček Balonček
26. 08. 2007 14.21
Pri nas je pač uradno cerkev ločena od države in tako pač ne gre! Nekdo rabi duhovnio oskrbo, drugi pa npr. prostitutko, tega ne more plačevati država. Za zdravje najs krbimo sami in se moramo zavarovati + doplačila, za duhovno oskrbo nam bodo poskrbeli pa brezplačno! Narobe!
User242283
26. 08. 2007 13.52
Veš, ziveti, dandanes so farji bolj psihologi kot tisti nekdanji "trgovci z dušami", sicer bi že pogoreli. No ja, kakorkoli, bistvo smo predebatirali, pa se tudi jaz umikam iz te teme. Lep dan še naprej.
Tonček Balonček
26. 08. 2007 13.49
Seveda, pogovor kje čisto v redu, ne morejo si pa tega "špogati" iz proračuna, v tem je štos! Še ko prideš k župniku (ali kamorkoli), moraš darovati, ti tipi bodo imeli pa zadeve kar zastonj! Zdaj smo v kapitalizmu, državni uslužbenci pa tonejo v socializem, kjer je vse na razpolago, zastonj, za vse! Navadni policaji so še največji reveži, poglejte, kakšne plače imajo, tu jim pa dajejo neko duhovno oskrbo, ki je večina niti ne rabi ali jo celo zavrača. Zakaj in iz česa? Sami tega nikoli niso zahtevali!
User190332
26. 08. 2007 13.45
Da, kriss714, pgovor ne škoduje, zato naj se gre policist z župnikom pogovarjat v cerkev, ne pa da on "hodi" po PP in PU, pa da je še zaposlen v policiji. Itak bo samo nakladal in se prefinjeno pretvarjal kot ne vem kakšen skrbnik za dušo policistov in vem kaj še vse, cilje pa so vse prej kot kakšna pomoč. To ni to, veš! Zdaj pa grem spet malo na kolo! LP
User242283
26. 08. 2007 13.27
Ziveti, saj, če sem jaz pravilno razumel, nihče nikogar ne posiljuje z župnikom, se mi pa zdi "policijski" župnik primernejši zato, ker bi imel pač podobne primere. Tako podobno kot v vojski kurat. Pogovor z nekom, ki te poskuša razumeti pa še nikomur ni škodil, kajne?
Tonček Balonček
26. 08. 2007 13.22
Žal je tako, daso ti skrbniki duš, t.j. duhovniki, muftiji, psihologi (psihiatri), predvsem pa prvoomenjeni, niso rešeni frustracij, sublimacij in še česa. Vs eto prenašajo na svoj "material". Vsekakor je bolje, da npr. na policiji, zaposluješ uravnovešene osebe, ne pa nekih ljudi, ki poza svoje delo potrebujejo duhovnike. Ta poteza je bila dana z vrha, kaj in koliko bodo ti tipi delali, ne bo nikoli znano niti ne bo nikogar zanimalo. Pisali bodo neka poročila, z numeričnimi podatki na dve ali tri decimalke /oskrbeli smo 13.46 odstotka policistov, od tega 3, 14 odstotka intenzivno.... itd). Važno je, da se uprava racionalizira in ima čimveč zunanjih sodelavcev-ekspertov, se lepše sliši!
User190332
26. 08. 2007 13.21
No,kriss714 , to je to. Že pred meseci sem pisal nekaj o tem in sicer, da bi policisti nujno potrebovali psihologa, na katerega bi se lahko obrnili, kadar so v stresni situaciji. Vsaka PU bi lahko imela enega, PU Ljubljana pa celo dva ali tri. Ne pa župnika, ta naj bo cerkvi in ločen od države, pa naj gre k njemu kdor hoče, pa četudi je policist. Hvala za lepe želje-enako!
User242283
26. 08. 2007 13.09
Tonček, biti preudaran pomeni tudi to, da neizživetih frustracij na sproščaš na ljudeh, ki ti res nič nočejo, tako, kot zdaj počneš to ti. Pri tem pomaga pogovor z duhovnikom, muftijem, če hočeš ali pa kar s psihologom (psihiatrom), kakor je komu ljubše, le da ne zadržuješ tega v sebi. Razumeš?
Tonček Balonček
26. 08. 2007 12.58
A silo bodo zdaj uporabljali z blagoslovom, v imenu Kristosovih ran ali kako? A jih bodo duhovniki brzdali, zato to? A tisti, ki delajo v pisarnah ne bodo deležni oskrbe, le intervencijske skupine? Zakaj oskrbe niso deležni pazniki v zaporih, t.im. pooblaščene osebe? Si ga delijo kar z zaporniki, ki ga že imajo? Čisto dobro razumemo, zakaj to, le na drugačen način! A to je zdaj namesto partijskih sekretarjev, ki so skrbeli za lik, moralno integriteto in uresničevanje zadanih ciljev?!
User242283
26. 08. 2007 12.39
Tonček, kdor je hotel je razumel. Človek, ki sme uporabiti silo, mora ostati preudaren. To je vse.
Tonček Balonček
26. 08. 2007 12.22
Nisem vedel, da so policaji tako labilni! Včasih se sprašujem, da oso odločitve v našem parlamentu take le zato, ker poslanci niso deležni ustrezne duhovne oskrbe, le materialne. Bog pa ne daj, da bi jih oskrbovali rimokatoliški duhovniki, bi bilo še huje! Vlafda ima pa itak viteza "maltežančka", ki poskrbi za vso potrebno oskrbo in primerne odlive! Očitno nekateri delo policista primerjajo z borilnim športom! Namesto Kung Fu filmov naj miličniki gledajo Quo Vadis, Kristusovo trpljenje, Pasion po Mateju in podobno in vse bo v redu. Tudi Poirrot ni slab, pa Vest in pločevina....
User242283
26. 08. 2007 11.41
Tonček, vem, da se ne boš strinjal, ampak mislim da je možnost duhovne oskrbe v policiji zelo dobra stvar. V bistvu ne gre za nič drugega, kot za psihično oporo v krizi, pa tudi v vsakdanjem stresu. Sicer pa to delo opravljajo tudi psihologi. Mogoče ti kaj pove podatek, da vsak resen učitelj borilnih športov veliko pozornost posveča psihični kondiciji učencev, uči bushido in temelji na filozofiji, ne na bolanih fintah iz brusli in čaknoris filmov, ki so dandanes vzor vsem tistim, ki jih je premagal poceni primitivizem pred modrostjo.
Tonček Balonček
26. 08. 2007 11.21
kriss714: Priznaj, da je ta "duhovna oskrba policajev" totalni absurd! V času, ko manjka duhovnikov, ko župnije nimajo kadra niti za po enega duhovnika, kje šele za kaplana, ko trpi duhovna oskrba katolikov v bazi, se pa na policiji dobesedno "preseravajo" z najemanjem svojih dušebrižnikov, ki bi lahko na lokalnem nivoju storili mnogo koristnejšega kot je negovanje policijskih duš v okviru njihovih služb! To je bolno, kar je jasno vsakomur, ki ima vsaj kanček zdrave pameti! Vse skupaj je pač posledica sistema "daj-dam", vi meni poidporo, jaz ti jih bom pa spravil v državne službe. Teologija je postala en univerzalni študij, ti tipoi lahko delajo povsod, kot nekoč tisti iz Kumroivca ali kranjske Sorbone, univerzalni pač! Zakaj Cerkev ne stremi, da bi v tem pomankanju kadra najprej popolnila župnije in bazo, potem naj se pa loti policije, vojske itd. Seveda da ne, tam so plačani, baza jih ne zanima!!! Tja bodo čez nekaj let, če bo vpis na TF tako slab, sploh tistih, ki želijo mašniško posvečenje, pošiljali uvožene Poljake in Slovake, kajti Slovencev po premalo! Z duhovništvom je kot z zdravniki, nihče ne bi več delal s pacienti, v bazi, vsi bi bili nekja specialnega, na ministrstvih, v misionih, v Maliju, v OZN, na inštitutih, skratka, človek za vse postaja le še objekt, predmet, an katerem se da mogoče kaj zaslužiti, skozi znanost, politiko ali karkoli pač!!!
User242283
26. 08. 2007 09.57
Ziveti, saj sam veš, da ni enostavno opravljati tak poklic s pooblastili, pa hkrati ostati človeški. Vse preveč jih je takih primerkov, ki si domišljajo, da so zaradi tega "bogovi v malem", kar jih spravlja v konflikt s samim sabo. Vera je pač eden od načinov ohranjanja določene stopnje mentalne higiene, seveda za tistega, ki to hoče. Mogoče bi morali uvesti možnost duhovne oskrbe tudi za druge poklice, kjer so ljudje izpostavljeni skušnjavi, da bi zlorabili pooblastila (moč, oblast) nad soljudmi. Recimo v sodstvu? No, ziveti, kakorkoli že, želim ti, da bi lepo preživel današnji dan.
User190332
26. 08. 2007 09.35
kriss714, je prelep dan, da bi o tem pisal na dolgo in široko. Dejstvo pa je, da se mene ne da kar tako prefarbat, nekateri, ki so še v policiji, pa se bodo morali, sicer bo napeto. Drugače pa bi se vodstvo policije moralo ubadati predvsem s plačami policistov, delovnimi pogoji, opremo, medsebojnimi odnosi, kadri in strategijami dela na vseh področjih itd.., ne pa s temi brezveznimi jajci- HUODDDOOOOOOOOO!
User243511
26. 08. 2007 09.25
No pa smo imeli celih 16 let brezideološko policijo. Sedaj pa se spet vračamo na stara pota slave in prihaja nova ideologija tokrat RKC. Čisto isto delajo kot pred pol desetletja komunize in z ciljem vspostavitve totalitarnega desnega režima. Ko ima neka ideologija nadzor nad vojsko in policijo, ima praktično popoln nadzor nad prebivalstvom in lahko počasi od njih zahteva karkoli.
User202729
26. 08. 2007 09.11
Opažam, da so nekateri komentarji pisani v stilu "strpnosti" do vere, torej tudi do vernikov.