Slovenija

Falcon znova v Sloveniji?

Ljubljana, 28. 09. 2006 10.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Slovenija bo v času predsedovanja EU potrebovala letalo, zato vlada razmišlja o odkupu znamenitega vladnega falcona.

Slovensko veleposlaništvo v ZDA je po besedah premierja Janeza Janše dobila naročilo, da se pozanima za pogoje, pod katerimi bi se dalo slovensko letalo falcon 2000EX pridobiti nazaj nekoliko pred rokom. Slovenija bo namreč letalo potrebovala v času priprav in predsedovanja EU. "Iščemo najcenejšo varianto, da bi zadovoljili te potrebe, ki se jim ni možno izogniti," je na današnji novinarski konferenci pojasnil premier.

Vlada bi morala zdajšnjemu zakupniku letala plačati od 1,5 do 4,5 milijona dolarjev razlike za najem novega
Vlada bi morala zdajšnjemu zakupniku letala plačati od 1,5 do 4,5 milijona dolarjev razlike za najem novega FOTO: POP TV

Vsa dosedanja povpraševanja so pokazala, da letalo enakega ali celo slabšega ranga ni mogoče najeti za ceno, ki jo Slovenija dobi od oddaje lastnega letala, je dejal Janša. "Zato sedaj iščemo najugodnejšo varianto in izbrali bomo tisto, ki bo najbolj ekonomska," pravi Janša.

"Če se bo pokazalo, da je cenejše najeti tuje letalo, ga bomo najeli. Če se bo pokazalo, da je cenejše predčasno pridobiti nazaj lastno letalo - ki je bilo oddano prepoceni - bomo storili to," je dejal premier. Za sedaj po besedah premierja še nimajo elementov za to odločitev, se jim pa tudi ne mudi, saj ga bodo potrebovali šele od spomladi prihodnje leto.

Sicer pa so današnje Finance pisale, da je premier Janša ministru za zunanje zadeve Dimitriju Ruplu naročil, da se v New Yorku, kjer je bil minister na zasedanju OZN, sestane z zakupnikom znamenitega vladnega falcona ter se dogovori za odkup letala. Rupel na bi se na srečanju s predstavnikom Genmarja in zakupnikom falcona 2000EX Petrom Georgiopoulosom pogovarjal o stroških, ki jih je država pripravljena plačati zaradi predčasne odpovedi zakupa letala.
Premier Janša pravi, da bo Slovenija letalo potrebovala v času priprav in predsedovanja EU
Premier Janša pravi, da bo Slovenija letalo potrebovala v času priprav in predsedovanja EU FOTO: Dare Čekeliš


Pogodba sicer pravi, da slovenska vlada od ameriškega ladjarja falcona ne more zahtevati, lahko se z zdajšnjim zakupnikom le dogovori za plačilo razlike. Vlada pa naj bi bila pripravljena plačati več milijonov dolarjev kot razliko v najemu za Genmarjevo drugo letalo. Zakup falcona je sicer na polovici zakupnega termina, ki se izteče februarja 2008, drugi termin pa se izteče čez sedem let in pol.

Če bi vlada newyorškemu ladjarju grškega rodu ponudila nadomestilo za 30 mesecev, bi to znašalo 1,5 milijona dolarjev oziroma dobrih 280 milijonov tolarjev (razlika 50 tisoč dolarjev med mesečnim zakupom falcona (125 tisoč dolarjev oziroma 23,5 milijona tolarjev) in ceno na trgu). Če bi zakupnik želel letalo obdržati tudi do konca drugega roka zakupne pogodbe, pa bi znesek narasel na 4,5 milijona dolarjev (skoraj 850 milijonov tolarjev), ugotavljajo v Financah.

Tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak je sicer za 24ur.com potrdil, da vlada ni obravnavala in sprejela nobenega sklepa o predčasni odpovedi zakupa falcona. Na ministrstvu za zunanje zadeve pa so v službi za stike z javnostjo potrdili, da se je minister Rupel srečal z zakupnikom letala, saj se je želel seznaniti s stanjem letala, ki je last Republike Slovenije.

Falcon razburjal vlado

Vlada je že leta 2004 seznanila s poročilom, ki je predvidevalo možnost, da bi pogodbo po kateri je letalo dala v najem, preklicala. Obrambni minister Karl Erjavec je takrat sicer dejal, da bo odločitev morala sprejeti vlada, a njegovo osebno mnenje je, "če pogodba omogoča, potem sem jaz vsekakor za to, da se letalo vzame iz najema, da ga pač uporabljamo za potrebe vlade."

Minister Rupel se je v New Yorku sestal s predstavnikom Genmarja
Minister Rupel se je v New Yorku sestal s predstavnikom Genmarja FOTO: Dare Čekeliš

Kako nevarno je odpiranje zgodbe z vladnim letalom, bi lahko več povedal zdaj že nekdanji predsednik vlade Anton Rop, ki je s pogrevanjem zgodbe o letalu vzel celotno zadevo nase, čeprav odločitev pri kateri je sodeloval kot finančni minister, ni bila njegova.

Prejšnja vlada se je dolgo časa spopadala z očitki o nakupu vladnega letala, ki je slovenske davkoplačevalce stalo kar 28 milijonov dolarjev. Nekdanji finančni minister Dušan Mramor je bil ob oddaji falcona zadovoljen. Takrat je dejal, da je vlada z oddajo sklenila dober posel, s katerim naj bi, kot so prepričevali javnost, celo zaslužili.


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Peter Jurcek
29. 09. 2006 15.13
+1
V bolj demokratičnih državah bi takšne politike kot je zunaji minister Rupelj že zdavnaj odstavili, če že ne sparavili v zapor. Tukaj pa ne gre samo za njegov primer, ostajajo še Ministri- Bračun, Simoniti... Če interpelacije zoper njih ne bi uspele pa lahko ljudje resno razmislijo o kakem večjem protestu. Tu pa ne nagovarjam ljudi nakakšno revolicijo ali nasilen upor ampa k na prikazovanje nestrinjanja z vlado.
janezgorenc@email.si
29. 09. 2006 14.08
Spoštovani g. Peter Svetličič, nisem rekel, da državljani ne smejo na cesto. Rekel pa sem, in pri tem vztrajam, da se vlado odstavlja in nastavlja samo na volitvah. Ja, res, Madžari so šli na ceste, dosegli pa so kaj? Premier je še vedno premier. Francozi so bili dvakrat na cestah in so res dosegli umik zakona, vlada pa je ostala. Bomo videli, kaj bo zdaj na Poljskem, toda ravno tako sem prepričan, da vlade ne bodo zrušili na ulici, pač pa jo bo lahko zrušil parlament (morda), ker jim je razpadla koalicija. Lep pozdrav, Janez
Peter Jurcek
29. 09. 2006 11.24
Ni res da, se ta opzicija spušča na tako primitivno in nizkotno kritiziranje vlade kot je to pocela prejšnja in se tudi ne bo, ker je veliko bolj humana, kot pa SDS&co ki gleda samo nase. Kar se pa tiče odhoda na ceste dragi janezgorenc je to eden najbolj legalnih indemokratičnih oblik izražanja ljudstva in če že kdo tukaj deluje nelegalno je to vlada. Škoda Slovenci nimamo toliko jajc kot madžari.
albertinum@excite.com
29. 09. 2006 11.04
Ko je prejšnja vlada kupovala letalo, je Janša skoraj iz kože skočil. Zdaj, ko je Janša vsemogočni predsednik vlade, pa mu takle luksuz kar paše. Seveda, za Drnovška in Ropa so bili mehki sedeži privatnega letala preveč, Janša pa jih za svojo ritko nujno potrebuje, saj je pri nekaterih dosegel že status boga.
janezgorenc@email.si
29. 09. 2006 10.52
Meni se zdi, da je bila že sramota takrat, ko so se odločili za nakup letala. Morda je bilo prvo letalo res predrago, toda drugo prav gotovo ni bilo. Opozicija se je takrat zapletla v kritiko in prišla jim je zelo prav, zato so nadaljevali tudi še potem, ko so kupili ceneje letalo. Ko pa so ga dali v najem, so kritizirali, da so ga dali prepoceni. Da ga bodo zdaj rabili, pa je nedvoumno, zato ga naj kar poskušajo dobiti nazaj, čeprav bo nekaj stalo. Janševo blatenje nakupa letala, ko je bil v opoziciji, mi je šlo na živce ravno tako, kot mi gre zdaj na živce kritiziranje napovedane davčne reforme, češ zdaj bodo pa direktorji dobili toliko več, reveži pa nič. Oboje je populistična finta - toda očitno, če si v opoziciji, se jih je treba posluževati. Kar se pa tega tiče, da bi morali ljudje na ulico in vreči to oblast - narod gre na ulice vsaki dve leti, od tam pa na volišča. In to je EDINI legalen način, da se menja vlada. Lep pozdrav.
pomi@auspuh.com
29. 09. 2006 10.19
cerar_mat se strinjam s tabo, da bi se vladi splačalo imet letalo. Vendar se gre zdaj za to, da je taista vlada, ko je bila še opozicija, dosegla oddajo letala v najem. Kakšna hinavskost je zdaj to? francimy-točno tako. yan333 kakšna logika pa je zdaj to: 'Letalo bo rabilo, prejšnja vlada pa ga je brez razloga kupila'? Nekako ne gre to skupaj. Prejšnja vlada je dala letalo v zakup prav zaradi pritiskov sedanje vlade.
Peter Jurcek
29. 09. 2006 10.12
V glavnem gre za to da je to denar prebivalcev republike Slovenije in mi odločamo kako ga bomo porabili. JJ dela vse preveč nakupov brez javnomnenjskih raziskav in razpisov. Samo spomnite se novih vladnih prostorov za katere realne cene ne bomo nikoli izvedeli in še mnogo stvari ki so javnosti prikrite. Vsa ta politika vodi v enovladje in centralizem, vse to pa nam je znano že iz časov komunističnega režima. Nikar ne imejte iluzij da se bo v kapitalizmu kaj boljše živelo.
Uporabnik113189
29. 09. 2006 09.38
Saj nismo z lune padl. Iz aviona se vidi kje je najcenejša rešitev. Vprašanje je samo eno. Ali si vlada to upa naredit?
?rni panter 1
29. 09. 2006 09.13
Pa kaj so ga vzeli nazaj? Jaz nisem ŠE prebral da bi odpovedali najemno pogodbo in da so ga zahtevali nazaj. Do takrat lepo tiho,...
ja2rise@email.si
29. 09. 2006 09.09
ne vem kaj ste vsi tako razburjeni...a niste slišal JJ-ja. Rezultati reforme (nisem čisto prepričan katere že) se že kažejo. Gospodarska rast je večja kot prej, državno premoženje se tudi precej prodaja, tako da ne vidim razloga, da si nebi privoščili enga falcona, saj smo vendar Evropi in moramo pokazati, kako nam gre dobro in kako smo uspešni...
Peter Jurcek
29. 09. 2006 09.04
Res neverjetno je kako so nekateri ljudje ovce in nasedajo zavajanju nase desnicarske vlade z JJ-em na prestolu. Popolnama se strinjam z bibi da je treba iti na ulico in tako oblast sprviti z položaja. Toliko laži kot smojih slišali pod našo neoliberalno vlado, slišiš lahko samo v kakšni banana republiki z kakšnim diktatorjem na čelu. Samo spomnite kakšne neverjetne obljube so dajali v predvolilnem boju, od zmanjšanja stroškov za vojsko če bomo vstopili v nato zvezo, do zmanjšanja RTV naročnin in boljšega programa. Stroški te vlade so enormni in še večji bodo. Dosti mamo manipuliranja JJ-a , ki ni za to državo storil cisto nič koristnega, razen tega da pljuva po drugih ljudeh, še najraje po tistih ko že tako nimajo sreče v življenju in so prikrajšani za marsikatero stvar, ki jio drugi imamo. Primitivno
damirg@email.si
29. 09. 2006 02.43
omfg... a ni prej ta vlada v predvolilnem casu ful izkoriscala ta nakup vladnega letala za svojo zmago? to da je nardila za 6x vec skode z mercatorjem je slo pa ze v pozabo... zdej jim pa ta falkon kr neki prov pride .. svasta
Vegos
28. 09. 2006 23.49
Kot vedno, je govora o tem kdo je NAŠ, kdo pa NJIHOV. Ne o falconu - mene ne bo nihče farbal.
Uporabnik113189
28. 09. 2006 23.46
Res je, dobra investicija, prekinitev najema pa tudi nekaj stane. To in še kaj bi se znalo še komu obesiti okrog vratu. Zanimivo, kako se hitro spremenijo besede ko zamenjaš stolček?
fedepotocnik@gmail.com
28. 09. 2006 23.33
haha, francimy-ovca! Prejšnji vladi se ni niti sanjalo, kdaj bo Slovenija predsedovala Uniji. Tako da ne branit LDSovcev za vsako ceno, ker se boš osmešil/a, oz. si se že. Je pa res, da je vladno letalo blagovna znamka in vsekakor dobra investicija. Če ga že imamo, in če že imamo toliko mednarodnih obveznosti, sem jaz takoj ZA to, da ga pripeljejo nazaj. Pa ne mi o vrtcih govort ali o drugih izdatkih. Denarja je veliko, vsak ga hoče po svoje razporedit. Zdaj je govora o Falconu. Sem ZA.
Uporabnik113189
28. 09. 2006 23.01
yan333 - ovca. Strinjam se, da bo zelo verjetno vračanje letala iz najema najcenejša rešitev. Ne strinjam pa se, da ga je prejšnja vlada kupila brez razloga. Presneto dobro so vedeli da je star avion razvalina in tudi to so vedeli, da bo SLO prišla v čas predsedovanja in da bo to najcenejša rešitev. Nov avion se tudi ne kupuje na tržnici, ga kar nekaj časa delajo. Torej pametna je bila prejšnja vlada. JJ je avion takrat uporabil kot orodje za politično obračunavanje. Jama, ki jo je kopal drugim je danes njegova. Upam da bo dovolj globoka.
luzziano84@email.si
28. 09. 2006 22.06
cerar_mat: A ste pozabili, da je bilo za nakup zapravljenih 28 mio dolarjev, ali koliko pac. Ter, da tudi cena letala cez deset let ne bo taksna. Zaradi mene naj imajo jumbo jeta, ampak naj si ga zasluzijo in kupijo takrat, ko bo SLO imela res denar, do takrat pa pridno na delo, da bo temu tako.
yan333@email.si
28. 09. 2006 21.07
prepričan sem da se bo letalo v času predsedovanja rabilo v veliki meri. zato je brez veze govoriti to da ga bodo kupili za to da bi zapravljali denar. če je kdo zapravil denar ga je to prejšna vlada ki je brez posebnega razloga kupila letalo ki je bilo veliko predrago potem ga je pa dala v zakup pod ceno.
cerar_mat@yahoo.com
28. 09. 2006 20.19
Če vlada za lastne potrebe naleti vsaj 300ur letno, bi se ji finančno izplačalo, da iz oddaje vzame falcona kljub temu, da bi bila taka odločitev politično verjetno soprna. Operativni stroški letala flcon 2000 namreč znašajo ca.2000 EUR/uro (pri 300ur letno), kar je tretina cene najema takšnega letala. Tako bi država lahko letno prihranila 1.2 m EUR in bi se lahko dostojno predstavila v svetu.
endrug
28. 09. 2006 15.14
bibi.sonce - Če vlada odloča o turističnem znaku Slovenije, je dovolj sposobna, da nadomesti tudi aviomehanike. Potemtakem Rupsi lahko oceni stanje letala. Čeprav so trotli, upam, da ne bodo začeli nadomeščati zdravnikov...