Slovenija

Zgodovinski učbeniki

Ljubljana, 27. 04. 2007 18.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Maja Sodja
Komentarji
52

Zgodovina se spreminja, šolski učbeniki za zgodovino pa se v zadnjih desetih letih niso dosti spremenili.

Zgodovina se spreminja, šolski učbeniki za zgodovino pa se v zadnjih desetih letih niso dosti spremenili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (52)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Prvo Bore
02. 05. 2007 20.27
Operacija Barbarosa je bilo kodno ime za invazijo oboroženih sil Sil osi na Sovjetsko zvezo 22. junija 1941. 25. marca 1941 s podpisom pogodbe na Dunaju Jugoslavija pristopi k trojnemu paktu. 27. marca po demonstracijah v Beogradu prevzame oblast skupina oficirjev jugoslovanske vojske in prekliče podpis pakta. 6. aprila Nemčija z letalskim napadom na Beograd začne vojno proti Jugoslaviji, ki 17. aprila kapitulira. Državno ozemlje je razdeljeno med Nemčijo, Italijo, Madžarsko, Bolgarijo in Albanijo ter marionetni državi Neodvisno državo Hrvaško (razglašena 10. aprila) in Črno goro.
Prvo Bore
02. 05. 2007 20.22
Domobrance potrebujemo, ker to so slovenski kmetje in kaj bomo z njimi napravili po končani vojni. To je stavek, ki sem ga neprekinjeno poslušal. Noben od moških voditeljev, si ni upakl podpisati ukaza za poboj,samo ženska je imela jajca-koza da je podpisala.Že takrat so ženske zganjale neumnosti. Po letu 45 in 48 leta je bil predvsem sosedski revanšizem in maščevanje.
anakos@email.si
30. 04. 2007 19.05
Živjo vsem! Me veseli, Franc, vsaj ti si me razumel. Zadnje čase postanem prav žalostna pri teh temah, ker jaz skušam poslušati vse, zdi se mi pa, da nekateri nočejo ... Se spomnim, ko sem prijateljem dala meni zelo dragoceno knjigo (ne zgodovinske, haha), ki pa je oni niso potem nič uporabljali). Tako se mi zdi večkrat v naših "pogovorih": nekdo govori, drugi komaj čaka, da bo spet na vrsti ... Zgodilo se mi je celo, da me je nekdo vprašal: "Kako si?" in jaz sem rekla: "Zanič ...", odgovor je bil pa: "O fino!" Vem, da se tistemu ne bi zdelo fino, če bi se jaz zanič počutila ..., toda sploh ME NI POSLUŠAL!!! Vsak, ki ima proti nekomu, nečemu, bi moral poizkusiti najti na "nasprotni" strani kaj dobrega. Vem, da so bili posamezniki dobri na obeh straneh ... Prvo Borec, če se ne motim, si ti zapisal, da študiraš prvo in drugo svetovno vojno (šolsko ali iz veselja?) Ali si prebral izjavo, žal se ne spomnim, kdo jo je izjavil, pred kratkim sem o tem brala, bil je pač nekdo iz vrha partije l. 1942 ali morda še prej - "Domobrance potrebujemo, če ne bodo nastali, bomo poskrbeli, da bodo!" Če mi kdo ne verjame, bom poiskala oz. berite knjigo Angele Vode Skriti spomin. Ta ženska je bila pred vojno pogumna, jasna, odločna komunistka, prav nič cerkvena, potem pa ... Torej komunisti so potrebovali domobrance, narodne izdajlace, zločince ... Njim je šlo bolj za njihovo idejo kot za narod. Bili so povezani s Stalinom vse do l. 1948 (in ne govorite kar naprej o samostojnosti!) Pa še potem so se nekako dokazovali, kako so najbolj pravi ... Niti proti Hitlerju niso upali biti, dokler ni Hitler napadel njihovega ljubega Stalina. Moji predniki so zelo nastradali zaradi partizanov. Toda vedno se spominjam dogodka, ki ga mi je s toplo hvaležnostjo pripovedovala mama, prisotna takrat, ko so partizani prišli, pobrali, kar so mogli (in celo tisto, česar niso mogli ... to so pa uničili) ... Odpeljali so tudi maminega brata, zvezanega z žico. Sodili so mu, ugotovili, da NI KRIV in ga izpustili domov. Rekli so še, da bodo po vojni škodo povrnili, no, na to so "pozabili" ... Toda spominjam se hvaležnosti, s katero je mama pripovedovala o tem! Bratu so sodili, pravično sodili! In ostal je živ! Poiščite še vi kaj dobrega na drugi strani, kot ste vi! Berite kaj drugega, prosim ... trip, lahko rečeš še kaj o knjigi, ki mi jo predlagaš? LP vsem!
Prvo Bore
30. 04. 2007 16.16
Tudi na lepotnem tekmovanju so grše ženske, kot pa v življenju. Samo problematiko moraš poznati in prehoditi kompletno pot od najnižjega sloja do najvišjega. Veliko Ti danes pomaga net. Samo vic je v tem, da v današnji demokraciji hitro napraviš samomor, če zahtevaš prevelike pravice in padeš v depresijo ter sedemkrat padež na nož, medtem pa si natikaš plastično vrečko na glavo, za vsak slučaj,pa si še zategneš pas okoli vratu. Če ljudstvo ni s teboj, boš pregorel in ne boš več vladal, kar se sedaj pozna Janši. Odpor smo ljudje,ljudje smo svet, proti ljudem se je pa zelo teško boriti. Koliko časa smo že na teh tleh,pa še nismo svoje države, dokler ni bilo konec prve svetovne vojne,pa še takrat ni bila cela sedanja Slovenija.Italjani so zapiral zavedne slovence, ker so vedeli,kaj je narodna zavest.Hitler je rekel : Napravite mi Štajersko zopet nemško. Imeli smo 45 let razvoja, ki ni poznal razlike med ljudmi. Hodili smo na delavske akcije, ker smo imeli voljo do življenja in bodočnost.Bili so časi, ko je delavec brez izobrazbe lahko nekaj dosegel v življenju. Bila Ti je čast, da si služil svoji domovini, ko si šel v vojsko, ko si prestopil iz fanta v moškega. Bili smo pripravljeni na napad od zunak,ampak nismo pa bili pripravljeni na notranji napad, ker smo že pozabili na njih. Na naslednjih volitvah imao možnost, da zopet povrnemo in počastimo ljudi, ki so umrli za Slovenijo in ne za hlapčevsko Slovenijo. Dal sem glas za Samostojno Slovenijo Ali smo samostojni ? Še doberga frčoplana nimamo.Plačujemo vojsko, ki je ni. Prečital sem današnji članek o JJ. !00 je dobil kritiko za govor, ker sedaj pa je bil tako osladen, da sem zopet dobil sladkorno. Vegos imaš dobro službo. Jaz tudi ! Največje podjetje v Sloveniji. Ne hodim nikamor, ne v gostilne, ne v bifeje, ne smučat, ne v kino. Koliko prišparam. Upam, da mi ne bo Davčna-Simič obdavčila moj čas. Naloga ljudskega odpora : odpor proti okupatorju in zamenjava režima. Tito se je zelo dolgo časa boril, da je angležem dokazal, kdo je na pravi strani. Bila je načrtovana invazija preko jugoslavije, pa ni dovolil TITO, ki je rekel, da se bomo sami osvobodili, Vi nam samo pomagajte, kolikor se da. Zatorej Vam želim lep delavski praznik in lepo se imejte.
pkorosec
30. 04. 2007 14.34
Da Franc, pred revolucijo pa je kraljeva demokracija ujckala komuniste s prepovedjo komunisticnih strank in njenega delovanja s tezkim zaporom. Sprijazni se, da so bile predvojne razmere za kmeta in delavca obupne in da je tudi zato kraljeva vojska kapitulirala tako hitro pred nemci. Morala je bila na psu. Komunisti pa so iz nic ustvarli gverilsko gibanje in se postavili na njegovo celo. Gibanje, ki je vezalo vec kot 38 nemskih dobro oborozenih divizij na Jugoslovanskih tleh. Divizije, ki bi v primeru da bi bile na stalingrajski fronti, ali v Severni Afriki, lahko izid vojne obrnilo v cisto drugo smer. Nihce drug kot komunisti niso uspeli organizirati taksen odpor. Da, bila so tudi druga gibanja, med drugim so partizani nameravali sodelovati tudi s cetniki v boju proti okupatorju, a so jim cetniki zarili noz v hrbet. Jasno je postalo, da sta le dve alternativi. Hitlerjeva nacifašisticna vojska, ali NOB s komunisti na celu. Mnogi ljudje, ki so zagovarjali parlamentarno demokracijo in obstojeci kapitalizem, so se odlocili za nacifašizem.
Vegos
30. 04. 2007 14.25
Ne, samo dolgočasno službo imam, služba pa med drugim vključuje tudi brskanje po 24ur.com...tako da si jo malo popestrim še s komentiranjem ;)
Rijad Proši?
30. 04. 2007 14.21
Vegos, če bi jaz vedel kako ti je v resnici ime, bi predlagal, da se kandidiraš za predsednika Slovenije, ker obvladaš vsako temo in še za povrh cele dneve čepiš na 24.ur.com, kar pomeni , da imaš cajta na pretek in bi imel veliko časa za državljane.
Prvo Bore
30. 04. 2007 14.03
Grem oddati dohodnino za ženo.Jaz je nimam, ker nimam službe v večstrankarskem sistemu, v enostrankarskem sem jo imel. Sedaj v tem sistemu, sem pa kot naši lepi medvedi : Za Odstrelt. Se čitamo Pišite vsi, da bom imel kaj za napisat
Franc Kavka
30. 04. 2007 13.59
si pa res bimbo, tako piše v učbenikih, tako pa ni bilo. Bila je krvava revolucija in nasilen prevzem oblasti z zastraševanjem, zapiranjem streljanjem ......
Vegos
30. 04. 2007 13.57
Ja, v bistvu smo jo res imeli. Zdaj nam to še vedno narobe hodi, ker se trenutna oblast še vedno obnaša kot da bi bila v opoziciji, kot da še vedno obstaja proletarska diktatura, ki jo vodita partija in veliki vodja... ...ampak saj v bistvu je to normalno za državo, ki ravno prehaja iz tranzicije. Samo tako, ane - alternativa tisti čas je bila nacifašizem pod tistim bi se nam pa slabo pisalo; nevtralni nismo mogli ostat, nismo Švica; nihče ni imel velikih denarcev naloženih pri nas - zato bi se slejkoprej morali postaviti na eno stran, in glede na to, da je Zahod kar dolgo mečkal preden je v Evropi kaj naredil, je ostala le še ena možnost...
pkorosec
30. 04. 2007 13.54
Franc Kavka, kdo pa taji, da se je med drugo svetovno vojno slo tudi za revolucijo?!? Seveda se je slo tudi zanjo. Ne se zdaj jokat, ce je KPJ takrat izkoristila vojno stanje in zacela s revolucijo. Kralj je pobegnil, dezela pa je bila okupirana s strani nacifašistov in njihovih pomagačev. Edino logicno je, da je takrat zacela s revolucijo. Če ljudje ne bi zeleli sprememb, novega pravicnejsega reda, potem tudi revolucija ne bi uspela, ker tako uspeti sploh ne more. Napredni, ponosni ljudje so zdruzili narodnoosvobodilni boj ne samo kot boj proti okupatorju, ampak kot boj za novo prihodnost.
Franc Kavka
30. 04. 2007 13.42
No, če pa že hočeš, smo imeli Socialistično federativno republiko Jugoslavijo, parlamentarno demokracijo z obljastjo delavskega razreda - proletarsko diktaturo - enopartijskega sistema z dosmrtnim predsedniškim diktatorjem.
Vegos
30. 04. 2007 13.36
Aja, oktroirane ustave pa to. Japonska je imela tudi parlament, vodil jo je pa v resnici Hideki Tojo. Demokracija? Ne, samo fasada.
Franc Kavka
30. 04. 2007 13.32
..imeli pa smo večstrankarski sistem in parlament, čeprav je bila monarhija, bimbo.
Vegos
30. 04. 2007 13.23
Franc Kavka, ukinili KATERO demokracijo? A v monarhiji smo imeli demokracijo al kaj? Pa prej, smo pod kajzerjem imeli demokracijo?
Vegos
30. 04. 2007 13.22
Prvoborec, glede na to da je VB dala Poljski zagotovila o varovanju njenih meja, mislim da tega niso mogli reči.
Franc Kavka
30. 04. 2007 13.19
Ana, veš, ti bebci še vedno trdijo, da v Jugoslaviji ni bilo revolucije in državljanske vojne. Trdijo, da je partija rešila izkoriščani narod pred napadalci. Ne povedo pa, da so nam vsilili komunizem, ukinili demokracijo in nas uničevali 45 let. "prisoten", ti pa očitno ne veš kdaj so "nastali neuvrščeni" in zakaj.
Prvo Bore
30. 04. 2007 11.46
V britanskem parlamentu so izjavili, ko je Hitler napadel Poljsko, ma pustite sami ciganje in židje so tam.
pkorosec
30. 04. 2007 11.07
Pakt o nenapadanju leta 1939 med Molotovom in Ribentropom ni sad ideologij, ki bi se marale, ampak posledica logicnih okoliscin. Hitler je za napad na Francijo, Poljsko, VB in Grcijo hotel imeti zavarovano vzhodno fronto. V tem casu je Zahod izvajal gospodarske sabotaze v Sovjetski Zvezi, da bi sabotiral tamkajsno industrijo. Stalin se je Hitlerja bal in ker je videl da Zahodne drzave, niso bile enotne v boju proti Hitlerju (Chamberlain), je menil, da bo najbolje ce se tudi sam zavaruje proti Hitlerju, preden bi ta uspel premamit Zahod, da skupaj napadejo Sovjetsko Zvezo. Torej ne govorit, da je slo za zaveznistvo, ampak enostavno za to, da se na papirju dogovorijo, da se ne bosta napadli. Kot vemo, je Hitler to podobno prekinil, kakor hitro se mu je zdelo da je za to nastopil pravi cas. Seveda, Hitler je bil najbolj gorec nasprotnik komunizma in zato je bil na Zahodu tudi marsikomu na visokem politicnem polozaju simpaticen. Stalin se je tega zavedal in je prej s Hitlerjem sklenil nenapadalni pakt, preden bi ga Zahod speljal na idejo za napad na ZSSR. Predvojna komunisticna partija Jugoslavije je navkljub temu paktu še naprej lobirala proti nacifašizmu v Evropi, medtem ko so bile burzujske stranke lepo tiho in so na koncu celo pristopile k trojnemu paktu. A je mozno, da svobodnjak ne loci razlike med paktom o nenapadanju in trojnim paktom? Verjetno, da res ne.
Prvo Bore
29. 04. 2007 18.05
Da obrazložim svobodnjaku, ker vidim da čita samo Črne Bukve. Pakt o nenapadnju je tudi pogodba o razkosanju Polske, ki je bila napisan leta 39. V vednost tudi Rusi so napadli Poljsko, čeprav so nas knjige drugače učile. Stalin in Hitler,obadva sta vedela, da se bosta spopadla. Kdaj,pa noben ni vedel. lahko Vam tudi napišem, zakaj je Hitler izgubil vojno v Rusiji,ampak to je dolga debata. Tukaj sem doma. Hitler je sovražil komunizem in Slovane, ampak ni si smel privoščiti še ene fronte. Zatorej Pakt o nenapadanju, ki pa nima nobene veze s Komunizmom. V vednost vsem : Poglejte si Moj Ata, Socialistični kulak. Pa Vam bo marsikaj jasen.