Slovenija

'Islam igra pomembno vlogo'

Ljubljana, 01. 09. 2006 14.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pravosodni minister je sprejel delegacijo Islamske skupnosti na čelu z muftijem Grabusom.

Minister za pravosodje meni, da igra islam pomembno vlogo v evropskem kulturnem prostoru.
Minister za pravosodje meni, da igra islam pomembno vlogo v evropskem kulturnem prostoru. FOTO: POP TV

Minister za pravosodje Lovro Šturm je danes v prostorih ministrstva sprejel delegacijo Islamske skupnosti v Sloveniji na čelu z muftijem Nedžadom Grabusom, s katerim sta se pogovarjala o vprašanjih, ki so pomembna za Islamsko skupnost v Sloveniji. "Prišli smo do spoznanja, da je v obojestranskem interesu, da pride do sporazuma med Slovenijo in islamsko skupnostjo," je na novinarski konferenci po srečanju povedal minister Šturm.

Islamska skupnost je zainteresirana za nadaljevanje pogovorov za sklenitev sporazuma, saj meni, da je to vprašanje zelo pomembno ne samo za Islamsko skupnost v Sloveniji, temveč tudi "za širšo družbo v tem delu Evrope", je povedal Grabus.

Šturm je sicer še napovedal, da bo vladna komisija za reševanje odprtih vprašanj verskih skupnosti, ki ji predseduje sam, na prihodnji seji obravnavala dinamiko sklepanja sporazumov z verskimi skupnostmi v Sloveniji.

Sogovorniki so se na srečanju dotaknili tudi vloge islama v Sloveniji, Evropski uniji in evropskem prostoru. "Z zadovoljstvom ugotavljam, da islam v evropskem kulturnem prostoru igra pomembno vlogo," je povedal Šturm. Islamska verska skupnost kot celota in tudi posamezni verniki se namreč v celoti vključujejo "v evropske kulturno-civilizacijske dosežke in vrednote".

Predstavniki islamske skupnosti so ministru predstavili tudi izkušnje v zadnjih 100 letih na območju Bosne in Hercegovine. "Tam je prišlo do modela vključitve islama v tedanji avstrijski kulturno-civilizacijski prostor," je povedal Šturm in dodal, da je "ta model lahko vzor za prihodnost".

Srečanja so se med drugim udeležili tudi predsednik urada za verske skupnosti Drago Čepar in tajnik Islamske skupnosti v Sloveniji Nevzet Porič.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (3)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pavel.ferluga@siol.net
01. 09. 2006 19.24
Drugi del: Nekateri v Franciji (v tem smuslu najbolj ogroženi državi v EU) so to vprašanje vzeli resno, čeprav zelo pozno in skušajo postaviti zavore tej nevarnosti v obrambi lastne nacionalno-kulturne identitete, ki je že precej prizadeta in okrnjena. Francoski notranji minister Sarkozy je že predložil zakon za imigracijo, ki je naletel na splošno domačo francosko odobravanje v kolikor predvideva drastične ovire nekritičnemu priseljevanju in razmnoževanju tujcev. A naletel je tudi na žolčno nasprotovanje imigracije same, njenih organizaciji in podpornikov v vrstah francoske levice (notorično antinacionalne, kot pri nas). Če si podrobno ogledate omenjeni zakon, boste zaznali, da res ni druge poti za zajezitev uničevanja sedanjega labilnega ravnotežja med evropsko civilizacijo in antitetično invazivno islamsko miselnostjo. Francozi se zavedajo, da je njihova kulturno-nacionalna identiteta krepko v nevarnosti zaradi državljanov tujega porekla, ki niso pripravljeni na integracijo. Vprašam se, ali je naš notranji minister obveščen o teh francoskih preventivnih zakonskih manevrih za zajezitev nevarnosti islamizacije in če misli analogno kaj narediti v smislu obrambe naše nacionalne identitete, ki je še kronično pomanjkljiva in ranljiva vsled preteklih poskusov levice, uničenja narodnostne in verske pripadnosti Slovencev? Vprašanje imigracije pri nas ni nič manj pereče kot drugje v EU in zato bi morali tudi mi preveriti stanje za naprej in nazaj, kot to predvideva francoski zakon, ker je treba korenito popraviti dosedanje pravilnike in administrativne trende glede privilegijev in pravic tujcev v naši državi pridobljenih tudi v preteklosti. Koliko se jih je integriralo (z znanjem slovenščine) in koliko jih je pripravljenih za oznanjanje in vnašanje Islama v našo državo brez nikakršnega obzira do tradicij in običajev slovenskih gostiteljev? To je vprašanje primarne važnosti, da bomo imeli sliko o pravih namenih sodržavljanov tujega porekla, ki so se že pokazali v nešteto primerih kot nenaklonjeni poosamosvojitveni Sloveniji. Tu ne gre za rasizem ali kaj podobnega, kot bo marsikateri nekritični bralec namigoval. Tu gre za ohranitev karakteristik naroda z njegovo kulturno-nacionalno identiteto, dediščino, ki je dejansko ogrožena od strani prišlekov z neintegracijo v tradicionalno miselnost gostiteljev. Naši zakoni morajo biti pisani v duhu prepoznavnosti slovenskih družbeno-kulturnih življenskih karakteristik in vsak prišlek se mora tem pokoravati s popolno integracijo, če hoče pri nas živeti. V njegovem družinskem krogu ga ne bo nihče preganjal, če bo upošteval njegove tradicije, le teh pa nima nobene pravice širiti med avtohtone sodržavljane in s tem vnašati duhovno in civilizacijsko zmedo v njemu tujem okolju. Nisem pravnik, zato ne bom razpravljal o omenjenem francoskem zakonu za imigracijo (ima zanimive postavke tudi v problemih sorodstva, mešanih zakonov in drugih stanjih, ki so bili do sedaj izrabljani za legalno čustveno-moralno by-pass imigracijo). Rad bi pa predlagal, da bi kak naš pravnik poučil naše sodržavljane o obrambnem načrtu francoskih oblasti, s katerimi smo povezani v EU, da bi lahko tudi mi preventivno pripravili pravičen in legitimen juridični poseg v obrambo lastne nacionalno-kulturne identitete. Pri nas ni še takega nasilnega stanja kot je v Franciji (le kak sporadični nasilni nastop, kot n.pr. v Postojni) in prav zato bi bilo nujno preventivno uvesti normativo za nedvomno v glavnem nenaklonjeno in vsiljivo imigracijo, ki bi pri nas uvajala iste trende kot v Franciji in drugih državah EU, kjer postaja problem katastrofalnega obsega z vedno težjimi možnostmi omejitve. Zvoniti po toči bo prepozno.
pavel.ferluga@siol.net
01. 09. 2006 19.22
Prvi del PRISELJENCI IN IDENTITETA GOSTITELJEV EU je danes v primežu zelo resnega problema priseljencev in to v glavnem tistih, ki so islamske veroizpovedi. Ti so namreč nadpovprečno verni in korenito podvrženi islamskim teokratskim zakonom in postulatom, ki prepletajo njihovo civilno življenje v vseh odtenkih vsakdanjega obnašanja v lastnem in tujem okolju. Nenadzorovana priseljenost je povzročila, da je danes v EU število muslimanov zaskrbljujoče naraslo do nevarnega števila, ki neposredno ogroža nacionalno identiteto tradicionalnih prebivalcev stare celine z 2000 letno krščansko kulturno tradicijo, ki je neskladna z veroizpovedjo novih prišlekov. Dobro je danes znano trenje med avtohtonim prebivalstvom in islamskimi prišleki, ki zahtevajo spoštovanje in uveljavljanje njihovih trivialnih verskih zakonov in navad v čisto krščanskem okolju, z napadalnim odnosom do avtohtone civilizacijske tradicije gostiteljev. Problemi so v šolah, javni administraciji, državnem ustroju nasploh, ker prišleki hočejo nasilno uveljavljati njihove versko administrativne trende razumljive le njihovim skupnostim. Pri tem se sklicujejo na človekove pravice kot, da istih pravic ne smejo biti deležni gostitelji. Veliko je govora o t.i. integraciji, a v resnici se ta ne pojavlja nikjer (razen kake posamezne bele vrane). Jalovo je danes iskanje vzrokov za tako stanje. Dejstvo je, da v kratkem času ( - 2025? - po statističnih izračunih) bo vsak peti Evropejec musliman. Da bo to stanje privedlo do konfliktualnih nevarnih situaciji je neizbežno, če ostane EU inertna glede zavarovanja pred tem trendom nenehnega priseljevanja in razvoja plodnih družin islamske veroizpovedi v sredini avtohtonih skupnosti EU krščanskega sveta. Krščanski svet (vštevši teiste, ateiste in indiferentne) se namreč ne more meriti z Islamom glede globoke nekritične vernosti, demografskega naraščaja in fanatizma v spoštovanju strogih postulatov civilno-teokratskega obnašanja njegovih pripadnikov, ker je civilizacijsko ustaljen na višji ravni svobodnih človekovih individualnih odločanj v tem smislu in zato tudi bolj labilen do spoštovanja in doslednosti privrženja lastni veroizpovedi in njenim moralno etičnim vrednotam (ni absolutno pogojevan, kot islamski vernik). V taki družbi ne more biti sožitja, ker islamska skupnost ne bo nikoli odstopila od načrta prevlade Islama nad vero prilagodljivih gostiteljev (za njih vsekakor nevernikov). Čeprav vse EU države tiščijo glavo v pesku, v veselje mirovnikov in njim podobnim antiglobalistov anarho-liberalne drhali, ki si dovoljuje v imenu tiste prizanesljive demokracije, zganjati splošno nasilje, se ta problem le poraja v javnosti, ker gre tu za dva dobro prepoznavna principa neenakega predznaka: popuščanja in napadalnosti. Konflikt bo neizbežen, ko bo napadalnost odločnih bojevnikov Islama narasla s povečanjem njihovega števila v EU družbi, kar oni sami že priznavajo z napori v to smer. Spomnimo se napovedi Eurabije italijanske pisateljice in publicistke Oriane Fallaci, ki je imela veliko izmenjav mnenj z islamskimi veljaki, ki niso skrivali njihovih namer glede islamizacije starega kontinenta. Njihov proračun predvideva postavke načrtnega demografsko-verskega prodora v naše kraje (posebno z izgradnjo verskih objektov in kulturnih centrov za propagiranje Islama), kjer Slovenija ni izvzeta. Finančni aspekt za njih ni problematičen. Nekateri v Franciji (v tem smuslu najbolj ogroženi državi v EU) so to vprašanje vzeli resno, čeprav zelo pozno in skušajo postaviti zavore tej nevarnosti v obrambi lastne nacionalno-kulturne identitete, ki je že precej prizadeta in okrnjena. Francoski notranji minister Sarkozy je že predložil zakon za imigracijo, ki je naletel na splošno domačo francosko odobravanje v kolikor predvideva drastične ovire nekritičnemu priseljevanju in razmnoževanju tujcev. A naletel je tudi na žolčno nasprotovanje imigracije same.
pavel.ferluga@siol.net
01. 09. 2006 19.05
PRISELJENCI IN IDENTITETA GOSTITELJEV EU je danes v primežu zelo resnega problema priseljencev in to v glavnem tistih, ki so islamske veroizpovedi. Ti so namreč nadpovprečno verni in korenito podvrženi islamskim teokratskim zakonom in postulatom, ki prepletajo njihovo civilno življenje v vseh odtenkih vsakdanjega obnašanja v lastnem in tujem okolju. Nenadzorovana priseljenost je povzročila, da je danes v EU število muslimanov zaskrbljujoče naraslo do nevarnega števila, ki neposredno ogroža nacionalno identiteto tradicionalnih prebivalcev stare celine z 2000 letno krščansko kulturno tradicijo, ki je neskladna z veroizpovedjo novih prišlekov. Dobro je danes znano trenje med avtohtonim prebivalstvom in islamskimi prišleki, ki zahtevajo spoštovanje in uveljavljanje njihovih trivialnih verskih zakonov in navad v čisto krščanskem okolju, z napadalnim odnosom do avtohtone civilizacijske tradicije gostiteljev. Problemi so v šolah, javni administraciji, državnem ustroju nasploh, ker prišleki hočejo nasilno uveljavljati njihove versko administrativne trende razumljive le njihovim skupnostim. Pri tem se sklicujejo na človekove pravice kot, da istih pravic ne smejo biti deležni gostitelji. Veliko je govora o t.i. integraciji, a v resnici se ta ne pojavlja nikjer (razen kake posamezne bele vrane). Jalovo je danes iskanje vzrokov za tako stanje. Dejstvo je, da v kratkem času ( - 2025? - po statističnih izračunih) bo vsak peti Evropejec musliman. Da bo to stanje privedlo do konfliktualnih nevarnih situaciji je neizbežno, če ostane EU inertna glede zavarovanja pred tem trendom nenehnega priseljevanja in razvoja plodnih družin islamske veroizpovedi v sredini avtohtonih skupnosti EU krščanskega sveta. Krščanski svet (vštevši teiste, ateiste in indiferentne) se namreč ne more meriti z Islamom glede globoke nekritične vernosti, demografskega naraščaja in fanatizma v spoštovanju strogih postulatov civilno-teokratskega obnašanja njegovih pripadnikov, ker je civilizacijsko ustaljen na višji ravni svobodnih človekovih individualnih odločanj v tem smislu in zato tudi bolj labilen do spoštovanja in doslednosti privrženja lastni veroizpovedi in njenim moralno etičnim vrednotam (ni absolutno pogojevan, kot islamski vernik). V taki družbi ne more biti sožitja, ker islamska skupnost ne bo nikoli odstopila od načrta prevlade Islama nad vero prilagodljivih gostiteljev (za njih vsekakor nevernikov). Čeprav vse EU države tiščijo glavo v pesku, v veselje