Slovenija

Garda SV v imenu Janše položila venec k spomeniku padlim domobrancem

Ljubljana, 02. 11. 2021 12.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Anja Kralj, M.P.
Komentarji
2581

Kot je sporočila Vlada RS, je ob dnevu spomina na mrtve garda Slovenske vojske v imenu predsednika vlade Janeza Janše položila venec k spomeniku padlim domobrancem na ljubljanskih Žalah. Kot so potezo komentirali v Listi Marjana Šarca, gre za potvarjanje in relativizacijo zgodovine, ki je brez primere v zahodnem svetu in da gre za zlorabo Slovenske vojske. Jernej Pikalo pa je to označil kot 'namerno drezanje v povojni konsenz svetovne ureditve, ki temelji na zmagi zavezniških sil nad nacifašizmom.'

Garda Slovenske vojske je včeraj ob dnevu spomina na mrtve položila venec k spomeniku padlim domobrancem na ljubljanskih Žalah. To so, kot so sporočili, storili v imenu predsednika vlade Janeza Janše. Med objavami vlade na njenem Twitter profilu pa ni zaslediti objave o polaganju venca borcem proti fašizmu in okupatorju. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kot so pojasnili v Slovenski vojski, je njihova naloga med drugim tudi izpolnjevanje protokolarnih obveznosti, kot jih določa sklep vlade RS o določitvi protokolarnih pravil. Drugi člen tega sklepa Častni enoti, ki jo tvorijo Garda Slovenske vojske in vojaški ali policijski orkester, nalaga dolžnost sodelovanja na protokolarnih dogodkih, med katere sodi tudi polaganje vencev. "Slovesnosti ob polaganju vencev na spomenike organizira Protokol Vlade Republike Slovenije. Skladno s 47. členom istega sklepa naloge ob polaganju vencev na spomenike v RS in častno stražo, kadar jih polagajo predsednik Slovenije, predsednik državnega zbora in predsednik vlade, izvaja Garda Slovenske vojske," so pojasnili.

Gre za žalitev vseh, ki so se v drugi svetovni vojni borili in umrli za svobodo, potezo komentirajo v Zvezi združenj borcev za vrednote NOB (ZZB NOB). "Sramota brez primere. S to gesto žali ZZB NOB in vse, ki so se borili za svobodo. To se lahko zgodi samo tam, kjer vladajo Janša, Orban in podobni," je kritičen predsednik zveze Marjan Križman.  

Opozicija: Gre za namerno drezanje v povojni konsenz, relativizacijo zgodovine in zlorabo Slovenske vojske

Kot so potezo komentirali v Listi Marjana Šarca, gre za potvarjanje in relativizacijo zgodovine, ki je brez primere v zahodnem svetu: "Slovenci smo bili del protifašističnega gibanja in NOB je priznano kot edino legitimno odporniško gibanje na naših tleh, ki so mu to priznanje dale zahodne sile. Si predstavljate, denimo, da bi v Franciji polagali vence Petainovemu režimu. Gre za veliko zlorabo Slovenske vojske in je vse obsodbe vredno. Po drugi strani smo pa tovrstnih dejanj obstoječe vlade že vajeni. Legitimnost jim daje tudi predsednik republike s svojimi kvazispravnimi dejanji. Zato moramo narediti vse, da takšni ljudje ne bodo nikoli več sedeli v vladi. S tem bomo največ naredili za prihodnost in tovrstne teme dokončno odpravili iz vsakdanjega življenja. Vsak si zasluži pokop, ne pa tudi vencev in slave."

"Položitev venca pred spomenik domobrancev je načrtno ideološko dejanje za preusmerjanje pozornosti od drugih fiaskov te vlade, zlasti reševanja epidemije. Obsoditi moramo to početje, a največ napora moramo vložiti, da sedanji oblastniki ne bodo nikoli več v vladi," je na spletu zapisal Šarec, ki sicer meni, da si vsak zasluži pokop, ne pa tudi vencev in slave. A ob tem jasno: "Nikjer v Evropi, tudi v zahodni Evopi se ne slavi tistih, ki so sodelovali z okupatorjem."

Kot so sporočili Socialni demokrati (SD), je slovensko partizansko narodno osvobodilno gibanje skupaj z zavezniki porazilo nacizem in fašizem: "Venec v imenu predsednika vlade domobranskim vojakom, sodelavcem zločinske SS, ni le groba žalitev partizanskih borcev za svobodo in civilnih žrtev druge svetovne vojne, ampak tudi žalitev zavezniških držav in pripadnikov, ki so se skupaj s slovenskimi partizani borili za svobodo. Gre tudi za zlorabo Slovenske vojske. Vsi mrtvi si zaslužijo dostojen pokop in grob, vendar to ne sme in ne more pomeniti revizije zgodovine. Vemo, kdo je zmagal."

Poslanec Marko Koprivec iz vrst SD je polaganje venca naslovil tudi s poslanskim vprašanjem: "S čim vlada ter njen predsednik opravičujeta polaganje državnega venca Hitlerjevim zaprisežencem?" Kot je v pisnem poslanskem vprašanju opomnil, so pred časom že obravnavali primer, "ko se je v času  aktualne vlade podelil status organizacije v javnem interesu društvu, čigar zastopnik je javno zapisal, da je 'Hitler heroj'". "Mar s tem samo dokazujete, da sta za to vlado fašizem in nacizem v javnem interesu?" še sprašuje v zapisu.

Domobranska prisega
Domobranska prisega FOTO: Posnetek zaslona

Koprivec je v poslanskem vprašanju spomnil tudi na prisego domobrancev iz leta 1944, ko so "vsemogočnemu bogu" prisegli, da bodo zvesti, hrabri in pokorni svojim nadrejenim ter da bodo "v skupnem boju z nemško oboroženo silo, stoječo pod poveljstvom vodje velike Nemčije, SS četami in policijo, proti banditom in komunizmu kakor tudi njegovim zaveznikom svoje dolžnosti vestno izpolnjeval za svojo slovensko domovino kot del svobodne Evrope".  Ob tem so zaprisegli, da so za ta boj pripravljeni žrtvovati tudi svoje življenje.

V Straki Alenke Bratušek (SAB) so polaganje venca ostro obsodili: "V stranki SAB podpiramo veteranske organizacije, ki ohranjajo tradicijo narodne osvoboditve, osamosvojitve in narodne enotnosti. Vodja poslanske skupine SAB in predsednik sveta stranke SAB sta se ob dnevu spomina na mrtve pred spomenikom NOB na Sv. Urhu poklonila vsem žrtvam strahotne domobranske morije, zato polaganje venca padlim domobrancem na ljubljanskih Žalah ostro obsojamo." Ob tem so dodali, da predsednik vlade ustvarja ozračje nenehnega konflikta in podžiga globoko zakoreninjene nacionalistične občutke. "Namesto da bi presegel lastne politične interese in nastopil v vlogi državnika, načrtno deli in polarizira slovensko družbo," menijo.

Pikalo: Gre za namerno drezanje v povojni konsenz svetovne ureditve

V poslanski skupina Levica so medtem spomnili, da bodo poslanke in poslanci bodo danes na odboru za pravosodje po desetih letih poskusov ponovno glasovali o podpori resoluciji o obsodbi t. i. "treh totalitarizmov". "Namen tovrstnih resolucij je samopoveličevanje Evropske unije v njeni dandanašnji podobi neoliberalizma, militarizacije in neenakosti med državami članicami. Taiste resolucije služijo SDS kot podlaga za provokacije," so dejali in za primer navedli prav državniško polaganje vencev pri spomeniku domobrancem na ljubljanskih Žalah. "S takšnimi potezami poskušajo na novo napisati zgodovino, na poti do tja pa nas zapletati v večne kulturne boje, ki nimajo nikakršne povezave s težavami današnjega dne. V Levici bomo zato tovrstnim poskusom potvarjanja zgodovine še naprej ostro nasprotovali," so poudarili.

Da sploh ne gre za "pietetno dejanje", temveč le za vnašanje razdora, pa meni Matej T. Vatovec iz vrst Levice. "Gre za neko državno priznanje, da je bilo med drugo svetovno vojno legitimno sodelovati z okupatorjem," dodaja.

Jernej Pikalo pa je v odzivu zapisal: "Eno je pieteta do umrlih, povsem nekaj drugega pa glorifikacija sil, ki so sodelovale z okupatorjem in celo prisegle zvestobo 'vodji velike Nemčije.' Gre za namerno drezanje v povojni konsenz svetovne ureditve, ki temelji na zmagi zavezniških sil nad nacifašizmom." 

Kje je vlada še položila vence? 

Kot so našteli na vladnem Twitter profilu, je ob dnevu spomina na mrtve garda Slovenske vojske v imenu predsednika vlade položila še venec k spomeniku padlim v vojni za Slovenijo v Ljubljani. Ob dnevu spomina na mrtve je garda v imenu predsednika vlade na grobu nekdanjega predsednika vlade in predsednika države dr. Janeza Drnovška v Zagorju ob Savi položila spominski cvet in svečko. Prav tako je garda položila venec k spomeniku dr. Jožeta Pučnika in h grobu nekdanjega predsednika vlade in finančnega ministra dr. Andreja Bajuka. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Edini predstavnik vlade, ki je obiskal spominski park NOB, je bil minister za obrambo Matej Tonin, "ki je z delegacijo ministrstva položil tudi vence k spomeniku padlim v 1. svetovni vojni, k spomeniku Lipa sprave, v spominskem parku NOB in pri spomeniku v Gramozni jami." Minister je to delil na svojem profilu, vlada pa tega sicer ni delila dalje. 

Glede polaganja venca domobrancem in ostalim udeležbam vladnih predstavnikov na slovesnostih ob dnevu mrtvih smo novinarska vprašanja poslali tudi na UKOM, kjer so nam pojasnili, da so gardisti Slovenske vojske v imenu predsednika vlade položili vence k spomeniku Padlim v vojni za Slovenijo, spomeniku pomorjenim pripadnikom Slovenske narodne vojske na Žalah, na grob očeta slovenske države Jožeta Pučnika, na grob nekdanjega predsednika vlade in nekdanjega finančnega ministra dr. Andreja Bajuka, na grob nekdanjega predsednika vlade in predsednika republike Janeza Drnovška pa je garda položila svečko in vrtnico.

Na UKOM smo poslali še dodatna vprašanja, zakaj vencev niso položili tudi na grobove padlim partizanom, borcem proti okupatorju in fašizmu.

KOMENTARJI (2581)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kristjan Rebec
14. 11. 2021 09.14
-1
Če je že spomenik zakaj nebi spoštovali tudi tisti so bili ljudje in mersigdo ne zasluži spoštovanja bilo na kateri strani je.
Jaka_64
05. 11. 2021 09.30
-1
Zakaj vsi samo "protestirajo" in se ne poslužijo pravnih sredstev? PV je prekoračil pooblastila, SV pa izvršila ukaz nepooblaščene osebe.
SteffXRP
04. 11. 2021 09.33
+3
Vrhovni poveljnik SV je predsednik države.
patogen
03. 11. 2021 19.57
-5
ZZB levičarji, zrihtate borčevsko penzijo, če začnem pisati "vašo" zgodovino? Kako gredo te zadeve?
Maki3322
05. 11. 2021 09.05
+3
Kdo ima največjo borčevsko pokojnino so za 10 dnevno vojno dobijo 36 EUR. Pa si preračunaj na na 4 leta kakšna bi morala biti penzija.
lolek1111
03. 11. 2021 19.49
+7
zdej se pa že nacistom klanjamo, lepo
patogen
03. 11. 2021 19.56
-10
Ne klanjamo se levičarjem, delavskin narodnim socialistom, ki so se, kot so sami izjavljali borili za socializem. klanjamo se 17 in 18 letnim fantičem, ki so jih ZZB Borci neusmiljeno pobili. kako so izgledali, ker verjetno svojega nimaš, si pojdi ogledat pred kako srednjo šolo, tretji in četrti letnik....
Rudolf Maister
03. 11. 2021 19.19
+2
Za oprane glave,enačite komunizem in narodno osvobodilni boj. To je vaša prevara vseh Slovencev. Moj stari ata je bil spomeničar od leta 1942 , mogoče kdo ve kaj to pomeni, pa nikoli ni bil komunist , bil je veren človek. Soborec ( komunist) je dobil po vojni hišo z teniškim igriščem,moj dedek pa stanovanje ,ki je imelo wc zunaj. To je vaša prevara.
patogen
03. 11. 2021 19.36
-6
Boril s je z rdečo zvezdo na kapi. Za Komunizem. Drugače ga ne bi bilo, komunizma. Pa še nagrade je pobral in ugodnosti. Dispanzerji za Borce, penzije, pokojninska leta, možnost statusa "šank brigadista" kot jih je ljudski glas imenoval, za tiste, ki so takoj šli v penzijo, če so želeli.
tolovajmataj
22. 11. 2021 15.19
FAUSTOS1
03. 11. 2021 17.37
+13
SDS -janšistični profašisti so z tem dejanjem izenačili ukopatorje in zavedne slovence ,ki so se uprli ponemčevanja in ukopaciji-upam ,da bodo tudi ovce in koprive spoznali kaj v resnici dela ta strahovlada a človek ki bere le twite pacienta teko dojame kaj je svoboda in demokracija.
patogen
03. 11. 2021 17.39
-8
Če je zaveden Slovenec tisti, ki je pozdravljal in kolaboriral s komunističnimi hercegovci in dalmatinci, ter pozdravil komunizem, potem imaš res zmešane pojme.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 15.41
+11
Gospod-tovariš Pahor:Dajte to GARDO ZA VSE DRŽAVLJANE,KOT RENT A GARDISTI ZA POTREBE,KO VSE DRUGO ODPOVE.ČE SE ŽE MORAJO PONIŽATI OB GROBOVIH IZDAJALCEV,KOLABORANTOV, DOMOBRANOV,NAJ SE TRUDIJO ŠE Z ŽIVIMI.MAGARI Z ARTIKLI IZ TRGOVIN KOT DOSTAVLJALCI ZA NEPOKRETNE!PAHOR ZAVOZIL SI V GLOBOKI JAREK!NE SPOŠTUJEMO TE VEČ!MENE JE SRAM,DA IMAM TAKEGA PREDSEDNIKA DRŽAVE!
patogen
03. 11. 2021 17.37
-9
Če so polagali cvetje na grobove in spomenike Izdajalcem in kolaborantom, ki so leta 45 s cvetjem in pesmijo pritekli iz gmajne, ko so po umiku nemcev prišli komunistični hercegovci in dalmatinci, ter okupirali dravsko banovino. Jim ukinili slovenščino v vojski, ter ustoličili Komunističnega diktatorja v beogradu. Potem lahko polagajo tudi tem.
sinhron
03. 11. 2021 15.38
+10
Janša in njegovi somišljeniki ne delajo drugega , kot razdvajajo Slovenski narod , da bi lažje vladali ! Janša izkorišča vojsko za lastne potrebe v imenu lastne bolane ideologije in maščevanja ! In kaj na to poreče Pahor , kot vrhovni poveljnik oboroženih sil , da mu nekdo od strani poveljuje z gardo ? Nič , ker si nič ne upa !
patogen
03. 11. 2021 17.38
-7
Praviš slovenski narod enoten samo pod levičarji? goli otok pa taborišča, pa še kaj? Formula za enotnost?
MucaNeGrize
03. 11. 2021 13.33
+14
SMRT JANŠIZMU , FAŠIZMU IN NACIZMU...SVOBODA NARODU
patogen
03. 11. 2021 14.10
-11
Fašisti prihodnosti, se bodo imenovali Fajonisti. Winston Churchill
No pasaran
03. 11. 2021 15.40
+10
Winston je med vojno slovenskim domoljubom, antifašistom in zaveznikom pošiljal letala, orožje, opremo, zdravila...po vojni pa še izdajalske kolaborante iz Avstrije v živilskih vagonih. Zgodovina vse pomni!
patogen
03. 11. 2021 17.29
-5
Venceremić, pošiljal jih je v skladu z Sporaumom Tito Šubašić. Tako kot jih je grškim. V Grčiji so potem monarhisti pregnali komuniste, v Sloveniji to zaradi Stalinistov in Titoistov ni uspelo.
pravičnež
03. 11. 2021 13.05
-17
Domobranci so branili Slovenijo pred komunizmom.Komunizem je po svetu pobil več ljudi kot fašizem.Še danes je tako.Tudi naš Titek se je izkazal pri pobijanju.
MucaNeGrize
03. 11. 2021 13.10
+12
Domobranska vojska je delovala kot pomožna enota SS, pod poveljstvom SS generalpolkovnika Erwina Rösenerja, ki je neposredno poročal poveljniku SS, Heinrichu Himmlerju....
MucaNeGrize
03. 11. 2021 13.11
+12
Ljubljanski domobranci so prisegli na ljubljanskem stadionu, prvič na Hitlerjev rojstni dan, 20. aprila 1944 ter drugič na obletnico nacističnega prevzema oblasti v Nemčiji, 30. januarja 1945. ....z žegnim rkc in rožmanom
patogen
03. 11. 2021 13.53
-5
Enako prisego je dalo tudi 80.000 Gorenjcev in Štajercev v nemški vojski. Pa ocenjeno 150.000 mladincev in mladenk, pripadnikov Dolfitove organizacije, ki je bila tako kot pionirska in mladinska kasneje obvezna. Moti tista domobranska. zakaj? ker je šlo za nasprotnika v Državljanski vojni.
No pasaran
03. 11. 2021 15.44
+9
Danes pa njhovi potomci prisegajo malemu firerčku iz naše ulice.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 15.49
+11
DOMOBRANI SO BRANILI LE V VASI DOBRINE VAŠČANOV-(ONI NITI NISO BILI VSI KMEČKI FANTJE,BILI SO POSTAPAČI BREZ SLUŽB!.),DA SO JIH NATO SAMI SEBI DELILI A PREJ OD REVEŽEV VZELI.TER,DA SO NJIH OKUPATORJI,KI SO V DRAVSKI BANOVINI POTREBOVALI"DOMAČO PODPOPRO"(DRAVSKA BANOVINA JE BILA DO HRVAŠKE-OB DRAVI NA ŠTAJERSKEM TEH BELE-PLAVE ALI DOMOBRANSKE SVOJATI NI BILO NIKOLI)OBLEKLI V UNIFORME.OBULI V ŠKORNJE-OBOROŽILI Z SREDSTVI ZA POBIJATI SLOVENCE.TO SO BILI DOMOBRANI.NATO POBEG V ARGENTINO!TO NI BILA DOMOLJUBNA UPORNIŠKA VOJSKA,TO JE BILA SVOJAT IZDAJALSKA-TAKO PIŠE V VSEH ZGODOVINSKIH KNJIGAH,KI JIH NE DELIJO ASRGENTINSKI POVRATNIKI NITI JANŠEVI KOMUNISTI.RESNICA JE TO.
No pasaran
03. 11. 2021 15.51
+9
A dolfe je imel tudi pionirčke? Na Gorenjskem in Štajerskem je vaš Dolfe PRISILNO mobiliziral slovenske fante! Številko si si pa izmislil ali pa preveč bereš arhiv domobrancev, ki so pobegnili v Argentino s pomočjo RKC prek Vatikana. Vse je zapisano, tudi v zahodnem zgodovinopisju! Zaman se trudite domovrančki, da bi zgodovino spremenili.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 15.58
+7
TOČNO-KER JE BILA DRAVSKA BANOVINA DO MEJE Z USTAŠKO HRVAŠKO,PO KAPITULACIJI ITALIJE TUDI DOLENSKA,NOTRANJSKA IN PRIMORSKA Z LJUBLJANSKO POKRAJINO TAKOJ PRIKLJUČENA TRETJEMU RAJHU!ENOTA V BRESTERNICI JE BILA RAZDELJENA PO DRUGIH BOLJ POMEMBNIH KRAJIH.
patogen
03. 11. 2021 17.30
-7
V Argentino jih ni nič pobegnilo, saj so vse likvidirali borci ZZB. Dolge je HJ kopiral po Stalinovih pionirčkih. Vaša zgodovina je samo na teh 20.000 km2. Že čez mejo je ni več.
FAUSTOS1
03. 11. 2021 17.39
+5
vpašaj 6 milijonov mrtvih židov in 20 milijonov civilnih žrtev
FAUSTOS1
03. 11. 2021 17.41
+4
uboga ovca in kopriva beri angleške zgodovinske knjige da boš razumel 2SV
marko1310
03. 11. 2021 17.51
patogen
03. 11. 2021 19.43
-3
In? Domobranci zapljinjali jude? Koliko pa jih je vseobsegajoča ZZB NOB rešila? Izrael podeljuje desetletja odlikovanje "Pravičnik med narodi" za nejude, ki so pomagali judom med vojno. Poljska 7000, Nizozemska 6000, Francija 4000, Hrvaška 120, Srbija 140. Slovenija? na repu lestvice, 15. Kljub vseobsegajočemu narodnoosvobodilnemu boju. In prav vseh 15 izven NOB. Tukaj so te pa polna usta Holokausta. Nič niste pomagali da se Holokausta prepreči. Zato ne nakladaj.
tolovajmataj
22. 11. 2021 15.25
Patogen: Daj preberi in ne samo izdajalske literature. Recimo knjiga Sv. Urh ti ne bi škodila!
andrej.umek@guest.arnes.si
03. 11. 2021 13.03
-8
To kar se v Sloveniji v Orwellianskem novo reku označuje z izvensodnimi poboji, je v vseh demokratičnih državah linč. V teh državah velja tudi pravilo, da se o krivdi linčanega ne razpravlja, ker se ne more braniti. Torej velja za nedolžnega. To je veljalo celo na Divjem zahodu in končno bi bil že čas, da to osnovno pravilo vsake civilizirane družbe začne spoštovati tudi neokomunistična levica. Predsednik vlade jim je jasno pokazal, kakšen je civiliziran odnos do linčanih.
JOCR1255
03. 11. 2021 13.14
+5
To kar zahodna Evropa spoštuje je boj proti okupatorju in izdajalcem naroda. To so dokazali z izdajalci naroda ko so jih vrnili v vagonih, podobni tistim s katerim so odpeljali domoljube v taborisca. Kar govori PV je v najveckrat neumnost kot čestitka in zadnja laž "nihče se ni cepil".
patogen
03. 11. 2021 13.57
-6
Linč vrnjenih je značilen samo za bivšo jugoslavijo in Slovenijo. Drugje so bili posamezni primeri, vendar pa NIKJER institucionalni z ukazom organov oblasti in takrat že uradne vojske. Norveška je SODILA in usmrtila 27 sodelavcev okupatorja. Od ocenjeno njih 500.000. Francija 750. Večinoma je šlo za pomoč pri judovskih transportih. Za druge stvari niso obsojali. pri nas se to namerno meša z tako imenovanim obdobjem "rdečega terorja" v franciji po umiku nemških enot. Ko so se pod vodstvom KP francije izvajali pomori razrednih sovražnikov.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.03
+6
V VICHY JU KRAJ JE BIL ZA IZDAJALCE FRANCIJE DRŽAVA-VIŠIJSKA REPUBLIKA.,A PO KONCU VOJNE NISO IN ŠE NE SMEJO(ČE NIMAJO DRUGIH PRIMKOV)ŠTUDIRATI NA UNIVERZAH V FRANCIJI POTOMCI TEH IZDAJALCEV!
No pasaran
03. 11. 2021 16.25
+5
Po vojni so Francozi pospravili 150.000 kolaborantov, med vojmo pa še več.
patogen
03. 11. 2021 17.31
-3
Ha, ha, Walter, kje jih jemlješ? Si že za šankom?
patogen
03. 11. 2021 17.33
-4
Ne, dajva raje tako kot Borci za šankom po nekaj kratkih, 15.000.000, ha, ha, ha. Imaš lepo vse napisano venceremić. 750 jih je sodilo in smrtilo francosko pravosodje, zaradi POMOČI pri judovskih transportih. Samo zaradi tega. Ko so francoski komunisti po umiku nemcev začeli pobijati, jim je de gaulle zagrozil z državljansko vojno.
FAUSTOS1
03. 11. 2021 17.43
+2
FRANCIJA-po osvoboditvi so ustanovili zavezniki taborišča za izdajalce sicer bi jih narod likvidiral in so jih po uradnih podatkih cc 42000
patogen
03. 11. 2021 19.44
-3
Daj, 42.000 ikvidirali po vojni Francozi brez sojenja in sodišč? Ha, ha, ha. Daj reci kje? Saj nismo v Dražgošah za šankom, da bi se basali...
Paskakvali
03. 11. 2021 12.41
+12
Patogenčina.....le zakaj so zavezniki vrnili nazaj bejžbejž enote? Daj malo napni krhelj saj ni tako zelo težko tega razumeti......Natančno so vedeli kaj jih čaka če jih vrnejo in vendar so to storili.Ko brat brata izda se strasti ne pomirijo kar čez noč.
patogen
03. 11. 2021 12.46
-8
Ne, niso vedeli. Ker Evropa te prakse ni poznala že od 16. stoletja naprej. Ker norvežani ter ostali Europski narodi Niso pobili svojih vrnjenih. pa so imeli 50.000 ljudi v SS. Tudi sovjeti niso pobili vrnjenih Vlahovcev. Samo oficirje.
Paskakvali
03. 11. 2021 12.50
+7
patogen
03. 11. 2021 12.55
-8
Hitro ti zmanjka. pač nismo na neki proslavi....
JOCR1255
03. 11. 2021 13.25
+5
Kot je za Srebrenico omenil eden vasih belih"zalijo naj se nizozemcem za poboje" in nas veleum krivi so komunisti.... No, nsj velja enako za izdajalce. Zalijo naj se zaveznikom, ki so jih poslali nazaj. Sami se niso hoteli mazati rok in tudi potrebovali jih niso zsto so jih vrnili. Plačilo 4 let uzivanja je bilo zakljuceno kot je bilo. Sicer pa to ni pomembno. To je samo pricakovana korist tsko kot od RKC. Po volitvah bodo najgrsi in nesposobni vsi ki mu ne bodo ustrezali.
patogen
03. 11. 2021 13.59
-5
Seveda tolčeš v prazno, z nekimi floskulami iz nekakšnih proslav in debat izza šanka. brez nekih zgodovinskih podlag. kriv ni torej tisti, ki je pomore izvedel, ampak tisti, ki naj bi naj jih morda lahko preprečil.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.14
+4
ANGLEŽI SO ZAVRNILI NA AVSTRIJSKEM KOROŠKEM VSE USTAŠE,V SLOVENIJO,KJER SO JIH ČAKALI V DOBRAVI UDARNI BATALJONI VOJSKE-NE SLOVENCI-TER JIH V TANKOVSKIH GRABNIH POSTRELILI.SLOVENCI Z TEM NIMAJO NIČ.ŠLO JE ZA BIZVENSODNE POBOJE VRNJENIH USTAŠEV.
patogen
03. 11. 2021 17.34
-5
Walter narobe. Hudo jamo je izvedel kozjanski odred. takrat vključen v KNOJ.
patogen
03. 11. 2021 12.27
-10
Cel svet je obsodil dejanja, kot so bila Srebrenica in Ovčara pri vukovarju. Povsem identična dejanja, izvedena 45 let prej, pod enakimi simboli, pa del Slovenije slavi še danes kot upravičen......
JOCR1255
03. 11. 2021 13.40
+3
Kot da se mu gre za osebe 75 let nazaj. Naj bi raje poskrbel za trenutno stanje in ne da odgovornost pripisuje VS, kolesarjem....Vsak zamujen dan nedposobne vlade je vec mrtvih in popolnoma vseeno je vladi. Vazno da so na stolčkih in lapajo neumnosti o sadnih jogurtih.... Kdo je vecji prenasalec kot tisti ki se okuzen sprehaja okoli s potrdilom da ni okuzen? In kdo mu to omogoca? Vlada ki testira in noče objaviti porazne rezultate testiranih. Vsak dan je minimalno 100 okuženih ki se s potrdilom sprehajajo in sirijo bolezen. Nepozabi kako lepo nadprotovanje o cepivu je prislo iz RKC. IN TO KLJUB TEMU DA SO NASPROTOVALI PAPEZU.
patogen
03. 11. 2021 14.02
-4
Joco, nisi se oglasil 75 let. Zakaj ravno sedaj? ni prava opcija na oblasti? Če je državljanska neposlušnost glede ukrepov, je samo iz enega razloga. ker niso pravi na oblasti, pandemija pa se izkorišča za politični boj za oblast. Ni naključje, da se Fajonka pojavlja zadnje dni polna pozivov na cepljenje, pa cepila se je. ocenila je, da bi ji delovanje zadnje leto lahko kdo očital. prozorno.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.17
+5
HOČEŠ KLOBASO,PIR IN VSTOPNICO ZA PRVO VRSTO V CERKVI OB JANŠI,PAHORJU IN DRUGIH POLITIKANTIH?NE BO JE!JE VSE ZASEDENO!
picijulka1
03. 11. 2021 12.21
+9
Dajte pokojnim že enkrat mir in jih ne vlecite v vaše politične igrice. Spominjanje na pokojne prepustite svojcem in prijateljem.
silvo.uzmah
03. 11. 2021 11.50
+9
Zakaj ni to storil sam, vse kar se v vladi zgodi, je njegovo maslo, zamenjave na vrhovih , so njegovo maslo, kje je bil zdaj njegov pogum in ponos.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.18
+2
BI GA BILO SRAM DAJATI VENEC NA GROB,KJER NI NJEGOVIH SORODNIKOV.PO MAMINI STRANI!
Perivnik
03. 11. 2021 11.44
-10
Domobranci so branili slovenski narod pred komunisti in komunistično revolucijo, pred propadom. Domobranci so branili naše slovenske domove, slovenske družine, ...
Paskakvali
03. 11. 2021 12.43
+7
Nekam slabo so to opravljali če so jih še vedno toliko internirali pobili in pozaprli......
patogen
03. 11. 2021 12.56
-6
Ker so pač podpirali komunistične partizane, ki so bili prepovedani.
JOCR1255
03. 11. 2021 13.46
+5
Dobili so puske, obleke, placilo in proste roke nad sosedi ki jim niso bili vsec. In ko je Italija kapitulirala so hitro prestopilik Nemci. In veselo polnili vagone za taborisca. Potem pa jok in stok. Dobili so zasluzeno za užitke 4 let. V Normandijoso povabljeni PARTIZANI in ne izdajalci. Koliko zavezniskih pilotov so resili izdajalci? Nič. Lahko pa napišeš koliko so jih pospravili.
patogen
03. 11. 2021 14.05
-3
Če ti 2x odpeljejo kravo, ker nisi prava politična opcija, potem boš pač v tretje pograbil za puško. Danes bi to storila večina Slovencev. te enote so imele točno določeno ime in namen. Antikomunistične. Če ne bi bilo komunistov, ne bi bilo Antikomunistov.
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.18
+4
MALO SI PREČITAL KNJIG IZ ZGODOVINE.NAZAJ POD KAMEN!
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.21
+5
MOJ ATA JE TAKO POVEDAL MAMI,ONA MENI!DRAVSKA BANOVINA-RAJH DO SAVE,NATO PO KAPITULACIJI ITALIJE PO CELI SLOVENIJI DO USTAŠKE HRVATSKE,JE BILA ENO SAMO OVAJANJE,KRAJA PO IZGONU LJUDI ,KI NISO UBOGALI ALI IMELI DRUGAČNI POGLED NA VSE KAR SE JE DOGAJALO TEDAJ,V TABORIŠČA.PO KONCU VOJNE PA JOK!
patogen
03. 11. 2021 17.35
-3
buda78
03. 11. 2021 11.42
+11
v imenu JANŠE postavila venec, pusy tud to ne more narediti sam.
patogen
03. 11. 2021 11.46
-11
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.24
+3
Walter Pravicek
03. 11. 2021 16.24
+2
brezvode
03. 11. 2021 11.42
+12
štrekeljc
03. 11. 2021 11.29
+18
11. septembra 1944 je na londonskem radiu član kraljeve vlade dr. Alojz Kuhar pozval: »Vsi oni, ki se hočejo boriti za svobodo domovine in to mora biti danes največji vzor vsakega slovenskega človeka, pojdejo po najkrajši poti v OF, ki je v imenu Jugoslavije in zaveznikov postavljena, da vodi borbo za naše osvobojene…« Kralj Peter II. Karađorđević je 12. september 1944 prek londonskega radia poslal v domovino naslednji poziv: »…. Vsem Srbom, Hrvatom in Slovencem ukazujem, da se združijo in pristopijo k narodno-osvobodilni vojski pod maršalom Titom… Vojski, ki je enodušno priznana od naših velikih zaveznikov….. Vsi tisti, ki se naslanjajo na sovražnika proti interesom svojega lastnega naroda in njegove bodočnosti, in ki se ne bi odzvali temu pozivu, pa se ne bodo mogli osvoboditi izdajalskega pečata niti pred lastnim narodom niti pred zgodovino.«
patogen
03. 11. 2021 11.32
-11
Pri čemer naj bi bil on, Peter vrhovni poveljnik te vojske, Tito pa obrambni minister v Vladi. Pa jih je vse natehnil, Broz, pa iz Visa ušel Churchillu k Sovjetom in Stalinu v Beograd. Izvedel je torej puč in prevzel vso oblast s Stalinovo pomočjo.
patogen
03. 11. 2021 11.34
-9
In na jugu sploh niso imeli nečesa takšnega, kot OF. Ni obstajalo. In OF je bila z Dolomitsko izjavo, ki je vse podredila Komunistični Partiji leta 1943 le še mrtva črka na papirju. Nekaj takšnega, kot danes Kulovci, ki so marionete globoke države.
Perivnik
03. 11. 2021 11.41
-7
Je Titek grdo nat...il Churchila. Zlagal, da je OF, zablefiral, da je komunist. Sicer bi ga Churchil potemanil in poslal v SZ.
patogen
03. 11. 2021 11.51
-9
Nečesa takšnega kot je OF na jugu sploh poznali niso. Samo Partija. Tudi tukaj si je partija OF povsem podredila z Dolomitsko izjavo. OF je bil že od začetka mrtva črka na papirju. Bil je le Komunističba Ljudska Fronta, kot se je drugje reklo. Pri nas so zaradi zavezništva z nemci najprej naredili protiimperialistično fronto, saj so tudi nemci kot socialisti in levičarji sovražili imperialiste. Kasneje so jo preimenovali v osvobodilno. Leta 1953 je bila zopet preimenovana v Socialistično Zvezo Delovnega ljudstva, SZDL. leta 1990 pa v Socialistično stranko. Čez nekaj let se je vključila v Liberalno demokracijo Slovenije, LDS. Ta pa je potem razpadla na klone, kamor spadajo tudi današnji Kulovci.
štrekeljc
03. 11. 2021 12.03
+12
Bolezenski, zato pa je k OF pozival dr. Alojz Kuhar, Slovenec in v slovenščini. Kralj Peter je govoril v srbohrvaščini. Oktobra 1944 Harold MacMillan, prihodnji britanski premier in tedanji minister za Sredozemlje izjavi:"da se s temi ljudmi (kolaboranti) več ne bo postopalo kot z vojnimi ujetniki, zato za njih Ženevske konvencije ne bodo več veljale". Na osnovi Beograjskega sporazuma in priporočila Krimske konference je 7. marca 1945 sestavljena enotna začasna ljudska vlada Demokratične Federativne Jugoslavije, sestavljena iz predstavnikov kraljeve Vlade v izgnanstvu in predstavnikov NKOJ-a. Pred tem je bila razpuščena kraljeva Vlada v izgnanstvu in NKOJ. S tem se je končalo dvovladje. Protinacistična koalicija Združeni narodi je odporniško gibanje v Jugoslaviji priznala za legitimno oblast in ga podprla. Prve volitve v novi Jugoslaviji so bile 11. novembra 1945. Vsi povojni poboji so se torej dogajali pred začetkom komunističnega terorja in strahovlade. Ta se je začela 29. novembra 1945, ko je prenehal mandat začasni ljudski vladi.
patogen
03. 11. 2021 12.18
-7
Štrukeljc, če ne velja Ženevska konvencija, se ujetnika lahko likvidira ali kaj? Kot Srebrenica? Ovčara? Je to nek isti pricip? Ko so se v teheranu dogovorili, da bodo tujerodne enote, ki so se borile pod nemško komando vrnili v domovine, niso imeli v mislih njihovo likvidacijo. Niti je niso nikjer izvedli, razen ZZB borci. Poleg tega je Tito šiubašić predvideval Svobodne volitve. ki pa so bile samo farsa. Z kroglicami in Politkomisarji.
štrekeljc
03. 11. 2021 12.45
+9
Bolezenski, Viški sporazum je določil obveze kraljeve vlade v izgnanstvu. Ena od njih je bila objava deklaracije, s katero prizna zasluge NOB, posebej federativno ureditev Jugoslavije in obsodila vse narodne izdajalce, ki so javno ali prikrito sodelovali z okupatorjem. To je pomenilo, da se nanje nanaša 105. člen Kazenskega zakonika iz leta 1929: " • Državljan Kraljevine Jugoslavije, ki sprejme med vojno zoper kraljevino ali njene zaveznike službo v sovražni vojski ali ostane v njej še nadalje, dasi k temu ni bil prisiljen, se kaznuje z robijo do 15 let. • Če se tak državljan udeleži tudi same vojne kot borec, se kaznuje s smrtjo ali dosmrtno robijo." Kolaboranti niso bili vojni ujetniki, ampak IZDAJALCI. In še kratek povzetek 4. Haška konvencije, ki je dopolnila Ženevsko: Prostovoljce v tuji vojski se obravnava kot vojake te tuje države. Država, katerih državljani so bili, jim lahko odvzame državljanstvo in v primeru zajetja ali po koncu vojne sodi kot izdajalcem. Ženevska konvencija dopušča tako sodbe v odsotnosti kot tudi kolektivne sodbe, izrečene pripadnikom posameznih enot.
patogen
03. 11. 2021 12.54
-8
To je pomenilo, da se nanje nanaša 105. člen Kazenskega zakonika iz leta 1929: " • Državljan Kraljevine Jugoslavije, ki sprejme med vojno zoper kraljevino ali njene zaveznike službo v sovražni vojski ali ostane v njej še nadalje, dasi k temu ni bil prisiljen, se kaznuje z robijo do 15 let. • Če se tak državljan udeleži tudi same vojne kot borec, se kaznuje s smrtjo ali dosmrtno robijo." - Sliši se lepo, vendar ima majhno napako. V kolikor Kraljeva vojska kapitulira in je razpuščena, je ta člen ničen, v veljavo pa stopi določilo haške Konvencije iz leta 1907, ki nalaga okupatorju dežele da mora prebivalstvo zaščititi, in prepoveduje banditizem oziroma nastopanje z orožjem izven okvirov mednarodno priznane države in vojske, ter z jasnimi oznakami te vojske. In Kraljevina srbija je haško konvencijo ratificirala, podedovala pa jo je Kraljevina jugoslavija.
štrekeljc
03. 11. 2021 13.01
+9
Še kar se tiče volitev, je njihovo nedemokratičnost skušala dokazati Katarina Drevenšek v svojem diplomskem delu "Volitve v Mariboru leta 1945 in 1946". Pravi, da so bili izvoljeni tudi kandidati, ki so prejeli manj kot 50% glasov. Po njeni logiki tudi Eva Irgl ni bila izvoljena demokratično. V volilnem okraju, na katerem je Eva kandidirala, je od vpisanih 892 volivcev prejela 107 glasov. Hkrati Katarina Drevenšek poimensko navaja vidne člane KP z njihovimi funkcijami, ki niso bili izvoljeni. V Mariborski mestni skupščini, ki je štela 41 članov, jih je bilo članov KP 7. Če bi bile volitve res tako zelo nedemokratične, potem bi bili izvoljeni vsi komunisti in v Mestni skupščini bi sedeli sami člani KP.
patogen
03. 11. 2021 13.09
-8
Levičarka Bratzovšek, ni bila izvoljena niti v svojem okraju, kjer je bila na volilni listi. Volitve leta 1945 so bile izvedene z dvema kroglicama, ki sta zaropotali ob padcu v skrinjico. Ljudje pa so spričo nedavnih pobojev vedeli, kaj se bo zgodilo, če bo kroglica padla v nepravo skrinjo. Kljub temu se je ponekod to zgodilo, pa so potem volilne komisije skrinje pretresale in dajale kroglice v pravo skrinjo.
JOCR1255
03. 11. 2021 13.51
+5
Marioneta Putina se ve kdo je. Bojazlivec tudi. Mardalteitto tudi. Vse to so izjave EU poslancev. In kaj se hočeš? Izdajalec enkrat izdsjalec vedno. Problem je da gre to iz roda v rod.
patogen
03. 11. 2021 14.07
-5
Joco, tvoji so s cvetjem pozdravljali okupatorske komunistične Hercegovce in dalmatince, ko yso se nemci umaknili. Ti so jim v jugo vojski potem ukinili jezik, pa jim ustoličili komunizem in Diktatorja v beogradu. ter okupirali Slovenijo za 45 let. Kdo je sedaj kolaborant?
štrekeljc
03. 11. 2021 18.13
+2
V kolikor bi bila kraljeva vojska razpuščena! Pa ni bila! Njen precejšen del je sodeloval z Angleži, tudi s padali so jih pošiljali na ozemlje Kraljevine, v Srbiji so bili četniki ostanki vojske, ki se ni predala, njihov poveljnik Draža Mihajlović je bil vojni minister Jugoslovanske vlade v izgnanstvu! V Sloveniji so bili ostanki Kraljeve vojske plavogardisti. Njihov poveljnik Karl Novak je bil neposredno podrejen Mihajloviću, posredno torej Kraljevi vojski v izgnanstvu.
patogen
03. 11. 2021 19.51
-2
Kraljeva vojska je kapitulirala 17.04.41. Haška konvencija je dopuščala oborožene aktivnosti v uniformah in z obeležji mednarodnoprvno priznane države, oziroma so jih vsi tolerirali. Niso pa tolerirali banditizma. Ni zanega primera, da bi nemci ustrelili zajetega četnika, saj je nosil uniforme in obeležja mednarodno pravno priznane države. Problem so imeli slovenski komunistični Borci, ki so nosili vojaška obeležja Sovjetske zveze. Ki pa ni podpisala Ženevske konvencije. Angleški padalcki je znana epizoda NOB, vendar zamolčana. Slovenski komunistični partizani so jih likvidirali 17 od 30tih poslanih.