Slovenija

Zajeziti hočejo morijo na cestah

Ljubljana, 25. 10. 2007 15.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vlada je potrdila predlog sprememb zakona o varnosti v cestnem prometu, s katerim bi zaostrili sankcije za kršitelje.

Pri prekoračitvi omejitve hitrosti v naselju za več kot 30 kilometrov na uro je danes predvidena sankcija 500 evrov globe in odvzem petih kazenskih točk. Po novem bi za isti prekršek storilca kaznovali s 1000 evri globe in odvzemom devetih kazenskih točk. Povratnikom, ki bi jih drugič v roku dveh let ujeli pri tovrstnem prekršku, pa bi avtomatično odvzeli dovoljenje.

Vlada je na današnji seji potrdila predlog sprememb zakona o varnosti v cestnem prometu (ZVCP), s katerimi bi se zaostrile sankcije za kršitelje.

Kazni bi se po predlogu zakona sicer znižale za prekrške, ki niso neposredno povezani s prometno varnostjo, občutno pa predvideva zvišanje kazni za najbolj nevarne prekrške, med katere sodijo predvsem visoka prekoračitev omejitve hitrosti, agresivno speljevanje in zaviranje, vožnja pod vplivom alkohola in mamil ter nevarno prehitevanje.

Notranji minister Mate pravi, da je namen tovrstnih ukrepov zagotovitev varnosti v conah z najnižjo dovoljeno hitrostjo, ki obsegajo območja šol, bolnišnic itd.
Notranji minister Mate pravi, da je namen tovrstnih ukrepov zagotovitev varnosti v conah z najnižjo dovoljeno hitrostjo, ki obsegajo območja šol, bolnišnic itd. FOTO: Dare Čekeliš

Kot je po seji vlade pojasnil notranji minister Dragutin Mate, gre le za kratkoročen ukrep, vlada pa pripravlja celovitejšo ureditev zakonodaje. Minister za promet Radovan Žerjav pa je poudaril, da želijo s predlaganimi ukrepi zajeziti morijo na slovenskih cestah. Tudi vodja sektorja prometne policije Ljubo Zajc je prepričan, da vsako povišanje kazni, če se zakon izvaja učinkovito, prinese manj smrtnih žrtev in manj težje ali lažje ranjenih. Bolj pa v zakon dvomijo pri AMZS, kjer ne vidijo razloga za sprejetje sprememb zakona po le dveh letih. Sprašujejo se, ali policija zakon dobro izvaja, saj bi bilo po njihovem mnenju manj žrtev že samo s tem, ne pa tudi z višanjem kazni.

Vladni predlog pa med drugim odpravlja tudi nekatere administrativne ovire, povečuje pooblastila občinskih redarjev ter uvaja register pogrešanih ali ukradenih vozniških dovoljenj. Predlog po Matejevem mnenju natančneje določa nekatere člene zakonodaje, ki jih je kot pomanjkljive označilo že ustavno sodišče, z novostmi pa Slovenija implementira tudi evropske direktive.

V skladu s slednjimi se pripravlja tudi nova oblika vozniškega dovoljenja, ki naj bi se izdajala v obliki polikarbonatnih kartic žepnega formata. Država bo morala izdati 1.200.000 novih vozniških dovoljenj, kar pomeni 7 milijonov evrov stroškov, kar bo na posameznika prišlo 6 evrov.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User109287
27. 10. 2007 16.56
Takšne kazni pomeniji KRIMINALNO državo, ki KRADE ljudem. Kazni morajo ostati na sedanji ravni, poostriti pa je potrebno nadzor s policisti na cestah. Naj kaznujejo čim več ljudi z normalnimi kaznimi, ne pa enega siromaka izmed tisočih, ki kršijo CPP, s 1000 €. To je KRAJA!
User199756
27. 10. 2007 16.51
Država bo morala izdati 1.200.000 novih vozniških dovoljenj, kar pomeni 7 milijonov evrov stroškov, kar bo na posameznika prišlo 6 evrov. ja in kolk bodo potem s tem zaslužili??? od vsakega vozniškega jim bo ostalo 19 evrov, torej 22.800.000 evrov profita, čeprav bodo meli 1.200.000 evrov stroškov!! samo služiti želijo prasci umazani vladni
User199756
27. 10. 2007 16.45
jao kake budale mamo mi v vladi ne morš verjet!!!! skoraj vse prometne nesreče s smrtnim izidom se zgodijo zunaj naselij, ne vem zakaj tako komplicirajo za naselja!!! na koroškem se skozi nobeno naselje ne moreš peljati 50km/h po omejitvi, ker vsi vozijo 30km/h ne vem zakaj!!! izven naselja na koroškem se ne moreš peljati 90km/h ker se vsi bedaki vozijo 70km/h in ne vem zakaj!!! za preprečitev prometnih nesreč naj vzdignejo kazni za tiste ki se vozijo pod omejitvijo in s tem k se ne umaknejo iz cestišča ovirajo promet in za seboj nabirajo neskončne kolone, nato pa začnejo vsi prehitevati pa pride do prometne in sokriv je tudi tisti k je oviro promet ne samo tisti k je prehiteval!!! za te bedake naj naredijo tako visoke kazni po 1000 evrov bo vsaj promet tekel tekoče in brez nesreč!! če se po koroškem in drugod vozim po omejitvah me redkokdo prehiti oziroma nobeden!! če pa se vozim v koloni ki se vozi pod omejitvijo pa venomer prehitevajo.. tukaj je vse jasno zakaj so prometne ampak tale blesava slovenija enostavno hoče služiti da bo lahko odplačevala kredite in posojila ki jih ima!! za nič drugega se ne gre... mene v naselju itak ne morejo kaznovati ker se ne vozim več k pa 50km/h, manj pa tudi ne in če ne gre po svojem pasu skozi naselje po omejitvi se pač po kontra pasu peljem!!!! sram me je da sem slovenc
User88920
26. 10. 2007 13.38
Samo pojasnilo na moj predlog za uvedbo razredov (beri čisto prvi post) - kazen plača lastnik avtomobila, velja pa za ve prekrške, kjer se izrekajo denarne kazni. Zaporna kazen pa bi bila za vse enaka. Zakaj tak sistem? Zato ker nekateri buđoti počnej ravno kar se jim zazdi, mali revčki pa se trudimo in pohlevno upoštevamo predpise itd.
User110458
26. 10. 2007 12.54
Ce kdo verjame, da so kazni zvisali zato, da bo manj mrtvih je se bolj neumen od kretenov, katerim ni nerodno tako laz javno objaviti!
Eastman
26. 10. 2007 12.42
Evo ukinili so nalepke za registracijo, ki jo je uvedla LDS. Zdaj pa nam SDS že turi nova vozniška dovoljenja.
User2135
26. 10. 2007 12.39
Znaki in omejitve so bili postavljeni preden so poznali servo zavore in vse ostalo kar pripada novejšim avtomobilom. V Domžalah na stari cesti LJ-CE je omejitev 50 in sedaj malo čez pa kazen 1000 €. Pa saj se bo sedaj začelo splačati pobijati policaje, malo kubistično povedano. Ne grem na cesto, dokler bodo take kazni. Vlak pa je !!
Tashak
26. 10. 2007 12.26
MEGLA007_ Mislim da južnjaki nimajo pomebnost na cestah, sej vsi vemo kok smo mi SLOVENCI bolani na to vrsto luksuza. Sem delal zraven ene agencije za statistiko in statistika pravi da so južnjaki bolj agresivni z rokami in v lokalih, na cestah smo mi ta glavni SLOVENCI. Kar se tiče novega zakona je mau prehud. Jaz bi samo zvišal kazen za čez rdečo in postavil kamere na vsakem semaforju. In na koncu vsi vemo kako se pelje na naših avto cestah, če peljemo čez 120kmh nobena blazina nam nemore pemagat. Če bi samo na to pomislili in to da nismo sami v prometu, bo vse vredi..... Vščeč mi je izjava AMZS-ja: Bolj pa v zakon dvomijo pri AMZS, kjer ne vidijo razloga za sprejetje sprememb zakona po le dveh letih. Sprašujejo se, ali policija zakon dobro izvaja, saj bi bilo po njihovem mnenju manj žrtev že samo s tem, ne pa tudi z višanjem kazni. Lep pozdrav SS Slovenci
User283052
26. 10. 2007 09.59
Se popolnoma strinjam s krissom, dejanski bi za izboljšanje stanja morali ljudem pustiti svobodno izbiro načina vožnje (znotraj nekih še sprejemljivih okvirov), samo za posledice te svoje svobodne izbire bi morali pa 100% odgovarjati. Tudi v primeru brezveznih bremzanj, povzročanj zastojev brez razloga, oviranja prometa in podobnih stvari, ki jih sedaj živ bog ne sankcionira, sedaj je važno, da se voziš tistih 50 km/h pa se ti lahko jebe za popolnoma vse ostale na cesti, takih ljudi je vse več, zato je pa tudi tako stanje na cestah.
User283052
26. 10. 2007 09.50
Vsi tisti, ki se vedno in povsod držite hitrostnih omejitev zaradi varnosti, gladko malo nimate pojma o varnostni na cestah! Tisti, ki se jih držite kot pijanec plota zaradi represivnih ukrepov naše prekrasne državice, ste še bolj nevarni od prejšnjih, saj se povečini obnašate kot kokoši za volanom. Vsi ostali, ki se omejitev držimo tam kjer je potrebno, kjer ne, pa pač hitrost prilagodimo razmeram na cesti (ja, včasih se da popolnoma varno voziti tudi 50 Km/h več kot so postavljene naše genialne omejitve) bomo pa pač najebali zaradi novih kaznih v imenu varnosti na cesti (hahahaha, vsi vemo zakaj so povišali kazni, zaradi tega ukrepa varnost ne bo nič večja, kvečemu obratno) ali pa bodo postali preplašeni in terorizirani udeleženci v prometu, ki jim je pomembno samo, da ne kršijo kakšnega zakona, saj se kazni bojijo, za te pa se še predobro ve, da so eni izmed najnevarnejših udeležencev v prometu. In ne, ne podpiram divjanja na cestah, podpiram pa tekočo, dinamično vožnjo, vožnjo s katero ne ogrožamo in ne oviramo nobenega drugega udeleženca cestnega prometa, žal se glede na politiko varnosti na cestah od tega ideala vse bolj in bolj oddaljujemo (samo poglejte malo na ceste, pa boste videli kakšno je stanje, no ja, če seveda ne spadate med takšne in drugačne omejene ljudi, ki niso zmožni pogledati na celotno situacijo ---> glede na komentarje tule in glede na splošno stanje v državi je takih ljudi občutno preveč oz so najbolj glasni, žal).
User242283
25. 10. 2007 23.27
Represivni prometni predpisi temeljijo na predpostavki, da smo vsi vozniki butlni, edino zveličavno pametni in od boga požegnani so pa policaji, ki nas varujejo pred našo lastno neumnostjo. A ni to malo ponižujoče? Razumno bi bilo, če bi ljudem dovolili svobodno izbiro načina vožnje, zaostrili bi pa odgovornost v primeru nesreče. Tako bi vsakdo vseskozi med vožnjo imel v mislih, da je za prometno varnost soodgovoren.
User265186
25. 10. 2007 22.55
Gen.T | 25.10.2007 | 20:53 "Megla007, prvič, števec kaže več kot v resnici voziš in drugič, za 5 km/h je vedno tolerance" polo19sdi | 25.10.2007 | 21:09 "megla007 se zgodi ja da pelješ malo več, se spozabiš, sej vsi delamo napake. Samo 30 preveč, pa žal že nemore bit kar tako izgovor da smo pozabili al pa da nismo opazili." Vse lepo in prav. Kaj pa, če pelješ 6 km/h preveč? Prej je bola kazen do 10 km/h 42 €, sedaj 80 €, če pa slučajno prekorači samo 11 km/h pa imaš kazen še 3x višjo oz 250 € po novem zakonu. Čakajta vidva malo. Za nekatere je tudi 250 € preveč. Da ne bo pomote in zagovarjam divjake. Ne, ne zagovarjam jih, se strinjam s tem, da je slovenska vozniška kultura na psu. Kar se tega tiče ni nič čudnega, glede na to, da je v SLO samo 1 mio čistokrvnih Slovencev, ostalo je več ali manj "južnih" bratcev in sestric. Zato pa imamo potem vozniško kulturo "balkansko". Najbolje bi bilo, če bi nazaj uvedli bolhce, hrošče, Yugece, pa fičke. Le tako bi na AC lahko bili varni in ne bi bilo strahu, da bi prekoračili največjo dovoljeno hitrost. Pa za naše ceste bi bila taka vozila VEČ kot preveč DOBRA.
User242283
25. 10. 2007 22.07
Polo, ne seri. Vedno vozim po predpisih, vsaj trudim se. Zaradi varnosti, ne zaradi terorja. Pa vendar, včeraj sem na avtocesti vozil za tovornjakom manj kot sto. Če sem ga hotel varno prehiteti, sem pred zavijanjem levo pohodil gas, tako, da ne bi oviral prihajajočih na tem pasu. Ko sem se umaknil nazaj na vozni pas, je števec kazal preko stopetdeset, pa sem zmanjšal na stodvajset, nazaj v tempo. In to bi lahko bil po tem idiotsko represivnem zakonu prekršek ?
User196884
25. 10. 2007 21.09
megla007 se zgodi ja da pelješ malo več, se spozabiš, sej vsi delamo napake. Samo 30 preveč, pa žal že nemore bit kar tako izgovor da smo pozabili al pa da nismo opazili.
srecnii
25. 10. 2007 21.08
megla007: Hm sam sem jih preplonkal na Roški sem jih tud pa sem imel samo črko in številko na plonkiču recimo B2, A3 REZULATA JE BIL 100 procentov zanesljiv in brez napake opravil cpp po 3 letih vožnje z avtom mi na cesti ne dela problemov CPP, v treh oz.4 letih nisem naredil nobene nesreče, vozil skozi naselje po 120km/h, vozil po ac 220km/h glede na konje, po reginalni je bil rekord 160km/hv glavnem edini norec sem bil na cesti avto je po ovinkah škripal, zadnji konc neslo počes NO pred cca 1 letom namreč imam že 4 leta izpit pa sem postal KULTUREN ČLOVEK NA CESTI skozi naselja vozim vedno kar se da počasi se pravi vozim okoli 60km/h oz.tam, ko je bolj nevarno, da kakšen otrok skoči na cesto pa tud pod 50, na reginalni cesti vozim vedno okoli 100 in manj, po ac vozim vedno pod 150km/h........RESNICA NA LJUBO
User265491
25. 10. 2007 20.53
Megla007, prvič, števec kaže več kot v resnici voziš in drugič, za 5 km/h je vedno tolerance.
User265186
25. 10. 2007 20.51
rsp.123 | 25.10.2007 | 17:15 "Ma kaj pa jamrate, če boš vozil po predpisih, ti pač ne bo treba plačat kazni, pa naj bo kakršnakoli !! A je tak problem peljat 50 skozi naselje?? Ne strinjam pa se z vami, ki pravite, da bi mogle bit kazni premosorazmerne s plačo. Zakaj bi človeka, ki se je verjetno dalj časa izobraževal in trudil, da ima sedaj boljšo službo in plačo, kaznovali bolj za isti prekršek, kot recimo, brezposelnega, ki dobiva socialno pomoč in lepo po cel dan fuša??..." Mal si zamišljen, neki na hitro pogledaš, samo trenutek, pa imaš mal več kot 50 km/h na števcu, ko ti pred avto pomolijo "liziko". Vozil si 60 km/h. Ne mi rečt, da ti nisi človek z napakami, pa da si perfekcionist in da si v avtu VEDNO 100% zbran. Ker bi lagal kot pes teče. Prav tako, to velja za vse tiste, ki pravite, da ni treba delati prekrškov. Mal huda izjava mogoče za nekoga, ki je CPP pole PO MOŽNOSTI preplonkal (kot jo je moj sošolec iz SŠ). Bog nam pomagaj na cest, ko je on gor. Kar se pa predloga, da bi bile kazni sorazmerne plači, pa samo ta poudarek... Ja, KRUH je za VSE ENAKO drag, VSA hrana je za VSE enako draga, kaj pa DAVČNA NAPOVED???? A ta velja za vse enako in imajo poenoten model? Če prekoračiš letni zaslužek za cca. 10 € bo davčno olajšavo plačal nekdo, ki ima mesečno plačo npr. 10.000 € v isti višini npr. 500 €, kot nekdo, ki ima mesečno plačo 1.000 € ???
User269365
25. 10. 2007 20.32
Pred časom je bila pomembna zgodba Janeza J. in njegovih ukinitev avtomobilskih nalepk, sedaj pa isti uvajajo novo vozniška dovoljenja v vrednosti 7 miljonov EUR, posameznika pa bo stalo 6 EUR, kar sicer ni veliko, gre se pa za princip, nekdo pa bo zaslužil. ZAKAJ SE NE UVEDE VIŠINA KAZNI GLEDE NA FINANČNE ZMOŽNOSTI, SAJ JE NEKATERIM 1000 EUR MALA MALICA, ŠE POSEBEJ TISTIM, PRI KATERIH SPLOH NI RAZVIDNO ODKOT DENAR, VENDAR JE TO ŽE DRUGA ZGODBA, KI JO ŠE NOBENA VLADA NI POSKUŠALA REŠITI.
User202729
25. 10. 2007 20.27
gor.gojcic Veš za prometno žrtev je vseeno kak avto ga je ubil. Bedaki morajo iz ceste.........
Ramzess
25. 10. 2007 20.06
spam=" 1. Ti bi rad ukinil drage avtomobile? S tem ukinjaš varnost. 2. Če se bom jaz (kot voznik poceni avtomobila in kot državljan z nizkimi prihodki) od nekoga sposodil (ustrezno zavarovan) drag avto zaradi varnosti, ker bom nekam peljal skupino ljudi, bom potem dobil visoko kazen. Meni se to ne zdi normalno." 1. Ne vem kje si to pobral, jaz tega nisem napisal. 2. Tako kaznovanje po razredih je opisal, kot predlog, lexluthor, ne jaz, jaz le pravim, da je zanimiv, in da se strinjam. Če pa si ti, prijatelj, izposodiš avto višjega razreda, čeprav zaradi varnosti, kar ni nujno jamstvo, in narediš prekršek ter dobiš razredu določeno kazen, si si pa čisto sam kriv, če na to nisi mislil prej, preden si kršil zakon, a veš. Če pa bi res radi zagotovili varnost na cesti, potem naj že začnejo vgrajevati vso tehnologijo, s katero nas dražijo že leta po raznih časnikih, revijah in strokovnih medijih, pa jih še vedno ni v avtomobilih, če sploh lahko upamo, da za časa našega življenja sploh bo. Smešno je, da je toliko tehnoloških rešitev na voljo, pa jih je neizkoristijo, samo dražijo nas kot sem že zgoraj navedel.