Slovenija

Nič več ujetniki svojih domov: kako je slovenskemu bloku uspelo do novega dvigala

Ljubljana , 16. 11. 2024 07.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min

Danilo Mašera je eden izmed starejših prebivalcev bloka na Cankarjevi ulici v Novi Gorici. Z navdušenjem pripoveduje, da mu je dneve v jeseni življenja polepšala nova pridobitev v bloku. Za številne samoumevno, za druge pa nepogrešljivo dvigalo. Zdaj bo, kot mi zadovoljno pove, še bolj užival v stanovanju, ki si ga je prigaral skozi življenje, saj ga ne bo skrbelo, da bi, če bi onemogla, z ženo postala ujetnika svojega stanovanja. Po nekaterih ocenah je v Sloveniji več kot 11 tisoč štiri- in večetažnih stanovanjskih stavb brez dvigal. "Država naj se postavi v čevlje starejših, ki letno prehodijo več tisoč stopnic," pozivajo ostareli stanovalci blokov brez dvigal, ki se bojijo, kaj bo prinesla starost. Na Ministrstvu za solidarno prihodnost za reševanje te problematike trenutno ni predvidenih finančnih sredstev, stanje pa pripisujejo šibkemu zavedanju, da lastnina poleg pravic nosi tudi odgovornosti.

Nekoč so v Sloveniji številne večstanovanjske zgradbe, ki imajo do pet nadstropij, zgradili brez dvigal. Stanovanja so bila zgrajena za vitalne mlade delavce, ki pa so zdaj ostareli. In nekdaj lahkoten sprehod po stopnicah danes marsikomu predstavlja težaven vzpon. Problem je vsako leto postajal bolj in bolj neizbežen, pravi Mašera. "Pred petdesetimi leti smo se vselili v blok, ki je bil zgrajen predvsem za mlade družine. A delavci smo danes vsi stari od sedemdeset do osemdeset let. Živim v petem nadstropju z visokim pritličjem in  vsak dan nekajkrat na dan prehodim 88 stopnic. Za zdaj še zmorem, ampak vprašanje, kako bo čez nekaj let,"  pripoveduje tudi stanovalec bloka v Domžalah Sead Duračković.

Stopnice in starejši
Stopnice in starejši FOTO: Shutterstock

S to težavo se soočajo prebivalci številnih stavb v Sloveniji. V Sloveniji je po nekaterih podatkih več kot 11.000 štiri- in večetažnih stanovanjskih stavb brez dvigal. To je velik problem zlasti za starejše in invalide, pa tudi za mlade družine z majhnimi otroki. Problem je v preteklosti zakrivila država, ker je dopustila gradnjo takšnih blokov, pojasnjuje Tomaž Kšela, podpredsednik Sindikata upokojencev Slovenije.  V Sindikatu upokojencev Slovenije že več let opozarjajo na ta problem. 

"Začetek je bil zahteven. A zdaj dvigalo deluje odlično in vsi stanovalci so zadovoljni. Nihče se ne pritožuje."

Trnova pot, a v Novi Gorici jim je uspelo 

Pot do novega dvigala zna biti trnova. Stanovalci so v blokih, v katerih je težko pridobiti soglasja in ponudbe, prepuščeni sami sebi. A v Novi Gorici jim je uspelo. Postali so eden izmed prvih blokov v Sloveniji, v katerem so dvigalo vgradili v notranjost stavbe, tako da se zunanji videz ni spremenil. Na dvigalo so izjemno ponosni, zato so, da bi obeležili to pridobitev, priredili celo slavnostno odprtje s simbolično zabavo. Dvigalo je pomembna pridobitev za stanovalce, še posebej za starostnike in invalidne osebe, zato si želijo s svojim zgledom tudi ostalim pokazati, da je to izvedljivo. "Počasi smo se starali. Sam živim v četrtem nadstropju, tu mi je razgled najlepši. Čeprav še nisem imel težav, sem pred petimi leti začel razmišljati o tem, da bom najbrž kmalu potreboval dvigalo," se spominja pobudnik izgradnje dvigala Mašera. 

Kot pripoveduje, je bil takrat predsednik hišnega sveta. Čeprav je bilo na začetku med stanovalci bolj malo zanimanja, so vseeno pristopili k projektu. Takrat so po zakonu za vgradnjo dvigala še potrebovali 100-odstotno soglasje lastnikov. In to je bila misija nemogoče, saj tisti, ki živijo v pritličju, tega ne potrebujejo. Tudi tisti, ki so v prvem nadstropju, so bili prepričani, da dvigala ne potrebujejo. A so vztrajali, sčasoma pa je tudi država spremenila zakon, da je za izgradnjo dvigala zadostovalo 75 odstotkov podpisov lastnikov. Tako so zbrali dovolj podpisov. In čez pet let imajo novo dvigalo. Mašera je zelo zadovoljen, da jim je uspelo dokazati, da je mogoče in da ga v starosti ne bo več skrbelo, da bi zaradi odsotnosti dvigala morebiti postal celo odrezan od sveta. 

Novo dvigalo v Novi Gorici
Novo dvigalo v Novi Gorici FOTO: Mitja Bavcon

Sama izgradnja je trajala tri mesece, v vmesnem času pa se je zvrstilo nešteto sestankov in zbiranja ponudb. Pri tem jim je, kot pove Mašera, zelo pomagal tudi upravnik, ki je imel posluh za reševanje njihove težave: "Začetek je bil zahteven. A zdaj dvigalo deluje odlično in vsi stanovalci so zadovoljni. Nihče se ne pritožuje, uporaben je tudi za družine z otroki v prvem nadstropju, ki lahko zdaj voziček lepo pripeljejo do vrat. Koristilo bo tudi mladim, če se slučajno poškodujejo."

Na začetku težave, vseeno so vztrajali 

Drugačno, precej slabšo izkušnjo z upravnikom pa so imeli v Domžalah, kjer so prebivalci sami zbirali ponudbe izvajalcev. Kot pripoveduje Duračkovič, bodo v bloku zdaj uredili dvigalo z lastnimi sredstvi. Kot pove, je sam iskal izvajalce, s čimer pa je imel precej težav. Od 25 prošenj za predračun so se odzvali samo trije. Le eno podjetje jim je dalo ponudbo na ključ, nekateri so ponujali samo dvigalo, s projektanti in dovoljenji pa bi se morali prebivalci ukvarjati sami, kar je seveda praktično nemogoče, opozori Duračkovič. Uspelo jim je zbrati več kot 90 odstotkov soglasij. 

Če so v Novi Gorici sredstva deloma dobili iz rezervnega sklada, ki so ga pred tem nekoliko povečali, so se v Domžalah odločili drugače. Stanovalci v pritličju se nikakor niso strinjali z dvigalom in odločili smo se, da jih k temu seveda ne moremo niti ne želimo siliti, pove Duračkovič. Zato se je 17 lastnikov odločilo, da bodo sredstva zbrali skupaj. Oba, tako Mašera kot Duračkovič, poudarjata, da se investicija lastnikom sicer večkratno povrne, saj stanovanjem tako zraste vrednost. Zato se čudi, da se za to ne odloči več blokov. Najbrž se je težko dogovoriti, ampak je treba biti vztrajen, svetuje Duračkovič. Tudi mladi vedno bolj razmišljajo o tem, kaj bo, če se slučajno poškodujejo ali če bodo morali v peto nadstropje z otroškim vozičkom. Gradbeno dovoljenje pričakujejo nekje v šestih mesecih, potem pa naj bi bilo dvigalo še štiri do šest tednov v izdelavi. 

Kdaj je vgradnja dvigala izvedljiva? 

Mag. Polona Weiss, univ. dipl. inž. grad. z Zavoda za gradbeništvo Slovenije pojasnjuje, da je vgradnja dvigal kot splošni skupni del starejšega večstanovanjskega bloka v Sloveniji izvedljiva, v kolikor se pri načrtovanju in izvedbi upošteva določila gradbenega zakona in v kolikor etažni lastniki, ki želijo dvigalo umestiti v skupne prostore, zberejo zadostno, t. j. 75- odstotno soglasje solastniških deležev. V gradbenem zakonu sta vgradnja v notranjost stavbe ter prizidava dvigala k obstoječemu objektu, ki ne povezuje več kot treh etaž, opredeljeni kot manjša rekonstrukcija, v kolikor se s posegi ne ogroža stabilnosti konstrukcije. Manjša rekonstrukcija se izvaja na podlagi pisnega mnenja pooblaščenega strokovnjaka s področja gradbeništva, prizidava dvigala pa tudi na podlagi pisnega mnenja pooblaščenega arhitekta, s katerim se predvidi rešitev, ki gradbenotehnične lastnosti objekta izboljša ali vsaj ne poslabšuje. Za manjše rekonstrukcije, ki pomenijo manjše povečanje prostornine ali prizidave dvigala za stavbe do treh etaž, je treba pridobiti tudi soglasje občine glede skladnosti s prostorskim aktom. Za prizidavo dvigala k obstoječemu objektu s štirimi ali več etažami je potrebno gradbeno dovoljenje.

"Dvigalo se vgradi v dvigalni jašek, ki mora biti ustrezno prostorsko umeščen v stavbo in samostojno temeljen. Na mestu vgradnje dvigala v obstoječo stavbo je treba izvesti tudi preboje v medetažne konstrukcije. Izvedba večjih prebojev v nosilno konstrukcij starejših stavb zelo pogosto zmanjšuje že tako nezadostno stabilnost obstoječih stavb in njihovo potresno odpornost po danes veljavnih standardih. Za kakršnekoli posege v nosilno konstrukcijo so še posebej ranljive stavbe, ki so bile v svoji zgodovini že večkrat prenovljene brez razpoložljive dokumentacije," opozarja. 

Strokovno pravilen pristop k vgradnji dvigala v obstoječe stare bloke je angažiranje pooblaščenega inženirja s področja gradbeništva, ki bo na podlagi pregleda obstoječe nosilne konstrukcije stavbe in na osnovi ocene dejanskega stanja presodil o možnost vgradnje ter predpisal vse potrebne konstrukcijske in izvedbene ukrepe, s katerimi bo zagotovljeno, da bo nivo zagotavljanja mehanske odpornosti in stabilnosti vsaj enak tistemu pred posegom.

Starejše bloke so zidali že pred drugo svetovno vojno, najbolj množično pa v prvih desetletjih po drugi svetovni vojni, s ciljem ob čim manjših stroških čim večjemu številu prebivalstva zagotoviti prostore za bivanje v mestnem okolju, posledično v koncept povojne obnove vgradnja dvigal v stavbe ni bila vključena, razlaga Weissova. "Bivanjske standarde je treba nujno posodobiti in vanje vključiti tudi vgradnjo dvigal, kar velja zlasti za gibalno ovirane in starejše ljudi, ki jim vzponi in spusti po stopnicah povzročajo težave ali pomenijo celo nepremostljivo oviro do polnega samostojnega življenja. Za stavbe, ki so bile zgrajene v skladu s starejšimi predpisi in ki že pred posegom ne zadoščajo danes veljavnim standardom, je ključnega pomena, da se k vgradnji dvigal pristopi strokovno," poudarja. Strokovno pravilen pristop k vgradnji dvigala v obstoječe stare bloke je angažiranje pooblaščenega inženirja s področja gradbeništva, ki bo na podlagi pregleda obstoječe nosilne konstrukcije stavbe in na osnovi ocene dejanskega stanja presodil o možnost vgradnje ter predpisal vse potrebne konstrukcijske in izvedbene ukrepe, s katerimi bo zagotovljeno, da bo nivo zagotavljanja mehanske odpornosti in stabilnosti vsaj enak tistemu pred posegom, pojasnjuje. 

'Država naj se postavi v čevlje starejših, ki letno prehodijo več tisoč stopnic'

Izgradnja dvigala z majhnimi pokojninami je vseeno za marsikoga projekt nemogoče, se zaveda Duračkovič. Zato poudarja, da bi morala svojo vlogo odigrati tudi država. Spomni na Hrvaško, kjer država pomaga s sofinanciranjem. "Ministri naj se postavijo v vlogo starejših, ki letno prehodijo od 30.000 do 40.000 stopnic," poziva. 

Stopnice in starejši
Stopnice in starejši FOTO: Shutterstock

Kot razlaga Kšela, so na štirih pristojnih ministrstvih (za okolje in prostor; za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti; za solidarno prihodnost in za evropsko kohezijsko politiko in regionalni razvoj) sicer prisluhnili in nekoliko poenostavili zakonodajo za vgradnjo dvigal, vendar pa se država odpravljanja tega problema še ni lotila resno in sistematično, meni. Včasih se človeku zazdi, da v tej državi pristojni pred velikimi problemi, za katere ni hitrih rešitev, raje mižijo, kot da bi se resno lotili njihovega reševanja, razmišlja: "V sindikatu upokojencev menimo, da je država dolžna pripraviti rešitve in poskrbeti, da bodo v doglednem času v večetažne stavbe vgrajena dvigala. V sindikatu sicer imamo nekaj idej, kako bi to lahko dosegli (država bi lahko lastnikom nudila strokovno pomoč; izdelali bi lahko tipske načrte, saj je veliko blokov tipskih; država bi lahko zagotovila subvencije za vgradnjo dvigal, kot za energetsko sanacijo stavb, saj gre vendar za zaščito ranljivih skupin itd.), vendar morajo ustrezne rešitve pripraviti in ponuditi pristojni v državi in povedati, kako bodo rešili ta problem, ki je nastal zaradi neustrezne zakonodaje v preteklosti in ne zaradi neodgovornega ravnanja stanovalcev oziroma lastnikov."

Na Ministrstvu za solidarno prihodnost za reševanje te problematike trenutno ni predvidenih finančnih sredstev. Kot pravijo, se zavedajo problematike, povezane s pomanjkanjem dvigal v starejših blokih, v katerih živijo starejši člani družbe. Odgovornost za problematiko pripisujejo posledici odnosa do lastnine zadnjih 30 let, kar se kaže pri nevzdrževanju večstanovanjskih stavb ter šibkega zavedanja, da lastnina poleg pravic nosi tudi odgovornosti: "Med njimi sta ključna vlaganje in vzdrževanje. Na ministrstvu se strinjamo, da bo treba razmisliti o tem, kako lastnike primerno spodbuditi k vzdrževanju in vlaganju v svojo lastnino in tudi skupno lastnino (skupni prostori). Za ukrepe, ki bi naslovili problematiko pomanjkanja dvigal v starejših blokih, trenutno ni predvidenih finančnih sredstev. Tovrstni ukrepi morajo sicer upoštevati tako socialni položaj lastnikov kot tudi dejstvo, da bi s financiranjem vgradnje dvigal država z javnimi sredstvi financirala zasebno lastnino, za katero so dolžni skrbeti lastniki. Zato mora država na področju tovrstnih ukrepov zagotoviti tudi ustrezno zavarovanje porabe javnih sredstev."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (110)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Victoria13
17. 11. 2024 12.25
-3
Nakup po smešno nizki ceni po Jazbinškovem zakonu jim ni dovolj....zdaj bi radi, da jim država torej mi vsi, ki smo že v preteklosti dajali denar za gradnjo teh stanovanj, kupili so jih lahko pa samo tisti, ki so v njih živeli. Zdaj bi pa radi, da jim država torej spet mi vsi financiramo dvigala. Jok brate, odpade!!! Ste lastniki, plačajte si sami dvigala!
Betuul
17. 11. 2024 13.31
+3
☝️Glih tak kot en upravnik bloka z dvema vhodoma po 10.nadstropij z 150 stanovanji in stanovanja hišnega programa!• Vsak vhod ima eno dvigalo ki stoji v neparnih nadstropjih• Stanovalci stopnišč nimajo svojega lifta ! Torej na dva vhoda 6.stopnišč in dvoje dvigal! Blok z dvema vhodoma po 10.nadstropij s 145 stanovanji in približno 4000 stanovalci( je več v višino kot nekaj slo vasi ki imajo svojega župnika ptt itd! ) in temu rečemo več stanovanjska hiša • In upravnico brez 7.stopnje izobrazbe gradbene stroke • In tega država nebi smela dovoliti•
Betuul
17. 11. 2024 13.33
+4
Ja plačajte ! To bi moral izvesti že arhitekt projektant! Zdaj bodo pa stanovalci gruntali kam bodo vgradili lift, ko je statično vse zafuran!
METKA102
17. 11. 2024 14.05
+2
Če ti misliš, da so bila stanovanja po smešno nizki ceni, se presneto motiš. Ta stanovanja je država odprodala, ker se je bala prevelikih stroškov vzdrževanja, kar ni počela v soc. nikoli. To so počeli najemniki, četudi so plačevali najemnine. Te stavbe vse do leta 1980 niso bile zgrajene protipotresno, niso imele nobene izolacije, slaba okna in vrata, kleti kot kurniki, večina jih ni imela centralne kurjave, kopalnice 2m2, nikjer prostora za pralni stroj, kaj šele pomivalni. Ni bilo telefonske napeljave, mobitelov pač ni bilo, ni bilo drugega kot strešne antene, ki so jih stanovalci sami postavljali, slabi dimniki, nobenega prezračevanja. Ljudje so nosili drva in premog v 4. nadstropje in nazaj pepel. Električna napeljava zanič, ki je zadostovala za nekaj žarnic. To so kupili poceni. Še zdaj imajo probleme in še zdaj vlagajo v te stavbe, ki se lahko v trenutku podrejo.
Uporabnik1921539
17. 11. 2024 14.26
+2
8 k nemskih mark za 70 m2,oprosti,je zastonj.Nepravicno do vseh,ki bi kupili po 10 sranovanj,pa tega nismo mogli,ker nismo stanovali v njih.Kriminal takrat in zdaj se pac vlece
Betuul
17. 11. 2024 15.49
+1
☝️odgovor!: Potem gre stanovanjska politika čisto mimo! Z ozirom na gradnjo v preteklih , bi bili stanovalci stare gradnje upravčeni do stanovanj v novo grajenih objektih! Torej stanovalce starih gradenj preseliti v novograjeno; tam pa večstanovanjske objekte po zakonu o graditvi podreti in napraviti nove stanovanjske kapacitete!!!Vglavnem stanovanjska politika je brez veze ; upravniki takih starih bivakov pa služijo
Betuul
17. 11. 2024 11.08
+1
Pol ti pa arhitekt projektant naumi tako naselje s takimi večnadstropnimi stolpnicami:”Vhod ima tri stopnišča po 10.nadstropij; • In eno dvigalo(ob tem je okno , dol čez vsa nadstropja) ostala dva stopnišča sta v temi 💡🕯hodnika samo kontaktna luč)• dvigalo locirano v sredini teh stopnišč• Dvigalo stoji za klet-pritličje- 3.nadstropje-6.nadstropje- 9.nadstropje !• Tako da stanovaci morajo nadstropje gor ali dol peš! Razen onih ki so stanovalci v nadstropjih kjer stoji dvigalo!• Stopnišča levo in desno od tega dvigala in stanovalci tam; morajo peš in hodniki nimajo oken! Menim da je ta arhitekturna izvedba v slo najbolj zanič in takega arhitekta projektanta bi morali zapret!• Še zlasti je težava ko so starejši stanovalci in imajo hojice in ne morejo po stopnicah med nastropji!• Če se kaj pokvari; gospodinjski opremi , ali stanovanjski, ko morajo montažerji peš gor ali dol; ali montaži starih oken , ko se težje obrne ob stopnišču! Težava je pri adaptaciji strehe ter strojne opreme ; gor ipd! Da si o čem kar je splošno nevarno niti ne predstavljajo kako bi se rešili! Upravnica nabira denar in ne ukrepa nič! Pravzaprav bi pa upravnik za takle; moral biiti gradbeno izobražen!
kapetan
17. 11. 2024 10.06
+1
In pol energije za investicijo v beton gre v birokracijo in papirje. Pri nas je vse super birokratsko prezakomplicirano. Rabiš manj časa sezidat kot za papirje. ..
jank
16. 11. 2024 19.28
+9
Logar: "Dragi demokrati, danes postaja nekaj velikega!" Kaj lahko nastane velikega iz rezervne in sposojene armade SDS? Veliko sranje! Nateg za ljudi, ki ne bi razumeli pokvarjene računice alpskega Trumpa.
Victoria13
17. 11. 2024 12.17
+2
SDS_je_poden
16. 11. 2024 15.49
+12
Živel v bloku skoraj 8 let, nikoli več. Toliko bebcev na kupu ne srečaš kar tako. Kolikor stanovanj, toliko interesov, veliko njih pa niti ne razume, da dvigalo dvigne ceno tudi njihovim stanovanjem.
CelyCely
16. 11. 2024 20.08
+2
Kaj jim pomaga dvig cene stanovanja? Višji davek? Ne nameravajo vsi prodati.
kwa.dugaja
16. 11. 2024 15.03
+15
tako kot je napisano, boljše ne bi moglo biti - lastnina ni le pravica ampak tudi ODGOVORNOST. ampak to vsi ignorirajo, vsi vidijo samo svoje pravice. meni je logično, da se selim v pritličje ali varovano stanovanje, če bo potreba. predvsem pa v manjše stanovanje, ker ne vidim potrebe po vzdrževanju in ogrevanju treh dodatnih sob, ko gredo otroci od doma. samo v sloveniji je to misija nemogoče, saj so vsi patološko obsedeni in navezani na kup ceglov. pa tudi, če se jim seseda nad glavo in prhni od plesni, ker uporabljajo le tri sobe v celotni hiši. raje dihajo vsak dan to plesen, ko da bi pravčas prodali in šli v manjše kjer bi uživali brez težav. in se mi niti najmanj ne smilijo. naj trmarijo dalje.
stumfeta
17. 11. 2024 11.32
+0
Ni se na stara leta tko ajnfoh selit kamorkoli, stanovanja so draga in vseeno je bolje imeti streho nad glavo, da si na svojem, ne pa na tujem, kjer ti nekdo non stop .... po glavi.
flojdi
16. 11. 2024 14.54
-9
.bloki.stanovanje ! - ne zgrajena hisa./uspelo se mi je preselit 16x.in ravno po pol v hise in bloke.zdaj sem dva stuka nizje.torej v tretjem.ko/ce mi bo postalo prevec..se pac preselim se 17ic. Ne Morem in Nocem pa 10let placevat po 30+ Na Mesec.(.ker me cez 10let najbrz vec nou.. (A mam lohk mal miru u penziji??? Sej razumem da imajo eni Dober POdjetniski Pogled. )Etc.
flojdi
16. 11. 2024 15.08
-3
.ampak je zanimiva prodaja stanovanja v bloku.po gursu je dolocena vrednost.s tezavo"!! Prodas pol ceneje.davek Naj Moras placat po Oceni gursa.razen ce dobis cenilca ki za dolocen znesek Napise da je stanovanje vredno Tocno toliko za kolikor je prodan.brez racuna za storiteF".(na davcni so moja Vprasanja enostavno preslisali
mackon08
16. 11. 2024 17.36
+10
flojdi na gursu so stanovanja manj ocenjena kot za stanovanje dobiš.
Janez_53
16. 11. 2024 20.00
+5
Flojdi, ne nakladaj, no! Ne poznam niti enega lastnika stanovanja ali hiše, ki bi prodal po nižji ceni, kot je ocenjeno po GURS-u.
Janez Novak 13
16. 11. 2024 14.16
+2
Država bi morala pomagati s finančnimi sredstvi. Tu niso samo starejši in invalidi. Tu so še ljudje z otroškimi vozički, s polnimi rokami vrečk iz trgovine, sedežno garnituro je vseeno lažje z dvigalom dostavtii do višjih nadstropij, pralni stroj, omare... ni da ni. Težava je tudi v tem, da določene stavbe enostavno dvigala ne morejo vgraditi - z zunanje strani ne gre, ker so stanovanja vsepovsod okrog, v notranjosti pa ni dovolj prostora. Pri konkretnem primeru iz Nove Gorice so imeli na srečo dovolj širok hodnik.
Bigbadjohn
16. 11. 2024 13.29
+5
Ampak res: nobenega drugega ne moti, da v naslovu piše slovenski, namesto stanovanjski blok? Po moje bi bilo finufajn, ako bi modri ator začel modri irati lastne članjke, preden se spravi na komentarje, nje...
Bigbadjohn
16. 11. 2024 13.32
+5
Primer: naj zmoderiram samega sebe- 1.)modro irati 2.) nad komentarje
Sandi11
16. 11. 2024 13.07
-2
Vse lepo in prav, ampak ali ni tudi za stare ljudi gibanje pomembno za ohranjanje zdravja?
METKA102
16. 11. 2024 13.17
+7
Pocakaj, da se ev. Kaj poskodujes, bos videl.zdravje.
Janez_53
16. 11. 2024 14.16
+12
Tale komentar pa je precej podel, se ti ne zdi??? Seveda je gibanje pomembno, ampak človek pri osemdesetih verjetno ne zmore zlahka dnevno vsaj dvakrat ali trikrat na primer iz četrtega nadstropja po stopnicah navzdol in navzgor!
Sandi11
16. 11. 2024 14.51
+0
Da, res je, se strinjam. Nikjer tudi ni informacije o primernem gibanju za starejše... Potem pa pri zdravniku (tudi za svojo mamo in očeta) poslušam skoraj vsak mesec, kako se premalo gibljeta, zaradi česar imata visok sladkor, pritisk, itd. In tudi tam ena mlada zdravnica, ki pojma nima o starejših, starejši zdravniki pa ne sprejemajo, ker imajo vse polno. Že tako smo težko prišli do novega osebnega zdravnika zanju... 5 mesecev v ambulanti za neopredeljene ni bilo mačji kašelj, se jima je kar poznalo, da nimata več rednih kontrol pri zdravniku in pri referenčni medicinski sestri.
25.maj
16. 11. 2024 12.48
+6
država, vse naj naredi država, saj ni važno kdo plača, pač, do 150-leta se ne da živeti samostojno, kdaj bo nastopila streznitev
Sandi11
16. 11. 2024 13.10
+9
Tukaj je bilo treba samo, da je država to omogočila s tem, da ni več potrebno 100 % soglasje vseh etažnih lastnikov, ki ga je v praksi nemogoče doseči že za kaj manj zahtevnega kot je izgradnja dvigala...
Vojko Kos
16. 11. 2024 15.48
+1
kiropraktik
16. 11. 2024 15.53
+0
Ne, država samo za migrante, Ukrajino, Gazo, Rome, NVO, ostali pa sami za sebe?
METKA102
16. 11. 2024 12.34
+11
Nekdo spodaj pise, da se dvigala gradijo nad 4 nadst. To je bilo nekoc. Sodobne stavbe imajo dvigala vse, neglede na nadstropja. Ker vsi ti objekti imajo tudi garaze in kleti -1, -2.
Xdata1
16. 11. 2024 19.59
+2
@Metka102, nimajo jih tudi novejši bloki, npr. leto izgradnje 2003.
METKA102
16. 11. 2024 12.23
+7
Nekater manjsi bloki iz 60-ih nimajo moznosti za vgraditev dvigala Se stopnice so v sredini in brez oken.
JAZsemTI
16. 11. 2024 12.12
+2
V 60. in 70. letih so se najbolj gradile ti. “hroščovke”, (P +3 + M) ker so bile tipske, hitro postavljive in po zakonu niso potrebovale dvigala. Je pa res, da so namenjene mladim in ne starejšim, ki bi, če bi država funkcionirala kot treba in bi bile plače takšne kot bi morale biti, bi zdaj v teh stanovanjih prebivali njihovi otroci ali mlade družine, ker bi si njihovi prvotni lastniki, zdaj upokojenci, za stare dni že kupili novo stanovanje z liftom. Ker pa nova kapitalistična država več ne skrbi za mlade delavce, kot je včasih Jugoslavija, morajo starši svoje prihranke dajati otrokom, da si lahko kupijo nekaj kvadratov. Medtem pa Republika Slovenija dopušča, da imajo nekateri v lasti tudi 20 in več stanovanj 🤔
visoki
16. 11. 2024 13.04
+4
ti pa nabijaš,ker vsa stanovanja,ki so narejena od 80 do 90 leta je pobrala inflacija in se je bolj malo odplačalo bankam
TapravGorenc85
16. 11. 2024 11.46
-1
Glede na to, da so to lastniška stanovanja, država s tem nima nič. Če pa že želijo pomoč od države, bi se pa lahko uredilo državno financiranje, ampak v tem primeru, bi lahko država postala "delni solastnik" stanovanja, za delež, ki ga financira. In ob prodaji, se ta delež državi izplača. Na lastnike to tako ali tako ne bi vplivalo, saj tako pravijo, da se cena stanovanj dvigne zaradi novega dvigala...
Tako pac je
16. 11. 2024 12.26
+6
Drzava lahko vpliva z zakonom,ne rabi dati sredstva,tudi za fasade bi morala drzava poskrbeti,ce ze ni.
2mt8
16. 11. 2024 11.32
+6
V Severni Koreji imaš 20-nadstropne stolpnice brez dvigal. Za Kima je vredno tudi 20 štukov prehodit pa tudi če si star 90.
Lombardo
16. 11. 2024 11.31
+15
Lepo, a kaj ima drzava s tem? Lahko.edino spremenino zakon, da mora imeti vsaka zgradba, ki ima vec ko 2 nadstropja dvigalo. Za nazaj pa lahko edino omiljo papirologijo, da se lazje postavi, najbrz ne pricakujete, da vam bomo davkoplacevalci financirali dvigala in s tem dvignili vrednost nepremicnin...
kiropraktik
16. 11. 2024 11.51
+7
Zakon je, da mora imeti zgradba z več kot štirimi nadstropji dvigalo! EU financira vgradnjo dvigal!
CDROM
16. 11. 2024 11.29
+5
Tle je dvorezen meč glede takih zadev. Razumem starejše ljudi, ki potrebujejo pomoč, da so gibljivi in ne ostanejo ujetniki svojih stanovanj hkrati pa mi delujejo tudi egoistično, da gledajo samo nase. Dejstvo je, da dvigalo stane, še bolj stane prevoz in vsa potrebna mehanizacija za ga vgradit. To nanese kup stroškov kjer pač je potrebno plačat. Ampak česa se nekateri kasneje ne zavedajo koliko stane mesečno vzdrževanje dvigla. Namreč ker imamo dvigalo v našemu bloku in istega upravljalca kot tile v prispevku je bilo dosti razprav glede vzdrževanje. Mesečni stroški so poleteli v nebo in vsak drugi mesec je nekaj kao v okvari (dvigalo precej novo) in popravljajo, a tudi, ko naj bi prišli popravit napake niso odpravili popravilo pa zaračunali. Skratka meli smo sestanek na katerem sem upravljalcu to izpostavila, da sem jih nemudoma obvestila, da napako niso rešili, a so nam obračunali vendar se vsi sprenevedajo. Skratka tle ni pregleda kaj so popravili/zamenjali oni samo rečejo mi plačujemo. Na začetku leta smo plačali 250€/mesečno za vzdrževanje dvigala (plus ostali stroški) zdej smo prišli na 450€/mesečno samo dvigalo. Po več kot mesecu dni s strani upravljalca, ki je obljubil, da mi bo/nam bo posredoval detaljno obrazložitev le te do danes nismo prejeli. Starejši občani pa imajo možnost varovalnih stanovanj v Vrtojbi, svojo nepremičnino pa naj oddajo v najem, da pokrijejo razliko v kolikor jim penzija ne pokrije vsega.
Tako pac je
16. 11. 2024 12.28
-3
Ne nakladaj,razen ce imas dvigalo v hisi in ste stirje.
Bebo2
16. 11. 2024 11.21
+2
osservatore
16. 11. 2024 11.06
+14
Vsakdo, ki kupi stanovanje v bloku brez dvigala mora razumeti, da bo nekoč star in ne bo zmogel stopnic. Torej, ali se preseliš drugam ali pa se financira gradnja dvigala. PS. Zakonsko bi moralo biti urejeno, da bloki, ki imajo več kot 2 nadstropji morajo obvezno imeti dvigalo.
2mt8
16. 11. 2024 11.30
+2
Tudi 2 nadstropne hiše z mansardo obstajajo. Kam boš postavil dvigalo?
energetik10
16. 11. 2024 11.30
+9
ravno zato so pa stanovanja v visjih nadstropjih tudi 30% cenejsa od pritlicnih
osservatore
16. 11. 2024 12.08
+3
@2mt8. Obstajajo hišna dvigala. Poglej si recimo na internetno stran Osebna dvigala Simbilift.