Slovenija

Pse za rešetke?

Ljubljana, 07. 08. 2006 20.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Vesna Ćurković
Komentarji
28

Skoraj pol leta potem, ko so trije psi huje poškodovali moškega, LDS predlaga zakon, s katerim bi to preprečili.

Skoraj pol leta potem, ko so trije psi huje poškodovali moškega, LDS predlaga zakon, s katerim bi to preprečili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pomi@auspuh.com
10. 08. 2006 12.23
Če bi bili ljudje vsaj 10% toliko prijazni, manj hrupni, nenapadalni ...., kot so psi, bi bil ta svet lep.
lila2140@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 18.40
Evo, sedajle se poizkušam učiti za izpit, ki ga imam jutri, lepo, doma, v miru. Pa mi ne ratuje, ker zunaj že celo popoldne lajajo trije cucki, ki jih otroci, stari med 8-10 let, vodijo po ulici pred blokom gor in dol....pa spet gor in dol...groza. V našem blokovskem naselju imajo več cuckov, kot parkirnih prostorov in vsi so "pridni", "ljubki" in nikomur nič ne naredijo....jaz, ja, jaz, sem pa slab človek, ker psi lajajo name. Če ne slab, pa vsaj strahopeten..Mislim, kako stereotipno obnašanje nasilnih pasjeljubcev, katerih edino reklo, ki ga mečejo nam, ki mislimo drugače, je : kdor živali ne mara, ljudi ne mara! Mi gre na bruhanje, ko mi to reče mati treh otrok, ki živijo v enosobnem stanovanju v sedmem nadstropju bloka, v katerem je 48 stanovanj, najmanj 8 nevzgojenih cuckov, oni, ki imajo radi živali in ljubijo svoje otroke, pa imajo v takih pogojih dobermana...seveda nikoli na vrvici, za nagobčnik in vrečko za iztrebke še niso slišali. Ampak, saj njihov kuža je prijazen, ali ne?
bosuti@yahoo.com
08. 08. 2006 16.09
Sedaj ob večina lastnikov psov poskočila od jeze: Pretežna večina lastnikov psov je neobzirna do drugih ljudi in vzvišena, čeprav se imajo za občutljive, prijazne in sploh najboljše... Oni si lahko dovolijo, da psi serjejo kjerkoli, lajajo kjerkoli in kadarkoli, to ne sme nikogar motiti, sicer si takoj ožigosan za neprijaznega, sovražnega in nečloveškega. Poglejte, koliko lastnikov počisti za njimi, koliko psov je na povodcih, koliko jih je dresiranih, da ne lajajo in motijo drugih, koliko napadov na ljudi in ogrizenih. Pa imam rad živali, tudi pse, a zakaj morajo vsi drugi prenašati njihovo nevzgojenost, tako lastnikov, kot psov, predvsem lastnikov. Zato imamo tudi zakone, a kdo pa pri nas sploh skrbi za to, da se spoštujejo?
baigor
08. 08. 2006 13.59
Sem lastnik psa (kodra), se pa strinjam, da bi lastniki predvsem večjih pasem obiskovali skupaj s psom malo šolo. Sam dostikrat "bežim" pred kakšnim psom in lastnikom, ker vidim da nista šolana in sta nevarna.Ugotavljam pa, da nekateri lastniki uživajo ko vidijo, da se ljudje bojijo njihovega psa, predvsem po njihovem mnenju s "scrkljanimi cucki".
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 13.40
Mr.Ne morem govorit v imenu vseh lastnikov psov in vseh psov. Lahko ti povem kako je z naso mrcino. Res je. On laja. Nikoli ni se spregovoril po clovesko ali pa zamjavkav. On laja. Ko zvonijo cerkveni zvonovi pa tudi tuli v luno. Ves, tudi jaz ne maram, da psi lajajo name (nekateri pac: se pocutijo ogrozene, jih je strah etc. ali pa so enostavno cudni). Se jih vstrasis. To je normalno in edino pravilno. Poskusas se jim ogniti in jih ne gledati v oci. Upas, da to zadostuje. Ni resitev vreci jim zastrupljeno klobaso. Kaj ce jo bo kdo tebi, ker mu ne bos vsec (retoricno vprasanje)? Najboljsa resitev je v ucenju lastnika in v ucenju psa ter poucitvi okolice o psih. Ce lastnik nima casa za psa, naj psa sploh nima. Ce ima lastnik prevec skrbi, naj si jih ne naredi se vecje s tem, da si omisli psa. To namrec ni mahen zalogaj. Ce bi pa moj pes lajal nate, bi pa imela pomisleke o tebi v stilu kaksen clovek si. (Nas kuza laja le na ljudi, ki se psov ali bojijo ali pa so to slabi ljudje.) Ce pa vsi psi nate lajajo, pa ti moram rect, da je s tabo nekaj narobe. Saj je zelo malo verjetno, da so vsi psi sfaljeni. Upam, da se motim in da te imajo nekateri kuzki prav radi in ti njih. Sorry za pomoto v imenu. Sem takoj asociirala na saj ves koga (mas pac dobro ime, si imel inspiracijo). Drugace je pa najbolj grozno stopit v clovesko drisko, ce smo ze na tem nivoju. In se nekaj: tudi ljudje smo zivali in bomo to tudi ostali (najbolj krvolocni in hudobni: zastrupljena klobasa za zacetek, se spomite tistih 3 gimnazijcev, ki so mucili macke etc.
mrbeanmladen@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 13.08
Še v konjski drek je bolj fino stopit, kot v pasjega!
dpr@jureu.com
08. 08. 2006 12.48
Pes je pes, čeprav je šolan bo ostal žival, ki lahko človeku škodi. Psi nujno na povodce, na riti vrečke, na glavo pa nagobčnike. Naj se lastniki drkajo z njimi doma po svoje, to me ne zanima, dokler pa bodo z mano vred na javnih površinah, bodo ravnali tako, da me ne bodo ogrožali. Pa pika. V nasprotnem primeru se bo kmalu našel kdo, ki bo obračunaval po svoje. Pa imate še eno kost za glodat in za zgražanje. Navalite ...
mrbeanmladen@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 12.42
Barbar - še ljudi ne moreš vseh izšolat; pa ne prepisuj z diska - uporabljaj Copy-Paste; itak me pa to ne zanima. (aja Mr. Bean Mladen, btw, sj je kul) Očitno imaš psa, upam, da ne laja name, ko rekreiram ali hodim mimo njega - če bo priletela v ogrado klobasa s KCN, se ne čudi. pa še tkole: Niso lastniki krivi, oni imajo še druge skrbi razen enega cucka na tem svetu! Samo najmirnejši in najbolj civilizirani peseki, (katerega lastniki si lahko privoščijo osebnega pasjega trenerja, ki je 24/7 s kužkom), se smejo na vrvici sprehajat naokol!
mjemjaw@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 12.39
Barbara, nisem imel namena žalit, hotel sem samo poudarit, da obstaja precej ljudi, ki inajo doma kup knjig o marsičem, čeprav o vsem skupaj dejansko ne vedo prav veliko. Pa s tem ne mislim tebe. Se mi je pa že zgodilo, da so mi kakšni neodgovorni lastniki postregli s kupom informacij o tem, kako je pasma njihovega psa krotka in ne vem še kaj, pa čeprav je bil njihov pes popolnoma nešolan in podivjan. Mimogrede, glede (ne)poznavanja, tudi sam imam psa, v družini celo dva. Oba imata za sabo kvalitetno šolanje, pa kljub temu v naravi nazarensko pazim nanju in na njuno vedenje. Zato me pa vse skupaj še bolj jezi - zaradi določenih "majmunov" smo potem na tapeti vsi lastniki.
rosomoh@email.si
08. 08. 2006 12.31
Tudi tele LDS-ovce bi bilo dobro sortirati na nevarne in manj nevarne. Kar zadeva pse pa so najbolj agresivni pekinezerji.
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 12.23
Ne mucek! Pravzaprav se jaz ne kregam s tabo ampak ti z mano. Ce si dobro prebral vse kar sem rekla je to, da so lastniki tisti, ki so problematicni in ne tako psi. S tem se oba popolnoma strinjava. Tako da glede tega krega naj ne bo. Ob bernardinca pa sem se obregnila bolj zato, ker se mi ni zdel kot dober primer oz. kot tak primer, da bi mi vzelo sapo. Mogoce pa sem tudi malce bolj obcutljiva glede tega, ker imamo neko podobno zverino doma in je pa tudi res, da ne dam roke v ogenj, da on pa ne bo res nicesar naredil. Sola gor ali pa dol. Se popolnoma strinjam s tabo, da psi niso igrace za otroke in tudi ne tisti, ki bi jih vozili na sprehod (govoriva o tisti deklici kajne). Saj tega ti tudi nisem komentirala, ker je tako ali pa tako samoumevno, da si imel to popolnoma prav. Zakaj sem ti postregla z vsemi temi informacjami je pa zato, ker si mi dal obcutek, da se ne spoznas dobro na pse. Zakaj je bila dlaka in drugo vmes, ker nisem prebrala kaj vse se pise (ne rabim, imam v glavi mimogrede in to vec kot si mislis-ne zalit, jaz tudi tebe nisem oz. vsaj ne namerno; o ti ego-tvoj in moj). Tako da se ti opravicujem za preobilo informacij. Brez zamere.
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 12.13
By the mim. Mala sola za pse je predvsem namenjena soli za ljudi oz. se tam naucimo kako delati s psom. To naj bo kot vodilo vsem novopecenim lastnikom psov. Tam boste dobili vsaj zacetnsko znanje za delo s psom ter za vzgojo psa. Vendar kljub dosezenemu znanju o vzgoji psov je potrebno vedeti, da sami doma ne bomo nikoli tako dobro vzgojili psa kot pa s pomocjo sole saj je stvar tam tudi v socializaciji psa oz. da gre vsak kuza v druzbo svojih vrstnikov in da vsakega novega kuzka srecamo s kar se da veliko situacijami, da bomo vedeli kako bo priblizno odreagiral v dani situaciji. Poanta: psa ter lastnika vsaj v malo solo!
mjemjaw@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 12.10
Zakaj točno si mi sedaj postregla s podatki od barve njegovega kožuha do dolžine nohtov ne vem. Če imaš nekaj na disku še ne pomeni, da imaš to tudi v glavi. Kakorkoli že, dejstvo je, da je lahko len in prijazen, lahko pa tudi ni. Torej niso vsi leni in prijazni. V bistvu pa to niti ni važno in moj namen ni, da se kakorkoli prepiram o karakterju določene pasme. Dejstvo je in ostaja - neodgovoren lastnik je tisti, ki svojega psa nima pod nadzorom, ko je ta spuščen (če že je), oz. če ta nadzor zaupa 4 letnemu otroku.
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 12.02
Mucek. Preden smo si doma omislili psa smo si omislili literaturo. No o Bernardincu imam na disku shranjeno slednje. Včasih so ga uporabljali za teptanje snega, prevoz mleka, iskanje pogrešanih ljudi, danes pa je predvsem spremljevalec in družabnik. Je pravi velikan, izredno močan, visokonog, zelo močnega okostja. Osnovna barva je bela z manjšimi ali večjimi rdečimi polji ali povsem rdečerjav plašč po hrbtu. Raztrgan plašč - posut z belimi dlakami, ki prebijajo plašč, je enakovreden. Dovoljena je tudi rdeče rjava-tigravost. Tolerira se rjavo-rumena. Dovoljene so temnejše oznake po glavi. Tolerira se črna barva po telesu. Obvezne so bele oznake po prsih, šapah, vrhu repa in gobcu. Lise ali madeži na zatilju morajo biti beli. Zaželjen je bel ovratnik. Maska mora biti simetrično temna. Glede na dolžino dlake ločimo kratkodlakega in dolgodlakega bernardinca. Dlaka je lahko gladka ali rahlo valovita, vendar nikoli skodrana. Samci od 80 kg naprej, samice od 65 kg naprej. V mladosti zelo temperamentni, s starostjo se umirijo. Pozimi bolj živahni kot poleti. Ni cuvaj. Ljudje se ustrašijo samo njegove velikosti. Ne laja veliko. Zascita bolj slaba. Uspešno lahko zaključi tečaj poslušnosti, vendar nima vztrajnosti za predolgo ponavljanje vaj; potrebno je najti ustrezno motivacijo, ki je ponavadi kar hrana. Učenje naj poteka večkrat na dan po nekaj minut. Potrebuje veliko ponovitev vaje, preden se jo nauči. Šolanje mora biti zabavno in ne pod prisilo. Ni primeren za agility zaradi prevelike teže. Zelo dober družinski pes, toda v bližini otrok moramo biti zelo previdni, ker lahko zaradi velikosti nehote poškoduje otroka. Ima dober občutek za manjše živali; če ga že od mladosti navajamo na ostale (manjše) živali, jih sprejme brez problemov kot svoje krdelo. Malo težje je s tistimi živalmi, ki jih ni navajen. Vsakega tujca prijazno sprejme. Prijazen do ljudi in živali, miren, neagresiven, aktiven, (če) ko je aktiven lastnik, len, če ima lenega lastnika, požrešen. Hiša z ograjenim dvoriščem. Prilagodi se bivanju tudi v hiši. Zelo rad je v družbi svojih ljudi. Bernardinci so primerni za ljudi, ki so aktivni, hkrati pa ljubijo tudi mir in počitek. Bernardincem zadostuje en enourni sprehod na dan, čeprav se ne branijo daljšega sprehoda. če so ljudje aktivni s psom, so potem aktivni tudi psi sami. Ljudje morajo imeti veliko potrpljenje in časa pri šolanju, saj potrebujejo bernardinci več ponovitev neke nove vaje, preden le-to znajo. Agresija, če pes ni pravilno in pravočasno šolan. Displazija kolkov in komolcev, smrčanje, težave s srcem. Lastnik se mora zavedati, da je bernardinec velik pes, ki temu primerno tudi veliko poje (najmanj 15 kg briketov na mesec). Zdravljenje je dražje kot pri manjšemu psu, ker se zdravila predpisujejo glede na težo. Večina ljudi ne bo rada slišala, da znajo biti ti psi zelo agresivni, če niso primerno socializirani že v mladosti.
Urška Bergant 1
08. 08. 2006 11.59
problem je v lastnikih ne pa v psih. ce bi blo treba karkoli ukrepat bi blo treba lastnike na izobrazevanje peljat. sej pes je zaradi človeka tak. pa problem je ze v samem pristopu latnika. ce bo pes nekaj anrobe naredil in ga bo lastnik poklical in potem nalomil po domace potem seveda pes ne bo ubogal in hotel k njemu ker se bo bal da bo spet tepen! in v primeru ko je pes pokrizel majhno puncko so tudi nekje v ozadju in na hitro povedali da ga je ona izzivala. vsi so takoj na psa planili.
Rijad Proši?
08. 08. 2006 11.56
Slovenija ne more sprejeti ,nekega normalnega zakona, ker ima več kot polovica poslancev doma pse.
bosuti@yahoo.com
08. 08. 2006 11.54
Problem je tudi v tem, da pri nas lahko vsak počne, kar hoče, ne glede na to, kaj pravijo zakoni, odloki ipd. Velja prac za vse. Vsi ugotavljamo/ugotavljate, kaj bi bilo potrebno ipd. Že sedaj pa veljajo določena pravila, da morajo biti psi privezani oz. na povodcu ipd. Ali kdo to spoštuje? Redki. Torej naj odgovorni začnejo ukrepati po že veljavnih pravilih, pa se bo tako problem zmanjšal. Pri nas pa je splošna bolezen odgovornih ta, da iščejo 100 razlogov zakaj nečesa ne morejo, namesto da bi dobili enega, da bi kaj napravili.
mjemjaw@yahoo.co.uk
08. 08. 2006 11.50
Barbara, bernardinca sem dal samo kot primer popolne neodgovornosti lastnikov - tudi če je pes popolnoma krotek ga ne moreš zaupati 4 letnemu otroku, ki ima 20kg. Nikoli ne veš, kaj se lahko zgodi, koncev lahko mimo pride tudi drug pes, maček ali kakšna druga žival, lahko pa tudi temu krotkemu bernardincu kaj ni všeč in se odloči pokazati zobe. kaj pa potem? Poleg tega verjetno obstajajo tudi ne-krotki bernardinci in jaz kot mimoidoči pač ne morem vnaprej vedeti ali imam to smolo, da naletim ravno na takega. Mimogrede, tvoja označba bernardincev kaže na nepoznavanje psov in je čisto stereotipna - bernardinci namreč niti slučajno niso leni psi (včasih so jih uporabljali kot delovne pse) in so med drugim tudi zelo zaščitniški. Kaj če se 70kg bernardinec odloči, da bo zaščitil 20kg lastnico, ki ga drži na povodcu? Ga bo lahko ustavila?
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 11.40
in bi pac moral nujno biti vedno na povodcu ter nositi nagobcnik
Barbara Horvat 1
08. 08. 2006 11.37
Bolj resno. Prvic. Problem ni v psih ampak v lastnikih. Ti mucek si navedel bernardinca, ki je po karakterju miren, len in predstavlja bolj strah zaradi svoje velikosti. Seveda je tak kuza cisto normalen pod pogojem, da je solan. Bolj so nevarni majhni psi, ki so vsi bolj kot ne nesolani bevskaci, katerim se dovoli vse tudi zaganjanje v ljudi in tebi nic meni nic zakljucijo pohod z ugrizom v nogo (lastna izkusnja)... Ne glede na velikost psa bi morali biti vsi solani oz. bi morali imeti narejeno vsaj malo solo in opravljen izpit iz poslusnosti. Tu bi pa morali dobiti neko potrdilo, da je pes malce bolj nagnjen k neposlusnosti