Slovenija

Homoseksualni par bo lahko registriral posvojenko

Ljubljana, 05. 03. 2010 10.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vrhovno sodišče je potrdilo odločitev ameriškega pravosodja, da posvojitev deklice s strani homoseksualnega para z ameriškim in slovenskim državljanstvom velja tudi v Sloveniji.

Vrhovno sodišče je potrdilo odločitev ljubljanskega okrožnega sodišča, ki je priznalo pravnomočno sodbo višjega sodišča ameriške zvezne države New Jersey, da ima sodba, po kateri sta istospolna partnerja s slovenskim in ameriškim državljanstvom v ZDA posvojila deklico, v Sloveniji enako veljavo kot domača sodna odločba, v današnji izdaji poroča časnik Delo.

Zahtevo po varstvu zakonitosti, ki jo je vložilo vrhovno tožilstvo, so vrhovni sodniki zavrnili kot neutemeljeno. Vrhovno sodišče je zavrnilo pomislek tožilstva, da bi priznanje te sodne odločbe ogrožalo pravno in moralno integriteto slovenske pravne ureditve. Kakor so poudarili, učinki priznanja tuje sodbe ne nasprotujejo mednarodnemu javnemu redu.

Moška bosta lahko za posvojenko uredila dokumente tudi v Sloveniji (fotografija je simbolična).
Moška bosta lahko za posvojenko uredila dokumente tudi v Sloveniji (fotografija je simbolična). FOTO: Reuters

Moška sta v ZDA registrirala istospolno partnersko skupnost in posvojila deklico. Ta že od rojstva živi z njima v ZDA, a ker obiskujejo tudi Slovenijo, sta starša želela dokumente urediti tudi pri nas. Ker želita posvojenko vpisati v matični register, sta morala najprej vložiti predlog za priznanje ameriške sodne odločbe o posvojitvi.

Po poročanju Dela je primer reševala okrožna sodnica Zlata Štiblar Kisič. Kakor je poudarila, ni odločala o posvojitvi, temveč izključno o priznanju tuje sodne odločbe, s katero sta moška že postala posvojitelja. Prav tako ni presojala, ali je posvojitev v korist otroka – to je naredilo že ameriško sodišče.

Poudarila pa je, da bo korist otroka v okviru tega postopka lahko najbolje zaščitena prav s priznanjem tuje sodbe o posvojitvi. Takšna odločitev je zaradi razgrete razprave o izenačitvi raznospolnih in istospolnih skupnosti dvignila kar nekaj prahu. A vrhovni sodniki so odločitev potrdili, sklep pa bo bržkone postal pomemben precedens.

Vrhovno tožilstvo se je med drugim sklicevalo na to, da v rojstno matično knjigo kot starše oziroma posvojitelje ni mogoče vpisati dveh oseb istega spola, torej dveh očetov ali dveh mater. A vrhovni sodniki so zavrnili tudi ta pomislek. Res pa je, so poudarili, da vpis rojstva otroka istospolnih staršev nedvomno zahteva ustrezno prilagoditev veljavnega koncepta rojstne matične knjige, še poroča Delo.

Tudi slovenski gejevski par, ki trenutno živi v Ameriki, si želi, da ju Slovenija prizna kot starša.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (263)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rizotka
08. 03. 2010 01.04
Popravek napake iz prvega stavka: "...saj SE ROJEVAJO tudi ljudje...
Rizotka
07. 03. 2010 23.55
TineB... deviacije so vedno obstajale, saj rojevaju tudi ljudje z Downovim sindromom (ni to primerjava gej=mongoloid, le primer navajam), ki v naravi nimajo možnosti za preživetje. Pa jih mamo lih tako radi. Samo naravno je, da se rodi sem in tja kakšen, ne pa, da je že vsak "tadrug" gej. Dejstvo je, da je biti gej ali vsaj "bi" danes moderno. Da ti povzamem, ker si prosil za razlago - če bi se gejevstvo dedovalo, bi že zdavnaj izumrlo. Ker pa gre za naključno pojavljanje, bo vedno obstajalo. V naravi je obsojeno na propad zgolj v tem, da se linija po geju / lezbijki ne bi nadaljevala, ker pač NE MOREJO imeti otrok.
robba
07. 03. 2010 22.34
joj, tine kolk si ti pameten. odkloni se dogajajo povsod, in so se in se bodo. in če ti je prav al ne družina je skupnost ženske, moškega in otrok, ki so v krvni povezavi, in osnovna naloga družine je nadaljevanje vrste in njeno vzgajanje. vse ostalo so interesne skupnosti, ki jih veže interes ali usmiljenje. in Bog ne daj, da se zgodi kaj takega,ampak, ko bo otrok potreboval npr. presaditev nekega organa ali tkiva,....kaj pa potem. saj po zakonu mu bodo lahko presadili, ker so v družini, ne, ampak ali bo Bog ali pa narava, kakorkol že lažje sprejemaš, to dopustila. pa da ne boš spet modroval, ja tud biološki starši včasih, pudarjam včasih, ne ustrezajo, ampak tile pa nikakor in nikoli. al boste predlagal tak zakon...?
User71754
07. 03. 2010 18.23
@robba Če je to v naravi obsojeno na propad, potem mi pa prosim razloži, zakaj homoseksualnost obstaja že milijone let življenja na zemlji. Pa je še vedno tu.
robba
07. 03. 2010 14.28
tine, ti si tolk strpen, tolk izobražen, tolk...homoseksualnost je odklon, in razlagaj kakor hočeš. v naravi je to obsojeno na propad, in kar ni v skladu z naravo nima bodočnosti.ker si tako izobražen in učen, ti je to gotovo znano....in če me siliš da moram jemat to kot normalno zganjaš nestrpnost do mene oz. do moje svobode mišljenja,prav
User71754
07. 03. 2010 01.39
robba, res se ne trudi doumet poante, no. Nima smisla, Če ti ne gre, ti pač ne gre.
robba
07. 03. 2010 01.27
TineB 06.03.2010, 10:29 ti si gotovo razumel, to je uvoženo iz zda, ne eu, če si prebral...a je iran, saudi arabia kaj drugače, al to ni mednarodno...
Kritik19
06. 03. 2010 22.02
Mene ne moti na kakšen način se kdo kje natika. Hudo narobe pa je, da ubogo deklico prisilijo v neko čudno skupnost, kjer veljajo čisto drugačni zakoni. Ko bo ta deklica zrasla in ugotovila kaj se ji je zgodilo, bomo spet vsi državljani plačevali odškodnine za državne zmote. Če bi mene prisilili v živeti v tako skupnost, bi tako stožil državo, da bi lahko postal najbogatejši Slovenec. Vendar travme iz otroštva pa bi verjetno ostale.
Rizotka
06. 03. 2010 21.49
Samo še en dokaz kako močan je homo lobij v Sloveniji... V medijih, v politiki, na položaji sami peXX... geji... Še par let, pa se bo začel dogajat kukr v Angliji, da bodo moral cerkve zapirat, če župniki ne bodo hotl poročat homoseksualcev. Še par let, pa bomo zagovornki tradicionalne družine preganjani. Še par let, pa ne bo smel nihče več izrazit svojega mnenja / nestrinjanja ... aja, ups, sej to dvoje se dogaja že zdej! Sej se že v reklamah vidi, kako nagovarjajo ciljno publiko (Tuš mobil, McDonalds...). No sej tud tole je sam reklama in podžiganje drugačemislečih. "Ne nas diskriminrat, nč nismo drugačni, enaki smo kot vi... sam dejte nam dnar za posebne časopise, glejte nas razgaljene u roza tangicah, ko na paradi vpijem da sem ponosen gej... Ampak v resnic smo čist enaki..." A da sem homofob? Od kar vidim, kako se razvijajo zadeve v Slo sem vedno bolj, priznam. Tudi v referendum močno dvomim, ker je gejevski lobij tako močan, da bodo že nekaj zmutili, da ne bo referenduma, ker vedo, da bojo popušil. Reve.
User71754
06. 03. 2010 15.18
@zahod Govorimo o Sloveniji. Po svetu se dogajajo strašne tragedije - se strinjam. A to z DZak nima prav nobene zveze.
zahod.west
06. 03. 2010 13.15
TineB, ti moram linkat resnico? poglej kaj se dogaja v haitiju recimo......v romuniji.........
mjolnir
06. 03. 2010 12.14
TineB Potem napiši komu si govoril! Ti se očitno maš za še bpolj pomebnega ko trosiš "učene" besede kot Pahorček (prazne) obljube. IMA, ker če je nekdo 100% homo, močno dvomim da je lahko zaplodil otroka v neki zvezi. Veš, stalno slišim take kot si ti, češ nikoli ne veš koliko hetero lkjudi ima zelo šibka nagnjenja do istega spola, tako rahla da v običajnih okoliščinah niti ne pridejo do zavesti in začuda z tem se tudi strinjam. Ni orientacija tako prerosta- eno ali drugo, to je bolj kot barvni spekter, eni so čist straight, drugi so čist homo, veliko je pa vmesnih stopenj kjer so biseksualci točno 50-50, eni so 75-25; 60-40 v eno ali drugo smer itn AMPAK zakaj eni mislite da to velja sam za heteoseksualce, medtem ko so vsi geji čist homo in bog ne daj da ima kak rahla nagnjenja tudi do drugega spola, medtem ko ga mopčnejše privlači isti? Skratka, gre se za to, ali je zaplodil otroka pred tem v neki zvezi ali avanturi z žensko, ne pa da je načrtno šel iskati nadomestno mater, TO ima zvezo! Vprašanje je zakaj bi se moral jaz spraševati zakaj bi me gledanje dveh gejev pri občevanju motilo??? Kaj se tu mam za vprašati? Mene ne moti, tudi če se tega zavedam da z kakim gejem pogovrim in posedim ali se redno družim, TO je edino pomebno. Po drugi strani kakemu pedofilu, sodomitu, nekrofilu ne bi mogel priti niti na deset metrov da ne bruham! Štekaš razliko?
User71754
06. 03. 2010 11.39
@DuesVult Pa kdo je o tebi konkretno govoril? Se imaš pa očitno res za blazno pomembnega ... In kaj se tebi gnusi, je tvoja stvar. Vprašanje je, ZAKAJ se ti gnusi. In je ponavadi problem. Vzgibi, motivi. "... nič proti če kak biseksualec posvoji lastnega otroka ..." Hm. Kaj? Kaj ima pri biološkem očetovstvu zveze spolna usmerjenost in posvojitev?
mjolnir
06. 03. 2010 11.16
TineB Če je fotr pijanec ali pedofil, ali mati promiskuitetna narkomanka, seveda da bom raje za enostarševsko! A če govvorimo o umetnem oplojevanju samskih, potem sem vsekakor proti enostarševski družini. Če bi pozorneje bral, bi videl tudi da sem rekel da sem proti oplojevanju samskih bil pred 9 leti in sem še danes, istočasno pa sem rekel da nimam nič proti če kak biseksualec posvoji lastnega otroka, ker je to čist enostavna trilema- ali boš odvzel starišu biološkega otroka, ali boš mu pogojeval koga sme ljubiti in s kom živeti če želi obdržati otroka, ali mu pa dovolil "posvojitev" Mislim, da je tu samo ena pravična rešitev, a ne? A da bi posvajala tujega otrok- no way!!
mjolnir
06. 03. 2010 11.12
Tine B Ti raje pozorneje beri kot da premišljuješ kako bi nas impresioniral s tem kvazi-intelektualnim besednjakom! Jaz sploh NISEM rekel da me motijo homoseksualci, niti da se mi gabijo njihovi "spolni akti"....čeprav mi je absurdno da v imenu tolerance nekdo pričakuje da mi mora biti všeč občevanje dveh gejev. A po drugi strani, ne maram niti hardcore pornografije, oz naj bom natančnejši, spodben in okusen film o gejih me niti najmanj ne moti tudi tisti prizori z poljubljanjem, božanjem in kaj še. Če pa ne smem preklopiti kanala ko je kak prizor "couitus per anum", ne da bi me označili za homofoba, potem pa smo res v totalitarni družbi. Ti pa, prosim zaključi te svoje šizoidne tragikomedije in mal se spomni tistega "slamnatega moža" pri razpravi, da ne boš zvenel patetično.
User71754
06. 03. 2010 10.29
@robba Ne trudi se, ker nisi in očitno ne boš doumel. Pač ti ni dano. VS ni reklo, da se morajo zdaj sodne odločbe od drugje vsepovprek izvajat v SLO. VS je samo pudarilo, da je treba pri upoštevanju gledati ne le na slovenski javni red, ampak tudi na mednarodnega - konkretno evropskega EU: ali taka odločba nasprotuje evropskemu javnemu redu (ker smo del EU, pravo EU je naše pravo in s tem je EU javni red tudi naš). Tista, da boš šel po pravico na tuje in jo potem v SLO "uvozil" - veš, veljajo določena pravila kje in kdaj lahko kako pravico iščeš. Ni to tako po kavbojsko.
User71754
06. 03. 2010 10.13
Hja, zanimovo, kaj vse slišimo: "Nisem proti homoseksualcem, amapak se LE za tisto 'pravo' družino in 'zakonsko zvezo'. Seveda se kaj hitro ugotovi, da takšni osebki proti rejniškim, skrbniškim, posvojiteljskim hetero družinam nimajo zadržkov. Tudi ne kaj veliko proti enostarševskim. In izkaže se, da se za 'pravo' družino zavzemajo in se nanjo sklicujejo le, ko gre za vprašanje LGBT. Pa kdo ima tu koga za norca? Seveda je to homofobija - nestrpnost na podlagi istospolne spolne usmerjenosti. Kot včasih, ko so nekateri mešani zakone tudi označevali za 'neprave' in 'nenaravne'. Bognedaj, da si se poročil s kom iz drugega družbenega sloja, s kom druge rase, s kom druge vere, s kom druge nacionalnosti itd. Ja,ja ... 'najbrž' je šlo 'samo' za zavzemanje za 'tisti pravi zakon' in ne za rasizem, nacionalizem, ksenofobijo itd. Potem pa svizec ... Če posameznik svoj 'motiv" zapakira v celofan in ga prodaja kot nekaj benignega, še ne pomeni, da je to tudi res. Pa četudi sam tej benignosti verjame. Prav tragikomično in patetično je, ko nekdo reče, da ni homofob - da se le zavzema za tradicionalno družino - v naslednjem stavku pa pravi, da se mu homoseksualci ali pa njihovi spolni akti gabijo. Totalna shizoidnost.
robba
06. 03. 2010 09.19
nefretete 05.03.2010, 19:42 5 robba 05.03.2010, 18:44 -1 ko mi bo zagustilo, pojdem v ameriko, tam bom tožil za odškodnino in pol boste spoštoval odločitev ameriškega sodišča. hvala za nasvet, res... Ti pa nisi čisto vsega razumel, kajne? sem razumel, nefre, sem. ko bo prišel neki gospod npr.iz irana, oz. bolje iz saud. arabije, kjer bo imel po njihovem pravu oz. odločbi sodišča odločbo, jo bomo pri nas tud sprejel, ja. tako, da očitno ti nisi razumela, ko spodaj piše za precedens... se
slovenceljn
06. 03. 2010 00.53
@DeusVult: saj, spolne prakse so stvar okusa, ne javnega razpravljanja. Verjamem, da te analni seks moti, in v tem ni nič narobe da te, kot tudi ni nič narobe pri tistih, ki jim je pa to všeč. Meni se zdi narobe svet, da lahko na portalu erotika beremo o beljenju anusov, nasvete za analni seks itd., in da je to v redu, dokler sta akterja moški/ženska, če pa sta moški/moški pa ne. Ne razumi ne narobe: meni se moški na moškem zdi nenavadno in neznano, ne pa narobe ali gnusno. Glej kam bi pa prišli, če bi si zapovedovali spolne prakse. Nazaj v srednji vek. In ženske bi spet bile na nivoju "daj noge narazen in misli na Anglijo". Dokler gre za konsenz dveh odraslih ljudi, ki tega ne počneta v javnosti pred otroci (to velja za vse spolne prakse, oba spola, spolne usmeritve)... pa kaj potem. Živi in pusti živeti, pravijo.
slovenceljn
06. 03. 2010 00.42
"S 16 leti so starši Ano pod pretvezo, da je odvisna od drog, zaprli na psihiatrijo – v resnici jih je motila njena homoseksualnost. Pet let kasneje je prišla ven. Starši so jo zapustili, denarja nima." No, to so pa res "odlični" starši & stroka & okolica.