Slovenija

DZ po vetu potrdil spremembe družinskega zakonika

Ljubljana, 17. 10. 2022 14.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Odbor DZ za delo, ki je zaradi odložilnega veta DS vnovič razpravljal o spremembah družinskega zakonika, ki istospolnima partnerjema v partnerski zvezi omogočajo skupno posvojitev otroka, je spremembe potrdil z 10 glasovi za in petimi proti. Pričakovano so za spremembe glasovali člani odbora iz koalicije, proti pa člani iz SDS in NSi.

LGBTIQ+ skupnost
LGBTIQ+ skupnost FOTO: Shutterstock

Po besedah državnega sekretarja na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Simona Maljevca je vse, kar spremembe prinašajo, to, da lahko istospolni partnerji kandidirajo za posvojitev otroka. Pri samem postopku posvojitve pa se vedno izhaja iz posameznega otroka, za katerega se išče najbolj primerne starše, je zagotovil. Tistim z bojaznijo, da spremembe odpirajo vrata istospolnim partnerjem tudi pri oploditvi z biomedicinsko pomočjo, je odgovoril, da se spremembe tega vprašanja ne dotikajo v nobeni točki. DZ bo sicer vnovič odločal o spremembah na izredni seji v torek.

V današnji razpravi na odboru je Sara Žibrat iz poslanske skupine Svoboda vprašala državne svetnike, ki so glasovali za veto, ali kot knjigo vseh knjig razumejo Biblijo ali Ustavo. Prav tako jo je zanimalo, ali vedo, da spremembe le še formalno odpravljajo diskriminacijo istospolnih partnerjev, medtem ko se v praksi te rešitve že izvajajo. Nenazadnje je bilo njeno vprašanje, ali gredo odločitve državnih svetnikov skozi strokovno sito ali pa delujejo po lastnih občutkih.

Ljubljana Pride, Kongresni trg
Ljubljana Pride, Kongresni trg FOTO: Luka Kotnik

V koaliciji so poudarili nujnost sprememb, ki sledijo ustavni odločbi, objavljeni julija. Izpostavili so tudi nedopustnost razpisa referenduma o obravnavani vsebini. V skladu z 90. členom ustave namreč referenduma med drugim ni dopustno razpisati o zakonih, ki odpravljajo protiustavnost na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin ali drugo protiustavnost.

Po besedah poslanca Levice Milana Jakopoviča je zdajšnja družbena stvarnost drugačna kot v preteklosti, saj istospolna oseba že lahko posvoji biološkega otroka svojega partnerja v istospolni partnerski zvezi. Ob opozorilih, da istospolna partnerja po naravnih zakonitostih ne moreta imeti skupnega biološkega otroka, pa je spomnil, da tudi nekateri raznospolni partnerji ne morejo imeti otrok, kar pa še ne pomeni, da otroka ne morejo posvojiti.

Nasprotniki: Posvojitev ni temeljna pravica

Člani odbora, ki spremembam nasprotujejo, pa so med drugim spomnili na referenduma iz let 2012 in 2015, na katerih so se državljani izrekli proti takšnim rešitvam, kot so zdaj navedene v spremembah. Aleksander Reberšek iz NSi je menil, da tokratnih sprememb ne bi smeli sprejemati po hitrem postopku, ki izključuje široko razpravo. Spremembe so po njegovi oceni slabo pripravljene, vse posledice, ki jih prinašajo, pa niso bile predstavljene.

Alenka Helbl iz SDS je medtem izpostavila, da posvojitev otroka ni temeljna človekova pravica. Po njenih navedbah je posvojitev pravica otroka, da zaživi v najprimernejši družini zanj, ne pa pravica dveh oseb, ki sta si zaželeli otroka. To je po njenem mnenju jedro nestrinjanja med zagovorniki in nasprotniki sprememb. "Mi ne gremo preko pravice očeta in matere," je dodala.

Spremembe družinskega zakonika je vlada pripravila na podlagi dveh ustavnih odločb, po katerih je ureditev, ki določa, da lahko zakonsko zvezo skleneta le osebi različnega spola in da istospolna partnerja v formalni partnerski zvezi ne moreta skupaj posvojiti otroka, v neskladju z ustavno prepovedjo diskriminacije.

Kljub temu so omenjene spremembe naletele na nasprotovanje tako med poslanci opozicije kot večino državnih svetnikov, ki so izglasovali veto. Koalicija Za otroke gre pa je v DZ vložila pobudo za razpis zakonodajnega referenduma.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (250)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

biser2011
21. 10. 2022 16.11
+3
V nedeljo - na dan volitev - bodo izobešene mavrične zastave. To je izjavila v soočanju tudi Musarjeva, da bo kdaj pa kdaj pri njej izobešena tudi mavrična zastava....
ssbobo
17. 10. 2022 18.49
+0
A pol bodo imeli ozroci dva očeta al pa dve materi...... pa bo taisti otrok zaprosil da ju vzgajata dva moška katera ata sebodločila da bo en ženska ......... LOL
Uporabnik1812060
17. 10. 2022 18.37
+0
Tudi Nate Berkus in Jeremiah Brent sta posvojila otroka, pa Elton John s svojim možem in še kar nekaj istospolnih slavnih. Človek se po svoji naravi skozi stoletja ni spremenil, samo cerkev je v srednjem veku naredila seznam normalnega in nenormalnega, kar se še danes pozna. Pa nočem kriviti cerkve oz. vere kot take, ker vsako in to res vsako inštitucijo lahko zlorabijo za svoje nečedne namene samo posamezniki.
Perivnik
18. 10. 2022 18.01
+3
Dragi levo usmerjeni komentatorji, bodite pošteni do narave, za katero se tako "iskreno" zavzemate in se iskreno vprašajte, kaj vam narava v temelju nudi. Torej 2 moška ali 2 ženski ne moreta "roditi" skupnega otroka, otrok pa rabi obe energiji, moško in žensko, torej POSTVOJITEV V ISTOSPOLNO SKUPNSOT NI NARAVNA IN TO NI NARAVNO OKOLJE ZA ZDRAV IN NARAVEN RAZVOJ OTROKA. PA PIKA. PA KONEC. Vse drugo, kar levičarji komentirate so le izgovori, so le sprenevedanja, so le navadni "blef".
biser2011
21. 10. 2022 16.26
+3
Tako kot je že lep čas nazaj izjavil Zmago Jelenčič, da v preteklosti so bili takšni ljudje, vendar so jih označevali za "bebce". In takšni so se izživljali na živalih, kar je pa danes tudi prisotno in to zagovarjajo s parado ponosa??? .... Je bil en članek na netu v angleškem jeziku, ki je bilo zapisano, da ni več daleč čas, ko se bodo otroci rojevali še samo iz epruvet. In ta nova pot, ki jo mladi nakazujejo vodi v to smer........ NIČ NAROBE, ČE SE IMATA DVA ALI DVE RADI, AMPAK KO SE GOVORI O ROJSTVU- SPOČETJU NOVEGA ŽIVLJENJA JE PA TU MATI NARAVA , brez ene in druge veroizpovedi !!!!
Zalchi
17. 10. 2022 18.28
+1
Če si drugačen, si pač drugačen. Če s tem izgubiš kakšno pravico ali možnost, se moraš s tem sprijaznit in še naprej bit ponosen. V tem primeru bi tudi otroci morali imet možnost izbirat oz. potrdit svoje posvojitelje, mar ne?
KaiC
17. 10. 2022 18.33
+0
Otroci ja, starejši ki jim odločitve sugestirajo pa ne. :) Dokler se otroka ne nauči homofobije, bo temu več al manj vseeno kaj drugi počnejo. Kar otrokom ni vseeno, je morebitno zajebavanje iz strani drugih otrok - ki pa prevzamejo prepričanje o homoseksualnosti od staršev.
gggg1
17. 10. 2022 18.06
+5
Posvojitev ne more biti pravica.
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 17.51
+4
Nezaslišano, da ne rečem kriminal, je dejstvo da na seji zakonodajnega organa republike Slovenije, ko se obravnava družinski zakonik, poslanka nsi dimic izjavi, da je sveto pismo nad ustavo. Če bi bilo kaj pravice v tej državi, bi ji moral tisti trenutek prenehati mandat poslanke v DZ.
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 17.54
+0
In njen poslanski kolega horvat: imam pravico, da te odločitve ustavnega sodišča ne spoštujem. Tako poslanci... tako državotvorno.
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 18.44
-1
matt82
17. 10. 2022 17.41
+3
Z družinskim zakonikom se borimo proti draginji al kako, vlada!?!?
Salting
17. 10. 2022 20.54
-4
Z baražo nepotrebnih referendumov se velekriminalci SDS+NSi borijo proti draginji? Kdo bo povrnil davkoplačevalcem? SDS+NSi KRIMINAL!
OrodniK
18. 10. 2022 17.53
+3
A vlada varčuje s tem, ko referendumov noče na isti dan z volitvami, ampak na drugi dan, z dodatnimi stroški? Ah dejmo no,...
son?ek11
17. 10. 2022 17.37
-5
Razni primci, grimsi, ceglarji, naj vas zanimajo vasi otroci, naše pa pustite pri miru!!!
son?ek11
17. 10. 2022 17.35
-1
Ne vem, kdaj bi bil kakšen referendum, kjer bi se izjasni proti istospolnim!!! Takega referenduma ni bilo, pa čeprav bi si Primc želel!!!! Tako, da se nismo nikoli izrekali proti lgbt.
Donald Trumpet
17. 10. 2022 17.30
+8
Bogi Ales Primc. Dobil je ulkus
laufar1988
17. 10. 2022 17.30
+8
Ta zakon je podn od podna…🤮🤮🤮
KaiC
17. 10. 2022 18.24
-1
Tvoja homofobija pa niti do podna ne pride :)
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 17.26
+8
Enakopravnost pred zakonom za vse in spoštovanje ustave in ustavnega sodišča.
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 17.25
+8
Otroke bi varovali pred posvojitvami istospolnih parov, zagovarjajo katoliško družino, obenem jih pa ne moti pedofilija v katoliški cerkvi. Kako krščansko.
KaiC
17. 10. 2022 18.26
+1
Zato ker se nobenemu ne gre zares za otroke, ampak samo za maskiranje lastne homofobije in iskanja razlogov, da bi lahko to upravičili.
RSBTT8
17. 10. 2022 17.24
+2
Primeri Madžara, ter razni prikriti geji,... a kdo od njih vriska, da hoče posvojiti otroka ? Pa saj vsi hetero pravimo, da občujte s čimerkoli želite. Nekdo prav zdaj občuje z ovco. Pa brez heca, kdo je gledal Top Gear bo vedu :) hahaha
Uporabnik1884443
17. 10. 2022 17.22
+9
Zadnjič čitam navodilo za uporabo nekih vitaminov in piše: - 25 mg za ženske, ki so rojene ženske, - 30 mg za moške, ki so rojeni moški. Da se nebi kdo zmotil Groza!!!
RK
17. 10. 2022 17.25
-7
Ja noro res kam smo prisli. MISLIM DA SMO NA POTI SAMOUNICENJA
KaiC
17. 10. 2022 18.28
-1
Na tej poti smo od kar tretiramo 2000 let staro organizacijo, katera je praktično ustvarjena za reguliranje in kontroliranje privržencev, kot neko duhovnost.
pekoči paradižnik
17. 10. 2022 17.18
+2
Janševci: a za otroke, ki so jih zlorabljali duhovniški pedofili vam pa ni nič mar, se vam zdi to normalno?
f06
17. 10. 2022 17.30
-2
Ne, ni normalno. In tudi ni normalno, da jih zlorabljajo pedofili tipa Vitan Mal in še vrsta drugih pedofilov, ki niso iz duhovniških vrst. Samo to postavljati kot argument, da se odpira posvojitev otrok v okolje homoerotične zveze dveh homoseksualcev, je neumno. Namreč velika verjetnost je, da bo tak otrok homoseksualno profiliran, kar zagotovo ni dobro in vodi v izrojene prakse, tako rekoč položene v zibelko.
KaiC
17. 10. 2022 18.29
+1
f06, a ti razumeš razliko med homoerotično in istospolno zvezo? Malo se pobrzdaj, pa razmisli kaj se ti podi v glavi, če ne ločiš razlike.
KaiC
17. 10. 2022 18.31
+3
In ne, ne obstaja nobena močna verjetnost, da bo otrok profiliran, tako kot ne igra nobene vloge, če se otrok, ki je že od malega homoseksualec, rodi v popolnoma heteronormativno družino. Rodiš se tak kot se rodiš in to je to. Samo zato ker ima otrok 2 mami ali 2 očeta, še ne pomeni, da bo otrok homoseksualec, tako kot ne pomeni, da če ima otrok očeta in mamo, da bo ta heteroseksualec.
devlon
17. 10. 2022 17.18
+5
Ojoj..Primc bo spet jokal
Donald Trumpet
17. 10. 2022 17.32
-4
Primc ma sam enga defektnega. Le kako je to mogoce?
f06
17. 10. 2022 17.33
+2
Ne, Primc zahteva referendum, če še ne veš. Če bo ta preprečen, bo treba preprečiti delovanje ustavnega sodišča. Za vedno. Ker ne more biti ustava nad voljo ljudstva. Enostavno ne more biti.
KaiC
17. 10. 2022 18.43
+2
Nevem, ampak dokler so določene skupine ljudi odrezane od določenih pravic, življenskih priložnosti, itd. samo na račun nerazumevanja, zastarelosti in nasploh verske indoktrinacije določene skupine ljudi (pa četudi bi ta lahko pomenila večino), se mi zdi kar prav, da imajo kompetentne, bolj razgledane in nasploh bolj objektivne osebe v takšnih primerih zadnjo besedo pri odločanju. Nevem.. zdi se mi smešno, da bi jaz imel pravico odločat, kakšne pravice ima lahko sodržavljan. Razumel bi jezo, če bi se šlo za kratenje mojih pravic, ampak tukaj se gre za sprejemanje pravic za druge skupine, kar pa na noben način ne efektira poteka mojega življenja in življenja vseh, ki smo ŽE deležni vseh pravic.
RK
17. 10. 2022 17.10
+1
Ce bi bil jaz otrok, ne bi hotel imeti dva homica ta starsa. Kako perverzno da bi se kar sama odlocila d bi me pisvojila. Jaz bi jih p kar tozil ker sta mi unicila lajf in psiho in mind, samozavest... skratka ne bi bil za to da bi me dva oceta pisvojila ko sem bil majhen. Zato sem strogo proti.
patria
17. 10. 2022 17.14
-3
Če bi jaz bil otrok si ne bi želel, da so moji starši rasisti, homofobi, nacionalisti, da konzumirajo alkohol, da so nestrpni, nasilni, da me posiljujejo z vero....
ČrniSokol
17. 10. 2022 17.27
-3
Če bi te dva moška posvojila, bi zdaj drugače razmišljal in bi imel lepše mnenje o gejih. Se ti vidi, da si bil deležen napačne vzgoje in si zdaj pač takšen nebodigatreba kot si. In še enkrat, fantje rabijo moško vzgojo, ne ženske.
OrodniK
18. 10. 2022 17.57
+2
Kaj pa če bi bla dva moška posvojitelja narkomana, pijanca,... ??? Sej to se vedno vn meče pri normalnih družinah z očetom in mamo...?!? A pol istospolni niso normalni, so sam perfekcionalni?!? LOL
Vselepo
17. 10. 2022 17.08
-1
Kaj pa Nike ni bilo v državni svet in državni zbor, da predstavi svoj pogled, ker ona le zakone piše, pol pa nagaja pravi-bolano, a Kordiš je predstavil svoj pogled na kmetijstvo.
Zverinjak
17. 10. 2022 17.06
-3
Za nekoga spodaj, je un tvoj kolega razmišljal, da bi si dal možgane zamenjati da bi se skladali s telesom? Idi na Švedsko ali v Ameriko in se tam preseravi s hormonskimi blokazorji, in samo poglej kako so v Muriki zraste klinike za spremembo spola kot gobe po dežju...tam se boš definitivno zlil z okolico, ker si očitno tukaj zoperstavljem