Slovenija

V spomin na žrtve totalitarizma in dva milijona ljudi, ki so sklenili roke za neodvisnost

Bruselj/Ljubljana, 23. 08. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
K.H./U.V./STA
Komentarji
329

V Sloveniji in Evropi obeležujemo evropski dan spomina na žrtve vseh totalitarnih in avtoritarnih režimov, ki ga je pred desetimi leti določil Evropski parlament. Na ta dan pred natanko 80 leti je bil podpisan pakt Ribbentrop-Molotov med nacistično Nemčijo in Sovjetsko zvezo. Obeležujemo pa tudi 30. obletnico t. i. baltske poti iz leta 1989, ko je roke skupaj sklenilo dva milijona ljudi.

Evropski parlament je aprila 2009 sprejel resolucijo o evropski zavesti in totalitarizmu ter v njej obsodil vse totalitarne in avtoritarne režime v Evropi. Za vseevropski dan spomina na žrtve totalitarnih in avtoritarnih režimov je 23. avgust predlagal, ker je bil tedaj podpisan pakt med nacistično Nemčijo in Sovjetsko zvezo. Ta dogodek je leta 2010 tedanji predsednik Evropskega parlamenta in nekdanji poljski premier Jerzy Buzek označil kot "dogovor dveh najhujših oblik totalitarizma v zgodovini človeštva".

Spominu na žrtve totalitarnih in avtoritarnih režimov so se v Sloveniji z različnimi dogodki poklonili že v četrtek. V Lendavi je potekala spominska pietetna slovesnost, ki se je je udeležil tudi predsednik republike Borut Pahor. Pred pietetno slovesnostjo je predsednik republike položil venec k spomeniku žrtvam druge svetovne vojne in žrtvam rasnega, nacionalnega in ideološkega nasilja v času po drugi svetovni vojni v Lendavi in njeni okolici. Ob tem je Pahor dejal, da bo Evropa obeleževala dan spomina na žrtve vseh totalitarnih in avtoritarnih režimov z namenom, da bi gojili vzdušje sožitja med ljudmi: "Jutrišnji dan nagovarja vse, da si zapomnimo grenko lekcijo zgodovine in ne pozabimo, da so se trije totalitarizmi vedno začeli z majhnimi nestrpnostmi."  Poudaril je, da prav vsakdo pripada neki manjšini in da je vsakršna nestrpnost do katere od njih vedno opozorilo, da se to lahko zgodi vsakomur od nas: "Stopiti v bran manjšini pomeni stopiti v bran sožitju."

17. septembra pa bodo v Lendavi položili "Spotikavce – tlakovce spomina" pred hiše nekdanjih judovskih lastnikov, ki so žrtve totalitarnih in avtoritarnih režimov. Janez Magyar, župan Občine Lendava, je dejal, da se žal zgodovinske lekcije, iz katerih se očitno nismo dovolj naučili, vedno znova ponavljajo. Prav zato je vedenje in ohranjanje zgodovinskega spomina tako pomembno in neprecenljivo – da prepoznamo še tako zakrinkane znake nestrpnosti in sovraštva ter poskuse razdvajanja

V ljubljanski stolnici svetega Nikolaja pa je bila maša za žrtve, sledila sta slavnostna akademija in slavnostni nagovor Andreje Valič Zver.

Borut Pahor in Erika Fürst položila venec k spomeniku žrtvam druge svetovne vojne in žrtvam rasnega, nacionalnega in ideološkega nasilja.
Borut Pahor in Erika Fürst položila venec k spomeniku žrtvam druge svetovne vojne in žrtvam rasnega, nacionalnega in ideološkega nasilja. FOTO: Urad predsednika Republike Slovenije

Totalitarni režimi različni, a povzročili več deset milijonov žrtev po svetu

Sporazum, ki sta ga 23. avgusta 1939 podpisala tedanja zunanja ministra Sovjetske zveze in Nemčije, Vječeslav Molotov in Joachim von Ribbentrop, je poleg medsebojnega nenapadanja določil tudi interesne sfere obeh držav v Evropi. Med drugim je predvidel delitev Poljske med Sovjetsko zvezo in Nemčijo, kar se je po napadu na to državo, ki je sledil le nekaj dni po podpisu pakta, tudi dejansko zgodilo. Nemčija je napadla Poljsko 1. septembra 1939, Sovjetska zveza pa 17. septembra.

Slednja je potem leta 1940, prav tako na podlagi pakta, zasedla in priključila baltske države - Estonijo, Latvijo in Litvo ter napadla Finsko, ki pa se ji je zoperstavila. Pakt je prenehal veljati 22. junija 1941, ko je Nemčija z operacijo Barbarossa napadla Sovjetsko zvezo. Ta se je potem povezala z zahodnimi zavezniki, ki so se že borili proti nacistični Nemčiji.

Podatki o tem, koliko žrtev po svetu so povzročili trije totalitarni režimi – fašizem, nacizem in komunizem –, so različni, zagotovo pa je bilo žrtev več deset milijonov. V Sloveniji je glede na nazadnje lani osveženi seznam spletnega portala slovenskega zgodovinopisja Sistory v obdobju med aprilom 1941 in januarjem 1946 zaradi vojnega nasilja ter neposredno po vojni zaradi revolucionarnega nasilja ali posledic vojne umrlo 99.865 ljudi.

Pred natanko 30 leti je roke skupaj sklenilo okoli dva milijona ljudi.
Pred natanko 30 leti je roke skupaj sklenilo okoli dva milijona ljudi. FOTO: Dreamstime

Baltska pot: Dva milijona ljudi sklenilo roke

V baltskih državah se danes spominjajo tudi dogodka izpred 30 let, ko je 23. avgusta 1989 ob 50. obletnici podpisa pakta Ribbentrop-Molotov okoli dva milijona ljudi sklenilo roke od Vilniusa prek Rige do Tallinna in tako s 600 kilometrov dolgo človeško verigo izrazilo zahtevo po neodvisnosti. Gre za najdaljšo človeško verigo v zgodovini človeštva, ki je baltske države pripeljala korak bližje k neodvisnosti in izpod železne zavese. "Polovica države je bila na ulicah in se držala za roke," se za Public Radio International spominja novinar Juris Kaža: "Trije narodi so se držali za roke in sporočili: 'Želimo si ven iz Sovjetske zveze'." 

Po Evropi se bodo v teh dneh z nizom dogodkov poklonili spominu na žrtve totalitarnih in avtoritarnih režimov. Uradna vseevropska slovesnost bo danes in v soboto potekala v Varšavi, Gdansk pa bo ta dva dneva gostil mednarodno akademsko konferenco, posvečeno paktu Ribbentrop-Molotov, navajajo na spletni strani Evropske mreže spomina in solidarnosti

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (329)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BUONcaffee
23. 08. 2019 19.24
-1
Nemški in ruski komunizem sta bila res huda.
srebrnibreg
23. 08. 2019 19.31
+1
Vidim, da je spet bila predolga črtica oziroma kar črta.
flojdi
23. 08. 2019 17.01
+4
.se mi ni dalo brat. ne zgoraj ne spodaj. samo sprašujem se, na kolikšno številKo bodo čez ene 80let ocenili žrtve kapital IZMA
ivan.z Doba
23. 08. 2019 16.41
+10
Od 99.000 slovenskih žrtev v 2.sv.vojni, je pobitih kolaborantov, s povojnimi poboji, približno 14.000. Vsi ostali so žrtve okupatorja in kolaborantov. Koliko od teh 85.000 žrtev je bilo ubitih brez sojenja? Vsi! Z blagoslovom RKC. In potem bi po vojni morali tem morilcem soditi? Saj so jim. Tako kot so oni Slovencem med vojno! Po zakonih Stare zaveze. Zob za zob....
bjatch
23. 08. 2019 16.03
-3
Dejstvo je, da so tako rdeči kot beli naredili največjo škodo v zgodovini človeštva. Problem je samo v tem, da za nacizem in fašizem vsi dobro vemo kam pelje, za reči, ki pa jih je spisal Karl Marx, pa nikoli ne umrejo in se pojavljajo v vseh mogočih oblikah (komunizem, socializem, "demokratski socializem"..), vsak dan. Ljudje lahko uspešno delamo samo kot individualisti in ne kot grupa enakih, ker smo si vsi različni od prvega do zadnjega, po zmožnostih in po volji do dela, uspeha ali bilo česa drugega. Samo zato, zahodna demokracija deluje in ima v zadnjih 50 letih daleč največji razvoj! In to, se zdaj na vse moči poizkuša zrušiti iz leve, in predstavljati enake ideje kot jih je imel že Marx, le da malo lepše zapakirano. Več kot je restrikcij, manj je svobode. In v Sloveniji smo še daleč od ene bolj "svobodnih" držav zahodnega sveta. Ne samo v Sloveniji, tudi drugje po EU (deloma prav zaradi EU). Pustite ljudi delat, trgovat in ustvarjat. Pika konec.
bjatch
23. 08. 2019 16.05
+3
Svoboda govora je prva tema, kjer se pokaže "svoboda". Brez svobode govora, demokracije ni!
Karantanija
23. 08. 2019 18.18
+1
Res je, samo eni si predstavljajo, da je svoboda govora žaljenje in zmerjanje.
bjatch
23. 08. 2019 20.10
+1
Tudi to je del svobode govora. Nažalost je to del, ki ga moramo sprejeti če želimo imeti to svobodo. Za govor nikoli nihče in nikdar nebi smel biti kaznovan. Mogoče le v primeru lažnih vzklikov za požare, streljanje itd.. na krajih kjer je kup ljudi na enkrat in se lahko povzroči panika. Debata in pogovor, tudi z žaljenjem in zmerjanjem, ne sme biti kaznovana! Nemogoče je potegnit črto med tem kaj nekoga "užali" ali "zmerja".
BUONcaffee
23. 08. 2019 15.27
-6
ZA VSE SO KRIVI KOMUNISTI. Naj se ne ponovi več.
korintos23
23. 08. 2019 15.33
+3
Menda ne, če pa veselo v parlamentu sedijo in še celo predsednik največje stranke je.
nenitomožne
23. 08. 2019 15.34
+5
Bizgec, a sta bila Dolfe in Benito komunista ? Tudi če se dereš ( pomen velikih črk ) nimaš pojma!
ValterUdovernik
23. 08. 2019 17.32
+2
šnajderca
23. 08. 2019 19.12
+1
Dolfra je bil socialist,če se ne motim(nacionalsocialistična delavska partija nemčije),pa malo nacionalista zraven.Pa če nekaj vem,je Stalin potolkel skoraj vse Žide v SZ.Pa brez zamere.
BUONcaffee
23. 08. 2019 19.23
-2
cokla43
23. 08. 2019 15.09
+8
Če stvari pogledamo do korenin ... V celotnem ekosistemu- v naravi velja prevlada močnejših nad šibkejšimi. V gozdu drevesa dušijo pidrast , ... v živalskem svetu ravno tako močnejši prevladujejo nad šibkejšimi ... Že od prvih znanih civilizacij dalje se dogajajo tudi totalitarizmi. Vsako vsiljevanje neke ideologije nad drugo , je na nek način totalitarizem s to razliko, da "zahodnjaški(EU-USA)" "režim" imenujemo "demokracija".
puspan
23. 08. 2019 14.53
+1
Tale kapitalizem je pa res od hudiča. Dela mi nikoli ne zmanjka, čeprav sem že 6 let v penziji. Tega izkoriščanja ne prenesem več, bom moral počasi nehati delat in iti na socialo, tam vsaj izkoriščanja ni, ampak ravno obratno.
Entip?ek
23. 08. 2019 14.52
+5
desni samo natepavate o komunizmu...danes je tu stranka, ki se imenuje sds in še nedolgo nazaj je bila to stranka z največ komunisti med člani..sedaj so nekateri stari odšli v penzijo, nekaj jih je pa vaš idol odstranil....ampak, še vedno je polno komunistov..
Karantanija
23. 08. 2019 14.47
+5
Nekdo pa za petek in svetek, poleti in pozimi, samo eno srajco nosi in eno kravato...
piu
23. 08. 2019 14.17
+9
Komunisti nočejo priznadi, da so bili in so del totalitarizma............ter da ga še naprej izvajajo
piu
23. 08. 2019 14.21
+6
Večina komunistov podpira avtokratičen in totalitarni režim samo zato, ker nočejo delati......
piu
23. 08. 2019 14.23
+3
V Jugovini jih je v delovnem procesu 7 gledalo in eden je delal....... ne pozabite....
samuray1
23. 08. 2019 14.37
-3
Ne,ne gre se zato. Komunistov nice več,so pa ljudje ki imajo moralno odgovornost in mutanti kot si ti.
puspan
23. 08. 2019 14.38
+1
Tu se pa strinjam s teboj, da je bilo tako. Ampak delali niso zato, ker je bila skoraj povsod uravnilovka.
Sava Sava
23. 08. 2019 15.00
+6
A prepoznaš danes kakšno politično stranko v Sloveniji, ki ji je pri srcu avtokratičen in totalitarni sistem. Jo boš po dolgem tuhtanju prepoznal po tem, da se rada druži s političnimi silami v tujini, ki razmišljajo podobno (Salvini, Orban...). In prav imaš, v vrhu te stranke je še veliko bivših komunistov. Ki so že vrsto let tam, ker nočejo delati. Bo šlo?
ina5785
23. 08. 2019 15.05
+2
piu - A ni EDINI in NESMRTNI predsednik SDS jj???? NAJVEČJI bivši komunist, DANES desni in najbolj AVTOKRATSKI preds. med vsemi ostalimi!!!! To kar imate TOČNO v EDINI stranki v SLO in jih tako MALIKUJETE, ravno to HOČETE obesiti drugim!!! Probaj malce razmislit!!!!!!
ssecnik
23. 08. 2019 15.05
+3
cokla43
23. 08. 2019 15.14
+1
... in kaj je vsiljevanje EU-USA demokracije vsem drugim ???
piu
23. 08. 2019 15.16
+2
Levi loleki.... kwa to pojasnjujete........ Mi še čakamo na pravo stranko tipa Orbanovo......... šele potem se boste obrisali pod nosom......
nenitomožne
23. 08. 2019 15.38
-2
Koliko bi šele pokradli ti naši osamosvojitelji in njihovi pomagači, če bi jih gledalo samo 5 in bi 3 delali, namesto enega samega, kar trdiš ti. Verjetno imaš za takšno trditev argumente. Ti si zagotovo bil med gledalci, da si jih lahko preštel !
nenitomožne
23. 08. 2019 15.41
+1
To pomeni, da tudi tisti, ki je delal ni delal nič, ker je bila uravnilovka !? Pojem uravnílovka -e ž (ȋ) publ. izenačevanje osebnih dohodkov ne glede na količino, kakovost dela: zavračati uravnilovko; sistem uravnilovke; uravnilovka in nagrajevanje po delu; pren. ideološka uravnilovka umetnosti
nenitomožne
23. 08. 2019 15.44
+1
Temu se reče "zapadna demokracija" , sicer bi bil totalitarizem, razen če Andreja Valič alias Andreja Zver ne ugotovi kaj drugega. Njen sedanji spremljevalec je bil nekdanji ministranta pa tudi član ZK, torej dveh totalitarnih sistemov. Po definiciji Andreje.
nenitomožne
23. 08. 2019 15.48
+0
Ti si gotovo ribič. Ti še kar čiči pa čaki ( čakaj), da se ti bo prikazala Marija, tista, ki je bila v nebo vzeta . Z Orbana boš moral pa kar k potomcem Hunov, današnjim Madžarom, če se nočeš načakat in in se obrisat pod nosom za takšno stranko na Slovenskem. Še SDS crkava , ti pa še kar haluciniraš !
ivan.z Doba
23. 08. 2019 16.45
+1
"Milan Zver, drugi človek SDS, je končno priznal, da je bil 10 let (od 1979 do 1989) član Komunistične partije. Tudi prvi človek SDS, Janez Janša, je bil 10 let član avantgarde delavskega razreda. Sploh nam ni jasno, zakaj bi se tega morala sramovati. Konec koncev sta bila člana iste organizacije kot veliki sinovi slovenskega naroda: Edvard Kardelj, Boris Kidrič, Ivan Matija Maček, Mitja Ribičič, Josip Broz, Stane Dolanc, Milan Kučan, Janez Drnovšek, Borut Pahor, Berto Ritotreb itd. "
Karlo
23. 08. 2019 17.36
+1
@Cokla to moraš pa vprašat v Čile Alliendeja, pa potem po celm sveti o Vietnama, Iraka, Afganistana, Sirijo, Libiji...
šnajderca
23. 08. 2019 19.16
-1
Sava,si pomislil-a na Levico,pa LMŠ ni daleč od njih,čeprav un klovn pravi,da hodi k maši.Salvini pa Orban sta pa edina v EU,ki imata jajca in branita svoje meje in narod.
šnajderca
23. 08. 2019 19.17
-1
reakcionar
23. 08. 2019 13.34
-1
Tisti, ki povsod vidite ideologijo (tako desno kot levo) se mi smilite. Takim skoraj ni pomoči saj gre za trdovratno in zakrknjeno stanje uma, ki ni sposoben dojet, da ni človek zaradi sistema, ampak da je sistem zaradi človeka.
reakcionar
23. 08. 2019 13.30
+7
Pred časom sem rekel, da je vse kar se konča na - izem slabo za človeštvo. Še zdaj tako mislim. Sloveniji bi bila nujno potrebna lustracija, predvsem zato da se spremeni občutek do odgovornosti do davkoplačevalskega denarja in da se poveča transparentnost sodstva in državnih institucij.
HorstWiesel
23. 08. 2019 13.42
+4
Nad kom pa bi izvajal lustracijo? Bivsimi komunisti?
RupniK
23. 08. 2019 13.47
+0
HorstWiesel
23. 08. 2019 13.50
+2
Zdejsnjih ni, ker komunisticne stranke nimamo. No, ce odstejemo kake lenardiceve neumnosti
RupniK
23. 08. 2019 14.14
-1
Seveda jo imamo. SD se je pred kratkim oklicala kot naslednica KP.
puspan
23. 08. 2019 14.42
+8
Je že prepozno, ker so šli vsi komunisti v podjetništvo, ampak ne s svojim denarjem, z nahopsanim. Poznam pa kar nekaj pravih komunistov, med drugimi tudi svojega soseda, ki je človek, vreden svojega imena in poštenjakar, da ga ni para. Žal je takšnih že takrat bilo samo peščica, vse drugo pa lumpenproletariat.
Sava Sava
23. 08. 2019 15.05
+2
Lustracija je v slovenski politiki že narejena. Samo še ena parlamentarna stranka ima za predsednika bivšega komunista in za povrhu v vodstvu stranke enako. Še to bo potrebna lustracija, pa preoblečenih komunistov med aktivnimi politiki ne bo več.
nenitomožne
23. 08. 2019 15.54
+2
Ja in potem? kdo bi bil pa potem kriv za vaše halucinacije ? Kaj niste tudi vi del življenja preživeli v tistem "strašnem " - izmu in ostali, glej čudo, ostali živi in zdravi. No, nekaj težav imate z možgani in spominom, a to tudi brez .izmov ! Velja ta RupniK.a in reakcionarja !
Uporabnik113189
23. 08. 2019 13.24
+2
To je še ena prevara strank EPP, ki so v bistvu naslednice politik, ki so izgubile druge svetovno vojno. Ta spomin na žrtve totalitarizma je nekakšno preusmerjanje pozornosti s pravega problema, to pa je bila politika zahoda proti Hitlerju, ki je višek sramote doživela z Münchenskim sporazumom. V tej igri so bili glavni angleži, posledice pa je plačala cela Evropa. Toliko let je minilo, danes se tovrstni odnosi obnavljajo. Brexit, vmešavanje v odnose držav EU, ustvarjanje kaosa. Če bo šlo po isti poti kot nekoč že tudi poznamo rezultat, pogorišče na naši celini, zaslužek pa na drugi strani.
samuray1
23. 08. 2019 13.21
+0
Ja saj res, Zahodnjaška Evrpoa in ZDA se že več stoletij todalitaristično vedejo in posiljujejo celi svet z zlagano demokracijo. Mimogrede ,Japonsko,Italojo,Spanijo, ND Hrvačko, Cerčilovo Anglojo ter Anglijo nasploh nihče več ne omelja. Nihče ne omejna sporazuma med Poljsko-nacistično Nemčijo iz leta 1936, Anglija-naci hitler 1938, predvojno nacističmo divjaštvo po ZDA,Angliji. Nihce več ne omenja zločinskih dejanj Avstro-mađarskega Potjureka slovenskega rodu ali pa terorja nad komunističnimi pristasi v ZDA po drugi ww ali hrvaškega divjaštva v 90 letih ki še dan današnji ne pojenja. In še in še...
DEEP
23. 08. 2019 14.16
+3
Hrvaško divjaštvo 90. A ti nas farbaš! Slovenci dobro vemo agresorja na državo Slo.,SRBOČETNIKI ,enako i na Hrvaško!!
samuray1
23. 08. 2019 14.26
-1
Toda najprej se boš moral naučit slovensko.
DEEP
23. 08. 2019 14.42
+0
Ti tudi hiroglife ,ker ti je vojvoda naredil!!?
cokla43
23. 08. 2019 14.43
+5
In kam spadajo .... Inkvizicija, Križarski poboji, lov na čarovnice ...??? aja ... pokoli indijancev v Ameriki in domorodcev na Pacifiških otokih in Afriki ???? " Demokrati " poglejte se malo v ogledalo, ali ste res brez greha ?!??
puspan
23. 08. 2019 13.12
-1
Ko takole prebiram vse te slovenske aktualnosti, pridem do zaključka, da ni prav nič čudno, če nas naši najbližji sosedi ne marajo. Življenje je pri nas veliko lepše, kakršnega si mnogi ne zaslužijo.
HorstWiesel
23. 08. 2019 13.43
+3
Transformerji
23. 08. 2019 12.54
+0
Vsi ti zgodovinski dogodki mi najedajo živce - vse po vrsti skrbi naša prihodnost, zlasti, če si si privoščil enega ali pa celo dva otroka. Ti bedaki se pa še vedno oklepajo zgodovine!
Zbujen
23. 08. 2019 13.07
+2
Če ti zgodovina ni jasna, ti tudi prihodnost ne more biti. S komunistično logiko (vse "solidarno") pač ne moreš sanjati o standardu v Švici.
Transformerji
23. 08. 2019 13.19
+3
Malce pomisli, kako se je nekoč živelo in kako se živi danes. Saj menda ne misliš, da se bodo partizani spet skrivali po hostah? Si zamudil napredek človeštva ?
DEEP
23. 08. 2019 12.01
-1
Gdaj bodo zmislili zdravilo ,da bomo gledali ,za naprej!!?
vinogradnik33
23. 08. 2019 11.38
+9
Totalitarni sistemi obstajajo samo v glavah disidentov - nasprotnikov trenutnih sistemov ! Absolutnih totalitarnih sistemov pa je bilo in je bolj malo , če pričnemo s pokristjanjevanjem , ki je bilo nasilno dejanje cerkve in vse nasprotnike so usmrtili , če preskočimo mračni srednji vek in pogledamo sužnje lastniški red in tako naprej do stalinizma , ki je prav tako dal vse nasprotnike odstraniti , prav tako nacizem in fašizem , to so bili absolutni totalitarni režimi . Pri nas pa ni bilo pravega komunizma , je bil socializem in kasneje ti. samoupravni socializem in nasprotniki teh režimov in disidenti so bili kaznovani z zapori in to strogimi ( Goli otok ), zato so mnogi raje migrirali v Nemčijo , Argentino , Švedsko ali Avstralijo in po razpadu Jugoslavije so se pričeli vračati in nekatere je doletela celo čast biti na čelu osamosvajanja , ker jim je tako vlogo namenila kolaboracija !
RupniK
23. 08. 2019 11.58
-2
Pa na dinozavre si pozabil. Oni so se tudi pobijali med sabo. Bu - telj.
Zbujen
23. 08. 2019 13.11
+1
Pozabil si, da so sposobnim obrtnikom najprej pobrali lastnino, se z njo okitili, zlorabili partizane, pod pretvezo "kolaboracionizma" zaprli vse, ki so samo pisnili čez tak sistem (133. člen) in nenazadnje sesuli gospodarstvo (ker se je na veliko zaposlovalo on obupno nizki produktivnosti), pobirajo pa še danes nezaslužene nadpovprečne penzije.
riss
23. 08. 2019 13.28
+0
Ta vinogradnik se zmeraj smarnco obdeluje, pije jo vsekakor, ko blebeta taksne neumnosti in pomesa vse, nas prejsnji (ki so ga dodobra prenesli) pa izuzema. IZMI so bili vsi ISTI, baje komunisti najhujsi, zgodovinsko potrjeno.
riss
23. 08. 2019 13.29
+0
nenitomožne
23. 08. 2019 16.17
+2
Kaj si ti končal kakšno šolo za otroke s posebnimi potrebami, da kvasiš neumnoti ? Kako so pa potem kradli razni Bavčarji, pa Lovšini, pa ……….. če pa po tvoje nibilo nič ali malo ustvarjenega po tvoje "obupno nizki produktivnosti" in verjetno zato danes Kako pa so se lani gibale pokojnine? Po podatkih Zpiza je bilo lani povprečno 617.299 uživalcev pokojnine: največ seveda starostne, to je prejemalo povprečno 445.236 ljudi, sledili so prejemniki invalidske pokojnine, ki jih je bilo skoraj 80 tisoč, in vdovske, dobrih 53 tisoč. Samo decembra je bilo vseh uživalcev pokojnine 619.356. Po drugi strani pa je bilo po podatkih Zpiza novembra skupaj 948.785 zavarovancev, od tega 740.803 zaposlenih pri pravnih osebah, zasebnikov in pri njih zaposlenih pa skupaj 124.324; najmanj zavarovancev je pri kmetih, samo 4797. ( DELO) 2767 evrov je bila najvišja pokojnina, izplačana decembra lani ( DELO isto) Prejemnikov borčevskih pokojnin (udeleženci NOB, španske vojne, narodni heroji, nosilci Partizanske spomenice) je 10.438. Tretjina je bila udeležena v boju zoper okupatorja, dve tretjini prejemnikov borčevskih pokojnin so svojci pokojnih borcev – vdove in otroci. ( 24ur portal) Največji delež starostnikov, 26,6 odstotka, prejema pokojnine med 500 in 600 evri na mesec. S 16,2 odstotka jim sledijo tisti, katerih mesečne pokojnine nanesejo od 600 do 700 evrov, ter z 12,6 odstotka upokojenci s pokojnino od 700 do 800 evrov na mesec. Nekateri starostniki prejemajo veliko višje zneske, junija 2018 je bila najvišja izplačana plača 2.767 evrov, kar je skoraj 2.550 evrov več od najnižje pokojnine, ki je znašala le slabih 220 evrov. Pokojnine nad 1.500 evri, torej najvišje pokojnine pri nas, dobiva 3,8 odstotka upokojenega prebivalstva. (Siol) Vseh upokojencev je nekaj nad 600 000 tisoč, torej je tistih v najvšjem razredu okrog 20.000 upokojencev. Bo dovolj za danes, ali potrebuješ še kakšno pojasnilo ?
nenitomožne
23. 08. 2019 16.18
+1
Potrjeno po katerih zgodovinskih virih, če smemo vprašati ti olagum ?
medvedJEkriv
23. 08. 2019 11.23
-9
Danes pa so uničevalci EU, tile poljaki......bo čas prinesel.....
M_teorija
23. 08. 2019 10.56
+5
Pravega komunizma v praksi ni nikoli blo in ne obstaja. Je le kvazi komunizem, ki ga posamezniki izkoriščajo zaradi lastnega egoizma.
RupniK
23. 08. 2019 11.23
+2
Bila je komunistična partija, bila je zveza komunistov, bili ste komunisti, bil je komunizem...
Zbujen
23. 08. 2019 13.13
+1
In pogoj za nalepko kolaboranta je bila par hektarov prevelika njiva (ali dva stroja preveč v delavnici), a ne? :)
HorstWiesel
23. 08. 2019 13.45
+0
nenitomožne
23. 08. 2019 16.22
+1
Bila je religija, bila je Cerkev, bili so in ste še verniki , torej je tudi bogec x, pa Marija, pa angelčki, pa nebesa, le pekel vam je papež Frančišek že "skenslal" V logiki in argumentih si pa res nenadkriljiv, tako kot tvoj sposojeni RupniK v ocenjevanju situacije, ko je prisegal Dolfiju na stadionu v Ljubljani s svojimi domobrančki..