Slovenija

Iz Orto Bara vrgli lezbijki

Ljubljana, 14. 10. 2007 20.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Varnostnik naj bi iz ljubljanskega Orto Bara nagnal dekleti, ki sta se poljubljali. ''Orto Bar ni take vrste lokal,'' naj bi dejal.

V četrtek, 11. oktobra, okoli 1. ure zjutraj je bil v ljubljanskem gostinskem lokalu Orto Bar lezbični par žrtev nestrpnega odnosa varnostnika in lastnika lokala, so sporočili iz lezbične sekcije ŠKUC.

Varnostnik naj bi preko video kamer opazil, da se dekleti poljubljata, zato naj bi odšel do njiju in zahteval, naj takoj zapustita lokal, češ da Orto bar ''ni take vrste lokal'', zato naj gresta v ''tak'' lokal, kjer se ''to'' počne. ''Dekleti sta ga vprašali, ali je homofob, na kar ni reagiral, le ponovil je svoje navedbe. Dekleti sta se nato pritožili lastniku lokala, ki je sicer zagotovil, da se lahko vrneta v lokal, hkrati pa izjavil, da je Orto Bar ''heteroseksualen lokal''. Iz njegovih besed ni bilo razvidno, da bi obžaloval dogodek,'' so v ŠKUC zapisali v sporočilu za javnost.

O incidentu so bili, tako ŠKUC, obveščeni tudi policija, varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik, vladno zagovornica načela enakih možnosti in ljubljanski župan Zoran Janković.

"Omejitev gibanja in prisilna odstranitev dveh deklet iz Orto Bara je protipravno dejanje, ki vsebuje elemente diskriminacije na podlagi spolne usmerjenosti. Gre za izrazito homofobični incident, ki mu botrujejo predsodki, odpor, strah oziroma sovraštvo do homoseksualnosti. Hkrati pa so ravnanje in izjave osebja lokala v nasprotju z veljavnimi zakonskimi predpisi in pomenijo kršitev z ustavo zajamčenih človekovih pravic in svoboščin, osebne integritete in dostojanstva," so poudarili V ŠKUC.

"Nadlegovanje in nasilje nad geji in lezbijkami na ljubljanskih ulicah in lokalih beležimo že več let, storilci pa večinoma ostanejo neidentificirani in nekaznovani. Tokratni homofobni incident je identičen dogodku iz leta 2001, ko je varnostnik ljubljanskega lokala Cafe Galerija prepovedal vstop dvema gejema. Prepričani smo, da nevzdržno mlahav odnos mestnih in državnih oblasti do takšnih in podobnih incidentov botruje njihovemu vztrajnemu ponavljanju," so še opozorili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (141)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Blueyed
28. 10. 2007 23.59
Prvo Borec: Kolikor vem, sem normalna in splošno razgledana osebnost, brez predsodkov ... Predvsem pa strpna in nikoli ne napadam nikogar, ne fizično, ne verbalno. Tudi ne žalim nikogar ... Svoje mnenje pa lahko povem kjerkoli in kadarkoli ... nikomur pa ne zapovedujem, da se mora s tem strinjat ...
Blueyed
28. 10. 2007 23.53
hot-shot69: ne moreš teh dveh stvari primerjat ... kolikor mi je znano, obstaja homoseksualnost že od kar obstaja človeštvo in je bila v nekaterih civilizacijah celo priviligirana ... ne gre za neko deviantno vedenje ali kaj v tej smeri. Kaj je naravno in kaj ne - če obstaja neka oblika v naravi, pri živalih, ... - potem je naravno in ne nenaravno ...
hot-shot69
25. 10. 2007 23.35
Prvo Borec, prvi tvoj komentar, da se popolnoma strinjam s tabo :) plesalka je napisala to ni bolezen! Noben psiholog, zdravnik ali far ti ne more pomagat, da bi te spreobrnil. - isto je z nakrofili, pa to še ne pomeni, da to ni bolezen in da je NARAVNO.
Prvo Bore
25. 10. 2007 23.24
plesalka ""carpe.diem | 15.10.2007 | 20:14 Kritika, ravno to želim tudi jaz povedati. Seks je intimna stvar in je za med štiri stene, pogosto pa se dogaja, da temu ni tako. Tudi pri poljubljanju v javnosti mora biti neka "meja", ki bi se je morali držati vsi, tako heteroseksualni, kot homoseksualni pari. """ ""ntimno življenje je za zidove in ne za javnost. Tudi sam sem proti temu, da se v javnosti kaže vso intimnost. Dobr ljubčka pa lepi pogeldi, ne pa jezik do mandeljnov."" Imaš zadost ? Vse to je za tebe normalen?? Ali si Ti normalna ??
Blueyed
25. 10. 2007 23.05
Mislim, da vas precej pretirava in iz tega dogodka dela cel halo. Odgovor tistim, ki vztrajno trdijo, da je homosexualnost bolezen - to ni bolezen! Noben psiholog, zdravnik ali far ti ne more pomagat, da bi te spreobrnil. Tako pač čutiš. Tudi ni uporništvo ali modni krik (če govorimo o tistih pravih gejih in lezbijkah in ne t.i. "wannabe gay-ih"), še manj odločitev. Ko bi se vsak str8, ki ima toliko za povedat, postavil za en sam dan v kožo geja/lezbijke in poskušal normalno preživeti dan, potem bi morda razumel, kaj ti ljudje preživljajo, čemu so izpostavljeni, kaj vse jim je prepovedano, kaj vse je nezaželeno in neokusno ... Zakaj bi se morali skrivati pred ostalimi, zakaj je njim skoraj prepovedano držanje za roko, poljubljanje na ulici, izkazovanje nežnosti? Res ne razumem, zakaj naj bi bilo to vulgarno, pri heterosexualcih je pa tako samoumevno in normalno ... Pa še nekaj - poznam kar nekaj gejev in lezbijk, vendar so vsi študirani ljudje, normalni v pogovorih in vsakdanjih aktivnostih in ne vem, od kod miselnost, da so to ljudje z dna družbene lestvice, primitivci ... Pravzaprav ugotavljam, da so vsi zelo omikani, kulturni - imajo pač samo eno napako (gledano s starni str8ov) - všeč jim je isti spol ... Parada ponosa je 1x letno in ne večkrat, kot nekateri mislijo. K4 je odprt za vse, kolikor je meni znano; je pač gay friendly lokal. Lahko bi jih bilo več po Ljubljani pa morda ne bi prihajalo do takih nestrpnih izpadov, kot smo jim priča ... Kar se tiče komentarja kromosa in tistega narkomana, ki naj bi imel prej dekle in dobro izobrazbo - hm, ne vem, kaj se mu je zgodil, da je vse to zavrgel in se predal drogi - mislim, da si je v takem primeru človek sam kriv - kako pa sedaj do denarja za drogo pride, je pač njegova stvar ... omenjen je bil peder - nikakor se tega ne da posploševat na celotno homosexualno populacijo. Se strinjam s komentarji od: carpe.diem, Gen.T, micklavs, majanovak, ... Če bi bilo več podobno mislečih ljudi, potem bi bilo veliko več strpnosti!!! kar se varnostnih služb tiče - redke so, ki so resnično dobre, ki imajo odgovorne in izšolane ljudi ... V Sloveniji se mora zgoditi tragedija, morda 2 ali 3, da se začno stvari premikati na bolje, pa še po tem ni nikakršnega zagotovila, da bo bolje ... res žalostno ... ob tem, da je o določenih ljudeh obveščena policija in to mirno dopušča, čeprav ve, da imajo taki ljudje kartoteko in so potencialno zelo nevarni ... očitno je pretepanje v lokalih postal nov šport za premagovanje frustracij ... GROZA!
micklavs@yahoo.com
15. 10. 2007 20.58
v bistvu so vsi taki dogodki kar ok, ker v bistvu sluzijo kot ucna ura strpnosti - oz. lahko folk preko komentarjev piše o svojih frustracijah. Eni komentarji so res grozni, kot da bi bili neandertalci ali pa v srednjem veku, a brez vaje in razmisljanja se se noben narod ni razvil v napredno in strpno druzbo. tako vsaj ljudje malo razmisljajo, lahko pa bi bilo tako kot v srbiji in bolgariji, kjer tricetrt folka gleda neumne limonade in poslusa turbofolk (in gleda primitivne videe z joskatimi kicastimi pevkami) in se poneumlja....
Prvo Bore
15. 10. 2007 20.43
malasutra LOL mene daješ med otroke cvetja, porkaduš saj še nisem tako star. Takrat so bile komune in policaji si jih garbal, danes pa jih božajo in čuvajo. Mladini trenutno NIMA BODOČNOSTI !! Ne mislijo na jutri, ampak samo na danes.
malasutra@gmail.com
15. 10. 2007 20.35
ljudje, cerkev vam je v zadnjih desetih letih dodobra zribala možgane. kakšna občutljivost - zdaj že malce bolj strastno poljubljanje v javnosti predstavlja problem. tisti, ki so danes stari šestdeset in več let (nekdaj otroci cvetja), so za vas, ljuba mladina, tate mate. oni so bili napredni, vi pa postajate vse bolj zahojeni. žal.
carpe.diem@masicom.net
15. 10. 2007 20.14
Kritika, ravno to želim tudi jaz povedati. Seks je intimna stvar in je za med štiri stene, pogosto pa se dogaja, da temu ni tako. Tudi pri poljubljanju v javnosti mora biti neka "meja", ki bi se je morali držati vsi, tako heteroseksualni, kot homoseksualni pari.
Prvo Bore
15. 10. 2007 19.47
Da ne bom zopet ponovil, ker mi bo zopet zbrisal. Intimno življenje je za zidove in ne za javnost. Tudi sam sem proti temu, da se v javnosti kaže vso intimnost. Dobr ljubčka pa lepi pogeldi, ne pa jezik do mandeljnov. INN je vse to postal !! Vse nekaj zahtevajo, potem se pa čudijo, če dobijo floskule, pač ni normalen in če Vsi rečete , da sem homofob. Narava se je poigrala z njimi, sedaj pa naj mi to trpimo. Drugače gledam lezbične filme, tako da. Ampak v svoji intimi in v tišini, da ne bi sosedje mislili , da moja žena uživa LOL
kritika@email.si
15. 10. 2007 19.46
@carpediem: seksanje v javnosti ravno tako NI sprejemljivo! Glede tega morajo biti za vse ljudi enaka pravila, ker je to nespodobno in daje slab zgled mladim in otrokom. Pa saj nismo (še) živali! Živali se ovohavajo, gonijo, lulajo in kakajo sredi ulice. Ali smo ljudje tudi takšni? Jaz sem mislil, da smo vseeno napredovali od praljudi, ki so živeli na drevesih. Ali to ni dovolj razumljivo? To, da pa se to dogaja povsod in v vse večjem številu, ŠE NI argument, da je to tudi pravilno in normalno!
carpe.diem@masicom.net
15. 10. 2007 19.29
Cosmos, nekateri heteroseksualni pari še seksajo v javnosti, vsem na očeh, tudi v klubih, parkih, javnih wc-jih... A je to kaj manj "umazano" zato, ker to stori heteroseksualen par?! Obrazložitev, prosim. Pri vseh - tako heteroseksualcih, kot homoseksualcih, morajo biti neki zadržki, kar se medsebojne intime tiče, kot je poljubljanje, seks... Naj veljajo za vse enaka pravila.
Prvo Bore
15. 10. 2007 18.12
Normalno , razumete normalno se obnašajte v javnih lokalov, pa ne bo nobenih pripomb do Vas !!!
hecate
15. 10. 2007 17.32
mah oba lastnika orto bara sta kristjana. to je to. ostalo je pa čist preprosto. če bi se tip in punca poljubljala ju nebi vn vrgl. k sta se pa 2 punce pa so ju. je to fer? ne ni. pika. to je vs point.
carpe.diem@masicom.net
15. 10. 2007 17.18
Mislim, da bi tu moral posredovati Strasbourg. Tu gre za kršenje osnovnih človekovih pravic. To je nesporno. Če že lastnik Orto bara ne želi "drugačnih gostov", potem bi to lahko navedel že na vhodnih vratih lokala in napisal, da drugače usmerjeni niso zaželeni, čeprav vemo, da gre tukaj za kršenje naše slovenske ustave in bi za le to moral odgovarjati. Le kaj hudega še imajo namen storiti varnostniki oziroma za njihova dejanja odgovorne varnostne službe v Sloveniji?! Ta dogodek je še enkrat več dokazal, da smo še daleč od Evrope, daleč od pravne države, saj se kriminalce pri nas ščiti kot kočevske medvede, človeka, ki pa nikomur nič hudega ne želi in ne naredi, pa se ga na tak ali drugačen način kaznuje in lahko plača celo z življenjem (primer Global in Vip varovanje) ali s tem, da ga varnostnik neupravičeno vrže ven iz lokala, zato ker je "drugačen" (primer Orto bar). Ob vseh teh dogodkih se lahko globoko zamislimo. Kam vse to vodi?? Povsem drugače bi bilo, če bi šlo v tem lokalu za neprimerno razkazovanje intimnih predelov obeh obiskovalk tega kluba ali kakršno koli drugo obliko neprimernega obnašanja, tako pa... Če se lahko po diskotekah in klubih poljubljajo heteroseksualni pari, zakaj se potem ne bi smeli tudi homoseksualni?? Jaz ne vidim tukaj ničesar spornega in prav nobenega različnega obravnavanja javnega poljubljanja ne bi smelo biti glede na spolno usmerjenost, čeprav sem mnenja, da je kakršno koli francosko poljubljanje bolj za med štiri stene, kot pa za javnost, vendar naj potem velja za vse enako. Nihče ne pomisli, kako sta bili morda ti punci prizadeti ob takšnem ukrepanju varnostnika in lastnika lokala. Nekateri res iščejo probleme tam, kjer jih ni. Če bo šlo tako naprej, bodo sledili na vhodnih vratih lokalov, diskotek, restavracij in klubov napisi "vstop pohabljenim, grdim, debelim, premalo fancy oblečenim, revežem, pravoslavcem, babtistom, kristjanom, muslimanom, homoseksualcem, slepim in invalidom strogo prepovedan". Kam tone torej Slovenija s tem "predalčkanjem" ljudi?? Kršene so temeljne človekove pravice in svoboščine. Ja, Slovenija gre nazaj. Žalostno, toda resnično je to, da z dneva v dan dokazujemo, da smo še kako na Balkanu. Tega se zaveda tudi ostala Evropa.
malasutra@gmail.com
15. 10. 2007 16.28
civitastain, imam psa in moram ti povedati, da je kar dosti psov biseksualnih. naskakujejo tako samčke kot samičke. pa si razloži zakonitosti seksualnosti, če moreš. očitno je seksualnost multifunkcionalna - poleg prokreacije služi tudi užitku. tistemu, česar nam cerkev nikakor ne privošči. teorija, da je zgolj heteroseksualnost normalna, homoseksualnost pa deviantna na primerih iz živalskegasveta gladko odpade.
malasutra@gmail.com
15. 10. 2007 16.22
prvo borec, zakaj pa naj bi tisti, ki so najbolj enaki med enakimi - torej heteroseksualci - delali parado ponosa? a so v družbi šikanirani homoseksualci ali heteroseksualci? ko si boš odgovoril na to vprašanje, ti bo jasno, zakaj homoseksualci organizirajo akcije ozaveščanja javnosti. ne razumem, kaj je narobe, če na transparentu piše: HOMOFOBI, JE***E SE?!? saj se menda nimaš za homofoba, da bi te to prizadelo? ali pač? jaz bi tudi lahko mirno zapisal: NACISKINI, JE**TE SE. to ti je isto.
majanovak@yahoo.com
15. 10. 2007 15.22
Ne vem, kaj delajo lezbijke. Nisem videla še nobene, ki bi se poljubljala na javnem mestu. Kje jih pa ti vidiš? Je pa videti kar precej hetero parov, ki se zelo strastno posvečajo eden drugemu. Pa je tudi to konec koncev njihova stvar.
Prvo Bore
15. 10. 2007 15.10
Majanovak Sem kar vedu, da se bodo ženske oglasile. LOL Zakaj pa ne ? To, kar pa delajo lezbijke je pa vse izpod vsakega ukusa. NIKOLI se pa še nisem zalizval na javnem mestu. Pa današnji poljubi so bolj podobni francoskim in pregledu želodca.
barx
15. 10. 2007 15.05
civitasstain ,,,tud živali so homosexualne, mal pobrskaj po netu, so bli tud na tej strani že članki...