Slovenija

Gratel se umika

Ljubljana/Murska Sobota, 12. 03. 2007 12.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
B.M./STA/T.S.
Komentarji
81

Podjetje Gratel bo z mestnih ulic umaknilo vso gradbeno mehanizacijo, orodja in opremo.

Podjetje Gratel je v sporočilu za javnost v večernih urah sporočilo, da bo z mestnih ulic v torek umaknilo vso gradbeno mehanizacijo, orodja in pripadajočo opremo, čeprav je čez dan direktor Gratela Drago Štrafela zatrjeval, da bo Gratel v torek nadaljeval z deli.

Direktor Gratela Drago Štrafela: Prijavili krajo delovnih strojev
Direktor Gratela Drago Štrafela: Prijavili krajo delovnih strojev FOTO: POP TV

"Ne želimo si merjenja moči na ulici, obenem pa nismo želeli mestu Ljubljana nakopati nepredvidenih stroškov. Po tehtnem premisleku smo se odločili, da bomo na MOL tokrat vložili odškodninske zahtevke. S pozivom županu Jankoviću k odlogu izvršitve odločbe smo se temu želeli izogniti, vendar nam na MOL niso želeli prisluhniti. Kot sem že danes povedal, je ocenjena škoda velika, saj je po izvedeniškem mnenju mesečna odškodnina težka poldrugi milijon evrov," navaja direktor Drago Štrafela, "to pa je tudi slaba novica za vse tiste občane mesta Ljubljane, ki so se nadejali brezplačnega optičnega priključka do svojega odjemnega mesta."

Kot je Štrafela pojasnil za 24ur.com v popoldanskih urah, znaša škoda samo zaradi zastoja mehanizacije in izvedbenih dnevno 61.500 evrov. Gratel je najel mednarodno revizijsko hišo, ki bo ocenila skupno poslovno škodo, ta pa bi na mesec utegnila znašati "nekaj milijonov evrov".

Inšpektorji nadaljevali z delom

Ljubljanski inšpektorji so danes nadaljevali z izvršbo na gradbišču Gratela na ulici Ane Ziherlove v Ljubljani. "Naša pravna služba je ugotovila, da je odločba občinske uprave nezakonita, policiji pa smo prijavili krajo naše lastnine," je za 24ur.com povedal direktor Gratela Štrafela, potem ko so podjetju, ki ga vodi, uslužbenci podjetja KPL odpeljali še nekaj gradbenih strojev in opreme.

Pregon z zasebnega zemljišča

Gratel je prijavil krajo delovnih strojev
Gratel je prijavil krajo delovnih strojev FOTO: POP TV


Kljub pojasnilu, da imajo služnostno pogodbo z zasebnim lastnikom in da zemljišče, na katerem delajo ni občinsko, so inšpektorji odredili odstranitev delovnih strojev, kar so izvršili delavci podjetja KPL. Istemu podjetju, ki se je privatiziralo iz nekdanjega Komunalnega podjetja Ljubljana, je občina podelila nekajletno koncesijo za vzdrževanje cest in drugih prometnih površin."Občina nam je KPL vsilila kot pogodbenega partnerja za sanacijo vrhnjega sloja prekopanih prometnih površin," je povedal Štrafela. "Poudarjam, da nam KPL za svoje storitve, ki jih sicer opravlja z zamudo, zaračunava tretjino več kot so cene na trgu." KPL je sicer v večinski lasti Cestnega podjetja Ljubljana.

"Policija, ki je opazovala dogajanje je povedala, da je tam v primeru, če bi prišlo do fizičnega nasilja," je povedal vodja projekta optičnih telekomunikacij za Ljubljano pri Gratelu Tomaž Kržišnik.

V soboto so inšpektorji z delavci KPL nadaljevali z odstranjevanjem mehanizacije in gradbenega materiala podjetja Gratel in podizvajalca Rešet z občinskih zemljišč na območju Bežigrada. Posredovali so na Presečnikovi, Triglavski in ulici Pohorskega bataljona. S Presečnikove ulice so delavci KPL odpeljali prikolico s kolutom optičnega kabla, z ulice Pohorskega bataljona pa manjši bager ter frezo.

Policisti kot opazovalci mirobljubne izvršbe
Policisti kot opazovalci mirobljubne izvršbe FOTO: POP TV

Nekaj strojev in materiala je Gratel umaknil na zasebna zemljišča, kjer so jih varovali varnostniki Sintala. "Ljubljana je država v državi," je danes povedal Štrafela in poudaril, da nikjer drugje v Sloveniji niso imeli podobnih težav.

Inšpektorji Mestne občine Ljubljana (MOL) so sicer že v petek skušali odstraniti mehanizacijo podjetja Gratel z ulice Ane Ziherlove v Šiški, vendar pa jim to ni uspelo. Občinska uprava je svojo akcijo skušala upravitiči s pojasnilom, da jih izvajalec del ne obvešča o lokacijah, kjer delo vrši, kar naj bi bilo v nasprotju s pogodbami.

Na optični kabel bodo gospodinjstva v Ljubljani še čakala
Na optični kabel bodo gospodinjstva v Ljubljani še čakala FOTO: POP TV



Zavrača očitke o korupciji

Sekcija ponudnikov interneta pri Gospodarski zbornici Slovenije "z zaskrbljenostjo spremlja najnovejši zaplet", je sporočil predsednik upravnega odbora sekcije Darko Bulat. V sekciji upajo, da se bo spor kmalu razrešil ter da bo v Ljubljani možno v "dobiti najnovejše informacijske storitve in tudi dostop do infrastrukture pod ugodnimi pogoji pri različnih operaterjih".

Štrafela je danes tudi zanikal očitke o sumu korupcije v primeru, ko je Gratel sodeloval pri financiranju kongresa SD. Pojasnil je, da so bila pogajanja z nekdanjo županjo, ki je tudi članica SD, Danico Simšič za sklenitev služnostne pogodbe "izjemno težavna in dolgotrajna, nikoli pa nista govorila o financiranju kongresa SD". Za sponzoriranje kongresa SD junija lani so se v Gratelu odločili na pobudo Štrafelovega nečaka, ki je bil kandidat na listi SD za mestnega svetnika na Ptuju.

Podjetje zatrjuje, da ima vsa potrebna dovoljenja za gradnjo optičnega omrežja v Ljubljani. Zato ravnanje ljubljanskega župana Zorana Jankovića označujejo za povsem nerazumljivo oviranje projekta, ki bi Ljubljani omogočil vrhunski optični komunikacijski sistem.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

balon200
13. 03. 2007 11.57
Baje je Gratel kršil pogodbo s tem, ko ni kopal na način, kot je bilo predvideno s pogodbo. Bilo je veliko pritožb Ljubljančanov na ta račun. Če ena stranka s svojim nekorektnim ravnanjem in delovanjem krši pogodbo, je druga stranka avtomatsko prisiljena v kršenje, pač za zaščito lastnih interesov, v tem primeru mesta.
spiritus2303@yahoo.com
13. 03. 2007 11.10
lol...kot da MOL (tako zdajšnji kot prejšnji) nima pravne službe ki vse pogodbe pregleda, preden jih župan/ja podpiše...tako da me zanima kako je lahko neka pogodba neveljavna(torej nična) in kako so lahko v njej neke nelegalne ali nemoralne postavke, ko pa so jo pregledali pravni strokovnjaki na MOL-u...zdaj pa mi bo nekdo rekel: ja potem je že niso...al pa so spregledali--fora je v tem da NE smejo spregledat...če pa so zanalašč pa njih lovit...podjetju pa plačat odškodnino...ker oni niso nič krivi... če pa mi bo kdo rekel: ja pa so različni pravniki interpretirali zakon drugače....potem pa žal je zakon narobe napisan- ker nebi smel bit napisan tako, da ga lahko kr vsak pravnik drugače interpretira... glavno v tej zadevi je to: pogodba je podpisana...in če je bla strokovno in odgovorno pregledana je tudi v skladu z zakonom (aaaa pa še to...kak jankovič ve da je nezakonita, če pa so izgubili svojo :P jaz jim moje zanalašč nebi dal v analizo) torej...gratelu nazaj delo al pa 100000000000000000000000000 odškodnino...jaz jih za take dnare stožim da se bi jankovič kr kučanu v naročje zjokal
it.sucks2@yahoo.com
13. 03. 2007 11.02
pobje ... ne sploh začenjat kako je Telekom car ...! drekači da vas ne slišim ... v telekomu je šele korupcija in pritiski na uboge uporabnike ...
brankob@avtomatika.com
13. 03. 2007 10.39
Ne nakladaj. Pri TK "vse dela" iz enostavnega razloga, ker razvoja ni bilo ali pa je bil glacialen. Kar je bilo napak, so polovili in to je to. Pa še to so polovili vidne napake, o tistih nevidnih, ki so se nabrale skozi leta, raje ne bi. Včasih je bil telefon znanost, danes je tehnično gledano bolj igrača. Kaj hudiča lahko ne deluje pri telefonu, ko enkrat upadenaš vse osnovne štose ? Ravno tako je bilo z ADSL. Prva leta full enih problemov, ki so se sčasoma polegli. Tudi o tistem glupem hacku, ko so kar nekaj userjem pobrali username in password za dostop bi lahko rekli kaj. Osnova hacka je bila skrajno glupa dodelitev passwordov. Ja, SiOL se je lahko učil na napakah, saj konkurence, ki bi ijh lahko kaznovala, ni imel. Saj že to, da jih je prehitela cerkev ob vsej zaščiti države pove ogromno. To da te na področju interneta, VoIP, VoD, pa tudi optike sesuje _cerkev_ je tako kot da bi te na dirki formule ena prehitela invalidna nosečnica z otrokom...
Uporabnik113189
13. 03. 2007 09.48
brankob, primerjava TK in T2 z Gratelom je smešna. mali ferajn izza katerega stoji velik kapital japijev nasprotuje nacionalni družbi z lastnim znanjem in razvojem. Tisti ki stvari dobro poznajo vedo, da komunikacije Telekoma delujejo sloraj brezhibno. Če kaj ne deluje pri drugih operaterjih, narediš test tako, da se povežeš na ADSL ali dial-up, pa preveriš..Je zelo malo prekinitev ali drastičnega padca hitrosti, s čemer se drugi operaterji ne morejo hvaliti. Če bi Telekom prodali, potem bi videli kako izgleda trg, lep primer je Hrvaška. Tudi sam mislim, da bi lahko na optiki naredili več, ampak to ne pomeni, da je vse slabo. Video on demand, kdo pa ga rabi pri vsem kopiranju filmov iz net-a?
brankob@avtomatika.com
13. 03. 2007 09.26
Mogoče ne bi bilo neumno, če bi se tudi prizadeti krajani zbrali skupaj in vložili skupinskio tožbo proti MOL zaradi povzročene škode...
Rijad Proši?
13. 03. 2007 09.26
zorb- človek samo pogleda izjavo Danice Simšič in je takoj jasno, da je pri vsej zadevi šlo za korupcijo,zato je prav da se dala zaustavijo. Mogoče pa ti misliš, da županovi pravniki nimajo pojma, al kaj?, in ne vedo v kaj se spuščajo.
brankob@avtomatika.com
13. 03. 2007 09.24
Ja, "to je res vse, kar rabiš". Ne bit trapast. Misliš, da je TK tao nedolžna ovčka ? TK je bil do nedavnega v takem položaju, da mu ni bilo treba delati NIČ. Imeli so bakreno parico do naročnikov in ta je sama delala denar. Tako so prišli tudi do SiOLa. Bakrena parica je sama pripeljala internet k njim. Z njo so pobili tudi praktično vso drugo konkurenco. Do pojava T-2 se je pri nas na področju interneta dogajalo samo to, kar je dovolil SiOL/TK. Sedaj pa se je pojavila konkurenca, ki jih ne je*e 5 posto. Ima denar v zaledju in tako se lahko tepe z njimi tudi na področju, kjer vlada parica, jasno pa kažejo namen, da bi odprli nova področja, kjer TK ne bo imel začetne prednosti. Pleg tega so spodjedli mnoga področja, ki nam jih je TK vsilil v preteklosti in iz katerega je potegnil ogromno bogastvo. POglej si recimo samo ISDN in ceno impulza. Kakšni sta bili na začetku in kakšni sta sedaj ? Da o stvareh, kot so TV preko interneta in VoD niti ne govorimo. ZATO je optika danes tako pomembna. TK igra tu preizkušeno vlogo, kot jo je igral leta nazaj z internetom. Potem ko dolga leta ni hotel niti slišati nič o ideji, se mu je utrgalo in je uporabil davkoplačevalski denar, da je z njim pobil vso konkurenco in zavladal. Dobra fora, ni kaj. Najprej je*eš vse te relativno male firme v glavo 100 na uro in delaš vse, da jim ne bi uspelo, nato pa, ko pripeljejo stvar čez neko kritično koleno, sam zagrabiš stvari in jih uničiš. Pri tem v boju s tabo nimajo šans, saj se ti v bistvu napajaš iz davkov, pomaga ti pa tudi država. Čimbolj se mali igralci v takem boju upirajo, tembolj bodo krvaveli in tembolj se bodo mučili do gotove smrti. Zato mi je tole prav všeč. TK je enkrat naletel na nekoga, ki ni 7000x manjši in ki zna udariti po zobeh in sedaj je spet paničen in išče pomoči po "partijski liniji".
Uporabnik113189
13. 03. 2007 09.23
mogoče kdo ve, ali lahko 100 milijonsko tožbo uporabiš kot garancijo za najem kredita?
matej1111
13. 03. 2007 09.13
Zakaj bi šo Gratel tožit MOL, če nebi za to mel pravne podlage? Pa kaj si Jankovičevi zagovorniki mečete pesek v oči, če pa je z marsa videt, da je Jankovič medijski napihnjenec in Kučanov hlapec!Se je kdaj tak govorlo o direktorju Krke, ki je doktor za Jankoviča?
krnekaj
13. 03. 2007 09.11
točno, tako kot pravi tonček.balonček
Uporabnik113189
13. 03. 2007 09.05
Počasi in vztrajno se mi kaže nova poslovna ideja. Vse kar rabim je da mi en župan, podpiše pogodbo in kolega z bagrom, ki bo delal takšno štalo, da bodo znoreli in prekinili pogodbo. Potem tožim in evo suh denar kar pada v žep. T2 do sedaj ni pokazal drugega, kot celo goro tožb, proti Telekomu, proti MOL-u in še koga bodo našli.
jjjkkklll
13. 03. 2007 08.54
Pa ja ne mislite, da so bili pri Gratelu tako neumni, da v pogodbo niso vpisali vseh potrebnih dokumentov, ki jih zahteva zakon? Jasno je, da so pogodbe pravilne in veljavne.
Tonček Balonček
13. 03. 2007 08.46
Kdor pač misli, da je pogodba kar veljavna, če jo kdo podpiše, je to njegov problem, na srečo pa vse ni tako enostavno, sploh pa če so ali sta podpisnika pravni osebi, npr. Gratel in MOL. Pogodba mora pač vsebovati določenene elemente, določenih pa ne, sicer je nična in jo lahko vsak pogodbenik izpodbija. Ni vse tako enostavno, kot si kdo mogoče domišlja. Verjetno zaradi uvajanja napredka in informatike ne bomo imeli spet revulocionarnega prava. Zdaj je očitno, da je bila Simšićeva napredna in daljnovidna kot Marija Terezija: "optiko v vsako ljubljansko gospodinstvo", ta Janković je pa nazadnjak in ovira napredek? Ne vem tudi, zakaj so morali mobilni operaterji plačevati državi neke koncesnine za uporabo zraka nad Slovenijo, po katerem se širijo GSM podatki, ti kabelski po naseljih naj bi bili pa praktično zastonj!
jjjkkklll
13. 03. 2007 08.32
Pogodba ni škodljiva in tudi ne more biti. Le kako naj bo pogodba škodljiva? Nihče drug pri polaganju svojega omrežja ni plačal Ljubljani odškodnine, samo Gratel jo je moral. Sploh pa ne vem, kaj tlačite zraven Telemach - res se boji konkurence, ampak cene ima tudi konkurenčne. Problematičen je Telekom.
KESS
13. 03. 2007 08.27
bravo netman, ......ljubljančani, o ljubi ljubljančani, jankovič je bil izvojen z veliko večino, vsi ste ga kovali v zvezde, tako da, če ste mu zaupali prej, mu dajte še zdej, drugače to kaže na to da nič ne premislite za koga volite, samo da je dobr zapakiran, pa mašnca gor......
jjjkkklll
13. 03. 2007 08.24
Ne, nisem za nobeno mafijo in Gratel ni nobena balkanska mafija. Je pa balkanska mafija Jankovič, ki ne spoštuje zakonite pogodbe in PROTIZAKONITO ovira polaganje optike. Jankovič je župan, nima pa pravice biti diktator, kakor se obnaša. Naj opravi s paraziti občinskega denarja, pa naj počisti še sebe, ker je nesposoben.
Netman
13. 03. 2007 08.15
Ko berem komentarje spodaj, se sprašujem: ja kdo ga pa je volil na volitvah, če pa zdaj vsi p1zd1te nad njim?! Moralo vas je biti vsaj več kot pol! Zdaj ga pa imate, še dobra tri leta.
bopa
13. 03. 2007 08.14
Upam, da bo nekdo dal celotno pogodbo v javnost. Potem naj jo pravniki preštudirajo, da bomo vedeli na čem smo. Ne pa da tavamo v megli. Meni je samo žal, ker so Gratelovci začasno prenehali z deli. Vendar bom potrpel, ker sem se navadil živeti v kameni dobi.
krnekaj
13. 03. 2007 08.07
jaz pa samo toliko: pogodba je avtomačino neveljavna, če so v njej postavke, ki so neveljavne, v nasprotju z zakonom, nemoralne (kot so npr. oderuške obresti, prenizke, dumpinške cene, ...) prvo malo preštudirajte zakone, potem pa vpijte, kako se je potrebno pogodb držat