Slovenija

DZ podprl uvedbo davčnih blagajn

Ljubljana, 15. 07. 2015 22.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

DZ je z 48 glasovi za in 30 proti podprl zakon o davčnem potrjevanju računov, ki z 2. januarjem 2016 uvaja t. i. davčne blagajne pri poslovanju z gotovino. Sistem bo poskusno stekel 1. decembra, predvideno je dveletno prehodno obdobje, vlada pa si obeta od 50 do 100 milijonov evrov izplena.

Zavezanci za uporabo davčnih blagajn bodo pravne in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost za plačilo z gotovino in so dolžne voditi poslovne knjige in evidence. Davčne blagajne bodo nadgradile sedaj veljavni sistem t. i. virtualnih davčnih blagajn.

Predvidenih ni nobenih izjem, račune bodo morali po elektronski poti potrjevati vsi, ki so po zakonu o davku na dodano vrednost dolžni izdajati račune. Med temi ni npr. branjevcev na tržnicah, prav tako izdaje računov ni pri avtomatih za prehrano in pijačo.

Davčne blagajne - 7
Davčne blagajne - 7 FOTO: Sani Karić

Kot je v ponedeljek ob drugem branju v DZ spomnila državna sekretarka na finančnem ministrstvu Mateja Vraničar, potrjevanje računov ne bo obvezno za dobavitelje v dejavnostih z dobavami vode, elektrike, plina, pare, komunalnih storitev ali telekomunikacijskih storitev - gre za kontinuirano opravljanje dobave blaga in storitev naročniku.

V dveletnem prehodnem obdobju, v katerem se lahko zavezanec sam odloči, ali bo uporabljal elektronsko potrjevanje računov ali vezano knjigo računov, ki jo bo naknadno potrdil pri finančni upravi, po besedah Vraničarjeve ne bo nujno potrebno dokazovanje nezmožnosti vzpostavitve elektronske povezave na določenem območju s potrdilom Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS.

Po izteku prehodnega obdobja bodo morali zavezanci, kjer ni mogoča vzpostavitev elektronske povezave, to dokazati s potrdilom agencije za komunikacijska omrežja in storitve. Potrdilo bo brezplačno in bo veljalo eno leto.

Za plačila z gotovino bodo poleg plačila z bankovci in kovanci veljali tudi drugi načini plačila, ki niso neposredna nakazila na transakcijski račun, denimo s plačilno ali kreditno kartico.

Davčne blagajne zavezancev bodo preko spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom finančne uprave, ki bo potrdila in shranila podatke o računih v postopku njihove izdaje v realnem času. S tem se bo omogočalo sledljivost in učinkovitost nadzora nad izdanimi računi ter prispevalo k omejitvi sive ekonomije.

V primerih, ko povezava ne bo mogoča zaradi nepokritosti s signalom ali izpada sistema finančne uprave, bodo lahko račune izdali s pomočjo vezane knjige računov, račune pa nato v dveh delovnih dneh naknadno potrdili na upravi.

Zakon predvideva kazni tako za zavezance kot za kupce. Tako bo lahko kupce, ki ne bodo vzeli in zadržali računa do odhoda iz poslovnega prostora, doletela globa v višini 40 evrov.

Medtem so globe za zavezance višje: za pravne osebe se gibljejo od 2000 do 75.000 evrov in za samostojne podjetnike ali posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, od 1500 do 25.000 evrov, medtem ko lahko odgovorne osebe pravnega subjekta, samostojnega podjetja ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost doleti kazen od 800 do 5000 evrov.

Zakon predvideva tudi kazni za hujše davčne prekrške - razpon je od 3000 evrov do 125.000 evrov.

Medtem ko so sindikati in Gospodarska zbornica Slovenije v času obravnave davčne blagajne podprli, jim zlasti zaradi dodatnih stroškov tistih, ki bodo zavezanci za njih, nasprotujejo v Obrtno-podjetniški zbornici Sloveniji. Tam so danes znova opozorili, da "davčne blagajne ne bodo bistveno pripomogle k zmanjšanju sive ekonomije in dela na črno, bodo pa dodatno obremenile gospodarstvo". Ponovili so, da bi morala država namesto njihove uvedbe znižati davčne stopnje, uvesti davčne spodbude v obliki olajšave 'vsak račun šteje' ter dvigniti davčno moralo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (95)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sputnik
16. 07. 2015 15.19
+4
tem ki so to potrdili pa odvzet vsak vpogled v državno blagajno!!! a ko grem na avtomat po čokoladico in vodo mi bo avtomat izdal račun??
SDS_je_poden
16. 07. 2015 15.22
-3
So izjeme. Avtomati ne izdajajo računa, mora pa lastnik avtomata vodit evidenco in odvajat davek temu primerno.
Gyuhgevfin
16. 07. 2015 14.41
-1
Tako je prav.. In nagraditi tiste ki jemljeko račune...
jani75
16. 07. 2015 14.18
+3
Ja ok, sam potem moramo na postajališču Tepanje in še kje, tudi začeti zahtevati račune, ko odtočimo....sicer si Švicarski lastniki kar dobro manjejo roke, ko moram plačat 50centov za malo potrebo ali??
NoviceResnice
16. 07. 2015 14.30
+1
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.09
-2
Dragi moji slovenceljni, upam, da vam bo nekoč morda jasno, da se temelji države začnejo pri vsakem izmed vas. Država je le pogodba, sporazum med nami vsemi, da se bomo nečesa držali. Glede na prakso vidim, da dokler sami nekaj dobivate oz. imate korist ste ZA te stvari, ko je treba pa nekaj vrnit pa takoj PROTI. Zakaj severne države ne rabijo davčnih blagajn? Ker nimajo take balkanske mentalitete, kot jo ima slovenec. Žal je tako.
M_teorija
16. 07. 2015 13.54
+2
Kr naenkrat bo gostinskih, frizerskih in podobnih storitev vsaj dvaX več!?
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.03
-3
Na hrvaškem se je enemu gostincu promet po uvedbi blagajn povečal za nek enormen procent...
Gyuhgevfin
16. 07. 2015 14.44
+0
Sladoledarji, haburgerji. Mehaniki.... Te storitve so v bistvu ne obdavčene....
SDS_je_poden
16. 07. 2015 15.16
-2
yjulodrdzrzrfta: Kert nihče ne zahteva računa, ker je tako zanj cenej... a je tako? Če boš zahteval račun, ti ga bo moral izdat.
M_teorija
16. 07. 2015 13.51
+6
Pravilno. Pa na vsako pušco obvezno eno blagajno!?
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.05
+1
Podpis... pa še pod video nadzor jih dat, če ne zaradi finančnih utaj pa zaradi zlorab, ki jih radi prakticirajo v zakristiji....
fredericofelini
16. 07. 2015 12.27
+3
referendum naj ljudstvo odloči
karlo6
16. 07. 2015 11.30
+6
Dodatna stimulacija državljanom da bodo z veseljem plačevali dajatve,je izjava kvaziobrambne ministrice, o povečanerm obsegu sredstev za Nato. Vsak dobro ve kdo bo zato še bolj prikrajšan kot e že sedaj.
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.02
-1
V NATO smo vstopili na našo željo. Brez zamere, ampak v tvojem komentarju je lepo prikazana miselnost slovenca, ki bi rad imel vse, dal pa nebi za to popolnoma nič. Z vstopom v NATO smo se zavezali, kolikšen del BPD-ja bomo namenili obrambi in tega se je treba pač držat. Že tako smo imel popust v času najglobje krize, da se je obrambni proračun zmanjšal za ogromen procent.
zibertmi
16. 07. 2015 16.27
+1
ni res da smo sami hoteli tako je hotela politika kao smo premajhni in naj nas brani nato ,zakaj že.tud v evropo so nas spravli politiki,dobro,potem naj majo pa saj jajce in ne kar kimat kar rečejo veliki
tdjm
16. 07. 2015 23.12
-1
zibertmi
17. 07. 2015 07.54
+1
tankopiš
20. 07. 2015 14.34
Ko si plačeval desetkrat več v jla je bilo boljše?
karlo6
16. 07. 2015 10.58
+5
Mi lahko gdo razloži kdo bo dal inšpektorju pooblastilo da bo kršil mojo ustavno pravico do zasebnosti, ki ni samo ustavna ampak tudi samoumevna, da ne bom več mogel svobodno v trgovino,da me bo represivni aparat kontroliral in preprečeval svoboden in neoviran odhod iz trgovine. Bog ne daj da mi to naredi kakršni koli inšpektor.
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.00
-2
S pregledom inšpektorja, ali imaš ti račun ali ne, tebi ni kršena nobena ustavna pravica zasebnosti. Po tej logiki ti tudi policaj krši pravico, ko te ustavi in vpraša za vozniško in prometno. Nobena pravica ti ne bo kršena.
jani75
16. 07. 2015 14.28
+2
Za pravično družbo, tukaj pa se nebi strinjal z tabo, namreč ko grem iz trgovine in noben ne tuli za mano, oziroma ne drvi za mano....me nima kdo kaj zaustavljati in prositi za račun....to kar sem jaz kupil sem kupil jaz in ne mešaj sedaj hrušk in jabolk z policisti in prometnim ter vozniškim dovoljenjem. Pravico do zasebnosti, pa še kako imam, kaj sem kupil in koliko sem kupil.....in če se mi slučajno pripeti kaj takega si srčno želim, da ta inkasant nisi ti...pa lep pozdrav.
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.40
-2
jani75: Ne mešam jabolk in hrušk... policaj te lahko ustavi tudi samo zaradi kontrole dokumentov, ne samo takrat ko te piči z radarjem. Še enkrat vam povem, nobene pravica vam ne bo kršena s tem... inšpektorja bo zanimalo bolj ali ti račun imaš, ne pa kaj si kupil.
karlo6
16. 07. 2015 10.46
+5
Bebavim politikom nikoli ne bo jasno da brez pravne države davki v polni meri nikoli ne bodo pobrani pošteno in v polni meri, naj bo z blagajnami ali pa brez njih.Dokler plačnik davka ne bo vedel kam gre njegov denar,in bo od tega kaj imel pač ne bo ponosen na to da prispeva v blagajno.Sploh pa ne v gnili sloveniji ki točno vemo da se konstantno krade davkoplačevalski denar, ali pa izginja zaradi nesposobne in pokvarjene politike.
SDS_je_poden
16. 07. 2015 10.54
-5
Sej imaš od davkov veliko. Imaš ceste, imaš javno razsvetljavo, imaš nekaj zdravstva, imaš šolstvo, imaš policijo... mar mislite da so te stvari zastonj? Se pa strinjam nad netransparentno porabo sredstev, pa tako je bilo in je še v čisto vsaki vladi. Ni problem le pri delitvi proračuna, problem je tudi nižje, ko se pijavke prisesajo na ta denar.
santamaura
16. 07. 2015 11.02
+4
Bistvena je javna razsvetljava -drugače ponoči ne bi videli kje točno cerkve stojijo
karlo6
16. 07. 2015 11.15
+3
Za pravično družbo............Ti imaš zgrešen nick. Ko si tole pisal imam občutek da si malo nenaspan.
fredericofelini
16. 07. 2015 12.28
+2
SDS_je_poden
16. 07. 2015 14.04
+1
fredericofelini: Ceste so v slabem stanju, se strinjam. Ampak zakaj? S katerim denarjem smo reševali banke? Aja z tistim, ki bi moral it za infrastrukturo pa še kakšnim drugim.
santamaura
16. 07. 2015 10.31
+7
Si kar predstavljam Cerarja in njegovo ekipo ministrov-predavateljev, ko bodo po izteku mandata hodili z davčnimi blagajnami na honorarna predavanja.Predavanje bodo začeli nekako tako: Dragi poslušalci, predavanje bo trajalo eno uro bolj dolgo, ker moram še davek plačati
SDS_je_poden
16. 07. 2015 09.54
+0
A sem rekel, da bo tako. Iste osebe tu gor, ki so pod Grki komentirali kakšno neučinkovito pobiranje davkov imajo, se sedaj pod tem člankom bunijo nad davčnimi blagajnami. Pa jest ne razumem, a ste res tolk blesavi, da niti za sekundo ne pomislite preden kaj napišete? Davke se plačuje in pika! Račune se izdaja in pika!
tron3
16. 07. 2015 09.59
+10
To se razume, da je treba plačevati davke, problem je v tem kam potem denar izgine, ni denarja za zdravstvo, šolstvo itd,,,, to pa je problem. Šved z veseljem plačuje davke, zakaj ker je njegova Država servis, ki mu uredi brezplačno šolstvo, zdravstvo itd,
zibertmi
16. 07. 2015 10.07
+6
pa davke naj plačuje vsak od čistilnega servisa branjevke do doktorja in pravnika,šušmar pa če ma jajca naj pa odpre s.p. in plačuje davke ne pa da v večini živi na sesku ostalih državljanov
SDS_je_poden
16. 07. 2015 10.43
-1
tron3: Seveda, se strinjam, težava je nad kontrolo PORABE. To bo treba rešit!
tron3
16. 07. 2015 09.40
+9
Vlada si obeta, da bodo lahko ukradli 50 do 100 milijonov več na leto!!! Preko proračuna, na javnih razpisih, kjer bodo izbrani tako kot vedno, eni in isti!!!! Če ne bo šlo tako kot mora biti, se bodo pač pritožili na izbiro ponudnika!!!
Bagat
16. 07. 2015 09.38
+4
Ali gdo ve, zakaj od največjih znanih davčnih dolžnikov, dolga ne izterjajo?
SDS_je_poden
16. 07. 2015 09.55
+1
Ker imamo take zakone, da lahko vse svoje premoženje prepišeš na nekoga in si tako pred zakonom revež, ki mu ne moreš pobrati popolnoma nič.
zibertmi
16. 07. 2015 10.09
+3
to v praksi velja samo za tiste ki imajo denar ali pa majo odvetniki neko korist od njega ostali nimamo denarja niti ne vem kako lepe poti do vlaganja pritožb ,je preveč birokracije ,verjetno z razlogom
Netajkun
16. 07. 2015 09.36
+3
S tistimi SD-jevimi VREDNOTNICAMI so zadeli v polno . V prve pol leta so jih prodali 5.523 ( po 9 € / kos ) . . .bruto izplen je torej 49.707 € . . . vse pohvale predlagateljem .
Bagat
16. 07. 2015 09.52
+2
Breda Pečan jo je parkrat kupla, za žensko ki ji pride kiklo speglat.
Ost1234
16. 07. 2015 09.36
+2
Davčne blagajne so korak k davčni enakosti med mezdnim delavci in obrtniki. Tako to nekako razumem. Po izkušnjah Hrvaške, država pobrala le tisto, kar ji zakonsko pripada. Konec bo skrivanja in utaj. TODA - dajte izterjat tudi zaostale davke, uredit finančnodisciplino, hitrejše in dosledno plačilo opravljenih del in storitev! N
opazovalec_
16. 07. 2015 09.18
+5
Dodatna obremenitev za podjetja in za stranke! Kdaj bodo naši politiki pričeli delati strategije za razvoj gospodarstva in reševanje plačilne nediscipline?
antiXfashizmXeuXgso
16. 07. 2015 09.36
+3
V Avstriji je veliko večja disciplina glede plačevanja davkov in tega ne smatrajo kot obremenitev...
Puys
16. 07. 2015 08.52
-1
Upam, da se bo zdaj lahko nehalo tiskati račune in uničevati papir. Vsak račun se naj elektronsko pošlje na email, po možnosti v xml ali json obliki za lažjo kasnejšo obdelavo domačega proračuna.
murkecc
16. 07. 2015 08.40
+2
Svetovna bedarija.
Shark51
16. 07. 2015 08.18
+9
ŠE VEDNO SE BO NAŠLA KAKŠNA LUKNJA, DA SE BO KAJ ZMUTILO. BEDAKI LOPOVSKI !!!!!!!!!!!