Slovenija

Napaka obrambnega ministrstva

Ljubljana, 07. 08. 2007 12.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Obrambni minister Karl Erjavec je poslanca Antona Anderliča, ki naj bi razkril tajne podatke, prijavil napačnemu inšpektoratu.

Anton Anderlič meni, da ni kršil zakona o varovanju tajnih podatkov
Anton Anderlič meni, da ni kršil zakona o varovanju tajnih podatkov FOTO: POP TV

Predsednik odbora DZ za obrambo Anton Anderlič je prepričan, da z objavo podatka, da je ministrstvo za obrambo lani kupilo napravo za prisluhe, ki so ga na ministrstvo označili s stopnjo tajnosti, ni kršil zakona o varovanju tajnih podatkov. Anderlič sicer še ni prejel obvestila glede prijave zoper njega. "Če je tako, kot berem v medijih, potem je Erjavec v bistvu ovadil samega sebe. Kajti on je govoril o vsebini početja ljudi, ki naj bi s to napravo rokovali," je v izjavi za javnost povedal Anderlič.

Na Generalni policijski upravi so povedali, da je prijava sedaj v fazi preučevanja. Od ugotovitev pa je odvisno, kako in ali sploh bo policija ukrepala, je povedal tiskovni predstavnik policije Drago Menegalija.

Minister se je zmotil

Izkazalo se je, da je obrambni minister Anderliča po razkritju vojaške prisluškovalne naprave prijavil inšpektoratu, ki pa sploh ni pristojen za obrambne zadeve. Minister je Anderliča prijavil inšpektoratu za notranje zadeve, vendar so na uradu za varovanje tajnih podatkov dejali, da je to napačen naslov - za nadzor na obrambnem področju je namreč pristojen obrambni inšpektorat, torej tisti pod pristojnostjo ministra Erjavca. “Tega ne morem komentirati, to so pripravile strokovne službe. Predvidevam, da so sprožili pravilen postopek,” je na očitke odgovoril minister Erjavec.

Pri objavi glede naprave za prisluhe je sicer Anderlič izhajal iz "dejstva, da je program opremljanja Slovenske vojske predvideval tudi nakup takšne naprave v letu 2006 in da ni bilo mogoče izvedeti, ali se je to res zgodilo". Ministrstvo namreč v poročilu za leto 2006 ni navedlo, da je to napravo dejansko kupilo.

Preganjan, ker opravlja svoje delo?

Kot je povedal, je bilo z njegove strani povedano le, da naprava obstaja in da mora minister poročati državnemu zboru za kakšno napravo gre, iz katerega denarja je bila kupljena in kdo jo uporablja. Vsi nakupi, ki jih kateri koli organ opravi preko proračuna, morajo biti pregledni za DZ, je dejal Anderlič in dodal, da v tem primeru ni bilo tako.

"Tukaj se kaže, da je minister po svoji stari navadi želel, da se DZ ne poroča o nakupu, da se poskuša zakriti za poslovnimi skrivnostmi, internimi oznakami, tako kot pri nabavi oklepnikov," je prepričan Anderlič.

O informacijah v zvezi s tem, kje se uporablja, na kakšen način in kdo jo uporablja, pa je minister Erjavec javnost obvestil sam, je še povedal Anderlič.

Erjavec Anderličeve očitke zavrača

Erjavec v celoti zavrača današnje navedbe Antona Anderliča, da naj bi podatke o nakupu naprave za prisluhe razkril sam. Dejstvo je, da je podatek razkril Anderlič, in sicer na podlagi odgovora ministrstva za obrambo, ki je vseboval oznako zaupnosti, je v sporočilu za javnost zapisal Erjavec. "Očitno se poslanec zaveda, da je ravnal v nasprotju s predpisi o varovanju tajnih podatkov, zato želi s takimi izjavami, kakršna je bila današnja novinarska konferenca, nadaljevati z zavajanjem javnosti glede razkritja zaupnih podatkov in svojo odgovornost za neustrezno ravnanje prevaliti na druge," je zapisano v sporočilu za javnost. Erjavec ocenjuje, da tovrstna Anderličeva ravnanja služijo zgolj pridobivanju medijske pozornosti, ter obžaluje, da "poslanec to počne na način, ki ogroža slovenske obrambne interese in celovito varnost pripadnikov Slovenske vojske, ki delujejo v misijah za podporo miru".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kriss714@amis.net
09. 08. 2007 10.30
Politik, ni vse kar tebi ali partiji ni všeč že avtomatsko žaljivo. Resnica pač boli. Nasprotno, ti poskušaš biti žaljiv, a ne? Pa ti hudo zmanjkuje argumentov, zato si na dan privlekel še vero in prepisal edini svetopisemsli stavek, ki si si ga uspel zapomniti.
politik70
09. 08. 2007 07.03
kriss714 same žalitve so te oziroma ti temu praviš intelegenca.Ti kar verjami v enega boga in si misli da si najpametnejši.Za take kot si ti velja samo en star pregovor: BLAGOR UBOGIM NA DUŠI
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 15.04
Politik, spet brez argumentov. A ti veš, da je to značilno za manj inteligentne pravoverne paradajzarje? JJ se je grdih navad pač naučil tam kjer so grde navade doma in lepih tam kjer so lepe doma. To je logično in naravno. A razumeš? Ne? Nič hudega. Dolanc je bil tudi v mladosti član hitlerjungenda. A nadaljujeva še na to temo?
politik70
08. 08. 2007 14.53
kriss714 bluzit nehaj ti.Jaz sem te samo spomnil kje se je JJ naučil metod ki jih sedaj uporablja.In tvojih samo par let?
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 14.08
Gen, pozdravljen. SFRJ je imela, tako kot slovenija, preplonkano weimarsko ustavo, pa je najverjetneje tudi vsebovala določilo o domnevi nedolžnosti. Nenazadnje je to občecivilizacijska norma in tudi v Nurenbergu niso kar pobijali at hok, pa so imeli res "taprave" primerke. Politik70, a je tako težko priznati, da si se zaplezal? JJ je bil res par let član ZK in če je to vzrok njegove "pokvarjenosti" in "krvoločnosti", potem lahko razumeš, kako zločinska je bila ta organizacija, ki je poštenega človeka v parih letih tako pokvarila. Potem si pa predstavljaj, kakšni so šele dolgoletni člani. In nehaj bluziti o "krvoločnosti". Resno ti svetujem, da vzameš v roke slovar.
politik70
08. 08. 2007 13.54
kriss714 asi ti mogoče kje prebral da je bil JJ komunist? Če nisi ti jaz povem da je bil in to z dušo in telesom. In spreobrnjenci so najhujši krvoločneži! Kar se povojnih pobojev tiče pa še tole tudi za mojega dedka se ne ve kje so ga pospravili ta beli pa za njegovega brata se tudi ne ve kje so ga pospravili partizani.In kaj naj jaz zdaj počnem po 60 letih?Naj svoje otroke pumpam z dvema različnima pravljicama? Zato pravim da nehajmo z tem ker me bolj skrbi za prihodnost ne za povojne poboje.
DarthRevan
08. 08. 2007 13.49
Kriss, je bila SFRJ pravna država? Je v njej veljala domneva o nedolžnosti? Ker tvoj zapis da "Ne mi govorit o kakršnikoli njihovi krivdi, saj so bili pobiti brez sojenja, torej nedolžni." je točen, samo če je zgoraj napisano veljalo.
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 13.47
Politik70, ni treba da se strinjaš z mano, samo s slovarjem slovenskega knjižnega jezika se strinjaj, pa bo dovolj. Prav imaš, na zločin pobijanja desettisočev ljudi mislim. Ne mi govorit o kakršnikoli njihovi krivdi, saj so bili pobiti brez sojenja, torej nedolžni. To bi ti kar malo preskočil, hkrati se pa obešaš na JJ, ki ni nikomur nič naredil, samo protikomunist je, tako kot vsi zdravorazumski zavedni slovenci. Še več, očitaš mu krvoločnost. Pa dobro, a si ti normalen? btw. "ta rdeči" so uvedli svojo diktaturo leta 45, leta 91 so pa bili poraženi. Razumni vemo za oba dogodka. V vmesnem času so zganjali svoje zločine in res je, tega se ne da spremenit.
politik70
08. 08. 2007 13.32
kriss714glede trditve da krvoločnost nima nič z maščevalnostjo se stabo ne strinjam. Karse pa tiče razčiščevanja preteklih zločinov ozirom mislim da stem misliš na povojne poboje pa bi bil že skrajni čas da se stem preneha.Nisva živela v tistem času.Poleg tega so pa za povojne poboje najbolj krivi zavezniki ki so vračačli cele vlakovne kompozicije vojnih izdajalcev in daso točno vedeli kaj se bo zgodilo z njimi saj so oni tudi pospravljali svoje izdajalce.Vojna je umazana zadeva zato rajši zrimo naprej ne nazaj.Ta rdeči so zmagali tega se ne da spremenit.
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 13.24
Politik70, prvič, ne žalim nikogar, včasih odgovarjam na žalitve. Tako tudi v tem primeru, ko svojo argomentacijo začenjaš s trditvijo, da bedarije kvasim. Če bi natančno prebral moj post, kar pismeni znajo, bi videl da ni neposredne povezave med teboj in paradajzarji. Drugo je kar govori tvoja vest, če jo imaš. Da ti pojasnim: "krvoločen" ni enako "maščevalen" Razumeš? Se pa strinjam, da je treba napake in še bolj zločine preteklih voditeljev odločno in najostreje sankcionirati predvsem zato, da se to v bodočnosti ne bi več nikoli ponovilo. Ravno zato vedno pravim, da ni prihodnosti brez, da se obsodi zločine preteklosti. V tej luči je pa "maščevalnost" zaželjena. Naravna je poravnava zob za zob, glavo za glavo. Pa to še ni nujno "krvoločno".
politik70
08. 08. 2007 13.04
kriss714 Preveč žališ in bedarije kvasiš da bi ti sploh odgovarjal.Na pa si me sprovociral.Naj ti bo tokrat se še spustim tako nizko da ti odgovorim z vprašanjem od kot ti ideja da sem paradajzar?In tudi če so mi levi bolj všeč kot desni ne prenašam nestrpnosti in žalitev! In še odgovor : JJ bo izgubil volitve samo zato ker je zelo maščevalen tip politika(KRVOLOČEN=MAŠČEVALEN) In ta njegova slaba lasnost(pa tudi če je edina) bo pustila v slovenskem političnem prostoru zelo velike posledice.Namesto da prenehal saj pred volitvami stem nadaljuje in če se oblast slučajno zamenja bojo nasledniki počeli isto.Kam to pelje te vprašam kriss714 ???? Saj ne rečem da je bila prejšna vlada dobra toda čisto vsi pa tudi niso bili pokvarjeni lopovi in roparji. Če se motim mi prosim ti argumentiraj da JJ ni maščevalen tip politika!!!!!!
kriss714@amis.net
08. 08. 2007 12.51
Politik70, nakladat na suho o bosih in podobno je lahko, to zna vsak bedak, tudi paradajzarji. Če misliš drugače, argumentiraj. A je to pretežko za tebe in tvojo inteligenco?
politik70
08. 08. 2007 12.43
kriss714 Tale tvoja izjava da JJ ni krvoločen je pa pa ena bolj bosih ta mesec.Bi te kar za nobelovo nagrado predlagal tolk si pameten in predvsem NEZASLEPLJEN
DarthRevan
08. 08. 2007 12.41
Exim, kdo ti daje pravico kogarkoli naganjati iz Slovenije? In ti se imaš za demokrata? To ti je demokracija, ja, če naženeš vse ki ne marajo abwasti iz države!
politik70
08. 08. 2007 12.38
exim Ali lahko Delo z Slivnikom tudi sabo vzamem?
exim@t-2.net
08. 08. 2007 08.27
Jaz pa verjamem, da je šlosar tako zabit, da se ne zaveda, kaj je naredil. Žal! In take omejence ste pripravljeni zagovarjati, nagci! Zbežite že enkrat ven iz Slovenije, saj delate samo zdraho. S seboj ne pozabite vzeti še Dnevnika, skupaj z Rokom Praprotnikom. ta največ ve o SOVI, prisluškovanjih, dosjejih , vodenih pod "Zaupno", itd.
Jethro
08. 08. 2007 08.17
“Tega ne morem komentirati, to so pripravile strokovne službe. Predvidevam, da so sprožili pravilen postopek,” je na očitke odgovoril minister Erjavec. Hahahaha, kot da bi gledal kako NMK...prava komedija:D Še dobro, da so mu prijavo sestavili njegovi, iz STROKOVNE službe...kaj bi bilo, če bi jo on sam:D Erjavček, Erjavček, ma jih ti biksaš...Sej ne,da jih Antonček ne,samo če je začel čivkati o temu, je tista beseda TAJNO na zadevi pomenila malo nič! LP
goso
08. 08. 2007 01.08
Sej postaja jasn, de je Erjavc sam služkinja, k mora delat kot mu rečejo šefi doma pa u NATO. Gledamo oslarije NATA. kar smo skoz prčakval. Ker smo Slovenci , večina k je bla za NATO, naivci.
vlkisef@email.si
08. 08. 2007 00.27
kriss714@amis.net
07. 08. 2007 23.36
Victoriosus, načeloma naj ne bi vsak klukec nizkega čela, čukastega pogleda, diskutabilnih intelekualnih kapacitet imel dostopa do klasificiranih informacij. Obstoja tajnejše od tajnega. Če se mu slučajno ponesreči se da stvar še vedno prikazati npr, da je srečal vesota v telefonski centrali po tem, ko je sesul v rit dve flaše balantajna, se ga pač diskreditira, .... naprej beri milanovo lekcijo.